Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Markanızın Bir Fikri Olsun

Marka Dergisi , sa.2, ss.22-23, 2015 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Destination Experience: Making the Tourism Cities 5-Star

Global Conference on Business and Economics (GLOBE), İstanbul, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2019, ss.60

Effective Use of Local Dances in Creating Destination Experience: The Case of Adana Ciftetellisi and International Orange Blossom Carnival

The Global Conference on Business and Economics (GLOBE), İstanbul, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2019, ss.89

Akıllı Destinasyon: Turizm, İnovasyon, Girişimcilik ve Çözüm Bekleyen Konular

Futourism 2018, Mersin, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2018, ss.733-737

Stakeholder Salient Analysis for Sustainable City Tourism Development

The Second International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, Mersin, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2018, cilt.1, ss.876-882 Sürdürülebilir Kalkınma

Internal Marketing in Corporate Branding: Building Brand Commitment among City Stakeholders to Mobilize the City Brand

8th International Interdisciplinary Business-Economics Advancement Conference, Fort Lauderdale - Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 23 Kasım 2017, ss.16

Destination Branding in Industry 4.0

26th Nordic Symposium of Tourism and Hospitality Research, Falun, İsveç, 4 - 06 Ekim 2017, ss.43-44

Reinventing Tourism Cities: Examining Technologies, Applications and CityBranding in Leading Smart Cities

International Interdisciplinary Business-Economics Advancement Conference, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 14 Nisan 2017, ss.132 Sürdürülebilir Kalkınma

Developing City Brand Strategy from Corporate Branding View Point

International Interdisciplinary Business-Economics Advancement Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 9 Ocak - 14 Nisan 2017, ss.113

Storytelling in Destination BrandCommunication A Qualitative Analysis

International Interdisciplinary Business-Economics Advancement Conference, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 11 Mayıs 2016, ss.17-18

Destination Branding in Industry 4 0 Enhancing Brand Experience Systems by Using Digital Touch Points

6th International Interdisciplinary Business-Economics Advancement Conference, Miami, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 13 Mayıs 2016, ss.16

Investigating Customer Experience in Medical Tourism A Managerial Approach

6th INTERNATIONAL INTERDISCIPLINARYBUSINESS-ECONOMICS ADVANCEMENTCONFERENCE, Miami, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 13 Mayıs 2016, ss.1-11

A SWOT Analysis for Investigating Elderly Tourism Potential of Eastern Mediterranean Region in Turkey

1st International Eastern Mediterranean Tourism Symposium, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 22 - 23 Nisan 2016, ss.212

Kalkınma, Turizm ve Bir Gastronomi Destinasyonu Markası Olarak Adana

Uluslararası Gastronomi Turizmi Kongresi, İzmir, Türkiye, 10 - 12 Aralık 2015, ss.35

Brand Touch Point Management for Creating a Unique Brand-Customer Experience

The International Interdisciplinary Business-Economics Advancement Conference (IIBA), Fort Lauderdale - Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 21 Kasım 2015, ss.92

Destination Promotion via Destination Marketing Organization: A Proposal Collaborative Model Specific to Turkey

International Interdisciplinary Business-Economics Advancement Conference (IIBA), Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 28 Nisan - 02 Mayıs 2015, ss.11

Storytelling in Tourism: Opportunities for the Marketing and Branding of Adana Destination

International Interdisciplinary Business-Economics Advancement Conference (IIBA), İstanbul, Türkiye, 16 - 19 Temmuz 2014, ss.557

Cooperative Marketing: A Case Study for a Health Tourism Destination in Turkey

LCBR European Marketing Conference, Munich, Almanya, 3 - 04 Haziran 2010, ss.77-78

Cooperative Marketing: A Case Study for an Health Tourism Destination in Turkey

European Marketing Conference, Munich, Almanya, 1 - 03 Haziran 2010, ss.71-78

The Impact of Festivals on the Promotion and Communication of a City: a Comparative Study of Turkish and Swedish Festivals

European Cities Marketing Annual Conference & General Assembly, Göteborg, İsveç, 17 - 20 Haziran 2009, ss.161-179

Kent Markalamasının Önemi: Küreselleşen Dünyada Adana Markasının Önündeki Fırsatlar ve Sorunlar

Küreselleşme Sürecinde Türkiye: Fırsatlar ve Sorunlar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2008, ss.229-239

Kentsel İletişim ve Tanıtımda Fuar ve Festival Etkinliklerinin Rolü: Adana Örneği

Küreselleşme Sürecinde Türkiye: Fırsatlar ve Sorunlar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2008, ss.240-251

Uluslararası Savunma Sanayi Pazarında Türk Savunma Sanayinin Yeri ve Önemi

SAVTEK2008 ? 4. Savunma Teknolojileri Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 - 27 Haziran 2008, ss.637-645

Uluslararası Destinasyon Markası Oluşturulmasında Kimlik Geliştirme Süreci: Adana Örneği

IV. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, Antalya, Türkiye, 23 - 27 Nisan 2008, ss.929-932

History and Sustainable Development of Coastal Tourism in the City of Adana

International Congress on Coastal & Marine Tourism, İzmir, Türkiye, 15 - 18 Kasım 2005, ss.434-444 Sürdürülebilir Kalkınma

Kitap & Kitap Bölümleri

MODERN CUMHURİYETİN KÜLTÜR, DİL VE EĞİTİMİNİN BİR SAVUNUCUSU OLARAK ALİ CÂNİP YÖNTEM

CUMHURIYET’IN 100. YILINDA 100 TÜRK YAZAR, SAHİN, Elmas - DİLBER, Kadir Can, Editör, Akademisyen yayınevi, Ankara, ss.71-75, 2023

Spor İşletmeciliğine Giriş

Spor Yönetimine Dair, F. Pervin BİLİR, Nurşen ŞAHİN, Editör, AKADEMİSYEN YAYINEVİ, Ankara, ss.17-36, 2022

Hasan Kolcuoğlu: Metrelik Kebabın Üstadı

Türk Turizmine Kanat Gerenler-4: Gastronomi ve Eğlence İşletmecileri, Nazmi Kozak,Metin Kozak, Editör, Detay yayınevi, Ankara, ss.47-58, 2020

Destination Experience: Making the Tourism Cities 5-Star

ADVANCES IN GLOBAL BUSINESS AND ECONOMICS (Vol:2), Cihan Cobanoglu, Muhittin Cavusoglu, Abdulkadir Corbaci, Editör, ANAHEI Publishing, LLC, Sarasota, FL, USA, Sarasota, FL, ss.187-195, 2019

Effective Use of Local Dances in Creating Destination Experience: The Case of Adana Ciftetellisi and International Orange Blossom Carnival

ADVANCES IN GLOBAL BUSINESS AND ECONOMICS (Vol:2), Cihan Cobanoglu,Muhittin Cavusoglu,Abdulkadir Corbaci, Editör, ANAHEI Publishing, LLC, Sarasota, FL 34239 USA. https://scholarcommons.usf.edu/anaheipublishing/, Florida, ss.282-291, 2019

ÜRÜN, MARKA VE MARKALAMA KAVRAMLARI

Akıllı Destinasyon Markalaması: KENTİN TURİZMLE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMASINA 3600 BAKIŞ MERSİN ÖRNEĞİ, Mehmet Cihan YAVUZ, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.7-24, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

AKILLI DESTİNASYON MARKALAMASI: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, YAŞANABİLİRLİK VE AKILLI ŞEHİR ALTYAPISI

AKILLI DESTİNASYON MARKALAMASI KENTİN TURİZMLE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMASINA 3600 BAKIŞ MERSİN ÖRNEĞİ, Mehmet Cihan YAVUZ, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.221-240, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

KENT, TURİZM, DESTİNASYON MARKALAMASI

AKILLI DESTİNASYON MARKALAMASI KENTİN TURİZMLE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMASINA 3600 BAKIŞ MERSİN ÖRNEĞİ, Mehmet Cihan YAVUZ, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.25-43, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

DESTİNASYON MARKALAMASINDA PAYDAŞ TEMELLİ BİR BAŞLANGIÇ UYGULAMASI ÖRNEĞİ: MEP ÇALIŞTAYLARI

AKILLI DESTİNASYON MARKALAMASI KENTİN TURİZMLE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMASINA 3600 BAKIŞ MERSİN ÖRNEĞİ, Mehmet Cihan YAVUZ, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.257-277, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

Hatay İl Turizm Stratejisi ve Eylem Planı

T.C. Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı Yayınları, Hatay, 2018

Dünyada Sağlık Turizmi ve Adana Destinasyonu

Adana Sağlık Turizmi Derneği, Adana, 2011 Creative Commons License

Diğer Yayınlar

Metrikler

Yayın

85

Atıf (WoS)

5

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

12

H-İndeks (Scopus)

1

Proje

11

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları