Prof. Dr. KAMURAN TARIM


Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Sınıf Öğretmenliği


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, İlköğretim Matematik Öğretmenliği

E-posta: gkamuran@cu.edu.tr
İş Telefonu: +90 322 338 6076 Dahili: 2789
Web: https://avesis.cu.edu.tr//gkamuran
Ofis: İlköğretim Binası
Posta Adresi: Çukurova Üniv. İlköğretim Böl. Sınıf Öğretmenliği ABD

Metrikler

Yayın

207

Yayın (WoS)

13

Yayın (Scopus)

13

Atıf (WoS)

58

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

59

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

73

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

6

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

11

Proje

16

Tez Danışmanlığı

8

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1997 - 2003

1997 - 2003

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik, Türkiye

1994 - 1997

1994 - 1997

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik, Türkiye

1990 - 1994

1990 - 1994

Lisans

Yıldız Teknik Üniversitesi, Kimya Metalurji Fakültesi, Matematik Mühendisliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2003

2003

Doktora

Kubaşık öğrenme yönteminin matematik öğretimindeki etkinliği ve kubaşık öğrenme yöntemine ilişkin bir meta analiz çalışmas

Çukurova Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2011 - 2017

2011 - 2017

Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

2006 - 2011

2006 - 2011

Yrd. Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

2003 - 2006

2003 - 2006

Öğretim Görevlisi Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Uygulamalı Eğitim İstatistiği

Kubaşık Öğrenme

Uygulamalı Eğitim İstatistiği

Kubaşık Öğrenme

Meta Analiz

Uygulamalı Eğitim İstatiği

Lisans

Lisans

İstatistik

Matematik Öğretimi I

İstatistik

Matematik Öğretimi II

Mühendislik Matematiği

Drama

Matematik Öğretimi II

Temel Matematik II

Temel Matematik I

Matematik Öğretimi I

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (60)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (13)
ESCI (4)
Scopus (13)
TRDizin (28)
Diğer Yayınlar (24)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Öğretmen Adaylarının Mobil Öğrenme Destekli Matematik Rotalarına İlişkin Görüşleri

Kaya Z. B., Tarım K., Kepceoğlu İ.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024) , Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.702-703, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Ortaokul Öğrencilerinin Cebir Öğrenme Alanına İlişkin Olumsuz Tutumlarının Nedenleri: Öğrenci Görüşleri

GÜNEY B. B., SARPKAYA AKTAŞ G., TARIM K.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024), Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Matematik Eğitimi Derslerinde Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modelinin Öğretmen Adaylarının Öz Düzenleme ve Matematik Öğretimine Yönelik Tutumlarına Etkisi

Kaya Z. B., Yüksel E., Tarım K.

ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.697-698, (Özet Bildiri)

2021

2021

4. Ortaokul Matematik ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kovaryasyonel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi

Kaya Z. B., Tarım K.

5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.93-96, (Özet Bildiri)

2021

2021

5. İlkokul Dönemi Öğrencilerinin Matematiksel Modelleme Yeterlikleri: Adenauer Heykeli Problemi

Canbazoğlu H. B., Tarım K.

5th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-5), Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.1, (Özet Bildiri)

2021

2021

6. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Modelleme Süreçleri: Okulda Zaman Problemi

Canbazoğlu H. B., Tarım K.

VIIIth International Eurasian Educational Research Congress , Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.1, (Özet Bildiri)

2021

2021

7. İlkokul Dönemi için Bir Model Oluşturma Etkinliği Tasarlama ve Uygulama Çalışması

Canbazoğlu H. B., Tarım K.

VIII th Internatıonal Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.1, (Özet Bildiri)

2020

2020

8. İlkokulda Matematiksel Modelleme İçin Öğretim Çerçevesi Oluşturma Süreci

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K., ÖZSEZER M. S.

VII. Internetional Eurasian Educational Research Congress Online, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

10. İlkokulda Matematiksel Modelleme İçin Bir Öğretim Çerçevesi Oluşturma Süreci

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K., ÖZSEZER M. S.

VIIth International EurasianEducational Research Congress ONLINE, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.1310, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

0

0

11. İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin sözel problemleri çözme becerileri

TARIM K., Dinç Artut P., Öktem S. P., Aladağ A.

III. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, ss.253, (Tam Metin Bildiri)

0

0

12. Ülkemizde uygulanan kubaşık öğrenme yönteminin etkinliğinin incelenmesinde meta analizi

TARIM K., Akdeniz F.

VI.Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, Ankara, Türkiye, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

0

0

14. İlköğretim öğrencilerinin ordinal (sıra) sayılar içeren problemleri çözme becerileri

TARIM K., Dinç Artut P., Bal A. P.

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, cilt.2, ss.596, (Tam Metin Bildiri)

0

0

19. Opinions, evaluation and suggestion of prospective teachers on multiple ıntelligence supported maths teaching

TARIM K., İflazoğlu A., Dinç Artut P.

3rd International Conference on the Teaching of Mathematics at the Undergraduate Level konferansı, İstanbul, Türkiye, ss.38, (Tam Metin Bildiri)

0

0

21. Attitudes of elementary education teachers and mathematıcs teachers towards teaching mathematics

ARTUT P., Işık D., Tarım K.

Proc. 9 th International Conference of EAEN, Adana, Türkiye, ss.346, (Tam Metin Bildiri)

0

0

22. Sınıf öğretmen adayları sözel matematik problemlerine ne kadar gerçekçi yaklaşıyor?

ARTUT P., Tarım K.

6. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri, Ankara, Türkiye, ss.42, (Tam Metin Bildiri)

0

0

23. İlköğretim öğrencilerinin ordinal (sıra) sayılar içeren problemleri çözme becerileri

ARTUT P., Bal A. P., Tarım K.

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, cilt.2, ss.596, (Tam Metin Bildiri)

0

0

24. Öğretmen adaylarının Basamak Değeri ve Sayma Sistemlerine ilişkin Yeterliklerinin Belirlenmesi

ARTUT P., Tarım K.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Rize, Türkiye, (Tam Metin Bildiri)

0

0

25. Öğretmen adaylarının çoklu zeka destekli proje tabanlı öğretim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi

ARTUT P., İflazoğlu A., Tarım K.

Proc. Muallim Hazırlama Siyaseti ve Problemleri Beynelxalq Konferansı, Azerbaycan, ss.593, (Tam Metin Bildiri)

0

0

27. Opinions, evaluation and suggestion of prospective teachers on multiple ıntelligence supported maths teaching

ARTUT P., İflazoğlu A., Tarım K.

Proc. 3rd International Conference on the Teaching of Mathematics at the Undergraduate Level, İstanbul, Türkiye, ss.38, (Tam Metin Bildiri)

0

0

28. Öğretmen Adaylarının Kat Problemlerine İlişkin Çözümlerinin İncelenmesi

ARTUT P., Tarım K.

9. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Türkiye, (Tam Metin Bildiri)

0

0

30. lköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin sözel problemleri çözme becerileri

ARTUT P., Öktem P., Aladağ A., Tarım K.

III. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, ss.253, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

31. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Problemi Kurma Becerileri

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.291-296, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

32. Matematik Öğretiminde Bir Yöntem Olarak Yaratıcı Dramanın Kullanımına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K.

30. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

33. Fen Bilimleri Öğretiminin Yaratıcı Drama Yöntemi ile İşlenmesine Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öz-Yeterlik ve Tutumları

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K.

30. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

34. İlkokul Öğrencilerinin Matematik ve Matematik Problemi Kavramlarına Yönelik Algıları

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.801-803, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

35. Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Öğretimi Yönelimleri

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K.

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

36. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sözel Problem Kurabilme Yetkinlikleri

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K., ÖZSEZER M. S.

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

37. An Example of Using Scratch Block Coding on Grade 7th Percentages

UZ m., TARIM K.

ÇUKUROVA II. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, 26 - 28 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

38. A Mathematical Modeling Study: Middle School Level

UZ M., TARIM K.

ÇUKUROVA II. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, 26 - 28 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

39. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Coğrafya Kavramına İlişkin Görüşlerinin Metafor Yoluyla İncelenmesi

SEVER R., TARIM K.

3. Uluslararası Sosyal Bilmler Kongresi, Adana, Türkiye, 8 - 10 Mart 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

40. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleği ve Sınıf Yönetimine İlişkin Yeterlik Algıları

ÖZSEZER M. S., TARIM K., Metin Çapar ., Alğan S.

USBİK 2019 Nevşehir Sosyal Bilimler Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 30 Ocak - 02 Şubat 2019, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

41. İlkokul Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

ÖZSEZER M. S., TARIM K., Arı D.

2. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Ekim 2018, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

42. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Coğrafya Kavramına İlişkinAlgılarının Metafor Yoluyla İncelenmesi

SEVER R., ŞEYİHOĞLU A., TARIM K.

III. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, 10 - 13 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

43. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN VE SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL DİL BECERİLERİNE İLİŞKİN FARKINDALIKLARI

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K.

3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Giresun, Türkiye, 10 - 13 Ekim 2018, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2018

2018

44. Views on Classroom Management Teachers? who Works with Gifted Students

ÖZSEZER M. S., TARIM K., CANBAZOĞLU H. B.

International Conference on Education, Teaching & Learning, Zürih, İsviçre, 13 - 15 Temmuz 2018, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

45. An Examination of Gifted Students' Perceptions of Self-Efficacy in Mathematics Literacy and Mathematical Literacy Achievements

TARIM K., CANBAZOĞLU H. B., BAYPINAR K.

International Conference on Education, Teaching & Learning, Zürih, İsviçre, 13 - 15 Temmuz 2018, ss.1-2, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

46. Preservice Preschool Teachers? Verbal Problem Posing Skills

TARIM K., AKTAŞ ARNAS Y., CANBAZOĞLU H. B.

International Conference on Education, Teaching & Learning, Zürih, İsviçre, 13 - 15 Temmuz 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

48. İlkokul Öğrencileri ile Beceri Temelli Eleştirel Düşünme Öğretimine Dair Bir Çalışma

ÖZSEZER M. S., Arı D., TARIM K.

ERPA 2018 International Congress on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

49. Types of Verbal Problems Posed by Preschool Teachers

AKTAŞ ARNAS Y., TARIM K.

Universal Academic Cluster İnternational Spring Conference, Hokkaido, Japonya, 11 - 13 Mayıs 2018, cilt.1, ss.21, (Özet Bildiri)

2018

2018

50. Norm Kadro Fazlası Sınıf Öğretmenleri İle İlgili Bir İnceleme

ÖZSEZER M. S., TARIM K., Akyüz K., Akyüz B. N.

II. Uluslararası Multidisiplineler Çalışmaları Kongresi, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

51. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Aritmetik Çözümlere Yönelik Problem Kurma Çalışmalarının İncelenmesi

TARIM K., ÇİLİNGİR E., HACIÖMEROĞLU G.

II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

52. NORM KADRO FAZLASI SINIF ÖĞRETMENLERİ İLE iLGİLİ BİR METAFOR ÇALIŞMASI

ÖZSEZER M. S., TARIM K., Kozan E.

II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları KOngresi, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

53. Öğretmen Adaylarının Görsel Çözümlere Yönelik Problem Kurma Çalışmalarının İncelenmesi

ÇİLİNGİR E., TARIM K.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2018), Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

54. Grup Çalışmasının Farklı Öğrenme Stillerine Sahip Öğretmen Adaylarına Yansımaları

TARIM K., KAF Ö.

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.100, (Özet Bildiri)

2017

2017

55. Grup Çalısmasının Farklı Ögrenme Stillerine Sahip Ögretmen Adaylarına Yansımaları

TARIM K., KAF Ö.

5. Uluslararası Egitim Programları ve Ögretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.101, (Özet Bildiri)

2017

2017

57. Examining secondary school students observations about lesson study model

Boran E., TARIM K.

International Conferance on Social and Economics, 8 - 09 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

58. Sınıf öğretmenlerinin öğrencilere sundukları sözel problem türleri

TARIM K., Canbazoğlu H. B.

II. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

60. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERE SUNDUKLARI SÖZEL PROBLEM TÜRLERİ

TARIM K., CANBAZOĞLU H. B.

II. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.127, (Özet Bildiri)

2017

2017

61. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinden Beklentileri

SEVER R., TARIM K., KOZAN D.

16th International Primary Teacher Education Symposium (USOS 2017), Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

62. Öğretmen adaylarının matematik öğretimine yönelik staj öncesi ve sonrasına ilişkin gorüşlerinin incelenmesi

TARIM K., HACIÖMEROĞLU G.

16th International Primary Teacher Education Symposium, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, ss.36, (Özet Bildiri)

2017

2017

63. Sınıf Ögretmeni Adaylarının Ögretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinden Beklentileri

SEVER R., TARIM K., KOZAN D.

16th International Primary Teacher Education Symposium, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, ss.106-107, (Özet Bildiri)

2017

2017

64. Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik Staj Öncesi ve Sonrasına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi.

HACIÖMEROĞLU G., TARIM K.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

65. Sınıf Ögretmenligi Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Düzeyleri ile Matematik Algıları Üzerine Bir İnceleme

TARIM K., ÖZSEZER M. S., CANBAZOĞLU H. B.

7. International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.278, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

68. Sınıf Ögretmenligi Adaylarının Matematik Okuryazarlıgı Düzeyleri ile Matematik Algıları Üzerine Bir Inceleme

TARIM K., ÖZSEZER M. S., CANBAZOĞLU H. B.

7. International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.278, (Özet Bildiri)

2017

2017

69. Sınıf Ögretmeni Adaylarının Matematik ve Matematik Ögretimi Algılarının Metafor Yardımıyla Incelenmesi

TARIM K., ÖZSEZER M. S., CANBAZOĞLU H. B.

7. International Congress of Research in Education, Muğla, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.219, (Özet Bildiri)

2017

2017

70. Sınıf Ögretmeni Adaylarının Matematik ve Matematik Ögretimi Algılarının Metafor Yardımıyla İncelenmesi

TARIM K., ÖZSEZER M. S., CANBAZOĞLU H. B.

7. International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.219, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

71. STAJ UYGULAMALARININ SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ

YONTAR A., TARIM K., KARABAY A.

International Conference on Quality in Higher Education, Sakarya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2016, ss.773-777, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

72. The Effect Of Realistic Mathematics Education Approach On Middle School Student Mathematics Achievement

TARIM K., Kütküt H.

International Human and Science: Problems and Solution Seeking, Sarayova, Bosna-Hersek, 7 - 09 Ekim 2016

2016

2016

73. Middle school math teachers standards about private section proficiency a lesson study model

Boran E., TARIM K.

International Human and Science: Problems and Solution Seeking, Sarayova, Bosna-Hersek, 7 - 09 Ekim 2016

2016

2016

74. Elementary Mathematics Teacher Pedagogical Views on Teaching of Place Value

TARIM K., SİYER A.

6th Internetional conference on "Business, Economics, Social Sciences and Humanities, Tokyo, Japonya, 27 - 28 Temmuz 2016, ss.100, (Özet Bildiri)

2016

2016

75. Matematik Eğitimi Öğretim Programındaki Değişiklikler Uygulayıcıların Görüşleri

DELİCE A., ERGENE Ö., TARIM K.

International Congresses on Education ERPA, Sarayova, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

77. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Ders Araştırması Modeliİle Mesleki Yeterlilik Görüşlerinin İncelenmesi

Boran E., TARIM K.

III rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016

2016

2016

78. Matematik Egitimi Ögretim Programındaki Degisiklikler Uygulayıcıların Görüsleri

ERGENE Ö., TARIM K.

Sarajevo, Sarajevo, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, ss.175, (Özet Bildiri)

2016

2016

79. Türkiye de Üstün Zekalılar için Farklılastırılmıs EgitimProgramlarının Akademik Basarıya ve Yaratıcılıga Etkisi Bir Meta Analiz Çalısması

KIRMIZI M., TARIM K.

III rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.200, (Özet Bildiri)

2015

2015

80. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Ders Araştırması Hakkındaki Görüşleri

Boran E., TARIM K.

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-II, Adıyaman, Türkiye, 16 Mayıs 2015 - 18 Mayıs 2016

2016

2016

81. Sınıf Öğretmeni Adaylarının FeTeMM Eğitimi ve UygulanabilirliğiHakkındaki Görüşleri

HACIÖMEROĞLU G., DELİCE A., TARIM K.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016

2016

2016

82. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Programlarındaki Seçmeli Dersler

Kozan D., Öveç G., Çelik E., TARIM K.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016

2016

2016

84. Sınıf Ögretmeni Adaylarının FeTeMM Egitimi ve Uygulanabilirligi Hakkındaki Görüsleri

HACIÖMEROĞLU G., TARIM K.

15. Uluslararası Sınıf Ögretmenligi Egitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.282, (Özet Bildiri)

2016

2016

85. Ögretmenlik Uygulaması Dersinin Sınıf Ögretmen Adaylarının Matematik Ögretme Yeterliklerine katkısına iliskin ögretmen görüsleri

TARIM K., HACIÖMEROĞLU G.

15. Uluslararası Sınıf Ögretmenligi Egitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.278, (Özet Bildiri)

2016

2016

86. Sınıf Ögretmenligi Egitimi Programlarındaki Seçmeli Dersler

KOZAN D., ÖVEÇ G. B., ÇELİK ., TARIM K.

15. Uluslararası Sınıf Ögretmenligi Egitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.97, (Özet Bildiri)

2015

2015

87. Sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde sanal manipülatiflerin kullanımı hakkındaki görüşleri

Ersin S., TARIM K.

14. Uluslararası katılımlı sınıf öğretmenliği sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

88. Sınıf ögretmenlerinin matematik derslerinde sanal manipülatiflerin kullanımı hakkındaki görüsleri

ERSİN S., TARIM K.

14. Uluslararası katılımlı sınıf ögretmenligi sempozyumu, Bartın, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2015, ss.75, (Özet Bildiri)

2015

2015

89. İlköğretim Öğretmenlerinin Matematik Okuryazarlığı Öz Yeterlik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

TARIM K., Baypınar K., Keklik G.

İlköğretim Öğretmenlerinin Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterlik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015

2015

2015

90. Ortaokul Matematik Derslerinde Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımının Kullanımının İncelenmesi

Kütküt H., TARIM K.

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-II, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015

2015

2015

91. Ilkögretim Ögretmenlerinin Matematik Okuryazarlıgı Öz Yeterlik Düzeylerinin Çesitli Degiskenler Açısından Incelenmesi

TARIM K., BAYPINAR K., KEKİKLİ G.

Türk Bilgisayar ve Matematik Egitimi Sempozyumu-II, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.319, (Özet Bildiri)

2015

2015

92. THE EFFECT OF COOPERATIVE LEARNING ON THE ACADEMIC SUCCESS AND ATTITUDE OF THE STUDENTS in STATISTICS COURSE

TARIM K., Özdemir S.

International Journal of Arts & Sciences Singapore, Singapur, Singapur, 13 - 16 Ocak 2015, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

93. Ortaokul Matematik Derslerinde Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımının Kullanımı İncelenmesi

TARIM K., Kütküt H.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

2014

2014

94. İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Üniversite Öğrencilerinin istatistik Dersi Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi

TARIM K., Özdemir S.

XI.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

95. Ortaokul Matematik Derslerinde Gerçekçi Matematik Egitimi Yaklasımının Kullanımı Incelenmesi

TARIM K., KÜTKÜT H.

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1180, (Özet Bildiri)

2014

2014

96. Ortaokul 7.Sınıf Öğrencilerinin Düşünme Stilleri ile Matematiksel Güç Düzeyleri Arasındaki ilişkinin incelenmesi

TARIM K., Siyer A.

XI.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

97. Sınıf Öğretmeni Adayları Üzerinde Gerçekçi Matematik Eğitimine İlişkin Bir Uygulama Örneği

ÇİLİNGİR E., ARTUT P., TARIM K.

13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

98. Preschool children?s skills about pattern finding

TARIM K.

III. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Rome, İtalya, 6 - 08 Şubat 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

99. Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin istatistik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi

Özdemir S., TARIM K.

I. Türk bilgisayar ve matematik sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013

2013

2013

100. Öğretmen Adaylarının Matematik Başarıları İle Eleştirel Düşünme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

ARTUT P., Tarım K.

1. Türk Bilgisayar Eğitimi ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

101. Ögretmen Adaylarının Matematik Basarıları Ile Elestirel Düsünme Becerileri Arasındaki Iliskinin Incelenmesi

TARIM K., ARTUT P.

I. Türk bilgisayar ve matematik sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.90, (Özet Bildiri)

2013

2013

102. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Öğrencilerinin İstatistik Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

TARIM K., Özdemir S.

I. Türk bilgisayar ve matematik sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

103. İşbirliğine Dayalı Gruplarda Çalışmanın Çocukların Örüntü Bulma Becerileri Üzerindeki Etkisi

ARTUT P., Tarım K.

XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

104. Preschooler?s recognizing patterns

TARIM K.

III. International Congress on Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

107. Hikâyelerle matematik öğretiminin öğrencilerin sözel problem çözme becerileri üzerindeki etkileri

TARIM K., Kır D.

1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

108. Öğretmen Adaylarının Kat Problemlerine İlişkin Çözümlerinin İncelenmesi

TARIM K., Dinç Artut P.

19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Lefkoşa, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

112. Kubaşık Kümelerde Problem Çözme Çalışmalarının Rutin Olmayan Problem Çözme Düzeylerine Etkisi

TARIM K., Dinç Artut P.

16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

113. Sınıf öğretmen adayları sözel matematik problemlerine ne kadar gerçekçi yaklaşıyor?

Dinç Artut P., TARIM K.

6. Matematik Sempozyumu Sergi ve Şenlikleri Yaşayarak Matematik, Erzurum, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2007, ss.42-48, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

114. ttitudes of elementary education teachers and mathematıcs teachers towards teaching mathematics

Işık D., ARTUT P., TARIM K.

Affective Education in Action, Adana, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2007, ss.346-355, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

115. Attitudes of elementary education teachers and mathematıcs teachers towards teaching mathematics

Işık D., Dinç Artut P., TARIM K.

Affective Education in Action konferansı, Adana, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2007, ss.346-355, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

116. Çoklu zeka kuramı destekli kubaşık öğrenme yönteminin ilköğretim matematik dersindeki akademik başarılarına ve benlik saygılarına etkisi

Yıldırım K., TARIM K.

6. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, ss.78, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

117. The implementaion of cooperative learning methods to teach addition and subtraction skills to kindergarten students

ARTUT P., TARIM K.

1 st international congress of preschool education, İstanbul, Türkiye, 8 - 10 Ağustos 2006, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

119. Okulöncesi Öğretmenlerinin matematik ve matematik öğretimine ilişkin algı ve tutumları

ÖZSEZER M. S., TARIM K.

14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

120. Okulöncesi Ögretmenlerinin matematik ve matematik ögretimine iliskin algı ve tutumları

ÖZSEZER M. S., TARIM K.

14. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.95, (Özet Bildiri)

2004

2004

121. İlköğretim Öğrencilerinin Ordinal Sıra Sayılar İçeren Problemleri Çözme Becerileri

ARTUT P., TARIM K., BAL A. P.

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, ss.596-604, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

123. Okulöncesi öğretmenlerinin hikaye etkinliklerindeki matematiksel kavramlara yönelik farkındalık düzeyi oluşturma ile ilgili nitel bir çalışma örneği

Bulut M. S., TARIM K.

I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, cilt.2, ss.23-29, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

124. Anasınıfı ve İlköğretim Birinci Sınıf Çocuklarının Toplama ve Çıkarma Becerilerinde Kullandıkları Stratejilerin İncelenmesi

TARIM K., DERETARLA GÜL E.

OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, Kuşadası, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, cilt.3, ss.270-283, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

125. Kubaşık öğrenme yönteminin İlköğretim bölümü sınıf öğretmenliği anabilim dalı öğrencilerinin matematik öğretimi dersine ilişkin akademik başarılarına etkisi

Dinç Artut P., TARIM K.

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, cilt.2, ss.1189-1195, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Matematik Dersinde Beceri Öğretimi

ALBAYRAK H. B., TARIM K.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında İlkokulda Beceri Temelli Eğitim, SEVER RAMAZAN, KARALI YALÇIN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.267-294, 2025

2022

2022

2. Matematiksel Coğrafya Okuryazarlığı

Tarım K., Sever R., Karali Y., Canbazoğlu H. B.

Eğitimde Coğrafya Okuryazarlığı-I, Ramazan Sever, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.488-522, 2022

2021

2021

3. İlkokulda Matematiksel Modelleme

Tarım K., Canbazoğlu H. B.

MATEMATİKSEL MODELLEME Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Prof. Dr. Esra BUKOVA GÜZEL - Doç. Dr. Muhammed Fatih DOĞAN - Dr. Aytuğ ÖZALTUN ÇELİK, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.201-228, 2021

2021

2021

4. İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yönteminin Farklı Öğrenme Stillerine Sahip Öğretmen Adaylarına Yansımaları

KAF Ö., TARIM K.

Prof.Dr. Adil Türkoğlu'na Armağan- Eğitimde Bitmeyen Yolculuk, Ahmet Doğanay, Fatma Sadık, Editör, Anı Yayıncılık, Adana, ss.349-362, 2021

2019

2019

6. Ölçülerin Öğretimi

TARIM K., ARTUT P.

Matematik Öğretiminin Temelleri İlkokul, Kamuran Tarım, Güney Hacıömeroğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.167-192, 2019

2019

2019

7. Matematik Okuryazarlığı

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K., BAYPINAR K.

Matematik Öğretiminin Temelleri: Ortaokul, Güney Hacıömeroğlu, Kamuran Tarım, Editör, Anı Yayıncılık, ss.457-496, 2019

2017

2017

8. An Investigation of Pre-Service Primary School Teachers? Mathematical LiteracyLevels and Perceptions of Mathematics

ÖZSEZER M. S., TARIM K., CANBAZOĞLU H. B.

Current Trends in Educational Sciences, Recep Efe, Irina Koleva, Emin Atasoy, Violeta Kotseva, Editör, St. Klıment Ohrıdskı Unıversıty Press, Sofıa, ss.1, 2017

2016

2016

9. Tutum ve Matematik Başarısı

TARIM K., ARTUT P.

Matematik Eğitiminde Teoriler, Erhan Bingölbali; Selahattin Arslan; İsmail Özgür Zembat, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.767-784, 2016

2016

2016

10. İlkokul Matematik Dersi Programlarının Problem Çözme Açısından İncelenmesi

ARTUT P., TARIM K.

Reform ve Değişim Bağlamında İlkokul Matematil Öğretim Programları, Mehmet Fatih Özmantar; Ayşe Öztürk; Erdal Bay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.293-314, 2016

2010

2010

11. Gruplarlar Matematik Öğreniyoruz

TARIM K., ARTUT P.

Eğiten Kitap, Ankara, 2010

2007

2007

12. Effects of multiple intelligence based mathematics course on students? math anxiety and students?views about the course

Tarım K., İflazoğlu Saban A., BULUT M. S.

Learning Beyond Cognition, N. Kryger., B. Ravn. , Editör, Danish University Of Education Pres., Kopenhag, ss.221-242, 2007

Diğer Yayınlar

Desteklenen Projeler

2018 - 2019

2018 - 2019

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN ve ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÖZEL PROBLEM KURMA BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKTAŞ ARNAS Y. (Yürütücü), TARIM K.

2017 - 2019

2017 - 2019

Ortaokul Öğrencilerinin Ders Araştırması ile İlgili Görüşleri

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TARIM K. (Yürütücü), ÖZSEZER M. S., BORAN E.

2016 - 2016

2016 - 2016

Ders Araştırması Modeli ile Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Yeterliklerinin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TARIM K. (Yürütücü), BORAN E.

2016 - 2016

2016 - 2016

Elementary mathemaiıcs teachers pedagogical views on teaching of place value

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

TARIM K. (Yürütücü)

2014 - 2015

2014 - 2015

THE EFFECT OF COOPERATIVE LEARNING ON THE ACADEMIC SUCCESS AND ATTITUDE OF THE STUDENTS in STATISTICS COURSE

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

TARIM K. (Yürütücü), özdemir s.

2013 - 2015

2013 - 2015

Farklı Matematiksel Güce Sahip Ortaokul Öğrencilerinin Düşünme Sitillerinin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans

TARIM K. (Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 58

h-indeksi (WOS): 4