Eğitim Bilgileri
2013 - 2015
2013 - 2015Doktora
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Abd, Türkiye
1998 - 2003
1998 - 2003Lisans
Çukurova Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Fizik, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Farklı eğitsel arayüzler kullanılarak hazırlanan bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının öğrencilerin akademik başarılarına, motivasyonlarına, derse ilgilerine, bilgisayar destekli öğretimi değerlendirmelerine ve bilişsel yüklerine etkisi
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
2007
2007Yüksek Lisans
Üniversiteler Arası Teknolojik Akıllı Sınıflar (Utas): Uzaktan Eğitim İçin Bir Model Geliştirme Çalışması
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2014
2014Common European Framework of Reference for Languages - English
Yabancı Dil
WYZSZA SZKOLA EKONPMICKNA
2014
2014Polish for Foreigners Course
Yabancı Dil
WYZSZA SZKOLA EKONPMICKNA
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2015 - 2020
2015 - 2020Araştırma Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2006 - 2015
2006 - 2015Araştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2018 - 2024
2018 - 2024Engelsiz Birimi Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2008 - 2024
2008 - 2024Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2019 - 2019
2019 - 2019Konuk Öğretim Elemanı
Latvijas University, Konuk Öğretim Elemanı
2012 - 2012
2012 - 2012Konuk Öğretim Elemanı
The Budapest University of Technology and Economics, Konuk Öğretim Elemanı
2011 - 2011
2011 - 2011Konuk Öğretim Elemanı
Vyssí Odborná Skola, Konuk Öğretim Elemanı
2010 - 2010
2010 - 2010Konuk Öğretim Elemanı
Nicoalus Coopernicus University, Konuk Öğretim Elemanı
2010 - 2010
2010 - 2010Konuk Öğretim Elemanı
Nicoalus Coopernicus University, Konuk Öğretim Elemanı
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ MODELİNE İLİŞKİN BİR META SENTEZ ÇALIŞMASI
Dinçer S. (Danışman)
S.DAKIN(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROGRAMLAMA VE MATEMATİK BİLGİ DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Dinçer S. (Danışman)
A.KESTEK(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin öğretimi değerlendirmesi için bir ölçek geliştirme çalışması
Dinçer S. (Danışman)
M.ALİ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Öğretmenlerin Öğretim Materyali Geliştirme Okuryazarlıklarının İncelenmesi
Dinçer S. (Danışman)
T.TÜRKÖZÜ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Öğretimde e-değerlendirme araçlarının kullanımı üzerine bir meta-sentez çalışması
Dinçer S. (Danışman)
E.Tuna(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Çevrim içi derslerde sınıf yönetimi açısından yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri
Dinçer S. (Danışman)
M.Adsız(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
İnformal öğrenme açısından bireylerin video tabanlı öğrenme ortamlarını kullanırken sergiledikleri davranışların incelenmesi
Dinçer S. (Danışman)
M.İlik(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Coordinating multiple representations in a hybrid real–virtual laboratory: Students’ strategies in learning light reflection and refraction
Dinçer S.
Journal of Turkish Science Education , cilt.22, sa.4, ss.703-723, 2025 (Scopus)
2025
20252. Investigation of teachers’ instructional material development literacy in terms of knowledge and perception
Türközü T., Dinçer S.
Discover Education , cilt.4, sa.339, ss.1-19, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. Secondary school students instructional evaluation scale: Development and validation
Kırmızıoğlu M. A., DİNÇER S.
KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.12, sa.2, ss.458-483, 2025 (TRDizin)
2025
20254. A Meta-synthesis Study on the Use of e-assessment Tools in Education
Tuna Pusa E., Dinçer S.
SAGE OPEN
, cilt.15, sa.3, ss.1-18, 2025 (SSCI)
2025
20255. The Analysis of Classroom Management Challenges Faced by Teachers in Online Classrooms
Adsız M., Dinçer S.
TECHTRENDS FOR LEADERS IN EDUCATION AND TRAINING
, cilt.69, ss.345-361, 2025 (ESCI, Scopus)
2024
20246. Bridging the gap in technology integration in education: An examination of science teachers competencies and needs
Dinçer S.
Journal of Turkish Science Education , cilt.21, sa.4, ss.620-634, 2024 (Scopus)
2024
20247. The use and ethical implications of artificial intelligence in scientific research and academic writing
Dinçer S.
Educational Research & Implementation , cilt.1, sa.2, ss.139-144, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20248. Scale of material development literacy perception for teachers
Dinçer S., Türközü T.
Educational Research & Implementation , cilt.1, sa.1, ss.69-80, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Curriculum Content Proposal for Integration of Technology in Education
Dinçer S., Çengel-Schoville M.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.399-412, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Öğretim elemanlarının öğretim yeterliklerini değerlendirme ölçeği (ÖYDÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Doğanay A., Yeşilpınar Uyar M., Dinçer S., Karakuş F.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.201-214, 2021 (TRDizin)
2020
202011. The effects of materials based on arcs model on motivation: A meta-analysis
Dinçer S.
Elementary Education Online
, cilt.19, sa.2, ss.1016-1042, 2020 (Scopus, TRDizin)
2019
201912. Sosyal medyanın öğretim faaliyetlerinde kullanılmasının öğrenci, öğretmen ve veliler açısından değerlendirilmesi: Edmodo örneği
Dinçer S., Balaman F.
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.887-907, 2019 (TRDizin)
2018
201813. Are preservice teachers really literate enough to integrate technology in their classroom practice? Determining the technology literacy level of preservice teachers
Dinçer S.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.23, sa.6, ss.2699-2718, 2018 (SSCI, Scopus)
2018
201814. Content analysis in scientific research: Meta-analysis, meta-synthesis, and descriptive content analysis
Dinçer S.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.176-190, 2018 (TRDizin)
2017
201715. Bilgisayar destekli öğretimde bilgisayar okuryazarlığının , motivasyonun ve öz yeterliliğin öğrenme başarısı üzerindeki etkisi : Değişkenlerin araştırma süresi ile incelenmesi
Dinçer S.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.7, sa.14, ss.148-162, 2017 (TRDizin)
2017
201716. The effects of multiple-pedagogical agents on learners' academic success, motivation, and cognitive load
Dinçer S., Doğanay A.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.111, ss.74-100, 2017 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2017
201717. Ortaokul öğrencilerinin bilgisayar okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi ve ölçme–değerlendirme araçlarının yapısı
Dinçer S.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.16, sa.3, ss.1329-1342, 2017 (Scopus, TRDizin)
2017
201718. Bilgisayar destekli öğretim yazılımlarında eğitsel arayüz kullanımının bilgisayar destekli öğretimi değerlendirmeye ve ders ilgisine etkisi
Dinçer S., Doğanay A.
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.317-366, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201619. Eğitsel Arayüz Değerlendirme Ölçeği Türkçe Uyarlama Çalışması
Dinçer S., Doğanay A.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.36, sa.3, ss.647-674, 2016 (TRDizin)
2016
201620. Öğretim Materyaline İlişkin Motivasyon Ölçeği ÖMMÖ Türkçe Uyarlama Çalışması
Dinçer S., Doğanay A.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.15, sa.4, ss.1131-1148, 2016 (TRDizin)
2016
201621. Türkiye de fizik eğitimi öğretimi ile ilgili yapılan çalışmaların eğilimi
Şenkal O., Dinçer S.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.25, sa.2, ss.57-70, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Bilgisayar Destekli Öğretimi Değerlendirme Ölçeği Uyarlama Çalışması
Dinçer S., Doğanay A.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.35, sa.1, ss.45-62, 2016 (TRDizin)
2016
201623. Using Pedagogical Agents on Computer Assisted Instruction: A Synthesis of Studies
Dinçer S., Doğanay A.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.39, ss.83-99, 2016 (ESCI, TRDizin)
2016
201624. Türkiye örnekleminde meta analiz çalışmalarının içerik analizi ve metodolojik değerlendirilmesi çalışmasına yanıt Editöre mektup
Dinçer S.
International Journal of Human Sciences , cilt.13, sa.1, ss.1172-1176, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201525. E öğrenme sistemlerinin kullanımı sürecinde karşılaşılan sınıf yönetimi ile ilişkili sorunlar ve çözüm önerileri
Dinçer S., Yeşilpınar Uyar M.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE , cilt.21, sa.4, ss.453-470, 2015 (TRDizin)
2015
201526. The impact of pedagogical agent on learners motivation and academic success
Dinçer S., Doğanay A.
Practice and Theory in Systems of Education , cilt.10, sa.4, ss.329-348, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201527. Öğretmen Adaylarına Yönelik Eleştirel Düşünme Standartları Ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması
AYBEK B., ASLAN S., DİNÇER S., COŞKUN ARISOY B.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi , cilt.21, sa.1, ss.25-50, 2015 (TRDizin)
2015
201528. Effects of computerassisted learning on students achievements in Turkey : A meta-analysis
Dinçer S.
Journal of Turkish Science Education , cilt.12, sa.1, ss.98-118, 2015 (Scopus)
2014
201429. Erasmus exchange program on cross and multi cultural education
Dinçer S.
The Malopolska School of Economics in Tarnów Research Papers Collection , cilt.25, sa.2, ss.63-69, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201430. İlköğretim öğrencilerinin eğitsel yazılım kullanırken sergiledikleri davranışlar Bir durum çalışması
Dinçer S.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.22, sa.3, ss.1323-1336, 2014 (TRDizin)
2014
201431. Üniversite öğrencilerinin Internet kullanımlarının sosyal yaşamları üzerine etkisi
Dinçer S., Mavaşoğlu M., Mavaşoğlu F.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.33, sa.1, ss.145-157, 2014 (TRDizin)
2013
201332. Öğretmen adaylarının uygulama dersleri ile ilgili yapılan akademik çalışmalarının içerik analizi
Dinçer S., Kapısız T.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.281-294, 2013 (TRDizin)
2013
201333. Fen bilgisi eğitiminde bilgisayar destekli simülasyon kullanımının etkililiği ve yeni yönelimler Bir meta analiz çalışması
Dinçer S., Güçlü M.
International Journal of Human Sciences , cilt.10, ss.49-66, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201334. Eğitsel ajan kullanımının öğrenci başarısına etkisi: Bir meta analiz çalışması
Dinçer S., Yavuz C.
International Journal of Human Sciences , cilt.10, ss.35-48, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201235. Geleneksel sınıfların uzaktan eğitim platformuna dönüştürülmesi: Bir model çalışması
Şenkal O., Dinçer S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATICS TECHNOLOGIES , cilt.5, sa.1, ss.13-17, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201136. A CROSS-CULTURAL STUDY OF ICT COMPETENCY, ATTITUDE AND SATISFACTION OF TURKISH, POLISH AND CZECH UNIVERSITY STUDENTS
Dinçer S., Sahinkayasi Y.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.10, sa.4, ss.31-38, 2011 (SSCI, Scopus)
2011
201137. EXPLORING THE IMPACTS OF ANALOGIES ON COMPUTER HARDWARE
Dincer S.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.10, sa.2, ss.113-121, 2011 (SSCI, Scopus)
2006
200638. Üniversitelerde e sınav sistemi uygulama modeli
DİNÇER S.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , cilt.2, sa.32, ss.242-244, 2006 (TRDizin)
2005
200539. Enformatik laboratuvarlarının güvenliğini sağlama ve performanslarını artırmaya yönelik bir çalışma
Dinçer S.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , cilt.2, sa.30, ss.108-113, 2005 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. TPACK AND Teacher Education Policies in Türkiye: Alignment, Gaps, and the Single-Course Paradox
DİNÇER S.
XIII. International Congress on Curriculum and Instruction, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 25 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Thematic Connections between Block-Based Programming Topics and Middle School Mathematics Curriculum Topics
Kestek A., DİNÇER S.
XIII. International Congress on Curriculum and Instruction, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 25 Ekim 2025, (Özet Bildiri)
2025
20253. How should experiential learning be assessed? From perception to practice.
Dinçer S.
Experiential Learning Congress, Katowice, Polonya, 19 - 21 Mart 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
2024
20244. Öğretimde e-değerlendirme araçlarının kullanımı üzerine Bir meta-sentez çalışması
Pusa E. T., Dinçer S.
International Education Congress 2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024, ss.376-380, (Özet Bildiri)
2023
20235. Investigation of the behaviors of individuals while using video-based learning environments in terms of informal learning
İlik M., Dinçer S.
4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2023, ss.8, (Özet Bildiri)
2023
20236. Barriers to technology integration in foreign language teaching
Mavaşoğlu M., Dinçer S.
4th International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2023, ss.6, (Özet Bildiri)
2019
20197. Eğitim teknolojisi araştırmalarında yanlış kullanılan değişkenler
Dinçer S.
The 7th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, ss.448-451, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. ARCS Modeline göre tasarlanan materyallerin dikkat faktörü üzerindeki etkisi
Dinçer S.
The 7th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, ss.452-456, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi ilişkisinin incelenmesi
Dinçer S.
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.43-46, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Dijital Oyunlar içine yerleştirilen analojilerin fen eğitimi başarısına etkisi
Dinçer S.
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.39-42, (Tam Metin Bildiri)
2019
201911. Are data collection tools for TPACK suitable?
Dinçer S.
International Conference on Information and Education Innovations, Seoul, Güney Kore, 01 Haziran 2019, ss.44-46, (Tam Metin Bildiri)
2018
201812. Assessment of faculty members’ teaching competencies scale (Afmtcs): Validity and reliability study
Doğanay A., Yeşilpınar Uyar M., Dinçer S., Karakuş F.
6th International Conference on Curriculum and Instruction, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.221-224, (Özet Bildiri)
2018
201813. Perception of faculty members’ teaching competencies scale (Pfmtcs): Validity and reliability study
Doğanay A., Yeşilpınar Uyar M., Karakuş F., Dinçer S.
6th International Conference on Curriculum and Instruction, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.225-228, (Özet Bildiri)
2018
201814. Sosyal medyanın öğretim faaliyetlerinde kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri
Dinçer S.
The 6th International Congress on Curriculum and Instruction, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.616-619, (Özet Bildiri)
2018
201815. The necessity of including information and technology-oriented courses in the curriculum of institutions training foreign language teachers
Dinçer S., Mavaşoğlu M.
The 6th International Congress on Curriculum and Instruction, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.134-137, (Özet Bildiri)
2018
201816. Barriers to technology integration in education: Technology literacy in teacher education
Dinçer S.
27th International Congress on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, cilt.1, ss.141-142, (Özet Bildiri)
2018
201817. Users’ preferences ın designing video libraries as a new information source.
Dinçer S., Şeker M.
27th International Congress on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, cilt.1, ss.135-137, (Özet Bildiri)
2017
201718. Dijital oyun temelli öğretime/öğrenmeye karşı ortaokul öğretmenlerinin ve öğrencilerinin görüşlerİ
Dinçer S.
The 5th International Congress on Curriculum and Instruction, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.646-647, (Özet Bildiri)
2017
201719. The relationship between pupils and parents’ ICT competency
Dinçer S.
The 17th International Conference on Teaching, Education Learning, Balvi, Letonya, 12 - 13 Haziran 2017, ss.29, (Özet Bildiri)
2017
201720. İlk ve ortaokul öğretmenlerinin öğretim faaliyetlerinde teknolojiyi kullanma düzeyleri
Dinçer S.
The 10th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.181, (Özet Bildiri)
2017
201721. FATİH Projesi’nden STEM uygulamalarına geçiş süreci: Artı ve eksiler
Dinçer S.
The 10th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.180, (Özet Bildiri)
2017
201722. Assessing computer literacy of secondary school
Dinçer S.
6th International Conference on Education, Humanities and Social Sciences Studies, Singapore, Singapur, 27 - 28 Nisan 2017, ss.56, (Özet Bildiri)
2017
201723. Öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojileri Yeterlilikleri Ölçeği
Dinçer S.
26th International Congress on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2017, ss.179-181, (Özet Bildiri)
2016
201624. Assessment system on e learning
Dinçer S.
13th National e-Learning Conference 2016, Manila, Filipinler, 15 - 16 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. Üniversite uyum problemi yaşayan üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçlarının belirlenmesi
Avcı D., Dinçer S., Doğan T.
3rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1689-1690, (Özet Bildiri)
2016
201626. Assessing the computer literacy of university graduates
Dinçer S.
The Third International Conference on Open and Flexible Education, Kowloon, Hong Kong, 6 - 08 Haziran 2016, ss.294-303, (Tam Metin Bildiri)
2016
201627. Bilişim ve teknolojileri derslerinin sınıf yönetimi açısından incelenmesi
Dinçer S.
10th International Computer Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.280, (Özet Bildiri)
2016
201628. Evaluation of language and speech materials for language and speech disorders A study of meta synthesis
Dinçer S., Akın Şenkal Ö.
The 16th International Educational Technology Conference, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 4 - 06 Şubat 2016, cilt.1, ss.315-320, (Tam Metin Bildiri)
2016
201629. Bilgisayar okuryazarlığı kavramı üzerine eleştirel bir bakış
Dinçer S., Kapıdere M.
The 10th International Computer Instructional Technologies Symposium, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.288, (Özet Bildiri)
2016
201630. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi nde yayımlanan çalışmaların alan ve yöntemlerine göre incelenmesi 2011 2015
Dinçer S., Doğanay A.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.78-79, (Özet Bildiri)
2015
201531. Common mistakes in the process of academic publishing A guide on the process of academic publishing
Dinçer S.
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.12, (Özet Bildiri)
2015
201532. Türkiye de öğretim teknolojileri: Nerede yanlış yapıyoruz ?
Dinçer S., Kaleci D.
9th International Computer Instructional Technologies Symposium, Afyonkarahisar, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.373-379, (Tam Metin Bildiri)
2015
201533. A discussion on e-examinatıon system
Şenkal O., Dinçer S.
Pedagogia 2015, Habana, Küba, 26 - 29 Ocak 2015, cilt.1, sa.10, ss.1-9, (Tam Metin Bildiri)
2013
201334. Readability and French language teaching texts: An analysis of French language teaching websites and textbooks
Mavaşoğlu M., Dinçer S.
5th World Conference on Educational Sciences (WCES), Rome, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.256-259, (Tam Metin Bildiri)
2013
201335. Fatih Projesi kapsamında öğretmen öğrenci ve veli koordinasyonu ve bilgisayar okuryazarlık düzeyleri
Dinçer S., Şenkal O., Sezgin M. E.
Akademik Bilişim 2013, Antalya, Türkiye, 23 - 25 Ocak 2013, ss.12-16, (Tam Metin Bildiri)
2013
201336. The effects of using Jigsaw technique (based on cooperative learning model) in information technology teaching
Dinçer S., Şenkal O., Mavaşoğlu M., Sezgin M. E.
European Conference on Curriculum Studies, Braga, Portekiz, 18 - 19 Ekim 2013, ss.401-407, (Tam Metin Bildiri)
2012
201237. Fatih Projesi hakkında öğretim elemanlarının görüşleri
Dinçer S.
6th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201238. Açık kaynak kodlu 3D oyun motorları
Kaleci D., Kıran H., Dinçer S.
Akademik Bilişim 2012, Uşak, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201239. İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar okuryazarlık düzeyleri ve bilgisayar derslerine karşı tutumları
Dinçer S., Kutlar N., Kaleci D., Kıran H.
Akademik Bilişim 2012, Uşak, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2012, ss.123-128, (Tam Metin Bildiri)
2012
201240. Examination of the place of cognitive coaching approach in computer assisted instruction in terms of student opinions
Yaman B., Demir Ö., Dinçer S.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.5453-5457, (Tam Metin Bildiri)
2012
201241. A study of the relationship between pupils and parents' computer literacy level and use
Dinçer S.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.484-489, (Tam Metin Bildiri)
2011
201142. Öğretmen yetiştiren kurumlardaki öğrencilerinin öğrenim hayatları boyunca bilgisayar öğrenme düzeylerinin ve bilgisayar okuryazarlıklarının incelenmesi
Dinçer S.
Akademik Bilişim 2011, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Şubat 2011, ss.141-151, (Tam Metin Bildiri)
2009
200943. İlköğretim okullarında bilgisayar destekli eğitim uygulamaları ve öğretmenlerin bilgisayar destekli eğitim hakkındaki görüşleri
Meşe C., Dinçer S.
3rd International Computer Instructional Technologies Symposium, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.694-698, (Tam Metin Bildiri)
2008
200844. Computer education and instructional technology department students failure reasons
Dinçer S.
2nd International Computer Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2008, ss.358-363, (Tam Metin Bildiri)
2006
200645. Bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitime genel bir bakış
Dinçer S.
Akademik Bilişim 2006, Denizli, Türkiye, 9 - 11 Şubat 2006, ss.65-68, (Tam Metin Bildiri)
2005
200546. Bilgisayar ve teknolojileri öğreniminde analoji benzetme yönteminin yararları ve yöntemleri
Dinçer S.
Akademik Bilişim 2005, Gaziantep, Türkiye, 2 - 04 Şubat 2005, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Bilgi ve iletişim teknolojileri okur-yazarlığı ve eğitimde teknoloji entegrasyonu
Dinçer S.
Kuramdan uygulamaya 21. yüzyıl becerileri ve öğretimi, Ormancı Ümmühan,Çepni Salih, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.111-120, 2021
2021
20212. Öğretimde teknoloji entegrasyonu ve pandemi süreci
Dinçer S.
Covid-19 pandemisi ve eğitim, Doğan Levent,Ilgaz Gökhan, Editör, Trakya Üniversitesi Yayınları, Edirne, ss.125-134, 2021
2020
20204. Öğretim teknolojilerinde değişkenler
Dinçer S.
Öğretim teknolojileri, Serkan Dinçer, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.163-172, 2020
2017
20177. Küreselleşen dünyada eğitim
Demirel Ö. (Editör), Dinçer S. (Editör)
Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, 2017
2017
20178. Eğitim bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı
Demirel Ö. (Editör), Dinçer S. (Editör)
Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, 2017
Diğer Yayınlar
Desteklenen Projeler
2023 - 2023
2023 - 2023Eğitim Bilimlerinde Bilimsel Araştırma ve Veri Analiz Yöntemleri ve Yazılımları; Kurumsal ve Uygulamalı Çalışmalar
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Dinçer S.
2018 - 2019
2018 - 2019Öğretmen Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri Okuryazarlığın Önemi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DİNÇER S. (Yürütücü)
2017 - 2018
2017 - 2018Öğretim Elemanlarının Öğretimi Planlama Uygulama ve Değerlendirme Süreçlerine İlişkin Hizmet İçi Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DOĞANAY A. (Yürütücü), KARAKUŞ F., DİNÇER S., YEŞİLPINAR UYAR M.
2016 - 2017
2016 - 2017Ön Ergen Bireylerin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DİNÇER S. (Yürütücü), SEZGİN M. E., ŞENKAL O., MAVAŞOĞLU M.
2015 - 2016
2015 - 2016İnteraktif Dil ve Konuşma Değerlendirme ve Terapi Materyali Tasarımı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKIN ŞENKAL Ö. (Yürütücü), DİNÇER S.
2014 - 2016
2014 - 2016Farklı Eğitsel Arayüzler Kullanılarak Hazırlanan Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımlarının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Motivasyonlarına, Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımına Karşı Tutumlarına ve Bilişsel Yüklerine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
DOĞANAY A. (Yürütücü), DİNÇER S.
2013 - 2015
2013 - 2015Üniversite elektronik sınav portalı tasarımı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Dinçer S., Şenkal O. (Yürütücü)
2012 - 2013
2012 - 2013Bilişim teknolojileri öğretiminde işbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımı temelinde Jig Saw ayrılıp birleşme tekniğinin incelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Dinçer S., Şenkal O. (Yürütücü)
2012 - 2013
2012 - 2013Fransızca öğreten internet siteleri ile Fransızca öğretimi ders kitaplarının dil ve etkileşim özelliklerinin karşılaştırmalı çözümlemesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Dinçer S., Mavaşoğlu M. (Yürütücü)
2011 - 2012
2011 - 2012Geleneksel sınıfların uzaktan eğitim platformuna dönüştürülmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Dinçer S., Şenkal O. (Yürütücü)
2006 - 2007
2006 - 2007Uzaktan eğitim için kullanılabilecek bir teknolojik akıllı sınıf geliştirme
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
Dinçer S., Tekdal M. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorHUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS
Editörler Kurulu Üyesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDiscover Education
Editörler Kurulu Üyesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorEducational Research & Implementation
Baş Editör
2016 - 2021
2016 - 2021Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
Editör
2016 - 2020
2016 - 2020JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD STUDIES
Editörler Kurulu Üyesi
2016 - 2017
2016 - 2017Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Editör
2013 - 2016
2013 - 2016Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2010 - 2016
2010 - 2016Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ocak 2018
Ocak 2018Computers & Education
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2017
Ekim 2017İlköğretim Online
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2015
Aralık 2015Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2015
Mayıs 2015Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2015
Mayıs 2015African Journal of Business Management
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2015
Şubat 2015Eğitim ve Bilim
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2015
Şubat 2015Eğitim ve Bilim
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2015
Şubat 2015Eğitim ve Bilim
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2015
Şubat 2015Journal of Information Technology Education: Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2015
Ocak 2015Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2014
Ağustos 2014Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2014
Nisan 2014International Journal of Doctoral Studies
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2014
Nisan 2014Journal of Information Technology Education: Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2014
Nisan 2014Journal of Information Technology Education: Innovations in Practice
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2014
Ocak 2014Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2012
Mart 2012Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 201827th International Congress on Educational Sciences
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017The 5th International Congress on Curriculum and Instruction
Katılımcı
Muğla-Türkiye
01 Haziran 2017 - 01 Haziran 2017
01 Haziran 2017 - 01 Haziran 2017The 17th International Conference on Teaching, Education & Learning
Katılımcı
-Endonezya
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017The 6th International Conference on Education, Humanities and Social Sciences Studies
Katılımcı
Singapore-Singapur
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 20174.International Conference on Education and Distance Learning
Katılımcı
Denpasar-Sri Lanka
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017The 10th International Computer & Instructional Technologies Symposium
Katılımcı
Malatya-Türkiye
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017The 26th International Congress on Educational Sciences
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 201613th National eLearning Conference
Davetli Konuşmacı
Baguio-Filipinler
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 201613th National e-Learning Conference 2016
Katılımcı
Baguio-Filipinler
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016The Third International Conference on Open and Flexible Education
Katılımcı
Victoria City-Hong Kong
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 20163th International Conference on Open and Flexible Education
Katılımcı
Victoria City-Hong Kong
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 201610th Int. Computer & Instructional Technologies Symposium
Katılımcı
Rize-Türkiye
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 201625. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016TR Dizin Editör Çalıştayı
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Şubat 2016 - 01 Şubat 2016
01 Şubat 2016 - 01 Şubat 201625. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Panelist
Antalya-Türkiye
01 Şubat 2016 - 01 Şubat 2016
01 Şubat 2016 - 01 Şubat 2016
The 16th International Educational Technology Conference
Katılımcı
Dubayy-Birleşik Arap Emirlikleri
01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015
01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Akademik Faliyetler
Davetli Konuşmacı
Van-Türkiye
01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015
01 Haziran 2015 - 01 Haziran 20157th International Conference for Theory and Practice in Education Methodology
Katılımcı
Budapeşte-Macaristan
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 20159th International Computer & Instructional Technologies Symposium
Katılımcı
Afyon-Türkiye
01 Ocak 2015 - 01 Ocak 2015
01 Ocak 2015 - 01 Ocak 2015Pedagogia 2015
Katılımcı
Havana-Küba
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 20148. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu
Katılımcı
Edirne-Türkiye
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 20148. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu
Panelist
Edirne-Türkiye
01 Mayıs 2014 - 04 Mayıs 2014
01 Mayıs 2014 - 04 Mayıs 2014Öğretmen Eğitiminde Model Arayışı: Diploma mı, Sertifika mı?
Çalışma Grubu
Adana-Türkiye
01 Şubat 2014 - 01 Şubat 2014
01 Şubat 2014 - 01 Şubat 2014Akademik Bilişim 14
Katılımcı
Mersin-Türkiye
01 Şubat 2014 - 01 Şubat 2014
01 Şubat 2014 - 01 Şubat 2014VI.World Conf. on Educational Science
Katılımcı
Velatta-Malta
01 Şubat 2014 - 01 Şubat 2014
01 Şubat 2014 - 01 Şubat 2014Akademik Bilişim 14
Panelist
Mersin-Türkiye
01 Ekim 2013 - 01 Ekim 2013
01 Ekim 2013 - 01 Ekim 2013European Conference on Cirriculum Studies
Katılımcı
Braga-Portekiz
01 Şubat 2013 - 01 Şubat 2013
01 Şubat 2013 - 01 Şubat 2013V. World Conf. on Educational Science
Katılımcı
Roma-İtalya
01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012
01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012Budapest Uni. of Tech.&Eco - Konuk öğretim elemanı
Katılımcı
Budapeşte-Macaristan
01 Mayıs 2012 - 01 Mayıs 2012
01 Mayıs 2012 - 01 Mayıs 20126. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu
Katılımcı
Gaziantep-Türkiye
01 Nisan 2012 - 01 Nisan 2012
01 Nisan 2012 - 01 Nisan 20128th. ELSE conference
Katılımcı
Bükreş-Romanya
01 Şubat 2012 - 01 Şubat 2012
01 Şubat 2012 - 01 Şubat 2012IV.World Conferance on Educational Science
Katılımcı
Barcelona-İspanya
01 Şubat 2011 - 01 Şubat 2011
01 Şubat 2011 - 01 Şubat 2011Vyssí Odborná Skola Informatic - Konuk öğretim elemanı
Katılımcı
Prag-Çek Cumhuriyeti
01 Şubat 2011 - 01 Şubat 2011
01 Şubat 2011 - 01 Şubat 2011Akademik Bilişim 11
Katılımcı
Malatya-Türkiye
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010Nicoalus Coopernicus University - Konuk öğretim elemanı
Katılımcı
Torun-Polonya
01 Nisan 2010 - 01 Nisan 2010
01 Nisan 2010 - 01 Nisan 2010Nicoalus Coopernicus University - Konuk öğretim elemanı
Katılımcı
Torun-Polonya
01 Eylül 2009 - 01 Eylül 2009
01 Eylül 2009 - 01 Eylül 20093. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
01 Nisan 2008 - 01 Nisan 2008
01 Nisan 2008 - 01 Nisan 20082. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
İzmir-Türkiye
01 Nisan 2008 - 01 Nisan 2008
01 Nisan 2008 - 01 Nisan 2008Future Learning 2008
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Aralık 2007 - 01 Aralık 2007
01 Aralık 2007 - 01 Aralık 2007Rich-Media Webcasting Techonogy for Scientific
Katılımcı
Trieste-İtalya
01 Nisan 2007 - 01 Nisan 2007
01 Nisan 2007 - 01 Nisan 20073. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Adana-Türkiye
01 Şubat 2007 - 01 Şubat 2007
01 Şubat 2007 - 01 Şubat 2007Akademik Bilişim 07
Katılımcı
Kütahya-Türkiye
01 Şubat 2006 - 01 Şubat 2006
01 Şubat 2006 - 01 Şubat 2006Akademik Bilişim 06
Katılımcı
Denizli-Türkiye
01 Şubat 2005 - 01 Şubat 2005
01 Şubat 2005 - 01 Şubat 2005Akademik Bilişim 05
Katılımcı
Gaziantep-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Haziran 2024
Haziran 2024Meta-Analiz
Çalıştay
Yozgat Bozok Üniversitesi-Türkiye
Şubat 2023
Şubat 2023Meta-Analiz
Çalıştay
Eğt. Bil. Bilimsel Araştırma ve Veri Analiz Yöntemleri ve Yazılımları-Türkiye
Eylül 2016
Eylül 2016