Yayınlar & Eserler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarının Biçimsel Görünüş, Bilimsel İçerik ve Dil-Anlatım Boyutu.

5. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2020), Çevrimiçi , Ankara, Türkiye, 17 - 20 Haziran 2021, ss.112, (Özet Bildiri)

Mediation Aspect in the Instructional Materials for Teaching Turkish as a Foreign Language

5. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2021) , Ankara, Türkiye, 17 - 20 Haziran 2021, ss.111, (Özet Bildiri)

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Programları: Standartlaşma Yolunda Zorluklar ve Uygulamalar.

5. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2020), , Ankara, Türkiye, 17 - 20 Haziran 2021, ss.113, (Özet Bildiri)

Yabancı Dil Öğretiminde Kullanılan İngilizce Ders Kitabının Eylem Odaklı Yaklaşım ve D-AOBM Tamamlayıcı Cilt’inin Aracılık Tanımlayıcısına Göre Değerlendirilmesi.

Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi ve Avrupa’daki Uygulamalar: Gelişmeler ve Öneriler, Ankara, Türkiye, 28 Haziran 2021, ss.46-53, (Tam Metin Bildiri)

The Perspectives of Belgian Adults Learning Turkish as a Foreign Language in Flemish Region-Belgium on Distance Education during the Pandemic.

6th AATT Conference:ching Turkish and Turkic Languages During the Pandemic: Past, Present and Future Directions., Washington, Kiribati, 31 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

Semantic Clues in Diversity of Turkish Personal Names

International Conference on Semantic Potential of Language Units and its Realization, Minsk, Belarus, 20 - 21 Ekim 2021, cilt.81, ss.241-242, (Özet Bildiri)

Reconsidering Curriculum Design for Teaching Turkish as a Foreign Language in Turkey.

5th AATT Conference: 21st Century Language Learning Standards and Curriculum Design, Madison, Wisconsin, Amerika Birleşik Devletleri, 10 Ekim 2021, ss.67-98, (Tam Metin Bildiri)

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarında Yer Alan Görsellerin Algısal Boyutu.

6. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 11 Eylül 2020, (Tam Metin Bildiri)

Yabancı Öğrencilerin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarında Yer Alan Konuşma Etkinlikleri ile ilgili Görüşleri.

4. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2020), Türkiye, 3 - 06 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

Yabancılar için Türkçe Ders Kitaplarının Diller İçin Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi ve Yeni Tanımlayıcıları’na Göre Değerlendirilmesi

XV. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı, TİFLİS, Gürcistan, 25 - 28 Eylül 2020, (Tam Metin Bildiri)

Pandemi Sürecinde Türkçe Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar

4. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2020), Türkiye, 3 - 06 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

Türkiye’deki Üniversitelerde Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenler

4. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2020), Türkiye, 3 - 06 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

DİL ÖĞRETİMİNDE ZİHİNSEL SÖZLÜĞÜN GÜCÜ

3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2019), 24 - 27 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

Reading between the lines: Social Implications in Topics of Reading Texts in EFL and TFL Textbooks.

3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu USEAS 2019, Muğla, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, ss.110-118, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

The Impact of Critical Thinking Activities in Developing Speaking Skills.

3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu USEAS 2019, Muğla, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, ss.119-127, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

Factors Influencing the Learning of Turkish.

3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu USEAS 2019, Muğla, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, ss.138-144, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

Tekno-Pedagojik Eğitim ve Materyal Tasarlama İlkeleri.

3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu USEAS 2019, Muğla, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, ss.268-276, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarındaki Antroponimi Üzerine Bir Çalışma. s. 375-385. ISBN 978-605-9788-27-4

XIII. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı., VARŞOVA, Polonya, 25 - 28 Eylül 2018, ss.375-385, (Tam Metin Bildiri)

İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Dersindeki Tümleşik Becerilerin Ölçme ve Değerlendirmedeki Yansıması.

II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (UESAS2018), Muğla, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.36-53, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

Yabancı Dil Olarak Türkçe ve İngilizce Ders Kitaplarındaki Söz Eylemleri Ortak Başvuru Metnine Uyumuna Göre Karşılaştırması.

1. Uluslararası Ipekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu., Nevşehir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.246-255, (Tam Metin Bildiri)

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Televizyon, Dizi, Program ve Reklamlardaki Türkçe Kullanımı ile ilgli Görüşlerine Dayalı bir Çalışma

1. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Bandırma, Türkiye, 03 Kasım 2017, ss.809-810, (Özet Bildiri)

Yabancı Dil Olarak Türkçe ve İngilizce Ders Kitaplarındaki Konuşma Etkilerinin CEFR Uyumuna Göre Karşılaştırması

1. Uluslararası Ipekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.246-255, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Düğün Temali Türkülerde Geçen Deyimlerin Öğretimi

1. Uluslararası Ipekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.265-273, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

Yabancıların Türkçe Öğrenme Sürecindeki Sözlük Tercihleri

1. Uluslararası Ipekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu., Nevşehir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, ss.256-264, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

METHODS AND TECHNIQUES USED BY TURKISH PROSPECTIVE TEACHERS WHILE TACHING TURKISH WEDDING-THEMED FOLK SONGS IN TFL

tTEC 2017 INTERNATIONAL TEACHER EDUCATION CONFERENCE, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Ağustos 2017, cilt.1, ss.1068-1074, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN DERS KİTAPLARININ TEMEL İŞLEVLERİ

ISLET-ROMA-2017, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.12, sa.34, ss.429-444, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Kültürel Ögeler

Yunus Emre Enstitüsü, Gazi Üniversitesi TÖMER, Yabancılar İçin Türkçe Öğretimi Sertifika Programı, Ankara, Türkiye, 12 Aralık 2016 - 06 Ocak 2017, (Tam Metin Bildiri)

Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde yazma etkinlikleri

İstanbul Aydın Üniversitesi, TÖMER, Yabancılar İçin Türkçe Öğretimi Sertifika Programı eğitmen, İstanbul, Türkiye, 20 Nisan - 25 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

Overcoming Lexical Difficulties For Learners Learing Turkish

1st International Symposium of Teaching Turkish as a Foreign Language, GENT, Belçika, 24 - 26 Nisan 2016, ss.23-36, (Tam Metin Bildiri)

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yazma

Mersin Üniversitesi, TÜBİTAK-BİDEP 2229 Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Yaz Okulu, Mersin, Türkiye, 12 - 19 Ekim 2015, (Tam Metin Bildiri)

Yabancılara Türkçe Öğretimine Yeni Başlayanlar İçin Yazma Becerileri Üzerine Bir Çalışma

1. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015, ss.1111-1124, (Tam Metin Bildiri)

Overcoming Lexical Difficulties For Learners Learning Turkish

1st International Symposium of Teaching Turkish as a Foreign Language, Genk, Belçika, 24 - 25 Nisan 2015, cilt.-, ss.23-36, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

The Analysis of Reading Passages in Terms of Skimming and Scanning Strategies: Yeni Hitit 2, Course Book For Foreigners

1st International Symposium of Teaching Turkish as a Foreign Language, Gent, Belçika, 24 - 25 Nisan 2015, cilt.-, ss.215-228, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Sınıf İçi Etkinlikler

Adıyaman Üniversitesi TÖMER YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMI, Adıyaman, Türkiye, 19 Ocak - 13 Şubat 2015, (Tam Metin Bildiri)

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yazma Becerileri

Adıyaman Üniversitesi TÖMER YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMI, Adıyaman, Türkiye, 19 Ocak - 13 Şubat 2015, (Tam Metin Bildiri)

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kitap Değerlendirme

Adıyaman Üniversitesi TÖMER YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMI, Adıyaman, Türkiye, 19 Ocak - 13 Şubat 2015, (Tam Metin Bildiri)

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kaynaklar ve Materyal Geliştirme

Adıyaman Üniversitesi TÖMER YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMI, Adıyaman, Türkiye, 19 Ocak - 13 Şubat 2015, (Tam Metin Bildiri)

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Öğrenci Profili

Adıyaman Üniversitesi TÖMER YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMI, Adıyaman, Türkiye, 19 Ocak - 13 Şubat 2015, (Tam Metin Bildiri)

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yazma Becerisi

Mersin Üniversitesi TAUM TUBİTAK 2229 BİLİMSEL ETKİNLİKLER DESTEKLEME PROGRAMI YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ KIŞ OKULU, Mersin, Türkiye, 24 Kasım - 01 Aralık 2014, (Tam Metin Bildiri)

An investigation on the cultural elements in a Turkish textbook for foreigners

14th Language, Literature and Stylistics Symposium, Selcuk, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014, cilt.158, ss.356-363, (Tam Metin Bildiri) identifier

Extracurricular Materials for Content Based Instruction

Content-Based Language Instruction Workshop, 17 - 18 Mart 2012, (Tam Metin Bildiri)

Dil Öğrenimi Atasözlerinin Kültürleri ve Dili Anlamadaki Rolü

Uluslararası IX. Dil-Yazın-Deyişbilim Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2009, ss.400-414, (Tam Metin Bildiri)

Beliefs and Awareness of Foreign Learners of Turkish Towards Turkish Language and Turkish Culture

Формирование профессиональной компетентности специалиста средствами иностранного языка: Материалы международной научно практической конференции, Реализация требовании ФГСС в системе непрерывного образованияMinsk State Linguistics University Conference Proceedings, Belarus, Moskva, Rusya, 2 - 03 Şubat 2012, ss.32-37, (Tam Metin Bildiri)

The Use of Anaphoric Devices in Writing Encouraging Strategic Classroom Applications

Çukurova University Yadim-INGED Conference., 07 Nisan 2000, (Tam Metin Bildiri)

Yabancı Dil Türkçe Ders Kitaplarında Aile Kavramının Yansıması

Muğla Üniversitesi IV. Uluslar arası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu Bildirileri, Muğla, Türkiye, 22 - 23 Aralık 2011, ss.237-244, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

Kültürel Ögelerin Yabancı Dil Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarındaki Yeri

Dokuz Eylül Üniversitesi III. Uluslararası Türkçenin9 Eğitimi – Öğretimi Kurultayı, 1 - 03 Temmuz 2010, ss.364-374, (Tam Metin Bildiri)

Crossing Borders via Asynchronous Computer Mediated Communication

”. Коммуникативные Технологии В Системе Современных Экономических Отношений: Материалы II Международной Научно-Практической Конференции, 1 - 02 Şubat 2008, (Özet Bildiri)

Questioning Techniques and Performance of Students Learning Turkish in MSLU

Бизнес-Коммуникация И Языки Для Специальных Целей: Опыт, Стратегии, Проблемы Материалы Международной Научно-Практической Конференции., Minsk, Belarus, 14 - 15 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)

The Impact of Pedagogical Courses on Student Teachers Thinking

Преподавание Иностранных Языков В Вузах Нефилологического Профиля: Материалы Международной Научно-Практической Конференции, Minsk, Belarus, 26 - 28 Kasım 2009, ss.68-70, (Tam Metin Bildiri)

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Drama Tekniğinin Rolü

Dokuz Eylül Üniversitesi III. Uluslararası Türkçenin Eğitimi – Öğretimi Kurultayı Bildirileri, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Temmuz 2010, ss.354-363, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

The Cognitive Aspects of Teaching Foreign Languages

Аксиологический Аспект Содержания Непрерывного Иноязычного Образования: Проблемы И Решения:Материалы Второй Международной Научно-Практической Конференции «Аксиологический Аспект Содержания Непрерывного Иноязычного Образования: Проблемы И Решения, Moskva, Rusya, 31 Ocak - 01 Şubat 2013, (Tam Metin Bildiri)

Reading Strategies and Difficulties for Turkish Learning Students at MSLU

Minsk State Linguistics University Days of Science Conference, Minsk, Belarus, 21 - 22 Nisan 2005, (Tam Metin Bildiri)

Türkçe Alıştırma Kitabı

Ankara Üniversitesi 8. Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 06 Mart 2009, ss.154-165, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License
Kitaplar

Yabancı Dil Olarak Türkçe Okuma Kitabı

Papatya Bilim (Papatya Yayıncılık Eğitim), İstanbul, 2023

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Gücü ve Geleceği

Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği Yayınları, Ankara, 2022

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarında Yer Alan Konuşma Becerileri Üzerine Bir Çalışma.(11 Bölüm)

Türkçenin Eğitimi-Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, G.L. Uzun, B.Ü. Bozkurt, E.A. Akkök, Ö.D. Tarcan, Editör, Ankara: Ankara Üniversitesi Tömer., Ankara, ss.361-380, 2020

Yabancı Öğrencilerin Türkçe Konuşma Becerileriyle Başa Çıkma Yolları Üzerine Bir Çalışma. (28. Bölüm)

Schriften zur Sprache und Literatur / Dil ve Edebiyat Yazıları IV., : Balcı, T Öztürk, A.O., ve Aksöz, M., Editör, London: IJOPEC Publication., Londrina, ss.387-398, 2020

Eğitimde İnovasyon ve Sosyal İnovasyon Etkileşimi.

Schriften zur Sprache und Literatur / Dil ve Edebiyat Yazıları IV., Balcı, T Öztürk, A.O., ve Aksöz, M., Editör, London: IJOPEC Publication., Londrina, ss.375-385, 2020

Asynchronous Computer Mediated Communication (ACMC): An Innovative Tool in Teaching Foreign Languages.

Innovation: Principles and Practices., Osman Yılmaz and Pınar Çömez, Editör, Ankara: Gazi Kitabevi, Ankara, ss.177-191, 2020

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Öğretmen Profili. 16. BÖLÜM

Schriften zur Sprache und Literatur / Dil ve Edebiyat Yazıları III., Balcı T., Öztürk A.O., Serindağ E., Editör, Ijopec Publıcatıon, Londra, ss.145-152, 2019 Creative Commons License

The Contribution of Speech Acts in Raising Pragmatic Awareness in EFL Classrooms. 12. BÖLÜM

Schriften zur Sprache und Literatur / Dil ve Edebiyat Yazıları III., Balcı T., Öztürk A.O., Serindağ E., Editör, Ijopec Publıcatıon, Londra, ss.101-110, 2019 Creative Commons License

12-THE CONTRIBUTION OF SPEECH ACTS IN RAISING PRAGMATIC AWARENESS IN EFL CLASSROOMS

SCHRIFTEN ZUR SPRACHE UND LITERATUR III, BALCI, T ÖZTÜRK, A.O., SERİNDAĞ, E, Editör, IJOPECT PUBLICATION, Londrina, ss.101-110, 2019

Türkçe Alıştırma Kitabı

Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2018

OKUMA SÜREÇLERİ

OKUMA EĞİTİMİ, DOÇ.DR.OĞUZHAN SEVİM, DR. YUSUF SÖYLEMEZ, Editör, NOBEL, Ankara, ss.105-124, 2018

Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarında Yer Alan Tümevarım ve Tümdengelim Yöntemleri Üzerine bir Çalışma.

Schriften zur Sprache und Literatur, Balcı, Tahir. Holzapfel, Otto Serindag, Ergün, Editör, IJOPEC Publication, Londrina, ss.219-228, 2017

1st International Symposium of Teaching Turkish as a Foreign Language

1st International Symposium of Teaching Turkish as a Foreign Language, GÜLEÇ İ. ve İNCE B., Editör, Peter Lang Gmbh, Frankfurt Am Maın, ss.23-36, 2016 Creative Commons License
Metrikler

Yayın

107

Atıf (WoS)

9

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

9

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

15

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

42

Proje

18

Tez Danışmanlığı

13

Açık Erişim

21
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları