SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Middle school students’ reflections on process oriented guided inquiry learning (POGIL®)
Implementing collaborative inquiry in a middle school science course
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.21, ss.1199-1217, 2020 (SCI-Expanded)

Science Teaching Efficacy of Preservice Elementary Teachers: Examination of the Multiple Factors Reported as Influential
Is case-based learning an effective teaching strategy to challenge students' alternative conceptions regarding chemical kinetics?
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.30, sa.2, ss.151-172, 2012 (SSCI)


PlumX Metrics

- Citations
- Citation Indexes: 41
- Captures
- Readers: 146
- Social Media
- Shares, Likes & Comments: 71076
Cooperative learning instruction for conceptual change in the concepts of chemical kinetics
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.13, sa.3, ss.221-236, 2012 (SCI-Expanded)


PlumX Metrics

- Citations
- Citation Indexes: 63
- Captures
- Readers: 195
- Social Media
- Shares, Likes & Comments: 40
Effectiveness of Conceptual Change Text-oriented Instruction on Students' Understanding of Energy in Chemical Reactions
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
, cilt.17, sa.5, ss.444-453, 2008 (SCI-Expanded)


Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
The Impact of Online Cooperative Learning on Scientific Reasoning Skills and Motivation
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.53, sa.2, ss.504-537, 2024 (ESCI)


6. sınıf öğrencilerinin hücre konusundaki kavramsal yapıları hakkında nitel bir çalışma
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.6, sa.3, ss.737-760, 2014 (Hakemli Dergi)


Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
Bilimin doğasını öğretmede bilim haberleri kullanmanın etkileri
9. International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022
Çevrimiçi işbirlikli öğrenmenin fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz-yeterliklerine etkisi
9. International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022
Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenmenin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Motivasyonlarına Etkisi
9. International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022
Middle school students’ perceptions of POGIL as a collaborative inquiry strategy
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education (FMGTEK), İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019
Süreç odaklı rehberli sorgulamayla öğrenme yönteminin 7. sınıf fen bilimleri öğrencilerinin motivasyonları ve akademik başarıları üzerine etkisi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.100
Bilimin Doğası Öğretiminde Sosyobilimsel Konuların Kullanılmasının Fen Bilimleri ÖğretmenAdaylarının Bilimin Doğasına İlişkin Anlayışlarına Etkisi
27. International Conference on Educational Sciences (ICES-UEBK), 18 - 22 Nisan 2018
Süreç Odaklı Rehberli Sorgulamayla Öğrenmenin (SORSÖ) 6. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Uygulanmasının Etkileri
27. International Conference on Educational Sciences (ICES-UEBK), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2144-2146
PEDAGOJİK FORMASYON SERTİFİKA PROGRAMI KİMYA GRUBU ÖĞRENCİLERİNİN GAZLAR KONUSUNDAKİ ALTERNATİF KAVRAMALARI
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.133
Pedagojik formasyon sertifika programı kimya grubu öğrencilerinin tepkime hızı konusundaki kavramsal anlamaları
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.195
Pedagojik formasyon sertifika programi kimya grubu ögrencilerinin gazlar konusundaki alternatif kavramaları
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.133
Süreç odaklı kılavuzlu sorgulama Genel kimya II dersinde işbirlikli öğrenme ortamı
3. International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, sa.1
Süreç odaklı kılavuzlu sorgulama: Genel kimya II dersinde işbirlikli öğrenme ortamı
EJER, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, cilt.1, sa.1, ss.891-892
Süreç odaklı kılavuzlu sorgulama: Genel kimya II dersinde işbirlikli öğrenme ortamı
III. International Eurasian Educational Research (EJER), Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.891
Küresel ısınma ve ozon tabakasi ile ilgili öğrenci çizimlerinin nitel bir analizi
XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

The Analyses Of Pre Service Science Teachers' Perceived Social And Environmental Problems By Grade Level
International Journal of Arts & Sciences? (IJAS) International Conference for Academic Disciplines, Viyana, Avusturya, 6 - 09 Nisan 2014, ss.1
İlköğretim öğretmen adaylarının fen öğretiminde işbirlikli öğrenmeyi kullanmaları ile ilgili inançları
X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012
Is case based learning an effective method to remedy students misconceptions in chemical kinetics
European Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011
Öğrencileri güdülemede işbirlikçi öğrenme
IX. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010
Pre Service Chemistry Teachers Ideas About the Effect of Catalyst on Rate of Reaction
European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009
Turkish High School Students Conceptions about Endothermic and Exothermic Reactions
XIII. Symposium of the International Organization for Science and Technology Education (IOSTE), İzmir, Türkiye, 21 - 26 Eylül 2008
Turkish High School Students Conceptions about Energy in Chemical Reactions
The European Conference on Educational Research (ECER), GÖTEBORG, İsveç, 8 - 12 Eylül 2008
Effectiveness of conceptual change text oriented instruction on students understanding of energy in chemical reactions
The European Conference on Educational Research (ECER), GÖTEBORG, İsveç, 8 - 12 Eylül 2008
Pre Service Chemistry Teachers Conceptions about Reaction Rate
9th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE), İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2008
Kitaplar
Fen Öğretiminde Kavram Karikatürleri
Fen Öğretimi II, ERGUN MUSTAFA, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.151-172, 2024