Öğr.Gör.

MERAL ŞEKER


Yabancı Diller Yüksekokulu

Yabancı Diller Yüksekokulu

Yabancı Diller Yüksekokulu

Eğitim Bilgileri

2003 - 2007

2003 - 2007

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

2000 - 2003

2000 - 2003

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

1993 - 1998

1993 - 1998

Lisans

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Ve Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

Exploring effects of collaborative learning in enhancing teachers' development in teaching English to young to young learners

Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, İngiliz Dili Ve Eğitimi Anabilim Dalı

2003

2003

Yüksek Lisans

Attitudes toward language learning : a sociolinguistic study of preparatory students at efl department At Çukurova University

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Ve Eğitimi Anabilim Dalı

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

Almanca

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi, Öğretmen Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2005 - Devam Ediyor

2005 - Devam Ediyor

Diğer

Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu

Yönetimsel Görevler

2008 - 2015

2008 - 2015

Yönetim Kurulu Üyesi

Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ

Lisans

Lisans

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Lisans

Lisans

ileri İngilizce

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2016

2016

The use of self-regulation strategies by foreign language learners and its role in language achievement

ŞEKER M.

LANGUAGE TEACHING RESEARCH, cilt.20, ss.600-618, 2016 (SSCI İndekslerine Giren Dergi) identifier identifier

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2018

2018

A Review on Cross Cultural Education throughout Europe: Identity Issues

ŞEKER M.

Cukurova University Faculty of Education Journal, cilt.47, ss.109-125, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2016

2016

Teacher Transformation as a Basis for the Promotion of Self-Regulated Language Strategies

ŞEKER M. , DİNÇER A.

Literacy Information and Computer Education Journal, cilt.7, ss.2206-2210, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2016

2016

Teacher Transformation as a Basis for the Promotion of Self-Regulated Language Strategies

Şeker M. , DİNÇER A.

Literacy Information and Computer Education Journal, cilt.7, ss.2206-2210, 2016 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2014

2014

MOTIVATING SECONDARY SCHOOL STUDENTS TO LEARN LANGUAGES WITH RELEVANT MEDIA

Yılmaz F. , ŞEKER M.

Journal of Modern Education Review, cilt.4, ss.802-808, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2014

2014

"An Analysis Of Gender Stereotyping In English Teaching Course Books"

DİNÇER A. , ŞEKER M.

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.43, ss.90-98, 2014 (Hakemli Üniversite Dergisi)

2014

2014

An Analysis of Gender Stereotyping in English Teaching Course Books

ŞEKER M. , Dinçer A.

CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL, cilt.43, ss.90-98, 2014 (Hakemli Üniversite Dergisi)

2014

2014

An Insight to Students' Perceptions on Teacher Feedback in Second Language Writing Classes

ŞEKER M. , Dinçer A.

English Language Teaching, cilt.7, ss.73-83, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2014

2014

An insight to students' perceptions on teacher feedback in second language writing classes

ŞEKER M. , DİNÇER A.

English Language Teaching, cilt.7, ss.73-83, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri) identifier

2013

2013

Young Learners Perceptions on Learning Languages through ECLIL and ICT

Yılmaz F. , ŞEKER M.

Academica Science Journal, Psychologica Series, cilt.1, ss.42-47, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2013

2013

Investigating Students' Perceptions On Feedback In Distance Education Program: A Case Study In Turkey

ŞEKER M. , Sezgin M. E.

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.22, ss.513-528, 2013 (Hakemli Üniversite Dergisi)

2013

2013

Community Of Practice: An Investigation Into Its Impact On Elt Students' Personal And Professional Development

Yıldırım R. , ŞEKER M.

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ, cilt.22, ss.365-382, 2013 (Hakemli Üniversite Dergisi)

2013

2013

Community of Practice An Investigation into its Impact on ELT Students Personal and Professional Development

YILDIRIM R. , ŞEKER M.

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.22, ss.365-382, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2011

2011

Explicating The Situated Nature Of Teachers' Attitudes Toward Technology-Assisted Language Teaching

Okan Z. , ŞEKER M.

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.20, ss.179-194, 2011 (Hakemli Üniversite Dergisi)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

0

0

Autonomous Language Learning: Teaching Turkish

Can C. , ŞEKER M. , Altunkol E.

Creativity And Innovation In Promoting Multilingualism And Intercultural Dialogue, Editura ARS LONGA, Romanya, ss.5

0

0

An Investigation into Turkish Teachers' Awareness of Teaching English to Young Learners

Yıldırım R. , ŞEKER M.

The First International Language Learning Conference 2004 (ILLC), Malezya, cilt.3, no.1, ss.565

0

0

The Effects of Language Attitudes in Second Language Learning: Focus on Teachers

ŞEKER M.

INGED: Interchanges & Exchanges: Current Trends in ELT, Ankara, Türkiye, ss.6

0

0

Türkçe-Arapça İkidililerde Tümce İçi Düzenek Değiştirme

Sofu H. , Çubukçu H. , ŞEKER M.

XX.Dilbilim Kurultayı,, İstanbul, Türkiye, cilt.2, ss.211

0

0

Autonomous Language Learning: Teaching Turkish

ALTUNKOL E. , CAN C., ŞEKER M.

Creativity And Innovation In Promoting Multilingualism And Intercultural Dialogue, Romanya, ss.5

0

0

Collaborative In-service Teacher Learning Model

ŞEKER M.

JALT 2006 Community, Identity, Motivation Conference, Japonya, ss.25

0

0

The Impact of Teacher Attitudes and Beliefs on Adopting Blended Language Teaching

Okan Z. , ŞEKER M.

10th International Educational Conference Proceedings, İstanbul, Türkiye, cilt.3, ss.1516

0

0

Asking for the hand of the girl:interactional patterns of marriage arrangement discourse in Turkish culture,?

ÇUBUKÇU H. , SOFU H. , ŞEKER M.

3rd International conerence on Organization in Discourse Conference :Interactional Perspectives on Discourse:, Finlandiya, ss.7

2019

2019

SELF-REGULATED LEARNING STRATEGIES AND THE IMPLICATIONS ON INSTRUCTIONAL PLANNING

ŞEKER M. , TATAR N.

AKDENİZ ZİRVESİ 2. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Hatay, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2019, ss.122-129

2019

2019

GOAL COMMITMENT STRATEGIES OF UNIVERSITY STUDENTS WHEN STUDYING ONLINE

ŞEKER M. , TATAR N.

2. Akdeniz ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Hatay, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2019, ss.130-137

2019

2019

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİM VE BİLİŞİM AĞININ KULLANIMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

TATAR N., ŞEKER M.

2. Akdeniz Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Hatay, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2019

2019

2019

The Role of Psycho-Social Contextual Variables in Learners’ Engagement in Academic Studies

ŞEKER M.

X. International Congress on Research in Education, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.82-91

2019

2019

Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Sürecinde Kullandıkları Bilişsel ve Üst Bilişsel Becerileri

TATAR N., ŞEKER M.

2. Akdeniz Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Hatay, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2019

2019

2019

THE EFFECTS OF LEARNING STYLES OF PRE-SERVIVE TEACHERS ON THEIR SKILLS TO PREPARE SKETCHNOTES

TATAR N., ŞEKER M.

Education and New Developments, Porto, Portekiz, 22 - 24 Haziran 2019, ss.165-168

2019

2019

INVESTIGATING NON-ACADEMIC CORRELATES OF GOAL COMMITMENT FOR ACADEMIC ACHIEVEMENT AT HIGHER EDUCATION LEVEL

ŞEKER M. , TATAR N.

Education and New Developments Conference, Porto, Portekiz, 22 - 24 Haziran 2019, ss.64-68

2019

2019

Enhancing self-regulated learning strategies through project-based learning in foreign language preparatory classes at higher education

ŞEKER M.

