Eğitim Bilgileri
2008 - 2012
2008 - 2012Doktora
Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri / Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Kocaeli Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
Çoklu Ortam Benzetimlerinin Fen Öğretiminde Uygulanması ve Öğretmen Adaylarının Bilişsel ve Duyuşsal Özelliklerine Etkisinin İŞncelenmesi
Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim
2006
2006Yüksek Lisans
Anlamlı Ögrenme Kuramına Dayalı Olarak Hazırlanan Bilgisayar destekli Geometri Programının Ilkögretim Dördüncü Sınıf Ögrencilerinin Akademik Basarılarına ve Kalıcılığa Etkisi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Teknolojisi
Eğitim Programları ve Öğretim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2001 - Devam Ediyor
2001 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2014 - 2015
2014 - 2015Bölüm Başkan Yardımcısı
Çukurova Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2001 - 2001
2001 - 2001Bilgisayar Öğretmeni
Adana Akkapı Endüstri Meslek Lisesi, Bilgisayar Öğretmeni
1998 - 2000
1998 - 2000Bilgisayar Öğretmeni
Aydın Anadolu Meslek ve Kız Meslek Lisesi, Bilgisayar Öğretmeni
Yönetilen Tezler
2018
2018Yüksek Lisans
İlkokul Üçüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Analoji Kullanımının Öğrencilerin Kavramsal Anlam Oluşturma Becerisine Etkisinin Farklı Açılardan İncelenmesi
EFENDİOĞLU A.
F.Arici(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
Scopus (9)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (8)
2026
20261. Adding one more dimension into the instructional analogy: what does the participatory analogy contribute?
Arici F., Efendioglu A., KARAÇOBAN F.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY
, cilt.59, 2026 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Improving Students’ Reading Comprehension Performance in Elementary Schools: The Impact of Various Multimedia Animation Types
Özdemir O., KARAÇOBAN F., EFENDİOĞLU A.
Reading and Writing Quarterly
, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20243. A mixed-meta method on the efficacy and impact of constructivist applications on permanent learning
Yildirim N. T., Batdi V., EFENDİOĞLU A.
Interactive Learning Environments
, 2024 (SSCI)
2023
20234. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖZ YETERLİK İNANÇLARI İLE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARINA GEZİ DÜZENLEMEYE YÖNELİK KAYGI DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Yıldırım N. T., EFENDİOĞLU A.
Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.2, ss.1-26, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Sınıf Öğretmenleri ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşlerinden Matematiksel Modelleme
ALBAYRAK H. B., EFENDİOĞLU A.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.65, ss.38-70, 2023 (TRDizin)
2022
20226. Birleştirilmiş ve Müstakil Sınıfta Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Dersinde Aktif Öğrenme Tekniklerini Kullanma Durumlarının İncelenmesi
Çelik Kırtan M., EFENDİOĞLU A., KARAÇOBAN GÜRBÜZ F.
Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.297-344, 2022 (TRDizin)
2022
20227. Examination of Classroom Teachers’ Views on Mobile Learning
Yetkin N., EFENDİOĞLU A., YAVUZ N.
The Journal of Educational Reflections , cilt.6, sa.2, ss.68-84, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. İLKOKUL BAHÇELERİNDE OYUN ALANLARI VE NİTELİKLERİNİN İNCELENMESİ: ADANA İLİ ÖRNEĞİ
Doğan L., EFENDİOĞLU A.
ASOS Yayinevi , cilt.8, sa.3, ss.360-373, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20219. Türkiye’de Birleştirilmiş Sınıf Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
Topal Ö., EFENDİOĞLU A.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi , cilt.11, sa.4, ss.1732-1753, 2021 (TRDizin)
2021
202110. TÜRKİYE’DE BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF KONUSUNDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ
Topal Ö., Efendioğlu A.
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi , cilt.11, sa.4, ss.1732-1753, 2021 (TRDizin)
2021
202111. Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı Televizyon Kanalı (EBA TV) Üzerinden Yapılan Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Gezen M. O., EFENDİOĞLU A.
Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.7, sa.3, ss.776-791, 2021 (TRDizin)
2021
202112. The adaptation of student engagement scale in higher education (HES)
KÜRTÜL N., EFENDİOĞLU A., YELKEN T.
International Journal of Curriculum and Instruction , cilt.13, sa.3, ss.3197-3211, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202113. Opening Black-Box of Teaching-Practice: Pre-service Teachers' Learning from the Hidden Curriculum Perspective
HURİOĞLU L., EFENDİOĞLU A.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.20, sa.1, ss.157-171, 2021 (Scopus, TRDizin)
2019
201914. Üniversite Öğrencilerinin Üniversite Eğitimi ve Yaşamına İlişkin Problemleri: Bir Durum Çalışması
ARİCİ F., EKİN Ö., EFENDİOĞLU A.
Journal of Advanced Education Studies
, cilt.1, sa.2, ss.79-95, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201815. Teachers' use of Facebook and teacher quality: developing a "Facebook Effect Scale on Teacher Quality (FESTQ)' from the perspective of PCK, TPACK, and lifelong learning frameworks
EFENDİOĞLU A.
ETR&D-EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH AND DEVELOPMENT
, cilt.66, sa.6, ss.1359-1385, 2018 (SSCI, Scopus)
2017
201716. İki Farklı Tür Çalışan Örnek: Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Dersindeki Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi
Hurioğlu L., EFENDİOĞLU A.
TURKISH STUDIES , sa.12, ss.403-422, 2017 (SSCI)
2016
201617. How do the cognitive load self efficacy and attitude of pre service teachers shift in the multimedia science learning process
EFENDİOĞLU A., YELKEN T.
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS , cilt.11, sa.8, ss.743-764, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201518. Can a Multimedia Tool Help Students' Learning Performance in Complex Biology Subjects?
KÖSEOĞLU P., EFENDİOĞLU A.
SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.35, sa.4, 2015 (SSCI)
2015
201519. Problem Based Learning Environment In Basic Computer Course Pre Service Teachers Achievement And Key Factors For Learning
EFENDİOĞLU A.
Journal of International Education Research , cilt.11, sa.3, ss.205-216, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201420. Değerler Eğitimine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
BERKANT H. G., EFENDİOĞLU A., Zehra S.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.9, sa.5, ss.427-440, 2014 (TRDizin)
2013
201321. Learning from Animation Smooth Pursuits of Synaptic Transmission of an Impulse with Contextual Cues
KÖSEOĞLU P., MAZMAN S. G., ALTUN A., EFENDİOĞLU A.
WORLD JOURNAL ON EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.5, sa.2, ss.238-247, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201222. Courseware development model (CDM): The effects of CDM on primary school pre-service teachers' achievements and attitudes
Efendioglu A.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.59, sa.2, ss.687-700, 2012 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2010
201023. Programmed instruction versus meaningful learning theory in teaching basic structured query language (SQL) in computer lesson
EFENDİOĞLU A., Yelken T. Y.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.55, sa.3, ss.1287-1299, 2010 (SCI-Expanded)
2009
200924. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Kanıt Temelli Öğretrim
EFENDİOĞLU A., YELKEN T.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.109-123, 2009 (TRDizin)
2007
200725. E Devlet Uygulamalarında Bilgi ve Paylaşım Güvenliği
EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.219-236, 2007 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenci Velileri ile Yaşadıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri (Views of Primary School Teachers on the Problems Experienced with Students’ Parents)
DEMİRDEN K., EFENDİOĞLU A.
19th International Primary Teacher Education Symposium (IPTES 2021), Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2021, cilt.1, ss.374-381, (Tam Metin Bildiri)
2021
20212. Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Tekin G., Efendioğlu A., Karaçoban F.
12. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK-2021), Ankara, Türkiye, 17 - 18 Aralık 2021, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2021
20213. İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin Akıl ve Zeka Oyunlarına Yönelik Görüşleri
Kahraman T., Karaçoban F., Efendioğlu A.
VIII. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI-EPOK 2021), Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.1, (Özet Bildiri)
2021
20214. Awareness of Pre-Service Elementary School Teachers’ Regarding Mathematical Modeling
Canbazoğlu H. B., Efendioğlu A.
8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION CURRICULUM STUDIES IN LIFE LONG LEARNING, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.223-224, (Özet Bildiri)
2018
20185. Uygulamaya Dayalı Program Geliştirme Dersine Yönelik Bir Eylem Araştırması
BERKANT H. G., EFENDİOĞLU A.
6th International Congress on Curriculum and Instruction, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, cilt.1, ss.835-836, (Özet Bildiri)
2017
20176. University Students' Attitudes towards Computer Programming: Sample of a Vocational High School in Turkey
SEZGİN M. E., EFENDİOĞLU A.
XIV. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Odessa, Ukrayna, 23 - 26 Ağustos 2017, cilt.1, ss.184, (Özet Bildiri)
2017
20177. Can Analogies Support Elementary School Students? Meaningful Learning Performance: Classical Analogies versus Participatory Analogies
EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E.
XIV. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Odessa, Ukrayna, 23 - 26 Ağustos 2017, cilt.1, ss.201, (Özet Bildiri)
2017
20178. Okul Öncesi Öğretmenliği ÖğrencilerininKendi Öğrenme Süreçlerine İlişkin Algıları: Nasıl Öğreniyorum?
HURİOĞLU L., EFENDİOĞLU A.
16th International PrimaryTeacher Education Symposium, Girne, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, ss.254-255, (Özet Bildiri)
2015
20159. Two Different Types of Worked Examples Enhancing Problem Solving Skills of Teacher Candidates in Measurement and Evaluation Course
HURİOĞLU L., EFENDİOĞLU A.
3. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201510. Çalışan Örneğin İki Farklı Türü: Ölçme ve Değerlendirme Dersinde Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi
HURİOĞLU L., EFENDİOĞLU A.
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
2014
201411. Simulation in the elimination of conceptual problems related to the issue of nerve conduction
KÖSEOĞLU P., EFENDİOĞLU A.
International Educational Technology Conference IETC, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 05 Eylül 2014, cilt.176, ss.489-493, (Tam Metin Bildiri)
2012
201212. Using constructivist and collaborative approach to enhance pre-service teachers' attitude toward computer in computer course: Learning and using MS Excel functions in problem-based scenarios
EFENDİOĞLU A., Berkant H. G., ÇUKUROVA B.
2nd World Conference on Educational Technology Researches (WCETR), Nicosia, CYPRUS, 27 - 29 Haziran 2012, cilt.83, ss.825-830, (Tam Metin Bildiri)
2012
201213. Using Constructivist And Collaborative Approach to Enhance Pre Service Teachers Attitudes Toward Computer In Computer Course Learning and Using Ms Excel Functions in Problem Based Scenarios
EFENDİOĞLU A., BERKANT H. G., ÇUKUROVA B.
2nd World Conference on Educational Technology Researches, Kıbrıs (Kktc), 27 Haziran - 30 Eylül 2012, cilt.83, ss.825-830, (Tam Metin Bildiri)
2011
201114. Transforming Technology into Educational Practice: Content Designing Process of Learning Objects
EFENDİOĞLU A., Yanpar Yelken T.
International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, cilt.1, ss.1207-1213, (Tam Metin Bildiri)
2011
201115. Faculty of Education Students' Attitudes Toward Computer and Making Computer Supported Education
Berkant H. G., EFENDİOĞLU A.
11th INTERNATIONAL EDUCATIONAL TECHNOLOGY CONFERENCE, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, cilt.1, ss.543-548, (Tam Metin Bildiri)
2010
201016. An Investigation of Reliability And Item Analysis of Exams of a Distance Education Program
EFENDİOĞLU A., Ültanır E.
13th International Conference: ICT in the Education of the Balkan Countries, Varna, Bulgaristan, 17 - 19 Haziran 2010, ss.121-125, (Tam Metin Bildiri)
2010
201017. Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayarla İlgili Öz-Yeterlik Algıları ve Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutumları
Berkant H. G., EFENDİOĞLU A.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, cilt.1, ss.951-955, (Özet Bildiri)
2010
201018. Öğretmen adaylarının çoklu zekâ özelliklerine ve öğrenme stillerine göre değerlendirilmesi.
EFENDİOĞLU A., BERKANT H. G., ARSLANTAŞ Ö.
I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 Mayıs 2010, ss.274-284, (Tam Metin Bildiri)
2010
201019. John Dewey'in Türk Maarifi Hakkında Raporu ve Türk Eğitim Sistemi
EFENDİOĞLU A., Berkant H. G., ARSLANTAŞ Ö.
1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, cilt.1, sa.1, ss.54-60, (Tam Metin Bildiri)
2009
200920. SQL Öğretiminde Programlı Öğretim Temelli Bilgisayar Yazılımı ve Anlamlı Öğrenmeye Göre Düzenlenen Dersin Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutuma Etkisi
EFENDİOĞLU A., Yanpar Yelken T.
3th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.1, ss.1276-1283, (Tam Metin Bildiri)
2008
200821. Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar ve Bilişim Güvenliği Konusunda Değerlendirilmesi
EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E., BERKANT H. G.
II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200822. Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar ve Bilişim Güvenligi Konusunda Değerlendirilmesi
EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E., Berkant H. G.
II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2008, cilt.1, ss.1181-1189, (Tam Metin Bildiri)
2007
200723. The Evaluation of Primary School Teachers Views on The Application of Constructivist Learning Based Primary School Curriculum in Turkey Adana City Sample
BERKANT H. G., EFENDİOĞLU A.
9th International Conference on Education, ATİNA, Yunanistan, 28 - 29 Mayıs 2007, ss.269-285, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL DUYGUSAL BECERİ GELİŞİMİNİ DESTEKLEYEN OYUNLAR
CENKSEVEN ÖNDER F., EFENDİOĞLU A.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2024
2022
20222. Ters Yüz Sınıf Modeli İle İlgili Yapılmış Bilimsel Makalelerin İncelenmesi
ARİCİ F., EFENDİOĞLU A.
Güncel Alan Eğitimi Araştırmaları, EROL Sedat; EFENDİOĞLU Akın, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.1-16, 2022
2021
20213. Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları
Efendioğlu A., Karaçoban F.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Murat TUNCER, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.48-79, 2021
2021
20214. Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları
EFENDİOĞLU A., KARAÇOBAN GÜRBÜZ F.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Murat Tuncer, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.48-75, 2021
2020
20205. Program Geliştirme ve Kazandırılacak Davranışlar
Efendioğlu A.
Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulama Örneklerine, Prof. Dr. Hasan Güner BERKANT, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.173-199, 2020
2020
20206. Program Geliştirme ve Kazandırılacak Davranışlar
EFENDİOĞLU A.
Eğitimde Program Geliştirme: Kuramdan Uygulama Örneklerine, Berkant, Hasan Güner, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.173-199, 2020
2019
20197. Öğretim Teknolojileri Tasarım ve Modelleri
EFENDİOĞLU A.
Öğretim Teknolojileri, Prof. Dr. Tuğba YANPAR YELKEN, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.25-44, 2019
2019
20198. Öğretim Teknolojileri Tasarım ve Modelleri
EFENDİOĞLU A.
Öğretim Teknolojileri, Tuğba Yanpar Yelken, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.25-44, 2019
2018
201810. Eğitim Programı ve Öğretim Hedefleri
HURİOĞLU L., EFENDİOĞLU A., KABLAN Z., TUNCER M., BERKANT H. G., KARABACAK K., et al.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Dr Öğretim Üyesi Lili HURİOĞLU, Doç. Dr. Akın Efendioğlu, Editör, Murat Yayınları, Ankara, ss.19-42, 2018
2018
201811. Öğrenme ve Öğretim Stratejileri
EKŞİOĞLU S., GÜZEL YÜCE S., HURİOĞLU L., KABLAN Z., TUNCER M., BERKANT H. G., et al.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lili Hurioğlu, Akın Efendioğlu, Editör, Murat Yayınları, Ankara, ss.175-192, 2018
2015
201512. Öğretim ve Öğrenme Sürecinde Teknolojik Yaklaşımlar
EFENDİOĞLU A.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Tuğba Yanpar Yelken; Cenk Akay, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.341-376, 2015
2013
201313. TPAB Temelli Fen ve Teknoloji Dersi için Çoklu Ortam Benzetimi Geliştirme ve Öğretim Sürecinde Kullanma
EFENDİOĞLU A.
Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğretim Tasarımları, Yanpar Yelken, T., Sancar Tokmak, H., Özgelen, S., İncikabı, L., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.81-104, 2013
2013
201314. TBAB temelli fen ve teknoloji dersi için çoklu ortam benzetimi geliştirme ve Öğretim sürecinde kullanma
EFENDİOĞLU A., YELKEN T.
Fen ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Pedagoji ve Alan Bilgisi TPAB Temelli Öğretim Tasarımları, Yanpar Yelken, T.,Sancar Tokmak, H., Özgelen, S., İncikabı, L. , Editör, Anı, Ankara, ss.81-104, 2013
2013
201315. Tpab Temelli Fen Ve Teknoloji Dersi Için Çoklu Ortam Benzetimi Geliştirme ve Öğretim Sürecinde Kullanma
EFENDİOĞLU A., YELKEN T.
Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğretim Tasarımları, Tuğba Yanpar Yelken, Hatice Sancar Tokmak, Sinan Özgelen, Lütfi İncikabı, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.81-104, 2013
2011
201116. Her Yönüyle Bilgisayar Eğitimi Yenilenmiş 2. Baskı
EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E.
Karahan Kitabevi, Adana, 2011
2010
201017. The Effects of Computer-Based Genetics Lesson on the Academic Achievement of Eight Grade Students
EFENDİOĞLU A.
Horizons in Education, Papanikos, G.T., Pappas, N.C.J, Editör, Athens Insitute For Education And Cbd Research Ltd, Atina, ss.31-38, 2010
2010
201018. The Effects of Computer-Based Genetics Lessons on the Academic Achievements of Eighth Grade Students
BERKANT H. G., EFENDİOĞLU A.
Horizons in Education, G.T. Papanikos, N.C.J. Pappas, Editör, Athens: Athens Institute for Education and Research, ATİNA, ss.31-38, 2010
2008
200819. Her Yönüyle Bilgisayar Eğitimi
EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E.
Karahan Kitapevi, Adana, 2008
Desteklenen Projeler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorSınıf Öğretmenlerinin Sosyal Duygusal Yetkinliklerinin Kültürlerarası Karşılaştırması Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri Örneklemi Üzerine Bir İnceleme
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
EFENDİOĞLU A. (Yürütücü), TÜMKAYA S., AZMAN Ö.
2021 - 2022
2021 - 2022Öğretmenlerin Bilgi Paylaşımına Yönelik Tutumları: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
EFENDİOĞLU A. (Yürütücü), Topal Ö.
2017 - 2019
2017 - 2019Öğretim Amaçlı Analoji Tasarımı ve Testi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
EFENDİOĞLU A. (Yürütücü)
2017 - 2019
2017 - 2019Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencilerinin Kendi Öğrenme Süreçlerine İlişkin Algıları: Nasıl Öğreniyorum?
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
EFENDİOĞLU A. (Yürütücü), HURİOĞLU L.
2014 - 2018
2014 - 2018İlkokul Üçüncü Sınıf Hayat Bilgisi Dersi Kılavuz Kitabındaki Okul Heyecanım Temasında Yer Alan Etkinliklerin Ara Disiplin Kazanımları Açısından Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
EFENDİOĞLU A. (Yürütücü), Akyol P.
2014 - 2015
2014 - 2015Materyal Geliştirme Dersinde Yapılandırmacı Yaklaşım Temelli Öğretimin Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkilerinin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
EFENDİOĞLU A. (Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Şubat 2015
Şubat 2015Education and Information Technologies
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2015
Ocak 2015The Asia-Pacific Education Researcher
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2014
Şubat 2014Computers and Education
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2013
Ekim 2013Academia Journal of Educational Research
Diğer Dergiler
Mayıs 2013
Mayıs 2013Computers in Human Behavior
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2013
Nisan 2013Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 15
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Şubat-2014
Şubat 2014