Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL


Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Sosyal Bilgiler Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, İlköğretim Matematik Öğretmenliği

E-posta: apinar@cu.edu.tr
İş Telefonu: +90 322 338 6076 Dahili: 39
Web: https://avesis.cu.edu.tr//apinar
Ofis: 3386076/39
Posta Adresi: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Öğretmenliği Bölümü Sarıçam/ADANA

Metrikler

Yayın

212

Yayın (WoS)

21

Yayın (Scopus)

14

Atıf (WoS)

16

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

33

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (TrDizin)

115

H-İndeks (TrDizin)

5

Atıf (Diğer Toplam)

254

Proje

21

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2004 - 2009

2004 - 2009

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye

1999 - 2002

1999 - 2002

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye

Yaptığı Tezler

2009

2009

Doktora

İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Öğretiminde Uygulanan Ölçme Ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim

2002

2002

Yüksek Lisans

İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Kavrama Ve İşlem Becerileri Arasındaki Farkın Bazı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

2016 - 2023

2016 - 2023

Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi

2009 - 2013

2009 - 2013

Öğretim Görevlisi Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

1999 - 2009

1999 - 2009

Öğretim Görevlisi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Çukurova Üniversitesi

Makaleler

Tümü (55)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (3)
Scopus (5)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (31)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKLU TEMSİL TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ

BAL A. P., Çıplak H.

4. BİLSEL INTERNATIONAL SUR SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Diyarbakır, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. SON 10 YILDA MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMIYLA İLGİLİ YAPILAN TEZLERİN İNCELENMESİ

BAL A. P., UÇAR G. Y.

6. BİLSEL INTERNATIONAL WORLD SCIENTIFIC AND RESEARCH CONGRESS 25-26 DECEMBER, 2024 İSTANBUL/TÜRKİYE, İstanbul, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

3. GÜNEY KORE EĞİTİM SİSTEMİ

BAL A. P., UÇAR G. Y.

6. BİLSEL INTERNATIONAL WORLD SCIENTIFIC AND RESEARCH CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

4. 9. SINIF MATEMATİK DERS KİTABININ ÇOKLU TEMSİLLER BAĞLAMINDA İNCELENMESİ

BAL A. P., Çıplak H.

4. BİLSEL INTERNATIONAL SUR SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Diyarbakır, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

5. MATEMATİKSEL MODELLEME YAKLAŞIMININ ÖĞRETİM ORTAMINDA KULLANILMASINA YÖNELİK ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

BAL A. P., Arslan N.

5. BİLSEL INTERNATIONAL AHLAT SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Bitlis, Türkiye, 14 - 15 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

6. MATEMATİKSEL MODELLEME ETKİNLİKLERİYLE YAPILAN ÖĞRETİM SÜRECİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

BAL A. P., Fırat B. F.

5. BİLSEL INTERNATIONAL AHLAT SCIENTIFIC RESEARCHES, Bitlis, Türkiye, 14 - 15 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

7. MATEMATİKSEL MODELLEME ETKİNLİKLERİYLE YAPILAN ÖĞRETİM SÜRECİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİKSEL YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ

BAL A. P., Fırat B. F.

1. INTERNATIONAL TRANSYLVANIA SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS, Romanya, 14 - 15 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

8. FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİKSEL DÜŞÜNME BECERİLERİNE ETKİSİ

BAL A. P., YÜZBAŞIOĞLU S.

1. INTERNATIONAL TRANSYLVANIA SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS, Romanya, 14 - 15 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

9. Öğretmen Adayları için Proje Geliştirme Sürecine Yönelik Öz Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi

ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024), Edirne, Türkiye, 04 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

10. DEVELOPMENT OF A CRITICAL THINKING SKILLS SCALE FOR MIDDLE SCHOOL STUDENTS IN TURKEY

ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.

4th International Conference on Social Science Studies (IConSoS), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

11. DEVELOPMENT OF A SCALE TO DETERMINE SECONDARY SCHOOL STUDENTS' HOPE LEVELS IN TURKEY

ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.

4th International Conference on Social Science Studies (IConSoS), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

12. INVESTIGATION OF PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS' OPINIONS ON GAME-BASED MATHEMATICS TEACHING

AKKURT Ş., BAL A. P.

2. INTERNATIONAL CANKAYA SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 28 Eylül 2023, ss.346-357, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

13. INVESTIGATION OF GEOMETRIC REPRESENTATIONS ON THE SUBJECT OF FRACTIONS IN TURKIYE AND CANADA TEXTBOOKS

Umay S., BAL A. P.

2. INTERNATIONAL CANKAYA SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 28 Eylül 2023, ss.338-345, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

14. PATTERN GENERALIZATION STRATEGIES OF 7TH GRADE STUDENTS

YÜZBAŞIOĞLU S., BAL A. P.

2. INTERNATIONAL CANKAYA SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 28 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

15. Öğretmen Adaylarının Tahmin Becerisi Öz Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.213, (Özet Bildiri)

2022

2022

16. EXAMINATION OF SPECIAL TALENT STUDENTS' PERCEPTIONS FOR HOMEWORK

ER Z., BAL A. P., DİNÇ ARTUT P.

International Conference on Studies in Education and Social Sciences (ICSES) November 10-13, 2022, Antalya, TURKEY, Antalya, Türkiye, 10 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

17. Development of math thinking scale for special students: validity and reliabilıity.

ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.

International Conference on Studies in Education and Social Sciences (ICSES) November 10-13, 2022, Antalya, Turkey, Antalya, Türkiye, 10 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

18. Examınation of special talent students' perceptions for homework.

er Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.

International Conference on Studies in Education and Social Sciences (ICSES) November 10-13, 2022, Antalya, Turkey, Antalya, Türkiye, 10 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

19. DEVELOPING THE SELF-EFFICACY SCALE FOR ESTIMATION SKILLS FOR PRE SERVICE TEACHERS

ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST) March 24-27, 2022, Antalya, TURKEY, Antalya, Türkiye, 24 Mart 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

20. DEVELOPING THE AN ESTIMATION SKILLS SELF-EFFICACY SCALE: VALIDITY AND RELIABILITY

BAL A. P., DİNÇ ARTUT P.

INTERNATIONAL ONLINE CONFERENCE ON MATHEMATICS EDUCATION, İstanbul, Türkiye, 26 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

21. Developing the an Estimation Skills Self-Efficacy Scale: Validity and Reliability (Not: Ortaokul öğrencileri için)

ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.

NTERNATIONAL ONLINE CONFERENCE ON MATHEMATICS EDUCATION May 26-29, 2021 Istanbul / TURKEY, İstanbul, Türkiye, 26 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

22. Development of Self-Efficacy Scale of Differentiated Instruction for Teachers

BAL A. P.

https://edu.icomaas.com/wp-content/uploads/2021/02/ICOME21_Abstract-Book.pdf, İstanbul, Türkiye, 26 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

23. Development Of Mathematical Values Scale: Validity And Reliability

Rabia Betül K., Raziye K., BAL A. P.

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.371-372, (Özet Bildiri)

2020

2020

24. Investıgatıon Of The Mathematıcal Modelıng Actıvıtıes Of Class Teacher Candıdates In TheStem Context

Rabia Betül K., Raziye K., BAL A. P.

2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Eskişehir, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.353, (Özet Bildiri)

2020

2020

25. A Study Of Attıtude Scale For Secondary School Students ’xxuse Of Eba-Contented Actıvıtıes

Rabia Betül K., Raziye K., BAL A. P.

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, cilt.372, (Özet Bildiri)

2020

2020

26. Awareness Of Primary School Teacher Candidates For Stem Education

Rabia Betül K., Raziye K., BAL A. P.

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 19-22 Kasım 2020, Eskişehir, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.249, (Özet Bildiri)

2020

2020

27. Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM’e Yönelik Tutumları

Armutcu Y., BAL A. P.

VIIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.977-983, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

29. MATEMATİĞİ NASIL ÖĞRENMEK İSTERİZ?

ARTUT P., BAL A. P.

ÇUKUROVA II. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Adana, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, ss.41-47, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

30. MATEMATİKSEL DÜŞÜNME BİLEŞENLERİNE GÖRE ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

ARTUT P., BAL A. P.

ÇUKUROVA II. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİKONGRE KÜNYESİKONGRE ADIÇUKUROVA II. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİİ, Adana, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, cilt.1, ss.48-55, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

31. EĞİTSEL MATEMATİK OYUNLARA YÖNELİK SINIFÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

ARTUT P., BAL A. P.

6. INTERNATIONAL CONFERENCE ONMATHEMATICS, ENGINEERING, NATURAL MEDICAL SCIENCES, 8 - 10 Mart 2019, ss.253-261, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

32. The Effect of Differentiated Instruction on Mathematical Attitudes of Students

BAL A. P., ekinci o.

6TH INTERNATIONALEURASIAN CONFERENCEONMATHEMATICAL SCIENCESANDAPPLICATIONS, Budapest, Macaristan, 15 - 18 Ağustos 2017, cilt.1, ss.238, (Özet Bildiri)

2917

2917

33. The Analysis of Mistakes and Solution Strategies Applıed in Algebraic Verbal Problems

BAL A. P., Karacaoğlu A.

6th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications (IECMSA-2017), Budapest, Macaristan, 15 Ağustos 2917 - 18 Ağustos 2017, cilt.1, ss.319, (Özet Bildiri)

2017

2017

34. Learning Implementations about Cooperative Learning Method: A Case Study in Türkiye

ARTUT P., BAL A. P.

6 TH INTERNATIONAL EURASIAN CONFERENCE ON MATHEMATICAL SCIENCES AND APPLICATIONS, Budapest, Macaristan, 15 - 18 Ağustos 2017, ss.258-259, (Özet Bildiri)

2017

2017

35. Examining Teacher Candidates’ Thinking Skills

ARTUT P., BAL A. P.

6 TH INTERNATIONAL EURASIAN CONFERENCE ON MATHEMATICAL SCIENCES AND APPLICATIONS, Budapest, Macaristan, 15 - 18 Ağustos 2017, ss.262-263, (Özet Bildiri)

2017

2017

36. Teachers perceptions about written examination preparation process

BAL A. P., SADIK F.

VI. International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Aplications (IECMSA), Budapeşte, Macaristan, 15 - 18 Ağustos 2017, cilt.1, ss.318, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

37. Examination of Geometrical Transformation in Precehoolers According to Age levels

ERDEN Ş., BAL A. P.

69th OMEP World Assembly and International Conference, Opatjıa, Hırvatistan, 19 - 24 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

38. Sınıf Öğretmenleri Gerçekçi Cevap Vermeyi Gerektiren Problemlere Yaklaşımı

ARTUT P., BAL A. P.

6th International Conference of Strategic Research in Social Science and Education 2, 12 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

39. Matematik Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri ve Sınavlarda Sordukları Sorular Üzerine Bir Değerlendirme

SADIK F., BAL A. P.

IV International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, cilt.1, ss.81-94, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

40. Comparison of Spatial Visualization and Geometric Thinking Abilities of Preservice Teachers

BAL A. P., ÇİLİNGİR E.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education-ICMME 2017, Şanlıurfa, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

41. ANALYSIS OF WORD PROBLEMS STRUCTURES BASED ON ADDITION ANDSUBTRACTION IN PRIMARY MATH TEXTBOOKS

ARTUT P., BAL A. P.

2nd International Scientific Researches Congress on Humanities and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.73, (Özet Bildiri)

2017

2017

42. The Impact of Differentiated Instructional Approach on the Attitudes of TeacherCandidates in Mathematics Teaching1

BAL A. P., ARTUT P.

2nd International Scientific Researches Congresson Humanities and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.75, (Özet Bildiri)

2017

2017

43. Matematik Öğretiminde Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Tutumlarına Etkisi

BAL A. P., ARTUT P.

2nd International Scientific Researches Congress on Humanities and Social Sciences, İstanbul, Turks Ve Caicos Adaları, 20 - 23 Nisan 2017, ss.75, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

44. The Effect of Pedagogic Formation Training on Vocational Attitudes of Mathematics Teacher Candidates

BAL A. P.

2nd International Conference on Social Sciences and Education Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2016, ss.87, (Özet Bildiri)

2016

2016

45. THE ANALYSIS OF ALGEBRAIC WORD PROBLEM SOLVING STRATEGIES AND MISTAKES

Karacaoğlu A., BAL A. P.

2nd International Conference on Social Sciences and Education Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2016, ss.88, (Özet Bildiri)

2016

2016

46. An application example on the realistic mathematics education

ARTUT P., BAL A. P.

2nd International Conference on Social Sciences & Education Research (ICCSER), İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

47. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretimi Dersinde Farklılaşmış Öğretim Yaklaşımını UygulamaSüreçleri

BAL A. P.

IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

48. SIXTH GRADE STUDENTS VIEWS ON COMPUTER ASSISTED MATHEMATICS EDUCATION

Uçar G., BAL A. P., ÖZSEZER M. S.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

49. ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

ÖZSEZER M. S., BAL A. P., Uçar G.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

50. THE REPRESENTATIONS OF PRE-SERVICE ELEMENTARY TEACHERS APPLIED IN SOLVING NON-ROUTINE MATHEMATICAL PROBLEMS

BAL A. P.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, cilt.1, sa.1, ss.758-765, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

51. The Analysis of 6 8 Grades Students Algebraic Word Problem SolvingStrategies and Errors

Karacaoğlu A., BAL A. P.

The 3rd International Congress on Curriculum andInstruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.427-429, (Özet Bildiri)

2015

2015

52. 7 Sınıf Öğrencilerinin Çokgenlerde Ve Özel Dörtgenlerde Yaptıkları Kavram Yanılgılarının İncelenmesi

Özkan M., BAL A. P.

EJER CONGRESS 2015, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.655-656, (Özet Bildiri)

2015

2015

53. Cebir Öğrenme Alanında Farklılaştırılmış Eğitim Yaklaşımının Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi

BAL A. P.

EJER CONGRESS 2015, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.657-658, (Özet Bildiri)

2015

2015

54. EXAMINING OF PROBLEMS PARTAKING IN SECONDARYSCHOOL TEXTBOOKS IN ACCORDANCE WITH THE OPINIONS OF TEACHERS

BAL A. P., ARTUT P., ÖKŞEN D. S., ALIÇ C.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.531-537, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

55. STUDENTS ALGEBRAIC THINKING LEVELS AND THE LEVELS OF USE OF THEREPRESENTATIONS

Deniz Sevcan Ö., BAL A. P.

International Conference on education in mathematics, science & techology, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.90, (Özet Bildiri)

2015

2015

56. Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme Dersinde Geliştirdikleri Materyallere İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

ÖKŞEN D. S., BAL A. P.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), April 23 - 26, 2015 Antalya, Turkey, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.645-650, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

57. EXAMINING OF PROBLEMS PARTAKING IN HIGH SCHOOL TEXTBOOKS IN ACCORDANCE WITHTHE OPINIONS OF TEACHERS

BAL A. P., ARTUT P., Sevcan Deniz Ö., Canselin A.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST-2015), Antalya, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.531-537, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

58. EXAMINING OF PROBLEMS PARTAKING IN MATHS TEXTBOOKS OF NINTH GRADE

ARTUT P., BAL A. P., Canselin A., Deniz Sevcan Ö.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, cilt.48, ss.437-445, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

59. Examining Pre service Elementary Teachers Changing Beliefs within the Context of Mathematics Education Course

BAL A. P.

7th World Conference on Educational Sciences, Atina, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, ss.240, (Özet Bildiri)

2015

2015

60. Skills Of Using And Transform Multiple Representations Of The Prospective Teachers

BAL A. P.

7th World Conference on Educational Sciences, Athens, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, cilt.197, ss.582-588, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2014

2014

61. Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programının Matematik Öğretmen Adaylarının Mesleki Tutumlarına Olan Etkisi

BAL A. P., KARACAOĞLU A.

XI. Ulusal Fen Bilimleri Matematik Eğitimi Kongresi, Atina, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

2014

2014

62. Cebirsel Tutum Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

BAL A. P., KARACAOĞLU A.

XI. Ulusal Fen Bilimleri Matematik Eğitimi Kongresi, Atina, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

2014

2014

63. 6 7 ve 8 Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Düşünmesi Düzeyleri

BAL A. P., KARACAOĞLU A.

XI. Ulusal Fen Bilimleri Matematik Eğitimi Kongresi, Atina, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014

2014

2014

64. The Representations Of Pre Service Elementary Teachers Used İn Solving Mathematical Problems

UYAR G., BAL A. P.

International Conference On Education in Mathematics, Science & Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.1022-1027, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

65. Solution Strategies Used by Both Mathematics and Classroom Teachers about Non Routine Problem Types

UYAR G., BAL A. P.

International Conference On Education in Mathematics, Science & Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.897-902, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

66. The Effects Of Problem Based Learning Technique On Sixth Grade Students Attitudes Toward Mathematics

UYAR G., BAL A. P.

International Conference On Education in Mathematics, Science & Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.961-964, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

67. ÖĞRETMENLERİN RUTİN OLMAYAN MATEMATİKSEL PROBLEMLERİ ÇÖZMEDE KULLANDIKLARI STRATEJİLER

BAL A. P.

ICEMST, Konya, Türkiye, 16 Mayıs 2014 - 18 Mayıs 0204, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

68. Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Çözmede Kullandıkları Temsiller

BAL A. P.

1. Türk Bilgisayar Ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013

2011

2011

69. Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerinin Epistemolojik İnanç ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki Düzeyi

BAL A. P., DEMİR Ö.

I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.246, (Özet Bildiri)

2011

2011

70. Öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeyleri ve geometrik tutumları

BAL A. P.

1. uluslararası Eğitim ve Programları ve öğretim kongresi, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2008

2008

71. İlköğretim Matematik Öğretim Programının Ölçme Değerlendirilme Boyutuna ilişkin Öğretmen görüşleri

BAL A. P., ARTUT P.

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 30 Ağustos 2008 Sürdürülebilir Kalkınma

2008

2008

72. İlköğretim Matematik Öğretiminde Kullanılan Öğretim Stratejilerinin Çoklu Zeka Kuramı Açısından Analizi

BAL A. P., ARTUT P.

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 30 Ağustos 2008 Sürdürülebilir Kalkınma

2006

2006

74. Yeni ilköğretim 6. sınıf matematik programının pilot uygulamasının değerlendirilmesi.

ARTUT P., BAL A. P.

15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

75. Öğretmen Adaylarının Matematik Dersindeki Güdülenme Düzeyleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

BAL A. P., İFLAZOĞLU SABAN A.

III. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2007, ss.454-463, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

76. The Instructional Strategies Used in Mathematics Teaching And Analysis Of These Strategies In Terms of Multiple Intelligence Theory

İFLAZOĞLU SABAN A., BAL A. P.

9 th International Conference of EAEN, Adana, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2007, ss.400-417, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

77. Öğrencilerin Matematik Başarısı ve Düşünme Stilleri

DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.

Muğla: XV. Ulusal Muğla Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

2004

2004

78. İlköğretim Öğrencilerinin Ordinal Sıra Sayılar İçeren Problemleri Çözme Becerileri

ARTUT P., TARIM K., BAL A. P.

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, ss.596-604, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Farklılaştırılmış Öğretimin Kuramsal Çerçevesi

YÜZBAŞIOĞLU S., BAL A. P.

TEORİ VE UYGULAMADA SOSYAL BİLİMLER 1, , Editör, Duvar Yayınevi, ss.240-256, 2024

2024

2024

2. MATEMATIKSEL MODELLEME ETKINLIKLERININ ÖĞRENCILERIN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERILERINE VE GÖRSEL MATEMATIK ALGILARINA ETKISININ İNCELENMESI

BAL A. P., Fırat B. F.

MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMA VE DEĞERLENDIRMELER, , Editör, Serüven yayınevi, Ankara, ss.1-14, 2024

2024

2024

3. FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ORANTISAL AKIL YÜRÜTME BECERİLERİNE ETKİSİ

YÜZBAŞIOĞLU S., BAL A. P.

Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Akademik Çalışmalar II, , Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.33-48, 2024

2022

2022

4. Investigation of STEM Awareness Levels of Classroom Teacher Candidates in Terms of Problem Solving and Gender Variables

Bal A. P.

Internalization of STEM Education, Dr. Augusto Z. Macalalag,Dr. Ismail Sahin,Dr. Joseph Johnson,Dr. Ali Bicer, Editör, Istes Organization, District Of Columbia, ss.1-255, 2022

2022

2022

5. An overview of program evaluation approaches in education

GEZGİN İ., BAL A. P.

International Research in Education II., Elif Bengü, Editör, : Eğitim Yayınevi Tic. Ltd. Şti, Konya, ss.21-42, 2022

2022

2022

6. Investigation of STEM awareness levels of classroom teacher candidates in terms of problem solving and gender variables.

BAL A. P.

Internalization of STEM Education, Dr. Augusto Z. Macalalag, Dr. Ismail Sahin, Dr. Joseph Johnson, Dr. Ali Bicer, Editör, ISTES Organization, Monument, CO, ss.141-158, 2022

2021

2021

7. Blended Learning

BAL A. P., Köse R. B.

InsacSocial and Education Sciences, Mehmet Dalkılıç ve Betül Serbest Yılmaz, Editör, Duvar Kitapevi, İzmir, ss.567-578, 2021

2021

2021

8. STEM EDUCATION AND MATHEMATICAL MODELING

BAL A. P., Armutcu Y.

ACADEMIC RESEARCH & REVIEWS IN EDUCATIONAL SCIENCES, DENİZ BESTE ÇEVİK KILIÇ, Editör, Serüven Yayınevi, İzmir, ss.1-16, 2021

2019

2019

9. Matematik Başarısını Ölçme ve Değerlendirme

BAL A. P.

Matematik Öğretiminin Temelleri İlkokul, Kamuran Tarım Güney Hacıömerlioğlu, Editör, PegemA yayınevi, Ankara, ss.265-292, 2019

2017

2017

10. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GERÇEKÇİ CEVAP VERMEYİ GEREKTİREN PROBLEMLERE YAKLAŞIMI

ARTUT P., BAL A. P.

SOSYAL BİLİMLERDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR, GÜRKAN KALKAN, Editör, LAMBERT ACADEMIC PUBLISHING, BEAU BASSIN, ss.163-170, 2017

2014

2014

11. Pre-Service Teachers’ Problem-Solving Beliefs and Their Attitudes towards Mathematics

BAL A. P.

Contemporary Perspectives and Researchon Early Childhood Education, M. Yasar O. Ozkan J. Galbraith, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, ss.144-152, 2014 Sürdürülebilir Kalkınma

Desteklenen Projeler

2017 - 2022

2017 - 2022

Matematiksel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ARTUT P. (Yürütücü), BAL A. P., ÇİLİNGİR E.

2018 - 2021

2018 - 2021

Matematik Dersinde STEM Eğitimine Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Akademik Başarı Ve Tutumlarına Etkisi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

BAL A. P. (Yürütücü)

2018 - 2020

2018 - 2020

İlkokul 1. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programı Ve Uygulanması Üzerine Bir İncelemeSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans

BAL A. P. (Yürütücü), GEZGİN İ.

2017 - 2020

2017 - 2020

Okul Öncesi Çocuklarda Geometrik Dönüşüm Algılarının İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ERDEN ÖZCAN Ş. (Yürütücü), BAL A. P.

2017 - 2018

2017 - 2018

Matematik Öğretiminde Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Akademik Başarı Ve Tutumlarına EtkisiSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

BAL A. P. (Yürütücü), ARTUT P.

2017 - 2017

2017 - 2017

Learning implementations about cooperative learning method A case study in Türkiye

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

BAL A. P. (Yürütücü), ARTUT P.

2016 - 2017

2016 - 2017

MATEMATİK BAŞARISINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ARTUT P. (Yürütücü), ARTUT K., BAL A. P.

2016 - 2016

2016 - 2016

Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programının öğretmen adaylarının mesleki tutumlarına olan etkisi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

BAL A. P. (Yürütücü), KARABAY A., ARTUT P.

2016 - 2016

2016 - 2016

Improving Primary School Prospective Teachers Understanding of the Mathematics Modeling Process

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

BAL A. P. (Yürütücü), DOĞANAY A.

2016 - 2016

2016 - 2016

The Examination of Representations used by Classroom Teacher Candidates in Solving Mathematical Problems

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

BAL A. P. (Yürütücü)

2013 - 2016

2013 - 2016

Matematik Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri ve Sınavlarda Sordukları Sorular Üzerine Bir Değerlendirme

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

SADIK F. (Yürütücü), BAL A. P.

2013 - 2015

2013 - 2015

6-8. Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Sözel Problemleri Çözme Stratejileri ve Hataların Analizi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans

BAL A. P. (Yürütücü)

2013 - 2015

2013 - 2015

Öğretmen Adaylarının Problem Çözmede Kullandıkları Temsil Modelleri

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

BAL A. P. (Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 24

h-indeksi (WOS): 3