Eğitim Bilgileri
2004 - 2009
2004 - 2009Doktora
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye
1999 - 2002
1999 - 2002Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Öğretiminde Uygulanan Ölçme Ve Değerlendirme Yaklaşımlarının Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim
2002
2002Yüksek Lisans
İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Kavrama Ve İşlem Becerileri Arasındaki Farkın Bazı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProf. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2016 - 2023
2016 - 2023Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2009 - 2013
2009 - 2013Öğretim Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
1999 - 2009
1999 - 2009Öğretim Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çukurova Üniversitesi
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Matematiksel modelleme yaklaşımının öğretim ortamında kullanılmasına yönelik öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi
Bal A. P. (Danışman)
N.ARSLAN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Matematik öğretmenlerinin çoklu temsil tercihlerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler ile ilişkisinin incelenmesi
Bal A. P. (Danışman)
H.ÇIPLAK(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Prospective Teachers' Self-Efficacies in Project Development: Scale Development and Review by Variables
Zübeyde E., Dinç Artut P., BAL A. P.
Psychology in the Schools
, 2025 (SSCI)
2024
20242. 2018 YILINDA REVİZE EDİLEN 8. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMININ EİSNER EĞİTSEL ELEŞTİRİ MODELİ’NE GÖRE İNCELENMESİ
BAL A. P., ATA ÖZER A.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.23, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN RUTİN VE RUTİN OLMAYAN PROBLEM ÇÖZME DURUMLARININ İNCELENMESİ
BAL A. P., OR M. B.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES , 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Ortaokul Öğrencilerinin PISA Türünde Kurdukları Problemlerin Çözüm Sürecinin İncelenmesi
BAL A. P., BEDİR S. G.
SOCIAL SCIENCE DEVELOPMENT JOURNAL , 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Farkındalık Düzeyleri
BAL A. P., BEDİR S. G.
Euroasia Journal of Mathematics, Engineering, Natural & Medical Sciences International Indexed and Refereed , 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20236. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PISA TÜRÜNDEKİ PROBLEMLERİ KURMA BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
Bedir S. G., BAL A. P.
EJONS International Journal on Mathematic, Engineering and Natural Sciences , ss.467-481, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. Mathematical Literacy of Middle School Students Improving Awareness Levels: Design-Based A Research
Bedir S. G., BAL A. P.
Everant Journals , cilt.6, sa.12, ss.7525-7534, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. The Effect of Mathematical Modelling Activities on Students Mathematical Modelling Skills in the Context of STEM Education
Armutcu Y., BAL A. P.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.10, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20239. Assessing the impact of differentiated instruction on mathematics achievement and attitudes of secondary school learners
Bal A. P.
South African Journal of Education , cilt.43, sa.1, ss.1-10, 2023 (SSCI)
2023
202310. Investigation of Secondary School Students' Strategies for Solving Routine and Non-Routine Problems
OR M. B., Bal A. P.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.1-15, 2023 (TRDizin)
2023
202311. Distance education evaluation scale: Teacher dimension.
Çıplak H., BAL A. P., Arslan N.
Pedagogical Research , cilt.8, sa.1, ss.1-13, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202312. Investigation of the relationship between problem-solving achievement and perceptions of students
BAL A. P., OR M. B.
Pedagogical Research
, cilt.8, sa.1, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202313. Developing the Self-Efficacy Scale for Middle School Students Estimation Skills: Validity and Reliability
ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.
Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.314-327, 2023 (ESCI, Scopus)
2023
202314. Developing the Mathematical Thinking Scale for Gifted Students
ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.
Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi , cilt.13, sa.3, ss.215-227, 2023 (ESCI, Scopus)
2022
202215. The Effect of Mathematical Modeling Activities Based on STEM Approach on Mathematics Literacy of Middle School Students
Armutcu Y., BAL A. P.
International Journal of Educational Studies in Mathematics (IJESIM) , cilt.9, sa.4, ss.233-253, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202216. Examination of the Studies Made on Technological Pedagogical Content Knowledge in the Years of 2010-2021
YILMAZ R., BAL A. P.
Gaziantep University Journal of Educational Sciences Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.54-70, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202217. Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Ortaokul Matematik Ders Kitaplarındaki Soruların İncelenmesi
BAL A. P., YILMAZ R.
Bartın University Journal of Educational Research, , cilt.6, sa.2, ss.94-107, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202218. Problem-solving and students’ use of metacognitive skills.
BAL A. P., DOĞANAY A.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.17, sa.4, ss.142-163, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202219. Development of self-efficacy scale of differentiated instruction for teachers
BAL A. P., YILMAZ R., Ataş V.
Journal of Research and Advances in Mathematics Education , cilt.7, sa.2, ss.93-104, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202220. Development of the Estimation Skills SelfEfficiency Scale for Pre-Service Teachers
ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.
International Journal on Social and Education Sciences , cilt.4, sa.2, ss.200-217, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202221. Investigation of primary school students solving arithmetic verbal problems
BAL A. P., DİNÇ ARTUT P.
JOURNAL OF FOOD SCIENCE AND TECHNOLOGY (IRAN) , cilt.16, sa.1, ss.76-84, 2022 (Scopus)
2022
202222. Investigation of the Relationship between Estimation Skill, Estimation Skill Self-efficacy, and Academic Achievement of Secondary School Students
ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.
International Journal on Social and Education Sciences , cilt.4, sa.1, ss.149-163, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202223. Opinions of classroom teacher candidates on STEM education
BAL A. P.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.30, sa.1, ss.196-204, 2022 (TRDizin)
2022
202224. Primary school teachers and students’ opinions of the first-grade mathematics curriculum in a Turkish context
BAL A. P., GEZGİN İ.
Education Quarterly Reviews , cilt.5, sa.2, ss.164-179, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202125. EXAMINING TEACHERS' VIEWS ON STEM EDUCATION
BAL A. P., Bedir S. G.
European Journal of Education Studies , cilt.8, sa.3, ss.327-341, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202126. DEVELOPING THE SECONDARY SCHOOL MATHEMATICS CURRICULUM EVALUATION SCALE: STUDENT DIMENSION
BAL A. P., Arslan U.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.15, sa.37, ss.26-40, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202127. Examination of Semantic Structures Used by Teacher Candidates to Transform Algebraic Expressions into Verbal Problems
BAL A. P.
Education Quarterly Reviews , cilt.4, sa.3, ss.484-494, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202128. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME ALGILARI İLE MATEMATİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
OR M. B., BAL A. P.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.30, sa.2, ss.154-165, 2021 (TRDizin)
2021
202129. Stufflebeam’ın CIPP modeline göre ilkokul matematik dersi öğretim programını değerlendirme ölçeği
ÇOPUR E., M. T., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL SPECTRUM , cilt.3, sa.2, ss.150-175, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202130. Stufflebeam’in CIPP Modeline Göre İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programını Değerlendirme Ölçeği
Çopur E., Türkmneoğlu M., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL SPECTRUM , cilt.3, sa.2, ss.150-175, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202131. PROBLEMS ENCOUNTERED IN THE APPLICATION PROCESS OF 1st GRADE MATHEMATICS CURRICULUM AND SOLUTION SUGGESTIONS
GEZGİN İ., BAL A. P.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.20, sa.77, ss.17-39, 2021 (TRDizin)
2021
202132. Scale for Evaluating Primary School Mathematics Curriculum According to Stufflebeam’s CIPP Model
çopur e., Türkmenoğlu M., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.
International Journal of Educational Spectrum , cilt.3, sa.2, ss.150-175, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202133. Lise Matematik Öğretim Programını Değerlendirmeye Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması: CIPP Modeli
BAL A. P., Kocaman Üdüm D.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.2, ss.498-514, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202034. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN TUTUM VE KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
BAL A. P.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.4, ss.1608-1622, 2020 (TRDizin)
2020
202035. Investigation of Technological Pedagogical Field Knowledge Levels of Mathematics Teachers
BAL A. P., Bedir S. G.
International Journal of Educational Studies in Mathematics , cilt.7, sa.3, ss.198-213, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202036. Attitudes and Beliefs of Primary School Teaching Undergraduate Students towards Mathematics and Their Effects on Mathematics
BAL A. P.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , cilt.49, sa.2, ss.826-841, 2020 (ESCI, TRDizin)
2020
202037. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZMEYE YÖNELİK YANSITICI DÜŞÜNME BECERİLERİNİN VE MATEMATİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
BAL A. P.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.19, sa.75, ss.1063-1074, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201938. TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINI DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
KARABAY A., KUŞDEMİR KAYIRAN B., BAL A. P.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.4, ss.1654-1666, 2019 (TRDizin)
2019
201939. Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersindeki Başarısına ve Tutumuna Etkisi
Ekinci O., BAL A. P.
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.197-203, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201840. Learning Implementations about Cooperative Learning Method: A Case Study in Turkey
ARTUT P., BAL A. P.
International Journal of Progressive Education , cilt.14, sa.6, ss.168-176, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201741. Cebirsel Sözel Problemlerde Uygulanan Çözüm Stratejilerinin ve Yapilan Hatalarin Analizi: Ortaokul Örneklemi
BAL A. P., Karacaoğlu A.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.26, sa.3, ss.313-327, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201642. Examining pre service elementary teachers changing beliefs within the context of a mathematics education course
BAL A. P.
International Journal of Learning and Teaching , cilt.8, sa.2, ss.141-149, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201643. The Effect of the Differentiated Teaching Approach in the Algebraic Learning Field on Students Academic Achievements
BAL A. P.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.63, ss.185-204, 2016 (Scopus, TRDizin)
2014
201444. Fen ve teknoloji ile sınıf öğretmenliği öğrencilerinin epistemolojik inanç ve öğrenme stillerinin incelenmesi
DEMİR Ö., BAL A. P.
Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.3, sa.5, ss.12-30, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201445. Fen ve Teknoloji İle Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Epistemolojik İnanç Ve Öğrenme Stillerinin İncelenmesi
DEMİR Ö., BAL A. P.
Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.3, sa.5, ss.12-30, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201446. Predictor Variables for Primary School Students Related to Van Hiele Geometric Thinking
BAL A. P.
Journal of Theory and Practice in Education , cilt.10, sa.1, ss.259-278, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201447. Improving Primary School Prospective Teachers' Understanding of the Mathematics Modeling Process
BAL A. P., DOĞANAY A.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.4, ss.1375-1384, 2014 (SSCI)
2013
201348. İlköğretim matematik öğretim programının değerlendirilmesi
BAL A. P., ARTUT P.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları DergisiJournal of Research in Education and Teaching
, 2013 (TRDizin)
2012
201249. An Analysis Of Teaching Strategies Employed in The Elementary School Mathematics Teaching in Terms of Multiple İntelligence Theory
İFLAZOĞLU SABAN A., BAL A. P.
Journal of theory and practice in Education , cilt.8, sa.2, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201050. Matematik Öğretiminde Öğretmen Ve Öğrencilerin Alternatif Ölçme Ve Değerlendirmeyi Algılamaları
BAL A. P., DOĞANAY A.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.9, sa.3, ss.851-874, 2010 (TRDizin)
2010
201051. İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Öğretiminde Ölçme Değerlendirme Sürecinde Yaşanan Sorunların Analizi
BAL A. P., DOĞANAY A.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE , cilt.16, sa.3, ss.373-398, 2010 (TRDizin)
2009
200952. İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersinde Yapılandırmacı Öğrenme Ortamına Bakış Açıları
BAL A. P., DOĞANAY A.
Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.156-171, 2009 (Hakemli Dergi)
2006
200653. Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Matematik Ders Programlarının Öğrenciler Açısından Değerlendirilmesi
ARTUT P., BAL A. P.
Eurasian Journal of Educational Research
, cilt.25, ss.23-33, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200654. Lise öğrencilerinin geometri başarısı ve düşünme stillerinin karşılaştırılması.
ARTUT P., BAL A. P.
Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi , cilt.1, sa.17, ss.1-10, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÇOKLU TEMSİL TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ
BAL A. P., Çıplak H.
4. BİLSEL INTERNATIONAL SUR SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Diyarbakır, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. SON 10 YILDA MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMIYLA İLGİLİ YAPILAN TEZLERİN İNCELENMESİ
BAL A. P., UÇAR G. Y.
6. BİLSEL INTERNATIONAL WORLD SCIENTIFIC AND RESEARCH CONGRESS 25-26 DECEMBER, 2024 İSTANBUL/TÜRKİYE, İstanbul, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. GÜNEY KORE EĞİTİM SİSTEMİ
BAL A. P., UÇAR G. Y.
6. BİLSEL INTERNATIONAL WORLD SCIENTIFIC AND RESEARCH CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20244. 9. SINIF MATEMATİK DERS KİTABININ ÇOKLU TEMSİLLER BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
BAL A. P., Çıplak H.
4. BİLSEL INTERNATIONAL SUR SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Diyarbakır, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20245. MATEMATİKSEL MODELLEME YAKLAŞIMININ ÖĞRETİM ORTAMINDA KULLANILMASINA YÖNELİK ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
BAL A. P., Arslan N.
5. BİLSEL INTERNATIONAL AHLAT SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Bitlis, Türkiye, 14 - 15 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20246. MATEMATİKSEL MODELLEME ETKİNLİKLERİYLE YAPILAN ÖĞRETİM SÜRECİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
BAL A. P., Fırat B. F.
5. BİLSEL INTERNATIONAL AHLAT SCIENTIFIC RESEARCHES, Bitlis, Türkiye, 14 - 15 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20247. MATEMATİKSEL MODELLEME ETKİNLİKLERİYLE YAPILAN ÖĞRETİM SÜRECİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİKSEL YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ
BAL A. P., Fırat B. F.
1. INTERNATIONAL TRANSYLVANIA SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS, Romanya, 14 - 15 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20248. FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİKSEL DÜŞÜNME BECERİLERİNE ETKİSİ
BAL A. P., YÜZBAŞIOĞLU S.
1. INTERNATIONAL TRANSYLVANIA SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS, Romanya, 14 - 15 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20249. Öğretmen Adayları için Proje Geliştirme Sürecine Yönelik Öz Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi
ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024), Edirne, Türkiye, 04 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
202410. DEVELOPMENT OF A CRITICAL THINKING SKILLS SCALE FOR MIDDLE SCHOOL STUDENTS IN TURKEY
ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.
4th International Conference on Social Science Studies (IConSoS), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2024
202411. DEVELOPMENT OF A SCALE TO DETERMINE SECONDARY SCHOOL STUDENTS' HOPE LEVELS IN TURKEY
ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.
4th International Conference on Social Science Studies (IConSoS), Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2024, (Özet Bildiri)
2023
202312. INVESTIGATION OF PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS' OPINIONS ON GAME-BASED MATHEMATICS TEACHING
AKKURT Ş., BAL A. P.
2. INTERNATIONAL CANKAYA SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 28 Eylül 2023, ss.346-357, (Tam Metin Bildiri)
2023
202313. INVESTIGATION OF GEOMETRIC REPRESENTATIONS ON THE SUBJECT OF FRACTIONS IN TURKIYE AND CANADA TEXTBOOKS
Umay S., BAL A. P.
2. INTERNATIONAL CANKAYA SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 28 Eylül 2023, ss.338-345, (Tam Metin Bildiri)
2023
202314. PATTERN GENERALIZATION STRATEGIES OF 7TH GRADE STUDENTS
YÜZBAŞIOĞLU S., BAL A. P.
2. INTERNATIONAL CANKAYA SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 28 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
202315. Öğretmen Adaylarının Tahmin Becerisi Öz Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.213, (Özet Bildiri)
2022
202216. EXAMINATION OF SPECIAL TALENT STUDENTS' PERCEPTIONS FOR HOMEWORK
ER Z., BAL A. P., DİNÇ ARTUT P.
International Conference on Studies in Education and Social Sciences (ICSES) November 10-13, 2022, Antalya, TURKEY, Antalya, Türkiye, 10 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
202217. Development of math thinking scale for special students: validity and reliabilıity.
ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.
International Conference on Studies in Education and Social Sciences (ICSES) November 10-13, 2022, Antalya, Turkey, Antalya, Türkiye, 10 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202218. Examınation of special talent students' perceptions for homework.
er Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.
International Conference on Studies in Education and Social Sciences (ICSES) November 10-13, 2022, Antalya, Turkey, Antalya, Türkiye, 10 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
202219. DEVELOPING THE SELF-EFFICACY SCALE FOR ESTIMATION SKILLS FOR PRE SERVICE TEACHERS
ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST) March 24-27, 2022, Antalya, TURKEY, Antalya, Türkiye, 24 Mart 2022, (Özet Bildiri)
2021
202120. DEVELOPING THE AN ESTIMATION SKILLS SELF-EFFICACY SCALE: VALIDITY AND RELIABILITY
BAL A. P., DİNÇ ARTUT P.
INTERNATIONAL ONLINE CONFERENCE ON MATHEMATICS EDUCATION, İstanbul, Türkiye, 26 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2021
202121. Developing the an Estimation Skills Self-Efficacy Scale: Validity and Reliability (Not: Ortaokul öğrencileri için)
ER Z., DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.
NTERNATIONAL ONLINE CONFERENCE ON MATHEMATICS EDUCATION May 26-29, 2021 Istanbul / TURKEY, İstanbul, Türkiye, 26 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2021
202122. Development of Self-Efficacy Scale of Differentiated Instruction for Teachers
BAL A. P.
https://edu.icomaas.com/wp-content/uploads/2021/02/ICOME21_Abstract-Book.pdf, İstanbul, Türkiye, 26 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2020
202023. Development Of Mathematical Values Scale: Validity And Reliability
Rabia Betül K., Raziye K., BAL A. P.
2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.371-372, (Özet Bildiri)
2020
202024. Investıgatıon Of The Mathematıcal Modelıng Actıvıtıes Of Class Teacher Candıdates In TheStem Context
Rabia Betül K., Raziye K., BAL A. P.
2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Eskişehir, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.353, (Özet Bildiri)
2020
202025. A Study Of Attıtude Scale For Secondary School Students ’xxuse Of Eba-Contented Actıvıtıes
Rabia Betül K., Raziye K., BAL A. P.
2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, cilt.372, (Özet Bildiri)
2020
202026. Awareness Of Primary School Teacher Candidates For Stem Education
Rabia Betül K., Raziye K., BAL A. P.
2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 19-22 Kasım 2020, Eskişehir, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.249, (Özet Bildiri)
2020
202027. Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM’e Yönelik Tutumları
Armutcu Y., BAL A. P.
VIIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.977-983, (Tam Metin Bildiri)
2020
202028. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Stem Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Tutumlarının FarkındalıklarınınVe Matematik Başarı Durumlarının İncelenmesi
Rabia Betül K., Raziye K., BAL A. P.
EJERCongress 2020 Bildiri Özetleri Kitabı /, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.804-806, (Özet Bildiri)
2019
201929. MATEMATİĞİ NASIL ÖĞRENMEK İSTERİZ?
ARTUT P., BAL A. P.
ÇUKUROVA II. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Adana, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, ss.41-47, (Tam Metin Bildiri)
2019
201930. MATEMATİKSEL DÜŞÜNME BİLEŞENLERİNE GÖRE ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
ARTUT P., BAL A. P.
ÇUKUROVA II. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİKONGRE KÜNYESİKONGRE ADIÇUKUROVA II. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİİ, Adana, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, cilt.1, ss.48-55, (Tam Metin Bildiri)
2019
201931. EĞİTSEL MATEMATİK OYUNLARA YÖNELİK SINIFÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
ARTUT P., BAL A. P.
6. INTERNATIONAL CONFERENCE ONMATHEMATICS, ENGINEERING, NATURAL MEDICAL SCIENCES, 8 - 10 Mart 2019, ss.253-261, (Tam Metin Bildiri)
2017
201732. The Effect of Differentiated Instruction on Mathematical Attitudes of Students
BAL A. P., ekinci o.
6TH INTERNATIONALEURASIAN CONFERENCEONMATHEMATICAL SCIENCESANDAPPLICATIONS, Budapest, Macaristan, 15 - 18 Ağustos 2017, cilt.1, ss.238, (Özet Bildiri)
2917
291733. The Analysis of Mistakes and Solution Strategies Applıed in Algebraic Verbal Problems
BAL A. P., Karacaoğlu A.
6th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications (IECMSA-2017), Budapest, Macaristan, 15 Ağustos 2917 - 18 Ağustos 2017, cilt.1, ss.319, (Özet Bildiri)
2017
201734. Learning Implementations about Cooperative Learning Method: A Case Study in Türkiye
ARTUT P., BAL A. P.
6 TH INTERNATIONAL EURASIAN CONFERENCE ON MATHEMATICAL SCIENCES AND APPLICATIONS, Budapest, Macaristan, 15 - 18 Ağustos 2017, ss.258-259, (Özet Bildiri)
2017
201735. Examining Teacher Candidates’ Thinking Skills
ARTUT P., BAL A. P.
6 TH INTERNATIONAL EURASIAN CONFERENCE ON MATHEMATICAL SCIENCES AND APPLICATIONS, Budapest, Macaristan, 15 - 18 Ağustos 2017, ss.262-263, (Özet Bildiri)
2017
201736. Teachers perceptions about written examination preparation process
BAL A. P., SADIK F.
VI. International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Aplications (IECMSA), Budapeşte, Macaristan, 15 - 18 Ağustos 2017, cilt.1, ss.318, (Tam Metin Bildiri)
2017
201737. Examination of Geometrical Transformation in Precehoolers According to Age levels
ERDEN Ş., BAL A. P.
69th OMEP World Assembly and International Conference, Opatjıa, Hırvatistan, 19 - 24 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
201738. Sınıf Öğretmenleri Gerçekçi Cevap Vermeyi Gerektiren Problemlere Yaklaşımı
ARTUT P., BAL A. P.
6th International Conference of Strategic Research in Social Science and Education 2, 12 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201739. Matematik Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri ve Sınavlarda Sordukları Sorular Üzerine Bir Değerlendirme
SADIK F., BAL A. P.
IV International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, cilt.1, ss.81-94, (Tam Metin Bildiri)
2017
201740. Comparison of Spatial Visualization and Geometric Thinking Abilities of Preservice Teachers
BAL A. P., ÇİLİNGİR E.
International Conference on Mathematics and Mathematics Education-ICMME 2017, Şanlıurfa, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
2017
201741. ANALYSIS OF WORD PROBLEMS STRUCTURES BASED ON ADDITION ANDSUBTRACTION IN PRIMARY MATH TEXTBOOKS
ARTUT P., BAL A. P.
2nd International Scientific Researches Congress on Humanities and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.73, (Özet Bildiri)
2017
201742. The Impact of Differentiated Instructional Approach on the Attitudes of TeacherCandidates in Mathematics Teaching1
BAL A. P., ARTUT P.
2nd International Scientific Researches Congresson Humanities and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.75, (Özet Bildiri)
2017
201743. Matematik Öğretiminde Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Tutumlarına Etkisi
BAL A. P., ARTUT P.
2nd International Scientific Researches Congress on Humanities and Social Sciences, İstanbul, Turks Ve Caicos Adaları, 20 - 23 Nisan 2017, ss.75, (Özet Bildiri)
2016
201644. The Effect of Pedagogic Formation Training on Vocational Attitudes of Mathematics Teacher Candidates
BAL A. P.
2nd International Conference on Social Sciences and Education Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2016, ss.87, (Özet Bildiri)
2016
201645. THE ANALYSIS OF ALGEBRAIC WORD PROBLEM SOLVING STRATEGIES AND MISTAKES
Karacaoğlu A., BAL A. P.
2nd International Conference on Social Sciences and Education Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2016, ss.88, (Özet Bildiri)
2016
201646. An application example on the realistic mathematics education
ARTUT P., BAL A. P.
2nd International Conference on Social Sciences & Education Research (ICCSER), İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201647. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretimi Dersinde Farklılaşmış Öğretim Yaklaşımını UygulamaSüreçleri
BAL A. P.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201648. SIXTH GRADE STUDENTS VIEWS ON COMPUTER ASSISTED MATHEMATICS EDUCATION
Uçar G., BAL A. P., ÖZSEZER M. S.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201649. ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
ÖZSEZER M. S., BAL A. P., Uçar G.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2016
201650. THE REPRESENTATIONS OF PRE-SERVICE ELEMENTARY TEACHERS APPLIED IN SOLVING NON-ROUTINE MATHEMATICAL PROBLEMS
BAL A. P.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, cilt.1, sa.1, ss.758-765, (Tam Metin Bildiri)
2015
201551. The Analysis of 6 8 Grades Students Algebraic Word Problem SolvingStrategies and Errors
Karacaoğlu A., BAL A. P.
The 3rd International Congress on Curriculum andInstruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.427-429, (Özet Bildiri)
2015
201552. 7 Sınıf Öğrencilerinin Çokgenlerde Ve Özel Dörtgenlerde Yaptıkları Kavram Yanılgılarının İncelenmesi
Özkan M., BAL A. P.
EJER CONGRESS 2015, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.655-656, (Özet Bildiri)
2015
201553. Cebir Öğrenme Alanında Farklılaştırılmış Eğitim Yaklaşımının Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi
BAL A. P.
EJER CONGRESS 2015, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.657-658, (Özet Bildiri)
2015
201554. EXAMINING OF PROBLEMS PARTAKING IN SECONDARYSCHOOL TEXTBOOKS IN ACCORDANCE WITH THE OPINIONS OF TEACHERS
BAL A. P., ARTUT P., ÖKŞEN D. S., ALIÇ C.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.531-537, (Tam Metin Bildiri)
2015
201555. STUDENTS ALGEBRAIC THINKING LEVELS AND THE LEVELS OF USE OF THEREPRESENTATIONS
Deniz Sevcan Ö., BAL A. P.
International Conference on education in mathematics, science & techology, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.90, (Özet Bildiri)
2015
201556. Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme Dersinde Geliştirdikleri Materyallere İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
ÖKŞEN D. S., BAL A. P.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), April 23 - 26, 2015 Antalya, Turkey, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.645-650, (Tam Metin Bildiri)
2015
201557. EXAMINING OF PROBLEMS PARTAKING IN HIGH SCHOOL TEXTBOOKS IN ACCORDANCE WITHTHE OPINIONS OF TEACHERS
BAL A. P., ARTUT P., Sevcan Deniz Ö., Canselin A.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST-2015), Antalya, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.531-537, (Tam Metin Bildiri)
2015
201558. EXAMINING OF PROBLEMS PARTAKING IN MATHS TEXTBOOKS OF NINTH GRADE
ARTUT P., BAL A. P., Canselin A., Deniz Sevcan Ö.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, cilt.48, ss.437-445, (Tam Metin Bildiri)
2015
201559. Examining Pre service Elementary Teachers Changing Beliefs within the Context of Mathematics Education Course
BAL A. P.
7th World Conference on Educational Sciences, Atina, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, ss.240, (Özet Bildiri)
2015
201560. Skills Of Using And Transform Multiple Representations Of The Prospective Teachers
BAL A. P.
7th World Conference on Educational Sciences, Athens, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, cilt.197, ss.582-588, (Tam Metin Bildiri)
2014
201461. Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programının Matematik Öğretmen Adaylarının Mesleki Tutumlarına Olan Etkisi
BAL A. P., KARACAOĞLU A.
XI. Ulusal Fen Bilimleri Matematik Eğitimi Kongresi, Atina, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
2014
201462. Cebirsel Tutum Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
BAL A. P., KARACAOĞLU A.
XI. Ulusal Fen Bilimleri Matematik Eğitimi Kongresi, Atina, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
2014
201463. 6 7 ve 8 Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Düşünmesi Düzeyleri
BAL A. P., KARACAOĞLU A.
XI. Ulusal Fen Bilimleri Matematik Eğitimi Kongresi, Atina, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
2014
201464. The Representations Of Pre Service Elementary Teachers Used İn Solving Mathematical Problems
UYAR G., BAL A. P.
International Conference On Education in Mathematics, Science & Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.1022-1027, (Tam Metin Bildiri)
2014
201465. Solution Strategies Used by Both Mathematics and Classroom Teachers about Non Routine Problem Types
UYAR G., BAL A. P.
International Conference On Education in Mathematics, Science & Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.897-902, (Tam Metin Bildiri)
2014
201466. The Effects Of Problem Based Learning Technique On Sixth Grade Students Attitudes Toward Mathematics
UYAR G., BAL A. P.
International Conference On Education in Mathematics, Science & Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.961-964, (Tam Metin Bildiri)
2014
201467. ÖĞRETMENLERİN RUTİN OLMAYAN MATEMATİKSEL PROBLEMLERİ ÇÖZMEDE KULLANDIKLARI STRATEJİLER
BAL A. P.
