Eğitim Bilgileri
1998 - 2000
1998 - 2000Doktora
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
1990 - 1996
1990 - 1996Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
1985 - 1989
1985 - 1989Lisans
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
Yaptığı Tezler
2000
2000Doktora
The Accessibility of Universal Grammar in Turkish Adults Learning English as a Second Language: Head-Complement Parameter Resetting.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
1996
1996Yüksek Lisans
Acquisition of the Comprehension of Yes/No Question Particle -mI with Case Markers in Turkish: A Cross Sectional Study.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüAlmanca
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Dil ve Edebiyat
Dilbilim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
2000 - 2012
2000 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
1998 - 2000
1998 - 2000Araştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Bölümü
1993 - 1998
1993 - 1998Öğretim Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Bölümü
1989 - 1993
1989 - 1993Araştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancıl Diller Eğitimi
Yönetilen Tezler
2020
2020Doktora
Acquisition of English Motion Verbs by Turkish EFL Learners: An Experimental Study
Can C. (Danışman)
N.Badem(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Corpora in Foreign Language Techer Education: Introducing a Corpus Literacy Course to ELT Pre-Service Teachers
Can C. (Danışman)
T.Şimşek(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
A Corpus Based Study on Noun and Verb Agreement Errors of Turkish Learners of English as a Foreing Language
CAN C.
A.Ali(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Error Mapping and Remedial Intervention Regarding English Tense-Aspect Structures of Turkish EFL Learners
CAN C.
F.Unal(Öğrenci)
2019
2019Doktora
A corpus-based approach to pragmatic markers: Comparison of Turkish learners of English and native speakers of English
CAN C.
I.Yakut(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
A Learner Corpus-based Study on theUse of English Prepositional Verbs of Turkish EFL Learners
CAN C.
S.Aybek(Öğrenci)
2018
2018Doktora
The PragmaticRole of Interactional Metadiscourse Markers in the Construal of Author Stance: A Cross-Linguistic Study off PHD Dissertations
CAN C.
F.Yuvayapan(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
The Use of Linking Adverbials in Academic Writing of Turkish EFL Learners: A Corpus-Based Classroom Implementation on the Priming of Contrastive Adverbials
CAN C.
T.Şimşek(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Improving the Motivation of 5th Grade Students in Learning English Through Using Automata as as Supporting Material
CAN C.
M.Akyüz(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Stance Lexical Bundles in Academic L2 Writing: A Contrastive Interlanguage Analysis
CAN C.
M.Muşlu(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
On the Use of English Reciprocal Pronouns: An Analysis of Native and Non-native Student Writing.
CAN C.
C.Bahar(Öğrenci)
2012
2012Doktora
A Corpus-Based Study on Turkish EFL Learners? Written English: The Use of Adverbial Connectors by Turkish Learners.
CAN C.
M.Pınar(Öğrenci)
2012
2012Doktora
A Distant Implementation of Inset: A Teacher Training Platform for Contextual Grammar Teaching.
CAN C.
D.Dönük(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
A Corpus Based Study On L2 English Hypothetical Conditionals.
CAN C.
Y.Emre(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
The Use of Relative Clauses with the Relative Pronoun Which in Turkish University Students? Written English.
CAN C.
M.Çoban(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Acquisition of Causative/Inchoative Transitivity Alternations by Turkish Learners of L2 English.
CAN C.
E.Altunkol(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
L2 Influence on L1 Collocational Knowledge: The Case of Turkish in the USA.
CAN C.
F.İlerten(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Second Language Acquisition of any-type Negative Polarity Items (NPIs) in English by Turkish Adult Learners.
CAN C.
R.Ağçam(Öğrenci)
2007
2007Doktora
A Learner Corpus Based Study On Second Language Lexicology Of Turkish Students Of English
CAN C.
F.Şanal(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
The acquisition of L2 English dative alternation by Turkish Adult Learners.
CAN C.
P.Babanoğlu(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Acquisition of L2 English Syntactic Movement by Turkish Adult Learners.
CAN C.
E.Altunkol(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Acquisition of English Word Order by Adult Turkish Learners of English.
CAN C.
İ.Çelik(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Comparative Analysis of Lexical Bundles in Academic Writings by Native English Speakers and Turkish EFL Learners
AYBEK S., CAN C.
Sustainable Multilingualism , cilt.26, sa.1, ss.114-158, 2025 (Hakemli Dergi)
2023
20232. YABANCI DİL OLARAK İNGİLİZCE ÖĞRENEN TÜRK ÖĞRENCİLERİN CAMBRIDGE ESOL SINAVLARINDA YAPTIKLARI YANLIŞLARA GENEL BİR BAKIŞ: DERLEM TABANLI BİR YANLIŞ ÇÖZÜMLEMESİ
AYBEK S., CAN C.
Dil Dergisi
, cilt.174, sa.1, ss.31-64, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Integration of corpus literacy consultation into language teacher education: Course design, implementation, and evaluation.
Şimşek T., Can C.
PORTA LINGUARUM
, cilt.39, ss.193-211, 2023 (AHCI, SSCI, Scopus)
2018
20184. A CORPUS-DRIVEN APPROACH TO I THINK AS A PRAGMATIC MARKER IN NATIVE AND NON-NATIVE DISCOURSE
CAN C., Yakut İ.
International Journal of Language Academy , cilt.6, sa.5, ss.210-229, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20185. Agreement Errors in Learner Corpora across CEFR: A Computer-Aided Error Analysis of Greek and Turkish EFL Learners Written Production
Can C.
Journal of Education and Training Studies , cilt.6, sa.5, ss.77-84, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20186. Stance-Taking through Metadiscourse in Doctoral Dissertations
CAN C., Yuvayapan F.
International Journal of Languages? Education and Teaching (IJLET) , cilt.6, sa.1, ss.128-142, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20177. A Learner Corpus-Based Study on Verb Errors of Turkish EFL Learners
Can C.
Journal of Education and Training Studies , cilt.5, ss.167-175, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
20158. Social Competencies of Polish and Turkish ELT students: A cross-cultural study
Can C., İnözü J., Papaja K.
Konin Language Studies
, cilt.3, ss.313-326, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
20149. The challenges of academic language: An analysis of academic key words studied in the written texts of university students.
Can C., Papaja K.
LINGUISTICA SILESIANA , cilt.35, ss.381-396, 2014 (Scopus)
2012
201210. When a foreign language learner becomes a foreign language teacher -A cross-cultural study into the affective domain of teaching
Kilianska-Przybylo G., Bedir H., Can C.
Glottodidactica - An International Journal of Applied Linguistics , cilt.39, ss.61-74, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201211. Uluslararası Türk Öğrenci İngilizcesi Derleminde Tutum Belirteçleri
Can C.
Dilbilim Araştırmaları , cilt.1, sa.2012, ss.35-47, 2012 (TRDizin)
2009
200912. İKİNCİ DİL EDİNİMİ ÇALIŞMALARINDA BİLGİSİYAR DESTEKLİ BİR TÜRK ÖĞRENİCİ İNGİLİZCESİ DERLEMİ ICLE’NİN BİR ALTDERLEMİ OLARAK TICLE
CAN C.
Dil Dergisi , ss.16-34, 2009 (TRDizin)
2009
200913. İkinci dil edinimi çalışmalarında bilgisiyar destekli bir Türk öğrenici İngilizcesi derlemi: ICLE'nin bir altderlemi olarak TICLE
CAN C.
DİL DERGİSİ , sa.144, ss.16-34, 2009 (TRDizin)
2005
200514. The New Teacher Profile in Turkey
Bulut T., CAN C.
Çağ University Journal of Social Sciences , sa.2, ss.48-58, 2005 (Hakemli Dergi)
2000
200015. Acquiring a Pro-drop Language
Bulut T., CAN C.
DİL DERGİSİ , ss.54-59, 2000 (Hakemli Dergi)
1997
199716. A Descriptive Study of Multicultural Education in İncirlik Schools
Bulut T., CAN C., EKMEKCI F.
JAST - Journal of American Studies in Turkey , ss.43-56, 1997 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. A Bird’s-eye View of Corpus-Driven Interlanguage Error Analysis of Portuguese EFL Learners and Data-Driven Teaching Suggestions for EFL Teachers
Aybek S., Can C.
36th Annual APPI Conference, Lisbon, Portekiz, 12 - 14 Mayıs 2023, cilt.1, sa.1, ss.51-64, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. Phraseological Patterns in Learner Academic English: Insights from Corpus-Driven Approaches
AYBEK S., CAN C.
PHRAME: Phraseological complexity measures in learner Italian, Perugia, İtalya, 27 - 28 Kasım 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20233. A Bird’s-eye View of Corpus-Driven Interlanguage Error Analysis of Portuguese EFL Learners and Data-Driven Teaching Suggestions for EFL Teachers
AYBEK S., CAN C.
36th Annual APPI Conference, Lisbon, Portekiz, 12 - 14 Mayıs 2023, (Tam Metin Bildiri)
2020
20204. Pre-service Language Teachers’ Perceptions on Teachers’ Duties in Material Development: Can a Corpus Literacy Course Change their Perceptions?
Şimşek T., Can C.
TaLC2020 - 14th Teaching and Language Corpora Conference, Perpignan, Fransa, 15 - 18 Temmuz 2020, ss.69, (Özet Bildiri)
0
05. Autonomous Language Learning: Teaching Turkish
ALTUNKOL E., CAN C., ŞEKER M.
Creativity And Innovation In Promoting Multilingualism And Intercultural Dialogue, Romanya, ss.5, (Tam Metin Bildiri)
0
06. To Alternate or not to Alternate? L2 acquisition of English causative/inchoative transitivity alternations
ALTUNKOL E., CAN C.
15th International Conference on Turkish Linguistics, Macaristan, ss.161, (Tam Metin Bildiri)
0
07. Autonomous Language Learning: Teaching Turkish
Can C., ŞEKER M., Altunkol E.
Creativity And Innovation In Promoting Multilingualism And Intercultural Dialogue, Editura ARS LONGA, Romanya, ss.5, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. A Corpus Literacy Course Evaluation: Strengths and Weaknesses Highlighted by ELT Students
Şimşek T., Can C.
CL2019 - The 10th International Corpus Linguistics Conference, Cardiff, Birleşik Krallık, 23 - 27 Temmuz 2019, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
20189. Promoting Intercultural Awareness in Foreign Language Classrooms
CAN C.
International Seminar "Childhood Education and the Challenges for the 21st Century", Ponte De Sor, Portekiz, 12 Temmuz 2018, ss.22-23, (Özet Bildiri)
2018
201810. Understanding Foreign Language Classroom Contexts in the 21st Century and Promoting Intercultural Awareness
İNÖZÜ J., CAN C.
International Seminar on ”Childhood Education and the Challenges for the 21st Century”, Ponte de Sor, Portekiz, 12 - 13 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2017
201711. Stance-taking through Metadiscourse in Doctoral Dissertations.
CAN C., YUVAYAPAN F.
