akademisyen, Ankara, 2020
Bu kitap, araştırmacı öğretmen olma yolunda bir grup İngilizce öğretmeninin daha iyiye yolculuğunu anlatmaktadır. Öğretmenlik tüm meslek hayatı boyunca devam eden
bir süreçtir. Öğretmen aynı zamanda öğrenen kişidir ve bir
öğretmen öğrenmeyi bıraktığında önce merak duygusunu
kaybeder sonra da öğretmenlik nitelikleri zamanla sönmeye
başlar. İşte bu noktada hizmetiçi eğitim devreye girer. Lisans
eğitimi gibi, hizmetiçi eğitim süreci de nitelikli öğretmen
olma yolunda önemli yapı taşlarından birisidir.
TÜBİTAK 3001 kapsamında gerçekleştirilen 114K036 no’lu İlköğretim Düzeyinde İngilizce Programına Getirilen Yeniliklere Yönelik Bir Hizmetiçi Eğitim Çalışması: Okul- Üniversite
Eylem Araştırması adlı bu projede, öğretmenler kendi uygulamalarına eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak gözlemledikleri sorunlara kişisel çözümler oluşturmaya gayret ettiler. Bu
çözümler yeni bir yöntem ya da strateji kullanmak olabildiği
gibi, bazen küçük de olsa bir şeyleri farklı yapmak gibi de gerçekleşti. Basit ya da karmaşık, öğretmenler katılımcı eylem
sürecinde dönüşümün hem yaratıcısı hem de bir parçası oldular. Bu projeye katılan İngilizce öğretmenleri sadece daha
iyi İngilizce öğretmek konusunda kendilerini geliştirmediler,
aynı zamanda araştırmacı kimliği kazanarak gerçek anlamda birer araştırmacı öğretmene dönüştüler.