SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetim Becerilerini ve Uygulamalarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Turkish Studies
, cilt.11, sa.14, ss.631-664, 2016 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Instructional Adaptations and Professional Development with Different Approaches: Preschool Teachers in Turkey
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.16, sa.3, ss.236-253, 2024 (Hakemli Dergi)
Preschool teachers’ self-efficacy and children’s motivation on science
International Journal of Educational Innovation and Research
, cilt.3, sa.2, ss.168-182, 2024 (Hakemli Dergi)
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN DEPREM KAYGISI VE EĞİTİM ÖĞRETİM SÜRECİNE YANSIMALARI
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.33, sa.1, ss.380-396, 2024 (Hakemli Dergi)
An Overview of Innovative Approaches in Early Childhood Education with Field Practices: Naturalistic Teaching in Inclusive Classrooms
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.15, sa.5, ss.969-986, 2023 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Eğitim Alan Çocukların, Öğretmenlerinin ve Ebeveynlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüş ve Deneyimleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.23-50, 2023 (Hakemli Dergi)
Developing Inquiry-Based Science Activities in Early Childhood Education: An Action Research
International Journal of Research in Education and Science
, cilt.7, sa.3, ss.785-804, 2021 (Hakemli Dergi)
Validity and Reliability Study of İdentifying Parent İnvolvement Strategies Scale for Preschool Teachers.
Eurasian Education & Literature Journal
, sa.6, ss.49-58, 2016 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimi Uygulamalarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
International Journal of Early Childhood Education Studies-IJECES
, cilt.1, sa.2, ss.39-48, 2016 (Hakemli Dergi)
Okul Uyum Haftasının Okul Öncesi Öğretmenleri ve Sınıf Öğretmenleri Açısından İncelenmesi
Milli Eğitim
, cilt.43, sa.202, ss.101-116, 2014 (Scopus)
Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine ilişkin görüşlerinin ve uygulamalarının incelenmesi
E-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.6, sa.1, ss.1039-1056, 2011 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitiminde Yaşanan Sorunlara Yönelik Çözüm Yolları ve Önerileri.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.4, ss.205-223, 2011 (Hakemli Dergi)
Okulöncesi Dönemde İngilizce Eğitimi
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.107-122, 2009 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Birinci Sınıfa Devam Eden Çocukların İlk Okuma Yazmaya Geçiş Sürelerinin Okul Öncesi Eğitim Alma Durumuna Göre İncelenmesi.
Çağdaş Eğitim
, cilt.33, sa.349, ss.30-37, 2008 (Hakemli Dergi)
Sayı ve İşlem Kavramının Kazanılmasında Müzikli Oyunların Etkisi
Ege Eğitim Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.43-56, 2006 (Hakemli Dergi)
48-86 ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi?nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.12, sa.12, ss.147-157, 2003 (Hakemli Dergi)
Müzik Eğitiminin Okulöncesi Dönem Çocuklarına Etkileri
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, sa.23, ss.23-26, 2003 (Hakemli Dergi)
Okulöncesi Dönemde Müzik Eğitimi
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.9, sa.9, ss.30-39, 2002 (Hakemli Dergi)
Müzik Eğitiminin Okulöncesi Dönem Çocuklarının Gelişim Alanlarına Etkileri
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.2, sa.23, ss.23-26, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Normal Gelişim Gösteren Çocukların Özel Gereksinimi Olan Akranları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
8. Özel Eğitim Günleri, Edirne, Türkiye, cilt.1, sa.1, ss.49
Okul Öncesi Çocuklar İçin Fen Motivasyon Ölçeği: Türkiye Uyarlama Çalışması
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019
Okul Öncesi Fen Eğitimi Alanında Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019
Okul Öncesi Dönemde Erken Müdahale Programları Kapsamında Bir Kaynaştırma/bütünleştirme Uygulamasına İlişkin Durum Çalışması
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Eylül 2019, ss.775-779
Okul Öncesi Eğitimde Sorgulama Temelli Fen Etkinliklerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Eylem Araştırması
6th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.1
Annelerin Davranış Değiştirme Amaçlı Ceza Kullanma Yaşantıları
5.International Eurasion Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1
Okul Öncesi Dönem Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Bir İhtiyaç Analizi Çalışması
5. International Early Childhood Education Congress, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.330
Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıfı Öğretmen Profili Ölçeği Geçerlik Güvenirlik Çalışması
5. International Early Childhood Education Congress, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.163
Okul Öncesi Dönem Altı Yaş Çocuklarının İlkokul Algıları
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017
Özel gereksinimli bir birey olan ailelerdeki Ebeveynlerin ve Kardeşlerin Duygu ve Düşünceleri
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017
Perceptions of Pre-Service Preschool Teachers? Towards Inclusion
