Arş. Gör. Dr. MELİS YEŞİLPINAR UYAR


Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Sosyal Bilimler Enstitüsü


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları ve Öğretim

Metrikler

Yayın

81

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

7

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (TrDizin)

6

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

18

Proje

4

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2011 - 2016

2011 - 2016

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler, Eğitim Bilimleri, Türkiye

2008 - 2011

2008 - 2011

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler, Eğitim Bilimleri, Türkiye

2005 - 2008

2005 - 2008

Lisans

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2016

2016

Doktora

Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersine Yönelik Okul Temelli Bir Öğretim Programı Geliştirme Çalışması

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları Ve Öğretim

2011

2011

Yüksek Lisans

Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmenin Öğretimine Yönelik Yeterliklerine İlişkin Görüşleri

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları Ve Öğretim

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2017

2017

1. Akademik Okul Çalıştayları

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Çukurova Üniversitesi

2016

2016

EPDAD Değerlendirici Eğitimi

Kalite Yönetimi

Eğitim Fakülteleri Eğitim Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği

2016

2016

Meta- Analize Giriş

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Pegem Akademi

2015

2015

NVIVO 10/ Başlangıç Düzeyi

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Anı Yayıncılık

2012

2012

Proje Hazırlama: Teorikten Pratiğe

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Dokuz Eylül Üniversitesi

2011

2011

Nitel Araştırma Yöntemleri

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Pegem Akademi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Eğitim Programları ve Öğretim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2010 - Devam Ediyor

2010 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Akademi Dışı Deneyim

2008 - 2010

2008 - 2010

Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı

2008 - 2010

2008 - 2010

İlköğretim Matematik Öğretmeni

1. Hava İkmal Bakım Merkezi İlköğretim Okulu, İlköğretim Matematik Öğretmeni

Makaleler

Tümü (28)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (4)
TRDizin (22)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

0

0

2. İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin ?Matematik Problemi? Kavramına Yönelik Metaforları

TURHAN B., YEŞİLPINAR M.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, ss.496, (Özet Bildiri)

0

0

3. Classrrom Teachers?and Prospective Classroom Teachers? Perception of Self Efficacy Toward Teaching Critical Thinking

YEŞİLPINAR M., DOĞANAY A.

I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, ss.338, (Özet Bildiri)

0

0

4. A Need Assessment Study for An Interdisciplinary Curriculum About Nature of Science for Prospective Elementary Teachers

DOĞANAY A., DEMİRCİOĞLU T., YEŞİLPINAR M.

European Conference on Curriculum Studies. Future Directions:Uncertainty and Possibility, Portekiz, (Özet Bildiri)

0

0

5. Altıncı Sınıf Matematik Dersinde Uygulanan Etkinliklerin ve Ölçme-Değerlendirme Sürecinin İncelenmesi

KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, ss.385, (Özet Bildiri)

0

0

6. An Example of Practice Based on Interdisciplinary Approach: Conscious Consumer Instruction

KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.

European Conference on Curriculum Studies. Future Directions:Uncertainty and Possibility, Portekiz, (Tam Metin Bildiri)

0

0

7. A Need Assessment Study for An Interdisciplinary Curriculum About Nature of Science for Prospective Elementary Teachers

DOĞANAY A., DEMİRCİOĞLU T., YEŞİLPINAR M.

European Conference on Curriculum Studies. Future Directions:Uncertainty and Possibility, Portekiz, (Özet Bildiri)

0

0

8. Classrrom Teachers?and Prospective Classroom Teachers? Perception of Self Efficacy Toward Teaching Critical Thinking

YEŞİLPINAR M., DOĞANAY A.

I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, ss.338, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. Content analysis of research on school based curriculum development: A metasynthesis study

YEŞİLPINAR UYAR M.

7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 9 - 12 Ekim 2019, ss.327-328, (Özet Bildiri)

2019

2019

10. Prediction level of the metacognitive learning strategies on dispositions to be open to learning

YEŞİLPINAR UYAR M.

7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 9 - 12 Ekim 2019, ss.247-248, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Assessment of faculty members’ teaching competencies scale (Afmtcs): Validity and reliability study

Doğanay A., Yeşilpınar Uyar M., Dinçer S., Karakuş F.

6th International Conference on Curriculum and Instruction, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.221-224, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Perception of faculty members’ teaching competencies scale (Pfmtcs): Validity and reliability study

Doğanay A., Yeşilpınar Uyar M., Karakuş F., Dinçer S.

6th International Conference on Curriculum and Instruction, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.225-228, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. Sınıf öğretmenliği programı öğrenme kazanımlarının kategorileri ve düzeyleri açısından incelenmesi

TUNCA N., YEŞİLPINAR UYAR M., ALKIN ŞAHİN S.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, ss.999-1008, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

14. Sınıf öğretmeni adaylarının grupla çalışma sürecine ilişkin algıları

KARAKUŞ F., YEŞİLPINAR UYAR M.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1883-1894, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

16. Düşünmeyi destekleyen öğrenci davranışları: Bir olgubilim araştırması

ALKIN ŞAHİN S., TUNCA N., YEŞİLPINAR UYAR M.

Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, 23 - 25 Mart 2018, ss.70, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. Teaching Competencies of Teaching Staff: A Case Study

YEŞİLPINAR UYAR M., DOĞANAY A., KARAKUŞ F.

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2017, ss.105-106, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. Okul Öncesi Öğretmenlerin Gerçekleştirdikleri Okul Temelli Uygulamaların, Öğretim Programına Bağlılık Kavramı Çerçevesinde İncelenmesi

YEŞİLPINAR UYAR M., ETİ İ.

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.138-139, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

20. Examining Education Faculty Students? Levels of Satisfaction in Terms of Different Variables

YEŞİLPINAR UYAR M., KARAKUŞ F., DOĞANAY A.

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2017, ss.107-108, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Proje Görevlerini Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Süreçlerine İlişkin Eğitim Gereksinimleri

YEŞİLPINAR UYAR M., KARAKUŞ F.

VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

22. Educational needs of social sciences teachers for planning, implementation and evaluation processes of project tasks

YEŞİLPINAR UYAR M., KARAKUŞ F.

International Symposium on Social Studies Education VI, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.76-77, (Özet Bildiri)

2017

2017

24. Identifying The Educational Needs Of Teachers In The Process Of Proposing A Comenius Project

KARAKUŞ F., YEŞİLPINAR UYAR M., BALBAĞ N. L.

26th International Congress on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

25. The Effect Of Student-Centered Strategies, Methods and Techniques On Academic Achievement: A Meta-Analysis Study

DOĞANAY A., YEŞİLPINAR UYAR M.

26th International Congress on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.238-241, (Özet Bildiri)

2016

2016

26. Öğretim ilke ve yöntemleri dersine yönelik okul temelli bir öğretim programı geliştirme

YEŞİLPINAR UYAR M., DOĞANAY A.

4th International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.174-175, (Özet Bildiri)

2016

2016

27. A School-based curriculum development for the teaching principles and methods course

YEŞİLPINAR UYAR M., DOĞANAY A.

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, ss.174-176, (Özet Bildiri)

2016

2016

28. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin eğitim programı kavramına ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla incelenmesi

YEŞİLPINAR M.

4th International Conference on Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.94-95, (Özet Bildiri)

2016

2016

32. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersinin Geliştirilmesine Yönelik Bir İhtiyaç Analizi Çalışması

DOĞANAY A., YEŞİLPINAR M.

WVIII Amse-Amce-Waer Congress, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.298, (Özet Bildiri)

2016

2016

33. Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri Öğrenme Kazanımlarının Alanlarına ve Düzeylerine Göre Sınıflandırılarak İncelenmesi

YEŞİLPINAR M.

WVIII Amse-Amce-Waer Congress, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.274, (Özet Bildiri)

2016

2016

34. Bütünleştirilmiş Program Çalışmalarına Yönelik Yurtdışı Eğilimlerin Belirlenmesi

YEŞİLPINAR M.

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.256, (Özet Bildiri)

2015

2015

35. The metaphors of pedagogical formation students toward the concept of pedagogical formation education

TURHAN TÜRKKAN B., YEŞİLPINAR UYAR M., YOLCU E.

3. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.275-277, (Özet Bildiri)

2015

2015

36. A Need Analysis Study Regarding To Develop a School-Based Curriculum for Teaching Principles and Methods Course

YEŞİLPINAR M., DOĞANAY A.

The Third International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.360-362, (Özet Bildiri)

2015

2015

37. The Metaphors pf Pedagogical Formation Students toward the Concept of "Pedagogical Formation" Education

TURHAN B., YEŞİLPINAR M., YOLCU E.

The Third International Congress on Curriculum and Instruction: Curriculum Studies in Higher Educatiion, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.275-277, (Özet Bildiri)

2015

2015

41. The Implementation and Evaluation Study of an Instruction Design Based on the Interdisciplinary Approach?

KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.

The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, ss.100-103, (Özet Bildiri)

2013

2013

42. An Example of Practice Based on Interdisciplinary Approach: Conscious Consumer Instruction

KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.

European Conference on Curriculum Studies, Braga, Portekiz, 18 - 19 Ekim 2013, ss.854-861, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

43. A need assessment study for an interdisciplinary curriculum about nature of science for prospective elementary teacher

DOĞANAY A., DEMİRCİOĞLU T., YEŞİLPINAR UYAR M.

European Conference on Curriculum Studies. Future Directions:Uncertainty and Possibility, 18 - 19 Ekim 2013, ss.52, (Özet Bildiri)

2013

2013

45. Hesaplama Performansı Testi: Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması?

OLKUN S., CAN D., YEŞİLPINAR M.

Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2013, ss.89-92, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

46. Altıncı Sınıf Matematik Dersinde Uygulanan Etkinliklerin ve Ölçme-Değerlendirme Sürecinin İncelenmesi

KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR M.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.385, (Özet Bildiri)

2012

2012

47. İlköğretim Ikinci Kademe Öğrencilerinin ?Matematik Problemi? Kavramına Yönelik Metaforları

TURHAN B., YEŞİLPINAR M.

10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.496, (Özet Bildiri)

2012

2012

48. İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde uygulanan etkinliklerin ve ölçme değerlendirme sürecinin incelenmesi

KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR UYAR M.

X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.385, (Özet Bildiri)

2012

2012

49. İlköğretim Altıncı Sınıf Matematik Dersinde Uygulanan Etkinliklerin ve Ölçme Değerlendirme Sürecinin İncelenmesi

KARAKUŞ M., YEŞİLPINAR UYAR M.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2018

2018

1. Ortaokul matematik öğretim programlarının genel amaçları

DOĞANAY A., YEŞİLPINAR UYAR M.

Ortaokul Matematik Öğretim Programları: Tarihsel Bir İnceleme, Mehmet Fatih Özmantar, Hatice Akkoç, Bilge Kuşdemir Kayıran, Melike Özyurt, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.77-111, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

2. Ortaokul matematik öğretim programlarının genel amaçları

DOĞANAY A., YEŞİLPINAR UYAR M.

Ortaokul matematik öğretim programları tarihsel bir inceleme, Mehmet Fatih Özmantar, Hatice Akkoç, Bilge Kuşdemir Kayıran, Melike Özyurt, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.77-115, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

3. Bütünleştirilmiş program çalışmalarına yönelik yurtdışı eğilimlerin belirlenmesi

YEŞİLPINAR M.

Eğitim bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı, Prof.Dr. Kıymet SELVİ, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.46-63, 2016

2016

2016

4. Bütünleştirilmiş program çalışmalarına yönelik yurtdışı eğilimlerin belirlenmesi

YEŞİLPINAR UYAR M.

Eğitim bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı, , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.45-64, 2016

Desteklenen Projeler



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016

01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016

25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi

Katılımcı

Adana-Türkiye

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

The Third International Congress on Curriculum and Instruction: Curriculum Studies in Higher Education

Katılımcı

Adana-Türkiye

01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015

01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015

II nd International Eurasian Educational Research Congress

Katılımcı

Ankara-Türkiye

01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015

01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015

The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges

Katılımcı

Ankara-Türkiye

01 Kasım 2013 - 01 Kasım 2013

01 Kasım 2013 - 01 Kasım 2013

European Conference on Curriculum Studies. Future Directions: Uncertainty and Possibility

Katılımcı

Braga-Portekiz

01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013

01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013

12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu,

Katılımcı

Aydın-Türkiye

01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012

01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012

2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi,

Katılımcı

Bolu-Türkiye

01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012

01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi

Katılımcı

Niğde-Türkiye

01 Ekim 2011 - 01 Ekim 2011

01 Ekim 2011 - 01 Ekim 2011

I. International Congress on Curriculum and Instruction

Katılımcı

Eskişehir-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 9

h-indeksi (WOS): 2