Eğitim Bilgileri
2011 - 2016
2011 - 2016Doktora
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2008 - 2011
2008 - 2011Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2005 - 2008
2005 - 2008Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersine Yönelik Okul Temelli Bir Öğretim Programı Geliştirme Çalışması
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları Ve Öğretim
2011
2011Yüksek Lisans
Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmenin Öğretimine Yönelik Yeterliklerine İlişkin Görüşleri
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları Ve Öğretim
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2017
20171. Akademik Okul Çalıştayları
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Çukurova Üniversitesi
2016
2016EPDAD Değerlendirici Eğitimi
Kalite Yönetimi
Eğitim Fakülteleri Eğitim Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
2016
2016Meta- Analize Giriş
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Pegem Akademi
2015
2015NVIVO 10/ Başlangıç Düzeyi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Anı Yayıncılık
2012
2012Proje Hazırlama: Teorikten Pratiğe
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Dokuz Eylül Üniversitesi
2011
2011Nitel Araştırma Yöntemleri
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Pegem Akademi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2010
2008 - 2010Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı
2008 - 2010
2008 - 2010İlköğretim Matematik Öğretmeni
1. Hava İkmal Bakım Merkezi İlköğretim Okulu, İlköğretim Matematik Öğretmeni
Makaleler
2024
20241. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Hizmet Kalitesine Yönelik Memnuniyet Düzeylerinin İncelenmesi
KARAÇOBAN GÜRBÜZ F., YEŞİLPINAR UYAR M.
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
, cilt.14, ss.81-98, 2024 (TRDizin)
2019
20192. Yükseköğretimde öğretim yeterlikleri: Öğretimde planlama ve değerlendirme dersinin geliştirilmesine yönelik bir ihtiyaç analizi
DOĞANAY A., YEŞİLPINAR UYAR M.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.1-16, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20183. Öğrenci merkezli strateji, yöntem ve tekniklerin akademik başarıya etkisi: Bir meta-analiz çalışması
YEŞİLPINAR UYAR M., DOĞANAY A.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.186-209, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20184. The Implementation and Evaluation of an Instructional Design Based on the Interdisciplinary Approach: Conscious Consumer Education
KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR UYAR M.
Journal of Education and Learning , cilt.7, sa.2, ss.65-75, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20175. Okul temelli yaklaşımla geliştirilen öğretim ilke ve yöntemleri dersi öğretim programının değerlendirilmesi
YEŞİLPINAR UYAR M., DOĞANAY A.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları , cilt.7, sa.14, ss.63-87, 2017 (TRDizin)
2017
20176. Social Studies Teachers' In-service Training Needs towards Project Tasks: A Comparative Case Study
YEŞİLPINAR UYAR M., KARAKUŞ F.
Universal Journal of Educational Research , cilt.5, sa.12, ss.2137-2148, 2017 (Scopus)
2017
20177. Determining Teachers? Educational Needs Regarding School EducationProjects within the Scope of Erasmus + Programme
Karakuş F., Yeşilpınar Uyar M., Balbağ N. L.
Journal of Education and Training Studies , cilt.5, sa.11, ss.32-43, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Perceptions of Students from the Department of Computer Education and Instructional Technologies Regarding the Concept of Curriculum
YEŞİLPINAR UYAR M.
International Education Studies , cilt.10, sa.9, ss.9-22, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20179. Eğitim programları ve öğretim alanına yönelik bir dergideki araştırmalara ilişkin içerik analizi: 2002-2015
YEŞİLPINAR UYAR M.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.25, sa.3, ss.1009-1024, 2017 (TRDizin)
2017
201710. Eğitim Programları ve Öğretim Alanına Yönelik Bir Dergideki Araştırmalara İlişkin İçerik Analizi: 2002-2015
YEŞİLPINAR UYAR M.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.25, sa.3, ss.1009-1024, 2017 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2017
201711. Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin ?Pedagojik Formasyon? Kavramına Yönelik Metaforik Algılarının İncelenmesi
TURHAN TÜRKKAN B., YEŞİLPINAR UYAR M., YOLCU E.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.41-60, 2017 (TRDizin)
2017
201712. Pedagojik formasyon öğrencilerinin ’pedagojik formasyon’ kavramına yönelik metaforik algılarının incelenmesi
TURHAN TÜRKKAN B., YEŞİLPINAR UYAR M., YOLCU E.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.41-60, 2017 (TRDizin)
2016
201613. The Metaphors of Secondary School Students towards the Concept of "Mathematical Problem"
TURHAN B., YEŞİLPINAR M.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.45, sa.1, ss.99-130, 2016 (TRDizin)
2016
201614. The Metaphors of Secondary School Students Towards the Concept of "Mathematical Problem"
TURHAN TÜRKKAN B., YEŞİLPINAR UYAR M.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.45, sa.1, ss.99-129, 2016 (ESCI, TRDizin)
2016
201615. A Need Analysis Study Regarding to Develop a School-Based Curriculum for Teaching Principles and Methods Course
YEŞİLPINAR UYAR M.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.6, sa.1, ss.73-95, 2016 (ESCI)
2016
201616. Öğretim ilke ve yöntemleri dersine yönelik okul temelli öğretim programı geliştirmeye ilişkin bir ihtiyaç analizi çalışması
YEŞİLPINAR M.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI , cilt.6, sa.1, ss.73-96, 2016 (TRDizin)
2015
201517. E öğrenme sistemlerinin kullanımı sürecinde karşılaşılan sınıf yönetimi ile ilişkili sorunlar ve çözüm önerileri
Dinçer S., Yeşilpınar Uyar M.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE , cilt.21, sa.4, ss.453-470, 2015 (TRDizin)
2015
201518. Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitiminde Model Arayışı
DOĞANAY A., MÜKERREM A. T., YEŞİLPINAR UYAR M., YOLCU E., TURHAN TÜRKKAN B., SARI M., et al.
International Journal of Curriculum and Instructional Studies , cilt.5, sa.9, ss.1-21, 2015 (TRDizin)
2015
201519. Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde model arayışı Search for a new model in pre service teacher education
DOĞANAY A., TAŞ M., YEŞİLPINAR UYAR M., YOLCU E., TURHAN TÜRKKAN B., SARI M., et al.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , 2015 (TRDizin)
2014
201420. Sınıf Öğretmenleri Ve Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmenin Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik Algıları
YEŞİLPINAR M., DOĞANAY A.
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.43, ss.57-82, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201421. Öğretmen Adaylarına Yönelik Bilimin Doğası Konulu Disiplinler Arası Öğretim Programı Geliştirmeye İlişkin Bir İhtiyaç Analizi Çalışması
DOĞANAY A., DEMİRCİOĞLU T., YEŞİLPINAR M.
e-Turkish Studies (elektronik) , cilt.9, sa.5, ss.777-798, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201422. Birinci Sınıf Öğrencilerinde Kardinalite ve İlişkili Kavramların Problem Durumlarında Kullanımının İncelenmesi
OLKUN S., YEŞİLPINAR M., KIŞLA S.
İlköğretim Online , cilt.13, sa.1, ss.146-154, 2014 (Scopus)
2014
201423. Birinci sınıf öğrencilerinde kardinalite ve ilişkili kavramların problem durumlarında kullanımı
OLKUN S., YEŞİLPINAR UYAR M., SEVİL K.
İlköğretim Online , cilt.13, sa.1, ss.146-154, 2014 (TRDizin)
2014
201424. Öğretmen Adaylarına Yönelik Bilimin Doğası Konulu Disiplinler Arası Öğretim Programı Geliştirmeye İlişkin Bir İhtiyaç Analizi Çalışması
Doğanay A., Demircioğlu T., Yeşilpınar Uyar M.
Journal of Turkish Studies , cilt.9, ss.777, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201425. Öğretmen adaylarına yönelik bilimin doğası konulu disiplinler arası öğretim programı geliştirmeye ilişkin bir ihtiyaç analizi çalışması
DOĞANAY A., DEMİRCİOĞLU T., YEŞİLPINAR UYAR M.
Turkish Studies , 2014 (SSCI)
2013
201326. İlköğretim Altıncı Sınıf Matematik Dersinde Uygulanan Etkinliklerin ve Ölçme-Değerlendirme Sürecinin İncelenmesi.
KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI , cilt.3, sa.1, ss.35-54, 2013 (TRDizin)
2013
201327. Altıncı Sınıf Matematik Dersinde Uygulanan Etkinliklerin ve Ölçme-Değerlendirme Sürecinin İncelenmesi.
KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI , cilt.3, sa.1, ss.35-54, 2013 (TRDizin)
2013
201328. İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde uygulanan etkinliklerin ve ölçme değerlendirme sürecinin incelenmesi: Bir durum çalışması
KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR UYAR M.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.35-54, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2020
20201. Öğretmen Adaylarının Kompozisyonlarında ve Resimlerinde Eğitim: Göstergebilimsel bir analiz.
GÜRDOĞAN BAYIR Ö., YEŞİLPINAR UYAR M.
Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi, 16 - 19 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
0
02. İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin ?Matematik Problemi? Kavramına Yönelik Metaforları
TURHAN B., YEŞİLPINAR M.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, ss.496, (Özet Bildiri)
0
03. Classrrom Teachers?and Prospective Classroom Teachers? Perception of Self Efficacy Toward Teaching Critical Thinking
YEŞİLPINAR M., DOĞANAY A.
I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, ss.338, (Özet Bildiri)
0
04. A Need Assessment Study for An Interdisciplinary Curriculum About Nature of Science for Prospective Elementary Teachers
DOĞANAY A., DEMİRCİOĞLU T., YEŞİLPINAR M.
European Conference on Curriculum Studies. Future Directions:Uncertainty and Possibility, Portekiz, (Özet Bildiri)
0
05. Altıncı Sınıf Matematik Dersinde Uygulanan Etkinliklerin ve Ölçme-Değerlendirme Sürecinin İncelenmesi
KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, ss.385, (Özet Bildiri)
0
06. An Example of Practice Based on Interdisciplinary Approach: Conscious Consumer Instruction
KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.
European Conference on Curriculum Studies. Future Directions:Uncertainty and Possibility, Portekiz, (Tam Metin Bildiri)
0
07. A Need Assessment Study for An Interdisciplinary Curriculum About Nature of Science for Prospective Elementary Teachers
DOĞANAY A., DEMİRCİOĞLU T., YEŞİLPINAR M.
European Conference on Curriculum Studies. Future Directions:Uncertainty and Possibility, Portekiz, (Özet Bildiri)
0
08. Classrrom Teachers?and Prospective Classroom Teachers? Perception of Self Efficacy Toward Teaching Critical Thinking
YEŞİLPINAR M., DOĞANAY A.
I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, ss.338, (Özet Bildiri)
2019
20199. Content analysis of research on school based curriculum development: A metasynthesis study
YEŞİLPINAR UYAR M.
7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 9 - 12 Ekim 2019, ss.327-328, (Özet Bildiri)
2019
201910. Prediction level of the metacognitive learning strategies on dispositions to be open to learning
YEŞİLPINAR UYAR M.
7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 9 - 12 Ekim 2019, ss.247-248, (Özet Bildiri)
2018
201811. Assessment of faculty members’ teaching competencies scale (Afmtcs): Validity and reliability study
Doğanay A., Yeşilpınar Uyar M., Dinçer S., Karakuş F.
6th International Conference on Curriculum and Instruction, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.221-224, (Özet Bildiri)
2018
201812. Perception of faculty members’ teaching competencies scale (Pfmtcs): Validity and reliability study
Doğanay A., Yeşilpınar Uyar M., Karakuş F., Dinçer S.
