Duyurular & Dokümanlar
Doktora tez Yasar Mustafa tez.pdf
Eğitim Bilgileri
2001 - 2006
2001 - 2006Doktora
The Ohio State University, Teaching And Learning , Early Childhood Education, Amerika Birleşik Devletleri
1999 - 2001
1999 - 2001Yüksek Lisans
The Ohio State University, Teaching And Learning, Early Childhood Education, Amerika Birleşik Devletleri
1992 - 1996
1992 - 1996Lisans
İstanbul Üniversitesi, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık, Türkiye
Yaptığı Tezler
2006
2006Doktora
AN ETNOGRPHIC CASE STUDY OF EDUCATIONAL DRAMA IN TEACHER EDUCATION SETTINGS: RESISTANCE, COMMUNITY, AND POWER
The Ohio State University, Teaching And Learning, Early Childhood Education
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2014
2014Aile Terapisi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Weinheim Aile Therapisi Enstitüsü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Psikoloji
Sosyal Psikoloji
Gelişim Psikolojisi
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitimin Psikolojik Temelleri
Okul Öncesi Eğitim
Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç.Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2018 - 2020
2018 - 2020Dr.Öğr.Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2012 - 2018
2012 - 2018Yrd.Doç.Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2006 - 2012
2006 - 2012Öğretim Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2017 - 2020
2017 - 2020Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2012 - 2017
2012 - 2017Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Akademi Dışı Deneyim
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorYrd. Doç.Dr.
Eğitim Fakültesi, Çukurova Üniversitesi
2006 - 2012
2006 - 2012öğretim görevlisi Dr.
Eğitim Fakültesi, Çukurova Üniversitesi
2002 - 2006
2002 - 2006Kütüphane görevlisi ve bölüm sorumlusu
EHS Library The Ohio State University
1997 - 1998
1997 - 1998Psikolojik Danışman
Algı Psikolojik Danışmanlık Merkezi
1996 - 1997
1996 - 1997Rehber öğretmen ve Psikolojik Danışman
ALFA Dersaneleri
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Çevreye yönelik farklı tutum gösteren okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içi çevresel sürdürülebilirlik uygulamalarına ilişkin çoklu durum çalışması
Yaşar M. (Danışman)
N.TEMİZ(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Okul öncesi dönem çocuklarının sınıf içi güç ilişkilerinin incelenmesi
Yaşar M. (Danışman)
S.GÜNDOĞDU(Öğrenci)
2017
2017Doktora
OKUL ÖNCESİ ÇAĞDAKİ ÇOCUKLARIN EV ORTAMINDAN EĞİTİM ORTAMINA GEÇİŞ SÜRECİNİN İNCELENMESİ
YAŞAR M.
B.Yanık(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ VE OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN TUTUM VE İNANÇLARININ İNCELENMESİ
YAŞAR M.
O.Keleş(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Okulöncesinde Okul, Sınıf Ve Akran Kültürüne Etnografik Bakış.
YAŞAR M.
B.Yanık(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Mothers’ Perceptions and Experiences on Corporal Punishment within the Family Systems Approach Framework
Kurt Ş. H., YAŞAR M.
Journal of Child and Family Studies , 2024 (SSCI)
2023
2023An ethnographic study on the role of village culture and family relations in the transition from home to preschool education
Ozger B. Y., Yaşar M.
EARLY YEARS , cilt.43, sa.4-5, ss.859-874, 2023 (SSCI)
2017
2017Question types and wait-time during science related activities in Turkish preschools
Günay Bilaloğlu R., Aktaş Arnas Y., Yaşar M.
TEACHERS AND TEACHING , cilt.23, sa.2, ss.211-226, 2017 (SSCI)
2013
2013"Şimdi ben öğretmen mi oldum?" Öğretmenlik Kimliğinin oluşmasında etkili olan etkenlere yönelik öğretmen adaylarının görüşleri.
Yaşar M., Karabay A., Günay Bilaloğlu R.
TURKISH STUDIES , cilt.8, sa.7, ss.269-282, 2013 (SSCI)
1
1Preschool children's discourses on gender during dramatic play from critical perspective
EMEN M., YAŞAR M.
EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL , cilt.31, sa.2, ss.272-286, 1 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021BİR OKUL ÖNCESİ KURUMUNDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ATÖLYE GÜNLERİ UYGULAMASININ ÖĞRETMENLERİN VE OKUL YÖNETİCİLERİNİN BAKIŞ AÇISINDAN İNCELENMESİ
Bostancı G., YAŞAR M.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.30, sa.3, ss.142-154, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Okul Öncesi Dönemde Çocuklar Arasındaki Sınıf İçi Güç İlişkilerinin İncelenmesi
GÜNDOĞDU S., YAŞAR M.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.40, sa.1, ss.122-141, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
2019“It is not our fault; It is our professors’ fault!” Preservice teachers’ perspectives on their own experiences in teacher education classrooms
Yaşar M.
European Journal of Educational Research , cilt.8, sa.1, ss.141-156, 2019 (Scopus)
2018
2018Nitel Araştırmalarda nitelik sorunu
YAŞAR M.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.55-73, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Prospective preschool teachers’ academic achievements depending on their goal orientations, critical thinking dispositions and self-regulation skills
Uyar R. O., Yilmaz Genc M. M., YAŞAR M.
European Journal of Educational Research , cilt.7, sa.3, ss.601-613, 2018 (Scopus)
2018
2018An ethnographic approach to peer culture in a Turkish preschool classroom
Yanık B., YAŞAR M.
International Electronic Journal of Elementary Education , cilt.10, sa.4, ss.489-496, 2018 (Scopus)
2017
2017Adaptation of General System Theory and Structural Family Therapy Approach to Classroom Management in Early Childhood Education
YAŞAR M.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , cilt.46, sa.2, ss.665-696, 2017 (ESCI)
2017
2017Toplumsal Cinsiyet Normlarının Dışındaki Sporcular
KAVASOĞLU İ., YAŞAR M.
Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe Üniversitesi , cilt.27, sa.3, ss.118-132, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Teoride, Pratikte ve Araştırmalarda Öteki ve Ötekileştirme
ÇAY SAĞLAM T., YAŞAR M.
Journal of Turkish Studies , cilt.12, ss.135-154, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016ÖĞRETİM ELEMANI-ÖĞRENCİ ARASINDAKİ ÖRTÜK İLİŞKİLER İLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARI ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
GÜNDOĞDU S., YAŞAR M.
Milli Eğitim , sa.212, ss.81-92, 2016 (Scopus)
2016
2016Öğretim Elemanı Öğrenci Arasındaki Örtük İlişkiler İle Öğrencilerin Başarı Algıları Arasındaki İlişki
GÜNDOĞDU S., YAŞAR M.
MİLLİ EĞİTİM , cilt.45, sa.212, ss.81-92, 2016 (Scopus)
2013
2013Şimdi Ben Öğretmen mi Oldum Öğretmenlik Kimliğinin Oluşmasında Etkili Olan Etkenlere Yönelik Öğre
YAŞAR M., KARABAY A., GÜNAY BİLALOĞLU R.
Journal of Turkish Studies , cilt.8, ss.269, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Şimdi ben öğretmen mi oldum Öğretmenlik Kimliğinin oluşmasinda etkili olan etkenlere yönelik öğretmen adaylarinin görüşleri
YAŞAR M., KARABAY A., GÜNAY BİLALOĞLU R.
Turkish Studies , cilt.8, sa.7, ss.269-282, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
2011ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SALDIRGAN İÇERİKLİ GÖRÜNTÜLERİN, ÇOCUKLARIN SERBEST OYUNLARI SIRASINDAKİ SALDIRGANLIK DÜZEYLERİNE ETKİSİ
YAŞAR M., Paksoy İ.
Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.20, sa.2, ss.279-298, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011Çizgi filmlerdeki saldırgan içerikli görüntülerin çocukların serbest oyunları sırasındaki saldırganlık düzeylerine etkisi
YAŞAR M., paksoy i.
Çukurova Üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi , cilt.20, sa.2, ss.279-297, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
2010Resistance in Teacher Education in the Context of Educational Drama
YAŞAR M.
Pakistan Journal of Social Sciences , cilt.7, sa.5, ss.371-379, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2014
2014Okul Öncesinde Fen ve Matematik Etkinliklerini Uygulamaya Yönelik Öğretmen Nitelikleri
AYDİLEK ÇİFÇİ M., YAŞAR M., ŞAHİN S., ETİ İ., GÜNDOĞDU S.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
2007
2007Examining the Level of the Preservice Teachers’ Acquisition of the “Education” Concept Based on Vygotsky’s View
GÜZEL YÜCE S., KARABAY A., GÜNAY BİLALOĞLU R., YAŞAR M.
the International Conference of Affective Education in Action, 28 - 30 Haziran 2007
Kitap & Kitap Bölümleri
2020
2020Araştırmacı öğretmen: Daha iyiye yolculuk
Kırkgöz Y. (Editör), Yaşar M. (Editör)
akademisyen, Ankara, 2020
2020
2020Giriş
Kırkgöz Y., Yaşar M., Gündoğdu S.
Araştırmacı öğretmen: Daha iyiye yolculuk, Yasemin Kırgöz,Mustafa Yaşar, Editör, akademisyen, Ankara, ss.1-16, 2020
2020
2020Türkiye’de İngilizce eğitiminin geleceği ve projenin yansımaları
Kırkgöz Y., Yaşar M.
Araştırmacı Öğretmen: Daha İyiye Yolculuk, Yasemin Kırkgöz,Mustafa Yaşar, Editör, Akademisyen, Ankara, ss.143-165, 2020
2020
2020Hizmetiçi Eğitimde Eylem Araştırmaları
Yaşar M.
Araştırmacı Öğretmen: Daha İyiye Yolculuk, Yasemin Kırkgöz,Mustafa Yaşar, Editör, Akademisyen, Ankara, ss.43-52, 2020
2020
2020Giriş
KIRKGÖZ Y., YAŞAR M., GÜNDOĞDU S.
Araştırmacı Öğretmen: Daha İyiye Yolculuk içinde, Kırkgöz, Y., Yaşar, M., Editör, Akademisyen Kitabevi., Ankara, ss.1-16, 2020
2020
2020Davranış ve Özellikleri
YAŞAR M.
Erken Çocuklukta Sosyal Beceri Eğitimi, Durmuş Aslan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.39-6122, 2020
2020
2020Giriş
KIRKGÖZ Y., YAŞAR M., GÜNDOĞDU S.
Araştırmacı öğretmen: Daha iyiye yolculuk, Kırkgöz, Yasemin Yaşar, Mustafa, Editör, Akademisyen, Ankara, ss.1-16, 2020
2020
2020Türkiye’de İngilizce eğitiminin geleceği ve projenin yansımaları.
KIRKGÖZ Y., YAŞAR M.
Araştırmacı Öğretmen: Daha İyiye Yolculuk içinde, Kırkgöz, Y., Yaşar, M., Editör, Akademisyen Kitabevi. www.akademisyen.com, Ankara, ss.143-169, 2020
2018
2018OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE OKUL AİLE ARASINDAKİ İLETİŞİM
YAŞAR M.
AİLE EĞİTİMİ VE OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI, Yaşare AKTAŞ ARNAS, Editör, vize, ss.73-96, 2018
2018
2018İSTİSMARA UĞRAYAN ÇOCUKLAR VE AİLELERİ İLE ÇALIŞMA
YAŞAR M.
AILE EĞITIMI VE OKUL ÖNCESINDE AILE KATILIMI, Yaşare Aktaş ARNAS, Editör, vize, ss.199-207, 2018
2018
2018Sınıf yönetimini etkileyen çevresel unsurlar
YAŞAR M.
Okul Öncesinde Sınıf Yönetimi, Yaşare Aktaş Arnas Fatma Sadık, Editör, PEGEM, Ankara, ss.25-46, 2018
2016
2016The challenge of implementing collaborative action research as an in-service teacher development program
KIRKGÖZ Y., YAŞAR M.
Teachers Engaging in Research, Kenan Dikilitaş, Mark Wyatt, Judith Hanks and Deborah Bullock , Editör, IATEFL, Kent, ss.49-58, 2016
2016
2016The challenge of implementing collaborative action research as an in-service teacher development program
KIRKGÖZ Y., YAŞAR M.
Teachers Engaging in Research, Kenan Dikilitaş, Mark Wyatt, Judith Hanks and Deborah Bullock, Editör, IATEFL, KENT, ss.49-58, 2016
2016
2016Okul Öncesi Dönemde Sosyal ve Duygusal Gelişim
YAŞAR M.
Çocuk Gelişimi 2 Okul Öncesi Dönemde Gelişim, Figen Turan, Arzu İpek Yükselen, Editör, Hedef, ss.73-86, 2016
2014
2014Contemporary Perspectives And Research On Early Childhood Education
Yaşar M. (Editör), Özgün Ö. (Editör), Galbraith J. (Editör)
Cambridge Scholars Publishing, Newcastle-Upon-Tyne, 2014
2014
2014Competitive Games with Rules and Strategies to Cope with Losing
YAŞAR M., Yanık B.
Contemporary Perspectives and Research on Early Childhood Education, Yasar, M., Ozgun, O. and Galbraith, J., Editör, Cambridge Scholars Publishing, Tyne, ss.73-83, 2014
2014
2014Contemporary perspectives and research on early childhood education: An introduction
YAŞAR M., ÖZGÜN Ö., Galbraith J.
Contemporary perspectives and research on early childhood education, Mustafa Yaşar, Özkan Özgün, Jeanne Galbraith, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.1-7, 2014
2013
2013Okulöncesi eğitimde sosyal ve duygusal öğrenme.
YAŞAR M.
Özel Öğretim Yöntemleri II, Arıkan, A., Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayımevi, Eskişehir, ss.65-96, 2013
2012
2012Sosyokültürel Yaklaşım
YAŞAR M.
Erken çocukluk döneminde Yaklaşımlar ve Programlar, Temel, F. , Editör, Vize, Ankara, ss.49-76, 2012
2011
2011İstismara Uğrayan Çocuklar ve Aileleri ile Çalışma
YAŞAR M.
Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı., Aktaş-Arnas, Y. , Editör, Vize, Ankara, ss.199-207, 2011
2011
2011Okul Öncesi Eğitimde Okul Aile Arasındaki İletişim
YAŞAR M.
Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı, Aktaş-Arnas, Y. , Editör, Vize, Ankara, ss.74-96, 2011
2011
2011Resistance and solidarity within a cohort of preservice teachers.
YAŞAR M.
Educating Toddlers to Teachers: Learning to See and Influence the School and Peer Cultures of Classroom., Fernie, D.F., Madrid, S. ve Kantor, R., Editör, Hampton Press, New York, ss.199-225, 2011
2010
2010Özel durumlarda aile çalışmaları.
YAŞAR M.
Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları., Temel, F. , Editör, Anı, Ankara, ss.364-400, 2010
2008
2008Okul öncesinde aile katılımı
YAŞAR M., AKTAŞ ARNAS Y.
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş-Arnas, Y. ve Sadık, F., Editör, Kök, Ankara, ss.328-364, 2008
2008
2008Sınıf yönetimini etkileyen faktörler.
YAŞAR M., YURTAL F.
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş-Arnas, Y. ve Sadık, F., Editör, Kök, Ankara, ss.62-86, 2008
2008
2008Okul öncesinde aile katılımı.
AKTAŞ ARNAS Y., YAŞAR M.
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş-Arnas, Yaşare Sadık, Fatma, Editör, Kök Yayıncılık, ss.328-364, 2008
2008
2008Sınıf yönetimini etkileyen faktörler.
YURTAL F., YAŞAR M.
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş-Arnas, Yaşar Sadık, Fatma, Editör, Kök Yayıncılık, ss.62-86, 2008
Diğer Yayınlar
2011
2011Anne-baba el kitapçığı. Kuklalarımla Eğleniyorum Öğretmenlerimle Öğreniyorum projesi kapsamında hazırlanan rehber kitap
Aktaş Arnas Y., Sığırtmaç A., Özgün Ö., Yaşar M., Günay Bilaloğlu R.
Diğer, ss.1-110, 2011
2010
2010V. Ulusal Okulöncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi Bildiriler Kitabı, Adana, Türkiye.
Aktaş Arnas Y., Deretarla Gül E., Sığırtmaç A., Özgün Ö., Yaşar M., Eti İ., et al.
Diğer, ss.1-473, 2010
Desteklenen Projeler
2019 - 2021
2019 - 2021ÇEVREYE YÖNELİK FARKLI TUTUM GÖSTEREN OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF İÇİ ÇEVRESEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK UYGULAMALARINA İLİŞKİN ÇOKLU DURUM ÇALIŞMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YAŞAR M. (Yürütücü), TEMİZ N.
2018 - 2020
2018 - 2020Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Gelişime Yönelik Algıları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YAŞAR M. (Yürütücü), ETİ İ.
2015 - 2017
2015 - 2017Aile İşlevselliğinin Bilişsel Gelişim ve Duygusal Gelişimin Bir İşlevi Olarak Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Yapısal Denklem Modellemesi ile İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YAŞAR M. (Yürütücü), AYDİLEK ÇİFTÇİ M.
2015 - 2017
2015 - 2017Ögretmen Adaylarının Gözünden Kendilerine Uygulanan Sınıf Yönetimi Ve Sınıflardaki Tutum Ve Davranıslar
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YAŞAR M. (Yürütücü)
2014 - 2017
2014 - 2017Ev Ortamından Okul Öncesi Eğitim Ortamına Geçiş Sürecinin İncelenmesiDereli Köyü Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YAŞAR M. (Yürütücü), Yanık B.
2013 - 2017
2013 - 2017Genel Sistemler Kuramının ve Aile Terapisi Yaklaşımlarının Okul Öncesinde Sınıf Yönetimine Uyarlanması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
YAŞAR M. (Yürütücü)
2014 - 2016
2014 - 2016A Teacher Professional Development Programme to Facilitate Effective Implementation of Curriculum Innovation in ELT at Primary Education Through a Collaborative Action Research
TÜBİTAK Projesi
KIRKGÖZ Y. (Yürütücü), YAŞAR M.
2010 - 2011
2010 - 2011Kuklalarımla eğleniyorum, öğretmenlerimle öğreniyorum
AB Destekli Diğer Projeler
YAŞAR M.
2010 - 2011
2010 - 2011Anasınıfı eğitiminde yenilikçi ve çözümcül yaklaşımlar
Diğer Uluslararası Fon Programları
YAŞAR M., SIĞIRTMAÇ A.
2008 - 2009
2008 - 2009Öğretmenlik Kimliğinin Oluşmasinda Etkili Olan Etkenlerin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Yaşar M. (Yürütücü), Günay Bilaloğlu R., Karabay A.
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
24 Ekim 2019 - 27 Ekim 2019
24 Ekim 2019 - 27 Ekim 2019