OMEP 69. World Assembly and International Conference, Opatija, Hırvatistan, 19 - 24 Haziran 2017, ss.151
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Zihin Kuramı ile Dil Gelişim Göstergelerinin İncelenmesi
18th International Conference on Turkish Linguistics, Adana, Türkiye, 24 - 26 Şubat 2017
İkiz Çocukların Dil Gelişimlerinin İncelenmesi
18th International Conference on Turkish Linguistics, Adana, Türkiye, 24 - 26 Şubat 2017
The correlation between development of mother tongue and learning second language
Pedagogia, Havana, Küba, 30 Ocak - 03 Şubat 2017, cilt.1, ss.1-10
The Correlation Between Development Of Mother Tongue And Learning Second Language In 48-72 Months Old Children
Pedagogia 2017, HAVANA, Küba, 30 Ocak - 03 Şubat 2017, ss.1-10
The Investigation of Dream Concepts and Contents of Preschool Children
2nd International Conference on Social Sciences and Educational Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2016, ss.131
Bir Okul Öncesi Öğretmeninin Sorgulama Temelli Fen Etkinliklerini Geliştirmek İçin Katıldığı Eylem Araştırmasına İlişkin Görüşleri
4. International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.312-314
How P4C effects creativity and Theory of mind in a Turkish Kindergarten A Practical Study
12th Biennial Conference of the North American Association for Community of Inquiry (NAACI), New Jersey, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 20 Haziran 2016
?The Effects of Philosophy for Children on Kindergarten Childrens? Theory of Mind Development?
3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi -EJER, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.788
An Investigation of Theory of Mind and Metacognition Development of Children Who Received Chess Training and Who Did Not
İnternational Conference on "Business Economic, Social Sciences & Humanities", 19 - 20 Ocak 2016
2010 2015 Yılları Arasında Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma Eğitimi Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlerin Sonuç ve Önerilerinin MEB Hizmetiçi Eğitim Uygulamaları Stratejik Planlara Yansımasının İncelenmesi Adana Mersin Osmaniye İl Örnekleri
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimi Açısından Mevcut Eğitim Ortamlarına İlişkin Görüşleri
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 05 Aralık 2015, ss.10-11
2010-2015 yılları arasında okul öncesi eğitimde kaynaştırma eğitimi konusunda yapılan lisansüstü tezlerin sonuç ve önerilerinin, MEB hizmetiçi eğitim uygulamaları/stratejik planlalara yansımasının incelenmesi: Adana-Mersin-Osmaniye il örnekleri
25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, ss.64-66
Okul öncesi Öğretmenlerinin Uyguladıkları Aile Katılım Etkinlik Stratejilerini Belirleme Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, ss.39
Boşanmış Ailelerden Gelen Beş Yaş Çocuklarının Sosyal Becerilerinin ve Akran Kabullerinin İncelenmesi
4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, cilt.1, sa.1, ss.258-259
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Etkinliklerine İlişkin Algıları ve Uygulamaları
4th International Preschool Education Congress, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, ss.108
The relationship between metacognition development and language development of children
V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St. Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Öz-Yeterlik Algılarının İncelenmesi
Education for Active Ageing and Active Citizenship, International Congress of Educational Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 07 Mayıs 2012, ss.1441-1451
Evaluation of classroom management behaviors of preschool teachers (Sözlü bildiri olarak sunulduktan sonra makale olarak yayınlanmıştır-Katılım belgesi verilmemiştir)
63rd OMEP World Conference, Hong Kong, 7 - 09 Temmuz 2011, ss.87-88
Evaluation of Classroom Management Behaviors of Preschool Teacher
63rd OMEP World Conference, Hongkong, Hong Kong, 6 - 09 Temmuz 2011, cilt.1, ss.87-88
Annenin Çalışmasının Anne ve Çocuk Üzerindeki Etkileri
Ulusal Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2011
Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Öğrencilere Kurum Dışında Verilen Bilgisayar Destekli Eğitimin Genel Durumu ve Ebeveynlerin Görüşleri
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007
"House" Project
Affective Education İn Action, Adana, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2007, ss.171-179
Okulöncesi Müzik Eğitiminde Öğretmenlerin Görüşleri ve Kendilerine Ait Değerlendirmeler
15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006
Müzik Eğitimi ile Gelen Akademik Başarı
1. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2006, cilt.3, ss.186-196
Okulöncesinde Verilen Bilgisayar Destekli Eğitimin Genel Durumu ve Öğretmen Görüşleri
Avrupa Birliği Sürecinde Okulöncesi Eğitimin Bugünü ve Geleceği Sempozyumu, Girne, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2006, cilt.1, ss.146-147
48-72 Aylar Arasındaki Çocukların Duygusal Yüz İfadelerini Algılamaları
OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, Kuşadası, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003
5-6 Yaş Çocuklarda Sayı ve İşlem Kavramının Kazanılması: Ön Çalışma
VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Trabzon, Türkiye, 1 - 03 Eylül 1999
Beş-Altı Yaş Grubu Çocuklarda Sayı ve İşlem Kavramının Kazanılması:Ön Çalışma.
8. Eğitim Bilimleri Kongresi., Trabzon, Türkiye, 1 - 03 Eylül 1999, ss.140
İlkokul dört ve beşinci sınıfa devam eden çocukların özür akranlarına yaklaşımları ve özür grupları hakkındaki bilgilerinin incelenmesi
8. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 13 - 15 Kasım 1998
Kitap & Kitap Bölümleri
Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Pedagojik Alan Bilgisi
Erken Çocuklukta Bilim Eğitimi, Ayperi Sığırtmaç, Melek Merve Yılmaz, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.31-47, 2023
Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi
İzge Yayıncılık, Ankara, 2022
Süreğen Hastalığı olan Çocuklar ve Eğitimi
Erken Çocuklukta Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Ayperi DİKİCİ SIĞIRTMAÇ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.263-280, 2020
Okul öncesi Dönem Çocuklarının Dil Gelişimi ile Zihin Kuramı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Turkish Linguistics Across Boundearies: The Adana Meeting, Sofu Hatice, Can Cem, Abik Deniz Ayşehan, Yüceol Muna, Kilimci Abdurrahman, Editör, Harrassowitz Verlag, Göttingen, ss.178-200, 2020
Okul ÖncesiEğitim Programlarına UygunMüzik Etkinlikleri Planlama, Uygulama ve Değerlendirme
Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi, Prof.Dr. Mübeccel Sara Gönen, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.87-111, 2020
Kültür ve Özel Gereksinimli Çocuk
Kültür ve Çocuk, Durmuş Aslan, Mustafa Kale, İmray Nur, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.215-227, 2019
Cocugun Gelisimini Degerlendirmede Bicimsel Yontemler
Gelisimsel Degerlendirme, Prof.Dr. Pinar Bayhan, Editör, Hedef Cs Yayincilik, Ankara, ss.83-102, 2018
Philosopy for Children: Basic Issues and Theoretical Explanations
Educational Sciences Research in the Globalizing World, Koleva, I. Basal, A.H., Tufan, M., Atasoy, E., Editör, St. Climent Ohridski University Press, Sofya, ss.36-51, 2018
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar
Okul Öncesinde Sınıf Yönetimi, Yaşare Aktaş Arnas, Fatma Sadık, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.201-2016, 2016
Müzik ve Gelişim
Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi, İsmihan Artan, Editör, Hedef CS Basın Yayın, Ankara, ss.11-26, 2015
Okul Öncesinde Özel Eğitim
Vize Yayıncılık, Ankara, 2014
Özel Gereksinimli Çocukların Eğitiminde Aile Katılımı
Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı, Aktaş Arnas, Y., Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.169-180, 2011
Okul Öncesinde Özel Eğitim
Kök Yayıncılık, 2008
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş Arnas, Y; Sadık, F., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.363-389, 2008
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Yaşare Aktaş Arnas, Fatma Sadık, Editör, Kök Yayıncılık, ss.363-389, 2008
Okul Öncesinde Müzik Eğitimi
Kare Yayınları, İstanbul, 2005
Diğer Yayınlar
V. Ulusal Okulöncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi Bildiriler Kitabı, Adana, Türkiye.
Diğer, ss.1-473, 2010