Yayınlar & Eserler

Makaleler 25
Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (6)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 49

1. Okul Öncesi Öğretmenleri Helikopter Ebeveynlerle İlgili Ne Düşünüyorlar?

Ulusal Multidisipliner Kadın Ve Aile Çalışmaları Kongresi, Niğde, Türkiye, 18 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)

2. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN DÜŞÜNCELERİNİN İNCELENMESİ

4. BİLSEL INTERNATIONAL AHLAT SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Bitlis, Türkiye, 21 - 22 Eylül 2024, ss.421-432, (Tam Metin Bildiri)

3. A QUALITATIVE STUDY ON THE INNOVATIVE BEHAVIOR OF PRESCHOOL TEACHERS

MUNZUR ULUSLARARASI BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ, Tunceli, Türkiye, 6 - 07 Ağustos 2024, (Tam Metin Bildiri)

4. OKUL ÖNCESI ÖĞRETMENLERININ ERKEN OKURYAZARLIK UYGULAMALARI

WORLD CHİLDREN CONFERENCE -V, Hakkari, Türkiye, 07 Haziran 2024, (Özet Bildiri)

5. Preschool Teachers’ Views on Read-Alouds

World Children Conference-V, Hakkari, Türkiye, 7 - 09 Haziran 2024, ss.361-362, (Özet Bildiri)

6. Early Literacy Practices of Preschool Teachers

World Children Conference-V, Hakkari, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2024, ss.363-364, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

7. The Relationship Between the Use of Digital Tools and Creativitiy in Preschool

8. Ulusalarası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Karaman, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, ss.303-304, (Özet Bildiri)

8. Suriyeli Mülteci Ebeveynlerin Okul Öncesi Eğitimden Beklentileri ve Bu Beklentilerin Karşılanmasına Yönelik Görüşleri (Mardin ili Örneği)

UMTEB_ XIV: International Scientific Research Congress, Naples, İtalya, 14 Eylül 2023, ss.993-1004, (Tam Metin Bildiri)

9. Ebeveynler ve Çocuklar Çocuk Kütüphanelerinden Nasıl Yararlanıyorlar?

3.Uluslarası Çocuk KÜtüphanesi Sempozyumu, Gaziantep, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2022, (Tam Metin Bildiri)

11. Okul Öncesi Uygulamalarında El Sanatlarının Yeri

3. Uluslarası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Konya, Türkiye, 20 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

12. Sokak Oyunları, Oyun Sokakları

International Congress of Early Childhood Outdoor Practies Congress, Sakarya, Türkiye, 24 Mart 2021, (Özet Bildiri)

14. ANNELERİN KULLANDIKLARIN DİSİPLİN YÖNTEMLERİNİN ÇOCUKLARIN BAKIŞ AÇISIYLA İNCELENMESİ

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1384-1392, (Tam Metin Bildiri)

15. Okul Öncesi Dönem Çocukları için Parasosyal Etkileşim Ölçeğinin Geliştirilmesi

VIth International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, ss.2699-2700, (Özet Bildiri)

16. Çocuklarda Türkçe Dil Kazanımı ve Gelişimi

4. International Scientific Research Congress, Uppsala, İsveç, 25 - 26 Nisan 2019, ss.10, (Özet Bildiri)

18. ANASINIFINA DEVAM EDEN ÇOCUKLAR VE ANNELERİNİN DOĞAYA YAKINLIK (BİYOFİLİ) SEVİYELERİNİN İNCELENMESİ

II. Uluslarası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.335-346, (Tam Metin Bildiri)

20. How Children Spend Their Time: Play or Media?

2nd International Conference on Social Sciences and Educational Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2016, ss.190, (Özet Bildiri)

23. The Relationship Between School Readiness and Emotion Knowledge

67th World OMEP International Conference, 27 Temmuz - 01 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)

25. Implementation of Humane education Program Via Animal Themed Activities: A case Study ın Early Childhood

67th OMEP World Assembly and International Conference, Washington, Kiribati, 27 Temmuz - 01 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)

26. Implementation of Humane Education Program Via Animal Themed Activities: A Case Study In Early Childhood

67th OMEP World Assembly and International Conference, Washington Dc, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Temmuz - 01 Ağustos 2015, ss.33, (Özet Bildiri)

27. The Relationship Between School readiness and Emotion Knowledge

67 th OMEP World Assembly and International Conference, Washington, Kiribati, 27 Temmuz - 01 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)

28. Evaluation of Children's Attitudes Toward Animal World According to environment Ethics

67 th OMEP World Assembly and International Conference, Washington, Kiribati, 27 Temmuz - 01 Ağustos 2015, (Özet Bildiri)

29. Screen Viewing Habits of 4- to 10-Year-Old Turkish Children

Asian American Conference for Academic Disciplines Conference, Singapur, Singapur, 13 - 16 Ocak 2015, (Tam Metin Bildiri)

30. Okulöncesi Çocuklar İçin Resimli Kitaplarda Fen Konularının Ele Alınışlarının İncelenmesi

XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

31. The relationship between preschool children's watching television and body mass index.

V. European Conference on Social and Behaviour Sciences, St. Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

32. The Relationship Between Preschool Children's Watching Television and Body Mass Index

V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St.Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

33. Mum/Dad! "Did You Play Games Out of Doors When You wewrw Children?"

3. International Congress on Early Childhood Education, 12 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

34. Anne Babaların Okul Öncesi Dönem Okuryazarlığı İle İlgili Düşüncelerinin Çocukalrı üzerindeki Etkisi

3. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi KOngresi, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, ss.120-126, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

35. Resimli Kitaplardaki Karakterlerin Duygu Durumlarının İncelenmesi

3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2011, ss.523-530, (Tam Metin Bildiri)

36. Öğretmenler Ev Ziyaretleri Konusunda Ne Düşünüyorlar?Ne Yapıyorlar?

Ulusal Okulöncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2011, ss.25-31, (Tam Metin Bildiri)

37. Okulöncesi Eğitim Programındaki Aile Katılımı Etkinliklerinin Anasınıfı Öğretmenleri ve Veli Görüşleri Açısından İncelenmesi

Uluslarası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)

39. Türk Çocuklarında Alıcı ve İfade Edici Dil Gelişminin Değerlendirilmesi

Uluslarası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, ss.58, (Özet Bildiri)

40. Babaların Çocuklarıyla Olan Etkileşimlerinin İncelenmesi

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

42. Türk Çocuklarında İfade Edici Dil Gelişiminin Değerlendirilmesi

XXII. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Van, Türkiye, 8 - 09 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)

43. Okulöncesi Öğretmenlerinin Günlük Planlarının Eğitim Programının Boyutları Açısından İncelenmesi.

II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, (Tam Metin Bildiri)

44. Çocuklarda Dilin Kazanımı, Gelişimi ve Değerlendirilmesi

XXI. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Mersin, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

45. 5-6 Yaş Grubundaki Çocukların Aile Kavramı

I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, cilt.234, (Tam Metin Bildiri)

46. Anasınıfı ve İlköğretim Birinci Sınıf Çocuklarının Toplama ve Çıkarma Becerilerinde Kullandıkları Stratejilerin İncelenmesi

OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, Kuşadası, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, cilt.3, ss.270-283, (Tam Metin Bildiri)

47. Anasınıfı Öğretmenlerin Anadili Etkinliklerinin ve Kitap Köşesinin Niteliğini Değerlendirmeleri

OMEP Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, Kuşadası, Türkiye, 5 - 11 Ekim 2003, ss.135-151, (Tam Metin Bildiri)

48. 5-6 Yaş Çocuklarda Sayı ve İşlem Kavramının Kazanılması: Ön Çalışma

VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Trabzon, Türkiye, 1 - 03 Eylül 1999, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma
Kitaplar 28

1. Erken Okuryzarlık Tanımı, Önemi ve Farklı Ülkelerde Erken Okuryazarlık

Erken Okuryazarlık, DERETARLA GÜL EBRU, POLAT PINAR, Editör, İzge Yayıncılık, Ankara, ss.1-24, 2025

2. İletişim, Dil ve Konuşma

Çocukta Dil Gelişimi, DERETARLA GÜL EBRU, Editör, Akademisyen, Ankara, ss.1-24, 2025

3. Okula Hazırbulunuşluk ve Okul Sisteminin Tarihi

Okula Hazırbulunuşluk: Tüm Yönleri ile Okula Geçiş, DERETARLA GÜL EBRU, HOŞ GÜLSÜM, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.1-32, 2024

4. Tarihsel Süreçte Çocuk Eğitimi

Disiplinlerarası Bakış Açısıyla: ÇOCUK, Mustafa KALE / Saadet SAĞTAŞ - Murat KOÇ, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.1-18, 2023

5. ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR - KAPSAYICI EĞİTİM

Çokkültürlülük ve Okul Öncesi Eğitim, İmray Nur, Mustafa Kale, Artin Göncü, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.251-276, 2023

6. DEHB olan Çocukların Eğitiminde Ebeveyn ve Öğretmenlere Öneriler

Çocuklarda Dikkat eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner Eğitim Modelleri, Gonca İnce, Editör, efe akademi, İstanbul, ss.79-94, 2022

7. Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Uygun Öğretim Yöntem/Teknik ve Öğretim Materyalleri

Erken Çocuklukta Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Ebru Deretarla Gül-Gülsüm Hoş, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.95-114, 2022

8. Okul Öncesi Dönemde Okuma Alışkanlığı

Çocuk Edebiyatı, Gönen, Mübeccel Sara, Editör, Vizetek, Ankara, ss.333-345, 2021

9. Çocuk Edebiyatı Tanımı, Önemi ve Tarihi

Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Etkinlik Örnekleri, Gönen, Mübeccel Sara, Uyanık, Gülden, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-21, 2021

10. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri

Spor Bilimlerinde Özel Eğitim ve Kaynaştırma, İnce Gonca, Deretarla Gül, Ebru, Editör, Pegem, Ankara, ss.80-88, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

12. Duyusal Farkındalık

Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi, Ebru Deretarla Gül, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.60-71, 2020

13. Hareket Gelişimi

Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi, Deretarla Gül, Ebru. İnce, Gonca, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.84-102, 2020

14. Almanya’da Erken Çocukluk Eğitimi

Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi, Aslan Durmuş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-17, 2020

15. Özel Eğitimle ilgili Temel Kavramlar

Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Ebru Deretarla Gül, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.1-12, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

18. Okulöncesi Çocuklara Okuma Alışkanlığı Kazandırma

Çocuk Edebiyatı, Gönen, Mübeccel, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.304-313, 2018

19. Türkiye’de Okulöncesi Eğitim

Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Gelengül Haktanır, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.111-138, 2018

20. Sürdürebilirliğin Boyutlarından Olan Ekonomik Sürdürülebilirliğin Okul Öncesi Öğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi

Modern Dönemde Edebiyat, Eğitim, İktisat ve Mühendislik, Handan Asude Başal, Yasemin Öztürk, Mine Nazan Kerimak Öner, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.807-824, 2018

21. Okulöncesi Eğitimde Babaların Katılımını Sağlama

Aile Eğitimi ve Okulöncesinde Aile Katılımı, Aktaş Arnas, Yaşare, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.224-232, 2018

22. Okulöncesi Eğitim Ortamları

Okulöncesinde Özel Öğretim Yöntemleri, Zembat, Rengin, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.81-101, 2018

23. Türkiye’de Okulöncesi Eğitim

Okulöncesi Eğitime Giriş, Haktanır, Gelengül, Editör, Anı Yayınları, Ankara, ss.141-166, 2015

25. Okulöncesı Eğitimde Babaların Katılımını Sağlama

Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı, Aktaş Arnas, Y. , Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.224-232, 2011
Metrikler

Yayın

104

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

3

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (TrDizin)

68

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Diğer Toplam)

105

Proje

6

Tez Danışmanlığı

15

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları