Biyografi
Adana’nın Yüreğir ilçesinde 1974
yılında doğdu. İlk, orta ve liseyi Adana’da okuduktan sonra İstanbul
Üniversitesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünü bitirdi. Yüksek
lisans ve Doktorayı Okul Öncesi Eğitimi alanında The Ohio State Üniversitesi’nde
yaptı. 2008-2013 yılları arasında Weinheim Aile Terapisi Enstitüsü’nden Aile Terapisi
eğitimi aldı. 2006 yılından beri
Çukurova Üniversitesi’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. 2020 yılında
Doçentlik ünvanını aldı. Akademik ilgi alanlarını özellikle Nitel Araştırma
Yaklaşımı olmak üzere eğitim psikolojisi, aile çalışmaları, kişiler arası
iletişim, sınıf yönetimi ve eğitimde kültürel çalışmalar oluşturmaktadır. Evli
ve bir çocuk babasıdır.
Duyurular & Dokümanlar
Ders Notu
Sunum
Diğer
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2001 - 2006
2001 - 2006Doktora
The Ohio State University, Teaching And Learning , Early Childhood Education, Amerika Birleşik Devletleri
1999 - 2001
1999 - 2001Yüksek Lisans
The Ohio State University, Teaching And Learning, Early Childhood Education, Amerika Birleşik Devletleri
1992 - 1996
1992 - 1996Lisans
İstanbul Üniversitesi, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık, Türkiye
Yaptığı Tezler
2006
2006Doktora
AN ETNOGRPHIC CASE STUDY OF EDUCATIONAL DRAMA IN TEACHER EDUCATION SETTINGS: RESISTANCE, COMMUNITY, AND POWER
The Ohio State University, Teaching And Learning, Early Childhood Education
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2014
2014Aile Terapisi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Weinheim Aile Therapisi Enstitüsü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Psikoloji
Sosyal Psikoloji
Gelişim Psikolojisi
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitimin Psikolojik Temelleri
Okul Öncesi Eğitim
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2018 - 2020
2018 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2012 - 2018
2012 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2006 - 2012
2006 - 2012Öğretim Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorEnstitü Müdür Yardımcısı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2019 - 2021
2019 - 2021Program Akreditasyonu-Özdeğerlendirme Komisyonu Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2019 - 2021
2019 - 2021Birim Akreditasyon Kurulu Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2019 - 2021
2019 - 2021Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2017 - 2020
2017 - 2020Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2013 - 2017
2013 - 2017Bölüm Bologna Komisyonu Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2012 - 2017
2012 - 2017Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Akademi Dışı Deneyim
2002 - 2006
2002 - 2006Kütüphane görevlisi ve bölüm sorumlusu
Üniversite, EHS Library The Ohio State University, Eğitim fakültesi kütüphanesi, Kütüphane görevlisi ve bölüm sorumlusu
1997 - 1998
1997 - 1998Psikolojik Danışman
Ticari Kuruluş Özel, Algı Psikolojik Danışmanlık Merkezi, Algı Psikolojik Danışmanlık Merkezi, Psikolojik Danışman
1996 - 1997
1996 - 1997Rehber öğretmen ve Psikolojik Danışman
Ticari Kuruluş Özel, ALFA Dersaneleri , rehberlik servisi, Rehber öğretmen ve Psikolojik Danışman
Verdiği Dersler
Doktora
Eğitimde Nitel Araştırma
OÖ833 Akademik Yazma Becerileri
OÖ 832 Aile, Okul ve Diğer Toplumsal Sistemler Üzerine Disiplinlerarası Çalışmalar
Yüksek Lisans
Çokkültürlü Eğitim
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma I
OÖ 730 BİLİMSEL ARAŞTIRMANIN TEMEL KAV
Bilimsel Araştırmanın temel kav
Okulöncesinde oyunu anlamak
Lisans
O208 ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
O207 Çocukta Oyun Gelişimi
OKLZ Bebeklik Döneminde Gelişim
O-305 ETKİLİ İLETİŞİM
Okulöncesinde davranış yönetimi
Çocuk ve Toplum
Çizgi Roman
Eğitim Psikolojisi
Etkili İletişim
Oyun ve Çocuk Kültürü
Sınıf Yönetimi
Rehberlik
O-308 Fen eğitimi
Ruh Sağlığı
Sınıf Yönetimi
Fen eğitimi
Dramada farklı teknikler
Kültür Ve Eğitim
Çocuk ve Toplum
Özel öğretim yöntemleri II
Okul öncesi Eğitime Giriş
Oyun ve Çocuk Kültürü
İnsan İlişkileri ve İletişim
Psikoloji
Yönetilen Tezler
2022
2022Doktora
Çok kültürlü bir okul öncesi eğitim sınıfındaki çocukların okula uyum sürecinin öğretmen, ebeveyn ve akran ilişkileri bağlamında incelenmesi
Yaşar M. (Danışman)
E.ELA(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmenlerinin farklı güç temelleri bağlamında karşılaştıkları problem durumları karşısındaki normatif etik pozisyonlarının belirlenmesi
Yaşar M. (Danışman)
G.BOSTANCI(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Çevreye yönelik farklı tutum gösteren okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içi çevresel sürdürülebilirlik uygulamalarına ilişkin çoklu durum çalışması
Yaşar M. (Danışman)
N.TEMİZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Bir anaokulunda uygulanan "minik tema" projesinin öğretmen bakış açısına göre incelenmesi
Yaşar M. (Danışman)
F.SARIBIYIK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Bir okul öncesi kurumundaki yapı ve uygulamaların çocukların duygusal, sosyal, düşünsel ve fiziksel hakları bağlamında incelenmesi
Yaşar M. (Danışman)
D.KABAKCI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Okul öncesi dönem çocuklarının kullandıkları liderlik stratejilerinin oyun bağlamında incelenmesi
Yaşar M. (Danışman)
T.ÇELİK(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Okul öncesi dönem çocuklarının sınıf içi güç ilişkilerinin incelenmesi
Yaşar M. (Danışman)
S.GÜNDOĞDU(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Okul öncesi çağdaki çocukların ev ortamından eğitim ortamına geçiş sürecinin incelenmesi
Yaşar M. (Danışman)
B.YANIK(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ VE OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN TUTUM VE İNANÇLARININ İNCELENMESİ
YAŞAR M.
O.Keleş(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Okulöncesinde Okul, Sınıf Ve Akran Kültürüne Etnografik Bakış.
YAŞAR M.
B.Yanık(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Güç Temelli Etik Tercihler: Okul Öncesi Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma
Bostancı G., YAŞAR M.
YAŞADIKÇA EĞITIM , cilt.39, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. SINIF VE AKRAN KÜLTÜRÜ BAĞLAMINDA OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLAR ARASINDA KABUL VE RET
YAŞAR M., SAĞLAM T. Ç.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.34, sa.1, ss.781-796, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Mothers’ Perceptions and Experiences on Corporal Punishment within the Family Systems Approach Framework
Kurt Ş. H., YAŞAR M.
Journal of Child and Family Studies
, 2024 (SSCI)
2024
20244. Corporal Punishment of Young Children: Parents’ Perceptions and Family Practices
Vural-Şenel B., YAŞAR M.
Child Care in Practice
, 2024 (ESCI)
2023
20235. An ethnographic study on the role of village culture and family relations in the transition from home to preschool education
Ozger B. Y., Yaşar M.
EARLY YEARS
, cilt.43, sa.4-5, ss.859-874, 2023 (SSCI)
2021
20216. BİR OKUL ÖNCESİ KURUMUNDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ATÖLYE GÜNLERİ UYGULAMASININ ÖĞRETMENLERİN VE OKUL YÖNETİCİLERİNİN BAKIŞ AÇISINDAN İNCELENMESİ
Bostancı G., YAŞAR M.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.30, sa.3, ss.142-154, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Okul Öncesi Dönemde Çocuklar Arasındaki Sınıf İçi Güç İlişkilerinin İncelenmesi
GÜNDOĞDU S., YAŞAR M.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.40, sa.1, ss.122-141, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
20198. “It is not our fault; It is our professors’ fault!” Preservice teachers’ perspectives on their own experiences in teacher education classrooms
Yaşar M.
European Journal of Educational Research
, cilt.8, sa.1, ss.141-156, 2019 (Scopus)
2018
20189. Nitel Araştırmalarda nitelik sorunu
YAŞAR M.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.55-73, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201810. Prospective preschool teachers’ academic achievements depending on their goal orientations, critical thinking dispositions and self-regulation skills
Uyar R. O., Yilmaz Genc M. M., YAŞAR M.
European Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.3, ss.601-613, 2018 (Scopus)
2018
201811. An ethnographic approach to peer culture in a Turkish preschool classroom
Yanık B., Yaşar M.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.10, sa.4, ss.489-496, 2018 (Scopus)
2017
201712. Adaptation of General System Theory and Structural Family Therapy Approach to Classroom Management in Early Childhood Education
YAŞAR M.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.46, sa.2, ss.665-696, 2017 (ESCI)
2017
201713. Toplumsal Cinsiyet Normlarının Dışındaki Sporcular
KAVASOĞLU İ., YAŞAR M.
Spor Bilimleri Dergisi Hacettepe Üniversitesi , cilt.27, sa.3, ss.118-132, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201714. Teoride, Pratikte ve Araştırmalarda Öteki ve Ötekileştirme
ÇAY SAĞLAM T., YAŞAR M.
Journal of Turkish Studies , cilt.12, ss.135-154, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201715. Question types and wait-time during science related activities in Turkish preschools
Günay Bilaloğlu R., Aktaş Arnas Y., Yaşar M.
TEACHERS AND TEACHING
, cilt.23, sa.2, ss.211-226, 2017 (SSCI)
2016
201616. ÖĞRETİM ELEMANI-ÖĞRENCİ ARASINDAKİ ÖRTÜK İLİŞKİLER İLE ÖĞRENCİLERİN BAŞARI ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
GÜNDOĞDU S., YAŞAR M.
Milli Eğitim , sa.212, ss.81-92, 2016 (Scopus)
2016
201617. Öğretim Elemanı Öğrenci Arasındaki Örtük İlişkiler İle Öğrencilerin Başarı Algıları Arasındaki İlişki
GÜNDOĞDU S., YAŞAR M.
MİLLİ EĞİTİM , cilt.45, sa.212, ss.81-92, 2016 (Scopus)
2013
201318. Şimdi Ben Öğretmen mi Oldum Öğretmenlik Kimliğinin Oluşmasında Etkili Olan Etkenlere Yönelik Öğre
YAŞAR M., KARABAY A., GÜNAY BİLALOĞLU R.
Journal of Turkish Studies , cilt.8, ss.269, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201319. "Şimdi ben öğretmen mi oldum?" Öğretmenlik Kimliğinin oluşmasında etkili olan etkenlere yönelik öğretmen adaylarının görüşleri.
Yaşar M., Karabay A., Günay Bilaloğlu R.
TURKISH STUDIES , cilt.8, sa.7, ss.269-282, 2013 (SSCI)
2013
201320. Şimdi ben öğretmen mi oldum Öğretmenlik Kimliğinin oluşmasinda etkili olan etkenlere yönelik öğretmen adaylarinin görüşleri
YAŞAR M., KARABAY A., GÜNAY BİLALOĞLU R.
Turkish Studies , cilt.8, sa.7, ss.269-282, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
201121. ÇİZGİ FİLMLERDEKİ SALDIRGAN İÇERİKLİ GÖRÜNTÜLERİN, ÇOCUKLARIN SERBEST OYUNLARI SIRASINDAKİ SALDIRGANLIK DÜZEYLERİNE ETKİSİ
YAŞAR M., Paksoy İ.
Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.20, sa.2, ss.279-298, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201122. Çizgi filmlerdeki saldırgan içerikli görüntülerin çocukların serbest oyunları sırasındaki saldırganlık düzeylerine etkisi
YAŞAR M., paksoy i.
Çukurova Üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi , cilt.20, sa.2, ss.279-297, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201023. Resistance in Teacher Education in the Context of Educational Drama
YAŞAR M.
Pakistan Journal of Social Sciences , cilt.7, sa.5, ss.371-379, 2010 (Hakemli Dergi)
1
124. Preschool children's discourses on gender during dramatic play from critical perspective
EMEN M., YAŞAR M.
EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL
, cilt.31, sa.2, ss.272-286, 1 (SSCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Examining Student Agency in a Preschool Education Class within the Framework of Hegemony
VURAL ŞENEL B., YAŞAR M.
The Barcelona Conference on Education (BCE2024), Barcelona, İspanya, 12 - 16 Kasım 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. The commitment of sustainable School: Echo-schools.
DAĞAYNASI S., YAŞAR M.
Conference of Childhood, Education & Society, İstanbul, Türkiye, 27 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. Investigation of the leadership strategies of preschool children in the context of different types of play.
YAŞAR M., ÇELİK YAKAR T.
Conference of Childhood, Education & Society, İstanbul, Türkiye, 27 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2021
20214. Perceptions and experiences of female and male princiapals in preschool education in the context of gender.
Erdoğan Y., YAŞAR M.
International Conference on Early Childhood Education and Care., 28 Temmuz 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
20215. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çevreye Yönelik Ekosentrik,Antroposentrik ve Antipatik Tutumları
Temiz N., Yaşar M.
Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
20216. Bir Üniversite Anaokulunun Çevresel Sürdürülebilirlik Kapsamındaİncelenmesi
Temiz N., Yaşar M.
Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2021, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Drama Practices for Developing Respecting Differences in TeacherCandidates
AKTAŞ ARNAS Y., sarıbaş ş., YAŞAR M.
30. INTERNATIONAL CREATIVE DRAMA IN EDUCATION CONGRESS, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, cilt.1, ss.277-286, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. Drama Activities in the Context of Classroom Adaptation and Social Relations
AKTAŞ ARNAS Y., SARIBAŞ Ş., YAŞAR M.
30. INTERNATIONAL CREATIVE DRAMA IN EDUCATION CONGRESS, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, cilt.1, ss.263-277, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Öğretmen Adaylarında Farklılıklara Saygıyı Geliştirmeye Yönelik Drama Uygulamaları
AKTAŞ ARNAS Y., SARIBAŞ Ş., YAŞAR M.
30. INTERNATIONAL CREATIVE DRAMA IN EDUCATION CONGRESS, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.278-288, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Sınıf İçi Uyum ve Sosyal İlişkiler Bağlamında Drama Etkinlikleri
AKTAŞ ARNAS Y., SARIBAŞ Ş., YAŞAR M.
30. INTERNATIONAL CREATIVE DRAMA IN EDUCATION CONGRESS, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.264-278, (Tam Metin Bildiri)
2019
201911. Farklılıklara Uyum Ve Yaratıcı Drama
YAŞAR M.
30. International Congress On Creative Drama In Education, 24 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Gelişime Yönelik Algılar
YAŞAR M., ETİ İ.
6th International Early Childhood Education Congress., 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201913. Okul Öncesi Dönemde Akran kabulü ve Reddi
YAŞAR M., ETİ İ.
6th International Early Childhood Education Congress., 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201914. OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARIN TOPLUMSAL CİNSİYETE İLİŞKİN SÖYLEMLERİNİN FEMİNİST BAKIŞ AÇISIYLA İNCELENMESİ
YAŞAR M., EMEN M.
VI th International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
201815. Investigation of Miyazaki Animation Films in terms of Prosocial Behaviors.
YILMAZ GENÇ M. M., ÖZEN UYAR R., YAŞAR M.
5th International Symposium On Multidisciplinary Studies, 16 - 17 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201816. Novice Early Childhood Education Teachers' Stresses and Strategies to Cope with Stress
YAŞAR M., SARIBAŞ Ş., TEMİZ N.
International Conference on Education, Teaching & Learning (ICE18Swiss Conference), Zurih, İsviçre, 28 - 30 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. Novice Early Childhood Education Teachers’xx Stresses and Strategies to Cope with Stress
SARIBAŞ Ş., TEMİZ N., YAŞAR M.
International Conference on Education, Teaching Learning (ICE18Swiss Conference), 13 - 15 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Becerileri ile Çocuk Sevme Düzeyleri Arasındaki İlişki
KÖK E. E., YAŞAR M.
V. International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201719. Okul öncesi çağdaki çocukların ev ortamından okul ortamına geçiş sürecinde aile kültürünün rolü
YANIK B., YAŞAR M.
5.international early childhood education congress, 18 - 21 Ekim 2017, ss.128-129, (Özet Bildiri)
2017
201720. Okul Öncesi Çağdaki Çocukların Ev Ortamından Eğitim Ortamına Geçiş Sürecine Sosyokültürel Bakış
YANIK B., YAŞAR M.
IVth International EurasianEducationalResearch Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201621. Okul öncesi öğretmen adaylarının bireysel farklılıklara yönelik algıları
KALE M., YAŞAR M.
International Academic Research Congress., 3 - 05 Kasım 2016, ss.1735-1757, (Tam Metin Bildiri)
2016
201622. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Ve Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimine İlişkin Tutum Ve İnançlarının İncelenmesi
KELEŞ O., YAŞAR M.
III. International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201623. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Ve Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimine İlişkin Tutum Ve İnançlarının İncelenmesi
KELEŞ O., YAŞAR M.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.375-383, (Tam Metin Bildiri)
2016
201624. Okul öncesi kurumuna devam eden lider ve gruba dahil çocukların akran ilişkilerinin incelenmesi
ÇELİK T., YAŞAR M., ÖZSEZER M. S.
International Contemproray Education Research Congress, 29 Eylül - 01 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi ve disiplin deneyimlerinin Genel Sistemler Kuramına ve Yapısal Aile Terapisi Bakış Açısına göre Analizi
YAŞAR M.
International Contemproray Education Research Congress, 29 Eylül - 01 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. Yörük Türkmen ailelerde çocuğun konumunun betimlenmesi Etnoğrafik yaklaşım
KALE M., YAŞAR M.
III. International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201627. Enhancing Teaching with Collaborative Action Research
KIRKGÖZ Y., YAŞAR M.
International Conference’ Child Foreign Language Learning (CFLL). Between theory and Practice, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201528. Öğretim Elemanı Öğretmen Adayı Arasındaki Örtük İlişkilerin Öğretmen Adaylarının Başarı Algıları Oluşumundaki İşlevi
GÜNDOĞDU S., YAŞAR M.
4th International Preschool Education Congress, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201529. The Challenge of Implementing Collaborative Action Research as an In Service Teacher Development Program
KIRKGÖZ Y., YAŞAR M.
Teachers Research, Essex, Kanada, 18 - 19 Haziran 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201530. Ethnographic Approach to Peer Culture in a Pre School
betül y., YAŞAR M.
International Education Conference New York City, 2 - 06 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
2015
201531. Araştırma Görevlilerinin Mobbing Algılarına İlişkin Yaşantıları ve Mobbingin Akademik ve Psiko Sosyal Hayatlarına Yansımaları
SARAÇ A., YAŞAR M.
II. International Eurasian Educational Research Congress, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201532. The challenge of implementing a collaborating action research as an in service teacher development
KIRKGÖZ Y., YAŞAR M.
IATEFL ReSIG Annual International Conference, 18 - 19 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201533. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde İstenmeyen Davranışlara Karşı Kullandığı Stratejileri Belirleme Ölçeği Geçerlik Güvenirlik Çalışması
KELEŞ O., YAŞAR M.
Uluslar Arası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2015, ss.222, (Tam Metin Bildiri)
2015
201534. Öğretmen adaylarının gözünden kendilerine uygulanan sınıf yönetimi ve sınıflardaki tutum ve davranışlar
YAŞAR M.
VII. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201535. Öğretmen Adaylarının Kadın-Erkek İlişkilerine ve Kadına Uygulanan Şiddete Yönelik Algılarının İncelenmesi
KAVASOĞLU İ., YAŞAR M.
1. Uluslararasi Çukurova Kadin Çalişmalari Kongresi, 9 - 11 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201436. Okul Öncesinde Fen ve Matematik Etkinliklerini Uygulamaya Yönelik Öğretmen Nitelikleri
AYDİLEK ÇİFTÇİ M., YAŞAR M., ŞAHİN S., ETİ İ., GÜNDOĞDU S.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.241, (Özet Bildiri)
2014
201437. Okul Öncesinde Fen ve Matematik Etkinliklerini Uygulamaya Yönelik Öğretmen Nitelikleri
AYDİLEK ÇİFÇİ M., YAŞAR M., ŞAHİN S., ETİ İ., GÜNDOĞDU S.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201438. Gender in sports: a qualitative study on branches preference of female and male athletes.
KAVASOĞLU İ., YAŞAR M.
International Gender and Sport Symposium, 4 - 05 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201439. A survey on teachers’ perceptions of the new ELT programme and their readiness to apply this programme
KIRKGÖZ Y., YAŞAR M.
The International EJER Congress, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201340. Bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocukların akran ilişkilerinde liderlik, gruba aitlik, yalnızlık boyutlarında sosyal konumlarının incelenmesi
YAŞAR M., asefler n., çelik t., küçükgöde s.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2012
201241. Bir okul öncesi eğitim kurumunda okul kültürü, sınıf kültürü ve akran kültürü arasındaki etkileşimin etnografik olarak incelenmesi
YAŞAR M., Yanık B.
VII. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2012, (Özet Bildiri)
2012
201242. Preschool children’s perception of competitive games with rules and the strategies that children develop to cope with loosing the games
YAŞAR M., YANIK B.
3rd International Congress on Early Childhood Education, 12 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2011
201143. Nitel Araştırmalarda Nitelik Sorunu
YAŞAR M.
V. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Türkiye, 7 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2009
200944. Öğretmenlik kimliğinin oluşmasında etkili olan etkenlerin incelenmesi
YAŞAR M., GÜNAY BİLALOĞLU R., KARABAY A.
The First International Congress of Educational Research, 1 - 03 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)
2007
200745. Examining the Level of the Preservice Teachers’ Acquisition of the “Education” Concept Based on Vygotsky’s View
GÜZEL YÜCE S., KARABAY A., GÜNAY BİLALOĞLU R., YAŞAR M.
the International Conference of Affective Education in Action, 28 - 30 Haziran 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200746. Examining the Levels of the Preservice Teachers' Acquisition of the "Education" Concept Based on Vygotsky's View
Güzel Yüce S., Karabay A., GÜNAY BİLALOĞLU R., Yaşar M.
Proceedings of Affective Education in Action 9th International Conference of EAEN, Adana, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2007, ss.52-67, (Tam Metin Bildiri)
2007
200747. Resistance, Multicultural issues and educational drama in teacher education
YAŞAR M.
the International Conference of Affective Education in Action, 28 - 30 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Araştırmacı öğretmen: Daha iyiye yolculuk
Kırkgöz Y. (Editör), Yaşar M. (Editör)
akademisyen, Ankara, 2020
2020
20202. Giriş
Kırkgöz Y., Yaşar M., Gündoğdu S.
Araştırmacı öğretmen: Daha iyiye yolculuk, Yasemin Kırgöz,Mustafa Yaşar, Editör, akademisyen, Ankara, ss.1-16, 2020
2020
20203. Türkiye’de İngilizce eğitiminin geleceği ve projenin yansımaları
Kırkgöz Y., Yaşar M.
Araştırmacı Öğretmen: Daha İyiye Yolculuk, Yasemin Kırkgöz,Mustafa Yaşar, Editör, Akademisyen, Ankara, ss.143-165, 2020
2020
20204. Hizmetiçi Eğitimde Eylem Araştırmaları
Yaşar M.
Araştırmacı Öğretmen: Daha İyiye Yolculuk, Yasemin Kırkgöz,Mustafa Yaşar, Editör, Akademisyen, Ankara, ss.43-52, 2020
2020
20205. Giriş
KIRKGÖZ Y., YAŞAR M., GÜNDOĞDU S.
Araştırmacı Öğretmen: Daha İyiye Yolculuk içinde, Kırkgöz, Y., Yaşar, M., Editör, Akademisyen Kitabevi., Ankara, ss.1-16, 2020
2020
20206. Davranış ve Özellikleri
YAŞAR M.
Erken Çocuklukta Sosyal Beceri Eğitimi, Durmuş Aslan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.39-6122, 2020
2020
20207. Giriş
KIRKGÖZ Y., YAŞAR M., GÜNDOĞDU S.
Araştırmacı öğretmen: Daha iyiye yolculuk, Kırkgöz, Yasemin Yaşar, Mustafa, Editör, Akademisyen, Ankara, ss.1-16, 2020
2020
20208. Türkiye’de İngilizce eğitiminin geleceği ve projenin yansımaları.
KIRKGÖZ Y., YAŞAR M.
Araştırmacı Öğretmen: Daha İyiye Yolculuk içinde, Kırkgöz, Y., Yaşar, M., Editör, Akademisyen Kitabevi. www.akademisyen.com, Ankara, ss.143-169, 2020
2018
20189. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE OKUL AİLE ARASINDAKİ İLETİŞİM
YAŞAR M.
AİLE EĞİTİMİ VE OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI, Yaşare AKTAŞ ARNAS, Editör, vize, ss.73-96, 2018
2018
201810. İSTİSMARA UĞRAYAN ÇOCUKLAR VE AİLELERİ İLE ÇALIŞMA
YAŞAR M.
AILE EĞITIMI VE OKUL ÖNCESINDE AILE KATILIMI, Yaşare Aktaş ARNAS, Editör, vize, ss.199-207, 2018
2018
201811. Sınıf yönetimini etkileyen çevresel unsurlar
YAŞAR M.
Okul Öncesinde Sınıf Yönetimi, Yaşare Aktaş Arnas Fatma Sadık, Editör, PEGEM, Ankara, ss.25-46, 2018
2016
201612. The challenge of implementing collaborative action research as an in-service teacher development program
KIRKGÖZ Y., YAŞAR M.
Teachers Engaging in Research, Kenan Dikilitaş, Mark Wyatt, Judith Hanks and Deborah Bullock , Editör, IATEFL, Kent, ss.49-58, 2016
2016
201613. The challenge of implementing collaborative action research as an in-service teacher development program
KIRKGÖZ Y., YAŞAR M.
Teachers Engaging in Research, Kenan Dikilitaş, Mark Wyatt, Judith Hanks and Deborah Bullock, Editör, IATEFL, KENT, ss.49-58, 2016
2016
201614. Okul Öncesi Dönemde Sosyal ve Duygusal Gelişim
YAŞAR M.
Çocuk Gelişimi 2 Okul Öncesi Dönemde Gelişim, Figen Turan, Arzu İpek Yükselen, Editör, Hedef, ss.73-86, 2016
2014
201415. Contemporary Perspectives And Research On Early Childhood Education
Yaşar M. (Editör), Özgün Ö. (Editör), Galbraith J. (Editör)
Cambridge Scholars Publishing, Newcastle-Upon-Tyne, 2014
2014
201416. Competitive Games with Rules and Strategies to Cope with Losing
YAŞAR M., Yanık B.
Contemporary Perspectives and Research on Early Childhood Education, Yasar, M., Ozgun, O. and Galbraith, J., Editör, Cambridge Scholars Publishing, Tyne, ss.73-83, 2014
2014
201417. Contemporary perspectives and research on early childhood education: An introduction
YAŞAR M., ÖZGÜN Ö., Galbraith J.
Contemporary perspectives and research on early childhood education, Mustafa Yaşar, Özkan Özgün, Jeanne Galbraith, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.1-7, 2014
2013
201318. Okulöncesi eğitimde sosyal ve duygusal öğrenme.
YAŞAR M.
Özel Öğretim Yöntemleri II, Arıkan, A., Editör, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayımevi, Eskişehir, ss.65-96, 2013
2012
201219. Sosyokültürel Yaklaşım
YAŞAR M.
Erken çocukluk döneminde Yaklaşımlar ve Programlar, Temel, F. , Editör, Vize, Ankara, ss.49-76, 2012
2011
201120. İstismara Uğrayan Çocuklar ve Aileleri ile Çalışma
YAŞAR M.
Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı., Aktaş-Arnas, Y. , Editör, Vize, Ankara, ss.199-207, 2011
2011
201121. Okul Öncesi Eğitimde Okul Aile Arasındaki İletişim
YAŞAR M.
Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı, Aktaş-Arnas, Y. , Editör, Vize, Ankara, ss.74-96, 2011
2011
201122. Resistance and solidarity within a cohort of preservice teachers.
YAŞAR M.
Educating Toddlers to Teachers: Learning to See and Influence the School and Peer Cultures of Classroom., Fernie, D.F., Madrid, S. ve Kantor, R., Editör, Hampton Press, New York, ss.199-225, 2011
2010
201023. Özel durumlarda aile çalışmaları.
YAŞAR M.
Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları., Temel, F. , Editör, Anı, Ankara, ss.364-400, 2010
2008
200824. Okul öncesinde aile katılımı
YAŞAR M., AKTAŞ ARNAS Y.
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş-Arnas, Y. ve Sadık, F., Editör, Kök, Ankara, ss.328-364, 2008
2008
200825. Sınıf yönetimini etkileyen faktörler.
YAŞAR M., YURTAL F.
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş-Arnas, Y. ve Sadık, F., Editör, Kök, Ankara, ss.62-86, 2008
2008
200826. Okul öncesinde aile katılımı.
AKTAŞ ARNAS Y., YAŞAR M.
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş-Arnas, Yaşare Sadık, Fatma, Editör, Kök Yayıncılık, ss.328-364, 2008
2008
200827. Sınıf yönetimini etkileyen faktörler.
YURTAL F., YAŞAR M.
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş-Arnas, Yaşar Sadık, Fatma, Editör, Kök Yayıncılık, ss.62-86, 2008
Diğer Yayınlar
2011
20112. Anne-baba el kitapçığı. Kuklalarımla Eğleniyorum Öğretmenlerimle Öğreniyorum projesi kapsamında hazırlanan rehber kitap
Aktaş Arnas Y., Sığırtmaç A., Özgün Ö., Yaşar M., Günay Bilaloğlu R.
Diğer, ss.1-110, 2011
2010
20103. V. Ulusal Okulöncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi Bildiriler Kitabı, Adana, Türkiye.
Aktaş Arnas Y., Deretarla Gül E., Sığırtmaç A., Özgün Ö., Yaşar M., Eti İ., et al.
Diğer, ss.1-473, 2010
Desteklenen Projeler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam Ediyor
Okul Öncesi Eğitimi Sınıfında Öğrenci Etkenliğinin Hegemonya Çerçevesinde İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
YAŞAR M. (Yürütücü), VURAL ŞENEL B.
2023 - 2023
2023 - 2023Kriz Dönemlerinde Eğitsel Senaryo, Oyunlaştırma ve Kaçış Odaları ile Öğretmenlerin Güçlendirilmesi
Kalkınma Ajansı
Çilingir E., Eti İ., Günay Bilaloğlu R., Karaduman B., Yaşar M.
2019 - 2021
2019 - 2021ÇEVREYE YÖNELİK FARKLI TUTUM GÖSTEREN OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF İÇİ ÇEVRESEL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK UYGULAMALARINA İLİŞKİN ÇOKLU DURUM ÇALIŞMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
YAŞAR M. (Yürütücü), TEMİZ N.
2018 - 2020
2018 - 2020Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Gelişime Yönelik Algıları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
YAŞAR M. (Yürütücü), ETİ İ.
2015 - 2017
2015 - 2017
Aile İşlevselliğinin Bilişsel Gelişim ve Duygusal Gelişimin Bir İşlevi Olarak Erken Çocukluk Döneminde Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Yapısal Denklem Modellemesi ile İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
YAŞAR M. (Yürütücü), AYDİLEK ÇİFTÇİ M.
2015 - 2017
2015 - 2017Ögretmen Adaylarının Gözünden Kendilerine Uygulanan Sınıf Yönetimi Ve Sınıflardaki Tutum Ve Davranıslar
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
YAŞAR M. (Yürütücü)
2014 - 2017
2014 - 2017
Ev Ortamından Okul Öncesi Eğitim Ortamına Geçiş Sürecinin İncelenmesiDereli Köyü Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
YAŞAR M. (Yürütücü), Yanık B.
2013 - 2017
2013 - 2017Genel Sistemler Kuramının ve Aile Terapisi Yaklaşımlarının Okul Öncesinde Sınıf Yönetimine Uyarlanması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
YAŞAR M. (Yürütücü)
2014 - 2016
2014 - 2016A Teacher Professional Development Programme to Facilitate Effective Implementation of Curriculum Innovation in ELT at Primary Education Through a Collaborative Action Research
TÜBİTAK Projesi
KIRKGÖZ Y. (Yürütücü), YAŞAR M.
2010 - 2011
2010 - 2011Kuklalarımla eğleniyorum, öğretmenlerimle öğreniyorum
AB Destekli Diğer Projeler
YAŞAR M.
2010 - 2011
2010 - 2011Anasınıfı eğitiminde yenilikçi ve çözümcül yaklaşımlar
Diğer Uluslararası Fon Programları
YAŞAR M., SIĞIRTMAÇ A.
2008 - 2009
2008 - 2009Öğretmenlik Kimliğinin Oluşmasinda Etkili Olan Etkenlerin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Yaşar M. (Yürütücü), Günay Bilaloğlu R., Karabay A.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorEğitim ve Bilim
Editörler Kurulu Üyesi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorJOURNAL OF CHILDHOOD, EDUCATION & SOCIETY
Editörler Kurulu Üyesi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Temmuz 2024
Temmuz 2024İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2024
Mart 2024CHILD & FAMILY SOCIAL WORK
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2023
Mayıs 2023Education and Science
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2023
Mart 2023ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2022
Mart 2022çukurova üniversitesi eğitim fakültesi dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2021
Mart 2021Pegem Journal of Education and Instruction
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2020
Kasım 2020Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2019
Haziran 2019KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM BILIMLERI / EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2019
Mayıs 2019e-International Journal of Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Kasım 2023
Kasım 2023TÜBİTAK Projesi
4008 - Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı, Çukurova Üniversitesi, Türkiye
Şubat 2021
Şubat 2021TÜBİTAK Projesi
2236 - Uluslararası Deneyimli Araştırmacı Dolaşımı Destek Programı, Çukurova Üniversitesi, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
24 Ekim 2019 - 27 Ekim 2019
24 Ekim 2019 - 27 Ekim 201930. International Congress On Creative Drama In Education
Davetli Konuşmacı
Adana-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Ağustos-2024
Ağustos 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Mersin Üniversitesi
Haziran-2024
Haziran 2024Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Çukurova Üniversitesi
Haziran-2024
Haziran 2024Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Boğaziçi Üniversitesi
Haziran-2024
Haziran 2024Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Çağ Üniversitesi
Şubat-2024
Şubat 2024