Eğitim Bilgileri
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/ Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim / Fen Bilgisi Eğitimi, Türkiye
2001 - 2007
2001 - 2007Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ofma/ Fizik Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
ARGÜMANTASYON YÖNTEMİ DESTEKLİ ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ AKADEMİK BAŞARI, ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİSİ, FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNE YÖNELİK GÜDÜLENME VE ARGÜMANTASYON BECERİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri/ Eğitim Programları Ve Öğretim
2011
2011Yüksek Lisans
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ LABORATUVAR EĞİTİMİNDE ARGÜMAN TEMELLİ SORGULAMANIN ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim / Fen Bilgisi Eğitimi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüAlmanca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2011
2011AB 7.Çerçeve Programları Proje Hazırlama Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Adana Valiliği Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Koordinasyon Merkezi
2011
2011İklim Sınıfı-İklim Değişikliğine Uyum Eğitici Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Birleşmiş Milletler Ortak Programı/ MDG ACHIEVEMENT FUND
2011
2011Proje Döngüsü Yönetimi ve Proje Teklifi Hazırlama Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Adana Valiliği-Çukurova Kalkınma Ajansı-Çukurova Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Programları ve Öğretim
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Fen Bilimleri Eğitimi
Fizik Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2017 - 2023
2017 - 2023Araştırma Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2009 - 2017
2009 - 2017Araştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
Makaleler
Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (1)
Scopus (6)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (4)
2023
20231. Developing Students' Critical Thinking Skills and Argumentation Abilities Through Augmented Reality-Based Argumentation Activities in Science Classes
Demircioğlu T., Karakuş M., Uçar S.
SCIENCE & EDUCATION
, cilt.32, sa.4, ss.1165-1195, 2023 (SCI-Expanded, AHCI, SSCI, Scopus)
2023
20232. Picturing pre-service and in-service teachers’ views about scientists and science teaching
Uçar S., Eti İ., Demirel T., Aktaş Arnas Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY YEARS EDUCATION
, cilt.31, sa.3, ss.773-789, 2023 (ESCI)
2022
20223. Bir Bilim Şenliğine Katılan Ortaokul Öğrencilerinin Bilim İnsanlarına Yönelik Algıları ve Bilim Şenliğinin Farklı Grup Katılımcılara Göre Değerlendirilmesi
DEMİRCİOĞLU T.
Sivas Cumhuriyet University Educational Sciences Institute Journal , cilt.1, sa.2, ss.186-197, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Investigate the effect of argumentation-promoted interactive simulation applications on students' argumentation levels, academic achievements, and entrepreneurship skills in science classes
Canoz G. M., Uçar S., Demircioglu T.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY
, cilt.45, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20225. The Impact of Augmented Reality-Based Argumentation Activities on Middle School Students\u2019 Academic Achievement and Motivation in Science Classes
DEMİRCİOĞLU T., KARAKUŞ M., UÇAR S.
Education Quarterly Reviews , cilt.5, sa.2, ss.22-34, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. The effect of online argumentation in open-ended physics experiments on academic achievement and the change in argumentation abilities
DEMİRCİOĞLU T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI) , cilt.14, sa.2, ss.1561-1577, 2022 (Hakemli Dergi)
2018
20187. Development of Preservice Teachers? Understanding of the Nature of Science through an Interdisciplinary Curriculum: A Case Study
Yeşilpınar Uyar M., DEMİREL T., DOĞANAY A.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION , cilt.17, sa.4, ss.728-741, 2018 (SSCI, Scopus)
2017
20178. Ortaokul Öğrencilerinin Geometrik Cisimler ve Hacim Ölçme Konusuna Yönelik Yazılı Argümantasyon Becerilerinin İncelenmesi
DEMİREL T., SOMYÜREK S., Yılmaz G.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.191-211, 2017 (TRDizin)
2016
20169. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETİM ELEMANLARININ YENİLİKÇİLİK DÜZEYLERİNİN AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROJELERİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ
DEMİRCİOĞLU T., YAVUZ KONOKMAN G., AKAY C.
Electronic Journal of Social Sciences , cilt.15, sa.59, ss.1120-1137, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201510. Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Avrupa Birliği Hayat Boyu Öğrenme Projelerine Bakışı
YAVUZ KONOKMAN G., AKAY C., DEMİRCİOĞLU T.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH , cilt.38, sa.8, ss.773-789, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201511. Investigating the Effect of Argument-Driven Inquiry in Laboratory Instruction
Demircioglu T., UÇAR S.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.15, sa.1, ss.267-283, 2015 (SSCI, Scopus)
2014
201412. Akkuyu Nükleer Santrali Konusunda Üretilen Yazılı Argümanların İncelenmesi, İlköğretim Online
DEMİRCİOĞLU T., UÇAR S.
e-İlköğretim Online (elektronik) , cilt.13, sa.4, ss.1373-1386, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201413. Öğretmen Adaylarına Yönelik Bilimin Doğası Konulu Disiplinler Arası Öğretim Programı Geliştirmeye İlişkin Bir İhtiyaç Analizi Çalışması
Doğanay A., Demircioğlu T., Yeşilpınar Uyar M.
Journal of Turkish Studies , cilt.9, ss.777, 2014 (Hakemli Dergi)
2011
201114. Changes in Preservice Teacher Attitudes Toward Astronomy Within a Semester-Long Astronomy Instruction and Four-Year-Long Teacher Training Programme
UÇAR S., Demircioglu T.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
, cilt.20, sa.1, ss.65-73, 2011 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. The Effect of Argumentation on Preservice Science Teachers’ Views of Nature of Science in the Research Methods in Education Course
DEMİRCİOĞLU T.
4. International Social Sciences And Innovation Congress, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Şubat 2022, (Özet Bildiri)
2021
20212. Çevre Eğitiminin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çevre Okuryazarlık Düzeylerine Etkisi
ETİ İ., DEMİRCİOĞLU T.
7.Uluslarası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2018
20183. Fen eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Kullanımına İlişkin Gerçekleştirilen Çalışmaların İçerik Analizi
DEMİRCİOĞLU T.
II. Uluslarası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
20174. Influence of augmented reality technology on seventh grade students’ cognitive structures about “Solar System and Beyond” Unit
DEMİREL T., KARADUMAN B.
5th International Curriculum and Instruction Congress, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. “Influence of augmented reality technology based argumentation activities on secondary school students’ critical thinking abilities
DEMİREL T., KARAKUŞ M.
5th Internetional Curriculum and Instruction Congress, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. Ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin ?Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi? Ünitesindeki Bilişsel Yapılarına Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Etkisi
DEMİREL T., KARADUMAN B.
5th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI ? 2017), Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.323-324, (Özet Bildiri)
2017
20177. Argümantasyon yöntemi destekli artırılmış gerçeklik uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine etkisinin incelenmesi
DEMİREL T., KARAKUŞ M.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 26 - 28 Ekim 2017, ss.325-326, (Özet Bildiri)
2017
20178. ?Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi? Ünitesinde Argümantasyon Destekli Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Fene Yönelik Güdülenmelerine Etkisi
DEMİREL T., KARAKUŞ M.
11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.589, (Özet Bildiri)
2017
20179. Online Argümantasyon Uygulamasının Fen ve TeknolojiÖğretmen Adaylarının Laboratuvar Dersindeki Başarıları Üzerine Etkisinin İncelenmesi
DEMİREL T.
26th International Conference on Educational Sciences, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201610. Geometri Dersinde Kullanılan Artırılmış Gerçeklik Uygulamasının Kalıcılığa Etkisi
Tosik Gün E., SOMYÜREK ATASOY S., DEMİREL T.
4th International Instructional Technologies& Teacher Education Symposium, Elazığ, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201611. Influence of Augmented Reality Technology on Seventh Grade Students? Achievement About Astronomy
DEMİREL T., KARAKUŞ M., UÇAR S.
XVII IOSTE SYMPOSIUM Science and Technology Education for a Peaceful and Equitable World, Braga, Portekiz, 11 Temmuz - 16 Eylül 2016, ss.50, (Özet Bildiri)
2016
201612. Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Yenilikçilik Düzeylerinin Avrupa Birliği Hayat Boyu Öğrenme Projelerine Yönelik Tutumlarına Etkisi
DEMİRCİOĞLU T., YAVUZ KONOKMAN G.
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201613. Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi Ünitesinde Argümantasyon Destekli Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarına Yönelik Öğrenci Görüşleri
DEMİREL T., KARAKUŞ M.
XVIII. Uluslararası Amse-Amce-Waer Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.223, (Özet Bildiri)
2016
201614. Örnek Bir Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Tasarımı
Kaleci D., DEMİREL T., Akkuş İ.
XVIII. AKADEMİK BİLİŞİM KONFERANSI, Aydın, Türkiye, 30 Ocak 2016 - 05 Şubat 2017, (Tam Metin Bildiri)
2015
201515. Öğretmen adaylarının disiplinler arası bir program aracılığıyla bilimin doğasına yönelik anlayışlarını geliştirmeye ilişkin bir durum çalışması
DOĞANAY A., DEMİRCİOĞLU T., YEŞİLPINAR UYAR M.
II nd International Eurasian Educational Research Congress, 8 - 10 Haziran 2015, ss.871-873, (Özet Bildiri)
2014
201416. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Farklı Laboratuvar Yaklaşımları Uygulamalarına Yönelik Görüşleri”
DEMİREL T., KARADUMAN B.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.315-316, (Özet Bildiri)
2013
201317. A Need Assessment Study for An Interdisciplinary Curriculum About Nature of Science For Prospective Elementary Teachers.
DOĞANAY A., DEMİRCİOĞLU T., YEŞİLPINAR M.
European Conference on Curriculum Studies,, Braga, Portekiz, 18 - 19 Ekim 2013, (Özet Bildiri)
2012
201218. İlköğretim Sekizinci Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Uygulanan Etkinliklerin Ve Ölçme-Değerlendirme Sürecinin İncelenmesi.
DEMİRCİOĞLU T., KARAKUŞ M.
X.UFBMEK Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
201219. Argüman-Temelli Sorgulama Yönteminin Fen Ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Akademik Başarısına Ve Bilimsel İşlem Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
DEMİRCİOĞLU T., UÇAR S.
X.UFBMEK Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
201220. The effect of argument-driven inquiry on pre-service science teachers' attitudes and argumentation skills
Demircioğlu T., UÇAR S.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.5035-5039, (Tam Metin Bildiri)
2011
201121. Primary Teachers’ Views about Science, Scientist, and Science Teaching.
UÇAR S., DEMİRCİOĞLU T.
World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), İzmir, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201122. Preservice science teachers’ views about science, scientist, and science teaching
UÇAR S., DEMİRCİOĞLU T.
European Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201123. Changes in Achievement and Argumentativeness within Argument-Driven Inquiry Based Laboratory.
DEMİRCİOĞLU T., UÇAR S.
European Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2010
201024. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Akkuyu Nükleer Santrali Konusunda Ürettikleri Yazılı Argümanların İncelenmesi
DEMİRCİOĞLU T., UÇAR S.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.117, (Özet Bildiri)
2010
201025. Astronomiye Yönelik Tutumların Bir Dönem Boyunca Alınan Astronomi Dersi ve Program Boyunca Alınan Fen Dersleriyle Değişiminin İncelenemesi
UÇAR S., DEMİRCİOĞLU T.
19. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Artırılmış Gerçeklik ile Modelleme ve Fen Öğretiminindeki Örnekleri
Demircioğlu T., Uçar S.
Fen Öğretiminde Model ve Modelleme, Hakan Şevki Aynacı, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.159-185, 2021
2020
20202. Fen Öğretiminde Güncel Eğilimler ve Sorunlar
Uçar S., Demircioğlu T.
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Hakan Şevki Ayvacı, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.130-155, 2020
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023Sürdürülebilir Gelecek İçin Yeşil Adımlar
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Demircioğlu T., Fettahlıoğlu P., Gülnaz O., Karaduman B.
2015 - 2017
2015 - 2017Argümantasyon Yöntemi Destekli Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Akademik Başarı, Eleştirel Düşünme Becerisi, Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Güdülenme ve Argümantasyon Becerisi Üzerindeki Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
KARAKUŞ M. (Yürütücü), DEMİRCİOĞLU T.
2013 - 2015
2013 - 2015Bilimin Doğasına Yönelik Disiplinler Arası Yaklaşımı Temel Alan Bir Öğretim Programı Geliştirme Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DOĞANAY A. (Yürütücü), YEŞİLPINAR M., DEMİRCİOĞLU T.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorESERA
Üye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014Ufbmek2014- XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Adana-Türkiye
01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013
01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013International Conference Psycology Education, Guidance & Counselling
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012
01 Eylül 2012 - 01 Eylül 20122.Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi.
Katılımcı
Bolu-Türkiye
01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012
01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012X.UFBMEK Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Niğde-Türkiye
01 Şubat 2012 - 01 Şubat 2012
01 Şubat 2012 - 01 Şubat 20124.th World Conference on Educational Sciences
Katılımcı
Barcelona-Türkiye
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 201019. Eğitim Bilimleri Kurultayı
Katılımcı
Lefkoşa-Kıbrıs (Kktc)
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
İzmir-Türkiye
01 Mayıs 2010 - 01 Mayıs 2010
01 Mayıs 2010 - 01 Mayıs 2010