Doç. Dr. MÜKERREM TAŞ


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Eğitim Proğramı ve Öğretimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları ve Öğretim, Öğretmen Eğitimi

E-posta: mtas@cu.edu.tr
İş Telefonu: +90 322 338 6733 Dahili: 37
Web: https://avesis.cu.edu.tr//mtas
Posta Adresi: Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü,Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalı 01330 Sarıçam/ADANA

Metrikler

Yayın

42

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

1

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Proje

12

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2004 - 2010

2004 - 2010

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye

Yaptığı Tezler

2010

2010

Doktora

Kavram ve genelleme yapısının doğrudan öğretiminin ve örtük olarak öğrenilmesinin sınıflama ve açıklama davranışına, sınıflama ve açıklama davranışının kalıcılığına ve transfere etkisi.

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim

2004

2004

Yüksek Lisans

Eğitimde toplam kalite yönetim anlayışına göre hizmet içi eğitime katılan öğretmen ve yöneticilerin iş motivasyonuna ilişkin görüşlerinin araştırılması.

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2014

2014

Meta Analiz Atölyesi

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Bahçeşehir Üniversitesi Araştırma Yöntemleri Okulu

2013

2013

Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi: NVİVO 10 programı

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Anı Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık

2010

2010

Eğitim Bilimleri Araştırma Günleri

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Pegem AKADEMİ

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Eğitim Programları ve Öğretim

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Çukurova Üniversitesi

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Çukurova Üniversitesi

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

Çukurova Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

1993 - 2002

1993 - 2002

Hemşirelik

SAĞLIK BAKANLIĞI, Hemşirelik

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Öğretim Tasarımı Yaklaşımları

Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Kavram Öğretimi Yaklaşımları

Öğrenme Kuramları

Kavram Öğretimi Yaklaşımları

Öğretim Tasarımı

Lisans

Lisans

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Program Geliştirme ve Öğretim

Eğitim Bilimine Giriş

Çoklu OrtamTasarımı ve Üretimi

Ölçme ve Değerlendirme

Ölçme ve Değerlendirme

Öğretim Tasarımı

ÖĞRENME ÖĞRETME KURAM VE YAKLAŞIMLARI

Makaleler

Tümü (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (6)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Etkin Vatandaşlık Öğrenme Alanının Eleştirel Düşünme Standartları Açısından İncelenmesi

Taş M.

X International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.114-116, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. Okul Yöneticilerinin Sosyal Adalet Liderliği Davranışları Ölçeği-Öğretmen Formunun Geliştirilmesi

Taş M.

X International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.413-414, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. Sekizinci Sınıf EBOB-EKOK Konusunda Öğretilen Bilgiden Özümsenen Bilgiye Dönüşümün Ekolojik Bağlamda İncelenmesi

Taş M.

10th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2022, ss.806-810, (Özet Bildiri)

2021

2021

4. 10. sınıf öğrencilerinin örnek ayrıntılama becerilerinin bilişsel farkındalık düzeyleri açısından incelenmesi.

Taş M.

VIII th International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.1376-1379, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. Ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin fiziksel ve kimyasal değişim kavramları ile ilgili sınıflama davranışlarının incelenmesi.

Taş M.

Uluslararası EYFOR-X Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2019, ss.349-350, (Özet Bildiri)

2019

2019

6. Türkçe dersinde zarf kavramının öğretiminde örnek ayrıntılama stratejisinin kavram öğrenme başarısına kalıcılığa ve transfere etkisi.

Taş M.

VIth International Eurasian Educational Research Congress , Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2448-2450, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. Dezavantajlı Okullarda Görev Yapan Ortaokul Öğretmenlerinin Program Uyarlama Çabaları

TAŞ M.

6th INTERNATIONAL CONFERENCE ON CURRİCULUM AND INSTRUCTION:Curriculum Studies in Secondary Education,, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.1030-1033, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Classroom teaching pre-service teacher’xxs views about the instractional content organization skills in the teaching practice course.

Karabay A., Taş M.

International Conference on new horizons in education, Paris, Fransa, 18 - 20 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Vatandaş Kavramına İlişkin Örtük ve Açık Bilgilerinin İncelenmesi

TAŞ M., Kesik S.

5th INTERNATIONAL CONFERENCE ON CURRİCULUM AND INSTRUCTION, 26-28 OCTOBER 2017, MUĞLA, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.356-357, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Etkinliklerindeki Öğretimsel Açıklamaları

GÜNAY BİLALOĞLU R., TAŞ M., KARABAY A.

5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.41-42, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. 7.sınıf Öğrencilerinin Vatandaş Kavramına İlişkin Örtük Ve Açık Bilgilerinin İncelenmesi

KESİK S., TAŞ M.

5th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI 2017), 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. Fen Bilimleri Dersindeki Kavramların Öğretiminde Kullanılan Öğrenme Nesnelerinin İçerik Düzenlemesine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

TAŞ M., Çopuroğlu E.

4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (4th International Conference on Curriculum and Instruction), Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.191-193, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. A CASE STUDY REGARDING ABILITIES OF CLASSROOM TEACHER CANDIDATES TO ORGANIZE CONTENT OF TEACHING

KARABAY A., TAŞ M.

1st INTERNATIONAL CONFERENCE ON STUDIES IN EDUCATION (BARCELONA 2016), Barcelona, İspanya, 14 - 16 Ekim 2016, ss.180-190, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

15. Öğretmen Adaylarının Bilişsel Alandaki Hedefleri Bloom Taksonomisine Göre Analiz Etme Becerilerinin İncelenmesi

TAŞ M., KARABAY A.

XVIII. International Congress of World Association of Educational Research (AMSE-AMCE-WAER), Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.243, (Özet Bildiri)

2015

2015

16. The Place of Implicit Knowledge and Implicit Learning in the Construction of Expertise in Pre-Service Teacher Education

TAŞ M.

The Third International Congress on Curriculum and Instruction: Curriculum Studies in Higher Education, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.240-256, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

17. Türkiyedeki Okul Uygulaması Araştırmalarında Öğretim Becerileri Bir MetaSentez Çalışması

TAŞ M., KARABAY A.

EJER 2015, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.1, (Özet Bildiri)

2014

2014

18. Türkiye de kavram yanılgıları ile ilgili çalışmaların incelenmesi

TAŞ M.

III.Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi., Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014

2013

2013

19. An Analysis of the Conclusion and Recommendations Sections of the Studies on Misconceptions Conducted in Turkey in terms of the Concept

TAŞ M.

European Conference on Curriculum Studies,, Braga, Portekiz, 18 - 19 Ekim 2013, ss.39-40, (Özet Bildiri)

2012

2012

20. Kavram ve genelleme yapısının doğrudan öğretimi ve örtük olarak öğrenilmesinin sınıflama ve açıklama davranışına etkisi

TAŞ M., Mahinur K. C.

II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

21. Üniversite öğrencilerinin demokrasi kavramı ile ilgili sınıflama davranışlarının değerlendirilmesi.

TAŞ M., Karataş Coşkun M.

I. International Congress on Curriculum and Instruction (I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi), Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.579-580, (Özet Bildiri)

2008

2008

22. Üniversite öğrencilerinin bazı kavramlara ilişkin örtük ve açık bilgilerinin değerlendirilmesi: Nitel bir çalışma.

TAŞ M., Karataş Coşkun M.

(ICES 08) International Conference on Educational Sciences., Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, cilt.3, ss.1867-1881, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

23. Newton ve kuantum felsefelerinin eğitim programlarına etkisi

TAŞ M.

Felsefe ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2005, ss.405-416, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2014

2014

1. Program

TAŞ M.

Eğitim Bilimine Giriş, Aybek B., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.103-138, 2014

2014

2014

2. Curriculum (Program);Conclusion: education – a contested enterprise (Sonuç:Eğitim-Çekişmeli bir girişim)

TAŞ M.

Introduction to Education Studies Eğitim Bilimine Giriş, Birsel AYBEK, Editör, Anı Yayıncılık, ss.91-131, 2014

2014

2014

3. Yapılandırmacılık

TAŞ M.

Eğitim Psikolojisi El Kitabı, Eroğlu Çeçen R., Yurtal, F., Editör, Mentis Yayıncılık, Ankara, ss.553-581, 2014

Desteklenen Projeler

2017 - 2021

2017 - 2021

Sınıf Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öğretimin İçeriğini Düzenleme Becerilerinin Okul uygulaması Yoluyla Geliştirilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TAŞ M. (Yürütücü), KARABAY A.

2016 - 2016

2016 - 2016

A CASE STUDY REGARDING ABILITIES OF CLASSROOM TEACHER CANDIDATES TO ORGANIZE CONTENT OF TEACHING

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

KARABAY TURAN A. (Yürütücü), TAŞ M.

2016 - 2016

2016 - 2016

Öğretmen Adaylarının Bilişsel Alandaki Hedefleri Bloom Taksonomisine Göre Analiz Etme Becerilerinin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

TAŞ M. (Yürütücü), KARABAY A.

2015 - 2015

2015 - 2015

Türkiyedeki Okul Uygulaması Araştırmalarında Öğretim Becerileri Bir MetaSentez Çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

KARABAY TURAN A. (Yürütücü), TAŞ M.

2013 - 2015

2013 - 2015

Türkiyede Yapılan Kavram Yanılgıları ile İlgili Araştırmaların İncelenmesi; Bir meta-analiz Çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TAŞ M. (Yürütücü)

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Kasım 2017

Kasım 2017

Educational Sciences: Theory & Practice

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2017

Mayıs 2017

Eğitim Programları ve Öğretim Dergisi/ International Journal of Curriculum and Instructional Studies (IJOCIS)

Diğer Dergiler

Mart 2017

Mart 2017

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2017

Şubat 2017

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2016

Temmuz 2016

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2016

Temmuz 2016

Eğitim Programları ve Öğretim Dergisi/ International Journal of Curriculum and Instructional Studies (IJOCIS)

Diğer Dergiler

Haziran 2016

Haziran 2016

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Kasım 2019 - 01 Kasım 2019

01 Kasım 2019 - 01 Kasım 2019

ORTAOKUL YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FİZİKSEL VE KİMYASAL DEĞİŞİM KAVRAMLARI İLE İLGİLİ SINIFLAMA DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Haziran 2019 - 01 Haziran 2019

01 Haziran 2019 - 01 Haziran 2019

Türkçe Dersinde Zarf Kavramının Öğretiminde Örnek Ayrıntılama Stratejisinin Kavram Öğrenme Başarısına Kalıcılığa ve Transfere Etkisi

Katılımcı

Ankara-Türkiye

01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018

01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018

Sınıf Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Öğretimin İçeriğini Düzenleme Becerilerinin Geliştirlmesi

Katılımcı

Rome-İtalya

01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017

01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017

5.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi?Sürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Ankara-Türkiye

01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017

01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017

5th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI 2017)

Katılımcı

Muğla-Türkiye

01 Aralık 2016 - 01 Aralık 2016

01 Aralık 2016 - 01 Aralık 2016

Öğretim Tasarımı Çalıştayı

Katılımcı

İzmir-Türkiye

01 Mart 2016 - 01 Mart 2016

01 Mart 2016 - 01 Mart 2016

EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ALANINDA TERİM BİRLİĞİ ÇALIŞTAYI

Katılımcı

Gazimagusa-Kıbrıs (Kktc)

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

3rd International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-2015)

Katılımcı

-Türkiye

01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015

01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015

II nd International Eurasian Educational Research Congress (II. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi)

Katılımcı

Ankara-Türkiye

01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014

01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014

Öğretmen Eğitiminde Model Arayışı:Diploma mı, Sertifika mı?çalıştayı

Katılımcı

Adana-Türkiye

01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014

01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014

III.Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi

Katılımcı

Gaziantep-Türkiye

01 Ekim 2013 - 01 Ekim 2013

01 Ekim 2013 - 01 Ekim 2013

European Conference on Curriculum Studies

Katılımcı

Braga-Portekiz

01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012

01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012

II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi,

Katılımcı

Bolu-Türkiye

01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012

01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012

II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi,

Katılımcı

Bolu-Türkiye

01 Ekim 2011 - 01 Ekim 2011

01 Ekim 2011 - 01 Ekim 2011

I.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi

Katılımcı

Eskişehir-Türkiye

01 Mayıs 2010 - 01 Mayıs 2010

01 Mayıs 2010 - 01 Mayıs 2010

1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi

Katılımcı

Balıkesir-Türkiye

01 Mayıs 2009 - 01 Mayıs 2009

01 Mayıs 2009 - 01 Mayıs 2009

I. Uluslararası Avrupa Birliği, Demokrasi, Vatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi Sempozyumu

Katılımcı

Uşak-Türkiye

01 Mayıs 2005 - 01 Mayıs 2005

01 Mayıs 2005 - 01 Mayıs 2005

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi

Katılımcı

Denizli-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1

h-indeksi (WOS): 1