Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
öğretmen adaylarının fen öğretimi öz-yeterlik inançları ile tutumlarının öğrenme stillerine göre analizi
Milli Eğitim
, no.205, pp.125-150, 2015 (SCI-Expanded)
PRELIMINARY EXAMINATION OF HERBAL EXTRACTS ON THE INHIBITION OF HELICOBACTER PYLORI
AFRICAN JOURNAL OF TRADITIONAL COMPLEMENTARY AND ALTERNATIVE MEDICINES
, vol.11, no.1, pp.93-96, 2014 (SCI-Expanded)
Antibiotic and Heavy Metal Resistance in Bacteria Isolated from the Eastern Mediterranean Sea Coast
BULLETIN OF ENVIRONMENTAL CONTAMINATION AND TOXICOLOGY
, vol.89, no.3, pp.551-556, 2012 (SCI-Expanded)
Articles Published in Other Journals
Gölbaşı ve Azaplı Göllerinden (Adıyaman) İzole Edilen Bakterilerin Tiplendirilmesi ve Çoklu Antibiyotik Dirençliliklerinin Araştırılması
TÜRK TARIM - GIDA BİLİM VE TEKNOLOJİ DERGİSİ
, vol.5, no.1, pp.43-47, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Hastane Kanalizasyonlarından İzole Edilen Gram negatif Bakterilerin İdentifikasyonu ve Çoklu Antibiyotik Dirençliliklerinin Saptanması
Türk Tarım- Gıda Bilim ve Teknoloji Dergisi
, vol.4, no.10, pp.845-849, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Gölbaşı Gölünden Adıyaman İzole Edilen Gram Negatif Bakterilerin Çoklu Antibiyotik Dirençlerinin Belirlenmesi
FEN ve MÜHENDİSLİKBİLİMLERİ DERGİSİ
, vol.34, no.6, pp.62-69, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Isolation and antibiotic resistance of Campylobacter spp. from chicken and cattle meat in Turkey
Advances in Food Sciences
, vol.37, no.2, pp.58-64, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimi Öz-Yeterlilik İnançları ve Tutumlarının Öğrenme Stillerine Göre Analizi
MİLLİ EĞİTİM
, no.205, pp.125-149, 2015 (Scopus)
Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimi Öz-Yeterlik İnançları İle Tutumlarının Öğrenme Stillerine Göre Analizi
Milli Eğitim
, no.125, pp.125-149, 2015 (Scopus)
Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Sık Görülen Bulaşıcı Hastalıklar İle İlgili Bilgi Düzeylerinin Değerlendirilmesi
Karadeniz Fen Bilimleri Dergisi
, vol.1, no.2, pp.61-72, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Doğu Akdeniz?den İzole Edilen Enterococcus faecalis Bakterilerinin Antibiyotik ve Ağır Metal Dirençliliği
SDU Journal of Science
, no.5, pp.172-178, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Adana-Tufanbeyli Yol Hattındaki Çeşme Sularından İzole Edilen Gram Negatif Bakterilerin Antibiyotik Dirençliliklerinin İncelenmesi
TÜRK MİKROBİYOLOJİ CEMİYETİ DERGİSİ
, no.40, pp.54-59, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
Aktif Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilgisi Dersindeki Akademik Başarı Ve Kalıcılığa Etkisi
Kastamonu Eğitim Dergisi
, vol.17, no.1, pp.115-127, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
İskenderun körfezi balıklarından izole edilen bakterilerde antibiyotik ve ağır metal dirençliliklerinin araştırılması
BİBAD Biyoloji Bilimleri Araştırma Dergisi
, no.2, pp.1-5, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Fen Bilgisi Öğretiminde Aktif Öğrenme Yaklaşımının Bilişsel Düzeyde Öğrenci Başarısına Etkisi
Türk Fen Eğitimi Dergisi
, vol.6, no.1, pp.115-127, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Seyhan baraj gölünden izole edilen Enterobacteriaceae grubu bakterilerde antibiyotik dirençliliği ve plazmid profillerinin belirlenmesi
e-Journal of New World Sciences Academy
, no.4, pp.134-142, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
Toprak ve rumenden izole edilen bazı Clostridium sp. izolatlarında selülaz etkinliklerinin belirlenmesi
e-Journal of New World Sciences Academy
, no.4, pp.69-80, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
The effect of active learning approach in science teaching on cognitive level of student achievement
Journal of Turkish Science Education
, vol.6, no.1, pp.115-127, 2009 (Scopus)
Sınıf öğretmenliği ABD?de okuyan 4.sınıf öğrencilerinin ilköğretim birinci kademede gösterilen fen ve teknoloji dersi alanındaki alan bilgilerinin belirlenmesi (Çukurova Üniversitesi Örneği).
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.17, no.1, pp.303-312, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Öğretmenliği ABD’de Okuyan 4 Sınıf Öğrencilerinin İlköğretim Birinci Kademe Fen ve Teknoloji Dersine İlişkin Alan Bilgilerinin Belirlenmesi Çukurova Üniversitesi Örneği
Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.17, no.1, pp.303-312, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Sınıf Öğretmenliği A.B.D.?De Okuyan 4.Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi Alan Bilgisi Açısından Değerlendirilmesi (Çukurova Üniversitesi Örneği.)
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.17, no.1, pp.303-313, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
'Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Yöntem ve Tekniklerine ilişkin Görüşlerinin Değerlendirilmes
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, vol.3, no.32, pp.24-33, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
DEBATE ON SELF EFFICACY BELIEFS: HOW COMPETENT ARE PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS IN ENVIRONMENTAL EDUCATION
Conference of the International Journal of Arts & Sciences, Freiburg, Germany, 3 - 06 December 2018, vol.11, no.3, pp.125-126
The Analysis of Prospective Science Teachers’xx Critical Thinking Ability According to Their Learning Styles
Int. Journal of Arts Sciences-IJAS International Conference for Physical Life and Health Sciences, 15 - 19 November 2016
ISOLATION IDENTIFICATION AND ANTIBACTERIALAGENTS RESISTANCE AMONGENTEROBACTERIACEAE SPP IN FISH OF THE EASTERN MEDITERRANEAN
The WEI International Academic Conference, Barselona, Spain, 7 - 09 March 2016, pp.18-22
Investigation of Factors Affecting Critical Thinking Skills
Academy of Business Retail Management, Paris, France, 10 - 11 August 2015, no.4
Investigating Prospective Science Teachers? Academic Self-Efficacy Beliefs
International Conference for Academic Disciplines, 13 - 16 January 2015
Biodegradation of 2,4,6-Trinitrotoluene (TNT)
3rd International Molecular Biology and Biotechnology Congress, Sarajevo, Bosnia And Herzegovina, 2 - 06 June 2014, pp.176
Gıdalardan izole Edilen Campylobacter spp. Bakterilerinin Dağılımı ve Antibiyotik Dirençliliklerinin Araştırılması
EKOLOJİ 2014 SEMPOZYUMU, Gazimagusa, Cyprus (Kktc), 1 - 04 May 2014, pp.174
The Effect Of Science Teaching Course Processed By The Method Of Online Argumentation On Classroom Prospective Teachers? Attitudes Towards Science Teaching
(IJAS) International Conference for Academic Disciplines, Viyana, Austria, 6 - 10 April 2014, vol.1, no.1, pp.3
THE EFFECTS OF THE INSTRUCTIONAL TECHNOLOGY AND MATERIAL DESIGN COURSE ON PRESERVICE SCIENCE TEACHERS? SCIENCE TEACHING SELF-EFFICACY BELIEFS
(IJAS) International Conference for Academic Disciplines, Viyana, Austria, 6 - 10 April 2014, pp.2
Tetrasiklin Antibiyotiğinin Ozonolitik Degredasyonu
XXI. Ulusal Biyoloji Kongresi (Uluslararası katılımlı), İzmir, Turkey, 3 - 07 September 2012, pp.842-843
Halka Açık Parklarda Bulunan Araç ve Gereçler Üzerinden İzole Edilen Gram (-) Bakterilerin Antibiyotik Dirençlilik Düzeylerinin Belirlenmesi
XXI. Ulusal Biyoloji Kongresi (Uluslar arası katılımlı), İzmir, Turkey, 3 - 07 September 2012, pp.1236-1237
Bitkisel Kaynaklı Soğukpres ve Su Buharı Destilasyonu ile Çıkarılan Yağların Anti?Bakteriyel Aktivitelerinin Belirlenmesi
XXI. Ulusal Biyoloji Kongresi (Uluslar arası katılımlı), İzmir, Turkey, 3 - 07 September 2012, pp.1224-1225
Çevre Bilimi Dersinde Ders İçi ve Çevrimiçi Argümantasyon Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmeni Adaylarının Çevreye Yönelik Bakış Açılarına Etkisi
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Turkey, 27 June - 30 December 2012, pp.69
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri İle Fen Bilgisi Öğretimine Yönelik Öz-yeterlik İnançlarının Değerlendirilmesi,
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, Bolu, Turkey, 27 - 29 August 2008, pp.1
Karideslerden izole edilen Gr(-) bakterilerin identifikasyonu ve çoklu antibiyotik dirençliliklerinin araştırılması
IX. Ulusal Biyoloji Kongresi, Trabzon, Turkey, 23 - 27 June 2008, pp.238
Deniz suyu ve sedimentinden izole edilen Enterobacteriaceae üyelerinin identifikasyonu ve antibiyotik dirençliliklerinin araştırılması
IX. Ulusal Biyoloji Kongresi, Trabzon, Turkey, 23 - 27 June 2008, pp.238
'Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi'
VII. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, Malatya, Turkey, 07 September 2007
Sınıf Öğretmenliği ABD?de Okuyan 4.Sınıf Öğrencilerinin İlköğretim Birinci Kademede Gösterilen Fen ve Teknoloji Dersi Alanındaki Alan Bilgilerinin Belirlenmesi (Çukurova Üniversitesi Örneği)
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 16 - 20 June 2007, pp.224-229
Kültür Levrek'lerinden (Dicentrarchus labrax) İzole Edilen Bakterilerin Antibiyotik Dirençliliğinin Araştırılması
XVIII. Ulusal Biyoloji Kongresi, Aydın, Turkey, 26 - 30 June 2006, pp.220
İlköğretim Fen Ve Teknoloji Öğretmenlerinin Proje Çalışmalarına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
I. Ulusal Fen ve Teknoloji Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, Turkey, 18 - 20 November 2005, pp.253-255
Bacilllus spp.de Lipaz ve Esteraz Aktivitelerinin Saptanarak, Enzim Aktivitelerinin Ölçülmesi
XIV. Ulusal Biyoteknoloji Kongresi, Eskişehir, Turkey, 31 August - 02 September 2005, pp.191
Çöp Depolama Sahalarının Drenaj Sularından İzole Edilen Enterobacteriaceae Üyelerinde Antibiyotik Dirençlilik Profili ve transfer Edilebilirliği
XVII. Ulusal Biyoloji Kongresi, Adana, Turkey, 21 - 24 June 2004, pp.54
Seyhan Nehri ve Baraj Gölünden İzole Edilen Enterobacteriaceae Üyelerinde Ağır Metal ve Antibiyotik Dirençlilik Dağılımı
XIII. Biyoteknoloji Kongresi, Çanakkale, Turkey, 25 August 2003 - 29 May 2005, pp.41
Adana?da Piyasada Satılan Çiğ Sütlerde Kirlilik Düzeyi ve Fekal Koliformların Antibiyotik Hassasiyetleri
XII Biyoteknoloji Kongresi, Balıkesir, Turkey, 17 - 20 September 2001, pp.120
Seyhan Nehrinin Fekal Kirlilik Düzeyi ve Fekal Koliformların Antibiyotik Hassasiyetleri
XII Biyoteknoloji Kongresi, Balıkesir, Turkey, 17 - 21 September 2001, pp.252-255
Ç. Ü. Balcalı Hastanesi Kanalizasyon Suyundan İzole Edilen Escherichia coli ve Enterobacter sp. Suşlarında UV Tamir Yeteneği ve Bunlar Arasında Rekombinasyon Yeteneklerinin Araştırılması
XIII. Ulusal Biyoloji Kongresi, İstanbul, Turkey, 17 - 20 September 1996, pp.381-392
Books & Book Chapters
Fen Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme
in: Teoriden Pratiğe Fen Öğretimi, Hastürk, Gamze, Editor, PegemA, Ankara, pp.221-243, 2018
FEN ÖĞRETİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
in: TEORİDEN PRATİĞE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ, GAMZE HASTÜRK, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.222-241, 2017
DNA, RNA , Genler ve Kromozomlar
in: Genetik ve Biyoteknoloji, Cansu Filik İşcen, M. Bahadır Aktan, Editor, Lisans Yayıncılık, pp.27-59, 2017
BİYOTEKNOLOJİK UYGULAMALAR I
in: Genetik ve Biyoteknoloji, Prof.Dr. Cansu Filik İşçen Yrd.Doç.Dr.M.Bahadır Aktan, Editor, Lisans Yayıncılık, İstanbul, pp.257-290, 2017
Fen Bilimlerinde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı
in: Fen Eğitiminde Güncel Konular, Özgür Taşkın, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.299-316, 2017
Biyoloji Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
in: Fen Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Biyoloji Öğretimi, Solmaz Aydın, Sibel Gürbüzoğlu Yalmancı, Editor, PEGEM AKADEMİ, Ankara, pp.155-201, 2016
Biyoloji Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
in: Fen Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Biyoloji Öğretimi, Aydın Solmaz, YALMANCI GÜRBÜZOĞLU Sibel, Editor, pegemA, Ankara, pp.156-198, 2016