6th International Conference on Curriculum and Instruction, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.225-228, (Özet Bildiri)
2018
201813. Sınıf öğretmenliği programı öğrenme kazanımlarının kategorileri ve düzeyleri açısından incelenmesi
TUNCA N., YEŞİLPINAR UYAR M., ALKIN ŞAHİN S.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, ss.999-1008, (Tam Metin Bildiri)
2018
201814. Sınıf öğretmeni adaylarının grupla çalışma sürecine ilişkin algıları
KARAKUŞ F., YEŞİLPINAR UYAR M.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1883-1894, (Tam Metin Bildiri)
2018
201815. The scale of disposition to be open to learning (higher education student form): Validity and reliability study
TUNCA N., YEŞİLPINAR UYAR M., ALKIN ŞAHİN S.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, ss.474-477, (Özet Bildiri)
2018
201816. Düşünmeyi destekleyen öğrenci davranışları: Bir olgubilim araştırması
ALKIN ŞAHİN S., TUNCA N., YEŞİLPINAR UYAR M.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 23 - 25 Mart 2018, ss.70, (Özet Bildiri)
2018
201817. Sosyal bilgiler ve matematik dersi öğretim programı öğrenme kazanmalarının eleştirel düşünmeyi kazandırma düzeyi açısından incelenmesi.
YEŞİLPINAR UYAR M., TUNCA N., ALKIN ŞAHİN S.
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 23 - 25 Mart 2018, ss.68, (Özet Bildiri)
2017
201718. Teaching Competencies of Teaching Staff: A Case Study
YEŞİLPINAR UYAR M., DOĞANAY A., KARAKUŞ F.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2017, ss.105-106, (Özet Bildiri)
2017
201719. Okul Öncesi Öğretmenlerin Gerçekleştirdikleri Okul Temelli Uygulamaların, Öğretim Programına Bağlılık Kavramı Çerçevesinde İncelenmesi
YEŞİLPINAR UYAR M., ETİ İ.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.138-139, (Tam Metin Bildiri)
2017
201720. Examining Education Faculty Students? Levels of Satisfaction in Terms of Different Variables
YEŞİLPINAR UYAR M., KARAKUŞ F., DOĞANAY A.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2017, ss.107-108, (Özet Bildiri)
2017
201721. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Proje Görevlerini Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Süreçlerine İlişkin Eğitim Gereksinimleri
YEŞİLPINAR UYAR M., KARAKUŞ F.
VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)
2017
201722. Educational needs of social sciences teachers for planning, implementation and evaluation processes of project tasks
YEŞİLPINAR UYAR M., KARAKUŞ F.
International Symposium on Social Studies Education VI, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.76-77, (Özet Bildiri)
2017
201723. Investigation of learning outcomes in social science studies curriculum in terms of categories, levels and interdisciplinary features
DOĞANAY A., YEŞİLPINAR UYAR M.
International Symposium on Social Studies Education VI, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.78-79, (Özet Bildiri)
2017
201724. Identifying The Educational Needs Of Teachers In The Process Of Proposing A Comenius Project
KARAKUŞ F., YEŞİLPINAR UYAR M., BALBAĞ N. L.
26th International Congress on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
2017
201725. The Effect Of Student-Centered Strategies, Methods and Techniques On Academic Achievement: A Meta-Analysis Study
DOĞANAY A., YEŞİLPINAR UYAR M.
26th International Congress on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.238-241, (Özet Bildiri)
2016
201626. Öğretim ilke ve yöntemleri dersine yönelik okul temelli bir öğretim programı geliştirme
YEŞİLPINAR UYAR M., DOĞANAY A.
4th International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.174-175, (Özet Bildiri)
2016
201627. A School-based curriculum development for the teaching principles and methods course
YEŞİLPINAR UYAR M., DOĞANAY A.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, ss.174-176, (Özet Bildiri)
2016
201628. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin eğitim programı kavramına ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla incelenmesi
YEŞİLPINAR M.
4th International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.94-95, (Özet Bildiri)
2016
201629. Examination of the perceptions of the students from the department of computer and instructional technologies of the “curriculum” concept through metaphors
YEŞİLPINAR UYAR M.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, ss.94-96, (Özet Bildiri)
2016
201630. Öğretmenlik meslek bilgisi dersleri öğrenme kazanımlarının alanlarına ve düzeylerine göre sınıflandırılarak incelenmesi
YEŞİLPINAR UYAR M.
WVIII Amse-Amce-Waer Congress, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.274, (Özet Bildiri)
2016
201631. Öğretimde planlama ve değerlendirme dersinin geliştirilmesine yönelik bir ihtiyaç analizi çalışması
DOĞANAY A., YEŞİLPINAR UYAR M.
WVIII Amse-Amce-Waer Congress, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.298, (Özet Bildiri)
2016
201632. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersinin Geliştirilmesine Yönelik Bir İhtiyaç Analizi Çalışması
DOĞANAY A., YEŞİLPINAR M.
WVIII Amse-Amce-Waer Congress, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.298, (Özet Bildiri)
2016
201633. Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri Öğrenme Kazanımlarının Alanlarına ve Düzeylerine Göre Sınıflandırılarak İncelenmesi
YEŞİLPINAR M.
WVIII Amse-Amce-Waer Congress, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.274, (Özet Bildiri)
2016
201634. Bütünleştirilmiş Program Çalışmalarına Yönelik Yurtdışı Eğilimlerin Belirlenmesi
YEŞİLPINAR M.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.256, (Özet Bildiri)
2015
201535. The metaphors of pedagogical formation students toward the concept of pedagogical formation education
TURHAN TÜRKKAN B., YEŞİLPINAR UYAR M., YOLCU E.
3. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.275-277, (Özet Bildiri)
2015
201536. A Need Analysis Study Regarding To Develop a School-Based Curriculum for Teaching Principles and Methods Course
YEŞİLPINAR M., DOĞANAY A.
The Third International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.360-362, (Özet Bildiri)
2015
201537. The Metaphors pf Pedagogical Formation Students toward the Concept of "Pedagogical Formation" Education
TURHAN B., YEŞİLPINAR M., YOLCU E.
The Third International Congress on Curriculum and Instruction: Curriculum Studies in Higher Educatiion, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.275-277, (Özet Bildiri)
2015
201538. Öğretmen adaylarının disiplinler arası bir program aracılığıyla bilimin doğasına yönelik anlayışlarını geliştirmeye ilişkin bir durum çalışması
DOĞANAY A., DEMİRCİOĞLU T., YEŞİLPINAR UYAR M.
II nd International Eurasian Educational Research Congress, 8 - 10 Haziran 2015, ss.871-873, (Özet Bildiri)
2015
201539. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİSİPLİNLER ARASI BİR PROGRAM ARACILIĞIYLA BİLİMİN DOĞASINA YÖNELİK ANLAYIŞLARINI GELİŞTİRMEYE İLİŞKİN BİR DURUM ÇALIŞMASI
DOĞANAY A., DEMİRCİOĞLU T., YEŞİLPINAR M.
I nd International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.150-158, (Özet Bildiri)
2015
201540. Öğretmen Adaylarinin Disiplinler Arasi Bir Program Araciliğiyla Bilimin Doğasina Yönelik Anlayişlarini Geliştirmeye İlişkin Bir Durum Çalişmasi
DOĞANAY A., DEMİRCİOĞLU T., YEŞİLPINAR UYAR M.
I nd International Eurasian Educational Research Congress, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201541. The Implementation and Evaluation Study of an Instruction Design Based on the Interdisciplinary Approach?
KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.
The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, ss.100-103, (Özet Bildiri)
2013
201342. An Example of Practice Based on Interdisciplinary Approach: Conscious Consumer Instruction
KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.
European Conference on Curriculum Studies, Braga, Portekiz, 18 - 19 Ekim 2013, ss.854-861, (Tam Metin Bildiri)
2013
201343. A need assessment study for an interdisciplinary curriculum about nature of science for prospective elementary teacher
DOĞANAY A., DEMİRCİOĞLU T., YEŞİLPINAR UYAR M.
European Conference on Curriculum Studies. Future Directions:Uncertainty and Possibility, 18 - 19 Ekim 2013, ss.52, (Özet Bildiri)
2013
201344. A Need Assessment Study for An Interdisciplinary Curriculum About Nature of Science For Prospective Elementary Teachers.
DOĞANAY A., DEMİRCİOĞLU T., YEŞİLPINAR M.
European Conference on Curriculum Studies,, Braga, Portekiz, 18 - 19 Ekim 2013, (Özet Bildiri)
2013
201345. Hesaplama Performansı Testi: Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması?
OLKUN S., CAN D., YEŞİLPINAR M.
Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2013, ss.89-92, (Tam Metin Bildiri)
2012
201246. Altıncı Sınıf Matematik Dersinde Uygulanan Etkinliklerin ve Ölçme-Değerlendirme Sürecinin İncelenmesi
KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.385, (Özet Bildiri)
2012
201247. İlköğretim Ikinci Kademe Öğrencilerinin ?Matematik Problemi? Kavramına Yönelik Metaforları
TURHAN B., YEŞİLPINAR M.
10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.496, (Özet Bildiri)
2012
201248. İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde uygulanan etkinliklerin ve ölçme değerlendirme sürecinin incelenmesi
KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR UYAR M.
X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.385, (Özet Bildiri)
2012
201249. İlköğretim Altıncı Sınıf Matematik Dersinde Uygulanan Etkinliklerin ve Ölçme Değerlendirme Sürecinin İncelenmesi
KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR UYAR M.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. Ortaokul matematik öğretim programlarının genel amaçları
DOĞANAY A., YEŞİLPINAR UYAR M.
Ortaokul Matematik Öğretim Programları: Tarihsel Bir İnceleme, Mehmet Fatih Özmantar, Hatice Akkoç, Bilge Kuşdemir Kayıran, Melike Özyurt, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.77-111, 2018
2018
20182. Ortaokul matematik öğretim programlarının genel amaçları
DOĞANAY A., YEŞİLPINAR UYAR M.
Ortaokul matematik öğretim programları tarihsel bir inceleme, Mehmet Fatih Özmantar, Hatice Akkoç, Bilge Kuşdemir Kayıran, Melike Özyurt, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.77-115, 2018
2016
20163. Bütünleştirilmiş program çalışmalarına yönelik yurtdışı eğilimlerin belirlenmesi
YEŞİLPINAR M.
Eğitim bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı, Prof.Dr. Kıymet SELVİ, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.46-63, 2016
2016
20164. Bütünleştirilmiş program çalışmalarına yönelik yurtdışı eğilimlerin belirlenmesi
YEŞİLPINAR UYAR M.
Eğitim bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı, , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.45-64, 2016
Desteklenen Projeler
2017 - 2018
2017 - 2018Öğretim Elemanlarının Öğretimi Planlama Uygulama ve Değerlendirme Süreçlerine İlişkin Hizmet İçi Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DOĞANAY A. (Yürütücü), KARAKUŞ F., DİNÇER S., YEŞİLPINAR UYAR M.
2014 - 2016
2014 - 2016ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ DERSİNE YÖNELİK OKUL TEMELLİ BİR ÖĞRETİM PROGRAMI GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
DOĞANAY A. (Yürütücü), YEŞİLPINAR M.
2013 - 2015
2013 - 2015Bilimin Doğasına Yönelik Disiplinler Arası Yaklaşımı Temel Alan Bir Öğretim Programı Geliştirme Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DOĞANAY A. (Yürütücü), YEŞİLPINAR M., DEMİRCİOĞLU T.
2013 - 2015
2013 - 2015Disiplinler Arası Yaklaşıma Dayalı Bir Uygulama Örneği: Bilinçli Tüketici Eğitimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KARAKUŞ M. (Yürütücü), YEŞİLPINAR M.
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 201625. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Katılımcı
Adana-Türkiye
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015The Third International Congress on Curriculum and Instruction: Curriculum Studies in Higher Education
Katılımcı
Adana-Türkiye
01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015
01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015II nd International Eurasian Educational Research Congress
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Kasım 2013 - 01 Kasım 2013
01 Kasım 2013 - 01 Kasım 2013European Conference on Curriculum Studies. Future Directions: Uncertainty and Possibility
Katılımcı
Braga-Portekiz
01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013
01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 201312. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu,
Katılımcı
Aydın-Türkiye
01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012
01 Eylül 2012 - 01 Eylül 20122. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi,
Katılımcı
Bolu-Türkiye
01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012
01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Niğde-Türkiye
01 Ekim 2011 - 01 Ekim 2011
01 Ekim 2011 - 01 Ekim 2011