Dr.Öğr.Üyesi

SEDEN TUYAN


Yabancı Diller Yüksekokulu

Yabancı Diller Yüksekokulu

Yabancı Diller Yüksekokulu

Eğitim Bilgileri

2000 - 2003

2000 - 2003

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

1995 - 1998

1995 - 1998

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

1988 - 1992

1988 - 1992

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2003

2003

Doktora

An Action Research Study: An Emotional Literacy Improvement Programme for EFL Teachers in the View of Humanistic Approach

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi

1998

1998

Yüksek Lisans

An Identification and Description of the Reading Strategies Used by Freshmen Students through Think-Aloud Protocols

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi

Yabancı Diller

A1 Başlangıç

A1 Başlangıç

Almanca

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2002

2002

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Pilgrims Neuro-Linguistic Programming Course-Module 2

Pilgrims English Language Courses

2001

2001

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Pilgrims Neuro-Linguistic Programming Course Module 1

Pilgrims English Language Courses

2000

2000

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Certificate of Completion, Emotional Intelligence & Character Development Institute

Kagan Publishing & Professional Development

1996

1996

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Cambridge Examination in English For Language Teachers- Level 2

University of Cambridge Local Examinations Syndicate International Examinations

1993

1993

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Certificate for Overseas Teachers of English

University of Cambridge Local Examinations Syndicate

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr.Öğr.Üyesi

Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu

2013 - 2018

2013 - 2018

Yrd.Doç.Dr.

Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu

Yönetimsel Görevler

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Yönetim Kurulu Üyesi

Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Mesleki İngilizce

Lisans

Lisans

Temel İngilizce

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2017

2017

QUESTIONNAIRE ON TEACHER-STUDENT INTERACTION (QTI) AS AN INSTRUMENT TO MEASURE TEACHERS? AND STUDENTS? PERCEPTIONS IN EFL CLASSES IN HIGHER EDUCATION

TUYAN S.

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.26, ss.186-200, 2017 (Hakemli Üniversite Dergisi)

2012

2012

Sosyal İlişkilerimiz ve Biz

TUYAN S.

Adana Yelken Kulübü Dergisi, ss.42, 2012 (Hakemsiz Dergi)

2011

2011

Mutlulukla İlgili Bir Bakış Açısı:Hedef Belirleme

TUYAN S.

Adana Yelken Kulübü Dergisi, ss.38-39, 2011 (Hakemsiz Dergi)

2010

2010

A Visit to Character Education in a Language Classroom

TUYAN S.

KHAZAR JOURNAL OF HUMANITIES AND SOCIAL SCIENCES, cilt.13, no.6, ss.88-107, 2010 (Hakemli Üniversite Dergisi)

2010

2010

Yelken ve Su sporlarıyla Uğraşmak Duygusal Zekayı Geliştirir mi?

TUYAN S.

Adana Yelken Kulübü Dergisi, ss.37, 2010 (Hakemsiz Dergi)

2008

2008

`Hand in Hand with Emotions?: A Social and Emotional Learning Program For EFL Students

TUYAN S. , SADIK S.

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.17, ss.389-398, 2008 (Hakemli Üniversite Dergisi)

2007

2007

Overcoming Affective Barriers for Continuous Language Learning

TUYAN S.

Asian EFL Journal Quarterly, no.4, ss.175-188, 2007 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2005

2005

Çatışmaları Yönetmek ve Duygusal Zeka

TUYAN S. , Beceren E.

Personal Excellence Dergisi, Rota Yayınları, ss.18-19, 2005 (Hakemsiz Dergi)

2005

2005

Duygusal Zeka ve Empati

TUYAN S. , Beceren E.

Personal Excellence Dergisi, Rota Yayınları, ss.1-2, 2005 (Hakemsiz Dergi)

2005

2005

Duygusal Zeka ve Sosyal İlişkiler

TUYAN S. , Beceren E.

Personal Excellence Dergisi, Rota Yayınları, ss.8-9, 2005 (Hakemsiz Dergi)

2005

2005

Uyum Kabiliyeti ve Duygusal Zeka

TUYAN S. , Beceren E.

Personal Excellence Dergisi, Rota Yayınları, ss.6-7, 2005 (Hakemsiz Dergi)

2005

2005

Elinden Geleni Yapmak ve Duygusal Zeka

TUYAN S. , Beceren E.

Personal Excellence Dergisi, Rota Yayınları, ss.8-9, 2005 (Hakemsiz Dergi)

2005

2005

Duygusal Zeka Gelişimi ve Tenis

TUYAN S. , Beceren E.

Çoluk Çocuk Dergisi, ss.16-17, 2005 (Hakemsiz Dergi)

2004

2004

Sınıf Yönetiminde Duygusal Zeka Becerilerinin Kullanılması

TUYAN S.

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.2, no.28, ss.37-42, 2004 (Hakemli Üniversite Dergisi)

2004

2004

Duygularımız ve Biz

TUYAN S. , Beceren E.

Uğur Kariyer Dergisi, no.14, ss.18-21, 2004 (Hakemsiz Dergi)

2004

2004

İyimserlik ve Duygusal Zeka

TUYAN S. , Beceren E.

Personal Excellence Dergisi, Rota Yayınları, ss.14-15, 2004 (Hakemsiz Dergi)

2004

2004

Kişisel Bütünlük ve Duygusal Zeka

TUYAN S. , Beceren E.

Personal Excellence Dergisi, Rota Yayınları, ss.18-19, 2004 (Hakemsiz Dergi)

2004

2004

Eğitim Anlayışımız ve Duygusal Okuryazarlık 1-2

TUYAN S.

Personal Excellence Dergisi, Rota Yayınları, no.5, ss.0-12, 2004 (Hakemsiz Dergi)

2004

2004

Duygusal Zeka ve Özgüven

TUYAN S. , Beceren E.

Personal Excellence Dergisi, Rota Yayınları, ss.8-9, 2004 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2016

2016

Supporting classroom practitioners' engagement in action research

TUYAN S.

@ELTALKS CLASSROOM PRACTITIONER'S PERSPECTIVE, Konya, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2016, ss.9

2015

2015

On their Way to Success and Failure: The Cases of Two EFL Students in Higher Education

TUYAN S.

The Self in Language Learning (SILL) International Conference, Çağ University, Mersin, Türkiye, 17 - 19 Eylül 2015, ss.57

2015

2015

An Instrument to Measure Interpersonal Teacher Behavior in EFL Classrooms: The Questionnaire on Teacher Interaction (QTI)

TUYAN S.

IATEFL TTEd SIG International Conference: The Journey from Input to Interaction in English Language Learning, Gaziantep, Türkiye, 22 - 26 Nisan 2015, ss.17

Kitap & Kitap Bölümleri

2017

2017

The possible taste of students' happiness in EFL class recipes

TUYAN S. , ALTUNKOL E.

Developing Insights into Teacher-Research, Burns, A.Dikilitaş, K., Smith, R., Wyatt, M., Editör, Iatefl, Kent, ss.135-149, 2017

2017

2017

What I have learnt as a research mentor:Some highlights

TUYAN S.

Developing Insights into Teacher-Research, Burns, A., Dikilitaş, K.,Smith, R., Wyatt, M., Editör, Iatefl, Kent, ss.39-52, 2017

2016

2016

The Effects of Teachers' Caring Behaviour on Students' Learning in an EFL Class in Higher Education

Tuyan S.

Language in Focus: Exploring the challenges and opportunities in Linguistics and English Language Teaching (ELT), Papaja, K., Can,C. , Editör, Cambridge Scholars, Lady Stephenson Library, British Library Cataloguing İn Publication Data, Newcastle Upon Tyne, ss.408-422, 2016

2016

2016

The effect of study partners on developing positive attitudes for learning English in an EFL class:the guy next tome

Tuyan S.

Teachers Engaging in Research, Dikilitaş K., Wyatt M., Hanks J., Bullock D., Editör, International Association Of Teaching English As A Foreign Language, Kent, ss.131-140, 2016

2015

2015

Teacher-Student Interaction in English as a Foreign Language Classes in Higher Education

TUYAN S.

Contemporary Approaches in Education, IASSR, Norley M., Icbay A. , Arslan H., Editör, Peter Lang, Frankfurt Am Main, ss.47-56, 2015

2011

2011

What are Metaphors telling us? Revealing Language Learners' Beliefs through Metaphors

İnözü J. , TUYAN S.

Language, Learning and Teaching, Lee, S., Tuzlukova,V., Editör, Athens Institute For Education And Insurance Research Council, Atina, ss.123-132, 2011

2011

2011

Using Films to Support Affective Readiness in EFL Learners

İnözü J. , TUYAN S.

The 'X' Point in Education: Where Imagination is Lost, Coreil,C. Editor-in-Chief, Editör, New Jersey City University, Jersey City, New Jersey, ss.103-110, 2011

2008

2008

Foreign Language Student Empowerment through Affective Coaching

İnözü J. , TUYAN S.

Education and Leadership, Claes, T., McMahon, F.,Preston, D.S., Editör, Ny:Rodopi, Newyork, ss.173-188, 2008


Davetli Kongre ve Sempozyum Faaliyetleri

2016

2016

SUPPORTING CLASSROOM PRACTITIONERS' ENGAGEMENT IN ACTION RESEARCH

Katılımcı

-Türkiye

2016

2016

The Impact of Teacher-student Interaction on University Prep Year Students? English Language Learning Motivation, Attitude and Anxiety

Katılımcı

-Polonya

2016

2016

The Possible Taste of Students Happiness in EFL Class Recipes

Katılımcı

İzmir-Türkiye

2016

2016

REVERSE MENTORING PROGRAM AS A TOOL TO CREATE AN INCLUSIVE ENVIRONMENT AT SCHOOLS TO RETAIN NOVICE TEACHERS

Katılımcı

-Türkiye

Jüri Üyelikleri

Ocak-2017

Ocak 2017

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Tez Savunma Jürisi - Çağ Üniversitesi