Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Eğitim Proğramı ve Öğretimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Planlama Ve Gelişim


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Program Geliştirme, Eğitim Programları ve Öğretim

E-posta: memkar@cu.edu.tr
İş Telefonu: +90 322 338 6733 Dahili: 2772
Web: https://avesis.cu.edu.tr//memkar
Ofis: Eğitim Bilimleri Bölümü Kat:2
Posta Adresi: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü 01330 Sarıçam ADANA

Metrikler

Yayın

195

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

12

Atıf (WoS)

3

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

8

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

12

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

26

Proje

26

Tez Danışmanlığı

29

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2000 - 2004

2000 - 2004

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye

1994 - 2000

1994 - 2000

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye

1989 - 1994

1989 - 1994

Lisans

Trakya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2004

2004

Doktora

Proje Yaklaşımlı Öğretimin İlkögretim Dördüncü Sınıf Ögrencilerinin Sorun Çözme Becerilerine, Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumlarına, Akademik Başarılarına ve Kalıcılığa Etkisi

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Eğitim Programları Ve Öğretim

2000

2000

Yüksek Lisans

Alt-Sosyo Ekonomik Düzeydeki İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcılık Düzeylerine Yaratıcı Sorun Çözme Programının Etkisi Sürdürülebilir Kalkınma

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Eğitim Programları Ve Öğretim

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Program Geliştirme

Eğitim Programları ve Öğretim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2020 - 2024

2020 - 2024

Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2018 - 2020

2018 - 2020

Dr. Öğr. Üyesi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2006 - 2018

2006 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2013 - 2013

2013 - 2013

Yrd. Doç. Dr.

Indiana University Bloomington, School Of Education, Curriculum And Instruction

2004 - 2006

2004 - 2006

Öğretim Görevlisi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

1999 - 2004

1999 - 2004

Araştırma Görevlisi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

Çukurova Üniversitesi

2009 - 2013

2009 - 2013

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Çukurova Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

2013 - 2013

2013 - 2013

Misafir Öğretim Üyesi

Indiana Üniversitesi, Misafir Öğretim Üyesi

1995 - 1999

1995 - 1999

ÖĞRETMEN

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, ÖĞRETMEN

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Displinlerarası Bağlamda Eğitim Programları ve Öğretim

Öğretim ve Program Değerlendirme Uygulamaları

Öğretim ve Program Değerlendirme

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitimde Program Geliştirme

Proje Temelli Öğrenme

Lisans

Lisans

Ölçme ve Değerlendirme

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Eğitim Bilimine Giriş

Program Geliştirme ve Öğretim

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (56)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (2)
Scopus (11)
TRDizin (26)
Diğer Yayınlar (23)

2001

2001

55. Eğitim ve Yaratıcılık

Karakuş M.

EGITIM VE BILIM , cilt.26, sa.11, ss.3-7, 2001 (Hakemli Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Öğretmenlerin Mesleki Genel Yeterliklerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

AK KOCAMAN G., KARAKUŞ M.

11th International Congress on Curriculum & Instruction, Aydın, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. Trigonometri Öğrenme Alanının Bağlam-Girdi-Süreç-Ürün (CIPP) Modeline Göre Değerlendirilmesi

Aydemir M., KARAKUŞ M.

10. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2022, ss.501-507, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. Examining Learning Styles, Creativity, Academic Success of Eighth Graders and Relationships Between These Variables

Yükçü Öztürk Ö., Karakuş M.

THE NINTH INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2021, ss.85-86, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

4. Examining the Learning Styles, Creative Thinking Skills and Academic Success of Eighth Grade Students

YÜKCÜ ÖZTÜRK Ö., KARAKUŞ M.

9. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, İzmir, Türkiye, 04 Kasım 2021, ss.85-86, (Özet Bildiri)

2021

2021

5. Examining the Teaching Vocabulary Process With Game in 5th Grade English Lesson

Demir R., Karakuş M.

THE NINTH INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2021, ss.70-71, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

6. Examination of Primary School 4th Grade Students' Perspectives on Gender Statements

Kocaman B., Karakuş M.

THE NINTH INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2021, ss.105-106, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

7. 21 Yüzyıl eğitim programı: Endüstri 4.0 ile Toplum 5.0 arasındaki köprü

Karakuş M.

VI. International Holistence Academy Congress: SOCIETY5.0, Mersin, Türkiye, 19 - 20 Ekim 2021, (Yayınlanmadı)

2021

2021

8. 21st century curriculum: The Bridge Between Endustry 4.0 and Society 5.0

KARAKUŞ M.

VI. International Holistance Academy Congress: Society 5.0, Mersin, Türkiye, 19 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

9. An Evaluation of Distance Postgraduate Education: Students’ Views

KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.

8. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Burdur, Türkiye, 25 Mart 2021, ss.322-323, (Özet Bildiri)

2021

2021

10. An evaluation of distance postgrade education: Students' views

Karakuş M., Turhan Türkkan B.

8th International Congress on Curriculum and Instruction, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.329-330, (Özet Bildiri)

2020

2020

11. Investigation Of Postgraduate Theses In Engineering In The Interdisciplinary Context

KARAKUŞ M., ÖZGÖK A.

Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2020, ss.134-135, (Özet Bildiri)

0

0

12. An Example of Practice Based on Interdisciplinary Approach: Conscious Consumer Instruction

KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.

European Conference on Curriculum Studies. Future Directions:Uncertainty and Possibility, Portekiz, (Tam Metin Bildiri)

0

0

13. Altıncı Sınıf Matematik Dersinde Uygulanan Etkinliklerin ve Ölçme-Değerlendirme Sürecinin İncelenmesi

KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, ss.385, (Özet Bildiri)

2019

2019

14. Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Sorunların Belirlenmesi: Bir Doküman İncelemesi Çalışması

TURHAN TÜRKKAN B., KARAKUŞ M.

10. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. Yaratıcı drama ve ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcılık düzeyi

KARAKUŞ M., KOCABEY İ.

30. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.121-122, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. Yaratıcı drama yoluyla müzede disiplinlerarası eğitim uygulaması

KARAKUŞ M., KARAMAN Z., YILDIRIM KÖYLÜ F.

30. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.117-118, (Özet Bildiri)

2019

2019

17. YARATICI DRAMA YOLUYLA MÜZEDE DİSİPLİNLERARASI EĞİTİM UYGULAMASI

KARAKUŞ M., KARAMAN Z., YILDIRIM KÖYLÜ F.

30. ULUSLARARASI EĞİTİMDE YARATICI DRAMA KONGRESİ, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.117-118, (Özet Bildiri)

2019

2019

18. AN ACTION RESEARCH TO CURRICULUM DEVELOPMENT FOR THE MULTIGRADE CLASSROOM TEACHING COURSE

KARAKUŞ F., KARAKUŞ M.

7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, ss.257-258, (Özet Bildiri)

2019

2019

19. A Case Study on Gender Equality Education

TURHAN TÜRKKAN B., ARSLAN NAMLI N., KARADUMAN B., KARAKUŞ M.

7th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, ss.361-362, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

20. İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SÖZEL VE ŞEKİLSEL YARATICILIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

ÖZBİLGİN M., KARAKUŞ M.

International Symposium on Active Learning, Adana, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

21. Ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerileri ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

BAYKAL T., KARAKUŞ M.

International Symposium on Active Learning, Adana, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

22. İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sözel ve şekilsel yaratıcılık düzeylerinin incelenmesi

ÖZBİLGİN M., KARAKUŞ M.

International Symposium on Active Learning, Adana, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

24. Investigation of Scientific Process Skills of Pre-Service Science Teachers

KARAKUŞ M., Özbilen A. G.

IX. International Multidisciplinary Congress of Eurasia, Prague, Çek Cumhuriyeti, 6 - 08 Ağustos 2019, ss.395-396, (Özet Bildiri)

2019

2019

25. Fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınmaya yönelik algı ve inançlarının incelenmesi

ÖZBİLEN A. G., KARAKUŞ M.

6th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.949-950, (Özet Bildiri)

2019

2019

26. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Küresel Isınmaya Yönelik Algı Ve İnançlarının İncelenmesi

Özbilen A. G., KARAKUŞ M.

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.949-950, (Özet Bildiri)

2019

2019

27. Mikrodenetleyiciler Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi

KARAKUŞ M., UĞUR A. K.

28th Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.165-166, (Özet Bildiri)

2018

2018

29. An Action Study On The Value Of Respect For Diversity With The Activities Prepared Within The Framework Of Multicultural Education

KANATLI ÖZTÜRK F., KARAKUŞ M.

6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.292-295, (Özet Bildiri)

2018

2018

32. Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Eğitimine Yönelik Bir İhtiyaç Analizi Çalışması:Öğretmenlerden Yansımalar

TURHAN TÜRKKAN B., KARAKUŞ M., ARSLAN NAMLI N., KARADUMAN B.

6. International Multidisciplinary Congress of Eurasia, ROMA, İtalya, 4 - 06 Eylül 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

33. Toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik disiplinlerarası bir program geliştirme çalışması

TURHAN TÜRKKAN B., KARAKUŞ M., KARADUMAN B., ARSLAN NAMLI N.

27th International Conference on Educational Sciences ICES 2018, 18 - 22 Nisan 2018, ss.725-726, (Özet Bildiri)

2018

2018

34. Toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik disiplinlerarası bir öğretim programı geliştirme çalışması

TURHAN TÜRKKAN B., KARAKUŞ M., KARADUMAN B., ARSLAN NAMLI N.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.725-726, (Özet Bildiri)

2014

2014

35. The effect of in-service training on the teacher development: the evaluation of the teacher professional development program

KARAKUŞ M.

International Conference on New Horizons in Education 2017, 17 Temmuz 2014 - 19 Temmuz 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

37. Alanla ilişkilendirilmiş ve teknoloji destekli ölçme ve değerlendirme dersine yönelik öğrenci görüşleri

KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 26 - 28 Ekim 2017, ss.239-240, (Özet Bildiri)

2017

2017

39. Argümantasyon Yöntemi Destekli Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi

DEMİREL T., KARAKUŞ M.

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.325-326, (Özet Bildiri)

2017

2017

42. Öğretmen eğitim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi

KARAKUŞ M.

International Conference on New Horizons in Education 2017, BARSELONA, İspanya, 17 - 19 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

45. Öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerinin incelenmesi

KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.

VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.46, (Özet Bildiri)

2016

2016

46. Students? Views On The Implementation And Authentic Assessment Process Of A Unit Designed According To Concept-Based Interdisciplinary Approach

KARAKUŞ M., BOLAT Y.

IV. International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.713, (Özet Bildiri)

2016

2016

47. 6 Sınıf Öğrencilerinin Kurdukları Problemlerin Matematiksel ve Dilsel Olarak İncelenmesi

KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B., KARAKOÇ ÖZTÜRK B.

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, ss.361-363, (Özet Bildiri)

2016

2016

48. Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Dersinde Problem Kurma Becerisi Kazandırmaya Yönelik Görüşlerİ

KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.232-234, (Özet Bildiri)

2016

2016

49. Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Dersinde Problem Kurma Becerisi Kazandırmaya Yönelik Görüşleri

KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.232-234, (Özet Bildiri)

2016

2016

50. Validity and reliability work as to the self-efficacy scale towards teaching profession

KARAKUŞ M.

The Third International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 18 Ağustos 2016, ss.166-171, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

51. Perceptions of preservice mathematics teachers towards the concept of justice, social justice and equality

KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.

The Third International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 18 Ağustos 2016, ss.172-182, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

52. The Opinions of Middle School Math Teachers on the Integration of Math Course and Social Issues

KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.

VI. International Conference on Critical Education, Londrina, Brezilya, 10 - 13 Ağustos 2016, ss.93-94, (Özet Bildiri)

2016

2016

53. An investigation of students perceptions about democratic school climate and sense of community in school

KARAKUŞ M.

VI. International Conference on Critical Education, Londrina, Brezilya, 10 - 13 Ağustos 2016, ss.94, (Özet Bildiri)

2016

2016

54. Influence of Augmented Reality Technology on Seventh Grade Students? Achievement About Astronomy

DEMİREL T., KARAKUŞ M., UÇAR S.

XVII IOSTE SYMPOSIUM Science and Technology Education for a Peaceful and Equitable World, Braga, Portekiz, 11 Temmuz - 16 Eylül 2016, ss.50, (Özet Bildiri)

2016

2016

57. Güneş sistemi ve ötesi: uzay bilmecesi? ünitesinde argümantasyon destekli artırılmış gerçeklik uygulamalarına yönelik öğrenci görüşleri

DEMİREL T., KARAKUŞ M.

XVIII. AMSE-AMCE-WAER Congress ? Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.223, (Özet Bildiri)

2016

2016

58. Türkiye ve Ontario Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması

KARAKUŞ M., TURHAN B.

XVIII. AMSE-AMCE-WAER CONGRESS Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.116, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

59. Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi Ünitesinde Argümantasyon Destekli Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına Yönelik Öğrenci Görüşleri

DEMİREL T., KARAKUŞ M.

XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.223, (Özet Bildiri)

2016

2016

60. An Evaluation of Social Studies Instruction Course In Terms of Constructionist Learning: A Sample Of Indiana University Education Faculty

KARAKUŞ M., KARAKUŞ F.

International Symposium On Social Studies Education, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.320, (Özet Bildiri)

2016

2016

61. Bir Modül Olarak Eşitlik Temasının Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımına Göre Tasarlanması

KARAKUŞ M., TURHAN B.

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.90-91, (Özet Bildiri)

2015

2015

62. Investigation of Teaching In Multigrade Classes Lesson According to Perceptions of Teacher and Teacher Candidate .

KARAKUŞ F., KARAKUŞ M.

3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.121-123, (Özet Bildiri)

2015

2015

63. Perceptions of Preservice Mathematics Teachers towards the Concepts of Justice, Social Justice and Equality

KARAKUŞ M., TURHAN B.

The Third International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.218-220, (Özet Bildiri)

2015

2015

64. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRETİM DERSİNİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMEN ADAYI ALGILARINA GÖRE İNCELENMESİ

KARAKUŞ M., KARAKUŞ F.

3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

65. Disiplinlerarası Bağlamda Fanatizm Kavramına Yönelik Bir Öğretim Tasarımı

KARAKUŞ M., ERGÜVEN S.

1. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

66. Project practices in elementary schools

KARAKUŞ M.

2nd Global Conference on Contemporary Issues in Education, Chıcago, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 28 Ağustos 2015, cilt.7, ss.14-20, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

67. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Ve Ders Kitaplarının Küresel Vatandaşlık Bağlamında İncelenmesi

KARAKUŞ M., TURHAN B., KANATLI F.

2. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.2707, (Özet Bildiri)

2015

2015

68. Eğitim Felsefesi Belirleme Ölçeğinin Geliştirilmesine Yönelik Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

KARAKUŞ M., TURHAN B.

2. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.2708, (Özet Bildiri)

2015

2015

69. İlkokulda Disiplinlerarası Öğretime Yönelik Mevcut Durumun İncelenmesi

KARAKUŞ M., ASLAN S.

2. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.575-579, (Özet Bildiri)

2015

2015

70. The Implementation and Evaluation Study of an Instruction Design Based on the Interdisciplinary Approach?

KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.

The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, ss.100-103, (Özet Bildiri)

2015

2015

71. İlkokul Birinci Sınıf Öğretim Programına Yönelik Öğretmen ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi

KARAKUŞ M., Akça B.

24. Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 19 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

72. İlkokul birinci sınıf öğretim programına yönelik öğertmen ve veli görüşlerinin incelenmesi

KARAKUŞ M., AKÇA B.

24. Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 19 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

73. Ortaokul 6. Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi

KARAKUŞ M., ÇETİN A., BOZKURT BÜTEV M.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

74. Türkiye Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı İle New York Eyaleti Matematik Öğrenme Standartlarının Karşılaştırılması

KARAKUŞ M., ARISOY B.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.52-53, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

75. Ortaokul Matematik Öğretiminde İstatistik Temasına Yönelik Disiplinlerarası Tasarım Örneği

KARAKUŞ M., ARISOY B.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014, ss.1149-1150, (Özet Bildiri)

2014

2014

76. Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Disiplinlerarası Program Tasarımına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi

KARAKUŞ M., TURHAN B., KARAKUŞ F.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.98, (Özet Bildiri)

2014

2014

77. Ortaokul Bilişim Teknolojileri ve Yazılım (BTY) Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi

Çimen Coşğun Ü., KARAKUŞ M., Lal İ.

Yıldız International Conference on Educational Research and Social Studies, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

78. Öğretmen Adaylarinin Eğitim Bilimine Giriş Dersindeki Temel Kavramlarla İlgili Bilişsel Yapilarinin Belirlenmesi

KARAKUŞ M., KARAKUŞ F.

III. ULUSAL EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

79. Öğretmenlerin İş Doyumu Düzeylerinin İncelenmesi

KARAKUŞ M., MENGİ US F.

III. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, ss.163-164, (Özet Bildiri)

2014

2014

81. İlkokulda Sosyal Bilgiler Dersinin Öğretimine Yönelik Gözlemler: Indiana Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneğİ

KARAKUŞ F., KARAKUŞ M.

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, ss.75, (Özet Bildiri)

2014

2014

82. İlkokulda Sosyal Bilgiler Dersinin Öğretimine Yönelik Gözlemler: Indiana Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği

KARAKUŞ F., KARAKUŞ M.

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

83. Determining General Professional Competencies of An Elementary Maths Teacher: A Case Study

KARAKUŞ M., Turhan B.

European Conference on Curriculum Studies, Braga, Portekiz, 18 - 19 Ekim 2013, ss.452-462, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

84. An Example of Practice Based on Interdisciplinary Approach: Conscious Consumer Instruction

KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.

European Conference on Curriculum Studies, Braga, Portekiz, 18 - 19 Ekim 2013, ss.854-861, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

85. Disiplinlerarası Yaklaşıma Dayalı Evrim Konulu Bir Öğretim Tasarımı

DEMİREL T., KARAKUŞ M.

International Conference Psycology Education, Guidance & Counselling, İstanbul, Türkiye, 27 - 28 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

86. Disiplinlerarası yaklaşıma dayalı evrim konulu bir öğretim tasarımı.

DEMİRCİOĞLU T., KARAKUŞ M.

International Conference Psycology Education, Guidance & Counselling, İstanbul, Türkiye, 27 - 28 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

87. Öğretmen Adaylarının Gözünden Eğitim Fakültelerine Eleştirel Bir Bakış: Çukurova Üniversitesi Örneği

ÇUHADAR A., KARAKUŞ M., SARI M.

III. Uluslararası Eleştirel Eğitim Konferansı, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

88. Sosyal Bilgiler Dersinde Disiplinlerarası Öğretime Yönelik Öğretmen Görüşleri

DOĞANAY A., KARAKUŞ M., BOLAT Y.

II Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, ss.26-28, (Özet Bildiri)

2012

2012

89. Uygulama Örnekleriyle Disiplinlerarası Öğretim

KARAKUŞ M., Dolapçıoğlu S., Gürkan B., KARADUMAN B., BOLAT Y.

II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

90. Öğretmen Görüşleri Bağlamında İlköğretim Program Değerlendirme İhtiyaçlarının İncelenmesi

KARAKUŞ M., MENGİ US F.

II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

91. İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde uygulanan etkinliklerin ve ölçme değerlendirme sürecinin incelenmesi

KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR UYAR M.

X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.385, (Özet Bildiri)

2012

2012

92. İlköğretim Sekizinci Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersinde Uygulanan Etkinliklerin Ve Ölçme değerlendirme Sürecinin İncelenmesi

KARAKUŞ M., DEMİREL T.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.218, (Özet Bildiri)

2012

2012

93. İlköğretim Sekizinci Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Uygulanan Etkinliklerin Ve Ölçme-Değerlendirme Sürecinin İncelenmesi.

DEMİRCİOĞLU T., KARAKUŞ M.

X.UFBMEK Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

94. Altıncı Sınıf Matematik Dersinde Uygulanan Etkinliklerin ve Ölçme-Değerlendirme Sürecinin İncelenmesi

KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.385, (Özet Bildiri)

2012

2012

95. İlköğretim Altıncı Sınıf Matematik Dersinde Uygulanan Etkinliklerin ve Ölçme Değerlendirme Sürecinin İncelenmesi

KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR UYAR M.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

96. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Estetik Yaratıcılık

KARAKUŞ M., Gürkan B., Doğan Dolapçıoğlu S., ÇAPAR M.

I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

97. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Proje Tabanlı Öğrenmeye Yönelik Görüşleri: Nitel Bir Araştırma

KARAKUŞ M., KARAKOÇ ÖZTÜRK B.

I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

98. İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Performans Görevlerine Yönelik Tutumlarını Yordayan Değişkenlerin Belirlenmesi

KARAKUŞ M., BOLAT Y.

I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

99. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Portfolyoların Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi

KARAKUŞ M., Hatuk M. H.

19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

100. İlköğretimde Proje Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri

KARAKUŞ M.

1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)

2009

2009

104. Yüksek Lisans Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitime ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşleri

KARAKUŞ M.

18. Eğitim Bilimleri Kongresi, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

105. Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programına yönelik öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi

KARAKUŞ M.

Uluslararası Eğitim Bilimleri Konferansı, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, ss.1125-1129, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

106. Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına Yönelik Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirmesi

KARAKUŞ M.

Uluslararası Eğitim Bilimleri Konferansı, Gazimagosa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

107. İlköğretim Öğretmen Ve Öğrencilerinin Ortaöğretime Geçiş Sistemine Yönelik Görüşlerinin Değerlendirmesi

KARAKUŞ M.

1. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

108. Proje Tabanlı Öğretimin Problem Çözme Becerileri ve Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi

KARAKUŞ M.

2. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

110. The qualitative analysis of teachers? views on primary school curriculum

KARAKUŞ M., BERKANT H. G.

Affective Education in Action, Adana, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

111. Eğitim programlarında teori ve uygulama sorunu: öğretmen yetiştirme ve ilköğretim programlarımızdaki değişim

KARAKUŞ M.

Ulusal Teknik Eğitim, Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar Sempozyumu (UMES2007), Kocaeli, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

113. Sosyal bilgiler öğretmenliği eğitimine yönelik öğrenci görüşleri

KARAKUŞ M.

III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

114. The Evaluation of Primary School Teachers' View on the Application of the Constructivist Learning-based Primary School Curriculum in Turkey

BERKANT H. G., KARAKUŞ M.

9th International Conference on Education, ATİNA, Yunanistan, 28 - 29 Mayıs 2007, ss.269-285, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

116. Öğretmen Yetiştirmede Felsefenin Yeri ve Önemi

KARAKUŞ M.

Felsefe ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2005, (Özet Bildiri)

2005

2005

117. İlköğretimde Proje Uygulamaları

KARAKUŞ M.

XIV. Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Özet Bildiri)

2004

2004

119. Lisansüstü Eğitim İçin Başvuran Öğrencilerin Üniversitedeki Akademik Başarıları ile LES Puanları Arasındaki ilişki

KARAKUŞ M.

XIII. Eğitim Bilimleri Kongresi, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

120. Ortaöğretimde Okul Ortamının İnsan Hakları Açısından Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirmesi

KARAKUŞ M.

Uluslar arası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 20 - 21 Mayıs 2004, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2003

2003

121. Sosyal Bilgiler Dersinde Ne Okutulmalıdır? Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi

DOĞANAY A., KARAKUŞ M.

