Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi


Tekin G., Efendioğlu A., Karaçoban F.

12. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK-2021), Ankara, Türkiye, 17 - 18 Aralık 2021, ss.1

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1
  • Çukurova Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin uzaktan öğretime ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma türünde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın katılımcılarını farklı sınıf düzeylerinde görev yapan 70 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından oluşturulan yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde tümevarımsal içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde öğretmen görüşlerinin uzaktan öğretime ilişkin genel görüşler, özel durumlar bağlamında uzaktan öğretime ilişkin görüşler ve özel gereksinimli öğrenciler bağlamında uzaktan öğretime ilişkin görüşler şeklinde üç kategori altında toplandığı belirlenmiştir. Sonuç olarak öğretmenlerin uzaktan öğretime ilişkin görüşlerinin bağlamlara göre farklılık gösterdiği, olumlu düşüncelerin yanında çoğunlukla sorunlara ve bu sorunlara neden olan etmenlere değindikleri görülmüştür. Elde edilen bulgular bütüncül olarak değerlendirildiğinde öğretmenler yüz yüze eğitimde alınan verime uzaktan öğretimle ulaşılamadığını, uzaktan öğretimin ancak zorunlu durumlar kapsamında tercih edilmesi gereken bir uygulama olabileceğini belirtmişlerdir. Bunun yanında öğretmenlerin uzaktan öğretim sürecinin iyileştirilmesine yönelik sınırlı da olsa bir takım önerilerde bulundukları belirlenmiştir.

Anahtar sözcükler: Uzaktan eğitim, sınıf öğretmeni, 

It was aimed to determine the opinions of classroom teachers about distance education in the study. This research is a descriptive study in qualitative research type. The participants of the study are 70 classroom teachers working at different grade levels. The data were obtained through the structured interview form created by the researchers. Inductive content analysis technique was used in the analysis of the data. When the findings obtained from the study were examined, it was determined that teachers' views were grouped under three categories: general views on distance education, views on distance education in the context of special situations, and views on distance education in the context of students with special needs. As a result, it was seen that teachers' views on distance education differ depending on the contexts, and they mostly touched on problems and the factors that caused these problems besides positive thoughts. When the findings were evaluated as a whole, they stated that teachers' efficiency in face-to-face education could not be reached by distance education, and that distance education could only be an application that should be preferred in compulsory situations. In addition, it was determined that teachers made some suggestions, albeit limited, for the improvement of the distance education process.

Keywords: Distance education, classroom teacher