Prof. Dr. FİLİZ YURTAL


Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Sınıf Öğretmenliği


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim ve Eğitim Araştırması, Kadınların Çalışmaları


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Psikolojik Danışma ve Rehberlik

E-posta: fyurtal@cu.edu.tr
İş Telefonu: +90 322 338 6076 Dahili: 36
Web: https://avesis.cu.edu.tr//fyurtal
Posta Adresi: Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği Anabilimdalı Balcalı Kampüsü ADANA

Eğitim Bilgileri

2016 - 2022

2016 - 2022

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, Türkiye

1994 - 1999

1994 - 1999

Doktora

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye

1989 - 1992

1989 - 1992

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

1985 - 1989

1985 - 1989

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1999

1999

Doktora

Üniversite Öğrencilerinin Farklı Benlik Algılarının Özsaygıları Üzerindeki Etkisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık

1989

1989

Yüksek Lisans

Üniversite Öğrencilerinin Anne-Baba Tutumlarının Akılcı Olmayan İnançları Üzerindeki Etkisi

Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikolojik Danışma Ve Rehberlik

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2015

2015

III. Yüksekögretimde Kadın Liderligini gelistirme ve güçlendirme egitim ve mentorlük programı

Mesleki Eğitim

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ile Düzce Üniversitesi

2008

2008

III. Uluslararası Toplumsal Cinsiyet Ve Doğal Afetler Atölyesi

Mesleki Eğitim

Kocaeli Üniversitesi

2007

2007

"Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Geliştirilmesi Projesi” kapsamında Eğiticilerin Eğitimi Programı

Mesleki Eğitim

Kadının statüsü Genel Müdürlüğü

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Psikolojik Danışma ve Rehberlik

Akademik Ünvanlar / Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

2010 - 2015

2010 - 2015

Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

1999 - 2009

1999 - 2009

Dr. Öğr. Üyesi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Akademi Dışı Deneyim

1997 - 1998

1997 - 1998

Rehber Öğretmen

Milli Eğitim Müdürlüğü, Atatürk Lisesi-Adana, Lise, Rehber Öğretmen

1997 - 1998

1997 - 1998

Rehber Öğretmen

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, ADANA Yüreğir Atatürk Lisesi, Rehber Öğretmen

1993 - 1997

1993 - 1997

Öğretmen

Milli Eğitim Müdürlüğü, MEB, İlköğretim Genel Müdürlüğü, Ankara, 1993-1997, Temel Eğitim Projesi , Öğretmen

1993 - 1997

1993 - 1997

Eğitim Uzmanı

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, Eğitim Uzmanı

1991 - 1993

1991 - 1993

Rehber öğretmen

Milli Eğitim Müdürlüğü, Dr. Şerafettin Tombuloğlu Lisesi-Ankara, Lise, Rehber öğretmen

1991 - 1993

1991 - 1993

Rehber Öğretmen

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, ANKARA, GÖLBAŞI, DR. ŞERAFETTİN TOMBULOĞLU LİSESİ, Rehber Öğretmen

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri

Lisans

Lisans

Çocuk Psikolojisi

Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarına Giriş

Değerler Eğitimi

Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi

Makaleler

Tümü (26)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
Scopus (8)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (9)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Preschool Teachers’ Views on Read-Alouds

Akkaya Alıcı Y., Yurtal F., Deretarla Gül E.

World Children Conference-V, Hakkari, Türkiye, 7 - 09 Haziran 2024, ss.361-362, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. The Relationship Between Democratic Attitude Levels And Justice Tendencies of Primary School Students

Yüceer E., Yurtal F.

Canakkale Onsekiz Mart University International Social Sciences Conference IV , Çanakkale, Türkiye, 5 - 06 Temmuz 2024, ss.331, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Early Literacy Practices of Preschool Teachers

Özbek S., Yurtal F., Deretarla Gül E.

World Children Conference-V, Hakkari, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2024, ss.363-364, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

4. Sınıf Öğretmenlerinin Okul Zorbalığına İlişkin Tutumları

YILDIRIM N. T., GÜNDOĞAN ÖNDERÖZ F., YURTAL F.

Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. İlkokul Öğrencilerinin Okuma Motivasyonları ile Türkçe Dersine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

ATEŞ M., YURTAL F.

Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. İlkokullarda Akran Zorbalığının Yordayıcısı Olarak Hoşgörü Değeri

KISADAL G., YURTAL F.

Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. Üstün Yetenekli Çocukların Eğitiminde Sınıf Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Düzeyleri

ASLAN İ., YURTAL F.

Xth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

9. Erken Çocukluk Dönemindeki Çocukların Davranışları ile Anne Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Akevli S., Durmaz Şahin A., YURTAL F.

2ND INTERNATIONAL CONGRESS ON SCIENTIFIC ADVANCES, Türkiye, 21 - 24 Aralık 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

11. Eğitim Bilişim Ağı’nda Yer Alan Çizgi Filmlerin Toplumsal Cinsiyet Rolleri Açısından İncelenmesi

Gürler P., Akdeniz N., Arslantaş H., YURTAL F.

IXth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

12. Family Time Use Before And After Covıd 19 Pandemic; Evaluation Through Women's Narratives

AKGÜL M., ÇELİK M., YURTAL F.

2nd International World Women Conference, Baku, Azerbaycan, 11 - 12 Şubat 2021, ss.299-300, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

13. Patriarchal Reflections in male-Female Relationships: Youth of Today

YURTAL F., ÇELİK M., AKGÜL M.

1st.International WORLD WOMENCONFERENCE, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Mart 2020, ss.66-74, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

14. Evaluation of Pre-service Teachers' Perceptions of Violence in Terms of Gender

YURTAL F., ÇELİK M., AKGÜL M.

30. INTERNATIONAL CREATIVE DRAMA IN EDUCATION CONGRESS ”ADAPTATION”, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.164-170, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

15. The Relationship Between Reading Comprehension and Reading Speed of Primary School Students Whose Native Language is not Turkish

YURTAL F., KARABAY A., Gezen M. O.

18th International Primary Teacher Education Symposium, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, ss.13-18, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

16. Investigation of School Engagement And The Motivation Levels of Gifted Children

YURTAL F., Arslan K.

ÇUKUROVA II. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Adana, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, ss.98-104, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

17. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN AKRAN ZORBALIĞINI ÖNLEMEDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLER

YURTAL F., Barik E.

ÇUKUROVA II. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, 26 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

18. Akran Zorbalığının İlkokul 4. Sınıflarda Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Adana İli Örneği)

BARİK E., YURTAL F.

2. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi (USBIK 2019), 30 Ocak - 02 Şubat 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

20. Çocuk Öykülerinde Yer Alan Kahramanların Toplumsal Cinsiyet RolleriAçısından İncelenmesi: Behiç Ak Örneği

YILDIZ B., YURTAL F.

II. ÇUKUROVA KADIN ÇALIŞMALARI KONGRESİ, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

21. ÇOCUKLARIN TOPLUMSAL CİNSİYETE YÖNELİK KALIP YARGILARININ İNCELENMESİ

CANBAZOĞLU H. B., YURTAL F.

II. Çukurova Kadın Çalışmaları Kongresi, Adana, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

22. İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sorumluluk alma durumlarının öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi

BARİK E., ÖZSEZER M. S., YURTAL F.

2. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, 4 - 05 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

23. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Sorumluluk Alma Durumlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Belirlenmesi

Barik E., ÖZSEZER M. S., YURTAL F.

2nd InternationalCongress on Multidisciplinary Studies, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

24. Üstün Yetenekli̇ Çocukların Anne Kabul-Red ve Kontrol Algıları İ̇le Moti̇vasyonları Arasındaki̇ İ̇li̇şki̇ler

Arslan K., YURTAL F.

2. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, 4 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

25. Okul yöneticilerinin okul şiddeti ve güvenliğine ilişkin görüşleri

YURTAL F., AĞBAHT UZUN İ.

Bilge Kagan 1. International Science Congress, 26 - 29 Ocak 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

26. ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ANNELERİYLE İLİŞKİLERİ

ARSLAN K., YURTAL F.

2. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi – İnsan ve Toplum Bilimleri (IBAD-2017), 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

27. Algılanan Örgütsel Destek ve İşe Adanmışlık Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

MERİÇ E., ÖZTÜRK ÇİFTCİ D., YURTAL F.

1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, ss.54-56, (Özet Bildiri)

2016

2016

28. Toplumsal Cinsiyet Bilincinin Geliştirilmesi Yaratıcı Drama Yöntemi

ÇELİK M., YURTAL F., AKGÜL M.

International Creative Drama in Education Congress, Türkiye, 9 - 11 Mart 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

29. Okullarda zorbalığı önleme ve müdahale etmeye yönelik psikolojik danışman görüşleri

CENKSEVEN ÖNDER F., YURTAL F., ÖZSEZER M. S.

13. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

31. Evdeki Görev ve Sorumlulukların Cinsiyete Göre Değerlendirilmesi Çocukların Görüşleri

YURTAL F., ÖZSEZER M. S.

1. ULUSLARARASI ÇUKUROVA KADIN ÇALIŞMALARI KONGRESİ, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

32. Formasyon Grubu Öğretmen Adaylarının Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumları

ÇELİK M., YURTAL F.

1. ULUSLARARASI ÇUKUROVA KADIN ÇALIŞMALARI KONGRESİ, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

34. Physical and Relational Aggression in Preschool Children: Preschool Teacher's Views and Intervention Strategies

GÜRGAH OĞUL İ., YURTAL F.

III. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Roma, İtalya, 6 - 08 Şubat 2014, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

35. Okulda Şiddet Uygulayan, Şiddete Maruz Kalan ve Olumlu Özellikler Taşıyan Ergenlerin Aile Özelliklerinin İncelenmesi

YURTAL F., CENKSEVEN ÖNDER F.

9. Ulusal Psikolojik danışma ve Rehberlik Kongresi, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Ekim 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

36. Öğretmenlerin sorumluluk kazandırmada kullandıkları cezaların öğrenciler tarafından algılanması

Yontar A., Yurtal F.

16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, ss.1-13, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2007

2007

37. Çocukların Şiddeti Algılama Biçimlerinin Çizdikleri Resimlerine Yansımaları

YURTAL F., Artut K.

16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

38. Multi Perspective Assessment of First Years of School: A Prospective Study

YURTAL F., ÖZSEZER BULUT M. S.

European Affective Education Network İnternational Conference At The Cukurova University, Adana, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

40. Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerinden bekledikleri sorumluluklar ve sorumluluk kazandırmada kullandıkları yöntemlerle ilgili görüşleri

Yurtal F., Yontar A.

XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, ss.520-521, (Özet Bildiri)

2006

2006

41. İlköğretim okullarında zorbalığın incelenmesi

YURTAL F., CENKSEVEN ÖNDER F.

1. Şiddet ve Okul: Okul ve çevresinde Çocuğa Yönelik Şİddet ve Alınabilecek Tedbirler Uluslararası Katılımlı Sempozyum, 28 Mart - 31 Ocak 2006, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Okula Hazırbulunuşluk ve Çocuğun Gelişimsel Özellikleri

YURTAL F.

Okula Hazırbulunuşluk: Tüm Yönleri ile Okula Geçiş, DERETARLA GÜL EBRU, HOŞ GÜLSÜM, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.33-52, 2024

2023

2023

2. Zorbalık ve Bağlanma

YURTAL F.

BAĞLANMA EL KİTABI, Şule ERDEN ÖZCAN , Özkan ÖZGÜN, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.195-210, 2023

2021

2021

3. Çocukların Duygusal Atıfları ve Ahlaki Yargılamaları

ÖZSEZER M. S., CENKSEVEN ÖNDER F., YURTAL F.

PROF. DR. ADİL TÜRKOĞLU’NA ARMAĞAN Eğitimde Bitmeyen Yolculuk, Doğanay Ahmet, Sadık Fatoş, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.300-315, 2021

2020

2020

4. Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Başlıca Hizmet Türleri

YURTAL F.

Psikolojik Danışma Ve Rehberlik, Kaya Alim, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.35-53, 2020

2019

2019

5. Yaşamboyu Gelişim

YURTAL F.

Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2019

2019

2019

6. Öğrenciyi Tanıma

YURTAL F.

Eğitim Psikolojisi, Yıldırım İbrahim, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.173-196, 2019

2016

2016

7. Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Başlıca Hizmet Türleri

KAYA A., YURTAL F., KAYGUSUZ C., SARI E., GİRGİN R. G., ŞAHİN BALTACI H., et al.

Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Alim Kaya, Editör, Anı yayıncılık, 2016

2015

2015

8. Evdeki görev ve sorumlulukların cinsiyete göre değerlendirilmesi: çocukların görüşleri

YURTAL F., ÖZSEZER M. S.

Türkiye de ve Dünyada Kadın Araştırmaları, Prof. Dr. Gülseren Ağrıdağ, Editör, Çukurova Üniversitesi, ss.215-222, 2015

2014

2014

9. Eğitim Psikolojisi El kitabı

Çeçen R., YURTAL F.

Mentis Yayıncılık, Ankara, 2014

2014

2014

10. Eğitim Psikolojisinin kapsamı

YURTAL F.

Eğitim Psikolojisi, Yıldırım İbrahim, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-16, 2014

2008

2008

11. Güdülenme

YURTAL F.

Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş Arnas Y., Sadık F., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, 2008

2008

2008

12. Öğrenciyi tanıma

YURTAL F.

Eğitim Psikolojisi, Yıldırım İbrahim, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.171-192, 2008

2007

2007

13. Sınıf Yönetimini Etkileyen Faktörler

YURTAL F., Yaşar M. D.

Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş Arnas Y., Sadık F., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, 2007

2007

2007

14. Psikolojik Danışma Ve Rehberlikte Hizmet Türleri

YURTAL F.

Psikolojik Danışma Ve Rehberlik, Kaya A., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, 2007

2007

2007

15. Öğrenciyi Tanıma

YURTAL F.

Eğitim Psikolojisi, Yıldırım İ., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, 2007

2007

2007

16. Eğitim Psikolojisinin Kapsamı

YURTAL F.

Eğitim Psikolojisi, Yıldırım İ., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, 2007

Desteklenen Projeler

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Aralık 2017

Aralık 2017

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

Şubat 2017

Şubat 2017

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

Mart 2016

Mart 2016

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje