Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.7, sa.3, ss.776-791, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerine yönelik olarak Eğitim Bilişim Ağı televizyon kanalında (EBA TV) yapılan uzaktan eğitimle ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemi kullanılarak durum çalışması deseninde tasarlanmıştır. Veriler, Türkiye’nin farklı bölgelerinde görev yapan 48 sınıf öğretmeninin katılımıyla çevrimiçi iletişim araçları kullanılarak toplanmıştır. Katılımcıların yanıtları içerik analizi ile çözümlenerek kodlar ve temalar oluşturulmuş ve doğrudan alıntılarla desteklenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin çoğu EBA TV’de yayınlanan derslerde öğretmenin aktif öğrencinin pasif olması sebebiyle yöntem ve tekniği sınırlı bulduğunu; öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınmadığı için kazanımlara istenen düzeyde ulaşılamayacağını; derslerin etkililiğinin artması için somutlaştırıcı ve motive edici etkinliklerin çoğaltılması gerektiğini; etkili bir ölçme değerlendirme sistemi kurulmasının önemli olduğunu ve öğretmenlerin deneyimleri arttıkça uzaktan eğitimle işlenen derslerin kalitesinin yükseleceğini belirtmişlerdir. Bu bağlamda, uzaktan eğitim derslerinin niteliği artırılarak yıl boyu örgün eğitime destek olarak yayınlanmaya devam etmesi oldukça önemli olduğu söylenebilir.
The aim of this research is investigating the views of classroom teachers on distance education broadcast on the Educational Information Network television channel (EBA TV) for Primary School students. This research was conducted in a case study design using qualitative research method. Data was collected using online communication tools with the participation of 48 classroom teachers working in different regions of Turkey. The views of the participants were analyzed with content analysis, codes and themes were created and supported with direct quotations. According to the results, most of the teachers found that the method and technique used in the course on EBA TV were very limited as the teacher was active and the student was passive. Since the individual differences of the students are ignored, the goals will not be achieved at the desired level; Concretizing and motivating activities should be increased in order to increase the effectiveness of the courses; They were stated that the importance of establishing an effective measurement and evaluation system and also depending on teachers’ experience of distance education, the quality of the courses will improve. In this context, it can be said that it is very important to increase the quality of distance education courses for supporting formal education system via distance education throughout the year.