1st RESS Congress. International Educational and Social Sciences, 3 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. A Learner Corpus Based -Study on Verb Errors of Turkish EFL Learners
CAN C.
ICONFLE 2017 - International Conference on Foreign Language and Education,, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 21 - 22 Ekim 2017, ss.23, (Özet Bildiri)
2017
201713. Computer Aided Error Analysis of Use of Present Simple Tense by Turkish EFL Learners
CAN C., Bozdağ F. Ü.
ICONFLE 2017 - International Conference on Foreign Language and Education, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 21 - 22 Ekim 2017, ss.26, (Özet Bildiri)
2017
201714. Introducing a Corpus-Literacy Course in ELT Teacher Education Program: A Course Proposal
ŞİMŞEK T., CAN C.
International Conference on Foreign Language Education, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 20 - 21 Ekim 2017, ss.34, (Özet Bildiri)
2017
201715. Training our Students as Language Detectives
CAN C.
International Conference on Language Focus (LTTL2017), Urmia, İran, 5 - 06 Ekim 2017, ss.4, (Özet Bildiri)
2017
201716. A Learner Corpus-Based Study on Verb Errors
CAN C.
First International Conference on Language Focus (LTTL2017), Urmia, İran, 5 - 06 Ekim 2017, ss.8, (Özet Bildiri)
2017
201717. Yabancı Dil Olarak Öngilizce Öğretiminde Derlem Kullanımı ve Hata Çözümlemesindeki Yeri
CAN C.
Türkiye'deYabanci Dil Olarak İngilizce Öğretimi Sempozyumu., Gaziantep, Türkiye, 04 Nisan 2017, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2017
201718. Computer-Driven Error Analysis of Learners of English as a Foreign Language
CAN C.
6. International Conference on Language, Innovation, Culture, and Education, Bangkok, Tayland, 18 - 19 Şubat 2017, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2017
201719. The impact of explicit instruction and metalinguistic awareness on cross-linguistic interference: path-framing in motion events
KİLİMCİ A., CAN C.
ICTL2017 - The 18th International Conference on Turkish Linguistics, Adana, Türkiye, 24 - 26 Şubat 2017, (Özet Bildiri)
2016
201620. Agreement Errors in Learner Corpora across CEFR
Can C., Kilimci A.
IATEFL ESP SIG International Conference 2016, Athens, Yunanistan, 1 - 02 Ekim 2016, ss.11, (Özet Bildiri)
2016
201621. Agreement Errors in Learner Corpora across CEFR A computer aided Error Analysis of Greek and Turkish EFL Learners
CAN C., KİLİMCİ A.
IATEFL ESP SIG International Conference, Atina, Yunanistan, 1 - 02 Ekim 2016, ss.111, (Özet Bildiri)
2016
201622. From Corpus to Classroom
CAN C.
5. International Conference on Language, Innovation, Culture, and Education, Londra, Birleşik Krallık, 28 Mayıs 2016, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2016
201623. Çok Boyutlu Çözümlemenin Kesite Özel Sözdizimsel ve İşlevsel Ayırıcı Özellikler Üzerine Ortaya Koydukları.
KİLİMCİ A., CAN C.
30. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Ankara, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2016, ss.91, (Özet Bildiri)
2016
201624. Learner Corpora and Data-driven Teaching.
CAN C.
Yeditepe University Graduate Seminars, İstanbul, Türkiye, 26 Şubat 2016, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2016
201625. L1 Acquisition of the Production of Mental State Verbs in English
CAN C.
3. International Conference on Language, Innovation, Culture and Education, Singapur, Singapur, 20 - 21 Şubat 2016, ss.24, (Özet Bildiri)
2015
201526. A study on Pre-service English Teachers’xx Intercultural Competence
İNÖZÜ J., CAN C.
14.th Worldwide Forum on Education and Culture, Roma, İtalya, 3 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201527. A study on Pre-service English Teachers? Intercultural Competence.
İNÖZÜ J., CAN C.
14th Worldwide Forum on Education and Culture, Roma, İtalya, 3 - 04 Aralık 2015, ss.2, (Özet Bildiri)
2015
201528. To teach or not to teach: towards effective learning and teaching
CAN C., Papaja K.
Classroom Oriented Research: Towards Effective Learning and Teaching, Konin, Polonya, 12 - 14 Ekim 2015, ss.3, (Özet Bildiri)
2015
201529. Non-extrapositions versus it-extrapositions in written and spoken learner English corpora
CAN C., KİLİMCİ A., Papaja K.
Speaking in a Foreign Language: Enhancing the quality of classroom interaction, Konin, Polonya, 11 - 13 Mayıs 2015, ss.6, (Özet Bildiri)
2014
201430. Explicit and Implicit Types of Corrective Feedback in Turkish Primary Education
CAN C., Babanoğlu M. P.
2nd Global Conference on Linguistics and Foreign Language Teaching, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 11 Aralık 2014, ss.80, (Özet Bildiri)
2014
201431. Project Bazaar: Teaching and learning languages at the market place.
İNÖZÜ J., CAN C.
13th Worldwide Forum on Education and Culture, Roma, İtalya, 4 - 05 Aralık 2014, ss.4, (Özet Bildiri)
2014
201432. A learner corpus investigation on the use of negative and positive vocabulary by EFL learners
CAN C., Babanoğlu M. P.
PALC 2014 - Practical Applications of Language Corpora, Lodz, Polonya, 20 - 22 Kasım 2014, ss.8, (Özet Bildiri)
2014
201433. Light Verb Constructions in TICLE and PICLE: How should weaccelerate their lexical priming in EFL Context?
CAN C., KİLİMCİ A., Papaja K.
PALC2014: 9th International Conference on Practical Applications of Language Corpora, Lodz, Polonya, 20 - 22 Ekim 2014, ss.83-84, (Özet Bildiri)
2014
201434. Intercultural competence and language teacher education
İNÖZÜ J., CAN C.
International Association of Social Science Research 5. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St. Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, ss.7, (Özet Bildiri)
2014
201435. Trainee teachers competences in fostering context-sensitive language classrooms.
İNÖZÜ J., CAN C., Papaja K.
Matters of the mind: Pyschology and language learning Conference, Graz, Avusturya, 29 - 31 Mayıs 2014, ss.29, (Özet Bildiri)
2014
201436. Light verb constructions in Turkish international corpus
İNÖZÜ J., CAN C.
International Conference on Teaching Formulaic Language, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 09 Nisan 2014, ss.3, (Özet Bildiri)
2013
201337. Social competences of Polish and Turkish ELT students.
Papaja K., İNÖZÜ J., CAN C.
International Conference on Classroom-oriented Research: reconciling theory and research, Konin, Polonya, 14 Ekim 2013, ss.4, (Özet Bildiri)
2013
201338. The Challenges of Academic Language ? A Qualitative evaluation of Linguistic Features Studied in the Texts of University Students.
CAN C., Papaja K.
25. International Conference on Second Language Acquisition and Foreign Language Learning., Szczyrk, Polonya, 23 - 25 Mayıs 2013, ss.8, (Özet Bildiri)
2011
201139. Teachers' views on Web 2.0 in education: An evaluation of a large-scale European pilot
Connolly T. M., Hainey T., Baxter G. J., Stansfield M. H., Gould C., CAN C., et al.
2011 7th International Conference on Next Generation Web Services Practices, NWeSP 2011, Salamanca, İspanya, 19 - 21 Ekim 2011, ss.517-522, (Tam Metin Bildiri)
2011
201140. Teachers views on Web 2 0 in education
CAN C., BEDİR H., İNÖZÜ J.
7th International Conference on Next Generation Web Services, Salamanca, Meksika, 19 - 21 Ekim 2011, ss.517-522, (Tam Metin Bildiri)
2010
201041. To alternate or not to alternate? : L2 acquisition of English causative / inchoative transitivity alternations.
CAN C., ALTUNKOL E.
International Conference on Turkish Linguistics, Szeged, Macaristan, 20 - 22 Ağustos 2010, cilt.49, ss.161-172, (Tam Metin Bildiri)
2009
200942. Web 2.0 Tools to cater for EFL learners? affective differences
Can C., CABAROĞLU N., İnözü J.
1st International Conference on Foreign/Second Language Acuqisition, Szczyrk, Polonya, 28 - 30 Mayıs 2009, ss.24, (Tam Metin Bildiri)
2009
200943. Using WEB 2.0 Tools to cater for EFL Learners? Affective Differences.
CAN C., CABAROĞLU N., İNÖZÜ J.
21st International Conference on Foreign / Second Language Acquisition, Szczyrk, Polonya, 21 - 23 Mayıs 2009, ss.5, (Özet Bildiri)
2008
200844. TICLE: Uluslararası Türk Öğrenici İngilizcesi Derlemi
KİLİMCİ A., CAN C.
22nd Ulusal Dilbilim Kurultayı, Van, Türkiye, 8 - 09 Mayıs 2008, ss.1-11, (Tam Metin Bildiri)
2001
200145. Çoklu Ne-sorularının edinimi: Kim niçin geldi
Bulut T., CAN C.
XV. Dilblim Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Mayıs 2001, ss.63-69, (Tam Metin Bildiri)
2000
200046. Türk Yetişkinlerin İngilizceyi İkinci Dil Olarak Edinimlerinde Sözdizimi: ED?ye Erişim Savlarının Sınanması
CAN C.
XIV. Dilbilim Kurultayı, Adana, Türkiye, 27 - 28 Nisan 2000, ss.171-180, (Tam Metin Bildiri)
1998
199847. Head parameter setting in the acquisition of Turkish as a first language
EKMEKCI F., Can C.
9th International Conference on Turkish Linguistics, Oxford, Birleşik Krallık, 12 - 14 Ağustos 1998, cilt.46, ss.275-282, (Tam Metin Bildiri)
1999
199948. İkinci dil edinen yetişkilerde değiştirgen ayarlaması
Bulut T., CAN C.
XIII. Dibilim Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 1999, ss.179-188, (Tam Metin Bildiri)
1998
199849. Anadolu Liseleri ve Özel Okullara Hazırlanan Öğrencilerin Anadil Kullanımlarında Karşılaştıkları Sorunlara Genel Bir Bakış
FATMA ÖZDEN E., OKAN Z., BADA E., CAN C., BULUT T., SOFU H.
11. Dilbilim Kurultayı, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara, Türkiye, 22 - 23 Mayıs 1998, cilt.1, ss.297-319, (Tam Metin Bildiri)
1998
199850. Türkçeyi anadili olarak edinen 4-6 yaş arası çocuklarda bilişsel kavramların gelişimi
Bulut T., CAN C.
XI. Dibilim Kurultayı, Mersin, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 1998, ss.89-95, (Tam Metin Bildiri)
1996
199651. 4-6 Yaş Grubu Çocukların Sözcük İçerisinde Ses Ayrımı Yapabilme Yetileri
EKMEKCI F., CAN C.
X. Dilbilim Kurultayı Bildirileri, İzmir, Türkiye, 22 Mayıs 1996, ss.215-221, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Language Teacher Psychology: Teachers Matter
Inözü J. (E. Kurulu Üy.), Can C. (E. Kurulu Üy.)
Çağ University , Mersin, 2023
2022
20222. A COMPREHENSIVE OVERVIEW OF CORPUS LINGUISTICS IN LANGUAGE TEACHING
Babanoğlu P., Can C.
Turkuaz Yayıncılık, Manisa, 2022
2020
20203. Turkish Linguistics Across Boundaries: The Adana Meeting
Sofu H. (Editör), Can C. (Editör), Abik A. D. (Editör), Yüceol Özezen M. (Editör), Kilimci A. (Editör)
Harrassowitz Verlag, Göttingen, 2020
2019
20194. Contemporary Means and Methods in Applied Linguistics
CAN C., Patsala P., Tatsioka Z.
Lıf, Tallinn, 2019
2019
20195. A Learner Corpus-Based Study on the Use of English Prepositional Verbs of Turkish EFL Learners
AYBEK S., CAN C.
Language in Focus: Contemporary Means and Methods in ELT and Applied Linguistics, Can C., Patsala P., Tatsioka Z., Editör, Lychnos-Printhouse, Athens, ss.51-78, 2019
2019
20196. A Learner Corpus-Based Study on the Use of English Prepositional Verbs by Turkish EFL Learners
Aybek S., Can C.
Contemporary Means and Methods in ELT and Applied Linguistics, Cem Can; Paschalia Patsala; Zoi Tatsioka, Editör, Lychnos-Printhouse, Tallinn, ss.51-77, 2019
2019
20197. A Learner Corpus-Based Study on the Use of English Prepositional Verbs of Turkish EFL Learners
AYBEK S., CAN C.
Language in Focus: Contemporary Means and Methods in ELT and Applied Linguistics, Can Cem, Patsala Paschalia, Tatsioka Zoi, Editör, Lychnos-Printhouse, Athens, ss.51-78, 2019
2018
20188. Adverbial Connectors in Turkish EFL Learners'? Argumentative Essays
Babanoğlu M. P., CAN C.
Academic Studies in Educational Sciences, Yazıcı T., Hayırlı, O., Editör, Gece Kitaplıgı, Ankara, ss.17-31, 2018
2018
20189. ADVERBIAL CONNECTORS IN TURKISH EFL LEARNERS’ARGUMENTATIVE ESSAYS
BABANOĞLU M. P., CAN C.
Academic Studies in Educational Sciences, Doç. Dr. Tarkan YAZICI, Dr.Onur HAYIRLI, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.17-31, 2018
2016
201610. Language in Focus: Exploring the challenges and opportunities in Linguistics and English Language Teaching (ELT)
Papaja K., CAN C.
Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, 2016
2016
201611. Sosyal ve Beşeri Bilimlere Küresel Yaklaşımlar
Can C. (Editör), Kilimci A. (Editör)
Detay Yayıncılık, Ankara, 2016
2016
201612. Social Sciences and Humanities: A Global Perspective
Can C., Kilimci A. (Editör)
Detay Yayıncılık, Ankara, 2016
2016
201613. An Insight into CLIL Motivation: A Questionnaire Study in Austria, Poland, Turkey and the Netherlands
Papaja K., CAN C., Rojczyk A.
Modernizing Educational Practice
Perspectives in Content and Language Integrated Learning (CLIL), Papaja K., Swiatek A., Editör, Cambridge International Scholars Publications, Newcastle Upon Tyne,, ss.199-220, 2016
2016
201614. To Exist or Not Exist: the Existential There in PICLE and TICLE
CAN C., Papaja K.
Language in Focus Exploring the challenges and opportunities in Linguistics and English Language Teaching ELT, Katarzyna Papaja, Cem Can, Editör, Cambridge Scholars, Newcastle-Upon-Tyne, ss.34-46, 2016
2016
201615. An Insight into CLIL Motivation: A Questionnaire Study in Austria, Poland, Turkey and the Netherlands
Papaja K., CAN C., Rojczyk A.
Modernizing Educational PracticePerspectives in Content and Language Integrated Learning CLIL, Papaja K., Swiatek A., Editör, Cambridge Scholars, Newcastle-Upon-Tyne, ss.199-220, 2016
2015
201516. Intercultural Competence and Language TeacherEducation
İNÖZÜ J., CAN C.
Contemporary Studies in Humanities, İçbay M. A., Arslan H.,Stanciu S. M., Editör, Ehrmann Verlag, Mannheim, ss.203-214, 2015
2015
201517. Intercultural Competence and Language Teacher education
İNÖZÜ J., CAN C.
Contemporary Studies in Humanities, Sorin Mihai Stanciu, Mehmet Ali İçbay, Hasan Arslan, Editör, Ehrmann Verlag, Mannheim, ss.203-214, 2015
2014
201418. The Acquisition of English Dative Alternation by Turkish Adult Learners of English
CAN C.
Pragmantax II. The present state of linguistics and its branch disciplines, Belentschikow, R., Ebeling, K., Editör, Peter Peter Lang Publishing, Frankfurt, ss.469-486, 2014
2014
201419. The Acquisition of English Dative Alternation by Turkish Adult Learners of English
CAN C.
Pragmantax II. The present state of linguistics and its branch disciplines., "Schöpe, K." "Belentschikow, R." "Ebeling, K.", Editör, Peter Peter Lang Publishing, Inc., Frankfurt, ss.469-486, 2014
2011
201120. Is Teaching Culture-Bound? A Cross-Cultural Study on the Beliefs of ELT Teachers
CAN C., BEDİR H., Kilianska Przbybylo G.
Aspects of Culture in Second Language Acquisition and Foreign Language Learning, Arabski J., Wojtaszek A., Editör, Springer-Verlag, Berlin, ss.107-120, 2011
2011
201121. Second Language Acquisition of Any-type NPIs by Turkish Adult Learners
CAN C., Ağçam R.
The Dialogue of Language, the Dialogue of Culture, Lyda A., Baker D.G., Blaszak M., Wasza T., Editör, University Of Silesia, Zabrze, ss.45-63, 2011
2011
201122. Conjunctive Adverbs in Learner English: A Usage-based Approach.
CAN C.
The Dialogue of Language, the Dialogue of Culture, Lyda A., Baker D.G., Blaszak M., Wasza T. , Editör, University Of Silesia, Zabrze, ss.92-105, 2011
2011
201123. Avrupa Birliği Dil Politikası ve Yabancı Dil Olarak Türkçe
CAN C.
Türkçe Öğretimi: Politika, Yöntem ve Beceriler, Yaylı D., Bayyurt, Y, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.171-183, 2011
2011
201124. Is Teaching Culture-Bound? A Cross-Cultural Study on the Beliefs of ELT Teachers
CAN C., BEDİR H., Kilianska-Przybylo G.
Aspects of Culture in Second Language Acquisition and Foreign Language Learning, Arabski J., Wojtaszek A., Editör, Springer-Verlag , Berlin, ss.107-120, 2011
2011
201125. Second Language Acquisition of Any-type NPIs by Turkish Adult Learners
CAN C., AĞÇAM R.
The Dialogue of Language, the Dialogue of Culture, Lyda A., Baker D.G., Blaszak M., Wasza T., Editör, University of Silesia, Zabrze, ss.45-63, 2011
2011
201126. Conjunctive Adverbs in Learner English: A Usage-based Approach
CAN C.
The Dialogue of Language, the Dialogue of Culture, Lyda A., Baker D.G., Blaszak M., Wasza T., Editör, University of Silesia, Zabrze, ss.92-105, 2011
2009
200927. The Status of English in Turkey
KİLİMCİ A., CAN C.
International corpus of learner English, Granger S., Dagneaux, E., Meunier, F., Paquot, M., Editör, Université Catholique De Louvain, Centre For English Corpus Linguistics, Louvain, ss.205-210, 2009
2009
200928. Search of L2 English Evidence in L1 Collocational Patterns of Turkish EFL Learners
CAN C., Altunkol E.
Philological Explorations, Socarras, G.M., Editör, Atiner, Atina, ss.132-143, 2009
2009
200929. Search of L2 English Evidence in L1 Collocational Patterns of Turkish EFL Learners
CAN C., ALTUNKOL E.
Philological Explorations, Socarras, G.M., Editör, Atiner, Atina, ss.132-143, 2009
2009
200930. The Status of English in Turkey
Kilimci A., Can C.
International corpus of learner English, Granger S.,Dagneaux,E.,Meunier,F.,Paquot,M., Editör, Presses universitaires de Louvain, Leuven, ss.205-210, 2009
2009
200931. The Status of English in Turkey
KİLİMCİ A., CAN C.
International Corpus of Learner English, Granger S., Dagneaux, E., Meunier, F., Paquot, M., Editör, Presses Universitaires de Louvain, Louvain, ss.205-210, 2009
2008
200832. To move or not to move: acquisition of L2 English syntactic movement parameter
Can C., Kilimci A., Altunkol E.
Morphosyntactic Issues in Second Language Acquisition, Danuta Gabry?-Barker, Editör, Multilingual Matters, Bristol, ss.132-143, 2008
2008
200833. To Move or Not to Move: Acquisition of L2 English Syntactic Movement Parameter
ALTUNKOL E., CAN C., KİLİMCİ A.
Morphosyntactic Issues in Second Language Acquisition, Danuta Gabrys-Barker, Editör, Multilingual Multilingual Matters & Channel View Publications, Clevedon, ss.132-143, 2008
2008
200834. To Move or not to Move, Acquisition of L2 English Syntactic Movement Parameter.
CAN C., ALTUNKOL E., KİLİMCİ A.
Morphosyntactic Issues in Second Language Acquisition, Barker, D. G., Editör, Multilingual Books , Bristol, ss.132-143, 2008
2008
200835. To Move or Not to Move: Acquisition of L2 English SyntacticMovement Parameter
Can C., Kilimci A., Altunkol E.
Morphosyntactic Issues in Second Language Acquisition, Danuta Gabryś-Barker, Editör, Multilingual Matters & Channel View Publications , Toronto, ss.132-143, 2008
2008
200836. To Move or not to Move, Acquisition of L2 English Syntactic Movement Parameter
CAN C., Altunkol E., KİLİMCİ A.
Morphosyntactic Issues in Second Language Acquisition, Barker, D. G., Editör, Multilingual Matters, Bristol, ss.132-143, 2008
2000
200037. Head Parameter Setting in the Acquisition of Turkish as a First Language
EKMEKCI F., CAN C.
Studies on Turkish and Turkic Languages, Goksel A, Kerslake C, Editör, Harrassowitz Verlag, Wiesbaden, ss.275-282, 2000
2000
200038. Head Parameter Setting in the Acquisition of Turkish as a First Language
Ekmekçi F. Ö., CAN C.
Studies on Turkish and Turkic Languages, Goksel A, Kerslake C,, Editör, Harrassowitz Verlag, Wiesbaden, ss.275-282, 2000
Desteklenen Projeler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorBridging integration gap of long-settled migrants through Language & Culture Animation (BRIDGE)
AB Çerçeve Programları Destekli Proje
CAN C.
2017 - 2025
2017 - 2025Error Mapping and Remedial Intervention Regarding English Tense Aspect Structures of Turkish EFL Learners
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
CAN C. (Yürütücü), Bozdağ F. Ü.
2015 - 2019
2015 - 2019An integrated pedagogical approach to promote 21st century skills and a second language learning in Childhood Education.
AB Çerçeve Programları Destekli Proje
CAN C.
2016 - 2017
2016 - 2017İngilizce Öğretiminde Sözcük Bilgisini Geliştirmeye Yönelik Eğitsel Gereçlerin Oluşturulması için Hedef Dil ve Öğrenici İngilizcesi Derlemlerine Dayalı Sözlüksel Eşdizimliliklerin Çıkarımı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KİLİMCİ A. (Yürütücü), CAN C.
2016 - 2017
2016 - 201718. Uluslararası Türk Dilbilimi Kurultayı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
SOFU H. (Yürütücü), CAN C., ABİK A. D.
2016 - 2016
2016 - 2016L1 Acquisition of the Production Mental State Verbs in English
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
CAN C. (Yürütücü)
2016 - 2016
2016 - 2016LIF2016 - 3rd Language in Focus Conference
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
CAN C. (Yürütücü), KİLİMCİ A.
2014 - 2016
2014 - 2016Ulusal veya Uluslararası Bilimsel Toplantı Düzenleme Desteği ( LIF 2014 LANGUAGE IN FOCUS)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
CAN C. (Yürütücü)
2013 - 2016
2013 - 2016Uluslararası Türk Öğrenici İngilizcesi Derlemesinde Yazar Duruşu
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
CAN C. (Yürütücü), KİLİMCİ A.
2013 - 2015
2013 - 2015Bazaar: Learn and Exchange at the Marketplace
AB Destekli Diğer Projeler
CAN C.
2011 - 2013
2011 - 2013Clockwork objects, enhanced learning: Automata Toys Construction in 1mary education for Learning to Learn promotion, creativity fostering & Key Competences acquisition /CLOHE
AB Destekli Diğer Projeler
CAN C.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorThe Journal of Applied Languages and Linguistics
Editörler Kurulu Üyesi
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorLanguage in Focus - International Journal Of Studies In Applied Linguistics And Elt
Baş Editör
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorInternational Journal of Language, Literature, Culture and Education
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorInternational Online Journal of Education and Teaching
Editörler Kurulu Üyesi
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorKonin Language Studies
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2015 - 2017
2015 - 2017IATEFL
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ocak 2016
Ocak 2016Gaziantep University Journal of Social Sciences
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2015
Ocak 2015Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2015
Ocak 2015Konin Language Studies
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Mayıs 2019
Mayıs 2019LIF2019 - Sixth International Language in Focus Conference
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Can C., Tatsioka Z.
Dubrovnik, Hırvatistan
Mayıs 2018
Mayıs 2018LIF2018 - Fifth International Language in Focus Conference
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Can C., Patsala P., Tatsioka Z.
Thessaloniki, Yunanistan
Mart 2017
Mart 2017LIF2017 - Fourth International Language in Focus Conference
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Can C., Kilimci A., Papaja K.
Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc)
Şubat 2017
Şubat 201718. International Conference on Turkish Linguistics
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Can C.
Adana, Türkiye
Mart 2016
Mart 2016LIF2016 - Third International Language in Focus Conference
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Can C., Kilimci A., Papaja K.
İstanbul, Türkiye
Eylül 2015
Eylül 2015SSHIF 2015 – Social Sciences and Humanities in Focus
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Can C., Kilimci A.
Warszawa, Polonya
Mart 2015
Mart 2015LIF2015 - Second International Language in Focus Conference
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Can C., İnözü J., Papaja K.
Nevşehir, Türkiye
Mart 2014
Mart 2014LIF2014 - First International Language in Focus Conference
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Can C., İnözü J., Papaja K.
Antalya, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Temmuz 2018 - 01 Temmuz 2018
01 Temmuz 2018 - 01 Temmuz 2018International Seminar "Childhood Education and the Challenges for the 21st Century
Katılımcı
-Portekiz
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017ICONFLE 2017 - International Conference on Foreign Language and Education
Katılımcı
Gazimagusa-Kıbrıs (Kktc)
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017First International Conference on Language Focus (LTTL2017)
Davetli Konuşmacı
Urmia-İran
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017First International Conference on Language Focus (LTTL2017)
Katılımcı
Urmia-İran
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017Türkiye'deYabanci Dil Olarak İngilizce Öğretimi Sempozyumu
Davetli Konuşmacı
Gaziantep-Türkiye
01 Şubat 2017 - 01 Şubat 2017
01 Şubat 2017 - 01 Şubat 20176. International Conference on Language, Innovation, Culture, and Education
Katılımcı
Krung-Thep-Tayland
01 Şubat 2017 - 01 Şubat 2017
01 Şubat 2017 - 01 Şubat 20176. International Conference on Language, Innovation, Culture, and Education
Davetli Konuşmacı
Krung-Thep-Tayland
01 Şubat 2017 - 01 Şubat 2017
01 Şubat 2017 - 01 Şubat 201718th International Conference on Turkish Linguistics
Katılımcı
Adana-Türkiye
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016IATEFL ESP SIG International Conference: Content Language Acquisition vs. General Language Acquisition
Katılımcı
Athína-Yunanistan
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 20165. International Conference on Language, Innovation, Culture, and Education
Katılımcı
London-Birleşik Krallık
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 201630. Dilbilim Kurultayı
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 20165. International Conference on Language, Innovation, Culture, and Education
Davetli Konuşmacı
London-Birleşik Krallık
01 Şubat 2016 - 01 Şubat 2016
01 Şubat 2016 - 01 Şubat 20163. International Conference on Language, Innovation, Culture and Education
Katılımcı
Singapore-Singapur
01 Şubat 2016 - 01 Şubat 2016
01 Şubat 2016 - 01 Şubat 2016Yeditepe ELT Graduate Seminars
Davetli Konuşmacı
İstanbul-Türkiye
01 Şubat 2016 - 01 Şubat 2016
01 Şubat 2016 - 01 Şubat 2016Yeditepe University Graduate Seminars
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Aralık 2015 - 01 Aralık 2015
01 Aralık 2015 - 01 Aralık 201514th Worldwide Forum on Education and Culture
Katılımcı
Rome-İtalya
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015Classroom Oriented Research: Towards Effective Learning and Teaching
Katılımcı
Kalisz-Polonya
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015Speaking in a Foreign Language: Enhancing the quality of classroom interaction
Katılımcı
Kalisz-Polonya
01 Aralık 2014 - 01 Aralık 2014
01 Aralık 2014 - 01 Aralık 20142. Global Conference on Linguistics and Foreign Language Teaching
Katılımcı
Dubai-Birleşik Arap Emirlikleri
01 Aralık 2014 - 01 Aralık 2014
01 Aralık 2014 - 01 Aralık 201413th Worldwide Forum on Education and Culture
Katılımcı
Rome-İtalya
01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014
01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014PALC 2014 - Practical Applications of Language Corpora
Katılımcı
Lodz-Polonya
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014International Association of Social Science Research 5. European Conference on Social and Behavioral Sciences
Katılımcı
Sankt-Peterburg-Rusya
01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014
01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014Matters of the Mind: Psychology and Language and Learning
Katılımcı
Graz-Avusturya
01 Nisan 2014 - 01 Nisan 2014
01 Nisan 2014 - 01 Nisan 2014International Conference on Teaching Formulaic Language
Katılımcı
New York-Amerika Birleşik Devletleri
01 Ekim 2013 - 01 Ekim 2013
01 Ekim 2013 - 01 Ekim 2013International Conference on Classroom-oriented Research: reconciling theory and research
Katılımcı
Kalisz-Polonya
01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013
01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 201325. International Conference on Second Language Acquisition and Foreign Language Learning
Katılımcı
Bielsko-Biala-Polonya
01 Ekim 2011 - 01 Ekim 2011
01 Ekim 2011 - 01 Ekim 20117th International Conference on Next Generation Web Services Practices
Katılımcı
Salamanca-İspanya
01 Ağustos 2010 - 01 Ağustos 2010
01 Ağustos 2010 - 01 Ağustos 2010International Conference on Turkish Linguistics
Katılımcı
Szeged-Macaristan
01 Mayıs 2009 - 01 Mayıs 2009
01 Mayıs 2009 - 01 Mayıs 200921st International Conference on Foreign / Second Language Acquisition
Katılımcı
Bielsko-Biala-Polonya
01 Mayıs 2008 - 01 Mayıs 2008
01 Mayıs 2008 - 01 Mayıs 200822. Ulusal Dilbilim Kurultayı
Katılımcı
Van-Türkiye
01 Mayıs 2001 - 01 Mayıs 2001
01 Mayıs 2001 - 01 Mayıs 200115. Dilblim Kurultayı
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2000 - 01 Mayıs 2000
01 Mayıs 2000 - 01 Mayıs 200014. Dilblim Kurultayı
Katılımcı
Adana-Türkiye
01 Mayıs 1999 - 01 Mayıs 1999
01 Mayıs 1999 - 01 Mayıs 199913. Dibilim Kurultayı
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Ağustos 1998 - 01 Ağustos 1998
01 Ağustos 1998 - 01 Ağustos 19989th International Conference on Turkish Linguistics
Katılımcı
Oxford-Birleşik Krallık
01 Mayıs 1998 - 01 Mayıs 1998
01 Mayıs 1998 - 01 Mayıs 199811. Dibilim Kurultayı
Katılımcı
Mersin-Türkiye
01 Mayıs 1998 - 01 Mayıs 1998
01 Mayıs 1998 - 01 Mayıs 199811. Dilbilim Kurultayı
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Mayıs 1996 - 01 Mayıs 1996
01 Mayıs 1996 - 01 Mayıs 199610. Dilbilim Kurultayı
Katılımcı
İzmir-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 4
h-indeksi (WOS): 1
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorApplied Languages and Linguistics
https://www.als-edu.com/our-team
Research Centre for Applied Languages and Linguistics, Greece
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorCorpus of Academic Learner English
https://blogs.uni-bremen.de/cale/partners/
Universitaet Bremen, Germany
2008 - Devam Ediyor
2008 - Devam EdiyorLongitudinal Database of Learner English
https://www.uclouvain.be/en-314347.html
Katholieke Universiteit Leuven, Belgium
2005 - Devam Ediyor
2005 - Devam Ediyor