Çalışmanın amacı: Bu çalışmanın temel amacı, MEB tarafından 2021 yılında BİLSEM'ler için yayınlanan Lise Matematik Yardımcı Ders Materyalinde yer alan cebir ve sayılar teorisi modülünün etkinlik formlarında yer alan soruları kategorize etmektir. Bu kategorilendirme PISA matematik yeterlik düzeyleri ve matematik okuryazarlığı bağlamları temel alınarak yapılmıştır. Materyal ve Yöntem: Bu araştırma için nitel bir araştırma yöntemi olan doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Yardımcı ders materyalinde yer alan 19 etkinliğe ait etkinlik formlarındaki toplam 199 soru incelenmiştir. Bulgular: PISA Matematik yeterlilik düzeylerine göre, soruların çoğunluğu 2. Düzeyde (%41,11), en azı ise 5. Düzeyde (%8,12) yer almaktadır. Bağlam açısından, en az soru toplumsal bağlamda (%1,01), büyük çoğunluk ise bilimsel bağlamda (%90,80) yer almıştır. Önemli Vurgular: Çalışma, her düzey ve bağlamdan sorular bulunmasına rağmen, ders materyalindeki soruların düzey ve bağlamlarının eşit dağılmadığı sonucuna varmıştır. Üstün yetenekli öğrencilere yönelik gelecekteki ders materyallerinin dengeli bir dağılım sağlamaya daha fazla önem vermesi ve ileri beceri gerektiren daha fazla sayıda soru içermesi önerilmektedir.
Purpose: This study’s primary aim is to categorize questions from the activity forms of the algebra and number theory module in the High School Mathematics Auxiliary Course Material, published by the Ministry of National Education (MoNE) in 2021 for SACs. This categorization was based on the PISA mathematics proficiency levels and mathematical literacy contexts. Design/Methodology/Approach: The document analysis technique, a qualitative research method, was employed for this investigation. A cumulative count of 199 questions from the activity forms of 19 activities within the auxiliary course material were examined. Findings: Based on the PISA Mathematics proficiency levels, the majority of the questions were at Level 2 (41.11%), while the fewest were at Level 5 (8.12%). Regarding context, the fewest questions were in the societal context (1.01%), and the vast majority were in the scientific context (90.80%). Highlights: The study concluded that the levels and contexts of questions in the course material were not evenly distributed, even though questions from every level and context were present. It is recommended that future course materials intended for gifted students should place a greater emphasis on ensuring a balanced distribution and include a higher number of questions that demand advanced skills.