Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Analyzing teachers? perceptions of ?female teacher? and ?male teacher? within traditional gender roles
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, vol.4, no.3, pp.205-224, 2016 (SSCI)
Kadın Akademisyenlerin `Kadın Akademisyen Olma?ya İlişkin Algılarının Metaforlar Yoluyla İncelenmesi
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
, vol.5, no.1, pp.41-51, 2015 (SCI-Expanded)
Ortaokul Öğrencilerinde Okula Aidiyet Duygusu ve Empatik Sınıf Atmosferi Algısı
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.13, no.2, pp.479-492, 2014 (SSCI)
Sense of School Belonging Among Elementary School Students
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.40, no.1, pp.1-11, 2012 (SCI-Expanded)
Mimari Özellikleri Farklı Okullardaki Öğrenci ve Öğretmenlerin Okullarının Binası Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.3, no.40, pp.132-154, 2011 (SCI-Expanded)
İlköğretim Öğrencilerinde Polis Kavramının Metaforlar Aracılığıyla İncelenmesi
Polis Bilimleri Dergisi
, vol.12, no.2, pp.43-81, 2010 (SCI-Expanded)
Liselerde Okul Yaşam Kalitesi: Adana İli Örneği
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, vol.13, no.50, pp.297-320, 2007 (SSCI)
İki Dilli Çocukların Çözümleme Yöntemiyle Okuma Yazma Öğrenirken Karşılaştıkları Güçlükler
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.9, no.9, pp.36-51, 2002 (SCI-Expanded)
İlköğretim İkinci Kademedeki (6. - 8. Sınıf) iki dilli Öğrencilerin Türkçe Dersinde Karşılaştıkları Güçlükler
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.2, no.22, pp.5-15, 2002 (SCI-Expanded)
Articles Published in Other Journals
An Action on Gender Equality: Educational Practices for Primary School Students in Turkey
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, vol.14, no.1, pp.1-28, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
Investigation of Resistance Behaviors, Perception of School Life Quality, Sense of Belonging to School and Relationships Between These Variables in High School Students
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.23, no.3, pp.1297-1318, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Level, Causes and Consequences of School Burnout in High School Students: A Mixed Method
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.19, no.1, pp.112-131, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
An Investigation of Preservice Teachers’ Views on Profession and Educational Philosophy Beliefs
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.9, no.1, pp.286-301, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
A Scale Development Study on Middle School Students’ Resistance Behaviors
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.9, no.3, pp.564-576, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen gözünden öğrenci direncine bakış: Görüşleri, stratejileri ve önerileri
SDU International Journal of Educational Studies
, vol.6, no.2, pp.123-149, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Reflections from Women Doctoral Students Lives Regarding Gender Roles
International Journal of Education & Literacy Studies
, vol.7, no.1, pp.50-58, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlerin Okul Yaşam Kalitesi Algıları ile Mesleki Motivasyon Düzeylerinin İncelenmesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, no.47, pp.387-409, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
A Critical View on Teacher Guidebooks as an Agent in Teacher Deskilling Process
International Journal of Progressive Education
, vol.14, no.1, pp.56-74, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
An Investigation of Pedagogical Formation Students' Views About Instructors' Professional Values
Turkish Online Journal of Educational Technology (ERIC)
, vol.1, pp.269-283, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
The Views Of Turkish Pre-service Teachers On Profession: Technician Or Professional?
International Online Journal of Educational Sciences
, vol.9, no.1, pp.13-26, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Views of Pre-Service Teachers on Profession: Technician or Professional?
International Online Journal of Educational Sciences (HW-Wilson)
, vol.9, no.1, pp.13-26, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul öğrencilerin okula aidiyet duygusu ve arkadaş bağlılık düzeyi
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.25, no.3, pp.71-86, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programına yönelik öğrenci görüşlerinin dijital vatandaşlık bağlamında incelenmesi
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.25, no.3, pp.87-102, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Reddedilen öğrencilerin sınıftaki davranışlarının, sınıf atmosferine etkilerinin ve bu öğrencilere yönelik öğretmen yaklaşımlarının incelenmesi
Journal of Human Sciences
, vol.13, no.3, pp.4292-4311, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Investigation of Educational Environments in Secondary Schools in Terms of Thinking Friendly Classroom Characteristics
Educational Administration: Theory and Practice
, vol.22, no.4, pp.565-592, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Lise öğrencilerinde okul yaşam kalitesinin incelenmesi
nternational Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES)
, vol.2, no.1, pp.66-77, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
The validity and reliability study of the views on teaching profession scale
TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology
, vol.1, pp.1167-1174, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Mesleki Kıdemleri Farklı Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Öğrenme-Öğretme Sürecini Düzenleme Biçimlerinin Karşılaştırılması
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, vol.5, no.5, pp.637-666, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitiminde Model Arayışı
International Journal of Curriculum and Instructional Studies
, vol.5, no.9, pp.1-21, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Düşük ve Yüksek Mesleki Öz-Yetkinlik Algısına Sahip Sınıf Öğretmenlerinin Dönüt Verme Biçimlerinin İncelenmesi?. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(5), 533-548. DOI: : 1.14527/pegegog.2015.029
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, vol.5, no.5, pp.533-548, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Adaptation of the Psychological Sense of School Membership Scale to Turkish
Global Journal of Human Social Science: G Linguistics & Education,
, vol.15, no.7, pp.59-64, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Düşük ve Yüksek Mesleki Öz Yetkinlik Algısına Sahip Sınıf Öğretmenlerinin Dönüt Verme Biçimlerinin İncelenmesi
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
, vol.5, no.5, pp.533-548, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmenlerin Çok Kültürlü Eğitim Algılarının İncelenmesi
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, vol.4, no.2, pp.91-110, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Lise Öğrencilerinde Okula Aidiyet Duygusu
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, vol.13, no.1, pp.147-160, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Düşünme Dostu Sınıf Ölçeği (DDSÖ) Geliştirme Çalışması
İlköğretin Online
, vol.11, no.1, pp.214-229, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen Adaylarının Demokrasi Algıları (Çukurova Üniversitesi Örneği)
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, vol.1, no.2, pp.67-82, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Empatik Sınıf Atmosferi ve Arkadaşlara Bağlılık Düzeyinin Lise Öğrencilerinin Okul Yaşam Kalitesine Etkisi
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, vol.18, no.1, pp.95-119, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaöğretim Öğrencilerinde Ders Dışı Etkinliklere Katılımın İncelenmesi
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, vol.5, no.1, pp.72-89, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Düşünme Dostu Sınıf Ölçeği (DDSÖ) Geliştirme Çalışması
İlköğretim Online
, vol.11, no.1, pp.214-229, 2012 (Scopus)
Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Özelliklerinin Düşünme Dostu Sınıf Özelliklerini Yordama Düzeyi
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.21, no.1, pp.21-36, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim Öğrencilerinde Zorbalık ve Okul Yaşam Kalitesi
ilköğretim online
, vol.11, no.4, pp.897-914, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Çocuk ve Demokrasi İlköğretim Öğrencilerinin Demokrasi Algılarının Metaforlar Aracılığıyla İncelenmesi
Uluslararası Cumhuriyet Eğitim Dergisi
, vol.1, no.1, pp.48-62, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Lise Yaşam Kalitesi Ölçeği?nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.20, no.3, pp.253-266, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim Öğrencilerinin Okul Yaşam Kalitesi ve Empatik Sınıf Atmosferi Algılarının İncelenmesi
eğitim bilimleri ve uygulama
, vol.9, no.17, pp.1-19, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim Öğrencilerinde Okul Yaşam Kalitesi ve Benlik Kavramı
Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi
, vol.5, no.2, pp.1-16, 2008 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretmen adaylarının siyasal katılımcılık düzeylerine çeşitli etmenlerin etkisinin demokratik vatandaşlık eğitimi bağlamında incelenmesi
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi
, vol.13, no.50, pp.213-246, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
Araştırmacı Öğretmen: Öğretmenlerin Bilimsel Araştırmaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, vol.6, no.3, pp.847-887, 2006 (Scopus)
Okul Yaşam Kalitesi: Tanımı, Değişkenleri ve Ölçülmesi
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.32, no.2, pp.139-151, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim İkinci Kademedeki 6 8 Sınıf İki Dilli Öğrencilerin Türkçe Dersinde Karşılaştıkları Güçlükler
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.2, no.22, pp.5-15, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Ortaöğretim Öğrencilerinde Direnç Davranışlarının, Okul Yaşam Kalitesi Algısının ve Okula Aidiyet Duygusunun İncelenmesi
VI. Uluslararası eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Kars, Turkey, 11 - 13 October 2018, pp.1
Öğretmenlerin Okullarındaki Yaşam Kalitesine İlişkin Algılarının İncelenmesi
ERPA International Congresses on Education, İstanbul, Turkey, 28 June - 01 July 2018
Öğretmenlerin okullarındaki yaşam kalitesine ilişkin algılarınınincelenmesi
International Congress on Education, 28 June - 01 July 2018
Sınıftaki örtük programın değer eğitimindeki rolüne ilişkinöğretmen görüşlerinin incelenmesi
International Congress on Education, 28 June - 01 July 2018
Öğretmenlerin algıladıkları müdür yönetim tarzı ile meslekimotivasyon düzeylerinin incelenmesi
International Congress on Education, 28 June - 01 July 2018
Öğretmenlerin Tam Gün Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi: Tekli mi İkili mi?
X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 30 April 2018
Öğretmen algılarına göre ilkokul öğrencilerinde direnç davranışları: Sessizce planlanan meydan okuyuşlar
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI/EPOK-2017), Muğla, Turkey, 26 - 28 October 2017, vol.1, pp.644-645
Öğretmenlerin okul yaşam kalitesi algıları ile mesleki motivasyon düzeylerinin incelenmesi
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI/EPOK-2017), Muğla, Turkey, 26 - 28 October 2017, vol.1, no.1, pp.150-151
Öğrenci direnç davranışları üzerine bir ölçek geliştirme çalışması
International Conference on New Horizons in Education (INTE-2017), Berlin, Germany, 17 - 19 July 2017, vol.1, no.1, pp.859
Öğretmen Adaylarının gözünden istihdam politikalarına bakış
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI/EPOK-2016), Antalya, Turkey, 27 - 30 October 2016, vol.1, pp.776-791
Analyzing Teachers Perceptions of Female Teacher and Male Teacher within Traditional Gender Roles
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Turkey, 13 - 15 May 2015
Öğretmen Adaylarının Gözünden Eğitim Fakültelerine Eleştirel Bir Bakış: Çukurova Üniversitesi Örneği
III. Uluslararası Eleştirel Eğitim Konferansı, Ankara, Turkey, 15 - 17 May 2013
Kalsiyum kanal blokeri veya beta bloker ilaçlarla zehirlenen çocukların değerlendirilmesi
Uluslararası Katılımlı X. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Kongresi VI. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Hemşireliği Kongresi, Antalya, Turkey, 3 - 07 April 2013
Brown-Vialetto-Van Laere ve Fazio Londe Sendromlu Bir Olgu Sunumu.
Uluslararası Katılımlı X. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Kongresi VI. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Hemşireliği Kongresi, Antalya, Turkey, 3 - 07 April 2013
Brown-Vialetto-Van Laere ve Fazio Londe Sendromlu Bir Olgu Sunumu.
Uluslararası Katılımlı X. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Kongresi VI. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Hemşireliği Kongresi, Antalya, Turkey, 3 - 07 April 2013
Konjenital kalp cerrahisi sonrası diafram paralizisi gelişen hastada plikasyonun etkinliği
Uluslararası Katılımlı X. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Kongresi VI. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Hemşireliği Kongresi., Antalya, Turkey, 3 - 07 April 2013
Nörojenik pulmoner ödem tanısı ile takip edilen olgularımız
Uluslararası Katılımlı X. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Kongresi VI. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Hemşireliği Kongresi, Antalya, Turkey, 3 - 07 April 2013
Kalsiyum kanal blokeri veya beta bloker ilaçlarla zehirlenen çocukların değerlendirilmesi
Uluslararası Katılımlı X. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Kongresi VI. Ulusal Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Hemşireliği Kongresi, Antalya, Turkey, 3 - 07 April 2013
Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Demokratik Vatandaşlık Eğitimi Bağlamında Değerlendirilmesi
1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi, Eskişehir, Turkey, 5 October - 08 November 2011, pp.593-594
İlköğretim öğrencilerinin zorbalık statüsü ve cinsiyetlerine göre okul yaşam kalitesi algılarının incelenmesi
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Turkey, 8 - 10 September 2011
Lise Öğrencilerinin Vatandaşlık Algılarına Etki Eden Faktörlerin Analizi
I. Uluslar arası Avrupa Birliği, Demokrasi, Vatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi Sempozyumu, Uşak, Turkey, 28 - 30 May 2009, pp.36-51
İlköğretim Öğrencilerinde Okul Yaşam Kalitesi ve Benlik Kavramı
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Turkey, 5 - 07 September 2007
İlköğretim Okullarında Oluşturmacılık Ne Kadar Oluşturuldu: Sosyal Bilgiler, Fen-Teknoloji ve Matematik Derslerinde Karşılaştırmalı Bir İnceleme
Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Turkey, 5 - 07 September 2007, pp.149-163
A Qualitative Study on Elementary School Fifth Grade Students? Awareness of Democratic Values
Affective Education in Action 9th International Conference of European Affective Education Network, Adana, Turkey, 28 - 30 June 2007, pp.96-111
Göç Yollarında Eğitim: İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Okula İlişkin Algılarının Göç Bağlamında Değerlendirilmesi
III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Adana, Turkey, 18 - 20 June 2007, pp.184-200
The examination of the Turkish youth life satisfaction according to their just world belief level of political participation and orientation
Change and Resistance: A International Conferance on Social Transformations and Education, Gdansk, Poland, 15 June 2005 - 17 June 2007
İlköğretim kurumları yönetmeliğinde ifade edilen amaç ilke ve genel konuların demokratik okulun sahip olması gereken koşullar açısından incelenmesi
4. Demokratik Eğitim Kurultayı, Turkey, 1 - 04 December 2004
Sosyal Bilgilerve Sınıf Öğretmenlerinin Demokrasi Anlayışlarına İlişkin Algılarının Değerlendirilmesi
Uluslar Arası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Turkey, 20 - 21 May 2004, pp.362-373
Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenleriyle, Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgilerin Doğasına İlişkin Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi
I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, İzmir, Turkey, 15 - 17 May 2003, pp.153-164
Books & Book Chapters
Program Geliştirme ve İhtiyaçlar
in: Eğitimde Program Geliştirme: Kuramdan Uygulama Örneklerine, Hasan Güner Berkant, Editor, Anı Yayıncılık, Ankara, pp.123-172, 2020
Kapsayıcı eğitim yaklaşım ve uygulamaları",
in: Kuramdan uygulamaya kapsayıcı eğitim, "Taneri P. A.", Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.125-162, 2019
Öğretim Amaçlarının Belirlenmesi, İfade Edilmesi ve Uygun İçeriğin Seçimi
in: Öğretim İlke ve Yöntemleri, "Doğanay A.", Editor, Pegema Yayınları, Ankara, pp.37-81, 2007
Cumhuriyetten Günümüze Program Geliştirme Çalışmaları),
in: Türkiye?de Eğitim Bilimleri: Bir Bilanço Denemesi, Hesapçıoğlu M., Durmuş A., Editor, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, pp.327-366, 2006
Other Publications
Dalaman Devlet Üretme Çiftliği topraklarının etüd ve haritalaması
Technical Report, pp.1-74, 1982