Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU


Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

İngiliz Dili Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi, Öğretmen Eğitimi

E-posta: ncabar@cu.edu.tr
İş Telefonu: +90 322 338 6084 Dahili: 2793-2794
Web: https://avesis.cu.edu.tr//ncabar
Ofis: Eğitim Fakültesi, Dekanlık Binası
Posta Adresi: Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngiliz Dili Eğitimi A.B.D., Balcalı, Adana/Türkiye

Metrikler

Yayın

59

Yayın (WoS)

10

Yayın (Scopus)

13

Atıf (WoS)

43

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

83

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

5

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

25

Proje

4

Tez Danışmanlığı

15

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1996 - 1999

1996 - 1999

Doktora

University of Reading, School Of Education, Birleşik Krallık

1990 - 1993

1990 - 1993

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

1986 - 1990

1986 - 1990

Lisans

Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

1999

1999

Doktora

Development of Student Teachers? Beliefs about Learning and Teaching in the Context of a One-Year Postgraduate Certificate of Education Programme in Modern Foreign Languages

University of Reading, School Of Education, School Of Education

1993

1993

Yüksek Lisans

An Evaluation of Teaching Practice from the Point of View of the Language Teaching Methods: Implementation and Theory in Teacher Education

Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngiliz Dili Eğitimi

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

Fransızca

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Yabancı Diller Eğitimi

İngilizce Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

2000 - 2015

2000 - 2015

Dr. Öğr. Üyesi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

1991 - 1999

1991 - 1999

Araştırma Görevlisi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

Akademi Dışı Deneyim

2000 - Devam Ediyor

2000 - Devam Ediyor

Öğretim Üyesi-Yardımcı Doçent Doktor

Çukurova Üniversitesi, Öğretim Üyesi-Yardımcı Doçent Doktor

1991 - 2000

1991 - 2000

Araştırma Görevlisi

Çukurova Üniversitesi, Araştırma Görevlisi

1990 - 1991

1990 - 1991

Okutman

Çukurova Üniversıtesı, YADİM, Okutman

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Research Methods II

Research Methods in ELT

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması

İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi

İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi II

İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi I

İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi II

İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi I

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (31)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (3)
Scopus (13)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (10)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. Teacher Educators’ Personal and Professional Beliefs about Diversity: A Scale Adaptation Study

ÖZ G., CABAROĞLU N.

International TESOL Conference-Envisioning Possibilities, 9 - 10 Aralık 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

2. Pre-service EFL teacher educators’ perceptions about global competence

Özgüzel E., CABAROĞLU N.

VIIIth International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 07 Temmuz 2021, ss.1179-1180, (Özet Bildiri)

2020

2020

3. Two sides of a coin: ethical dilemmas faced by english language teacher candidates and their mentors during practicum

KARAAĞAÇ ZAN G., CABAROĞLU N.

Localizing global issues in ELT: 11th ELT Research Conference, Türkiye, 02 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

4. A collaborative data-based form of professional development: Organising teacher learning for language teachers

RATHERT S., CABAROĞLU N.

Localizing global issues in ELT: 11th ELT Research Conference, Türkiye, 02 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. EFL Teacher Educators’ Attitudes towards Call: Case Of TurkishState Universities

Zereyalp A. S., CABAROĞLU N., KUTLU M. O.

4. International EMIEntrepreneurship and Social Sciences Congress, İstanbul, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2019, ss.1177-1187, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

6. TEACHER EDUCATORS' ATTITUDES TOWARDS CALL: CASE OF TURKISH STATE UNIVERSITIES

ZEREYALP S. A., CABAROĞLU N., KUTLU M. O.

4. ULUSLARASI EMI GİRİŞİMCİLİK & SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2019, ss.10-13, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. EFL students’ perceptions of oral presentations in relation to language skills, motivation and anxiety

GÜRBÜZ C., CABAROĞLU N.

5th International Conference on Second Language Studies, Türkiye, 24 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. An inquiry into English language teachers’ coursebook exploitations

RATHERT S., CABAROĞLU N.

6th International Language in Focus Conference, Dubrovnik, Croatia, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. English speaking skiill at the ELT Departments in Turkey: Problems and Solutions

DAĞTAN E., CABAROĞLU N.

Third Çukurova International ELT Teachers Conferences ”Reshaping .teaching and Learning English for the 21st Century”, 20 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2013

2013

10. Action research as a tool to enhance professional development of prospective EFL teachers

CABAROĞLU N.

3rd International Conference on Foreign Language Teaching and Applied Linguistics, ?Teaching, acquiring and applying intercultural linguistic competence?, Sarajevo, Bosna-Hersek, 3 - 05 Mayıs 2013, ss.196, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

11. Novice EFL Teacher Dilemmas: A follow up Study

CABAROĞLU N.

International Conference on Foreign/Second Language Acquisition, Szcsyrk, Polonya, 17 - 19 Mayıs 2012, ss.23, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

12. Using podcasts as language learning objects: challenges and opportunities for learner independence

Başaran S., CABAROĞLU N.

1st International Foreign Langauge Teaching Conference: Independent Learning, Gaziantep, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2010, ss.36-42, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

13. Web 2.0 Tools to cater for EFL learners? affective differences

Can C., CABAROĞLU N., İnözü J.

1st International Conference on Foreign/Second Language Acuqisition, Szczyrk, Polonya, 28 - 30 Mayıs 2009, ss.24, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

14. Using WEB 2.0 Tools to cater for EFL Learners? Affective Differences.

CAN C., CABAROĞLU N., İNÖZÜ J.

21st International Conference on Foreign / Second Language Acquisition, Szczyrk, Polonya, 21 - 23 Mayıs 2009, ss.5, (Özet Bildiri)

1995

1995

15. Some suggested strategies for teaching and learning vocabulary

CABAROĞLU N., Martı L.

Where are we in English Teaching, Malatya, Türkiye, 27 - 28 Nisan 1995, ss.29-36, (Tam Metin Bildiri)

1994

1994

17. Evaluation of Teaching Practice from the point of view of the language teaching methods

CABAROĞLU N.

1st Educational Sciences Congress (Theory-Application-Research), Adana, Türkiye, 28 - 30 Nisan 1994, cilt.3, ss.865-872, (Tam Metin Bildiri)

1994

1994

18. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bölüm Öğrencilerinin Vizeler Öncesindeki Kaygı Düzeylerinin Başarılarına Etkisi

İNCE G., MARTI L., CABAROĞLU N., ARTOK F.

I. Eğitim Bilimleri Kongresi, Adana, Türkiye, 28 - 30 Nisan 1994, cilt.3, ss.1017-1021, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

Kitaplar

2023

2023

1. Action Research: Mixed Methods Research

CABAROĞLU N.

The Encyclopedia of Applied Linguistics, Chapelle, Carol A., Editör, Wiley, ss.1-6, 2023

2021

2021

2. English Language Teacher Educators’ Knowledge and Classroom Practices of ADHD

CABAROĞLU N., TOHMA M.

International Perspectives on Diversity in ELT, Banegas, D. L., Mercedes, B. ve Berbain, P., Editör, Palgrave Macmillan, ss.283-300, 2021

2015

2015

4. Promoting Teachers as Reflective Practitioners

CABAROĞLU N.

Transformative Teacher Research, Burnard, P., Apelgren, B-M., Cabaroglu, N. , Editör, Sense Publishers, Rotterdam, ss.113-126, 2015

2015

2015

5. Theory-Use in Teacher Research

burnard P., APELGREN B. M., CABAROĞLU N.

Transformative Teacher Research Theory and Practice for the C21st, Burnard, P, Apelgren, B-M, Cabaroglu, N, Editör, SENSE PUBLISHERS, ss.3-12, 2015

2015

2015

6. Using DOTs Materials for the Professional Development of English Teachers in Turkey: Teachers' views

BAŞARAN S., CİNKARA E., CABAROĞLU N.

Developing Online Language Teaching, Hampel, Regine, Stickleri Ursula, Editör, Palgrave/Macmillan, ss.163-182, 2015

2014

2014

7. FROM STUDENT TEACHER TO NEWLY QUALIFIED TEACHER: A FOLLOW UP STUDY ON EFL TEACHER DILEMMAS

CABAROĞLU N.

Multicultural Language Education From Research into Practice, Azamat Akbarov, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.153-175, 2014

2014

2014

8. From Student Teacher To Newly Qualified Teacher: A Follow Up Study On Efl Teacher Dilemmas

CABAROĞLU N.

Multicultural Language Education From Research into Practice, Azamat Akbarov, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.153-175, 2014

2010

2010

9. Turkiye Calling! Using SKYPE to Enhance the Professional Education of Undergraduates at a University in Turkey

CABAROĞLU N., Roberts J.

How Globalizing Professions Deal with National Languages: Studies in Cultural Studies and Cooperation, Gueldry M., Editör, The Edwin Mellen Press, New York, ss.55-78, 2010

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Editör

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ocak 2002

Ocak 2002

International Journal of Educational Development

SSCI Kapsamındaki Dergi