Eğitim Bilgileri
2003 - 2007
2003 - 2007Doktora
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
1993 - 1998
1993 - 1998Lisans
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Ve Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
Exploring effects of collaborative learning in enhancing teachers' development in teaching English to young to young learners
Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, İngiliz Dili Ve Eğitimi Anabilim Dalı
2003
2003Yüksek Lisans
Attitudes toward language learning : a sociolinguistic study of preparatory students at efl department At Çukurova University
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Eğitimi Anabilim Dalı
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 OrtaAlmanca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2005 - Devam Ediyor
2005 - Devam EdiyorDiğer
Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu
Yönetimsel Görevler
2008 - 2015
2008 - 2015Yönetim Kurulu Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu
Akademi Dışı Deneyim
2007 - 2008
2007 - 2008Egitim Gorevlisi
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Egitim Gorevlisi
1998 - 2005
1998 - 2005Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen
Makaleler
Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (4)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (4)
2018
20181. A Review on Cross Cultural Education throughout Europe: Identity Issues
ŞEKER M.
Cukurova University Faculty of Education Journal , cilt.47, sa.1, ss.109-125, 2018 (TRDizin)
2016
20162. Scenario-Based Instruction Design as a Tool to Promote Self-Regulated Language Learning Strategies
ŞEKER M.
SAGE OPEN
, cilt.6, sa.4, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
20163. The use of self-regulation strategies by foreign language learners and its role in language achievement
ŞEKER M.
LANGUAGE TEACHING RESEARCH
, cilt.20, sa.5, ss.600-618, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
20164. Teacher Transformation as a Basis for the Promotion of Self-Regulated Language Strategies
Şeker M., DİNÇER A.
Literacy Information and Computer Education Journal , cilt.7, sa.1, ss.2206-2210, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
20145. MOTIVATING SECONDARY SCHOOL STUDENTS TO LEARN LANGUAGES WITH RELEVANT MEDIA
Yılmaz F., ŞEKER M.
Journal of Modern Education Review , cilt.4, sa.10, ss.802-808, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20146. "An Analysis Of Gender Stereotyping In English Teaching Course Books"
DİNÇER A., ŞEKER M.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.43, sa.1, ss.90-98, 2014 (TRDizin)
2014
20147. An Analysis of Gender Stereotyping in English Teaching Course Books
ŞEKER M., Dinçer A.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , cilt.43, sa.1, ss.90-98, 2014 (TRDizin)
2014
20148. An insight to students' perceptions on teacher feedback in second language writing classes
ŞEKER M., DİNÇER A.
English Language Teaching
, cilt.7, sa.2, ss.73-83, 2014 (Scopus)
2013
20139. Young Learners Perceptions on Learning Languages through ECLIL and ICT
Yılmaz F., ŞEKER M.
Academica Science Journal, Psychologica Series , cilt.1, sa.2, ss.42-47, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201310. Community Of Practice: An Investigation Into Its Impact On Elt Students' Personal And Professional Development
Yıldırım R., ŞEKER M.
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.22, sa.2, ss.365-382, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201311. Investigating Students' Perceptions On Feedback In Distance Education Program: A Case Study In Turkey
ŞEKER M., Sezgin M. E.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.22, sa.1, ss.513-528, 2013 (SCI-Expanded)
2013
201312. Investigating Students Perceptions On Feedback In Distance Education Program A Case Study In Turkey
ŞEKER M., SEZGİN M. E.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.22, sa.1, ss.513-528, 2013 (TRDizin)
2013
201313. Community of Practice An Investigation into its Impact on ELT Students Personal and Professional Development
YILDIRIM R., ŞEKER M.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.22, sa.2, ss.365-382, 2013 (TRDizin)
2011
201114. Explicating The Situated Nature Of Teachers' Attitudes Toward Technology-Assisted Language Teaching
Okan Z., ŞEKER M.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.20, sa.2, ss.179-194, 2011 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
0
01. Autonomous Language Learning: Teaching Turkish
Can C., ŞEKER M., Altunkol E.
Creativity And Innovation In Promoting Multilingualism And Intercultural Dialogue, Editura ARS LONGA, Romanya, ss.5, (Tam Metin Bildiri)
0
02. An Investigation into Turkish Teachers' Awareness of Teaching English to Young Learners
Yıldırım R., ŞEKER M.
The First International Language Learning Conference 2004 (ILLC), Malezya, cilt.3, sa.1, ss.565, (Tam Metin Bildiri)
0
03. The Effects of Language Attitudes in Second Language Learning: Focus on Teachers
ŞEKER M.
INGED: Interchanges & Exchanges: Current Trends in ELT, Ankara, Türkiye, ss.6, (Özet Bildiri)
0
04. Türkçe-Arapça İkidililerde Tümce İçi Düzenek Değiştirme
Sofu H., Çubukçu H., ŞEKER M.
XX.Dilbilim Kurultayı,, İstanbul, Türkiye, cilt.2, ss.211, (Tam Metin Bildiri)
0
05. Autonomous Language Learning: Teaching Turkish
ALTUNKOL E., CAN C., ŞEKER M.
Creativity And Innovation In Promoting Multilingualism And Intercultural Dialogue, Romanya, ss.5, (Tam Metin Bildiri)
0
06. Collaborative In-service Teacher Learning Model
ŞEKER M.
JALT 2006 Community, Identity, Motivation Conference, Japonya, ss.25, (Tam Metin Bildiri)
0
07. The Impact of Teacher Attitudes and Beliefs on Adopting Blended Language Teaching
Okan Z., ŞEKER M.
10th International Educational Conference Proceedings, İstanbul, Türkiye, cilt.3, ss.1516, (Tam Metin Bildiri)
0
08. Asking for the hand of the girl:interactional patterns of marriage arrangement discourse in Turkish culture,?
ÇUBUKÇU H., SOFU H., ŞEKER M.
3rd International conerence on Organization in Discourse Conference :Interactional Perspectives on Discourse:, Finlandiya, ss.7, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. SELF-REGULATED LEARNING STRATEGIES AND THE IMPLICATIONS ON INSTRUCTIONAL PLANNING
ŞEKER M., TATAR N.
AKDENİZ ZİRVESİ 2. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Hatay, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2019, ss.122-129, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. GOAL COMMITMENT STRATEGIES OF UNIVERSITY STUDENTS WHEN STUDYING ONLINE
ŞEKER M., TATAR N.
2. Akdeniz ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Hatay, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2019, ss.130-137, (Tam Metin Bildiri)
2019
201911. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİM VE BİLİŞİM AĞININ KULLANIMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
TATAR N., ŞEKER M.
2. Akdeniz Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Hatay, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. The Role of Psycho-Social Contextual Variables in Learners’ Engagement in Academic Studies
ŞEKER M.
X. International Congress on Research in Education, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.82-91, (Tam Metin Bildiri)
2019
201913. Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Sürecinde Kullandıkları Bilişsel ve Üst Bilişsel Becerileri
TATAR N., ŞEKER M.
2. Akdeniz Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Hatay, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201914. THE EFFECTS OF LEARNING STYLES OF PRE-SERVIVE TEACHERS ON THEIR SKILLS TO PREPARE SKETCHNOTES
TATAR N., ŞEKER M.
Education and New Developments, Porto, Portekiz, 22 - 24 Haziran 2019, ss.165-168, (Tam Metin Bildiri)
2019
201915. INVESTIGATING NON-ACADEMIC CORRELATES OF GOAL COMMITMENT FOR ACADEMIC ACHIEVEMENT AT HIGHER EDUCATION LEVEL
ŞEKER M., TATAR N.
Education and New Developments Conference, Porto, Portekiz, 22 - 24 Haziran 2019, ss.64-68, (Tam Metin Bildiri)
2019
201916. Enhancing self-regulated learning strategies through project-based learning in foreign language preparatory classes at higher education
ŞEKER M.
International Language Teacher Education Research Conference, Antalya, Türkiye, 8 - 10 Nisan 2019, ss.66, (Özet Bildiri)
2018
201817. Challenges Faced by Exchange Students at Higher Education Level: Focus on Identity Issues
ŞEKER M.
IX International Congress on Research in Education, Malatya, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. Users’ preferences ın designing video libraries as a new information source.
Dinçer S., Şeker M.
27th International Congress on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, cilt.1, ss.135-137, (Özet Bildiri)
2017
201719. Listening to the Wind of Change: Re-Scoping ELT
ŞEKER M.
TESL Ontario 2017 Conference, Toronto, Kanada, 2 - 03 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. Whose Needs To Analyze?: The Real Students’xx Or The Assumed Ones?
ŞEKER M.
2. Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler KonferansıEtkinlik Programı, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. Identity Issues in Cross Cultural Education throughout Europe
ŞEKER M., ERARSLAN A.
2nd International Academic Research Congress 2017, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2006
200622. Conversational code switching in Arabic Turkish bilingual talk
SOFU H., ÇUBUKÇU H., ŞEKER M.
13. Uluslararası Türk Dilbilim Kurultayı, 16 - 24 Ağustos 2006, (Tam Metin Bildiri)
2015
201523. Teacher Perceptions of Self-Regulated Learning in Higher Education
ŞEKER M., DİNÇER A.
Ireland International Conference on Education (IICE-2015), Dublin, İrlanda, 26 - 30 Ekim 2015, cilt.1, ss.5-15, (Tam Metin Bildiri)
2015
201524. Promotion of Self-regulation in Writing Instruction by Second Language Teachers
DİNÇER A., ŞEKER M.
Ireland International Conference on Education (IICE-2015), Dublin, İrlanda, 25 - 30 Ekim 2015, cilt.1, ss.25-35, (Tam Metin Bildiri)
2014
201425. Age Factor In Syntactic Patterns Of Code-Switching In Turkish-Arabic Bilingual Talk
DİNÇER A., ŞEKER M.
17th International Conference on Turkish Linguistics, Paris, Fransa, 3 - 05 Eylül 2014, ss.21, (Tam Metin Bildiri)
2012
201226. Priorities and key competencies within the lifelong Learning Programme
ŞEKER M.
aPLaNet Project Launch Conference, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201227. İçerikle Dil Öğretimi CLIL E CLIL Öğrenme Platformu
YILMAZ F., ŞEKER M.
aPLaNet Project Launch Conference, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)
2006
200628. Arapça-Türkçe İkidillilerde Düzenek Değiştirimi
SOFU H., ÇUBUKÇU H., ŞEKER M.
XX. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Türkiye, 12 - 13 Mayıs 2006, ss.197-205, (Tam Metin Bildiri)
2006
200629. Conversational Code switching in Turkish Arabic bilingual talk
ÇUBUKÇU H., SOFU H., ŞEKER M.
13th. International Conference on Turkish Linguistics, Uppsala, İsveç, 20 - 22 Kasım 2006, (Tam Metin Bildiri)
2006
200630. An Alternative for In Service Young Learner Teacher Education Collaborative Teacher Training Model
ŞEKER M.
4th International Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching, Adana, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2006, (Özet Bildiri)
2006
200631. Conversational Code swiching in Turkish-Arabic Bilingual talk,?
ÇUBUKÇU H., SOFU H., ŞEKER M.
13th.International Conference on Turkish Linguistics, Uppsala University., Uppsala, İsveç, 13 - 16 Temmuz 2006, ss.72-80, (Tam Metin Bildiri)
2006
200632. ?Conversational Code swiching in Turkish-Arabic Bilingual talk,? in E.A.Csato, B. Karakoç and A. Menz (Eds ) Horrossowitz,Weisbadn
ÇUBUKÇU H., SOFU H., ŞEKER M.
13th.International Conference on Turkish Linguistics, Uppsala University., Uppsala, İsveç, 13 - 16 Temmuz 2006, ss.72-80, (Tam Metin Bildiri)
2006
200633. Asking for the hand of the girl:interactional patterns of marriage arrangement discourse in Turkish culture,
ÇUBUKÇU H., SOFU H., ŞEKER M.
3rd International conerence on Organization in Discourse Conference :Interactional Perspectives on Discourse:, Turku, Finlandiya, 9 - 11 Temmuz 2006, ss.7-21, (Tam Metin Bildiri)
2005
200534. Challenges of Turkish Teachers Teaching English to Young Learners
ŞEKER M.
3rd International Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching, Adana, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2005, (Tam Metin Bildiri)
2005
200535. The Effects of Childhood Bilingualism on Attitudes toward Foreign Language Learning
SOFU H., ÇUBUKÇU H., ŞEKER M.
17th International Conference on Foreign/Second Language Acquisition (ICFSLA 17), Szczyrk, Polonya, 10 - 13 Ekim 2005, (Tam Metin Bildiri)
2004
200436. Bidirectional Transfer Focus on Anaphora
ŞEKER M., BUYUKNISAN E.
2nd International Postgraduate Conference in Linguistics and Language Teaching, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2004, (Tam Metin Bildiri)
2004
200437. An Investigation into Turkish Teachers Awareness of Teaching English to Young Learners
YILDIRIM R., ŞEKER M.
1st International Language Learning Conference, 16-18 December, Centre for Languages and Translation, 16 - 18 Aralık 2004, ss.565-576, (Tam Metin Bildiri)
2002
200238. Attitudes towards Language Learning A Sociolinguistic Study of ELT Students at Cukurova University
ŞEKER M.
Interchanges Exchanges: Current Trends in ELT, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2002, cilt.1, ss.18-19, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. ENHANCING SELF-REGULATED LEARNING STRATEGIES THROUGH PROJECT-BASED LEARNING AT HIGHER EDUCATION: CURRICULAR AND INSTRUCTIONAL PRACTICES
ŞEKER M.
Foreign Language Teaching and Learning: New Research, Terrell Welch, Editör, Nova Science Publishers, New York, ss.241-265, 2019
2017
20172. Antakya: Kulturler ve Diller Besigi
ŞEKER M.
Asi Guluslum: Ah Güzel Antakyam, Mertcan Hakan, Editör, Iletisim Yayinlari, İstanbul, ss.139-144, 2017
2017
20173. A Framework for English Language Teaching at Higher Education Preparatory Classes
ŞEKER M.
Küreselleşen Dünyada Eğitim, Özcan Demirel, Serkan Dinçer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.619-632, 2017
2016
20164. Conversational code switching in Turkish-Arabic bilingual talk
ŞEKER M.
Turcologica 110: The Uppsala Meeting, Csató, É. Á., Karakoç, B., Menz, A., Editör, The Harrossowitz Publishing House, Wiesbaden, ss.72-79, 2016
2016
20165. Conversational Code-switching in Turkish-Arabic bilingual Talk
SOFU H., ÇUBUKÇU H., ŞEKER M.
The Uppsala Meeting, Csato E A., Karakoç B., Menz A., Editör, Harrassowitz Verlag, Wiesbaden, ss.72-80, 2016
2008
20086. Teacher Development for Young Learners Collaborative Learning in Teacher Training
ŞEKER M.
Lambert Academic Publishing, Saarbrücken, 2008
Desteklenen Projeler
2014 - 2016
2014 - 2016Öz-Düzenleyici Öğrenme Stratejileri Eğitim Modelinin Yetişkin Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ŞEKER M. (Yürütücü), SEZGİN M. E.
2015 - 2015
2015 - 2015Teacher Perceptions of SelfRegulated Learning in Higher Education
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ŞEKER M. (Yürütücü)
2014 - 2015
2014 - 2015Age Factor in Syntactic Patterns of Code-Switching in Turkish-Arabic Bilingual Talk
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ŞEKER M. (Yürütücü)
2011 - 2014
2011 - 2014Motivating Secondary School Students to Learn Languages with Relevant Media (PopuLLar)
AB Çerçeve Programları Destekli Proje
ŞEKER M.
2008 - 2013
2008 - 2013European CLIL Resource Centre for Web 2.0 Education: Early-to-Longlife Languages Learning
AB Çerçeve Programları Destekli Proje
ŞEKER M.
2007 - 2009
2007 - 2009Autonomous Language Learning: Teaching Turkish via Blended Learning
AB Çerçeve Programları Destekli Proje
ŞEKER M.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorAcademica Science Journal, Dimitrie Cantemir University of Tirgu
Danışma Kurul Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Nisan 2015
Nisan 2015Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2015
Şubat 2015Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2014
Ekim 2014Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2014
Nisan 2014Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014
01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 20145th International Conference on New Trends in Education and Their Implications
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Nisan 2012 - 01 Nisan 2012
01 Nisan 2012 - 01 Nisan 2012aPLaNet Project Launch Conference
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Ekim 2006 - 01 Ekim 2006
01 Ekim 2006 - 01 Ekim 20064th International Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching
Katılımcı
Adana-Türkiye
01 Ekim 2006 - 01 Ekim 2006
01 Ekim 2006 - 01 Ekim 200613th. International Conference on Turkish Linguistics
Katılımcı
Uppsala-İsviçre
01 Ekim 2005 - 01 Ekim 2005
01 Ekim 2005 - 01 Ekim 20053rd International Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching
Katılımcı
Adana-Türkiye
01 Nisan 2005 - 01 Nisan 2005
01 Nisan 2005 - 01 Nisan 200517th International Conference on Foreign/Second Language Acquisition (ICFSLA 17)
Katılımcı
Szczyrk-Polonya
01 Mayıs 2004 - 01 Mayıs 2004
01 Mayıs 2004 - 01 Mayıs 2004