Diğer, ss.1-44, 2007
Turizmin önemli bir gelir getirici sektör haline gelmesi, bu alanda küresel düzeyli, yoğun bir rekabetin doğmasına neden olmuştur. Her geçen gün dünya turizm pastasından daha büyük paylar almak için çabalayan ülkeler, rekabet güçlerini artırıcı her tür teknoloji, yöntem ve bilgiyi kullanmaya başlamıştır. Ülkelerin kurdukları ve kullandıkları turizm tanıtımı ve örgütlenme sistemleri de rekabet gücünü etkileyen önemli bir teknoloji olarak nitelendirilebilir.
Türkiye’nin turizm tanıtımı ve örgütlenmesi sistemi, ne yazık ki, mevcut turizm potansiyelinin etkin ve verimli bir şekilde kullanımına olanak tanımamaktadır. Dünyada, turizm tanıtımı ve örgütlenmesi sistemlerinde meydana gelen olumlu ilerlemeler ve trendler de dikkate alınarak Türkiye için yeni bir turizm tanıtımı ve örgütlenmesi modeli oluşturulması ciddi bir ihtiyaç haline gelmiştir.
Bu çalışmada Türkiye için destinasyon temelli bir turizm tanıtımı ve örgütlenme modeli önerisinde bulunulmuştur. Bu model, Türkiye’deki mevcut ulusal turizm örgütünde yapısal değişiklikleri öngörmektedir. Model yerelden ulusala, Türkiye’nin, en küçüğünden en büyüğüne, her bir turistik çekim merkezinin etkin bir şekilde tanıtımına olanak tanıyacak şekilde yapılanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Turizm Tanıtımı, Turizm Örgütlenmesi, Destinasyon Pazarlaması, Destinasyon Yönetim Örgütleri (DMO), Türkiye.
Tourism becoming an important income-generating sector has led to intense global competition in this area. Countries that strive to get a bigger share of the world tourism pie every passing day have started to use all kinds of technologies, methods and information that increase their competitive power. The tourism promotion and organization systems that countries establish and use can also be considered as an important technology that affects their competitive power.
Turkey's tourism promotion and organization system, unfortunately, does not allow for the effective and efficient use of its current tourism potential. Considering the positive developments and trends in tourism promotion and organization systems in the world, it has become a serious need to create a new tourism promotion and organization model for Turkey.
In this study, a destination-based tourism promotion and organization model has been proposed for Turkey. This model foresees structural changes in the current national tourism organization in Turkey. The model is structured in a way that will allow for the effective promotion of each tourist attraction center in Turkey, from the smallest to the largest, from local to national.
Keywords: Tourism Promotion, Tourism Organization, Destination Marketing, Destination Management Organizations (DMO), Türkiye.