I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2003, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

122. İlköğretim öğretmenlerinin öğrenme ve öğretme sürecinde karşılaştıkları sorunlar

KARAKUŞ M.

XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 26 Ekim 2002, ss.295, (Özet Bildiri)

2002

2002

123. Öğretimde proje yaklaşımı

KARAKUŞ M.

2000?li Yıllarda Lise Eğitimine Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 8 - 09 Haziran 2002, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Eğitim Programının Değerlendirme Boyutu

KARAKUŞ M.

Çağdaş Gelişmeler Işığında Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Meral GÜVEN, Serkan ASLAN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.278-307, 2023

2014

2014

4. Öğretmen Adaylarının Gözünden Fakültelerine Eleştirel Bir Bakış: Çukurova Üniversitesi Örneği

ÇUHADAR A., SARI M., KARAKUŞ M.

Eleştirel Eğitim Seçkisi, Baykal N,S., Ural A., Alicia Z., Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.185-210, 2014

Desteklenen Projeler

2022 - 2024

2022 - 2024

Öğretmenlerin Mesleki Yeterlik Algı Düzeylerinin ve Mesleki Performanslarını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans

KARAKUŞ M. (Yürütücü), AK KOCAMAN G.

2018 - 2019

2018 - 2019

Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Eğitimi: Bir Program Geliştirme ÇalışmasıSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TURHAN TÜRKKAN B. (Yürütücü), KARADUMAN B., ARSLAN NAMLI N., KARAKUŞ M.

2015 - 2019

2015 - 2019

BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRETİM DERSİNE YÖNELİK ÖĞRETİM PROGRAMI GELİŞTİRME ÇALIŞMASI

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora

KARAKUŞ M. (Yürütücü), KARAKUŞ F.

2017 - 2018

2017 - 2018

THE VIEWS OF TEACHERS AND STUDENTS REGARDING THE PROBLEMS AT A SCHOOL SYRIAN REFUGEE CHILDREN EDUCATEDSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

KARAKUŞ M. (Yürütücü)

2016 - 2016

2016 - 2016

AN INVESTIGATION OF STUDENTS PERCEPTIONS ABOUT DEMOCRATIC SCHOOL CLIMATE AND SENSE OF COMMUNITY IN SCHOOL

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

KARAKUŞ M. (Yürütücü)

2015 - 2016

2015 - 2016

PROJECT PRACTICES in ELEMENTARY EDUCATION

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

KARAKUŞ M. (Yürütücü)

2013 - 2016

2013 - 2016

İlkokul Birinci Sınıf Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans

KARAKUŞ M. (Yürütücü)

2013 - 2016

2013 - 2016

Kavram Temelli Disiplinler Arası Öğretim Etkinliklerinin Otantik Değerlendirmesine Yönelik Bir Eylem Araştırması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora

KARAKUŞ M. (Yürütücü), BOLAT Y.

2013 - 2016

2013 - 2016

Yönetici, Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Ortaöğretimdeki Eğitsel Kulüplerin İşlevselliğinin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans

KARAKUŞ M. (Yürütücü)

2013 - 2015

2013 - 2015

Bir İlköğretim Matematik Öğretmeninin Genel Mesleki Yeterliklerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Durum Çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

KARAKUŞ M. (Yürütücü), TURHAN B.

2013 - 2015

2013 - 2015

Disiplinler Arası Yaklaşıma Dayalı Bir Uygulama Örneği: Bilinçli Tüketici Eğitimi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

KARAKUŞ M. (Yürütücü), YEŞİLPINAR M.


Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Ağustos 2015 - 01 Ağustos 2015

01 Ağustos 2015 - 01 Ağustos 2015

2nd Global Conference on Contemporary Issues in Education

Katılımcı

Chicago-Amerika Birleşik Devletleri

Burslar

2002 - 2007

2002 - 2007

Türkiye bilimler akademisi Sosyal bilimlerde yutiçi-yurtdışı bütünleştirilmiş doktora burs programı (TÜBA-BDBP))

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 5

h-indeksi (WOS): 2