Eğitim Bilgileri
2003 - 2007
2003 - 2007Doktora
Ohio State University, Eğitim Fakültesi, Fen Eğitimi, Amerika Birleşik Devletleri
2002 - 2003
2002 - 2003Yüksek Lisans
University of Missouri-Columbia, Eğitim Fakültesi, Fen Eğitimi, Amerika Birleşik Devletleri
1989 - 1994
1989 - 1994Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fizik Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
Using inquiry-based instruction with Web-based data archives to facilitate conceptual change about tides among preservice teachers
Ohio State University, Collage Of Education, Teaching And Learning
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği
Fen Bilimleri Eğitimi
Fizik Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Ortaöğretim Alan Öğretmenliği
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2012 - 2018
2012 - 2018Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2009 - 2012
2009 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2007 - 2009
2007 - 2009Öğretim Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2005 - 2007
2005 - 2007Araştırma Görevlisi
Ohio State University, Education, Teaching And Learning
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorToplumsal Katkı Koordinasyon Kurulu Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAraştırma Stratejileri Koordinasyon Kurulu-Sosyal Bilimler Alanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorÇukurova Üniversitesi Uluslararasılaşma Stratejisi Geliştirme Komisyonu Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorAlan Dışı Seçmeli Dersler Komisyonu Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorBAP Alt Komisyon Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2020 - 2022
2020 - 2022Senato Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2020 - 2022
2020 - 2022Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2020 - 2022
2020 - 2022Dekan
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2020 - 2021
2020 - 2021Etik Kurul Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2019 - 2021
2019 - 2021Eğitim Fakültesi Akreditasyon Koordinatörü
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2016 - 2021
2016 - 2021Senato İnceleme Komisyon Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2008 - 2021
2008 - 2021Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2017 - 2020
2017 - 2020Fakülte Akademik Kurul Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2014 - 2017
2014 - 2017Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Çukurova Üniversitesi, İletişim Fakültesi
2014 - 2017
2014 - 2017Fakülte Kurulu Üyesi
Çukurova Üniversitesi, İletişim Fakültesi
2012 - 2014
2012 - 2014Dekan Yardımcısı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2005 - 2007
2005 - 2007Graduare Research Assistant
Ohio State University, Graduare Research Assistant
1998 - 1999
1998 - 1999Fen Bilgisi Öğretmeni
Korkorlu İlköğretim Okulu-Akçakent-Kırşehir, Fen Bilgisi Öğretmeni
1994 - 1998
1994 - 1998Fen Bilgisi Öğretmeni
Atatürk İlköğretim Okulu-Kabataş-Ordu, Fen Bilgisi Öğretmeni
Yönetilen Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde Girişimcilik Becerilerinin Gelişimine Bağlam Temelli Öğrenmenin Etkisinin İncelenmesi
Uçar S. (Danışman)
H.ÖZKAN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
UZAKTAN EĞİTİMDE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE YÖNELİK FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ
Uçar S. (Danışman)
H.GEVHER(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Argüman tabanlı sanal laboratuvar uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin akademik başarı argümantasyon seviyeleri ve girişimcilik becerileri üzerine etkisinin incelenmesi
Uçar S. (Danışman)
G.MERAL(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Okul dışı fen öğrenme ortamında öğrencilerin girişimcilik becerilerinin gelişiminin betimlenmesi
Uçar S. (Danışman)
N.KARAKILÇIK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Gezici planetaryumların ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin bazı astronomi konularını öğrenimine ve astronomiye yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi
Uçar S. (Danışman)
G.BAŞAKCI(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
İşitme engelli öğrencilerin Ay'ın evreleri ve oluşumu konusunda kavram değişimlerinin incelenmesi
Uçar S. (Danışman)
E.KARADAĞ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
5. sınıf elektrik ünite sinin öğretiminde kullanılan STEM etkinliklerine dayalı senaryo tabanlı öğrenme yaklaşımının (STÖY) öğrencilerin akademik başarı, STEM disiplinlerine dayalı meslek seçmeye olan ilgisi ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına olan etkisi
Uçar S. (Danışman)
M.KARCI(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Sınıf Öğrencilerinin Çevre Okuryazarlığı Düzeylerinin Belirlenmesi Ve Öğrencilerin Okuryazarlığı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenleraçısından İncelenmesi
UÇAR S.
E.Güler(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Bilim Sanat Merkezlerinde Uygulanan Fen Eğitimi Programlarının Öğrenci, Öğretmen, İdareci Ve Veli Bakış Açısından İncelenmesi.
UÇAR S.
B.Buğra(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Fen Ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Eğitiminde Argüman Temelli Sorgulamanın Etkisinin İncelenmesi.
UÇAR S.
T.Demircioğlu(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim 6. Ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Ayın Evreleri Konusunda Kavram Yanılgıları Ve Kavram Değişimlerinin İşbirliğine Dayalı Ortamda İncelenmesi.
UÇAR S.
D.Öztürk(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Öğretmen Adaylarının Temel Astronomi Konularında Bilgi Seviyeleri İle Bilimin Doğası Ve Astronomi Öz-Yeterlilikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
UÇAR S.
G.Güneş(Öğrenci)
Makaleler
2023
20231. Picturing pre-service and in-service teachers’ views about scientists and science teaching
Uçar S., Eti İ., Demirel T., Aktaş Arnas Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY YEARS EDUCATION
, cilt.31, sa.3, ss.773-789, 2023 (ESCI)
2023
20232. Developing Students' Critical Thinking Skills and Argumentation Abilities Through Augmented Reality-Based Argumentation Activities in Science Classes
Demircioğlu T., Karakuş M., Uçar S.
SCIENCE & EDUCATION
, cilt.32, sa.4, ss.1165-1195, 2023 (SCI-Expanded, AHCI, SSCI, Scopus)
2023
20233. Developing students’ critical thinking skills and argumentation abilities through augmented reality–based argumentation activities in science classes
Demircioğlu T., Karakuş M., Uçar S.
SCIENCE & EDUCATION CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY & SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS , cilt.32, sa.4, ss.1165-1195, 2023 (SCI-Expanded, AHCI, SSCI, Scopus)
2022
20224. Investigate the effect of argumentation-promoted interactive simulation applications on students' argumentation levels, academic achievements, and entrepreneurship skills in science classes
Canoz G. M., Uçar S., Demircioglu T.
THINKING SKILLS AND CREATIVITY
, cilt.45, 2022 (SSCI, Scopus)
2022
20225. The Impact of Augmented Reality-Based Argumentation Activities on Middle School Students\u2019 Academic Achievement and Motivation in Science Classes
DEMİRCİOĞLU T., KARAKUŞ M., UÇAR S.
Education Quarterly Reviews , cilt.5, sa.2, ss.22-34, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Bazı temel girişimcilik becerilerinin okul dışı öğrenme ortamlarında gelişiminin betimlenmesi.
KARAKILÇIK N., UÇAR S.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.221-234, 2022 (TRDizin)
2021
20217. Ay’ın Evreleri ve Oluşumu Konusunda İşitme Engelli Öğrencilerin Kavram Değişimlerinin İncelenmesi
Karadağ E., Uçar S.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.40, sa.2, ss.657-688, 2021 (TRDizin)
2021
20218. An investigation of concepts about gases through didactic transposition in higher education.
Karaduman B., Doğanay A., Uçar S.
International Journal of Research in Education and Science , cilt.7, sa.1, ss.27-50, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20209. An Investigation on Curriculum Orientations and Educational Philosophies of Pre-Service Teachers
Karaduman B., Ucar S.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.1343-1380, 2020 (TRDizin)
2020
202010. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sahip Oldukları Girişimcilik ile İlgili Stereotip Düşüncelerinin Belirlenmesi: Girişimci Çiz
Uçar S.
Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.25-40, 2020 (Hakemli Dergi)
2016
201611. The stereotypical images of a dentist and how they change over time in a dds program: application of Draw a Dentist Test (DADT)
Uçar S., Uçar Y.
Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.3, ss.419-426, 2016 (TRDizin)
2015
201512. Investigating the Effect of Argument-Driven Inquiry in Laboratory Instruction
Demircioglu T., UÇAR S.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.15, sa.1, ss.267-283, 2015 (SSCI, Scopus)
2014
201413. Akkuyu Nükleer Santrali Konusunda Üretilen Yazılı Argümanların İncelenmesi
Demircioğlu T., Uçar S.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.13, sa.4, ss.1373-1386, 2014 (Scopus, TRDizin)
2014
201414. Bilim Sanat Merkezlerinde Uygulanan Fen Eğitimi Programlarının İdareci, Öğretmen ve Öğrencilerin Bakış Açısından İncelenmesi
Ülger B. B., Uçar S., Özgür İ.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.13, sa.3, ss.1098-1121, 2014 (Scopus, TRDizin)
2014
201415. THE EFFECTS OF SIMULATION-BASED AND MODEL-BASED EDUCATION ON THE TRANSFER OF TEACHING WITH REGARD TO MOON PHASES
Ucar S.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.13, sa.3, ss.327-338, 2014 (SSCI, Scopus)
2012
201216. İlköğretim öğrencilerinin ay?ın evreleri konusunda kavram değişimlerinin işbirliğine dayalı ortamda incelenmesi
Öztürk D., Uçar S.
Journal of Turkish Science Education , cilt.9, sa.2, ss.98-112, 2012 (Scopus, TRDizin)
2012
201217. How Do Pre-Service Science Teachers' Views on Science, Scientists, and Science Teaching Change Over Time in a Science Teacher Training Program?
Ucar S.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
, cilt.21, sa.2, ss.255-266, 2012 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2011
201118. Conducting guided inquiry in science classes using authentic, archived, web-based data
UÇAR S., Trundle K. C.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.57, sa.2, ss.1571-1582, 2011 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2011
201119. Inquiry-based Instruction with Archived, Online Data: An Intervention Study with Preservice Teachers
UÇAR S., Trundle K. C., Krissek L.
RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION
, cilt.41, sa.2, ss.261-282, 2011 (SSCI, Scopus)
2011
201120. Changes in Preservice Teacher Attitudes Toward Astronomy Within a Semester-Long Astronomy Instruction and Four-Year-Long Teacher Training Programme
UÇAR S., Demircioglu T.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
, cilt.20, sa.1, ss.65-73, 2011 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2011
201121. How Has Reform in Science Teacher Education Programs Changed Preservice Teachers' Views About Science?
UÇAR S., SANALAN V. A.
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
, cilt.20, sa.1, ss.87-94, 2011 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2010
201022. TIMSS Verileri Kullanılarak Tayvan Ve Türkiye deki 8 Sınıf Ögrencilerinin Fen Başarısına Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi ve Karşılaştırılması
Öztürk D., UÇAR S.
Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.19, sa.3, ss.241-256, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200923. A comparative analysis of earth science education practices in elementary schools in Turkey and in the US
Uçar S.
PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY
, cilt.11, sa.11, ss.170-182, 2009 (ESCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Cross-National Legal Frameworks Relating to School Bullying and Migration: An Empirical Analysis of Six European Countries.
Stoen J., Gutzwiller-Helfenfinger E., UÇAR S., Bozic A., Resuli V., Mocanu A., et al.
MIGREL (Migration, Religion & Intercultural Relationship) International Conference, Stavanger, Norveç, 14 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
2023
20232. How do National Antibullying Programs Target Migrant Children and Youths: An Empirical Analysis of Five European Countries
Bozic A., Gutzwiller-Helfenfinger E., Stoen J., UÇAR S., Resuli V., Mocanu A.
MIGREL (Migration, Religion & Intercultural Relationship) International Conference, Stavanger, Norveç, 14 - 16 Temmuz 2023, (Özet Bildiri)
2020
20203. Investigation of Entrepreneurship Teaching Approaches in the Curriculum of OECD Countries and Equivalent Countries in the top of the List According to PISA Results
TEKKUŞ Ç., UYANIK Z. F., UÇAR S.
2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education (E-Conference), Bursa, Türkiye, 19 Aralık - 21 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
2020
20204. Investigation of Entrepreneurship Education Approaches of Countries, Which Have Equivalent Scores with Turkey from PISA Science Domain.
UYANIK Z. F., TEKKUŞ Ç., UÇAR S.
2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education (E-Conference), Bursa, Türkiye, 19 - 21 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
2019
20195. Determination of Comprehension Levels of Hearing Impaired Students about Moon Phasesand The Reasons of Phases
UÇAR S., Karadağ E.
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
20196. Entrepreneurship Education Policies and Examples from International Applications
UÇAR S.
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.486, (Özet Bildiri)
2017
20177. A MODEL OF TEACHING TIDES
UÇAR S.
TEACHING SCIENCES IN SCHOOLS WITH CREATIVITY AND INNOVATION: TRANSFORMING THE THEORY INTO PRACTICE, 06 Aralık 2017 - 11 Aralık 2027, (Özet Bildiri)
2017
20178. THE CONNECTION BETWEEN THE STEM AND ENTREPRENEURSHIP EDUCATION
UÇAR S.
TEACHING SCIENCES IN SCHOOLS WITH CREATIVITY AND INNOVATION: TRANSFORMING THE THEORY INTO PRACTICE, 6 - 11 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. Beyond the teacher training: Professional Developments of Teachers
UÇAR S.
TEACHING SCIENCES IN SCHOOLS WITH CREATIVITY AND INNOVATION: TRANSFORMING THE THEORY INTO PRACTICE, 6 - 11 Aralık 2017
2017
201710. How does the preservice teachers’ entrepreneurial belief changes during the science teacher training program.
UÇAR S.
International Conference on New Horizons in Education, Berlin, Almanya, 17 - 19 Temmuz 2017, cilt.1, ss.1431, (Özet Bildiri)
2017
201711. ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM FELSEFELERİ VE PROGRAM YÖNELİMLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
KARADUMAN B., UÇAR S.
5th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI ? 2017), Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.223-224, (Özet Bildiri)
2016
201612. The human rights and science teachers in the changing world
UÇAR S.
Mediterranean Sea Connect Us: Multiple Dimensions in Science Education, 1 - 06 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201613. Change of Preservice Teachers Entrepreneurial Tendency throughout the Teacher Training Program
UÇAR S.
5th World Conference on Science and Technology Education, 1 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201614. FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ İŞİTME ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN BULUNDUĞU SINIFLARDA LABORATUVAR ETKİNLİKLERİNİN YAPILMASINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
Karadağ E., UÇAR S.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201615. Influence of Augmented Reality Technology on Seventh Grade Students? Achievement About Astronomy
DEMİREL T., KARAKUŞ M., UÇAR S.
XVII IOSTE SYMPOSIUM Science and Technology Education for a Peaceful and Equitable World, Braga, Portekiz, 11 Temmuz - 16 Eylül 2016, ss.50, (Özet Bildiri)
2016
201616. Influence of Augmented Reaclity Technology on Seventh Grade Students' Achievement about Astronomy
Demirel T., Karakuş M., Uçar S.
IOSTE Symposium, Braga, Portekiz, 11 - 16 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2016
201617. The connection between the human rights and responsible science teaching
UÇAR S.
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201618. INTEGRATION OF THE SCIENCE CURRICULUM WITHENTRAPRENEURSHIP IN ELEMENTARY SCHOOL
UÇAR S.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201619. A CASE STUDY ABOUT DIDACTICAL PREFERENCES OF TWO FACULTY MEMBERS WHO LECTURE THE SAME SUBJECT IN TWO DIFFERENT PROGRAMS”
KARADUMAN B., DOĞANAY A., UÇAR S.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.3-4, (Özet Bildiri)
2015
201520. The effect of nature on development of communication tools Whistle language
UÇAR S.
European Educational Conference “Mediteranean Sea Connects Us: Progress in Education with Local Communities”, 9 - 13 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201521. Öğretmen Adaylarının Bilişsel Yapılarının İncelenmesi
Karaduman B., Doğanay A., Uçar S.
International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.1219-1220, (Özet Bildiri)
2015
201522. Where are we in integrating entrepreneurship in science curricula
UÇAR S.
Eurasian Regional Symposium & Brokerage Event Horizon 2020 - Science with and for SocietySymposium, 24 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201523. The trends to integrate entrepreneurship educaiton into school curriculum
UÇAR S.
International Journal of Arts and Science Conference, 13 - 16 Ocak 2015, (Özet Bildiri)
2012
201224. Argüman-Temelli Sorgulama Yönteminin Fen Ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Akademik Başarısına Ve Bilimsel İşlem Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
DEMİRCİOĞLU T., UÇAR S.
X.UFBMEK Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
201225. The effect of argument-driven inquiry on pre-service science teachers' attitudes and argumentation skills
Demircioğlu T., UÇAR S.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.5035-5039, (Tam Metin Bildiri)
2011
201126. Primary Teachers’ Views about Science, Scientist, and Science Teaching.
UÇAR S., DEMİRCİOĞLU T.
World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), İzmir, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201127. Preservice science teachers’ views about science, scientist, and science teaching
UÇAR S., DEMİRCİOĞLU T.
European Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201128. Changes in Achievement and Argumentativeness within Argument-Driven Inquiry Based Laboratory.
DEMİRCİOĞLU T., UÇAR S.
European Science Education Research Association (ESERA), Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2010
201029. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Akkuyu Nükleer Santrali Konusunda Ürettikleri Yazılı Argümanların İncelenmesi
DEMİRCİOĞLU T., UÇAR S.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.117, (Özet Bildiri)
2010
201030. stronomiye Yönelik Tutumların Bir Dönem Boyunca Alınan Astronomi Dersi ve Program Boyunca Alınan Fen Dersleriyle Değişiminin İncelenemesi.
UÇAR S., DEMİRCİOĞLU T.
19. Eğitim Bilimleri Kurultayı., Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.202, (Özet Bildiri)
2010
201031. Astronomiye Yönelik Tutumların Bir Dönem Boyunca Alınan Astronomi Dersi ve Program Boyunca Alınan Fen Dersleriyle Değişiminin İncelenemesi
UÇAR S., DEMİRCİOĞLU T.
19. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2008
200832. ”The Effects Of Computer Based And Computer Aided Instruction On Students? Academic Success And Retention Of Information On The Content Of ?Particulate Nature Of Matter?”,
KARADUMAN B., EMRAHOĞLU N., UÇAR S.
WCCI 13th World Conference in Education, 2nd Biennial World Conference, Antalya, Türkiye, 02 Eylül 2008 - 06 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2007
200733. Classroom Connectivity In Promoting Achievement in Algebra & Physical Science: Implementation Fidelity.
Irving K., Şanalan V. A., Abrahamson L., UÇAR S.
IES Research Conference, Washington, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 08 Haziran 2007, ss.9, (Tam Metin Bildiri)
2007
200734. The impact of inquiry-based and technology supported instruction on pre-service teachers? conceptions of tides.
UÇAR S., Trundle K. C., Krissek L.
National Association of Research in Science Teaching, New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 18 Nisan 2007, ss.342, (Özet Bildiri)
2007
200735. Classroom Connectivity Preliminary Results.
Pape S., Owens D., Irving K., Şanalan V. A., Abrahamson L., Kaya Ş., et al.
T3 International Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 10 Mart 2007, ss.10, (Özet Bildiri)
2007
200736. Pre-sevice teachers' conceptions of tides before and after inquiry-based and technology supported instruction
UÇAR S., Trundle K. C., Krissek L.
Association for the Science Teachers Education, Clearwater Beach, Fl, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 06 Ocak 2007, ss.42, (Özet Bildiri)
2006
200637. Inservice Teachers' Use of Multiple Representations to Teach Standards-based Earth Science Concepts
Trundle K. C., Krissek L., UÇAR S.
National Association for Research in Science Teaching, San Fransisco, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Nisan 2006, ss.52, (Tam Metin Bildiri)
2006
200638. Preservice teachers? understanding of standards-based Earth Science content for Grades K-4.
UÇAR S., Trundle K. C., Krissek L.
Association for the Science Teachers Education, Portland, Or, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 14 Ocak 2006, ss.58, (Özet Bildiri)
2005
200539. Using Multiple Representations to Train Teachers to Teach Standards-based Earth Science Concepts
Trundle K. C., Krissek L., UÇAR S.
Association for the Education of Teachers in Science, Colorado Spring, Co, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 23 Ocak 2005, ss.19, (Özet Bildiri)
2005
200540. Development and validation of geology content knowledge assessment.
Beilfuss M., Krissek L., Boone W., Trundle K. C., White O., UÇAR S.
Association for the Education of Teachers in Science, Colorado Spring, Co, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 23 Ocak 2005, ss.19, (Özet Bildiri)
2004
200441. Don?t treat soil like dirt: Learning cycle lessons on soil for grade K-4.
UÇAR S., Sackes M., Trundle K. C., Krissek L.
School Science and Mathematic Association, Atlanta, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 23 Ekim 2004, ss.46, (Özet Bildiri)
2003
200342. Factors Affecting Academic Achievement of International Graduate Students in Education Departments.
Işık H., UÇAR S., Çağlayan F. M.
School Science and Mathematic Association, Columbus, Oh, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 25 Ekim 2003, ss.59, (Özet Bildiri)
2003
200343. Does culture influence science?
UÇAR S., ışık h.
School Science and Mathematic Association, Columbus, Oh, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ekim 2003, ss.71, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. How Do Anti-bullying Programs Target Immigrant Children and Youth and What Is Their Evidence Base? An Analysis in Five European Countries
Gutzwiller-Helfenfinger E., Bozic A., Støen J., Uçar S., Resuli V., Mocanu A.
International Perspectives on Migration, Bullying, and School Implications for Schools, Refugees, and Migrants , Hildegunn Fandrem,James O’Higgins Norman, Editör, Routledge, New York, ss.105-123, 2024
2024
20242. Cross-National Legal Frameworks Relating to School Bullying and Migration in Six Countries
Støen J., Gutzwiller-Helfenfinger E., Uçar S., Bozic ., Resuli V., Mocanu A., et al.
International Perspectives on Migration, Bullying, and School Implications for Schools, Refugees, and Migrants , Hildegunn Fandrem,James O’Higgins Norman, Editör, Roudedge, New York, ss.90-104, 2024
2023
20233. Erken Çocuklukta Bilim İletişimi
Kılıçay V., Uçar S.
Erken Çocuklukta Bilim Eğitimi, Melek Merve Yılmaz,Ayperi Dikici Sığırtmaç, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.203-220, 2023
2023
20234. Entrepreneurial STEM for Global Epidemics
KAYA CAPOCCI S., UÇAR S.
Integrated Education and Learning, Rezaei Nima, Editör, Springer, ss.467-487, 2023
2021
20215. Artırılmış Gerçeklik ile Modelleme ve Fen Öğretiminindeki Örnekleri
Demircioğlu T., Uçar S.
Fen Öğretiminde Model ve Modelleme, Hakan Şevki Aynacı, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.159-185, 2021
2020
20206. Girişimcilik Eğitimi-Temel Eğitimden Öğretmen Eğitimine Genel Bakış
UÇAR S.
Akademisyen Kitabevi, Adana, 2020
2020
20207. Fen Öğretiminde Güncel Eğilimler ve Sorunlar
Uçar S., Demircioğlu T.
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Hakan Şevki Ayvacı, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.130-155, 2020
2019
20198. Girişimcilik Eğitimi ve Okul Dışı Öğrenme Ortamları
UÇAR S.
OKUL DUVARLARININ ÖTESİNE ÖĞRENME YOLCULUĞU: Bilim-Teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri, Fitnat Köseoğlu, Uygar Kanlı, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.45-60, 2019
2018
20189. Fen Eğitiminde Girişimcilik
UÇAR S.
Fen Bilimleri Öğretimi ve STEM Etkinlikleri, Ahmet Tekbıyık, Gültekin Çakmakçı, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.353-367, 2018
2018
201810. Girişimcilik ve STEM Eğitimi
UÇAR S.
Okul Öncesinden Üniversiteye Kuram ve Uygulamada STEM Eğitimi, Devrim Akgündüz, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.97-112, 2018
2018
201811. Hedef Koyma ve Özdeğerlendirme
UÇAR S.
Stem Öğretimi için 20 Strateji, Soner Durmuş, Ali Sabri İpek, Bahadır Yıldız, Editör, ANI, ss.229-234, 2018
2016
201612. Dünya ve Ötesi
UÇAR S.
İlköğretimde Eğlendiren ve Anlamayı Geliştiren FEN ÖĞRETİMİ, Türkmen Hakan, Sağlam Murat, Pekmez Esin Şahin, Editör, Nobel, Ankara, ss.129-155, 2016
2015
201513. The Use of Technology in Teaching Science to Young Children
Uçar S.
Research in Early Childhood Science Education, Trundle K. C.,Saçkes M., Editör, Springer, London/Berlin , Dordrecht, ss.167-184, 2015
Diğer Yayınlar
2006
20061. Classroom Connectivity in Mathematics and Science Achievement: Classroom Observation Protocol-Algebra I.
Pape S., Kaya Ş., Irving K., Owens D., Şanalan V. A., UÇAR S., et al.
Teknik Rapor, ss.1-19, 2006
Desteklenen Projeler
2019 - 2022
2019 - 2022
Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde Girişimcilik Becerilerinin Gelişimine Bağlam Temelli Öğrenmenin Etkisinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
UÇAR S. (Yürütücü), Özkan H.
2017 - 2019
2017 - 2019İşitme Engelli Öğrencilerin Ayın Evreleri ve Oluşumu Konusunda Kavram Değişimlerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
UÇAR S. (Yürütücü), Karadağ E.
2018 - 2018
2018 - 2018
Intercultural Skills for Teaching Staff at Turkish Public Schools: Education programme for Syrian Refugees and Host Communities in Turkey
Alman Uluslararası İşbirliği Kurumu (GIZ) Destekli Proje
(Proje Özeti)
Uçar S., Mutlu N.
2018 - 2018
2018 - 2018
Intercultural Skills for Teaching Staff at Turkish Public Schools: Education programme for Syrian Refugees and Host Communities in Turkey
Alman Uluslararası İşbirliği Kurumu (GIZ) Destekli Proje
(Proje Özeti)
Uçar S., Mutlu N.
2018 - 2018
2018 - 2018
Intercultural Skills for Teaching Staff at Turkish Public Schools: Education programme for Syrian Refugees and Host Communities in Turkey
Alman Uluslararası İşbirliği Kurumu (GIZ) Destekli Proje
(Proje Özeti)
Uçar S., Mutlu N.
2017 - 2018
2017 - 2018ÖĞRETMEN ADAYLARININ EĞİTİM FELSEFELERİ VE PROGRAM YÖNELİMLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KARADUMAN B. (Yürütücü), UÇAR S.
2017 - 2018
2017 - 2018How does the preservice teachers entrepreneurial belief changes during the science teacher training program.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
UÇAR S. (Yürütücü)
2014 - 2015
2014 - 2015The Trends To Integrate Entrepreneurship Education Into School Curriculums (Okul programları içerisine girişimcilik eğitimi entegre etme yönelimleri)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
UÇAR S. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2012 - 2013
2012 - 2013Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Nisan 2014
Nisan 2014Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2014
Ocak 2014Eurosian Journal of Educational Research (EJER)
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2014
Ocak 2014Journal of Science Education and Technology
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2014
Ocak 2014Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB)
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2013
Kasım 2013Türk Fen Eğitimi Dergisi (TUFED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2013
Eylül 2013Türk Fen Eğitimi Dergisi (TUFED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2013
Eylül 2013School Science and Mathematics
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2013
Ağustos 2013Journal of Science Education and Technology
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2013
Nisan 2013Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB)
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2013
Mart 2013Computers & Education
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2012
Nisan 2012PEGEM EĞİTİM ÖĞRETİM Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2012
Mart 2012Türk Fen Eğitimi Dergisi (TUFED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2012
Mart 2012Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB)
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2012
Ocak 2012School Science and Mathematics
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2011
Aralık 2011Computers & Education
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2011
Aralık 2011Türk Fen Eğitimi Dergisi (TUFED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2011
Aralık 2011İlköğretim Online
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2011
Ekim 2011Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB)
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2011
Temmuz 2011Journal of Science Education and Technology
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2011
Haziran 2011Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (KUYEB)
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2011
Mayıs 2011Türk Fen Eğitimi Dergisi (TUFED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2010
Kasım 2010Journal of Science Education and Technology
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2010
Kasım 2010Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2010
Ekim 2010Türk Fen Eğitimi Dergisi (TUFED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2010
Temmuz 2010Journal of Science Education and Technology
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2010
Temmuz 2010School Science and Mathematics
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2010
Nisan 2010Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2010
Mart 2010Türk Fen Eğitimi Dergisi (TUFED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2010
Ocak 2010Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2010
Ocak 2010Türk Fen Eğitimi Dergisi (TUFED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2009
Aralık 2009Journal of Research in Science Teaching
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2009
Kasım 2009Journal of Science Education and Technology
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2009
Ekim 2009Türk Fen Eğitimi Dergisi (TUFED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2009
Haziran 2009Journal of Research in Science Teaching
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2009
Nisan 2009Journal of Science Education and Technology
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2009
Şubat 2009Journal of Research in Science Teaching
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2009
Ocak 2009Journal of Science Education and Technology
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2008
Temmuz 2008Journal of Science Education and Technology
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2008
Nisan 2008Journal of Science Education and Technology
SSCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Mart 2014
Mart 2014TÜBİTAK Projesi
Ocak 2014
Ocak 2014TÜBİTAK Projesi
Ocak 2014
Ocak 2014TÜBİTAK Projesi
Aralık 2013
Aralık 2013TÜBİTAK Projesi
Mayıs 2012
Mayıs 2012TÜBİTAK Projesi
Mart 2011
Mart 2011Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 118
h-indeksi (WOS): 6
Jüri Üyelikleri
Ağustos-2013
Ağustos 2013Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- Çukurova Üniversitesi
Mart-2013
Mart 2013Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Mart-2013
Mart 2013