SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Analyzing teachers? perceptions of ?female teacher? and ?male teacher? within traditional gender roles
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.4, sa.3, ss.205-224, 2016 (SSCI)
Kadın Akademisyenlerin `Kadın Akademisyen Olma?ya İlişkin Algılarının Metaforlar Yoluyla İncelenmesi
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.41-51, 2015 (SCI-Expanded)
Ortaokul Öğrencilerinde Okula Aidiyet Duygusu ve Empatik Sınıf Atmosferi Algısı
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.479-492, 2014 (SSCI)
Sense of School Belonging Among Elementary School Students
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.40, sa.1, ss.1-11, 2012 (SCI-Expanded)
Mimari Özellikleri Farklı Okullardaki Öğrenci ve Öğretmenlerin Okullarının Binası Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.3, sa.40, ss.132-154, 2011 (SCI-Expanded)
İlköğretim Öğrencilerinde Polis Kavramının Metaforlar Aracılığıyla İncelenmesi
Polis Bilimleri Dergisi
, cilt.12, sa.2, ss.43-81, 2010 (SCI-Expanded)
Liselerde Okul Yaşam Kalitesi: Adana İli Örneği
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, cilt.13, sa.50, ss.297-320, 2007 (SSCI)
İki Dilli Çocukların Çözümleme Yöntemiyle Okuma Yazma Öğrenirken Karşılaştıkları Güçlükler
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.9, sa.9, ss.36-51, 2002 (SCI-Expanded)
İlköğretim İkinci Kademedeki (6. - 8. Sınıf) iki dilli Öğrencilerin Türkçe Dersinde Karşılaştıkları Güçlükler
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, sa.22, ss.5-15, 2002 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
An Action on Gender Equality: Educational Practices for Primary School Students in Turkey
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, cilt.14, sa.1, ss.1-28, 2024 (Hakemli Dergi)
An Investigation of Preservice Teachers’ Views on Profession and Educational Philosophy Beliefs
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.286-301, 2022 (Hakemli Dergi)
Reflections from Women Doctoral Students Lives Regarding Gender Roles
International Journal of Education & Literacy Studies
, cilt.7, sa.1, ss.50-58, 2019 (Hakemli Dergi)
An Investigation of Pedagogical Formation Students' Views About Instructors' Professional Values
Turkish Online Journal of Educational Technology (ERIC)
, cilt.1, ss.269-283, 2017 (Hakemli Dergi)
The Views Of Turkish Pre-service Teachers On Profession: Technician Or Professional?
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.9, sa.1, ss.13-26, 2017 (Hakemli Dergi)
Views of Pre-Service Teachers on Profession: Technician or Professional?
International Online Journal of Educational Sciences (HW-Wilson)
, cilt.9, sa.1, ss.13-26, 2017 (Hakemli Dergi)
Ortaokul öğrencilerin okula aidiyet duygusu ve arkadaş bağlılık düzeyi
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.25, sa.3, ss.71-86, 2016 (Hakemli Dergi)
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programına yönelik öğrenci görüşlerinin dijital vatandaşlık bağlamında incelenmesi
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.25, sa.3, ss.87-102, 2016 (Hakemli Dergi)
Reddedilen öğrencilerin sınıftaki davranışlarının, sınıf atmosferine etkilerinin ve bu öğrencilere yönelik öğretmen yaklaşımlarının incelenmesi
Journal of Human Sciences
, cilt.13, sa.3, ss.4292-4311, 2016 (Hakemli Dergi)
Lise öğrencilerinde okul yaşam kalitesinin incelenmesi
nternational Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES)
, cilt.2, sa.1, ss.66-77, 2016 (Hakemli Dergi)
The validity and reliability study of the views on teaching profession scale
TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology
, cilt.1, ss.1167-1174, 2016 (Hakemli Dergi)
Mesleki Kıdemleri Farklı Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Öğrenme-Öğretme Sürecini Düzenleme Biçimlerinin Karşılaştırılması
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.5, sa.5, ss.637-666, 2015 (Hakemli Dergi)
Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitiminde Model Arayışı
International Journal of Curriculum and Instructional Studies
, cilt.5, sa.9, ss.1-21, 2015 (Hakemli Dergi)
Adaptation of the Psychological Sense of School Membership Scale to Turkish
Global Journal of Human Social Science: G Linguistics & Education,
, cilt.15, sa.7, ss.59-64, 2015 (Hakemli Dergi)
Düşük ve Yüksek Mesleki Öz Yetkinlik Algısına Sahip Sınıf Öğretmenlerinin Dönüt Verme Biçimlerinin İncelenmesi
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
, cilt.5, sa.5, ss.533-548, 2015 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlerin Çok Kültürlü Eğitim Algılarının İncelenmesi
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.4, sa.2, ss.91-110, 2014 (Hakemli Dergi)
Lise Öğrencilerinde Okula Aidiyet Duygusu
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.13, sa.1, ss.147-160, 2013 (Hakemli Dergi)
Düşünme Dostu Sınıf Ölçeği (DDSÖ) Geliştirme Çalışması
İlköğretin Online
, cilt.11, sa.1, ss.214-229, 2012 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Demokrasi Algıları (Çukurova Üniversitesi Örneği)
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.67-82, 2012 (Hakemli Dergi)
Empatik Sınıf Atmosferi ve Arkadaşlara Bağlılık Düzeyinin Lise Öğrencilerinin Okul Yaşam Kalitesine Etkisi
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, cilt.18, sa.1, ss.95-119, 2012 (Hakemli Dergi)
Ortaöğretim Öğrencilerinde Ders Dışı Etkinliklere Katılımın İncelenmesi
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.72-89, 2012 (Hakemli Dergi)
Düşünme Dostu Sınıf Ölçeği (DDSÖ) Geliştirme Çalışması
İlköğretim Online
, cilt.11, sa.1, ss.214-229, 2012 (Scopus)
Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Özelliklerinin Düşünme Dostu Sınıf Özelliklerini Yordama Düzeyi
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.21, sa.1, ss.21-36, 2012 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Öğrencilerinde Zorbalık ve Okul Yaşam Kalitesi
ilköğretim online
, cilt.11, sa.4, ss.897-914, 2012 (Hakemli Dergi)
Çocuk ve Demokrasi İlköğretim Öğrencilerinin Demokrasi Algılarının Metaforlar Aracılığıyla İncelenmesi
Uluslararası Cumhuriyet Eğitim Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.48-62, 2012 (Hakemli Dergi)
Lise Yaşam Kalitesi Ölçeği?nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.20, sa.3, ss.253-266, 2011 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Öğrencilerinin Okul Yaşam Kalitesi ve Empatik Sınıf Atmosferi Algılarının İncelenmesi
eğitim bilimleri ve uygulama
, cilt.9, sa.17, ss.1-19, 2010 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Öğrencilerinde Okul Yaşam Kalitesi ve Benlik Kavramı
Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.1-16, 2008 (Hakemli Dergi)
Öğretmen adaylarının siyasal katılımcılık düzeylerine çeşitli etmenlerin etkisinin demokratik vatandaşlık eğitimi bağlamında incelenmesi
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi
, cilt.13, sa.50, ss.213-246, 2007 (Hakemli Dergi)
Araştırmacı Öğretmen: Öğretmenlerin Bilimsel Araştırmaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.6, sa.3, ss.847-887, 2006 (Scopus)
Okul Yaşam Kalitesi: Tanımı, Değişkenleri ve Ölçülmesi
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.32, sa.2, ss.139-151, 2006 (Hakemli Dergi)
İlköğretim İkinci Kademedeki 6 8 Sınıf İki Dilli Öğrencilerin Türkçe Dersinde Karşılaştıkları Güçlükler
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, sa.22, ss.5-15, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Ortaöğretim Öğrencilerinde Direnç Davranışlarının, Okul Yaşam Kalitesi Algısının ve Okula Aidiyet Duygusunun İncelenmesi
VI. Uluslararası eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.1
Öğretmenlerin Okullarındaki Yaşam Kalitesine İlişkin Algılarının İncelenmesi
ERPA International Congresses on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018
Öğretmenlerin okullarındaki yaşam kalitesine ilişkin algılarınınincelenmesi
International Congress on Education, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018
Sınıftaki örtük programın değer eğitimindeki rolüne ilişkinöğretmen görüşlerinin incelenmesi
International Congress on Education, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018
Öğretmenlerin algıladıkları müdür yönetim tarzı ile meslekimotivasyon düzeylerinin incelenmesi
International Congress on Education, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018
Öğretmenlerin Tam Gün Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi: Tekli mi İkili mi?
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 30 Nisan 2018
Öğretmen algılarına göre ilkokul öğrencilerinde direnç davranışları: Sessizce planlanan meydan okuyuşlar
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI/EPOK-2017), Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, cilt.1, ss.644-645
Öğretmenlerin okul yaşam kalitesi algıları ile mesleki motivasyon düzeylerinin incelenmesi
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI/EPOK-2017), Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, cilt.1, sa.1, ss.150-151
Öğrenci direnç davranışları üzerine bir ölçek geliştirme çalışması
International Conference on New Horizons in Education (INTE-2017), Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.1, sa.1, ss.859
Öğretmen Adaylarının gözünden istihdam politikalarına bakış
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI/EPOK-2016), Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, cilt.1, ss.776-791
Analyzing Teachers Perceptions of Female Teacher and Male Teacher within Traditional Gender Roles
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015
Öğretmen Adaylarının Gözünden Eğitim Fakültelerine Eleştirel Bir Bakış: Çukurova Üniversitesi Örneği
III. Uluslararası Eleştirel Eğitim Konferansı, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2013
Kalsiyum kanal blokeri veya beta bloker ilaçlarla zehirlenen çocukların değerlendirilmesi
Uluslararası Katılımlı X. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Kongresi VI. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Hemşireliği Kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 07 Nisan 2013
Brown-Vialetto-Van Laere ve Fazio Londe Sendromlu Bir Olgu Sunumu.
Uluslararası Katılımlı X. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Kongresi VI. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Hemşireliği Kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 07 Nisan 2013
Brown-Vialetto-Van Laere ve Fazio Londe Sendromlu Bir Olgu Sunumu.
Uluslararası Katılımlı X. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Kongresi VI. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Hemşireliği Kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 07 Nisan 2013
Konjenital kalp cerrahisi sonrası diafram paralizisi gelişen hastada plikasyonun etkinliği
Uluslararası Katılımlı X. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Kongresi VI. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Hemşireliği Kongresi., Antalya, Türkiye, 3 - 07 Nisan 2013
Nörojenik pulmoner ödem tanısı ile takip edilen olgularımız
Uluslararası Katılımlı X. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Kongresi VI. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Hemşireliği Kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 07 Nisan 2013
Kalsiyum kanal blokeri veya beta bloker ilaçlarla zehirlenen çocukların değerlendirilmesi
Uluslararası Katılımlı X. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Kongresi VI. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Hemşireliği Kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 07 Nisan 2013
Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Demokratik Vatandaşlık Eğitimi Bağlamında Değerlendirilmesi
1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 Ekim - 08 Kasım 2011, ss.593-594
İlköğretim öğrencilerinin zorbalık statüsü ve cinsiyetlerine göre okul yaşam kalitesi algılarının incelenmesi
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011
Lise Öğrencilerinin Vatandaşlık Algılarına Etki Eden Faktörlerin Analizi
I. Uluslar arası Avrupa Birliği, Demokrasi, Vatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi Sempozyumu, Uşak, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2009, ss.36-51
İlköğretim Öğrencilerinde Okul Yaşam Kalitesi ve Benlik Kavramı
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007
İlköğretim Okullarında Oluşturmacılık Ne Kadar Oluşturuldu: Sosyal Bilgiler, Fen-Teknoloji ve Matematik Derslerinde Karşılaştırmalı Bir İnceleme
Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, ss.149-163
A Qualitative Study on Elementary School Fifth Grade Students? Awareness of Democratic Values
Affective Education in Action 9th International Conference of European Affective Education Network, Adana, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2007, ss.96-111
Göç Yollarında Eğitim: İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Okula İlişkin Algılarının Göç Bağlamında Değerlendirilmesi
III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2007, ss.184-200
The examination of the Turkish youth life satisfaction according to their just world belief level of political participation and orientation
Change and Resistance: A International Conferance on Social Transformations and Education, Gdansk, Polonya, 15 Haziran 2005 - 17 Haziran 2007
İlköğretim kurumları yönetmeliğinde ifade edilen amaç ilke ve genel konuların demokratik okulun sahip olması gereken koşullar açısından incelenmesi
4. Demokratik Eğitim Kurultayı, Türkiye, 1 - 04 Aralık 2004
Sosyal Bilgilerve Sınıf Öğretmenlerinin Demokrasi Anlayışlarına İlişkin Algılarının Değerlendirilmesi
Uluslar Arası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 20 - 21 Mayıs 2004, ss.362-373
Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenleriyle, Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgilerin Doğasına İlişkin Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi
I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2003, ss.153-164
Kitap & Kitap Bölümleri
Program Geliştirme ve İhtiyaçlar
Eğitimde Program Geliştirme: Kuramdan Uygulama Örneklerine, Hasan Güner Berkant, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.123-172, 2020
Kapsayıcı eğitim yaklaşım ve uygulamaları",
Kuramdan uygulamaya kapsayıcı eğitim, "Taneri P. A.", Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.125-162, 2019
Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi, İfade Edilmesi ve Uygun İçeriğin Seçimi
Öğretim İlke ve Yöntemleri, "Doğanay A.", Editör, Pegema Yayınları, Ankara, ss.37-81, 2007
Cumhuriyetten Günümüze Program Geliştirme Çalışmaları),
Türkiye?de Eğitim Bilimleri: Bir Bilanço Denemesi, Hesapçıoğlu M., Durmuş A., Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.327-366, 2006
Diğer Yayınlar
Dalaman Devlet Üretme Çiftliği topraklarının etüd ve haritalaması
Teknik Rapor, ss.1-74, 1982