Dr. Öğr. Üyesi HATİCE BEYZA ALBAYRAK


Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Sınıf Öğretmenliği


WoS Araştırma Alanları: Matematik, Eğitim ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim, Matematik Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: H. Beyza CANBAZOĞLU ALBAYRAK, H. Beyza CANBAZOĞLU

E-posta: bcanbazoglu@cu.edu.tr
İş Telefonu: +90 322 338 6060 Dahili: 2789
Web: https://avesis.cu.edu.tr/bcanbazoglu
Ofis: İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ

Metrikler

Yayın

51

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

4

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

2

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

6

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

9

Proje

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2019 - 2023

2019 - 2023

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

2017 - 2019

2017 - 2019

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

2011 - 2015

2011 - 2015

Lisans

Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Yaptığı Tezler

2023

2023

Doktora

İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Bilişsel Matematiksel Modelleme Yeterliklerinin Geliştirilmesi

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2020

2020

Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği Programı-3. Aşama

Mesleki Eğitim

Çağdaş Drama Derneği

2018

2018

YARATICI DRAMA LİDERLİK EĞİTİMİ 2. AŞAMA

Mesleki Eğitim

ÇAĞDAŞ DRAMA DERNEĞİ

2017

2017

YARATICI DRAMA LİDERLİK EĞİTİMİ TEMEL AŞAMA

Mesleki Eğitim

ÇAĞDAŞ DRAMA DERNEĞİ

Araştırma Alanları

Eğitim

Matematik Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

2024 - 2025

2024 - 2025

Araştırma Görevlisi Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

2018 - 2023

2018 - 2023

Araştırma Görevlisi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Matematik Okuryazarlığını Öğrenme ve Öğretme

Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme ve Uygulamaları

Lisans

Lisans

İlkokulda Temel Matematik

Öğretmenlik Uygulaması I

Matematik Öğretimi I

Matematik Öğretimi II

İlkokul Ders Kitapları İncelemesi

Öğretmenlik Uygulaması II

Makaleler

Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. İlkokul Dönemi Öğrencilerinin Matematiksel Modelleme Yeterlikleri: Adenauer Heykeli Problemi

Canbazoğlu H. B., Tarım K.

5th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-5), Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, ss.1, (Özet Bildiri)

2021

2021

2. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Modelleme Süreçleri: Okulda Zaman Problemi

Canbazoğlu H. B., Tarım K.

VIIIth International Eurasian Educational Research Congress , Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.1, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. İlkokul Dönemi için Bir Model Oluşturma Etkinliği Tasarlama ve Uygulama Çalışması

Canbazoğlu H. B., Tarım K.

VIII th Internatıonal Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.1, (Özet Bildiri)

2021

2021

4. Awareness of Pre-Service Elementary School Teachers’ Regarding Mathematical Modeling

Canbazoğlu H. B., Efendioğlu A.

8th INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION CURRICULUM STUDIES IN LIFE LONG LEARNING, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.223-224, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Problemi Kurma Becerileri

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.291-296, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

6. Matematik Öğretiminde Bir Yöntem Olarak Yaratıcı Dramanın Kullanımına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K.

30. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

7. Fen Bilimleri Öğretiminin Yaratıcı Drama Yöntemi ile İşlenmesine Yönelik Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öz-Yeterlik ve Tutumları

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K.

30. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

8. İlkokul Öğrencilerinin Matematik ve Matematik Problemi Kavramlarına Yönelik Algıları

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.801-803, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

9. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sözel Problem Kurabilme Yetkinlikleri

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K., ÖZSEZER M. S.

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

10. Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Öğretimi Yönelimleri

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K.

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

11. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL DÜŞÜNME SÜREÇLERİNİN İNCELENMESİ

CANBAZOĞLU H. B., ARTUT P.

ÇUKUROVA I. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Adana, Türkiye, 13 - 16 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

12. Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Farkındalıklarının Belirlenmesi

TÜMKAYA S., CANBAZOĞLU H. B.

6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK/ICCI-2018), Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

13. ÇOCUKLARIN TOPLUMSAL CİNSİYETE YÖNELİK KALIP YARGILARININ İNCELENMESİ

CANBAZOĞLU H. B., YURTAL F.

II. Çukurova Kadın Çalışmaları Kongresi, Adana, Türkiye, 28 - 30 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

14. Öğretmen Adaylarının Kültürel Sermaye Düzeylerinin İncelenmesi

KAF Ö., CANBAZOĞLU H. B., Ülker M.

6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK/ICCI-2018), Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.751-754, (Özet Bildiri)

2018

2018

15. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN VE SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL DİL BECERİLERİNE İLİŞKİN FARKINDALIKLARI

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K.

3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Giresun, Türkiye, 10 - 13 Ekim 2018, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2018

2018

16. Preservice Preschool Teachers? Verbal Problem Posing Skills

TARIM K., AKTAŞ ARNAS Y., CANBAZOĞLU H. B.

International Conference on Education, Teaching & Learning, Zürih, İsviçre, 13 - 15 Temmuz 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

17. Views on Classroom Management Teachers? who Works with Gifted Students

ÖZSEZER M. S., TARIM K., CANBAZOĞLU H. B.

International Conference on Education, Teaching & Learning, Zürih, İsviçre, 13 - 15 Temmuz 2018, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

18. An Examination of Gifted Students' Perceptions of Self-Efficacy in Mathematics Literacy and Mathematical Literacy Achievements

TARIM K., CANBAZOĞLU H. B., BAYPINAR K.

International Conference on Education, Teaching & Learning, Zürih, İsviçre, 13 - 15 Temmuz 2018, ss.1-2, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

19. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİLERE SUNDUKLARI SÖZEL PROBLEM TÜRLERİ

TARIM K., CANBAZOĞLU H. B.

II. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.127, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. ÇOCUK HİKÂYE KİTAPLARINDA RESİM: ÇOCUK BAKIŞ AÇISI

ÖZSEZER M. S., CANBAZOĞLU H. B.

II. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.188-189, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

21. Sınıf Ögretmeni Adaylarının Matematik ve Matematik Ögretimi Algılarının Metafor Yardımıyla İncelenmesi

TARIM K., ÖZSEZER M. S., CANBAZOĞLU H. B.

7. International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.219, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

22. Sınıf Ögretmeni Adaylarının Matematik ve Matematik Ögretimi Algılarının Metafor Yardımıyla Incelenmesi

TARIM K., ÖZSEZER M. S., CANBAZOĞLU H. B.

7. International Congress of Research in Education, Muğla, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.219, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Sınıf Ögretmenligi Adaylarının Matematik Okuryazarlıgı Düzeyleri ile Matematik Algıları Üzerine Bir Inceleme

TARIM K., ÖZSEZER M. S., CANBAZOĞLU H. B.

7. International Congress of Research in Education, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.278, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Matematik Dersinde Beceri Öğretimi

ALBAYRAK H. B., TARIM K.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında İlkokulda Beceri Temelli Eğitim, SEVER RAMAZAN, KARALI YALÇIN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.267-294, 2025

2022

2022

2. Matematiksel Coğrafya Okuryazarlığı

Tarım K., Sever R., Karali Y., Canbazoğlu H. B.

Eğitimde Coğrafya Okuryazarlığı-I, Ramazan Sever, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.488-522, 2022

2021

2021

4. İlkokulda Matematiksel Modelleme

Tarım K., Canbazoğlu H. B.

MATEMATİKSEL MODELLEME Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Prof. Dr. Esra BUKOVA GÜZEL - Doç. Dr. Muhammed Fatih DOĞAN - Dr. Aytuğ ÖZALTUN ÇELİK, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.201-228, 2021

2019

2019

5. Matematik Okuryazarlığı

CANBAZOĞLU H. B., TARIM K., BAYPINAR K.

Matematik Öğretiminin Temelleri: Ortaokul, Güney Hacıömeroğlu, Kamuran Tarım, Editör, Anı Yayıncılık, ss.457-496, 2019

2017

2017

6. An Investigation of Pre-Service Primary School Teachers’ Mathematical LiteracyLevels and Perceptions of Mathematics

TARIM K., ÖZSEZER M. S., CANBAZOĞLU H. B.

Current Trends in Educational Sciences, Recep EfeIrina KolevaEmin AtasoyVioleta Kotseva, Editör, ST. KLIMENT OHRIDSKI UNIVERSITY PRESSSOFIA, Sofija, ss.99-113, 2017

Desteklenen Projeler

2022 - 2022

2022 - 2022

Teknolojik Matematiksel Modelleme İlkokulda

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Tarım K., Albayrak H. B., Kaygısız İ.(Yürütücü)


Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Ekim 2019 - 01 Ekim 2019

01 Ekim 2019 - 01 Ekim 2019

30. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi

Katılımcı

Adana-Türkiye

01 Eylül 2019 - 01 Eylül 2019

01 Eylül 2019 - 01 Eylül 2019

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu

Katılımcı

İzmir-Türkiye

01 Haziran 2019 - 01 Haziran 2019

01 Haziran 2019 - 01 Haziran 2019

VIth International Eurasian Educational Research Congress

Katılımcı

Ankara-Türkiye

01 Aralık 2018 - 01 Aralık 2018

01 Aralık 2018 - 01 Aralık 2018

ÇUKUROVA I. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ

Katılımcı

Adana-Türkiye

01 Kasım 2018 - 01 Kasım 2018

01 Kasım 2018 - 01 Kasım 2018

II. Çukurova Kadın Çalışmaları Kongresi

Katılımcı

Adana-Türkiye

01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018

01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018

3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu

Katılımcı

Giresun-Türkiye

01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018

01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018

6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK/ICCI-2018)Sürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Kars-Türkiye

01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018

01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018

VI. ZEKA VE YETENEK KONGRESİ

Katılımcı

Ankara-Türkiye

01 Temmuz 2018 - 01 Temmuz 2018

01 Temmuz 2018 - 01 Temmuz 2018

International Conference on Education, Teaching & Learning (ICE18Swiss Conference)

Katılımcı

Zürich-İsviçre

01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017

01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017

2nd INTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS

Katılımcı

Muğla-Türkiye

01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017

01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017

7th International Conference on Research in Education

Katılımcı

Çanakkale-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1

h-indeksi (WOS): 1