ICEMST, Konya, Türkiye, 16 Mayıs 2014 - 18 Mayıs 0204, (Tam Metin Bildiri)
2013
201368. Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Çözmede Kullandıkları Temsiller
BAL A. P.
1. Türk Bilgisayar Ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013
2011
201169. Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerinin Epistemolojik İnanç ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki Düzeyi
BAL A. P., DEMİR Ö.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.246, (Özet Bildiri)
2011
201170. Öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeyleri ve geometrik tutumları
BAL A. P.
1. uluslararası Eğitim ve Programları ve öğretim kongresi, 5 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2008
200871. İlköğretim Matematik Öğretim Programının Ölçme Değerlendirilme Boyutuna ilişkin Öğretmen görüşleri
BAL A. P., ARTUT P.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 30 Ağustos 2008
2008
200872. İlköğretim Matematik Öğretiminde Kullanılan Öğretim Stratejilerinin Çoklu Zeka Kuramı Açısından Analizi
BAL A. P., ARTUT P.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 30 Ağustos 2008
2008
200873. İlköğretim Matematik dersindeki öğretmen rolünün oluşturmacı öğrenmeye göre değerlendirilmesi”, 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, 2008
ARTUT P., BAL A. P.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2006
200674. Yeni ilköğretim 6. sınıf matematik programının pilot uygulamasının değerlendirilmesi.
ARTUT P., BAL A. P.
15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)
2007
200775. Öğretmen Adaylarının Matematik Dersindeki Güdülenme Düzeyleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
BAL A. P., İFLAZOĞLU SABAN A.
III. Ulusal Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2007, ss.454-463, (Tam Metin Bildiri)
2007
200776. The Instructional Strategies Used in Mathematics Teaching And Analysis Of These Strategies In Terms of Multiple Intelligence Theory
İFLAZOĞLU SABAN A., BAL A. P.
9 th International Conference of EAEN, Adana, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2007, ss.400-417, (Tam Metin Bildiri)
2006
200677. Öğrencilerin Matematik Başarısı ve Düşünme Stilleri
DİNÇ ARTUT P., BAL A. P.
Muğla: XV. Ulusal Muğla Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2004
200478. İlköğretim Öğrencilerinin Ordinal Sıra Sayılar İçeren Problemleri Çözme Becerileri
ARTUT P., TARIM K., BAL A. P.
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, ss.596-604, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Farklılaştırılmış Öğretimin Kuramsal Çerçevesi
YÜZBAŞIOĞLU S., BAL A. P.
TEORİ VE UYGULAMADA SOSYAL BİLİMLER 1, , Editör, Duvar Yayınevi, ss.240-256, 2024
2024
20242. MATEMATIKSEL MODELLEME ETKINLIKLERININ ÖĞRENCILERIN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERILERINE VE GÖRSEL MATEMATIK ALGILARINA ETKISININ İNCELENMESI
BAL A. P., Fırat B. F.
MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA ULUSLARARASI ARAŞTIRMA VE DEĞERLENDIRMELER, , Editör, Serüven yayınevi, Ankara, ss.1-14, 2024
2024
20243. FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ORANTISAL AKIL YÜRÜTME BECERİLERİNE ETKİSİ
YÜZBAŞIOĞLU S., BAL A. P.
Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Akademik Çalışmalar II, , Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.33-48, 2024
2022
20224. Investigation of STEM Awareness Levels of Classroom Teacher Candidates in Terms of Problem Solving and Gender Variables
Bal A. P.
Internalization of STEM Education, Dr. Augusto Z. Macalalag,Dr. Ismail Sahin,Dr. Joseph Johnson,Dr. Ali Bicer, Editör, Istes Organization, District Of Columbia, ss.1-255, 2022
2022
20225. An overview of program evaluation approaches in education
GEZGİN İ., BAL A. P.
International Research in Education II., Elif Bengü, Editör, : Eğitim Yayınevi Tic. Ltd. Şti, Konya, ss.21-42, 2022
2022
20226. Investigation of STEM awareness levels of classroom teacher candidates in terms of problem solving and gender variables.
BAL A. P.
Internalization of STEM Education, Dr. Augusto Z. Macalalag, Dr. Ismail Sahin, Dr. Joseph Johnson, Dr. Ali Bicer, Editör, ISTES Organization, Monument, CO, ss.141-158, 2022
2021
20217. Blended Learning
BAL A. P., Köse R. B.
InsacSocial and Education Sciences, Mehmet Dalkılıç ve Betül Serbest Yılmaz, Editör, Duvar Kitapevi, İzmir, ss.567-578, 2021
2021
20218. STEM EDUCATION AND MATHEMATICAL MODELING
BAL A. P., Armutcu Y.
ACADEMIC RESEARCH & REVIEWS IN EDUCATIONAL SCIENCES, DENİZ BESTE ÇEVİK KILIÇ, Editör, Serüven Yayınevi, İzmir, ss.1-16, 2021
2019
20199. Matematik Başarısını Ölçme ve Değerlendirme
BAL A. P.
Matematik Öğretiminin Temelleri İlkokul, Kamuran Tarım Güney Hacıömerlioğlu, Editör, PegemA yayınevi, Ankara, ss.265-292, 2019
2017
201710. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GERÇEKÇİ CEVAP VERMEYİ GEREKTİREN PROBLEMLERE YAKLAŞIMI
ARTUT P., BAL A. P.
SOSYAL BİLİMLERDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR, GÜRKAN KALKAN, Editör, LAMBERT ACADEMIC PUBLISHING, BEAU BASSIN, ss.163-170, 2017
2014
201411. Pre-Service Teachers’ Problem-Solving Beliefs and Their Attitudes towards Mathematics
BAL A. P.
Contemporary Perspectives and Researchon Early Childhood Education, M. Yasar O. Ozkan J. Galbraith, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne, ss.144-152, 2014
Desteklenen Projeler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorIMPROVE MODELİNİN 7SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CEBİRSEL AKIL YÜRÜTME BECERİLERİ İLE CEBİRSEL TUTUMLARI VE ÜSTBİLİŞSEL BECERİLERİNİN GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİSİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
BAL A. P. (Yürütücü), ATA ÖZER A.
2022 - 2022
2022 - 2022ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM KURMA BECERİLERİNİN, PROBLEM KURMA ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ VE ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
BAL A. P. (Yürütücü), Yılmaz R.
2017 - 2022
2017 - 2022Matematiksel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ARTUT P. (Yürütücü), BAL A. P., ÇİLİNGİR E.
2019 - 2021
2019 - 2021MATEMATİKSEL MODELLEME ETKİNLİKLERİNİN ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİKSEL MODELLEME YETERLİKLERİNE, GÖRSEL MATEMATİK OKURYAZARLIĞI ALGILARINA VE OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİNE ETKİSİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
BAL A. P. (Yürütücü), FIRAT B. F.
2019 - 2021
2019 - 2021ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK OKUR YAZARLIĞI FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: TASARIM TABANLI BİR ARAŞTIRMA
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
BAL A. P. (Yürütücü), BEDİR S. G.
2018 - 2021
2018 - 2021Matematik Dersinde STEM Eğitimine Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Akademik Başarı Ve Tutumlarına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BAL A. P. (Yürütücü)
2018 - 2020
2018 - 2020
İlkokul 1. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programı Ve Uygulanması Üzerine Bir İnceleme
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
BAL A. P. (Yürütücü), GEZGİN İ.
2017 - 2020
2017 - 2020Okul Öncesi Çocuklarda Geometrik Dönüşüm Algılarının İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ERDEN ÖZCAN Ş. (Yürütücü), BAL A. P.
2017 - 2018
2017 - 2018
Matematik Öğretiminde Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Akademik Başarı Ve Tutumlarına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BAL A. P. (Yürütücü), ARTUT P.
2017 - 2017
2017 - 2017Learning implementations about cooperative learning method A case study in Türkiye
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
BAL A. P. (Yürütücü), ARTUT P.
2016 - 2017
2016 - 2017MATEMATİK BAŞARISINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ARTUT P. (Yürütücü), ARTUT K., BAL A. P.
2016 - 2016
2016 - 2016Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programının öğretmen adaylarının mesleki tutumlarına olan etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BAL A. P. (Yürütücü), KARABAY A., ARTUT P.
2016 - 2016
2016 - 2016
Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının İlkokul Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarılarına Ve Tutumlarına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
BAL A. P. (Yürütücü), Ekinci O.
2016 - 2016
2016 - 2016Improving Primary School Prospective Teachers Understanding of the Mathematics Modeling Process
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
BAL A. P. (Yürütücü), DOĞANAY A.
2016 - 2016
2016 - 2016Examination of the Mathematical ProblemSolving Beliefs and Success Levels of Primary School Teacher Candidates Through the Variables of Mathematical Success and Gender Educational Sciences Theory Practice
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
BAL A. P. (Yürütücü)
2016 - 2016
2016 - 2016The Examination of Representations used by Classroom Teacher Candidates in Solving Mathematical Problems
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
BAL A. P. (Yürütücü)
2013 - 2016
2013 - 2016Matematik Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri ve Sınavlarda Sordukları Sorular Üzerine Bir Değerlendirme
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
SADIK F. (Yürütücü), BAL A. P.
2015 - 2015
2015 - 2015Cebir öğrenme alanında farklılaşmış öğretim yaklaşımının altıncı sınıf öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
BAL A. P. (Yürütücü)
2013 - 2015
2013 - 20156-8. Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Sözel Problemleri Çözme Stratejileri ve Hataların Analizi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
BAL A. P. (Yürütücü)
2013 - 2015
2013 - 2015