Prof. Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS


Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Okulöncesi Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Okul Öncesi Eğitim, Eğitimde Yaratıcı Drama

Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır

E-posta: yasare@cu.edu.tr
İş Telefonu: +90 322 338 6076 Dahili: 16
Web: https://avesis.cu.edu.tr//yasare
Ofis: Temel Eğitim
Posta Adresi: Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Temel Egitim Bölümü Sarıçam/ADANA

Metrikler

Yayın

212

Yayın (WoS)

16

Yayın (Scopus)

18

Atıf (WoS)

73

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

98

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

18

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

48

Proje

15

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1991 - 1995

1991 - 1995

Doktora

Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Ensititüsü , Çocuk Gelişimi Bölümü, Türkiye

1988 - 1991

1988 - 1991

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ev Ekonomisi/ Çocuk Gelişimi, Türkiye

1983 - 1988

1983 - 1988

Lisans

Ankara Üniversitesi, Ev Ekonomisi Yüksekokulu, Ev Ekonomisi, Türkiye

Yaptığı Tezler

1995

1995

Doktora

Anaokuluna devam eden beş-altı yaş grubu çocuklarda uzun süreli hatırlama ve tanıma belleğinin incelenmesi

Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

1991

1991

Yüksek Lisans

Ankara'da bulunan çocuk yuvalarında kalan 9-12 yaş grubu korunmaya muhtaç kız ve erkek çocuklarda korku yaygınlığı ve yoğunluğu üzerine karşılaştırmalı bir araştırma Sürdürülebilir Kalkınma

Ankara Üniversitesi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Okul Öncesi Eğitim

Eğitimde Yaratıcı Drama

Akademik Ünvanlar / Görevler

2006 - Devam Ediyor

2006 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

2000 - 2006

2000 - 2006

Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fak., İlköğretim Böl

1997 - 2000

1997 - 2000

Yrd. Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

1990 - 1997

1990 - 1997

Araştırma Görevlisi

Ankara Üniversitesi, Ev Ekonomisi Y.O., Çocuk Gelişimi

Yönetimsel Görevler

2004 - 2019

2004 - 2019

Bölüm Başkanı

Çukurova Üniversitesi, İlköğretim

2012 - 2013

2012 - 2013

Rektör Yardımcısı

Çukurova Üniversitesi

1998 - 2005

1998 - 2005

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

2002 - 2003

2002 - 2003

Bölüm Başkanı

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fak., İlköğretim

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitim Ortamlarının Planlanması

Lisans

Lisans

Anne Baba Eğitimi

Drama

Topluma Hizmet uygulamaları

Ev Merkezli Erken Çocukluk Eğitimi

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (59)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (5)
Scopus (16)
TRDizin (30)
Diğer Yayınlar (23)

2003

2003

39. Sokak Çocukları

AKTAŞ ARNAS Y.

Toplum ve Sosyal Hizmet , cilt.14, sa.2, ss.43-58, 2003 (TRDizin)

2002

2002

50. Ölçülerle Erken Tanıştırın

AKTAŞ ARNAS Y.

Çocuk ve Aile Dergisi , sa.51, ss.22-26, 2002 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. Okulu Sevme ve Okuldan KAçınma Ölçeği Ebeveyn Formu’xxnun Türkçeye Uyarlama Çalışması

NUR İ., AKTAŞ ARNAS Y.

6th International Pre-School Education Congress, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, cilt.1, ss.712-724, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

2. Drama Activities in the Context of Classroom Adaptation and Social Relations

AKTAŞ ARNAS Y., SARIBAŞ Ş., YAŞAR M.

30. INTERNATIONAL CREATIVE DRAMA IN EDUCATION CONGRESS, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, cilt.1, ss.263-277, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

3. Drama Practices for Developing Respecting Differences in TeacherCandidates

AKTAŞ ARNAS Y., sarıbaş ş., YAŞAR M.

30. INTERNATIONAL CREATIVE DRAMA IN EDUCATION CONGRESS, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, cilt.1, ss.277-286, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

4. Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Matematik Öğrenmesinde Bir Araç: Somut Manipülatifler

Gök M. Y., AKTAŞ ARNAS Y.

2. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİMKONGRESİ, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, cilt.1, ss.228-237, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

5. EBEVEYNLER VE KÜÇÜK ÇOCUKLARIN EVDEKİ ETKİLEŞİMLERİ SIRASINDA KULLANDIKLARI MATEMATİK KAVRAMLARI

GÜRGAH OĞUL İ., AKTAŞ ARNAS Y., SARIBAŞ Ş.

VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCHCONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, cilt.1, ss.822-827, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

6. Öğretmen Adaylarında Farklılıklara Saygıyı Geliştirmeye Yönelik Drama Uygulamaları

AKTAŞ ARNAS Y., SARIBAŞ Ş., YAŞAR M.

30. INTERNATIONAL CREATIVE DRAMA IN EDUCATION CONGRESS, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.278-288, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

7. Sınıf İçi Uyum ve İlişkiler Bağlamında Drama Etkinlikleri

AKTAŞ ARNAS Y., SARIBAŞ Ş., YAŞAR M.

30. INTERNATIONAL CREATIVE DRAMA IN EDUCATION C ONGRESS, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.59-0, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

8. Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Matematik Öğrenmesinde Bir Araç: Somut M/anipülatifiler

Gök M. Y., Aktaş Arnas Y.

2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, cilt.., ss.228-237, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

9. Okul Öncesi Kurumuna Kaynaştırılan Otizmli Bir Çocuğun Akran İlişkilerinin İncelenmesi.

Aktaş Arnas Y.

Int Symposium on active learning ISAL, Adana, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2019, ss.146-157, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

10. Investigation of the Peer Relationship of An Autistic Child in a Preschool Institution

Menteş H. S., AKTAŞ ARNAS Y.

INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON THE ACTIVE LEARNING, Adana, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2019, cilt.1, ss.146-156, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

11. Açık Hava Oyun ve Öğrenme Alanlarının Düzenlenmesi

Aktaş Arnas Y.

6 th International Early Childhood Education Congress, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

12. Okulu Sevme ve Okuldan Kaçınma Ölçeği-ebeveyn Formu?nun Türkçeye Uyarlama Çalışması

Nur İ., AKTAŞ ARNAS Y.

6th INTERNATIONAL EARLY CHILDHOOD EDUCATION CONGRESS, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

13. Okul Öncesi Dönem Çocuğa Sahip Annelerin Duygu Sosyalleştirme Davranışları

ÖZEN UYAR R., YILMAZ GENÇ M. M., AKTAŞ ARNAS Y.

International Symposium on Active Learning, Adana, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2019, ss.108, (Özet Bildiri)

2019

2019

14. EMOTIONAL SOCIALIZATION BEHAVIORS OF MOTHERS HAVING PRESCHOOLER

ÖZEN UYAR R., YILMAZ GENÇ M. M., AKTAŞ ARNAS Y.

INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON THE ACTIVE LEARNING, Adana, Türkiye, 6 Ağustos - 08 Eylül 2019, ss.105, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. Ebeveynler ve Küçük Çocukların Evdeki Etkileşimleri Sırasında Kullandıkları Matematik Kavramları

Gürgah Oğul İ., Aktaş Arnas Y., Sarıbaş Ş.

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.820-825, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

16. Knowledge of Healthy and Unhealthy Food in Preschoolers

ÖZEN UYAR R., YILMAZ GENÇ M. M., AKTAŞ ARNAS Y.

5th INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON MULTIDISCIPLINARY STUDIES, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2018, ss.139-140, (Özet Bildiri)

2018

2018

17. Preservice Preschool Teachers? Verbal Problem Posing Skills

TARIM K., AKTAŞ ARNAS Y., CANBAZOĞLU H. B.

International Conference on Education, Teaching & Learning, Zürih, İsviçre, 13 - 15 Temmuz 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

18. Teaching Mathematical Verbal Problem Solving through Teacher Action Research

SARIBAŞ Ş., AKTAŞ ARNAS Y.

International Conference on Education, Teaching & Learning (ICE18Swiss Conference), Zurih, İsviçre, 28 - 30 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

19. A Validity and Reliability Study of Parents' Participation in Home Math Activities Scale

GÜRGAH OĞUL İ., ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y.

70th OMEP World Assembly and Conference, Prag, Çek Cumhuriyeti, 25 - 29 Haziran 2018, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

20. Types of Verbal Problems Posed by Preschool Teachers

AKTAŞ ARNAS Y., TARIM K.

Universal Academic Cluster İnternational Spring Conference, Hokkaido, Japonya, 11 - 13 Mayıs 2018, cilt.1, ss.21, (Özet Bildiri)

2018

2018

22. The effects of activities developing creative thinking on the creative thinking skills of pre-service preschool teachers

AKTAŞ ARNAS Y., ÖZEN UYAR R., Taş I.

4 th International Symposium on Multidisciplinary Studies (ISMS), Paris, Fransa, 26 - 27 Nisan 2018, ss.122-123, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Suriyeli Ebeveynler ile Okul Öncesi Dönemde Aile Katılımı Uygulamaları

ÖRDEK S., GÜRGAH OĞUL İ., AKTAŞ ARNAS Y.

5. International Early Childhood Education Congress, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.147-149, (Özet Bildiri)

2017

2017

24. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Evdeki Günlük Yaşam Deneyimleri Sırasında Ebeveynleriyle Matematik Konuşmaları

AKTAŞ ARNAS Y., GÜRGAH OĞUL İ.

V. International Early Childhood Education Congress, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.460-462, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

25. Sibling Parenting in Transition Families in Turkey

KALE M., NUR İ., AKTAŞ ARNAS Y.

69th OMEP World Assembly and International Conference, OPATIJA, Hırvatistan, 19 - 24 Temmuz 2017, ss.189, (Özet Bildiri)

2017

2017

26. Mothers' Emotional Socialization Behavours and Children's Skills to Regulate and Understand Emotions

AKTAŞ ARNAS Y., ÖZEN UYAR R., YILMAZ GENÇ M. M.

OMEP 69. World Assembly and International Conference, Opatija, Hırvatistan, 19 - 24 Haziran 2017, ss.149, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

27. MOTHERS' EMOTİONAL SOCIALIZATION BEHAVOURS AND CHILDREN?S SKILLS TO REGULATE AND UNDERSTAND EMOTIONS

AKTAŞ ARNAS Y., ÖZEN UYAR R., YILMAZ GENÇ M. M.

OMEP 69. World Assembly and International Conference, Opatija, Hırvatistan, 19 - 24 Haziran 2017, ss.149, (Özet Bildiri)

2017

2017

28. The Effect of Relationships with Teacher and Peers on Pre-school Students' School Adjusment

AKTAŞ ARNAS Y., Nur İ., ABBAK B. S.

omep 69. world Assembly and International Conference, Opatija, Hırvatistan, 18 - 24 Haziran 2017, cilt.., ss.35-0, (Özet Bildiri)

2017

2017

29. SIBLING PARENTING SIBLING PARENTING IN TRANSITION FAMILIES IN TURKEY

Kale M., Nur İ., AKTAŞ ARNAS Y.

69. omep world Assembly and International Conference, Opatija, Hırvatistan, 18 - 24 Haziran 2017, cilt.., ss.35-0, (Özet Bildiri)

2017

2017

30. INVASTIGATION OF YOUNG CHILDREN?S OUTDOOR PLAY

AKTAŞ ARNAS Y., Sarıbaş Ş.

omep 69. world Assembly and International Conference, Opatija, Hindistan, 18 - 24 Haziran 2017, cilt.., ss.35-0, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

31. Investigation of Young Children?s Outdoor Play

AKTAŞ ARNAS Y., SARIBAŞ Ş.

69th OMEP World Assembly and Conference, Opatija, Hırvatistan, 14 - 17 Haziran 2017, ss.150, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

32. Kuşaklararası Bağlamda Babalık ve Baba- Çocuk İlişkisi

ÖRDEK S., AKTAŞ ARNAS Y.

8Th Inernational Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.112, (Özet Bildiri)

2017

2017

33. Okul Öncesi Dönem Çocukların Sosyal Konumları ile Duygu Bilgisi Arasındaki İlişki

AKTAŞ ARNAS Y., GÜRGAH OĞUL İ., ÖRDEK S.

8th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.118, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

34. Tek Ebeveynli Ailelerde Yaşayan Çocukların Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Algılarının İncelenmesi

EROĞLU E., ÖRDEK S., AKTAŞ ARNAS Y.

8th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.123, (Özet Bildiri)

2017

2017

35. The Study Of Preschool Adjustment From The View Of Child, Parent and Teacher

AKTAŞ ARNAS Y., YILMAZ GENÇ M. M., ÖZEN UYAR R.

26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2483-2486, (Özet Bildiri)

2017

2017

36. Okul Öncesi Çocuklarda Öğrenme Mekanları Olarak Müzeler

Aktaş Arnas Y.

27. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Bursa, Türkiye, 2 - 05 Mart 2017, cilt.1, ss.131, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

37. Hikaye Okuma Tekniklerinin Okul Öncesi Çocukların Dil Edinimine Etkisi

GÜRGAH OĞUL İ., AKTAŞ ARNAS Y.

18th International Conference on Turkish Linguistics, Adana, Türkiye, 24 - 26 Şubat 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

39. Değişen Babalık Rolleri Bağlamında Baba Çocuk İlişkisinde Söylem

ÖRDEK İNCEOĞLU S., GÜRGAH OĞUL İ., AKTAŞ ARNAS Y., Sarıbaş Ş.

3rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

40. How Children Spend Their Time: Play or Media?

AKTAŞ ARNAS Y., ÖZGÜN Ö., DERETARLA GÜL E., ETİ İ., ÖRDEK S.

2nd International Conference on Social Sciences and Educational Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2016, ss.190, (Özet Bildiri)

2006

2006

41. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Günlük Programda Yer Verdikleri Matematik Etkinliklerinin ve Bu Etkinlikleri Uygulama Biçimlerinin İncelenmesi

Aslan D., Günay Bilaloğlu R., Aktaş Arnas Y.

Avrupa Birliği Uyum Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Bugünü ve Geleceği Sempozyumu, Girne, Kıbrıs (Kktc), 27 - 30 Mayıs 2006, cilt.1, ss.243-257, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

42. Çizgi Filmlerde Cinsiyetçi Nefret Söylemi Bir Eleştirel Söylem Analizi

GÜRGAH OĞUL İ., ÖRDEK İNCEOĞLU S., AKTAŞ ARNAS Y.

III rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

43. Çizgi Filmlerde Cinsiyetçi Nefret Söylemi: Eleştirel söylem analizi

GÜRGAH OĞUL İ., ÖRDEK S., AKTAŞ ARNAS Y.

III rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, cilt.1, ss.791, (Özet Bildiri)

2016

2016

44. Which Type of Verbal Problems Do The Teachers and Education Materials Present to Children in Preschool Period?

AKTAŞ ARNAS Y., SARIBAŞ Ş.

INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION IN MATHEMATICS, SCIENCE AND TECHNOLOGY (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.195, (Özet Bildiri)

2016

2016

45. Prenses kültürünün okul öncesi çocuklarının dramatik oyunlarına yansımalarının in? celenmesi

AKTAŞ ARNAS Y., ÖRDEK S.

26. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Mart 2016, ss.3, (Özet Bildiri)

2016

2016

46. CHILDREN S UNDERSTANDING OF TELEVISION COMMERCIALS AQUALITATIVE APPROACH

AKTAŞ ARNAS Y.

International Conference on “Business, Economics, social science and humanities” BESSH, Bangkok, Tayland, 19 - 20 Ocak 2016, cilt.49, ss.5-11, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

47. Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı Etkinliklerinin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlar

GÜNAY BİLALOĞLU R., AKTAŞ ARNAS Y.

II nd International Eurasian EducationalResearch Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

48. Screen Viewing Habits of 4- to 10-Year-Old Turkish Children

AKTAŞ ARNAS Y., ÖZGÜN Ö., DERETARLA GÜL E., ETİ İ., ÖRDEK S.

Asian American Conference for Academic Disciplines Conference, Singapur, Singapur, 13 - 16 Ocak 2015, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

49. The Relationship Between Preschool Children's Watching Television and Body Mass Index

AKTAŞ ARNAS Y., DERETARLA GÜL E., ETİ İ., ÖRDEK İNCEOĞLU S.

V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St.Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

50. The Relationship Between Preschool Children'S Watching Television And Body Mass Index

AKTAŞ ARNAS Y., DERETARLA GÜL E., ETİ İ., ÖRDEK S.

V. European Conference on Social and Behaviour Sciences, St.Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, ss.197, (Özet Bildiri)

2014

2014

51. Investigating The Metacognitive Development Of 3-6 Aged Children At Low And High Socioeconomic Status

TAŞ I., AKTAŞ ARNAS Y.

EARLI SIG 16 METACOGNITION 2014 Conference, İstanbul, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

52. Parents' Math Activities with Their Children according to SES

ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y., Hayta B.

3rd International Congress of Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

53. The Effect Of Creative Drama Activities On The Turkish Language Utilization Of 4-5 Years Old Children

ETİ İ., AKTAŞ ARNAS Y.

3rd International Congress of Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

54. Parents' Math Activities with Their Children According to SES

ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y., Hayta B.

3rd International Congress of Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

55. Can you write the symbol of the number?

AKTAŞ ARNAS Y., GÜNAY BİLALOĞLU R.

63. OMEP, Hongkong, Hong Kong, 8 - 09 Temmuz 2011, ss.10, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

56. Öğretmenler Ev Ziyaretleri Konusunda Ne Düşünüyorlar?Ne Yapıyorlar?

AKTAŞ ARNAS Y., GÜNAY BİLALOĞLU R., ŞAHİN S., DERETARLA GÜL E.

Ulusal Okulöncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2011, ss.25-31, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

57. Çocukların Kilo Durumları İle Benlik Algısı Denetim Odağı ve Beden İmajı Algısı Üzerine Bir Çalışma

ÖZSEZER M. S., AKTAŞ ARNAS Y.

X. Ulusal Pskolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

2007

2007

58. Okulöncesinde Çocuklara Sunulan Fen Ortamları

GÜNAY BİLALOĞLU R., AKTAŞ ARNAS Y.

II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, ss.3-5, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

59. Okulöncesi Öğretmenlerinin Günlük Planlarının Eğitim Programının Boyutları Açısından İncelenmesi.

AKTAŞ ARNAS Y., DERETARLA GÜL E., KAF HASIRCI Ö.

II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

62. Çizgi Filmlerdeki Şiddet Unsurlarının İncelenmesi

AKTAŞ ARNAS Y., ERDEN Ş.

I.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

63. 3-6 Yaş Grubu Çocuklarda Geometrik Düşüncenin Gelişimi

AKTAŞ ARNAS Y., ASLAN D.

I.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, ss.11-15, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

64. 3-8 Yaş Grubu Çocukların Kitle İletişim Araçlarını Kullanma Alışkanlıkları ve Aile Çevresi

AKTAŞ ARNAS Y.

I.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, ss.3-5, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

65. 3-6 Yaş Grubu Çocuklarda Geometrik Düşüncenin Gelişimi

Aktaş Arnas Y., Aslan D.

I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2003, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

66. Okul Öncesi Öğretmenlerin Günlük Programda Yer Verdikleri Etkinlikler ve Bu Etkinlikleri Uygulama Biçimlerinin İncelenmesi

AKTAŞ ARNAS Y., ERDEN Ş., ASLAN D., Cömertpay B.

OMEP 2003 Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, İzmir, Türkiye, 8 - 11 Ekim 2003, ss.435-450, (Tam Metin Bildiri)

2000

2000

67. Okul Öncesi Eğitimde Fen Bilgisi Çalışmaları ve Program Örnekleri.

AKTAŞ ARNAS Y., ERDEN Ş.

IV. Fen Bilimleri Kongresi., Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

1999

1999

68. Beş-Altı Yaş Grubu Çocuklarda Sayı ve İşlem Kavramının Kazanılması:Ön Çalışma.

AKTAŞ ARNAS Y., DERETARLA GÜL E., SIĞIRTMAÇ A.

8. Eğitim Bilimleri Kongresi., Trabzon, Türkiye, 1 - 03 Eylül 1999, ss.140, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

1999

1999

69. 5-6 Yaş Çocuklarda Sayı ve İşlem Kavramının Kazanılması: Ön Çalışma

AKTAŞ ARNAS Y., SIĞIRTMAÇ A., DERETARLA GÜL E.

VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Trabzon, Türkiye, 1 - 03 Eylül 1999, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

1997

1997

70. Anasınıfına Devam Eden Beş-Altı Yaş Grubu Çocukların Oyuncak Tercihlerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

AKTAŞ ARNAS Y., ARAL N., DOĞANAY J.

I. Ulusal Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi., Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 1997, ss.73-81, (Tam Metin Bildiri)

1997

1997

71. 7-14 Yaşındaki Çocukların Ev İşlerine Katılımı

AKTAŞ ARNAS Y., HAKTANIR G.

I. Ulusal Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi., Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 1997, ss.427-481, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

1996

1996

72. Üniversite 1. Sınıfa Devam Eden Öğrencilerin Uyum Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

AKTAŞ ARNAS Y.

III. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi., Bursa, Türkiye, 5 - 07 Eylül 1996, ss.105-106, (Tam Metin Bildiri)

1996

1996

73. Beş - Altı Yaş Grubu Çocuklarda Yaratıcı Drama Eğitiminin Alıcı Dil Gelişimine Etkisi.

AKTAŞ ARNAS Y., ARAL N., BARAN G., ALİSİNANOĞLU F., KÖKSAL A., BAŞAR F.

Okul öncesi Eğitimi Sempozyumu., Ankara, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 1996, ss.140-152, (Tam Metin Bildiri)

1996

1996

74. Yaz Spor Okullarına Devam Eden 7-14 Yaşlarındaki Çocukların Serbest Zaman Etkinlikleri ve Yaz Spor Okulları Hakkındaki Düşünceleri.

AKTAŞ ARNAS Y., HAKTANIR G.

III. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Adana, Türkiye, 15 - 16 Nisan 1996, (Tam Metin Bildiri)

1995

1995

75. Çalışan Annelerin Karşılaştıkları Sorunlar ve Okul öncesi Eğitim Kurumlarının Önemi

AKTAŞ ARNAS Y.

10. Ya-Pa Okul öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri., Ankara, Türkiye, 22 - 25 Mayıs 1995, ss.237-248, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

1995

1995

76. 3-4 Yaş Çocuklarının Motor Gelişim Özelliklerinin İncelenmesi.

AKTAŞ ARNAS Y., HAKTANIR G.

10. Ya-Pa Okul öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri., Ankara, Türkiye, 22 - 25 Mayıs 1995, ss.139-148, (Tam Metin Bildiri)

1993

1993

77. Baba Yoksunluğunun 0-6 Yaş Çocuğu Üzerindeki Etkileri.

AKTAŞ ARNAS Y.

9.Okul öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri, Ankara, Türkiye, 22 - 25 Mayıs 1993, ss.308-316, (Tam Metin Bildiri)

1993

1993

78. Ankara?da Bulunan Çocuk Yuvalarında Korunan 9-12 Yaş Grubu Korunmaya Muhtaç Çocuklarda Korku Yaygınlığı ve Yoğunluğu Üzerine Bir Araştırma

AKTAŞ ARNAS Y., MANGIR M.

Çocuk İstismarının ve İhmalinin Önlenmesi Birinci Balkanlar, Kafkasya ve Ortadoğu Konferansı., Ankara, Türkiye, 19 - 21 Nisan 1993, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2020

2020

1. Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim

Aktaş Arnas Y. (Editör)

İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları, İstanbul, 2020

2020

2020

2. Erken Çocukluk Eğitiminde Drama

Aktaş Arnas Y. (Editör)

Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2020

2020

2020

3. Çocuk ve Drama

Aktaş Arnas Y. (Editör)

Atatürk üniversitesi açık öğretim fakültesi yayını, Erzurum, 2020

2020

2020

4. Eğitimde Drama Etkinlik Örnekleri

Aktaş Arnas Y.

Erken Çocukluk Eğitiminde Drama, Yaşare Aktaş Arnas ve Ömer Adıgüzel, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.149-181, 2020

2020

2020

5. Eğitimde Drama Etkinlik Örnekleri

ETİ İ., AKTAŞ ARNAS Y.

Erken Çocukluk Eğitiminde Drama, Yaşare Aktaş Arnas, Editör, pegem, Ankara, ss.149-185, 2020

2019

2019

7. Üç Altı Yaş Grubu Çocuklar İçin Sınıf Tasarımı Ve Düzenlenmesi

AKTAŞ ARNAS Y.

Çocuk Merkezli Öğrenme Ortamları: Okul Öncesi Çocuklar için Bir Okul Tasarla, Aktaş Arnas Y., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.301-356, 2019

2019

2019

8. Okul Öncesi Çocuklarda Gelişim, Öğrenme ve Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Öğrenme Ortamları

AKTAŞ ARNAS Y., ÖRDEK S.

Çocuk Merkezli Öğrenme Ortamları: Okul Öncesi Çocuklar için Bir Okul Tasarla, Aktaş Arnas, Y., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-34, 2019

2019

2019

9. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA EĞİTİMİN KALİTELİTESİNİ VE ÇOCUKLARIN SAĞLIĞINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL ETKENLER

AKTAŞ ARNAS Y.

Çocuk Merkezli Öğrenme Ortamları: Okul Öncesi Çocuklar İçin Bir Okul Tasarla, Yaşare Aktaş Arnas, Editör, pegem Akademi, Ankara, ss.39-92, 2019

2019

2019

10. ÜÇ-ALTI YAŞ GRUBU ÇOCUKLAR İÇİN SINIF TASIRIMI VE DÜZENLENMESİ

AKTAŞ ARNAS Y.

Çocuk Merkezli Öğrenme Ortamları: Okul Öncesi Çocuklar İçin Bir Okul Tasarla, Yaşare Aktaş Arnas, Editör, pegem Akademi, Ankara, ss.301-356, 2019

2019

2019

11. OKUL ÖNCEİSİ ÇOCUKLARDA GELİŞİM, ÖĞRENME ve OKUL ÖCNESİ EĞİTİM KURUMLARINDA ÖĞRENME ORTAMLARI

AKTAŞ ARNAS Y., ÖRDEK İNCEOĞLU S.

Çocuk Merkezli Öğrenme Ortamları:Okul öncesi çocuklar için bir okul tasarla, Yaşare Aktaş Arnas, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-38, 2019

2018

2018

13. okul öncesi dönem çocukların sağlıklı ve sağlıksız besinlere ilişkin bilgileri

ÖZEN UYAR R., YILMAZ GENÇ M. M., AKTAŞ ARNAS Y.

current academic studies in education sciences, Harun Şahin, Abidin Temizer, Fatma Erdoğan, Editör, ivpe, Cetinje, ss.401-411, 2018

2017

2017

15. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK, EBEVEYN VE ÖĞRETMEN GÖZÜNDEN OKULA UYUM SÜRECİ

AKTAŞ ARNAS Y., YILMAZ GENÇ M. M., ÖZEN UYAR R.

KÜRESELLEŞEN DÜNYADA EĞİTİM, Demirel Ö., Dinçer S., Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.679-696, 2017

2017

2017

16. Okul Öncesi Dönemde Çocuk, Ebeveyn ve Öğretmen Gözünden Okula Uyum Süreci

AKTAŞ ARNAS Y., YILMAZ GENÇ M. M., ÖZEN UYAR R.

Küreselleşen Dünyada Eğitim, Özcan Demirel, Serkan Dinçer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.679-696, 2017

2017

2017

17. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK, EBEVEYN VE ÖĞRETMEN GÖZÜNDEN OKULA UYUM SÜRECİ

AKTAŞ ARNAS Y., YILMAZ GENÇ M. M., ÖZEN UYAR R.

KÜRESELLEŞEN DÜNYADA EĞİTİM, Demirel Ö., Dinçer S.,, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.679-696, 2017

2016

2016

19. Preschool Children's Mathematical Experiences in Outdoor Play

GÜRGAH OĞUL İ., AKTAŞ ARNAS Y.

Developments in Educational Sciences, Recep Efe, İrina Koleva, Emin Atasoy, İsa Cürebal, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofia, ss.196-207, 2016

2016

2016

20. Gendered Hate Speech in Cartoons: A Critical Discourse Analysis

AKTAŞ ARNAS Y., ÖRDEK S., GÜRGAH OĞUL İ.

Developments in Educational Sciences, Recep Efe, İrina Koleva, Emin Atasoy, İsa Cürebal, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofia, ss.612-622, 2016

2016

2016

21. Oyun

AKTAŞ ARNAS Y.

Yaratıcı Drama:sınıf içinde ve dışında, Pınar Özdemir Şimşek, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.39-50, 2016

2016

2016

22. Preschool Children's Mathematical Experiences in Outdoor Play

GÜRGAH OĞUL İ., AKTAŞ ARNAS Y.

Developments in Educational Sciences, Efe Recep, Koleva Irina, Atasoy Emin, Cürebal, İsa, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofya, ss.197-207, 2016

2016

2016

23. Oyun

AKTAŞ ARNAS Y.

Yaratıcı Drama sınıf içinde ve dışında, Özdemir Şimşek Pınar, Editör, Nobel Yayın Dağıtım,, Ankara, ss.39-50, 2016

2016

2016

24. Öğretimin Yönetimi

KAF Ö., SADIK F., ÖZSEZER M. S., İFLAZOĞLU SABAN A., AKTAŞ ARNAS Y.

Okul Öncesinde Sınıf Yönetimi, Yaşare Aktaş Arnas, Fatma Sadık, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.87-101, 2016

2016

2016

25. Gendered Hate Speech in Cartoons: A Critical Discourse Analysis

AKTAŞ ARNAS Y., ÖRDEK İNCEOĞLU S., GÜRGAH OĞUL İ.

Developments in Educational Sciences, Efe Recep, Koleva Irina, Atasoy Emin, Cürebal, İsa, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofya, ss.612-622, 2016

2016

2016

26. Preschool Children's Mathematical Experiences in Outdoor Play

GÜRGAH OĞUL İ., AKTAŞ ARNAS Y.

Developments in Educational Sciences, Efe Recep, Koleva İrina, Atasoy Emin, Cürebal İsa, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.196-207, 2016

2016

2016

27. Fiziksel Ortamların Planlanması

AKTAŞ ARNAS Y.

Okul Öncesinde Sınıf Yönetimi, Yaşare Aktaş Arnas, Fatma Sadık, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.48-64, 2016

2016

2016

28. Gendered Hate Speech in Cartoons: A Critical Discourse Analysis

AKTAŞ ARNAS Y., ÖRDEK İNCEOĞLU S., GÜRGAH OĞUL İ.

Developments in Educational Sciences, Efe Recep, Koleva İrina, Atasoy Emin, Cürebal İsa, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.612-622, 2016

2016

2016

29. Yaratıcı Drama:Bir Sanat, Bir Sosyalleştirme Etkinliği ve Bir Öğrenme Yolu

KAF Ö., KIR E., AKTAŞ ARNAS Y., ETİ İ., ÖZTÜRK A., AYKAÇ N.

Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında, Pınar Özdemir Şimşek, Editör, Nobel, Ankara, ss.2-21, 2016

2014

2014

30. Dramanın Bileşenleri

AKTAŞ ARNAS Y., KÖKSAL AKYOL A.

Drama, Köksal Akyol A., Editör, Hedef Yyıncılık, Ankara, 2014

2014

2014

31. Analysis of Socioeconomic Status and Parents Math Activities with Their Children

ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y., HAYTA B.

Contemporary Perspectives and Research on Early Childhood Education, Yasar Mustafa, Ozgun Ozkan., Galbraith Jeanne, Editör, Cambridge Scholars Publishing: Newcastle, ss.135-143, 2014 Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

32. Bir Aile Katılım Stratejisi:Veli Toplantıları

AKTAŞ ARNAS Y.

Aile ve Çocuk, Neriman Aral, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.239-257, 2012

2012

2012

33. Çocuklara Göre Peynir Bir Süt Ürünü Mü Yoksa Bir Kahvaltı Yiyeceği Midir? Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Kategorizasyon Becerisinin İncelenmesi

ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y.

Aile ve Çocuk, Aral Neriman, Editör, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yayınları, ss.147-165, 2012

2011

2011

35. Okul Öncesinde Aile Katılım Stratejileri

AKTAŞ ARNAS Y.

Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı, Aktaş Arnas Y., Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.97-158, 2011

2011

2011

36. Aile Katılımının Planlanması ve Aile Katılımını Artırma

AKTAŞ ARNAS Y.

Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı, Aktaş Arnas Y., Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.159-168, 2011

2011

2011

37. Okul Öncesinde Aile Katılımı

AKTAŞ ARNAS Y.

Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı, Aktaş Arnas Y., Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.53-72, 2011

2011

2011

38. Okul Öncesinde Aile Katılımı

AKTAŞ ARNAS Y.

Okul Öncesinde Aile Eğitimi ve Aile Katılımı, Yaşare Aktaş Arnas, Editör, Vize Lalırcımıt, Ankara, ss.54-73, 2011

2011

2011

39. Okul Öncesinde Aile Katılım Stratejileri

AKTAŞ ARNAS Y.

Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı, Aktaş Arnas Y., Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.97-158, 2011

2011

2011

40. Dramada Ortam Ve Araç Gereçler

AKTAŞ ARNAS Y.

İlköğretimde Drama, Köksal Akyol Aysel, Editör, Kriter, İstanbul, ss.67-75, 2011

2009

2009

42. Okulöncesi Dönemde Matematik Öğretimi

AKTAŞ ARNAS Y.

Adana Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2009

2009

2009

43. Bilimsel Süreç Becerileri

AKTAŞ ARNAS Y.

Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Aktaş Arnas Y., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.34-42, 2009

2009

2009

44. Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Gelişim ve Öğrenme

AKTAŞ ARNAS Y.

Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Aktaş Arnas Y., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.1-6, 2009

2009

2009

45. Fen Etkinliklerinin Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi

AKTAŞ ARNAS Y.

Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Aktaş Arnas Y., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.49-52, 2009

2009

2009

46. Çocuklarda Kavram Gelişimi

AKTAŞ ARNAS Y.

Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Aktaş Arnas Y., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.22-26, 2009

2009

2009

47. Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi

AKTAŞ ARNAS Y.

Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Aktaş Arnas Y., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.44-48, 2009

2008

2008

48. Okul Öncesi Eğitim Ortamlarının Fiziksel Özellikleri

AKTAŞ ARNAS Y., SADIK F.

Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş Arnas Y., Sadık F., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.89-112, 2008

2008

2008

49. Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı

AKTAŞ ARNAS Y., YAŞAR M., SADIK F.

Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş Arnas Y., Sadık F., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.328-362, 2008

2008

2008

50. Okul öncesinde aile katılımı.

AKTAŞ ARNAS Y., YAŞAR M.

Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş-Arnas, Yaşare Sadık, Fatma, Editör, Kök Yayıncılık, ss.328-364, 2008

2007

2007

52. Analoji (Benzetme) Yöntemi

GÜNAY BİLALOĞLU R., ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y.

Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Aktaş Arnas Y., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.71-77, 2007

2007

2007

53. Kavram Öğretimi

GÜNAY BİLALOĞLU R., ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y.

Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Aktaş Arnas Y., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.25-28, 2007

2005

2005

54. Fen ve Matematik Öğreniyorum

AKTAŞ ARNAS Y.

Morpa Yayınevi, Ankara, 2005

1992

1992

57. Gecekondu Gençliğinde Boş Zaman Etkinlikleri

Mangır M., AKTAŞ ARNAS Y.

Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara, 1992

1992

1992

58. Çocukluk Korkuları

Mangır M., AKTAŞ ARNAS Y.

Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara, 1992


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 75

h-indeksi (WOS): 3