Prof. Dr. AKIN EFENDİOĞLU


Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Sınıf Öğretmenliği


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitim Teknolojisi, Eğitim Programları ve Öğretim, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği

E-posta: eakin@cu.edu.tr
İş Telefonu: +90 322 338 6076 Dahili: 71
Fax Telefonu: +90 322 338 6830
Web: https://avesis.cu.edu.tr//eakin
Ofis: Temel Eğitim Bölümü Binası
Posta Adresi: Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Balcalı Kampusu, 01330, Sarıçam, Adana

Metrikler

Yayın

67

Yayın (WoS)

10

Yayın (Scopus)

9

Atıf (WoS)

15

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

18

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

19

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

34

Proje

6

Tez Danışmanlığı

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2008 - 2012

2008 - 2012

Doktora

Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri / Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye

2002 - 2006

2002 - 2006

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Türkiye

1994 - 1998

1994 - 1998

Lisans

Kocaeli Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2012

2012

Doktora

Çoklu Ortam Benzetimlerinin Fen Öğretiminde Uygulanması ve Öğretmen Adaylarının Bilişsel ve Duyuşsal Özelliklerine Etkisinin İŞncelenmesi

Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim

2006

2006

Yüksek Lisans

Anlamlı Ögrenme Kuramına Dayalı Olarak Hazırlanan Bilgisayar destekli Geometri Programının Ilkögretim Dördüncü Sınıf Ögrencilerinin Akademik Basarılarına ve Kalıcılığa Etkisi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Eğitim Teknolojisi

Eğitim Programları ve Öğretim

İlköğretim

Sınıf Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2001 - Devam Ediyor

2001 - Devam Ediyor

Öğretim Görevlisi Dr.

Çukurova Üniversitesi, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2014 - 2015

2014 - 2015

Bölüm Başkan Yardımcısı

Çukurova Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

2001 - 2001

2001 - 2001

Bilgisayar Öğretmeni

Adana Akkapı Endüstri Meslek Lisesi, Bilgisayar Öğretmeni

1998 - 2000

1998 - 2000

Bilgisayar Öğretmeni

Aydın Anadolu Meslek ve Kız Meslek Lisesi, Bilgisayar Öğretmeni

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Makaleler

Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (8)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
Scopus (9)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (8)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. Sınıf Öğretmenlerinin Öğrenci Velileri ile Yaşadıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri (Views of Primary School Teachers on the Problems Experienced with Students’ Parents)

DEMİRDEN K., EFENDİOĞLU A.

19th International Primary Teacher Education Symposium (IPTES 2021), Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2021, cilt.1, ss.374-381, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

2. Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Tekin G., Efendioğlu A., Karaçoban F.

12. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK-2021), Ankara, Türkiye, 17 - 18 Aralık 2021, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

3. İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin Akıl ve Zeka Oyunlarına Yönelik Görüşleri

Kahraman T., Karaçoban F., Efendioğlu A.

VIII. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI-EPOK 2021), Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.1, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

4. Awareness of Pre-Service Elementary School Teachers’ Regarding Mathematical Modeling

Canbazoğlu H. B., Efendioğlu A.

8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION CURRICULUM STUDIES IN LIFE LONG LEARNING, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.223-224, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Uygulamaya Dayalı Program Geliştirme Dersine Yönelik Bir Eylem Araştırması

BERKANT H. G., EFENDİOĞLU A.

6th International Congress on Curriculum and Instruction, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, cilt.1, ss.835-836, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. University Students' Attitudes towards Computer Programming: Sample of a Vocational High School in Turkey

SEZGİN M. E., EFENDİOĞLU A.

XIV. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Odessa, Ukrayna, 23 - 26 Ağustos 2017, cilt.1, ss.184, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. Can Analogies Support Elementary School Students? Meaningful Learning Performance: Classical Analogies versus Participatory Analogies

EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E.

XIV. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Odessa, Ukrayna, 23 - 26 Ağustos 2017, cilt.1, ss.201, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Okul Öncesi Öğretmenliği ÖğrencilerininKendi Öğrenme Süreçlerine İlişkin Algıları: Nasıl Öğreniyorum?

HURİOĞLU L., EFENDİOĞLU A.

16th International PrimaryTeacher Education Symposium, Girne, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, ss.254-255, (Özet Bildiri)

2015

2015

9. Two Different Types of Worked Examples Enhancing Problem Solving Skills of Teacher Candidates in Measurement and Evaluation Course

HURİOĞLU L., EFENDİOĞLU A.

3. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

10. Çalışan Örneğin İki Farklı Türü: Ölçme ve Değerlendirme Dersinde Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi

HURİOĞLU L., EFENDİOĞLU A.

The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.1, (Özet Bildiri)

2014

2014

11. Simulation in the elimination of conceptual problems related to the issue of nerve conduction

KÖSEOĞLU P., EFENDİOĞLU A.

International Educational Technology Conference IETC, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 05 Eylül 2014, cilt.176, ss.489-493, (Tam Metin Bildiri) identifier

2011

2011

14. Transforming Technology into Educational Practice: Content Designing Process of Learning Objects

EFENDİOĞLU A., Yanpar Yelken T.

International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, cilt.1, ss.1207-1213, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

15. Faculty of Education Students' Attitudes Toward Computer and Making Computer Supported Education

Berkant H. G., EFENDİOĞLU A.

11th INTERNATIONAL EDUCATIONAL TECHNOLOGY CONFERENCE, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, cilt.1, ss.543-548, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

16. An Investigation of Reliability And Item Analysis of Exams of a Distance Education Program

EFENDİOĞLU A., Ültanır E.

13th International Conference: ICT in the Education of the Balkan Countries, Varna, Bulgaristan, 17 - 19 Haziran 2010, ss.121-125, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

17. Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayarla İlgili Öz-Yeterlik Algıları ve Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutumları

Berkant H. G., EFENDİOĞLU A.

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, cilt.1, ss.951-955, (Özet Bildiri)

2010

2010

18. Öğretmen adaylarının çoklu zekâ özelliklerine ve öğrenme stillerine göre değerlendirilmesi.

EFENDİOĞLU A., BERKANT H. G., ARSLANTAŞ Ö.

I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 Mayıs 2010, ss.274-284, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

19. John Dewey'in Türk Maarifi Hakkında Raporu ve Türk Eğitim Sistemi

EFENDİOĞLU A., Berkant H. G., ARSLANTAŞ Ö.

1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, cilt.1, sa.1, ss.54-60, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

20. SQL Öğretiminde Programlı Öğretim Temelli Bilgisayar Yazılımı ve Anlamlı Öğrenmeye Göre Düzenlenen Dersin Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutuma Etkisi

EFENDİOĞLU A., Yanpar Yelken T.

3th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.1, ss.1276-1283, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

21. Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar ve Bilişim Güvenliği Konusunda Değerlendirilmesi

EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E., BERKANT H. G.

II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

22. Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar ve Bilişim Güvenligi Konusunda Değerlendirilmesi

EFENDİOĞLU A., SEZGİN M. E., Berkant H. G.

II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2008, cilt.1, ss.1181-1189, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

23. The Evaluation of Primary School Teachers Views on The Application of Constructivist Learning Based Primary School Curriculum in Turkey Adana City Sample

BERKANT H. G., EFENDİOĞLU A.

9th International Conference on Education, ATİNA, Yunanistan, 28 - 29 Mayıs 2007, ss.269-285, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

2. Ters Yüz Sınıf Modeli İle İlgili Yapılmış Bilimsel Makalelerin İncelenmesi

ARİCİ F., EFENDİOĞLU A.

Güncel Alan Eğitimi Araştırmaları, EROL Sedat; EFENDİOĞLU Akın, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.1-16, 2022

2021

2021

3. Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları

Efendioğlu A., Karaçoban F.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Murat TUNCER, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.48-79, 2021

2021

2021

4. Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları

EFENDİOĞLU A., KARAÇOBAN GÜRBÜZ F.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Murat Tuncer, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.48-75, 2021

2020

2020

5. Program Geliştirme ve Kazandırılacak Davranışlar

Efendioğlu A.

Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulama Örneklerine, Prof. Dr. Hasan Güner BERKANT, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.173-199, 2020

2020

2020

6. Program Geliştirme ve Kazandırılacak Davranışlar

EFENDİOĞLU A.

Eğitimde Program Geliştirme: Kuramdan Uygulama Örneklerine, Berkant, Hasan Güner, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.173-199, 2020

2019

2019

7. Öğretim Teknolojileri Tasarım ve Modelleri

EFENDİOĞLU A.

Öğretim Teknolojileri, Prof. Dr. Tuğba YANPAR YELKEN, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.25-44, 2019

2019

2019

8. Öğretim Teknolojileri Tasarım ve Modelleri

EFENDİOĞLU A.

Öğretim Teknolojileri, Tuğba Yanpar Yelken, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.25-44, 2019

2018

2018

9. Öğretim İlke ve Yöntemleri

Hurioğlu L., EFENDİOĞLU A.

Murat Yayınları, Ankara, 2018

2018

2018

10. Eğitim Programı ve Öğretim Hedefleri

HURİOĞLU L., EFENDİOĞLU A., KABLAN Z., TUNCER M., BERKANT H. G., KARABACAK K., et al.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Dr Öğretim Üyesi Lili HURİOĞLU, Doç. Dr. Akın Efendioğlu, Editör, Murat Yayınları, Ankara, ss.19-42, 2018

2018

2018

11. Öğrenme ve Öğretim Stratejileri

EKŞİOĞLU S., GÜZEL YÜCE S., HURİOĞLU L., KABLAN Z., TUNCER M., BERKANT H. G., et al.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lili Hurioğlu, Akın Efendioğlu, Editör, Murat Yayınları, Ankara, ss.175-192, 2018

2015

2015

12. Öğretim ve Öğrenme Sürecinde Teknolojik Yaklaşımlar

EFENDİOĞLU A.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Tuğba Yanpar Yelken; Cenk Akay, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.341-376, 2015

2013

2013

13. TPAB Temelli Fen ve Teknoloji Dersi için Çoklu Ortam Benzetimi Geliştirme ve Öğretim Sürecinde Kullanma

EFENDİOĞLU A.

Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğretim Tasarımları, Yanpar Yelken, T., Sancar Tokmak, H., Özgelen, S., İncikabı, L., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.81-104, 2013 Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

14. TBAB temelli fen ve teknoloji dersi için çoklu ortam benzetimi geliştirme ve Öğretim sürecinde kullanma

EFENDİOĞLU A., YELKEN T.

Fen ve Matematik Eğitiminde Teknoloji Pedagoji ve Alan Bilgisi TPAB Temelli Öğretim Tasarımları, Yanpar Yelken, T.,Sancar Tokmak, H., Özgelen, S., İncikabı, L. , Editör, Anı, Ankara, ss.81-104, 2013

2013

2013

15. Tpab Temelli Fen Ve Teknoloji Dersi Için Çoklu Ortam Benzetimi Geliştirme ve Öğretim Sürecinde Kullanma

EFENDİOĞLU A., YELKEN T.

Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğretim Tasarımları, Tuğba Yanpar Yelken, Hatice Sancar Tokmak, Sinan Özgelen, Lütfi İncikabı, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.81-104, 2013 Sürdürülebilir Kalkınma

2010

2010

17. The Effects of Computer-Based Genetics Lesson on the Academic Achievement of Eight Grade Students

EFENDİOĞLU A.

Horizons in Education, Papanikos, G.T., Pappas, N.C.J, Editör, Athens Insitute For Education And Cbd Research Ltd, Atina, ss.31-38, 2010

2010

2010

18. The Effects of Computer-Based Genetics Lessons on the Academic Achievements of Eighth Grade Students

BERKANT H. G., EFENDİOĞLU A.

Horizons in Education, G.T. Papanikos, N.C.J. Pappas, Editör, Athens: Athens Institute for Education and Research, ATİNA, ss.31-38, 2010

Desteklenen Projeler

2021 - 2022

2021 - 2022

Öğretmenlerin Bilgi Paylaşımına Yönelik Tutumları: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans

EFENDİOĞLU A. (Yürütücü), Topal Ö.

2017 - 2019

2017 - 2019

Öğretim Amaçlı Analoji Tasarımı ve Testi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

EFENDİOĞLU A. (Yürütücü)

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Şubat 2015

Şubat 2015

Education and Information Technologies

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2015

Ocak 2015

The Asia-Pacific Education Researcher

SSCI Kapsamındaki Dergi

Şubat 2014

Şubat 2014

Computers and Education

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2013

Ekim 2013

Academia Journal of Educational Research

Diğer Dergiler

Mayıs 2013

Mayıs 2013

Computers in Human Behavior

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2013

Nisan 2013

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 15

h-indeksi (WOS): 2

Jüri Üyelikleri

Şubat-2014

Şubat 2014

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Sosyal Bilimler Enstitüsü