Akıllı şehirlerde, insanların hayat kalitesini iyileştirmek, enerji sarfiyatını azaltmak ve trafik takibi gibi yerel hizmetlerin niteliğini artırmak için teknolojik inovasyonlar aktif şekilde kullanılmaktadır. Akıllı şehirler, web tabanlı yazılımları, bilgi ve iletişim teknolojilerini aktif kullanarak şehirde yaşayanlara çeşitli hizmetler sunmakta, sosyal ihtiyaç ve beklentilere çözümler üretmeye çalışmaktadır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin şehirde aktif şekilde kullanılması pek çok alanda faydalı hizmet sağlamaktadır.
Dünya genelinde turizmden elde edilen gelirlerin bölgesel sürdürülebilir kalkınmaya önemli katkısı olduğu görülmektedir. Turizmin bu önemli katkısını gören yönetimler turizm faaliyetlerini geliştirmenin yollarına aramışlardır. Özellikle küçük ölçekli yöresel turizm destinasyonların, önemli turizm merkezlerine karşı rekabet üstünlüğü sağlayabilecek pazarlama stratejileri geliştirmeleri gerekmektedir. Ortak pazarlama stratejisi küçük ölçekli yöresel destinasyonlara turizm faaliyetlerini gerçekleştirirken maliyetleri düşürme, etkinliğini artırma ve turizm kaynak zenginliği yaratması bakımından en uygun pazarlama stratejisi olarak avantaj sağlar. Türkiye’de henüz ciddi bir çalışmanın olmadığı yeni ürün geliştirme ve ortak pazarlama stratejisi kavramı araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, belli bir bölgenin sahip olduğu turizm kaynaklarının sürdürülebilir kalkınmayı destekleyecek şekilde gruplandırılarak, küçük ölçekli yeni turizm ürünlerinin (destinasyonların) geliştirilmesi sonucu ortak pazarlama stratejisi doğrultusunda pazarlama faaliyetlerine örnek oluşturmaktır. Böylece kaynaklarını birleştiren yeni küçük ölçekli destinasyonlar, sağladığı rekabet avantajı ile bölgesel sürdürülebilir kalkınmaya destek olabilir.