Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.22, sa.3, ss.1323-1336, 2014 (Hakemli Dergi)
Günümüzde öğretim yaklaşımları giderek bireysel öğretime doğru bir kayma eksenindedir. Bireysel öğretimin uygulanmasında en kullanışlı araçların başında olan bilgisayarların öğrenmede kullanılması bilgisayar destekli öğretim yazılımları ile kendisini göstermektedir. Özellikle öğretimin ilk yıllarındaki öğrencilerin bilgisayar destekli öğretim yazılımlarını kullanımlarının incelenmesi önemli görülmektedir. Küçük yaştaki öğrencilerin bu yazılımları kullanmaları sırasında ders dışı faaliyetleri sergilemeleri durumunda ciddi problemler ile karşılaşılacağı düşünülmektedir. Bu nedenle bu çalışma bilgisayar destekli öğretim yazılımı kullanılırken öğrencilerin sergiledikleri davranışların neler olduğunu inceleme amacı ile nitel araştırma yöntemlerini kullanmıştır. Veriler öğrenci ve ebeveynlerinden gözlem ve görüşme yoluyla toplanarak analiz edilerek yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin bilgisayar destekli öğretim kullanırken özellikle oyun oynama eğiliminde oldukları ve bunun kontrol altına alınması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.