Akademik Unvanlar
-
2015 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
2010 - 2015 Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
1993 - 2010 Yrd. Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
1984 - 1986 Araştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2015 - Devam Ediyor ÜAK Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Çukurova Üniversitesi
-
2014 - Devam Ediyor Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
-
2013 - Devam Ediyor Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı
Çukurova Üniversitesi, Sınav Uygulama Ve Araştırma Merkezi
-
2016 - 2020 Dekan
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
-
2015 - 2016 Dekan Yardımcısı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
-
2012 - 2015 Senato Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
-
1998 - 2003 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
-
1996 - 2002 Dekan Yardımcısı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
-
1999 - 2000 Yüksekokul Müdürü
Çukurova Üniversitesi, Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu
Akademi Dışı Deneyim
-
2022 - Devam Ediyor EFAK Başkanı
EPDAD - Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
-
2022 - Devam Ediyor YÖK Üstün Başarı Ödülleri jüri üyeliği
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
-
2018 - Devam Ediyor Çağrı Programları Danışma Kurulu Üyeliği
TÜBİTAK
-
2019 - 2022 Danışma Kurulu üyesi
TÜBİTAK
-
2016 - 2019 Dernek, Vakıf, Birlik Ve STK Başkan Ve Üst Düzey Yöneticileri
Sosyal Bilgiler Eğitimciler Birliği Derneği
-
1978 - 1979 Vekil öğretmen
Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Feke ilçesi Kovukçınar İlkokulu
Verdiği Dersler
-
Lisans Sosyal Bilgiler Öğretimi
-
Doktora Eğitim Araştırmalarında Çok Değişkenli İstatistik Yöntemleri
-
Yüksek Lisans Uygulamalı eğitim istatistiği
-
Lisans Ölçme ve Değerlendirme
-
Doktora Program Geliştirme Uygulamaları
-
Yüksek Lisans Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri II
-
Doktora Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
-
Yüksek Lisans Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri I
-
Yüksek Lisans Düşünme Eğitiminde Temel Kavramlar ve İlkeler
-
Lisans Öğretim İlke ve Yöntemleri
-
Doktora Düşünme eğitiminde araştırma ve uygulama
-
Yüksek Lisans Düşünme eğitiminde temel kavram ve ilkeler
Yönetilen Tezler
-
Öz Düzenleyici Öğrenmenin Okuduğunu Anlamaya Yönelik Akademik Başarı, Öz Düzenleme Becerileri Ve Okuma Stratejileri Üzerindeki Etkisi
B.KUŞDEMİR(Öğrenci), Doktora, 2014 -
Sosyo-Bilimsel Konularla Argümantasyon Becerisi ve İnsan Haklarına Karşı Tutum Geliştirmeye Yönelik Bir Eylem Araştırması
A.ÖZTÜRK(Öğrenci), Doktora, 2013 -
Bir İlköğretim Okulunda Düşünme Kültürünün Geliştirilmesine Yönelik Eylem Araştırması
S.GÜZEL(Öğrenci), Doktora, 2012 -
Eleştirel Okuma-Yazma Eğitiminin Türkçe Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarılarına ve Eleştirel Okuma Yazma Düzeylerine Etkisi
A.KARABAY(Öğrenci), Doktora, 2012 -
Coğrafi Bilgi Sistemleri Destekli Coğrafi Düşünme Becerileri Öğretiminin Öğrencilerin Coğrafi Düşünme Becerilerine, Akademik Başarılarınave Bunların Kalıcılığına Etkisi?, Çukurova Üniversitesi
A.BALCIOĞULLLARI(Öğrenci), Doktora, 2011 -
Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmenin Öğretimine Yönelik Yeterliklerine İlişkin Görüşleri
M.YEŞİLPINAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2011 -
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Güncel Olaylar: İlköğretim Dördüncüve Beşinci Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Eğitiminde Güncel Olayları Ele Alış Biçimlerinin Değerlendirilmesi
B.GÜRKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2009 -
Öğretme-Öğrenme Sürecinde Geribildirim: Dördüncüve Beşinci Sınıf Öğretmenve Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Sınıfta Geribildirim Kullanımının Değerlendirilmesi
T.AYAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2009 -
İlköğretim Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler programında Belirlenen Değerlerin Kazanım Düzeyi ve Bu Süreçte Yaşanılan Sorunların Değerlendirilmesi
P.BAYDAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2009 -
İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Öğretiminde Uygulanan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi?, Çukurova Üniversitesi
A.Pınar(Öğrenci), Doktora, 2009 -
Bilişsel Koçluk Yöntemiyle Öğretilen Bilişsel Farkındalık Stratejilerinin Altıncı Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Epistemolojik İnançlarına, Bilişsel Farkındalık Becerilerine, Akademik başarılarına ve Bunların Kalıcılıklarına Etkisi
Ö.DEMİR(Öğrenci), Doktora, 2009 -
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Alternatif Değerlendirme: 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Eğitiminin Alternatif Değerlendirme Etkinlikleri Açısından Değerlendirilmesi
K.ADANALI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Eleştirel Düşünme: İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretiminde, Öğretmenlerin Eleştirel Düşünme Becerilerini Geliştirmek İçin Uyguladıkları Etkinliklerin Değerlendirilmesi
R.YAĞCI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Yaratıcı Düşünme: Yeni İlköğretim Programı Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılan Etkinliklerin Yaratıcılığı Geliştirmesi Açısından Değerlendirilmesi
C.Tuğba(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
Dokuzuncu Sınıf Biyoloji Dersinde Yapıcı Öğrenme Temelli Hazırlanan Anlamlı Nedensel Düşünmeye Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Anlamlı Nedensel Düşünmelerine, Akademik Başarılarınave Günlük Yaşam Davranışlarına Etkisi
H.Güner(Öğrenci), Doktora, 2007 -
Demokratik Değerlerin Kazanımı Sürecinde Örtük Program: Düşükve Yüksek Okul Yaşam Kalitesi'ne Sahip İki İlköğretim Okulunda Nitel Bir Çalışma
M.SARI(Öğrenci), Doktora, 2007 -
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yapıcı Öğrenmeve Otantik Değerlendirme Yaklaşımlarının Akademik Başarı, Kalıcılıkve Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi
F.KARAKUŞ(Öğrenci), Doktora, 2006 -
Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarıve Bunlarla Baş Edilme Stratejilerinin Öğretmen, Öğrencive Veli Görüşlerine Göre İncelenmesive Güvengen Disiplin Modeli Temele Alınarak Uygulanan Eğitim Programının Öğretmenlerin Baş Etme Stratejilerine Etkisi
F.SADIK(Öğrenci), Doktora, 2006 -
Almanya, Fransa, İngiltereve Türkiye Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması
S.KİLİMCİ(Öğrenci), Doktora, 2006 -
Konu ve Beceri Temelli Eleştirel Düşünme Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilim ve Düzeylerine Etkis
B.AYBEK(Öğrenci), Doktora, 2006 -
İlköğretim Öğretmenlerinin Küresel Eğitime Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi
T.ÖZKAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
Öğretmen ve Veli Görüşlerine Göre Farklı Sosyo Ekonomik Düzeydeki Ailelerin İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Yazma Sürecini Etkileme Biçiminin Değerlendirilmesi
Ş.SALICI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
Üniversite Öğretim Elemanıve Öğrencilerinin Demokrasi Anlayışlarının Siyasal Toplumsallaşma Bağlamında Cinsiyet, Bilim Alanı, Akademik Aşamave Siyasal Katılımcılık Değişkenleri Açısından İncelenmesi
A.ÇUHADAR(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2006 -
İlköğretim Okullarında Toplam Kalite Yönetimi Kapsamında Performans Değerlendirmeye İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri
S.TAMAM(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
Düşünme Aracı Olarak Metinsel ve Metinsel-Grafiksel Tartışma Yazılımının Tartışma Becerilerinin Geliştirilmesine Etkisi
H.ALDAĞ(Öğrenci), Doktora, 2005 -
İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Edebiyat Temelli Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarılarıve Kalıcılığa Etkisi
M.TEKGÖZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
Sınıf Öğretmenlerinin Öğretimi Planlama Aşamasında Karar Verme Sürecine Etki Eden Etmenlerin Analizi
S.ESKİOCAK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2005 -
İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Proje Yaklaşımlı Öğretimin Öğrencilerin Sorun Çözme Becerilerine, Tutumlarına, Akademik Başarılarınave Kalıcılığa Etkisi?, Çukurova Üniversitesi
M.KARAKUŞ(Öğrenci), Doktora, 2004 -
Adana İli Merkez İlçelerindeki Resmi Genel Liselerde Coğrafya Öğretiminin Coğrafi Düşünme Becerileri Açısından Değerlendirilmesi
A.BALCIOĞULLARI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2004 -
Ortaöğretim 10. Sınıf Tarih Dersinde Tarihsel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Yapılan Etkinliklerin Değerlendirilmesi: Adana İlinde Bir Örnek Olay İncelemesi
E.Erdal(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Araştırma İnceleme Yoluyla Öğretimve Geleneksel Öğretimin 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Akademik Başarıya Etkisi
Ö.ULUDAĞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretiminin Öğrencilerin Bireysel Farklılıklarını Karşılaması Açısından Değerlendirilmesi. Adana İlinde Bir Araştırma
V.YILMAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2003 -
Bilişsel Farkındalık Stratejilerinin Türkçe Dersine İlişkin Tutum, Okuduğunu Anlamave Kalıcılığa Etkisi
İ.GELEN(Öğrenci), Doktora, 2003 -
Ortaöğretim Biyoloji Öğretiminin Biyolojik Nedensellik Bağlamında İncelenmesi?, Çukurova Üniversitesi
H.Güner(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
Feuerstein?in Aracılı Zenginleştirme Programı Temel Alınarak Hazırlanan Programın Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi
D.ÖZÜBERK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
İlköğretim Sosyal Bilgiler Programı Genel Amaçlarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
T.ÖZCAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2002 -
İki Dilli Çocukların Çözümleme Yöntemiyle Okuma-Yazma Öğrenirken Karşılaştıkları Güçlükler
M.SARI(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
Spor Pazarlamasının Kitle İletişim Araçları Yoluyla Kullanımı
E.Altan(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2001 -
İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminin Sosyalve Diğer Bilimlerle İlişkisinin Değerlendirilmesi
B.AYBEK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2000 -
Alt Sosyo-Ekonomik Düzeydeki İlköğretim İkinci Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcılık Düzeylerine Yaratıcı Sorun Çözme Programının Etkisi
M.KARAKUŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2000 -
İlköğretim Okulları 4. Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Düşünme Becerilerini Kazandırma Yeterliklerinin Değerlendirilmesi
İ.GELEN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1999 -
İlköğretim 4.ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Günlük Yaşamlarındaki Problemlerini Çözmeye İlişkin Karar Verme Becerilerini Ölçmeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
G.KARAKAŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1999 -
Adana İli Seyhan İlçesindeki Çıraklık Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
G.TÜRKORAL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1999 -
İlköğretim I. Aşama Sosyal Bilgiler Dersi Duyuşsal Amaçlarının Gerçekleşme Düzeyinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
A.MENTİŞ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 1997