International Language Teacher Education Research Conference, Antalya, Türkiye, 8 - 10 Nisan 2019, ss.66

2018

2018

Challenges Faced by Exchange Students at Higher Education Level: Focus on Identity Issues

ŞEKER M.

IX International Congress on Research in Education, Malatya, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2018

2018

2018

Users' preferences ın designing video libraries as a new information source

DİNÇER S. , ŞEKER M.

27th International Congress on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.135-137

2017

2017

Listening to the Wind of Change: Re-Scoping ELT

ŞEKER M.

TESL Ontario 2017 Conference, Toronto, Kanada, 2 - 03 Kasım 2017

2017

2017

Whose Needs To Analyze?: The Real Students’xx Or The Assumed Ones?

ŞEKER M.

2. Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler KonferansıEtkinlik Programı, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017

2017

2017

Identity Issues in Cross Cultural Education throughout Europe

ŞEKER M. , ERARSLAN A.

2nd International Academic Research Congress 2017, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017

2006

2006

Conversational code switching in Arabic Turkish bilingual talk

SOFU H. , ÇUBUKÇU H. , ŞEKER M.

13. Uluslararası Türk Dilbilim Kurultayı, 16 - 24 Ağustos 2006

2015

2015

Teacher Perceptions of Self-Regulated Learning in Higher Education

ŞEKER M. , DİNÇER A.

Ireland International Conference on Education (IICE-2015), Dublin, İrlanda, 26 - 30 Ekim 2015, cilt.1, ss.5-15

2015

2015

Promotion of Self-regulation in Writing Instruction by Second Language Teachers

DİNÇER A. , ŞEKER M.

Ireland International Conference on Education (IICE-2015), Dublin, İrlanda, 25 - 30 Ekim 2015, cilt.1, ss.25-35

2014

2014

Age Factor In Syntactic Patterns Of Code-Switching In Turkish-Arabic Bilingual Talk

DİNÇER A. , ŞEKER M.

17th International Conference on Turkish Linguistics, Paris, Fransa, 3 - 05 Eylül 2014, ss.21

2012

2012

Priorities and key competencies within the lifelong Learning Programme

ŞEKER M.

aPLaNet Project Launch Conference, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Eylül 2012

2012

2012

İçerikle Dil Öğretimi CLIL E CLIL Öğrenme Platformu

YILMAZ F. , ŞEKER M.

aPLaNet Project Launch Conference, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Eylül 2012

2006

2006

Arapça-Türkçe İkidillilerde Düzenek Değiştirimi

SOFU H. , ÇUBUKÇU H. , ŞEKER M.

XX. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Türkiye, 12 - 13 Mayıs 2006, ss.197-205

2006

2006

Conversational Code switching in Turkish Arabic bilingual talk

ÇUBUKÇU H. , SOFU H. , ŞEKER M.

13th. International Conference on Turkish Linguistics, Uppsala, İsveç, 20 - 22 Kasım 2006

2006

2006

An Alternative for In Service Young Learner Teacher Education Collaborative Teacher Training Model

ŞEKER M.

4th International Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching, Adana, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2006

2006

2006

Conversational Code swiching in Turkish-Arabic Bilingual talk,?

ÇUBUKÇU H. , SOFU H. , ŞEKER M.

13th.International Conference on Turkish Linguistics, Uppsala University., Uppsala, İsveç, 13 - 16 Temmuz 2006, ss.72-80

2006

2006

?Conversational Code swiching in Turkish-Arabic Bilingual talk,? in E.A.Csato, B. Karakoç and A. Menz (Eds ) Horrossowitz,Weisbadn

ÇUBUKÇU H. , SOFU H. , ŞEKER M.

13th.International Conference on Turkish Linguistics, Uppsala University., Uppsala, İsveç, 13 - 16 Temmuz 2006, ss.72-80

2006

2006

Asking for the hand of the girl:interactional patterns of marriage arrangement discourse in Turkish culture,

ÇUBUKÇU H. , SOFU H. , ŞEKER M.

3rd International conerence on Organization in Discourse Conference :Interactional Perspectives on Discourse:, Turku, Finlandiya, 9 - 11 Temmuz 2006, ss.7-21

2005

2005

Challenges of Turkish Teachers Teaching English to Young Learners

ŞEKER M.

3rd International Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching, Adana, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2005

2005

2005

The Effects of Childhood Bilingualism on Attitudes toward Foreign Language Learning

SOFU H. , ÇUBUKÇU H. , ŞEKER M.

17th International Conference on Foreign/Second Language Acquisition (ICFSLA 17), Szczyrk, Polonya, 10 - 13 Ekim 2005

2004

2004

Bidirectional Transfer Focus on Anaphora

ŞEKER M. , BUYUKNISAN E.

2nd International Postgraduate Conference in Linguistics and Language Teaching, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2004

2004

2004

An Investigation into Turkish Teachers Awareness of Teaching English to Young Learners

YILDIRIM R. , ŞEKER M.

1st International Language Learning Conference, 16-18 December, Centre for Languages and Translation, 16 - 18 Aralık 2004, ss.565-576

2002

2002

Attitudes towards Language Learning A Sociolinguistic Study of ELT Students at Cukurova University

ŞEKER M.

Interchanges Exchanges: Current Trends in ELT, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2002, cilt.1, ss.18-19

Kitap & Kitap Bölümleri

2019

2019

ENHANCING SELF-REGULATED LEARNING STRATEGIES THROUGH PROJECT-BASED LEARNING AT HIGHER EDUCATION: CURRICULAR AND INSTRUCTIONAL PRACTICES

ŞEKER M.

Foreign Language Teaching and Learning: New Research, Terrell Welch, Editör, Nova Science Publishers, New York, ss.241-265, 2019

2017

2017

Antakya: Kulturler ve Diller Besigi

ŞEKER M.

Asi Guluslum: Ah Güzel Antakyam, Mertcan Hakan, Editör, Iletisim Yayinlari, İstanbul, ss.139-144, 2017

2017

2017

A Framework for English Language Teaching at Higher Education Preparatory Classes

ŞEKER M.

Küreselleşen Dünyada Eğitim, Özcan Demirel, Serkan Dinçer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.619-632, 2017

2016

2016

Conversational code switching in Turkish-Arabic bilingual talk

ŞEKER M.

Turcologica 110: The Uppsala Meeting, Csató, É. Á., Karakoç, B., Menz, A., Editör, The Harrossowitz Publishing House, Wiesbaden, ss.72-79, 2016

2016

2016

Conversational Code-switching in Turkish-Arabic bilingual Talk

SOFU H. , ÇUBUKÇU H. , ŞEKER M.

The Uppsala Meeting, Csato E A., Karakoç B., Menz A., Editör, Harrassowitz Verlag, Wiesbaden, ss.72-80, 2016

Desteklenen Projeler

2007 - 2009

2007 - 2009

Autonomous Language Learning: Teaching Turkish via Blended Learning

AB Çerçeve Programları Destekli Proje

ŞEKER M.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Academica Science Journal, Dimitrie Cantemir University of Tirgu

Danışma Kurul Üyesi

Bilimsel Hakemlikler

Nisan 2015

Nisan 2015

Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Şubat 2015

Şubat 2015

Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ekim 2014

Ekim 2014

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2014

Nisan 2014

Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi



Davetli Kongre ve Sempozyum Faaliyetleri

2014

2014

5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications

Katılımcı

Antalya-Türkiye

2012

2012

aPLaNet Project Launch Conference

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

2006

2006

13th. International Conference on Turkish Linguistics

Katılımcı

Uppsala-İsviçre

2006

2006

4th International Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching

Katılımcı

Adana-Türkiye

2005

2005

3rd International Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching

Katılımcı

Adana-Türkiye

2005

2005

17th International Conference on Foreign/Second Language Acquisition (ICFSLA 17)

Katılımcı

Szczyrk-Polonya

2004

2004

2nd International Postgraduate Conference in Linguistics and Language Teaching

Katılımcı

Ankara-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 13

h-indeksi (WOS): 1