Eğitim Bilgileri
2012 - 2017
2012 - 2017Doktora
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri / Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye
2008 - 2011
2008 - 2011Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim/Matematik Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Sosyomatematiksel Konularla Bütünleştirilmiş Matematik Öğretimi: Sosyal Adalet ve Eşitlik Değerlerine İlişkin Farkındalık ile Problem Kurma Becerisi Geliştirmeye Yönelik Bir Eylem Araştırması
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Eğitim Programları Ve Öğretim
2011
2011Yüksek Lisans
Problem kurma yaklaşımı ile gerçekleştirilen matematik öğretiminin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme başarıları, problem kurma becerileri ve matematiğe yönelik görüşlerine etkisininin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri / Eğitim Programları Ve Öğretim
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Programları ve Öğretim
İlköğretim
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2012 - 2017
2012 - 2017Araştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorEğitim Koordinatörlüğü Üyeliği
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Akademi Dışı Deneyim
2009 - 2012
2009 - 2012Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı
2009 - 2012
2009 - 2012Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen
Makaleler
Tümü (28)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (5)
TRDizin (16)
Diğer Yayınlar (9)
2025
20251. Okullarda Eşitliğe ve Sosyal Adalete Yönelik Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunlara Yönelik Çözüm Önerileri: Ortaokul Öğretmenlerinden Yansımalar
Turhan Türkkan B., Yolcu E.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.61, sa.61, ss.332-353, 2025 (TRDizin)
2024
20242. Öğretmen Adaylarının Eğitimde Program Geliştirme Dersine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Turhan Türkkan B.
Erciyes Journal of Education , cilt.8, sa.1, ss.31-55, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. A Needs Analysis Study on Interdisciplinary Gender Equality Education: Turkish Context
Turhan Türkkan B., Karaduman B., Arslan Namlı N., Karakuş M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.11, sa.1, ss.100-116, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Matematik, Fen Bilgisi ve Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersleri ile Bütünleştirilmiş Disiplinlerarası Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Eğitimi: Türkiye'den Bir Örnek
Turhan Türkkan B., Arslan Namlı N., Karaduman B., Karakuş M.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.17, sa.1, ss.169-201, 2024 (TRDizin)
2023
20235. Am i a Competent Researcher?: Reflections from Novice Researchers
Turhan Türkkan B., Eti İ., Karaduman B.
International Journal of Progressive Education , cilt.19, sa.5, ss.97-109, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Lisansüstü Eğitimin Uzaktan Yürütülmesine Yönelik Bir İnceleme: Doktora Öğrencilerinden Yansımalar
Karakuş M., Turhan Türkkan B.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.25, sa.3, ss.1-2, 2023 (TRDizin)
2023
20237. Öğretmen Eğitiminde Yeni Bir Ders Önerisi: Eğitime Farklı Bakış
Turhan Türkkan B., Doğanay A.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.127-159, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Eleştirel Pedagoji Konularını Öğrenmeye Yönelik Görüşleri
Turhan Türkkan B., Boran B.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.471-485, 2021 (TRDizin)
2021
20219. Alanla İlişkilendirilmiş ve Teknoloji Destekli Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Bir Değerlendirme
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI)
, cilt.11, sa.1, ss.192-206, 2021 (TRDizin)
2021
202110. The effect of mathematics instruction integrated with social issues on problem posing skill
TURHAN TÜRKKAN B., KARAKUŞ M.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.20, sa.1, ss.495-520, 2021 (Scopus, TRDizin)
2020
202011. The opinions of primary school teachers on gaining problem posing skill in mathematics course
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.4, ss.1935-1960, 2020 (TRDizin)
2020
202012. Mathematical and Linguistic Examination of the Problems Posed by Sixth Grade Students
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B., KARAKOÇ ÖZTÜRK B.
SDU International Journal of Educational Studies , cilt.7, sa.2, ss.287-304, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202013. Investigation of the Effect of Digital Storytelling on Cultural Awareness and Creative Thinking
KARAKUŞ M., Turkkan B. T., Namli N. A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.45, sa.203, ss.309-326, 2020 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2019
201914. Türkiye?de Eğitim Bilimleri Alanında Eylem Araştırması İçeren Doktora Tezlerinin İncelenmesi
TURHAN TÜRKKAN B., YOLCU E., KARATAŞ T.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.14, sa.28, ss.501-524, 2019 (TRDizin)
2019
201915. Türkiye’de Eğitim Bilimleri Alanında Eylem Araştırması İçeren Doktora Tezlerinin İncelenmesi
TÜRKKAN B., YOLCU E., KARATAŞ T.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.14, sa.28, ss.501-524, 2019 (TRDizin)
2019
201916. Reflections from Women Doctoral Students Lives Regarding Gender Roles
SARI M., TURHAN TÜRKKAN B., YOLCU E.
International Journal of Education & Literacy Studies
, cilt.7, sa.1, ss.50-58, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201817. Ortaokul Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İşlemlere Yönelik Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi
TURHAN TÜRKKAN B.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, sa.3, ss.374-390, 2018 (TRDizin)
2018
201818. Matematik Öğretiminde Bilgisayar Yazılımı Kullanmaya Yönelik Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
TURHAN TÜRKKAN B., ARSLAN NAMLI N.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.10, sa.4, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201819. The Opinions of Middle School Mathematics Teachers on the Integration of Mathematics Course and Social Issues
TURHAN TÜRKKAN B., KARAKUŞ M.
European Journal of Educational Research , cilt.7, sa.2, ss.397-406, 2018 (Scopus)
2017
201720. Fen bilgisi ve ilköğretim matematik öğretmenlerinin disiplinlerarası yaklaşıma yönelik görüşlerinin belirlenmesi
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B., KARAKUŞ F.
İlköğretim Online , cilt.16, sa.2, ss.509-524, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201721. Pedagojik formasyon öğrencilerinin ’pedagojik formasyon’ kavramına yönelik metaforik algılarının incelenmesi
TURHAN TÜRKKAN B., YEŞİLPINAR UYAR M., YOLCU E.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.41-60, 2017 (TRDizin)
2017
201722. Examination of Social Studies Curriculum and Course Books in the Context of Global Citizenship
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B., ÖZTÜRK F.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.5, sa.3, ss.472-487, 2017 (Scopus)
2017
201723. Examination of social studies curriculum and course boks in the context of global citizenship
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B., ÖZTÜRK F.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.5, sa.3, ss.472-487, 2017 (Scopus)
2017
201724. Investigating the needs for measurement and evaluation course: a case study on English language teaching program
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.
Journal of Education and Training Studies , cilt.5, sa.4, ss.227-239, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201625. The Metaphors of Secondary School Students Towards the Concept of "Mathematical Problem"
TURHAN TÜRKKAN B., YEŞİLPINAR UYAR M.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, cilt.45, sa.1, ss.99-129, 2016 (ESCI, TRDizin)
2015
201526. Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitiminde Model Arayışı
DOĞANAY A., MÜKERREM A. T., YEŞİLPINAR UYAR M., YOLCU E., TURHAN TÜRKKAN B., SARI M., et al.
International Journal of Curriculum and Instructional Studies , cilt.5, sa.9, ss.1-21, 2015 (TRDizin)
2015
201527. İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Öğretmenler Odasına Yönelik Görüşleri
Turhan B., Kaptan A., Kahveci H.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.10, sa.3, ss.993-1008, 2015 (TRDizin)
2014
201428. Problem Kurma Yaklaşımıyla Gerçekleştirilen Matematik Öğretiminin Problem Çözme Başarısı, Problem Kurma Becerisi Ve Matematiğe Yönelik Görüşlere Etkisi
TURHAN B., Güven M.
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.43, sa.2, ss.217-234, 2014 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Yapay Zeka Aracılığıyla Öğrenmek: Öğretmen Adayları Öğrenme Süreçlerinde Yapay Zekayı Neden ve Nasıl Kullanıyor?
Arslan Namlı N., Turhan Türkkan B.
5th International Conference of Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 26 - 29 Ağustos 2025, ss.2, (Özet Bildiri)
2025
20252. Sınıf Yönetimi Dersinde Dijital Öykülerin Kullanılması: Öğretmen Adayları Ne Düşünüyor?
Turhan Türkkan B., Arslan Namlı N.
5th International Conference of Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 26 - 29 Ağustos 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
2024
20243. Kapsayıcı Eğitim Temelinde Oluşturulan Siber Zorbalığa İlişkin Farkındalık Eğitimine Yönelik Bir Tasarı
Solak Ş., Turhan Türkkan B.
XI. International Eurasian Educational Research Congress, Kocaeli, Türkiye, 21 - 24 Mayıs 2024, ss.1, (Özet Bildiri)
2024
20244. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Görüşleri Doğrultusunda Öğretim Elemanlarının Çevrimiçi Eğitime Yönelik Mevcut Durumlarının İncelenmesi
Arslan Namlı N., Turhan Türkkan B.
International Conference on Educational Technology and Online Learning, Eskişehir, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2024, ss.1, (Özet Bildiri)
2023
20235. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme sorumluluğu ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Arslan Namlı N., Yolcu E., Turhan Türkkan B.
Uluslararası Esep Eğitim Bilimleri ve Etkili Uygulamalar Kongresi, Hatay, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20236. Eğitim fakültesinin sürdürülebilirlik karnesi: Akdemik yayınlara ilişkin bir inceleme
Yolcu E., Turhan Türkkan B.
11. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Aydın, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
20227. Engellilere yönelik duyarlılık ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
Turhan Türkkan B., Yolcu E.
10. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2022, ss.278-283, (Özet Bildiri)
2021
20218. An evaluation of distance postgrade education: Students' views
Karakuş M., Turhan Türkkan B.
8th International Congress on Curriculum and Instruction, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.329-330, (Özet Bildiri)
2021
20219. A research on applied studio courses in the pandemia process: Online and face-to-face education comparison
Narin H., Turhan Türkkan B.
8th International Congress on Curriculum and Instruction, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.369-370, (Özet Bildiri)
0
010. İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin ?Matematik Problemi? Kavramına Yönelik Metaforları
TURHAN B., YEŞİLPINAR M.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, ss.496, (Özet Bildiri)
2019
201911. Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Sorunların Belirlenmesi: Bir Doküman İncelemesi Çalışması
TURHAN TÜRKKAN B., KARAKUŞ M.
10. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
201912. Pre-Service Teachers’ Views on Introduction to Education Course
TURHAN TÜRKKAN B., KARADUMAN B.
7th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201913. A Case Study on Gender Equality Education
TURHAN TÜRKKAN B., ARSLAN NAMLI N., KARADUMAN B., KARAKUŞ M.
7th International Congress on Curriculum and Instruction, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, ss.361-362, (Özet Bildiri)
2018
201814. Eğitim Bilimleri Alanında Bilimsel Araştırmaya Yönelik Eğilim ve İhtiyaçların Belirlenmesi: Araştırma Görevlilerinden Yansımalar
TURHAN TÜRKKAN B., ETİ İ., KARADUMAN B.
6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.182-185, (Özet Bildiri)
2018
201815. Ortaokul Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Yönelik Farkındalıklarının Belirlenmesi: Bir İhtiyaç Analizi Çalışması
TURHAN TÜRKKAN B., KARADUMAN B., ARSLAN NAMLI N., KARAKUŞ M.
6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.98-101, (Özet Bildiri)
2018
201816. Web 2.0 Araçlarıyla Dijital Öykü Oluşturma Programının İlkokul İkinci Sınıf Öğrencilerinin Kültürel Farkındalığı Ve Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B., ARSLAN NAMLI N.
6. International Multidisciplinary Congress of Eurasia, Roma, İtalya, 4 - 06 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. Web 2.0 araçlarıyla dijital öykü oluşturma programının ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin kültürel farkındalığı ve yaratıcı düşünme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B., ARSLAN NAMLI N.
6. International Multidisciplinary Congress of Eurasia, ROMA, İtalya, 4 - 06 Eylül 2018, ss.35-37, (Özet Bildiri)
2018
201818. Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Eğitimine Yönelik Bir İhtiyaç Analizi Çalışması:Öğretmenlerden Yansımalar
TURHAN TÜRKKAN B., KARAKUŞ M., ARSLAN NAMLI N., KARADUMAN B.
6. International Multidisciplinary Congress of Eurasia, ROMA, İtalya, 4 - 06 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. Toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik disiplinlerarası bir öğretim programı geliştirme çalışması
TURHAN TÜRKKAN B., KARAKUŞ M., KARADUMAN B., ARSLAN NAMLI N.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.725-726, (Özet Bildiri)
2018
201820. Toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik disiplinlerarası bir program geliştirme çalışması
TURHAN TÜRKKAN B., KARAKUŞ M., KARADUMAN B., ARSLAN NAMLI N.
27th International Conference on Educational Sciences ICES 2018, 18 - 22 Nisan 2018, ss.725-726, (Özet Bildiri)
2018
201821. Problem kurma çalışmalarına ilişkin bir içerik analizi çalışması
TURHAN TÜRKKAN B.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2398-2399, (Özet Bildiri)
2017
201722. Sosyomatematiksel Konularla Bütünleştirilmiş Matematik Öğretimi: Sosyal Adalet ve Eşitlik Değerlerine İlişkin Farkındalık ile Problem Kurma Becerisi Geliştirmeye Yönelik Bir Eylem Araştırması
TURHAN TÜRKKAN B., KARAKUŞ M.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 26 - 28 Ekim 2017, ss.368-369, (Özet Bildiri)
2017
201723. Alanla ilişkilendirilmiş ve teknoloji destekli ölçme ve değerlendirme dersine yönelik öğrenci görüşleri
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.
5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 26 - 28 Ekim 2017, ss.239-240, (Özet Bildiri)
2017
201724. Matematik Öğretiminde Bilgisayar Yazılımı Kullanmaya Yönelik Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi: Bir Meta-sentez ÇalışmasI
TURHAN TÜRKKAN B., ARSLAN NAMLI N.
11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.406-407, (Özet Bildiri)
2017
201725. Alanla İlişkilendirilmiş ve Teknoloji Destekli Ölçme ve Değerlendirme Dersinin Öğrencilerin Ders Başarısı ve Derse Yönelik Metaforik Algılarına Etkisi
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.
International Conference on New Horizons in Education 2017, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201726. Matematik Öğretiminde Bilgisayar Yazılımı Kullanmaya Yönelik Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi: Bir Meta-sentez Çalışması
TURHAN TÜRKKAN B., ARSLAN NAMLI N.
11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu., Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.406-407, (Özet Bildiri)
2017
201727. Matematik öğretiminde bilgisayar yazılımı kullanmaya yönelik lisansüstü tezlerin incelenmesi: bir meta-sentez çalışması
TURHAN TÜRKKAN B., ARSLAN NAMLI N.
11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
2017
201728. Eğitim programları ve öğretim doktora programına yönelik bir inceleme
YOLCU E., KARATAŞ T., TURHAN TÜRKKAN B.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.41, (Özet Bildiri)
2017
201729. Yüksek lisans öğrencilerinin bilimsel araştırma ve akademik çalışmalar yapmaya yönelik ihtiyaçları
KARATAŞ T., TURHAN TÜRKKAN B., YOLCU E.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.42, (Özet Bildiri)
2017
201730. Öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerinin incelenmesi
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.46, (Özet Bildiri)
2017
201731. Eğitim bilimleri alanında eylem araştırması içeren doktora tezlerinin incelenmesi
TURHAN TÜRKKAN B., KARATAŞ T., YOLCU E.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.441-443, (Özet Bildiri)
2017
201732. Toplumsal sorunlara ilişkin farkındalık: öğretmen adaylarına bakış
YOLCU E., KARATAŞ T., TURHAN TÜRKKAN B.
26.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.273-275, (Özet Bildiri)
2017
201733. Okullarda eşitliğe ve sosyal adalete yönelik yaşanan sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri: ortaokul öğretmenlerinden yansımalar
TURHAN TÜRKKAN B., YOLCU E., KARATAŞ T.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.434-436, (Özet Bildiri)
2016
201634. 6 Sınıf Öğrencilerinin Kurdukları Problemlerin Matematiksel ve Dilsel Olarak İncelenmesi
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B., KARAKOÇ ÖZTÜRK B.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27 - 30 Ekim 2016, ss.361-363, (Özet Bildiri)
2016
201635. Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Dersinde Problem Kurma Becerisi Kazandırmaya Yönelik Görüşlerİ
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.232-234, (Özet Bildiri)
2016
201636. Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Dersinde Problem Kurma Becerisi Kazandırmaya Yönelik Görüşleri
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.232-234, (Özet Bildiri)
2016
201637. Perceptions of preservice mathematics teachers towards the concept of justice, social justice and equality
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.
The Third International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 18 Ağustos 2016, ss.172-182, (Tam Metin Bildiri)
2016
201638. The Opinions of Middle School Math Teachers on the Integration of Math Course and Social Issues
KARAKUŞ M., TURHAN TÜRKKAN B.
VI. International Conference on Critical Education, Londrina, Brezilya, 10 - 13 Ağustos 2016, ss.93-94, (Özet Bildiri)
2016
201639. Fine Arts Preservice Teachers' Opinions on Learning Critical Pedagogy Subjects
TURHAN TÜRKKAN B., BORAN B.
VI. International Conference on Critical Education, Londra, Birleşik Krallık, 10 - 13 Ağustos 2016, ss.142, (Özet Bildiri)
2016
201640. Öğretmen Eğitiminde Yeni Bir Ders Önerisi: Eğitime Farklı Bakış
DOĞANAY A., TURHAN B.
XVIII. AMSE-AMCE-WAER CONGRESS Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.296, (Özet Bildiri)
2016
201641. Türkiye ve Ontario Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
KARAKUŞ M., TURHAN B.
XVIII. AMSE-AMCE-WAER CONGRESS Teaching and Training Today for Tomorrow, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.116, (Özet Bildiri)
2016
201642. Bir Modül Olarak Eşitlik Temasının Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımına Göre Tasarlanması
KARAKUŞ M., TURHAN B.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.90-91, (Özet Bildiri)
2015
201543. The Metaphors pf Pedagogical Formation Students toward the Concept of "Pedagogical Formation" Education
TURHAN B., YEŞİLPINAR M., YOLCU E.
The Third International Congress on Curriculum and Instruction: Curriculum Studies in Higher Educatiion, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.275-277, (Özet Bildiri)
2015
201544. The metaphors of pedagogical formation students toward the concept of pedagogical formation education
TURHAN TÜRKKAN B., YEŞİLPINAR UYAR M., YOLCU E.
3. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.275-277, (Özet Bildiri)
2015
201545. Perceptions of Preservice Mathematics Teachers towards the Concepts of Justice, Social Justice and Equality
KARAKUŞ M., TURHAN B.
The Third International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.218-220, (Özet Bildiri)
2015
201546. Reflections from Women Doctoral Students? Lives Regarding Gender Roles
YOLCU E., TURHAN B., SARI M.
5th International Conference on Critical Education, Wroclaw, Polonya, 15 - 18 Haziran 2015, ss.218, (Özet Bildiri)
2015
201547. Eğitim Felsefesi Belirleme Ölçeğinin Geliştirilmesine Yönelik Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
KARAKUŞ M., TURHAN B.
2. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.2708, (Özet Bildiri)
2015
201548. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Ve Ders Kitaplarının Küresel Vatandaşlık Bağlamında İncelenmesi
KARAKUŞ M., TURHAN B., KANATLI F.
2. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.2707, (Özet Bildiri)
2014
201449. Ortaokul Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kesirlerle İşlemlere Yönelik Problem Kurma Becerilerinin İncelenmesi
TURHAN B.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1175-1176, (Özet Bildiri)
2014
201450. Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Disiplinlerarası Program Tasarımına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi
KARAKUŞ M., TURHAN B., KARAKUŞ F.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.98, (Özet Bildiri)
2013
201351. Determining General Professional Competencies of An Elementary Maths Teacher: A Case Study
KARAKUŞ M., Turhan B.
European Conference on Curriculum Studies, Braga, Portekiz, 18 - 19 Ekim 2013, ss.452-462, (Tam Metin Bildiri)
2013
201352. İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Öğretmenler Odasına Yönelik Görüşleri
TURHAN B., Kaptan A., Kahveci H.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.105, (Özet Bildiri)
2012
201253. Problem Kurma Yaklaşımı İle Gerçekleştirilen Matematik Öğretiminin İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Başarıları ve Problem Kurma Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
TURHAN B., Güven M.
2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.23-24, (Özet Bildiri)
2012
201254. İlköğretim Ikinci Kademe Öğrencilerinin ?Matematik Problemi? Kavramına Yönelik Metaforları
TURHAN B., YEŞİLPINAR M.
10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.496, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Değerler eğitiminde dijital hikayeler
Turhan Türkkan B., Arslan Namlı N.
Karakter ve değerler eğitimi güncel yaklaşımlar, Canan Koç, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.254-279, 2023
2020
20202. Program Geliştirme ve İhtiyaçlar
Sarı M., Turhan Türkkan B.
Eğitimde Program Geliştirme: Kuramdan Uygulama Örneklerine, Curriculum Development and Needs, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.123-172, 2020
2019
20193. Kapsayıcı eğitim yaklaşım ve uygulamaları
SARI M., TURHAN TÜRKKAN B.
Kuramdan uygulamaya kapsayıcı eğitim, Pervin Oya TANERİ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.125-162, 2019
2019
20194. Mikro öğretimin tarihçesi (Geçmişten günümüze mikro öğretim)
YOLCU E., TURHAN TÜRKKAN B.
Kuramdan uygulamaya mikro öğretim, Hasan Hüseyin ŞAHAN, Adnan KÜÇÜKOĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.44-85, 2019
2018
20185. Nitel araştırmaların desenlenmesi
ETİ İ., TURHAN TÜRKKAN B.
Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri, Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir, Editör, Pegem Akademi, ss.209-258, 2018
2017
20176. Toplumsal sorunlara ilişkin farkındalık: Öğretmen adaylarına bakış
YOLCU E., KARATAŞ T., TURHAN TÜRKKAN B.
Küreselleşen dünyada eğitim, Özcan Demirel, Serkan Dinçer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.763-778, 2017
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Hayat Bilgisi Dersinde Web 2.0 Araçlarıyla Dijital Öykü Oluşturma Yoluyla Kültürel Farkındalığı ve Yaratıcılığı Geliştirmeye Yönelik Bir Durum Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KARAKUŞ M. (Yürütücü), ARSLAN NAMLI N., TURHAN TÜRKKAN B.
2018 - 2019
2018 - 2019
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Eğitimi: Bir Program Geliştirme Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TURHAN TÜRKKAN B. (Yürütücü), KARADUMAN B., ARSLAN NAMLI N., KARAKUŞ M.
2017 - 2018
2017 - 2018Alanla İlişkilendirilmiş Teknoloji Destekli Ölçme ve Değerlendirme Dersine Yönelik Bir Program Geliştirme Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KARAKUŞ M. (Yürütücü), TURHAN TÜRKKAN B.
2014 - 2017
2014 - 2017Sosyomatematiksel Konularla Bütünleştirilmiş Matematik Öğretimi: Sosyal Adalet ve Eşitlik Değerlerine İlişkin Farkındalık İle Problem Kurma Becerisi Geliştirmeye Yönelik Bir Eylem Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
KARAKUŞ M. (Yürütücü), TURHAN B.
2016 - 2016
2016 - 20166. Sınıf Öğrencilerinin Kurdukları Problemlerin Matematiksel ve Dilsel Olarak İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
KARAKOÇ ÖZTÜRK B. (Yürütücü), TURHAN TÜRKKAN B., KARAKUŞ M.
2016 - 2016
2016 - 2016SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE PROBLEM KURMA BECERİSİ KAZANDIRMAYA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KARAKUŞ M. (Yürütücü), TURHAN B.
2013 - 2015
2013 - 2015Bir İlköğretim Matematik Öğretmeninin Genel Mesleki Yeterliklerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Durum Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KARAKUŞ M. (Yürütücü), TURHAN B.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorÇukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorEğitim Programları ve Öğretim Derneği
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2017
Aralık 2017Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi