Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

INVESTIGATION OF GEOMETRIC REPRESENTATIONS ON THE SUBJECT OF FRACTIONS IN TURKIYE AND CANADA TEXTBOOKS

2. INTERNATIONAL CANKAYA SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 28 Eylül 2023, ss.338-345

PATTERN GENERALIZATION STRATEGIES OF 7TH GRADE STUDENTS

2. INTERNATIONAL CANKAYA SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 28 Eylül 2023

INVESTIGATION OF PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS' OPINIONS ON GAME-BASED MATHEMATICS TEACHING

2. INTERNATIONAL CANKAYA SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 28 Eylül 2023, ss.346-357

Development of math thinking scale for special students: validity and reliabilıity.

International Conference on Studies in Education and Social Sciences (ICSES) November 10-13, 2022, Antalya, Turkey, Antalya, Türkiye, 10 Kasım 2022

Examınation of special talent students' perceptions for homework.

International Conference on Studies in Education and Social Sciences (ICSES) November 10-13, 2022, Antalya, Turkey, Antalya, Türkiye, 10 Kasım 2022

DEVELOPING THE AN ESTIMATION SKILLS SELF-EFFICACY SCALE: VALIDITY AND RELIABILITY

INTERNATIONAL ONLINE CONFERENCE ON MATHEMATICS EDUCATION, İstanbul, Türkiye, 26 Mayıs 2021

Development of Self-Efficacy Scale of Differentiated Instruction for Teachers

https://edu.icomaas.com/wp-content/uploads/2021/02/ICOME21_Abstract-Book.pdf, İstanbul, Türkiye, 26 Mayıs 2021

A Study Of Attıtude Scale For Secondary School Students ’xxuse Of Eba-Contented Actıvıtıes

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, cilt.372

Investıgatıon Of The Mathematıcal Modelıng Actıvıtıes Of Class Teacher Candıdates In TheStem Context

2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Eskişehir, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.353

Awareness Of Primary School Teacher Candidates For Stem Education

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 19-22 Kasım 2020, Eskişehir, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.249

Development Of Mathematical Values Scale: Validity And Reliability

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.371-372

Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM’e Yönelik Tutumları

VIIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.977-983

MATEMATİĞİ NASIL ÖĞRENMEK İSTERİZ?

ÇUKUROVA II. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Adana, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, ss.41-47

MATEMATİKSEL DÜŞÜNME BİLEŞENLERİNE GÖRE ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

ÇUKUROVA II. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİKONGRE KÜNYESİKONGRE ADIÇUKUROVA II. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİİ, Adana, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, cilt.1, ss.48-55

EĞİTSEL MATEMATİK OYUNLARA YÖNELİK SINIFÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

6. INTERNATIONAL CONFERENCE ONMATHEMATICS, ENGINEERING, NATURAL MEDICAL SCIENCES, 8 - 10 Mart 2019, ss.253-261

The Effect of Differentiated Instruction on Mathematical Attitudes of Students

6TH INTERNATIONALEURASIAN CONFERENCEONMATHEMATICAL SCIENCESANDAPPLICATIONS, Budapest, Macaristan, 15 - 18 Ağustos 2017, cilt.1, ss.238

The Analysis of Mistakes and Solution Strategies Applıed in Algebraic Verbal Problems

6th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications (IECMSA-2017), Budapest, Macaristan, 15 Ağustos 2917 - 18 Ağustos 2017, cilt.1, ss.319

Teachers perceptions about written examination preparation process

VI. International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Aplications (IECMSA), Budapeşte, Macaristan, 15 - 18 Ağustos 2017, cilt.1, ss.318

Examining Teacher Candidates’ Thinking Skills

6 TH INTERNATIONAL EURASIAN CONFERENCE ON MATHEMATICAL SCIENCES AND APPLICATIONS, Budapest, Macaristan, 15 - 18 Ağustos 2017, ss.262-263

Learning Implementations about Cooperative Learning Method: A Case Study in Türkiye

6 TH INTERNATIONAL EURASIAN CONFERENCE ON MATHEMATICAL SCIENCES AND APPLICATIONS, Budapest, Macaristan, 15 - 18 Ağustos 2017, ss.258-259

Examination of Geometrical Transformation in Precehoolers According to Age levels

69th OMEP World Assembly and International Conference, Opatjıa, Hırvatistan, 19 - 24 Haziran 2017

Sınıf Öğretmenleri Gerçekçi Cevap Vermeyi Gerektiren Problemlere Yaklaşımı

6th International Conference of Strategic Research in Social Science and Education 2, 12 - 14 Mayıs 2017

Comparison of Spatial Visualization and Geometric Thinking Abilities of Preservice Teachers

International Conference on Mathematics and Mathematics Education-ICMME 2017, Şanlıurfa, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.1

Matematik Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri ve Sınavlarda Sordukları Sorular Üzerine Bir Değerlendirme

IV International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, cilt.1, ss.81-94

Matematik Öğretiminde Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Tutumlarına Etkisi

2nd International Scientific Researches Congress on Humanities and Social Sciences, İstanbul, Turks Ve Caicos Adaları, 20 - 23 Nisan 2017, ss.75 Sürdürülebilir Kalkınma

ANALYSIS OF WORD PROBLEMS STRUCTURES BASED ON ADDITION ANDSUBTRACTION IN PRIMARY MATH TEXTBOOKS

2nd International Scientific Researches Congress on Humanities and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.73

The Impact of Differentiated Instructional Approach on the Attitudes of TeacherCandidates in Mathematics Teaching1

2nd International Scientific Researches Congresson Humanities and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.75

An application example on the realistic mathematics education

2nd International Conference on Social Sciences & Education Research (ICCSER), İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2016

THE ANALYSIS OF ALGEBRAIC WORD PROBLEM SOLVING STRATEGIES AND MISTAKES

2nd International Conference on Social Sciences and Education Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2016, ss.88

The Effect of Pedagogic Formation Training on Vocational Attitudes of Mathematics Teacher Candidates

2nd International Conference on Social Sciences and Education Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2016, ss.87

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretimi Dersinde Farklılaşmış Öğretim Yaklaşımını UygulamaSüreçleri

IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016 Sürdürülebilir Kalkınma

SIXTH GRADE STUDENTS VIEWS ON COMPUTER ASSISTED MATHEMATICS EDUCATION

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2016

ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.1

THE REPRESENTATIONS OF PRE-SERVICE ELEMENTARY TEACHERS APPLIED IN SOLVING NON-ROUTINE MATHEMATICAL PROBLEMS

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, cilt.1, sa.1, ss.758-765

The Analysis of 6 8 Grades Students Algebraic Word Problem SolvingStrategies and Errors

The 3rd International Congress on Curriculum andInstruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.427-429

STUDENTS ALGEBRAIC THINKING LEVELS AND THE LEVELS OF USE OF THEREPRESENTATIONS

International Conference on education in mathematics, science & techology, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.90

EXAMINING OF PROBLEMS PARTAKING IN SECONDARYSCHOOL TEXTBOOKS IN ACCORDANCE WITH THE OPINIONS OF TEACHERS

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.531-537

EXAMINING OF PROBLEMS PARTAKING IN HIGH SCHOOL TEXTBOOKS IN ACCORDANCE WITHTHE OPINIONS OF TEACHERS

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST-2015), Antalya, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.531-537

Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme Dersinde Geliştirdikleri Materyallere İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), April 23 - 26, 2015 Antalya, Turkey, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.645-650 Sürdürülebilir Kalkınma

EXAMINING OF PROBLEMS PARTAKING IN MATHS TEXTBOOKS OF NINTH GRADE

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, cilt.48, ss.437-445

Examining Pre service Elementary Teachers Changing Beliefs within the Context of Mathematics Education Course

7th World Conference on Educational Sciences, Atina, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, ss.240

Skills Of Using And Transform Multiple Representations Of The Prospective Teachers

7th World Conference on Educational Sciences, Athens, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, cilt.197, ss.582-588 Sürdürülebilir Kalkınma identifier

6 7 ve 8 Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Düşünmesi Düzeyleri

XI. Ulusal Fen Bilimleri Matematik Eğitimi Kongresi, Atina, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

Cebirsel Tutum Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

XI. Ulusal Fen Bilimleri Matematik Eğitimi Kongresi, Atina, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

The Representations Of Pre Service Elementary Teachers Used İn Solving Mathematical Problems

International Conference On Education in Mathematics, Science & Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.1022-1027

Solution Strategies Used by Both Mathematics and Classroom Teachers about Non Routine Problem Types

International Conference On Education in Mathematics, Science & Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.897-902

The Effects Of Problem Based Learning Technique On Sixth Grade Students Attitudes Toward Mathematics

International Conference On Education in Mathematics, Science & Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.961-964

Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Çözmede Kullandıkları Temsiller

1. Türk Bilgisayar Ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013

Öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeyleri ve geometrik tutumları

1. uluslararası Eğitim ve Programları ve öğretim kongresi, 5 - 08 Ekim 2011

İlköğretim Matematik Öğretim Programının Ölçme Değerlendirilme Boyutuna ilişkin Öğretmen görüşleri

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 30 Ağustos 2008 Sürdürülebilir Kalkınma

İlköğretim Matematik Öğretiminde Kullanılan Öğretim Stratejilerinin Çoklu Zeka Kuramı Açısından Analizi

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 30 Ağustos 2008 Sürdürülebilir Kalkınma

İlköğretim Öğrencilerinin Ordinal Sıra Sayılar İçeren Problemleri Çözme Becerileri

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, ss.596-604

Kitap & Kitap Bölümleri

An overview of program evaluation approaches in education

International Research in Education II., Elif Bengü, Editör, : Eğitim Yayınevi Tic. Ltd. Şti, Konya, ss.21-42, 2022

Investigation of STEM awareness levels of classroom teacher candidates in terms of problem solving and gender variables.

Internalization of STEM Education, Dr. Augusto Z. Macalalag, Dr. Ismail Sahin, Dr. Joseph Johnson, Dr. Ali Bicer, Editör, ISTES Organization, Monument, CO, ss.141-158, 2022

Blended Learning

InsacSocial and Education Sciences, Mehmet Dalkılıç ve Betül Serbest Yılmaz, Editör, Duvar Kitapevi, İzmir, ss.567-578, 2021

STEM EDUCATION AND MATHEMATICAL MODELING

ACADEMIC RESEARCH & REVIEWS IN EDUCATIONAL SCIENCES, DENİZ BESTE ÇEVİK KILIÇ, Editör, Serüven Yayınevi, İzmir, ss.1-16, 2021

Metrikler

Yayın

182

Atıf (WoS)

16

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

33

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (TrDizin)

45

H-İndeks (TrDizin)

3

Proje

21

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları