Prof. Dr. ÖZGECAN KIRIK


Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Fen Bilgisi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler, Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Fen Bilgisi Öğretmenliği, İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği, Fen Bilimleri Eğitimi, Kimya Eğitimi, Öğretmen Eğitimi

E-posta: otastan@cu.edu.tr
Diğer E-posta: ozge.deniz@gmail.com
İş Telefonu: +90 322 338 6076 Dahili: 64
Web: https://avesis.cu.edu.tr//otastan
Ofis: Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü, 2. kat
Posta Adresi: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü, Balcalı, Sarıçam/ADANA

Metrikler

Yayın

44

Yayın (WoS)

10

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

66

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

67

H-İndeks (Scopus)

3

Proje

8

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2004 - 2009

2004 - 2009

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim/Fen Bilimleri/Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Kimya Öğretmenliği, Türkiye

1998 - 2004

1998 - 2004

Yüksek Lisans-Tezsiz

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim/Fen Bilimleri/Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi, Kimya Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2009

2009

Doktora

Kavramsal Değişim Koşullarına Dayalı İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Motivasyona ve Tepkime Hızı Konusunu Anlamaya Etkisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmenliği

Fen Bilimleri Eğitimi

Kimya Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi

2017 - 2025

2017 - 2025

Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi

2013 - 2018

2013 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

2009 - 2013

2009 - 2013

Öğretim Görevlisi Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Fakülte Kurulu Üyesi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2015 - 2016

2015 - 2016

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Fen Bilimleri Eğitiminde Alan Araştırmaları ve Etik

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Fen Eğitiminde Güncel Konular

Fen Eğitiminde İşbirlikli Öğrenme: Kuram ve Uygulamaları

FEN EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARI

UZMANLIK ALAN DERSİ

Lisans

Lisans

Bilimin Doğası ve Öğretimi

Özel Öğretim Yöntemleri II

Özel Öğretim Yöntemleri I

GENEL KİMYA

GENEL KİMYA I

FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II

GENEL KİMYA

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

FEN ÖĞRETİMİ LAB UYGULAMALARI II

FEN ÖĞRETİMİ LAB UYGULAMALARI I

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

KİMYADA ÖZEL KONULAR

Makaleler

Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (3)
Scopus (7)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. Bilimin doğasını öğretmede bilim haberleri kullanmanın etkileri

Aslangöz B., TAŞTAN KIRIK Ö.

9. International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. Çevrimiçi işbirlikli öğrenmenin fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz-yeterliklerine etkisi

ÇİÇEKDAĞ A., TAŞTAN KIRIK Ö.

9. International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenmenin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Motivasyonlarına Etkisi

ÇİÇEKDAĞ A., TAŞTAN KIRIK Ö.

9. International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, İzmir, Türkiye, 22 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. Impact of process oriented guided inquiry learning (POGIL) on middle school students’ performance

Alakoyun L., Taştan Kırık Ö.

European Science Education Research Association (ESERA) Conference , Bologna, İtalya, 26 - 30 Ağustos 2019, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. Middle school students’ perceptions of POGIL as a collaborative inquiry strategy

ÖZKANBAŞ M., TAŞTAN KIRIK Ö.

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education (FMGTEK), İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

6. Effect of process oriented guided inquiry learning on motivation and logical thinking ability.

Alakoyun L., Taştan Kırık Ö.

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education (FMGTEK) , İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.138-139, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. Middle school students’ perceptions of POGIL as a collaborative inquiry strategy

Özkanbaş M., Taştan Kırık Ö.

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education (FMGTEK) , İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.224-225, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. Impact of microteaching practices based on cooperative learning on pre-service science teachers’ science teaching efficacy beliefs.

Yıldız G., Taştan Kırık Ö.

International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education (FMGTEK) , İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.164-165, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Süreç odaklı rehberli sorgulamayla öğrenme yönteminin 7. sınıf fen bilimleri öğrencilerinin motivasyonları ve akademik başarıları üzerine etkisi

ALAKOYUN L., TAŞTAN KIRIK Ö.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.100, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. The Effect of socioscientific issues in nature of science instruction on preservice science teachers’ nature of science conceptions

Kasar Y., Taştan Kırık Ö.

27. International Conference on Educational Sciences (ICES-UEBK) , Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2140-2143, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Süreç Odaklı Rehberli Sorgulamayla Öğrenmenin (SORSÖ) 6. Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Uygulanmasının Etkileri

Özkanbaş M., TAŞTAN KIRIK Ö.

27. International Conference on Educational Sciences (ICES-UEBK), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2144-2146, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. PEDAGOJİK FORMASYON SERTİFİKA PROGRAMI KİMYA GRUBU ÖĞRENCİLERİNİN GAZLAR KONUSUNDAKİ ALTERNATİF KAVRAMALARI

Özkabaş M., TAŞTAN KIRIK Ö.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.133, (Özet Bildiri)

2016

2016

14. Pedagojik formasyon sertifika programı kimya grubu öğrencilerinin tepkime hızı konusundaki kavramsal anlamaları

Fındıkkıran Ç., TAŞTAN KIRIK Ö.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.195, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. Pedagojik formasyon sertifika programi kimya grubu ögrencilerinin gazlar konusundaki alternatif kavramaları

Özkanbaş M., TAŞTAN KIRIK Ö.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.133, (Özet Bildiri)

2016

2016

16. Süreç odaklı kılavuzlu sorgulama Genel kimya II dersinde işbirlikli öğrenme ortamı

TAŞTAN KIRIK Ö., FETTAHLIOĞLU P.

3. International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, sa.1, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. Süreç odaklı kılavuzlu sorgulama: Genel kimya II dersinde işbirlikli öğrenme ortamı

FETTAHLIOĞLU P., TAŞTAN KIRIK Ö.

EJER, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, cilt.1, sa.1, ss.891-892, (Özet Bildiri)

2016

2016

18. Süreç odaklı kılavuzlu sorgulama: Genel kimya II dersinde işbirlikli öğrenme ortamı

TAŞTAN KIRIK Ö., FETTAHLIOĞLU P.

III. International Eurasian Educational Research (EJER), Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.891, (Özet Bildiri)

2014

2014

19. Küresel ısınma ve ozon tabakasi ile ilgili öğrenci çizimlerinin nitel bir analizi

PEKEL F., TAŞTAN KIRIK Ö.

XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014 Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

20. The Analyses Of Pre Service Science Teachers' Perceived Social And Environmental Problems By Grade Level

FETTAHLIOĞLU P., taştan kırık ö.

International Journal of Arts & Sciences? (IJAS) International Conference for Academic Disciplines, Viyana, Avusturya, 6 - 09 Nisan 2014, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

21. İlköğretim öğretmen adaylarının fen öğretiminde işbirlikli öğrenmeyi kullanmaları ile ilgili inançları

TAŞTAN KIRIK Ö., MARKIC S.

X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012

2012

2012

22. The self-efficacy of pre-service elementary teachers using cooperative learning in science teaching

TAŞTAN KIRIK Ö., Markic S.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.5005-5009, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

24. Öğrencileri güdülemede işbirlikçi öğrenme

TAŞTAN KIRIK Ö., BOZ Y.

IX. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010

2009

2009

25. Pre Service Chemistry Teachers Ideas About the Effect of Catalyst on Rate of Reaction

TAŞTAN Ö., YALÇINKAYA ÖNDER E., BOZ Y.

European Science Education Research Association (ESERA), İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009

2008

2008

26. Turkish High School Students Conceptions about Endothermic and Exothermic Reactions

TAŞTAN Ö., YALÇINKAYA ÖNDER E.

XIII. Symposium of the International Organization for Science and Technology Education (IOSTE), İzmir, Türkiye, 21 - 26 Eylül 2008

2008

2008

27. Turkish High School Students Conceptions about Energy in Chemical Reactions

YALÇINKAYA ÖNDER E., TAŞTAN Ö.

The European Conference on Educational Research (ECER), GÖTEBORG, İsveç, 8 - 12 Eylül 2008

2008

2008

28. Effectiveness of conceptual change text oriented instruction on students understanding of energy in chemical reactions

TAŞTAN Ö., YALÇINKAYA ÖNDER E.

The European Conference on Educational Research (ECER), GÖTEBORG, İsveç, 8 - 12 Eylül 2008

2008

2008

29. Pre Service Chemistry Teachers Conceptions about Reaction Rate

TAŞTAN Ö., YALÇINKAYA ÖNDER E., BOZ Y.

9th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE), İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2008

Kitaplar

2024

2024

1. Fen Öğretiminde Kavram Karikatürleri

KIRIK Ö.

Fen Öğretimi II, ERGUN MUSTAFA, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.151-172, 2024

Desteklenen Projeler

2013 - 2016

2013 - 2016

Süreç Odaklı Kılavuzlanmış Sorgulama: Genel Kimya II Dersinde İşbirliği Öğrenme Ortamı

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

KIRIK Ö. (Yürütücü), FETTAHLIOĞLU P.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION

Değerlendirme Kurul Üyesi

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

EĞİTİM VE BİLİM

Değerlendirme Kurul Üyesi

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE

Değerlendirme Kurul Üyesi

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2010 - Devam Ediyor

2010 - Devam Ediyor

Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği (FEAD)

Üye

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Kasım 2018

Kasım 2018

TÜBİTAK Projesi

Mart 2018

Mart 2018

TÜBİTAK Projesi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018

01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK)

Katılımcı

Denizli-Türkiye

01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018

01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018

27. International Conference on Educational Sciences (ICES-UEBK)

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi

Katılımcı

Trabzon-Türkiye

01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016

01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016

III. International Eurasian Educational Research (EJER)

Katılımcı

Muğla-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 66

h-indeksi (WOS): 3

Jüri Üyelikleri

Haziran-2018

Haziran 2018

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Mersin Üniversitesi

Ağustos-2011

Ağustos 2011

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