Makaleler
25
Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (6)
4. Okul Öncesinde Dijital Araç Kullanımı ile Yaratıcılık Arasındaki İlişki
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.21, sa.2, ss.464-475, 2024 (Hakemli Dergi)
13. Okul Öncesi Çocukları İçin Bilimsel Süreç Becerileri Ölçeği Geliştirme Çalışması
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.2, ss.1071-1099, 2021 (Hakemli Dergi)
14. Bilingualism in Early Childhood: Code Switching
Psycho-Educational Research Reviews
, cilt.9, sa.3, ss.70-83, 2020 (Hakemli Dergi)
15. Bilişsel edebi yaklaşım açısından resimli öykükitaplarındaki duygu ifadelerinin incelenmesi ve 60-72 aylıkçocuklara bu duyguların yansıması
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi
, cilt.4, sa.3, ss.469-504, 2020 (Hakemli Dergi)
17. Anasınıfına Devam Eden Çocukların Sebzelere İlişkin Tepkilerinin İncelenmesi: Proje Yaklaşımı Örneği
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.24, sa.5, ss.2323-2334, 2016 (Hakemli Dergi)
18. Ailelerin Çocuk Bahçelerine ve Çocuk Bahçelerindeki Materyallere Bakış Açılarının İncelenmesi
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.21, sa.3, ss.261-274, 2012 (Hakemli Dergi)
19. Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Olmak
Çoluk Çocuk Dergisi
, sa.86, ss.16-18, 2009 (Hakemsiz Dergi)
20. Meşrutiyetten Günümüze Okul Öncesi Eğitim
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.17, sa.1, ss.269-278, 2008 (Hakemli Dergi)
23. 48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.12, ss.147-157, 2003 (Hakemli Dergi)
24. 48-66 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Journal of Çukurova University Institute of Social Sciences
, cilt.12, sa.12, ss.147-157, 2003 (Hakemli Dergi)
25. Adana İl Merkezinde Sokakta Çalışan Çocukların Aile İçinde ve Sokakta Yaşadıkları Sorunların İncelenmesi
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi
, cilt.1, ss.91-102, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
49
1. Okul Öncesi Öğretmenleri Helikopter Ebeveynlerle İlgili Ne Düşünüyorlar?
Ulusal Multidisipliner Kadın Ve Aile Çalışmaları Kongresi, Niğde, Türkiye, 18 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)
3. A QUALITATIVE STUDY ON THE INNOVATIVE BEHAVIOR OF PRESCHOOL TEACHERS
MUNZUR ULUSLARARASI BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ, Tunceli, Türkiye, 6 - 07 Ağustos 2024, (Tam Metin Bildiri)
4. OKUL ÖNCESI ÖĞRETMENLERININ ERKEN OKURYAZARLIK UYGULAMALARI
WORLD CHİLDREN CONFERENCE -V, Hakkari, Türkiye, 07 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
7. The Relationship Between the Use of Digital Tools and Creativitiy in Preschool
8. Ulusalarası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.303-304, (Özet Bildiri)
9. Ebeveynler ve Çocuklar Çocuk Kütüphanelerinden Nasıl Yararlanıyorlar?
3.Uluslarası Çocuk KÜtüphanesi Sempozyumu, Gaziantep, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2022, (Tam Metin Bildiri)
10. OKUL ÖNCESİ ÇOCUKLARDA PİKTOGRAM İLE ÖLÇÜLEN BEDEN ALGISININ BEDEN KİTLE İNDEKSİ İLE UYUMU VE BEDEN MEMNUNİYETSİZLİĞİNİN İNCELENMESİ
Istanbul International Modern Scientific Research Congress, İstanbul, Türkiye, 06 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
11. Okul Öncesi Uygulamalarında El Sanatlarının Yeri
3. Uluslarası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Konya, Türkiye, 20 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
12. Sokak Oyunları, Oyun Sokakları
International Congress of Early Childhood Outdoor Practies Congress, Sakarya, Türkiye, 24 Mart 2021, (Özet Bildiri)
13. Anasınıfı ve İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Toplama Ve Çıkarma Becerilerinde Kullandıkları Stratejilerin İncelenmesi
OMEP Worl Council and Conference, Aydın, Türkiye, cilt.1, ss.270, (Tam Metin Bildiri)
16. Çocuklarda Türkçe Dil Kazanımı ve Gelişimi
4. International Scientific Research Congress, Uppsala, İsveç, 25 - 26 Nisan 2019, ss.10, (Özet Bildiri)
17. Okul Öncesi Eğitim Ortamlarında EkonomikSürdürülebilirliğe İlişkin Yürütülen UygulamalarınÖğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi (Sözlü bildiri olarak sunulduktan sonra kitap bölümü olarak yayınlanmıştır)
Uluslarası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Mardin, Türkiye, 9 - 13 Mayıs 2018, ss.807-824, (Özet Bildiri)
18. ANASINIFINA DEVAM EDEN ÇOCUKLAR VE ANNELERİNİN DOĞAYA YAKINLIK (BİYOFİLİ) SEVİYELERİNİN İNCELENMESİ
II. Uluslarası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.335-346, (Tam Metin Bildiri)
19. Okul Öncesi Eğitim Ortamlarında Ekonomik Sürdürülebilirliğe İlişkin Yürütülen Uygulamaların Öğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi
Uluslarası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Mardin, Türkiye, 9 - 13 Mayıs 2018, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
20. How Children Spend Their Time: Play or Media?
2nd International Conference on Social Sciences and Educational Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2016, ss.190, (Özet Bildiri)
21. İnsancıl Değerler Eğitim Programı nın Hayvan Temalı Etkinlikler Aracılığıyla Okul Öncesi Eğitimde Uygulanması
III rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
22. İnsancıl Değerler Eğitim Programı'nın Hayvan Temalı Etkinlikler Aracılığıyla Okul Öncesi Dönemde Uygulanması
III. International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
25. Implementation of Humane education Program Via Animal Themed Activities: A case Study ın Early Childhood
67th OMEP World Assembly and International Conference, Washington, Kiribati, 27 Temmuz - 01 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
26. Implementation of Humane Education Program Via Animal Themed Activities: A Case Study In Early Childhood
67th OMEP World Assembly and International Conference, Washington Dc, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Temmuz - 01 Ağustos 2015, ss.33, (Özet Bildiri)
27. The Relationship Between School readiness and Emotion Knowledge
67 th OMEP World Assembly and International Conference, Washington, Kiribati, 27 Temmuz - 01 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
28. Evaluation of Children's Attitudes Toward Animal World According to environment Ethics
67 th OMEP World Assembly and International Conference, Washington, Kiribati, 27 Temmuz - 01 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)
29. Screen Viewing Habits of 4- to 10-Year-Old Turkish Children
Asian American Conference for Academic Disciplines Conference, Singapur, Singapur, 13 - 16 Ocak 2015, (Tam Metin Bildiri)
30. Okulöncesi Çocuklar İçin Resimli Kitaplarda Fen Konularının Ele Alınışlarının İncelenmesi
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
31. The relationship between preschool children's watching television and body mass index.
V. European Conference on Social and Behaviour Sciences, St. Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
32. The Relationship Between Preschool Children's Watching Television and Body Mass Index
V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St.Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
33. Mum/Dad! "Did You Play Games Out of Doors When You wewrw Children?"
3. International Congress on Early Childhood Education, 12 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
34. Anne Babaların Okul Öncesi Dönem Okuryazarlığı İle İlgili Düşüncelerinin Çocukalrı üzerindeki Etkisi
3. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi KOngresi, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, ss.120-126, (Tam Metin Bildiri)
35. Resimli Kitaplardaki Karakterlerin Duygu Durumlarının İncelenmesi
3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2011, ss.523-530, (Tam Metin Bildiri)
36. Öğretmenler Ev Ziyaretleri Konusunda Ne Düşünüyorlar?Ne Yapıyorlar?
Ulusal Okulöncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2011, ss.25-31, (Tam Metin Bildiri)
37. Okulöncesi Eğitim Programındaki Aile Katılımı Etkinliklerinin Anasınıfı Öğretmenleri ve Veli Görüşleri Açısından İncelenmesi
Uluslarası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
38. Anasınıfı ve İlköğretim Birinci Sınıf Velileri ve Öğretmenlerinin Çocukların Okul Olgunluğu Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi(Nitel Bir Çalışma)
Uluslararası Katılımlı II: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
39. Türk Çocuklarında Alıcı ve İfade Edici Dil Gelişminin Değerlendirilmesi
Uluslarası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.58, (Özet Bildiri)
40. Babaların Çocuklarıyla Olan Etkileşimlerinin İncelenmesi
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
41. Anasınıfı ve İlköğretim Birinci Sınıfa Devam Eden Çocukların Velileri ve Öğretmenlerinin Çocukların Okul Olgunluğu Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
42. Türk Çocuklarında İfade Edici Dil Gelişiminin Değerlendirilmesi
XXII. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Van, Türkiye, 8 - 09 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
43. Okulöncesi Öğretmenlerinin Günlük Planlarının Eğitim Programının Boyutları Açısından İncelenmesi.
II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, (Tam Metin Bildiri)
44. Çocuklarda Dilin Kazanımı, Gelişimi ve Değerlendirilmesi
XXI. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Mersin, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
45. 5-6 Yaş Grubundaki Çocukların Aile Kavramı
I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, cilt.234, (Tam Metin Bildiri)
46. Anasınıfı ve İlköğretim Birinci Sınıf Çocuklarının Toplama ve Çıkarma Becerilerinde Kullandıkları Stratejilerin İncelenmesi
OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, Kuşadası, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, cilt.3, ss.270-283, (Tam Metin Bildiri)
47. Anasınıfı Öğretmenlerin Anadili Etkinliklerinin ve Kitap Köşesinin Niteliğini Değerlendirmeleri
OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, Kuşadası, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, ss.135-151, (Tam Metin Bildiri)
48. 5-6 Yaş Çocuklarda Sayı ve İşlem Kavramının Kazanılması: Ön Çalışma
VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Trabzon, Türkiye, 1 - 03 Eylül 1999, (Özet Bildiri)
49. Beş-Altı Yaş Grubu Çocuklarda Sayı ve İşlem Kavramının Kazanılması:Ön Çalışma.
8. Eğitim Bilimleri Kongresi., Trabzon, Türkiye, 1 - 03 Eylül 1999, ss.140, (Özet Bildiri)
Kitaplar
28
1. Erken Okuryzarlık Tanımı, Önemi ve Farklı Ülkelerde Erken Okuryazarlık
Erken Okuryazarlık, DERETARLA GÜL EBRU, POLAT PINAR, Editör, İzge Yayıncılık, Ankara, ss.1-24, 2025
2. İletişim, Dil ve Konuşma
Çocukta Dil Gelişimi, DERETARLA GÜL EBRU, Editör, Akademisyen, Ankara, ss.1-24, 2025
3. Okula Hazırbulunuşluk ve Okul Sisteminin Tarihi
Okula Hazırbulunuşluk: Tüm Yönleri ile Okula Geçiş, DERETARLA GÜL EBRU, HOŞ GÜLSÜM, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.1-32, 2024
4. Tarihsel Süreçte Çocuk Eğitimi
Disiplinlerarası Bakış Açısıyla: ÇOCUK, Mustafa KALE / Saadet SAĞTAŞ - Murat KOÇ, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.1-18, 2023
5. ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR - KAPSAYICI EĞİTİM
Çokkültürlülük ve Okul Öncesi Eğitim, İmray Nur, Mustafa Kale, Artin Göncü, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.251-276, 2023
6. DEHB olan Çocukların Eğitiminde Ebeveyn ve Öğretmenlere Öneriler
Çocuklarda Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner Eğitim Modelleri, Gonca İnce, Editör, efe akademi, İstanbul, ss.79-94, 2022
7. Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Uygun Öğretim Yöntem/Teknik ve Öğretim Materyalleri
Erken Çocuklukta Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Ebru Deretarla Gül-Gülsüm Hoş, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.95-114, 2022
8. Okul Öncesi Dönemde Okuma Alışkanlığı
Çocuk Edebiyatı, Gönen, Mübeccel Sara, Editör, Vizetek, Ankara, ss.333-345, 2021
9. Çocuk Edebiyatı Tanımı, Önemi ve Tarihi
Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Etkinlik Örnekleri, Gönen, Mübeccel Sara, Uyanık, Gülden, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-21, 2021
10. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, İnce Gonca, Deretarla Gül, Ebru, Editör, Pegem, Ankara, ss.80-88, 2021
11. Erken Stem Eğitimi ve Uygulamaları
Vize Yayıncılık, Ankara, 2020
12. Duyusal Farkındalık
Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi, Ebru Deretarla Gül, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.60-71, 2020
13. Hareket Gelişimi
Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi, Deretarla Gül, Ebru. İnce, Gonca, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.84-102, 2020
14. Almanya’da Erken Çocukluk Eğitimi
Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi, Aslan Durmuş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-17, 2020
15. Özel Eğitimle ilgili Temel Kavramlar
Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Ebru Deretarla Gül, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-12, 2019
17. Erken çocuklukta özel eğitim ve kaynaştırma
Vize basın yayın, Ankara, 2018
18. Okulöncesi Çocuklara Okuma Alışkanlığı Kazandırma
Çocuk Edebiyatı, Gönen, Mübeccel, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.304-313, 2018
19. Türkiye’de Okulöncesi Eğitim
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Gelengül Haktanır, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.111-138, 2018
21. Okulöncesi Eğitimde Babaların Katılımını Sağlama
Aile Eğitimi ve Okulöncesinde Aile Katılımı, Aktaş Arnas, Yaşare, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.224-232, 2018
22. Okulöncesi Eğitim Ortamları
Okulöncesinde Özel Öğretim Yöntemleri, Zembat, Rengin, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.81-101, 2018
23. Türkiye’de Okulöncesi Eğitim
Okulöncesi Eğitime Giriş, Haktanır, Gelengül, Editör, Anı Yayınları, Ankara, ss.141-166, 2015
24. Okul Öncesinde Özel Eğitim
Vize Yayıncılık, Ankara, 2014
25. Okulöncesı Eğitimde Babaların Katılımını Sağlama
Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı, Aktaş Arnas, Y. , Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.224-232, 2011
26. Okulöncesi Özel Eğitim
Kök Yayınevi, Ankara, 2008
27. Okul Öncesinde Özel Eğitim
Kök Yayıncılık, 2008
28. Okulöncesi Dönemde Duyu Eğitimi ve Etkinlikleri
Kare Yayınları, İstanbul, 2005
Diğer Yayınlar
2
2. V. Ulusal Okulöncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi Bildiriler Kitabı, Adana, Türkiye.
Diğer, ss.1-473, 2010