12. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK-2021), Ankara, Türkiye, 17 - 18 Aralık 2021, ss.1
Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin
uzaktan öğretime ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma
nitel araştırma türünde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın katılımcılarını
farklı sınıf düzeylerinde görev yapan 70 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.
Veriler araştırmacılar tarafından oluşturulan yapılandırılmış görüşme formu ile
elde edilmiştir. Verilerin analizinde tümevarımsal içerik analizi tekniğinden
yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde öğretmen
görüşlerinin uzaktan öğretime ilişkin genel görüşler, özel durumlar bağlamında
uzaktan öğretime ilişkin görüşler ve özel gereksinimli öğrenciler bağlamında
uzaktan öğretime ilişkin görüşler şeklinde üç kategori altında toplandığı
belirlenmiştir. Sonuç olarak öğretmenlerin uzaktan öğretime ilişkin
görüşlerinin bağlamlara göre farklılık gösterdiği, olumlu düşüncelerin yanında
çoğunlukla sorunlara ve bu sorunlara neden olan etmenlere değindikleri
görülmüştür. Elde edilen bulgular bütüncül olarak değerlendirildiğinde
öğretmenler yüz yüze eğitimde alınan verime uzaktan öğretimle ulaşılamadığını,
uzaktan öğretimin ancak zorunlu durumlar kapsamında tercih edilmesi gereken bir
uygulama olabileceğini belirtmişlerdir. Bunun yanında öğretmenlerin uzaktan
öğretim sürecinin iyileştirilmesine yönelik sınırlı da olsa bir takım
önerilerde bulundukları belirlenmiştir.
Anahtar
sözcükler: Uzaktan
eğitim, sınıf öğretmeni,
It was aimed to determine the opinions of
classroom teachers about distance education in the study. This
research is a descriptive study in qualitative research type. The participants
of the study are 70 classroom teachers working at different grade levels. The
data were obtained through the structured interview form created by the
researchers. Inductive content analysis technique was used in the analysis of
the data. When the findings obtained from the study were examined, it was determined
that teachers' views were grouped under three categories: general views on
distance education, views on distance education in the context of special
situations, and views on distance education in the context of students with
special needs. As a result, it was seen that teachers' views on distance
education differ depending on the contexts, and they mostly touched on problems
and the factors that caused these problems besides positive thoughts. When the
findings were evaluated as a whole, they stated that teachers' efficiency in
face-to-face education could not be reached by distance education, and that
distance education could only be an application that should be preferred in
compulsory situations. In addition, it was determined that teachers made some
suggestions, albeit limited, for the improvement of the distance education
process.
Keywords: Distance education, classroom
teacher