Teknik Rapor, ss.1-40, 2008
Şehirler, ülkelerin temel sosyoekonomik birimleridir. Günümüzde siyasi ve fiziki sınırların önemini yitirmesine neden olan küreselleşme, şehirleri küresel rekabetle yüz yüze bırakarak hem bir tehdit unsuru olmuş hem de şehirlerin kendilerini ve rekabet güçlerini geliştirerek daha müreffeh ve itibarlı konuma gelmeleri için fırsatlar getirmiştir. Yeni durum, şehirlere küresel rekabetin temel aktörleri olma rolünü vermektedir.
Küreselleşmeyi fırsat olarak algılayabilen şehirler kendini geliştirecek, kaynaklarını en iyi derecede analiz edecek ve stratejik amaçları doğrultusunda kullanarak kalkınacak ve iyi bir itibara sahip olacaktır. Buna karşılık küreselleşmeyi bir tehdit olarak görüp kabuğuna çekilen şehirler, ne yazık ki, küresel pastadan kendilerine düşen paydan bile mahrum kalabilecektir.
Bu proje ile Adana şehrinin ana kaynaklarından biri olan “sağlık temelli şehir turizmi” konusu, şehrin küresel rekabet gücünün artırılmasına katkı koymak amacıyla ele alınıp geliştirme konusu yapılmıştır. Dünü, bugünü ve yarını detaylı olarak irdelenen Adana’da sağlık temalı şehir turizminin, Adana’nın küresel pazarda başarılı olmasına ciddi katkı sunabileceği anlaşılmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Şehir Turizmi, Konumlandırma, Sağlık Turizmi, Örgütlenme Modeli, Adana.
Cities are the fundamental socio-economic units of countries. Globalization, which has diminished the significance of political and physical boundaries, has exposed cities to global competition, presenting both a threat and an opportunity. While it poses challenges, it also offers cities the chance to enhance their competitive strength, develop themselves, and achieve greater prosperity and prestige. This new reality positions cities as key actors in global competition.
Cities that perceive globalization as an opportunity will analyze their resources effectively, develop strategic objectives, and achieve growth along with a strong reputation. In contrast, cities that perceive globalization as a threat and withdraw into themselves risk missing out on their fair share of the global market.
This project focuses on health-themed urban tourism, one of Adana's key resources, as a means to enhance the city's global competitiveness. By examining Adana’s past, present, and future in detail, the study highlights the potential of health-themed urban tourism to significantly contribute to Adana's success in the global market.
Keywords: Urban Tourism, Positioning, Health Tourism, Organizational Model, Adana.