Trakya Eğitim Dergisi, cilt.11, sa.1, ss.201-214, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, öğretim elemanlarının öğretim
yeterliklerinin öğrenci görüşleri doğrultusunda
değerlendirilmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme
aracının geliştirilmesidir. Araştırmaya 1237 yükseköğretim
öğrencisi katılmıştır. Verilerin analizinde Cronbach Alpha analizi,
korelasyon analizi, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi
kullanılmıştır. Analizler sonucunda, dört boyutta toplanan 38
maddelik Likert tipi bir ölçme aracına ulaşılmıştır. Toplam
varyansın %50.90’nını açıklayan bu ölçme aracının Cronbach
Alpha iç tutarlılık katsayısı .95’dir. “Öğretime hazırlık” “etkili
sunum”, “öğrenci merkezli öğretim ve değerlendirme”, “sınıf içi ve
sınıf dışı iletişim” boyutlarının Cronbach Alpha iç tutarlılık
katsayıları ise sırasıyla .86, .76, .91 ve .91 olarak hesaplanmıştır.
Analiz sonuçlarına dayalı olarak Öğretim Elemanlarının Öğretim
Yeterliklerini Değerlendirme Ölçeği’nin öğretim yeterliklerinin
değerlendirilmesinde kullanılacak geçerli ve güvenilir bir araç
olduğu belirlenmiştir.
The purpose of this study was to develop a reliable and
valid measurement tool which will be able to be used in evaluating the
teaching competencies of the teaching staff according to the opinions
of the students. A total of 1237 higher education students participated
in the study. Cronbach Alpha analysis, correlation analysis,
exploratory and confirmatory factor analysis were performed on the
data analysis. As a result of the analyzes, a likert type scale consisting
of 38 items and four factors was obtained. Cronbach Alpha internal
consistency coefficients of this scale, which explained 50.90% of the
total variance, was calculated .95. Cronbach Alpha internal
consistency coefficients of “preparation for teaching” “effective
presentation”, “student-centered teaching and assessment”, and “inclass and out-of-class communication” dimensions were calculated as
.86, .76, .91 and .91 respectively. Based on the results of the analysis,
it was determined that the Assessment of Faculty Members' Teaching
Competencies Scale is a valid and reliable tool that can be used to
assess of teaching competencies