Bu çalışma, bilimin doğası öğretiminde bilim haberleri kullanmasının, fen bilimleri öğretmen adaylarının bilimin doğasını anlamalarına, evrensel fen okuryazarlıklarına ve medya okuryazarlıklarına etkisini araştırmaktadır. Araştırma, eşitlenmemiş kontrol gruplu desen kullanılarak 55 fen bilgisi öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda sosyo-bilimsel konular (SBK) temelinde bilimsel gazete haberleri kullanılarak bilimin doğası öğretilirken, kontrol grubunda gazete haberleri olmaksızın, yalnızca SBK kullanılarak öğretilmiştir. Veriler, “Bilimin Doğası Ölçeği”, “Evrensel Fen Okuryazarlığı Ölçeği” ve “Medya Okuryazarlığı Becerileri Ölçeği” ile toplanmıştır. Sonuçlar, SBK bağlamında bilimin doğası öğretiminde bilim haberleri kullanmasının, yalnızca sosyo-bilimsel konu bağlamında yapılan öğretime kıyasla fen bilimleri öğretmen adaylarının medya okuryazarlığı boyutlarından değerlendirme becerisini geliştirdiğini göstermektedir. Diğer yandan, bilim haberlerinin kullanmasının bilimin doğası anlayışları ve evrensel fen okuryazarlığına anlamlı bir etkisi olmamıştır. Bu durum, her iki grupta da SBK kullanılmasıyla açıklanabilir. Çalışma sonuçlarına dayanarak çeşitli öneriler sunulmuştur.
This study examines the impact of incorporating science news into the teaching of nature of science (NOS) on pre-service science teachers' understanding of NOS, universal scientific literacy, and media literacy. A total of 55 pre-service science teachers participated in the study following a non-equivalent control group design. The experimental group was taught NOS using science news in socio-scientific contexts, whereas the control group received NOS instruction solely through socio-scientific issues (SSIs) without science news. Data were gathered using the “Nature of Science Scale”, “Global Science Literacy Scale”, and “Media Literacy Skills Scale”. The findings indicate that integrating science news when teaching NOS alongside SSIs enhances pre-service teachers' evaluation skills related to media literacy compared to teaching only within socio-scientific contexts. However, incorporating science news did not significantly impact NOS understanding or global scientific literacy, likely due to both groups addressing similar SSIs. Recommendations were made based on the study's results.