Eğitim Bilgileri
1991 - 1995
1991 - 1995Doktora
Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Ensititüsü , Çocuk Gelişimi Bölümü, Türkiye
1988 - 1991
1988 - 1991Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ev Ekonomisi/ Çocuk Gelişimi, Türkiye
1983 - 1988
1983 - 1988Lisans
Ankara Üniversitesi, Ev Ekonomisi Yüksekokulu, Ev Ekonomisi, Türkiye
Yaptığı Tezler
1995
1995Doktora
Anaokuluna devam eden beş-altı yaş grubu çocuklarda uzun süreli hatırlama ve tanıma belleğinin incelenmesi
Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
1991
1991Yüksek Lisans
Ankara'da bulunan çocuk yuvalarında kalan 9-12 yaş grubu korunmaya muhtaç kız ve erkek çocuklarda korku yaygınlığı ve yoğunluğu üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
Ankara Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Okul Öncesi Eğitim
Eğitimde Yaratıcı Drama
Akademik Ünvanlar / Görevler
2006 - Devam Ediyor
2006 - Devam EdiyorProf. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2000 - 2006
2000 - 2006Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fak., İlköğretim Böl
1997 - 2000
1997 - 2000Yrd. Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
1990 - 1997
1990 - 1997Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Ev Ekonomisi Y.O., Çocuk Gelişimi
Yönetimsel Görevler
2004 - 2019
2004 - 2019Bölüm Başkanı
Çukurova Üniversitesi, İlköğretim
2012 - 2013
2012 - 2013Rektör Yardımcısı
Çukurova Üniversitesi
1998 - 2005
1998 - 2005Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2002 - 2003
2002 - 2003Bölüm Başkanı
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fak., İlköğretim
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNA SAHİP BİR ÇOCUĞUN OKUL ÖNCESİ KAYNAŞTIRMA SINIFINDAKİ AKRAN İLİŞKİLERİNİN İNCELENMESİ
Aktaş Arnas Y. (Danışman)
H.SILA(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Okul öncesi çocuklarının ebeveynleri, öğretmenleri ve arkadaşları ile ilişkilerinde sahip oldukları zihinsel temsillerinin okula uyumla ilişkisi
Aktaş Arnas Y. (Danışman)
İ.NUR(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Okul öncesi çocukları toplama ve çıkarmaya ilişkin sözel problemleri nasıl öğrenir?: Araştırmacı-öğretmen eylem araştırması
Aktaş Arnas Y. (Danışman)
Ş.SARIBAŞ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Bahçesini Eğitsel Amaçlı Kullanımına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
AKTAŞ ARNAS Y.
D.Tepebağ(Öğrenci)
2014
2014Doktora
"Okulöncesi Eğitimde Dil-Matematik Becerilerinin Geliştirilmesine Aile Katılımı Etkinliklerinin Etkisi ve Aile Katılımında Karşılaşılan Sorunlar"
AKTAŞ ARNAS Y.
R.Günay(Öğrenci)
2011
2011Doktora
3 - 6 Yaş Çocuklarda Kategorizasyon Çapraz Sınıflandırma ve Çıkarım Yapma Becerilerinin İncelenmesi
AKTAŞ ARNAS Y.
D.Aslan(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Drama Etkinliklerinin Okul Öncesi Kuruma Devam Eden 5-6 Yaş Grubu Çocukların Sosyal Becerileri Üzerine Etkisi.
AKTAŞ ARNAS Y.
İ.Eti(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Dramanın 5-6 Yaş Grubu Çocukların Dil Edinimine Etkisi.
AKTAŞ ARNAS Y.
B.Çömertpay(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Altı Yaş Çocuklarına Bağışıklık Sisteminin Anoloji Tekniği İle Öğretiminin başarı ve Kalıcılığa Etkisi.
AKTAŞ ARNAS Y.
R.Günay(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Anaokuluna Devam Eden 3-6 Yaş Grubu Çocuklarının Temel Geometrik Şekilleri Tanımalarının ve Şekil Ayırt etmede Kullandıkları Kriterlerin İncelenmesi
AKTAŞ ARNAS Y.
D.Aslan(Öğrenci)
Makaleler
2023
20231. Picturing pre-service and in-service teachers’ views about scientists and science teaching
Uçar S., Eti İ., Demirel T., Aktaş Arnas Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY YEARS EDUCATION
, cilt.31, sa.3, ss.773-789, 2023 (ESCI)
2022
20222. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN GÜNE BAŞLAMA VE OYUN ZAMANINA İLİŞKİN GÖRÜŞ VE UYGULAMALARI
GÜNAY BİLALOĞLU R., ETİ İ., AKTAŞ ARNAS Y.
Milli Eğitim Dergisi
, cilt.51, sa.233, ss.151-175, 2022 (Scopus)
2020
20203. Role of home mathematics activities and mothers’ maths talk in predicting children’s maths talk and early maths skills
Gürgah Oğul İ., Aktaş Arnas Y.
European Early Childhood Education Research Journal , cilt.4, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
20204. ASSESSMENT THE EFFECT OF HOME-BASED INTERACTIVE BOOK-READING ON THE 48-60 MONTHS OLD CHILDREN’S EMOTION UNDERSTANDING
Yılmaz M. M., Özen Uyar R., Aktaş Arnas Y.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.56, ss.159-181, 2020 (TRDizin)
2020
20205. Gender Stereotypes of Children from “Extended” Single-Parent Families in Turkey
Eroğlu E., Aktaş Arnas Y., Ördek S.
Hacettepe University Journal of Education , cilt.0, sa.0, 2020 (ESCI)
2020
20206. An investigation of pre-school childrens and their parents outdoor play experiences
Aktaş Arnas Y., Sarıbaş Ş.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.10, sa.2, ss.373-398, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2020
20207. Erken Dönemde Matematik Konuşmaları
Gürgah Oğul İ., Aktaş Arnas Y.
Yaşadıkça Eğitim Dergisi , cilt.34, sa.1, ss.186-199, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20208. Preschool Teachers and Preservice Teachers’ Verbal Problem Posing Skills Related to Addition and Subtraction
Aktaş Arnas Y., Tarım K.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.53, sa.1, ss.29-53, 2020 (TRDizin)
2019
20199. Barriers to Parental Involvement in Preschool Education and Problems Encountered in Process
GÜNAY BİLALOĞLU R., AKTAŞ ARNAS Y.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.34, sa.3, ss.804-823, 2019 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
201910. Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı Engelleri ve Süreçte Karşılaşılan Sorunlar
GÜNAY BİLALOĞLU R., AKTAŞ ARNAS Y.
Hacettepe University Journal of Education
, cilt.34, sa.3, ss.804-823, 2019 (Scopus, TRDizin)
2019
201911. Psychometric Properties of the School Liking and Avoidance Questionnaire in a Turkish Preschool Sample
NUR İ., AKTAŞ ARNAS Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.6, sa.4, ss.539-554, 2019 (ESCI, TRDizin)
2018
201812. Emotion Regulation and Emotion Understanding in Preschoolers as a Predictor of the Maternal Socialization of Emotion
Özen Uyar R., Yılmaz M. M., Aktaş Arnas Y.
Egitim Ve Bilim-Education And Science , cilt.43, sa.195, ss.1-17, 2018 (SSCI)
2018
201813. Mother-Child and Teacher-Child Relationships and Their Associations with School Adjustment in Pre-school
Nur I., Aktas-Arnas Y., ABBAK B. S., Kale M.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.18, sa.1, ss.201-220, 2018 (SSCI)
2017
201714. Oyun, Öğrenme ve Deneyimin Birleşimi: Çocuk Müzeleri
Aktaş Arnas Y.
Yaratıcı Drama Dergisi , cilt.12, sa.2, ss.1-16, 2017 (TRDizin)
2017
201715. Barbie Kültürünün Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Çocuk Oyunlarına Yansımaları
ÖRDEK S., AKTAŞ ARNAS Y.
Journal of Human Sciences , cilt.14, sa.4, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201716. Examination of Preschool Teachers Concerning the Use for Educational Purposes the School Yards
AKTAŞ ARNAS Y., Tepebağ D.
International Journal of Early Childhood Education Studies , cilt.2, sa.2, ss.50-67, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201717. Okul Öncesi Öğretmenlerinin okul bahçesini eğitsel amaçlı kullanımına yönelik görüşlerinin incelenmesi
Tepebağ D., AKTAŞ ARNAS Y.
International Journal of Early Childhood Education Studies , cilt.2, sa.2, ss.50-67, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201718. h Type Of Verbal Problems Do The Teachers And Education Materials Present To Children In Preschool
SARIBAŞ Ş., AKTAŞ ARNAS Y.
Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education , cilt.11, sa.1, ss.81-100, 2017 (TRDizin)
2017
201719. Which Type Of Verbal Problems Do The Teachers And Education Materials Present To Children In Preschool Period ?
Sarıbaş Ş., AKTAŞ ARNAS Y.
Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education
, cilt.11, sa.1, ss.81-100, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201720. Question types and wait-time during science related activities in Turkish preschools
Günay Bilaloğlu R., Aktaş Arnas Y., Yaşar M.
TEACHERS AND TEACHING
, cilt.23, sa.2, ss.211-226, 2017 (SSCI, Scopus)
2016
201621. Preschool children's verbal problem solving skills and the types of verbal problems that teachers present to children
Sarıbaş Ş., AKTAŞ ARNAS Y.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI , cilt.6, sa.4, ss.549-568, 2016 (TRDizin)
2016
201622. Hikâye Temelli Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Dört Yaş Grubu Çocukların İfade Edici Dil Gelişimine Etkisi
ETİ İ., AKTAŞ ARNAS Y.
Yaratıcı Drama Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.17-32, 2016 (Hakemli Dergi)
2012
201223. An investigation on how children from different socioeconomic status SES classify geometric shapes
ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y., ETİ İ.
International Journal of Academic Research
, cilt.4, sa.6, ss.124-133, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201224. An Investigation on How Children from Different Socioeconomic Status (SES) Classify Geometric Shapes
ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y., ETİ İ.
International Journal of Academic Research
, cilt.4, sa.6, ss.124-133, 2012 (Hakemli Dergi)
2010
201025. Children's Classification of Geometric Shapes
AKTAŞ ARNAS Y., ASLAN D.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.19, sa.1, ss.254-270, 2010 (Hakemli Dergi)
2008
200826. Okulöncesi Öğretmenlerinin Fen Etkinliklerine ilişkin Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi
Günay Bilaloğlu R., Aslan D., Aktaş Arnas Y.
Milli Eğitim , cilt.37, sa.178, ss.88-104, 2008 (Scopus, TRDizin)
2007
200727. Okul Öncesi Eğitim Materyallerinde Geometrik Şekillerin Sunuluşuna İlişkin İçerik Analizi
AKTAŞ ARNAS Y., ASLAN D.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.16, sa.1, ss.69-80, 2007 (SCI-Expanded)
2006
200628. The effects of television food advertisement on children's food purchasing requests
Arnas Y.
PEDIATRICS INTERNATIONAL
, cilt.48, sa.2, ss.138-145, 2006 (SCI-Expanded, Scopus)
2005
200529. 3 18 Yaş Grubu Çocukların İnteraktif İletişim Araçlarını Kullanmalarının Değerlendirilmesi
AKTAŞ ARNAS Y.
The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET- , cilt.4, sa.4, ss.59-66, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200530. Okul Öncesi Dönemde Bilgisayar Destekli Eğitim
AKTAŞ ARNAS Y.
Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.20, ss.36-47, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200531. Okulöncesi Dönemde Geometri
AKTAŞ ARNAS Y., ASLAN D.
Eğitim Bilim Toplum , cilt.3, sa.9, ss.36-46, 2005 (TRDizin)
2005
200532. Okul Öncesi Dönemde Geometri
Aktaş Arnas Y., Aslan D.
Eğitim, Bilim, Toplum Dergisi
, cilt.3, sa.9, ss.36-45, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200533. Okul öncesi Dönemde Matematik Eğitimi
AKTAŞ ARNAS Y.
Çoluk Çocuk Dergisi
, sa.48, ss.20-22, 2005 (Hakemsiz Dergi)
2005
200534. Kitle İletişim Araçları Yoluyla Çocukları Ve Gençleri Bekleyen Tehlikeler
AKTAŞ ARNAS Y.
Yaşadıkça Eğitim Dergisi , ss.15-20, 2005 (TRDizin)
2004
200435. Türkiye'de Sokak Çocukları
AKTAŞ ARNAS Y.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.27, ss.1-7, 2004 (TRDizin)
2004
200436. A study of 60-to 89-mo.-old children's skill at writing numerals
Arnas Y., Sigirtmac A., Gul E.
PERCEPTUAL AND MOTOR SKILLS
, cilt.98, sa.2, ss.656-660, 2004 (SSCI, Scopus)
2004
200437. Sokakta Çalışan Çocukların Öz Kavram Düzeylerinin İncelenmesi
AKTAŞ ARNAS Y.
Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.2-11, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200338. Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitiminin Amaçları
AKTAŞ ARNAS Y.
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi , cilt.1, ss.1-7, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200339. Sokak Çocukları
AKTAŞ ARNAS Y.
Toplum ve Sosyal Hizmet , cilt.14, sa.2, ss.43-58, 2003 (TRDizin)
2003
200340. 48-86 Ay Çocuklar İçin Sayı ve İşlem Kavramları Testi'nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
AKTAŞ ARNAS Y., DERETARLA GÜL E., SIĞIRTMAÇ A.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.12, ss.147-157, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200341. Fen Eğitimi küçük bir bilim adamı yetiştirmenin ilk adımları
AKTAŞ ARNAS Y.
Çocuk ve Aile , sa.62, ss.42-47, 2003 (Hakemsiz Dergi)
2003
200342. Okul Öncesi Dönemdeki Çocuklarımıza Fen Eğitiminde Nasıl Yardım Edebiliriz
AKTAŞ ARNAS Y.
Çocuk ve Aile Dergisi , ss.42-47, 2003 (Hakemli Dergi)
2002
200243. Velilerin Okul Öncesi Eğitime ve Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Yönelik Tutumları
AKTAŞ ARNAS Y.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.10, sa.10, ss.24-36, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200244. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Okul-Aile İşbirliği Çalışmaları İle Anne-Baba Eğitim Programı Uygulamaları
AKTAŞ ARNAS Y.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, sa.22, ss.31-41, 2002 (TRDizin)
2002
200245. Bir Öğrenme Merkezi Olarak Blok Köşesi
AKTAŞ ARNAS Y.
Çoluk Çocuk Dergisi , ss.14-15, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200246. Okul öncesi Dönemde Fen Eğitimi
AKTAŞ ARNAS Y.
YAŞADIKÇA EĞİTİM DERGİSİ , sa.76, ss.4-8, 2002 (Hakemsiz Dergi)
2002
200247. Okul Öncesi Dönemi Çocuklarda Sayı Kavramının Kazanılması
AKTAŞ ARNAS Y.
Çoluk Çocuk Dergisi , cilt.14, ss.14-17, 2002 (Hakemsiz Dergi)
2002
200248. Anaokullarında Özel bir Öğrenme Su ve Kum Köşesi
AKTAŞ ARNAS Y.
Çocuk ve Aile Dergisi , sa.52, ss.38-39, 2002 (Hakemsiz Dergi)
2002
200249. Okul öncesi Çocuklarda Sayı Kavramının Kazanılması
AKTAŞ ARNAS Y.
Çoluk Çocuk Dergisi , sa.14, ss.14-17, 2002 (Hakemsiz Dergi)
2002
200250. Ölçülerle Erken Tanıştırın
AKTAŞ ARNAS Y.
Çocuk ve Aile Dergisi , sa.51, ss.22-26, 2002 (Hakemsiz Dergi)
2000
200051. Ankara'da Bulunan Özel Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan Yöneticilerin Ebeveynlerden Beklentilerinin İncelenmesi
Köksal A., Aral N., AKTAŞ ARNAS Y.
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.92-101, 2000 (Hakemli Dergi)
1997
199752. Yetiştirme Yurdunda Kalan Gençlerdeki Ruhsal Belirtiler
AKTAŞ ARNAS Y.
Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.74-84, 1997 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
1997
199753. Üniversite Öğrencilerinin Uyum Düzeylerinin İncelenmesi:Uzunlamasına Bir Çalışma
AKTAŞ ARNAS Y.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, ss.107-111, 1997 (TRDizin)
1997
199754. Çocukların Televizyon ve Diğer Etkinliklere Harcadıkları Sürelerin İncelenmesi
AKTAŞ ARNAS Y., Aral N.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, ss.99-107, 1997 (AHCI)
1997
199755. Televizyonun Çocuğun Gelişimi Üzerinde Etkileri
AKTAŞ ARNAS Y.
Yaşadıkça Eğitim Dergisi , ss.18-21, 1997 (TRDizin)
1997
199756. Alt ve Üst Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Baba Yoksunluğu Olan ve Olmayan Çocuklarda Cinsiyet Rolleri Kalıp Yargılarının Gelişimi
AKTAŞ ARNAS Y., Baran G.
Eğitim ve Bilim
, cilt.21, sa.105, ss.83-91, 1997 (Scopus, TRDizin)
1994
199457. Çalışan Anne ve Çocuğu
AKTAŞ ARNAS Y.
YAŞADIKÇA EĞİTİM DERGİSİ , sa.36, ss.7-12, 1994 (Hakemsiz Dergi)
1993
199358. Çocuğun Gelişimde Oyunun Önemi
AKTAŞ ARNAS Y., Mangır m.
Yaşadıkça Eğitim Dergisi , ss.14-19, 1993 (TRDizin)
1992
199259. Baba Çocuk İlişkisi
AKTAŞ ARNAS Y., Mangır M.
YAŞADIKÇA EĞİTİM DERGİSİ , sa.21, ss.5-8, 1992 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Okulu Sevme ve Okuldan KAçınma Ölçeği Ebeveyn Formu’xxnun Türkçeye Uyarlama Çalışması
NUR İ., AKTAŞ ARNAS Y.
6th International Pre-School Education Congress, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, cilt.1, ss.712-724, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. Drama Activities in the Context of Classroom Adaptation and Social Relations
AKTAŞ ARNAS Y., SARIBAŞ Ş., YAŞAR M.
30. INTERNATIONAL CREATIVE DRAMA IN EDUCATION CONGRESS, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, cilt.1, ss.263-277, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. Drama Practices for Developing Respecting Differences in TeacherCandidates
AKTAŞ ARNAS Y., sarıbaş ş., YAŞAR M.
30. INTERNATIONAL CREATIVE DRAMA IN EDUCATION CONGRESS, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, cilt.1, ss.277-286, (Tam Metin Bildiri)
2019
20194. Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Matematik Öğrenmesinde Bir Araç: Somut Manipülatifler
Gök M. Y., AKTAŞ ARNAS Y.
2. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİMKONGRESİ, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, cilt.1, ss.228-237, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. EBEVEYNLER VE KÜÇÜK ÇOCUKLARIN EVDEKİ ETKİLEŞİMLERİ SIRASINDA KULLANDIKLARI MATEMATİK KAVRAMLARI
GÜRGAH OĞUL İ., AKTAŞ ARNAS Y., SARIBAŞ Ş.
VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCHCONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, cilt.1, ss.822-827, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Öğretmen Adaylarında Farklılıklara Saygıyı Geliştirmeye Yönelik Drama Uygulamaları
AKTAŞ ARNAS Y., SARIBAŞ Ş., YAŞAR M.
30. INTERNATIONAL CREATIVE DRAMA IN EDUCATION CONGRESS, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.278-288, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Sınıf İçi Uyum ve İlişkiler Bağlamında Drama Etkinlikleri
AKTAŞ ARNAS Y., SARIBAŞ Ş., YAŞAR M.
30. INTERNATIONAL CREATIVE DRAMA IN EDUCATION C ONGRESS, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, ss.59-0, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Matematik Öğrenmesinde Bir Araç: Somut M/anipülatifiler
Gök M. Y., Aktaş Arnas Y.
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, cilt.., ss.228-237, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Okul Öncesi Kurumuna Kaynaştırılan Otizmli Bir Çocuğun Akran İlişkilerinin İncelenmesi.
Aktaş Arnas Y.
Int Symposium on active learning ISAL, Adana, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2019, ss.146-157, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Investigation of the Peer Relationship of An Autistic Child in a Preschool Institution
Menteş H. S., AKTAŞ ARNAS Y.
INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON THE ACTIVE LEARNING, Adana, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2019, cilt.1, ss.146-156, (Tam Metin Bildiri)
2019
201911. Açık Hava Oyun ve Öğrenme Alanlarının Düzenlenmesi
Aktaş Arnas Y.
6 th International Early Childhood Education Congress, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. Okulu Sevme ve Okuldan Kaçınma Ölçeği-ebeveyn Formu?nun Türkçeye Uyarlama Çalışması
Nur İ., AKTAŞ ARNAS Y.
6th INTERNATIONAL EARLY CHILDHOOD EDUCATION CONGRESS, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201913. Okul Öncesi Dönem Çocuğa Sahip Annelerin Duygu Sosyalleştirme Davranışları
ÖZEN UYAR R., YILMAZ GENÇ M. M., AKTAŞ ARNAS Y.
International Symposium on Active Learning, Adana, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2019, ss.108, (Özet Bildiri)
2019
201914. EMOTIONAL SOCIALIZATION BEHAVIORS OF MOTHERS HAVING PRESCHOOLER
ÖZEN UYAR R., YILMAZ GENÇ M. M., AKTAŞ ARNAS Y.
INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON THE ACTIVE LEARNING, Adana, Türkiye, 6 Ağustos - 08 Eylül 2019, ss.105, (Özet Bildiri)
2019
201915. Ebeveynler ve Küçük Çocukların Evdeki Etkileşimleri Sırasında Kullandıkları Matematik Kavramları
Gürgah Oğul İ., Aktaş Arnas Y., Sarıbaş Ş.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, ss.820-825, (Tam Metin Bildiri)
2018
201816. Knowledge of Healthy and Unhealthy Food in Preschoolers
ÖZEN UYAR R., YILMAZ GENÇ M. M., AKTAŞ ARNAS Y.
5th INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON MULTIDISCIPLINARY STUDIES, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2018, ss.139-140, (Özet Bildiri)
2018
201817. Preservice Preschool Teachers? Verbal Problem Posing Skills
TARIM K., AKTAŞ ARNAS Y., CANBAZOĞLU H. B.
International Conference on Education, Teaching & Learning, Zürih, İsviçre, 13 - 15 Temmuz 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
201818. Teaching Mathematical Verbal Problem Solving through Teacher Action Research
SARIBAŞ Ş., AKTAŞ ARNAS Y.
International Conference on Education, Teaching & Learning (ICE18Swiss Conference), Zurih, İsviçre, 28 - 30 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. A Validity and Reliability Study of Parents' Participation in Home Math Activities Scale
GÜRGAH OĞUL İ., ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y.
70th OMEP World Assembly and Conference, Prag, Çek Cumhuriyeti, 25 - 29 Haziran 2018, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)
2018
201820. Types of Verbal Problems Posed by Preschool Teachers
AKTAŞ ARNAS Y., TARIM K.
Universal Academic Cluster İnternational Spring Conference, Hokkaido, Japonya, 11 - 13 Mayıs 2018, cilt.1, ss.21, (Özet Bildiri)
2018
201821. Yaratıcı Düşünmeyi Geliştirici Etkinliklerin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi
AKTAŞ ARNAS Y., ÖZEN UYAR R., TAŞ I.
.4. Uluslararası Multidsipliner Çalışmaları Sempozyumu, 27 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201822. The effects of activities developing creative thinking on the creative thinking skills of pre-service preschool teachers
AKTAŞ ARNAS Y., ÖZEN UYAR R., Taş I.
4 th International Symposium on Multidisciplinary Studies (ISMS), Paris, Fransa, 26 - 27 Nisan 2018, ss.122-123, (Özet Bildiri)
2017
201723. Suriyeli Ebeveynler ile Okul Öncesi Dönemde Aile Katılımı Uygulamaları
ÖRDEK S., GÜRGAH OĞUL İ., AKTAŞ ARNAS Y.
5. International Early Childhood Education Congress, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.147-149, (Özet Bildiri)
2017
201724. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Evdeki Günlük Yaşam Deneyimleri Sırasında Ebeveynleriyle Matematik Konuşmaları
AKTAŞ ARNAS Y., GÜRGAH OĞUL İ.
V. International Early Childhood Education Congress, Ankara, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.460-462, (Özet Bildiri)
2017
201725. Sibling Parenting in Transition Families in Turkey
KALE M., NUR İ., AKTAŞ ARNAS Y.
69th OMEP World Assembly and International Conference, OPATIJA, Hırvatistan, 19 - 24 Temmuz 2017, ss.189, (Özet Bildiri)
2017
201726. Mothers' Emotional Socialization Behavours and Children's Skills to Regulate and Understand Emotions
AKTAŞ ARNAS Y., ÖZEN UYAR R., YILMAZ GENÇ M. M.
OMEP 69. World Assembly and International Conference, Opatija, Hırvatistan, 19 - 24 Haziran 2017, ss.149, (Tam Metin Bildiri)
2017
201727. MOTHERS' EMOTİONAL SOCIALIZATION BEHAVOURS AND CHILDREN?S SKILLS TO REGULATE AND UNDERSTAND EMOTIONS
AKTAŞ ARNAS Y., ÖZEN UYAR R., YILMAZ GENÇ M. M.
OMEP 69. World Assembly and International Conference, Opatija, Hırvatistan, 19 - 24 Haziran 2017, ss.149, (Özet Bildiri)
2017
201728. The Effect of Relationships with Teacher and Peers on Pre-school Students' School Adjusment
AKTAŞ ARNAS Y., Nur İ., ABBAK B. S.
omep 69. world Assembly and International Conference, Opatija, Hırvatistan, 18 - 24 Haziran 2017, cilt.., ss.35-0, (Özet Bildiri)
2017
201729. SIBLING PARENTING SIBLING PARENTING IN TRANSITION FAMILIES IN TURKEY
Kale M., Nur İ., AKTAŞ ARNAS Y.
69. omep world Assembly and International Conference, Opatija, Hırvatistan, 18 - 24 Haziran 2017, cilt.., ss.35-0, (Özet Bildiri)
2017
201730. INVASTIGATION OF YOUNG CHILDREN?S OUTDOOR PLAY
AKTAŞ ARNAS Y., Sarıbaş Ş.
omep 69. world Assembly and International Conference, Opatija, Hindistan, 18 - 24 Haziran 2017, cilt.., ss.35-0, (Tam Metin Bildiri)
2017
201731. Investigation of Young Children?s Outdoor Play
AKTAŞ ARNAS Y., SARIBAŞ Ş.
69th OMEP World Assembly and Conference, Opatija, Hırvatistan, 14 - 17 Haziran 2017, ss.150, (Tam Metin Bildiri)
2017
201732. Kuşaklararası Bağlamda Babalık ve Baba- Çocuk İlişkisi
ÖRDEK S., AKTAŞ ARNAS Y.
8Th Inernational Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.112, (Özet Bildiri)
2017
201733. Okul Öncesi Dönem Çocukların Sosyal Konumları ile Duygu Bilgisi Arasındaki İlişki
AKTAŞ ARNAS Y., GÜRGAH OĞUL İ., ÖRDEK S.
8th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.118, (Tam Metin Bildiri)
2017
201734. Tek Ebeveynli Ailelerde Yaşayan Çocukların Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Algılarının İncelenmesi
EROĞLU E., ÖRDEK S., AKTAŞ ARNAS Y.
8th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.123, (Özet Bildiri)
2017
201735. The Study Of Preschool Adjustment From The View Of Child, Parent and Teacher
AKTAŞ ARNAS Y., YILMAZ GENÇ M. M., ÖZEN UYAR R.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2483-2486, (Özet Bildiri)
2017
201736. Okul Öncesi Çocuklarda Öğrenme Mekanları Olarak Müzeler
Aktaş Arnas Y.
27. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Bursa, Türkiye, 2 - 05 Mart 2017, cilt.1, ss.131, (Tam Metin Bildiri)
2017
201737. Hikaye Okuma Tekniklerinin Okul Öncesi Çocukların Dil Edinimine Etkisi
GÜRGAH OĞUL İ., AKTAŞ ARNAS Y.
18th International Conference on Turkish Linguistics, Adana, Türkiye, 24 - 26 Şubat 2017, (Özet Bildiri)
2017
201738. Effects of mother-child and teacher-child relationships on children’xxs school adjustment
NUR İ., AKTAŞ ARNAS Y., ABBAK B. S., KALE M.
Pedagogia2017, havana, Küba, 30 Ocak - 03 Şubat 2017, (Tam Metin Bildiri)
2016
201639. Değişen Babalık Rolleri Bağlamında Baba Çocuk İlişkisinde Söylem
ÖRDEK İNCEOĞLU S., GÜRGAH OĞUL İ., AKTAŞ ARNAS Y., Sarıbaş Ş.
3rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201640. How Children Spend Their Time: Play or Media?
AKTAŞ ARNAS Y., ÖZGÜN Ö., DERETARLA GÜL E., ETİ İ., ÖRDEK S.
2nd International Conference on Social Sciences and Educational Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2016, ss.190, (Özet Bildiri)
2006
200641. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Günlük Programda Yer Verdikleri Matematik Etkinliklerinin ve Bu Etkinlikleri Uygulama Biçimlerinin İncelenmesi
Aslan D., Günay Bilaloğlu R., Aktaş Arnas Y.
Avrupa Birliği Uyum Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Bugünü ve Geleceği Sempozyumu, Girne, Kıbrıs (Kktc), 27 - 30 Mayıs 2006, cilt.1, ss.243-257, (Tam Metin Bildiri)
2016
201642. Çizgi Filmlerde Cinsiyetçi Nefret Söylemi Bir Eleştirel Söylem Analizi
GÜRGAH OĞUL İ., ÖRDEK İNCEOĞLU S., AKTAŞ ARNAS Y.
III rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201643. Çizgi Filmlerde Cinsiyetçi Nefret Söylemi: Eleştirel söylem analizi
GÜRGAH OĞUL İ., ÖRDEK S., AKTAŞ ARNAS Y.
III rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, cilt.1, ss.791, (Özet Bildiri)
2016
201644. Which Type of Verbal Problems Do The Teachers and Education Materials Present to Children in Preschool Period?
AKTAŞ ARNAS Y., SARIBAŞ Ş.
INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION IN MATHEMATICS, SCIENCE AND TECHNOLOGY (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.195, (Özet Bildiri)
2016
201645. Prenses kültürünün okul öncesi çocuklarının dramatik oyunlarına yansımalarının in? celenmesi
AKTAŞ ARNAS Y., ÖRDEK S.
26. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Mart 2016, ss.3, (Özet Bildiri)
2016
201646. CHILDREN S UNDERSTANDING OF TELEVISION COMMERCIALS AQUALITATIVE APPROACH
AKTAŞ ARNAS Y.
International Conference on “Business, Economics, social science and humanities” BESSH, Bangkok, Tayland, 19 - 20 Ocak 2016, cilt.49, ss.5-11, (Tam Metin Bildiri)
2015
201547. Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı Etkinliklerinin Uygulanmasında Karşılaşılan Sorunlar
GÜNAY BİLALOĞLU R., AKTAŞ ARNAS Y.
II nd International Eurasian EducationalResearch Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201548. Screen Viewing Habits of 4- to 10-Year-Old Turkish Children
AKTAŞ ARNAS Y., ÖZGÜN Ö., DERETARLA GÜL E., ETİ İ., ÖRDEK S.
Asian American Conference for Academic Disciplines Conference, Singapur, Singapur, 13 - 16 Ocak 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
201449. The Relationship Between Preschool Children's Watching Television and Body Mass Index
AKTAŞ ARNAS Y., DERETARLA GÜL E., ETİ İ., ÖRDEK İNCEOĞLU S.
V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St.Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201450. The Relationship Between Preschool Children'S Watching Television And Body Mass Index
AKTAŞ ARNAS Y., DERETARLA GÜL E., ETİ İ., ÖRDEK S.
V. European Conference on Social and Behaviour Sciences, St.Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, ss.197, (Özet Bildiri)
2014
201451. Investigating The Metacognitive Development Of 3-6 Aged Children At Low And High Socioeconomic Status
TAŞ I., AKTAŞ ARNAS Y.
EARLI SIG 16 METACOGNITION 2014 Conference, İstanbul, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2012
201252. Parents' Math Activities with Their Children according to SES
ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y., Hayta B.
3rd International Congress of Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201253. The Effect Of Creative Drama Activities On The Turkish Language Utilization Of 4-5 Years Old Children
ETİ İ., AKTAŞ ARNAS Y.
3rd International Congress of Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201254. Parents' Math Activities with Their Children According to SES
ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y., Hayta B.
3rd International Congress of Early Childhood Education, Adana, Türkiye, 12 - 15 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)
2011
201155. Can you write the symbol of the number?
AKTAŞ ARNAS Y., GÜNAY BİLALOĞLU R.
63. OMEP, Hongkong, Hong Kong, 8 - 09 Temmuz 2011, ss.10, (Tam Metin Bildiri)
2011
201156. Öğretmenler Ev Ziyaretleri Konusunda Ne Düşünüyorlar?Ne Yapıyorlar?
AKTAŞ ARNAS Y., GÜNAY BİLALOĞLU R., ŞAHİN S., DERETARLA GÜL E.
Ulusal Okulöncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2011, ss.25-31, (Tam Metin Bildiri)
2009
200957. Çocukların Kilo Durumları İle Benlik Algısı Denetim Odağı ve Beden İmajı Algısı Üzerine Bir Çalışma
ÖZSEZER M. S., AKTAŞ ARNAS Y.
X. Ulusal Pskolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2007
200758. Okulöncesinde Çocuklara Sunulan Fen Ortamları
GÜNAY BİLALOĞLU R., AKTAŞ ARNAS Y.
II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, ss.3-5, (Tam Metin Bildiri)
2007
200759. Okulöncesi Öğretmenlerinin Günlük Planlarının Eğitim Programının Boyutları Açısından İncelenmesi.
AKTAŞ ARNAS Y., DERETARLA GÜL E., KAF HASIRCI Ö.
II. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2007, (Tam Metin Bildiri)
2006
200660. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Günlük Programda Yer Verdikleri Fen Etkinliklerinin ve Bu Etkinlikleri Uygulama Biçimlerinin İncelenmesi
GÜNAY BİLALOĞLU R., ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y.
XV. Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)
2006
200661. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Günlük Programda Yer Verdikleri Fen Etkinliklerinin ve Bu Etkinlikleri Uygulama Biçimlerinin İncelenmesi
Günay Bilaloğlu R., Aslan D., Aktaş Arnas Y.
XV. Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2004
200462. Çizgi Filmlerdeki Şiddet Unsurlarının İncelenmesi
AKTAŞ ARNAS Y., ERDEN Ş.
I.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, (Tam Metin Bildiri)
2004
200463. 3-6 Yaş Grubu Çocuklarda Geometrik Düşüncenin Gelişimi
AKTAŞ ARNAS Y., ASLAN D.
I.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, ss.11-15, (Tam Metin Bildiri)
2004
200464. 3-8 Yaş Grubu Çocukların Kitle İletişim Araçlarını Kullanma Alışkanlıkları ve Aile Çevresi
AKTAŞ ARNAS Y.
I.Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, ss.3-5, (Tam Metin Bildiri)
2003
200365. 3-6 Yaş Grubu Çocuklarda Geometrik Düşüncenin Gelişimi
Aktaş Arnas Y., Aslan D.
I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2003, (Tam Metin Bildiri)
2003
200366. Okul Öncesi Öğretmenlerin Günlük Programda Yer Verdikleri Etkinlikler ve Bu Etkinlikleri Uygulama Biçimlerinin İncelenmesi
AKTAŞ ARNAS Y., ERDEN Ş., ASLAN D., Cömertpay B.
OMEP 2003 Dünya Konsey Toplantısı ve Konferansı, İzmir, Türkiye, 8 - 11 Ekim 2003, ss.435-450, (Tam Metin Bildiri)
2000
200067. Okul Öncesi Eğitimde Fen Bilgisi Çalışmaları ve Program Örnekleri.
AKTAŞ ARNAS Y., ERDEN Ş.
IV. Fen Bilimleri Kongresi., Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, (Özet Bildiri)
1999
199968. Beş-Altı Yaş Grubu Çocuklarda Sayı ve İşlem Kavramının Kazanılması:Ön Çalışma.
AKTAŞ ARNAS Y., DERETARLA GÜL E., SIĞIRTMAÇ A.
8. Eğitim Bilimleri Kongresi., Trabzon, Türkiye, 1 - 03 Eylül 1999, ss.140, (Özet Bildiri)
1999
199969. 5-6 Yaş Çocuklarda Sayı ve İşlem Kavramının Kazanılması: Ön Çalışma
AKTAŞ ARNAS Y., SIĞIRTMAÇ A., DERETARLA GÜL E.
VIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Trabzon, Türkiye, 1 - 03 Eylül 1999, (Özet Bildiri)
1997
199770. Anasınıfına Devam Eden Beş-Altı Yaş Grubu Çocukların Oyuncak Tercihlerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
AKTAŞ ARNAS Y., ARAL N., DOĞANAY J.
I. Ulusal Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi., Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 1997, ss.73-81, (Tam Metin Bildiri)
1997
199771. 7-14 Yaşındaki Çocukların Ev İşlerine Katılımı
AKTAŞ ARNAS Y., HAKTANIR G.
I. Ulusal Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi., Ankara, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 1997, ss.427-481, (Tam Metin Bildiri)
1996
199672. Üniversite 1. Sınıfa Devam Eden Öğrencilerin Uyum Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
AKTAŞ ARNAS Y.
III. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi., Bursa, Türkiye, 5 - 07 Eylül 1996, ss.105-106, (Tam Metin Bildiri)
1996
199673. Beş - Altı Yaş Grubu Çocuklarda Yaratıcı Drama Eğitiminin Alıcı Dil Gelişimine Etkisi.
AKTAŞ ARNAS Y., ARAL N., BARAN G., ALİSİNANOĞLU F., KÖKSAL A., BAŞAR F.
Okul öncesi Eğitimi Sempozyumu., Ankara, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 1996, ss.140-152, (Tam Metin Bildiri)
1996
199674. Yaz Spor Okullarına Devam Eden 7-14 Yaşlarındaki Çocukların Serbest Zaman Etkinlikleri ve Yaz Spor Okulları Hakkındaki Düşünceleri.
AKTAŞ ARNAS Y., HAKTANIR G.
III. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Adana, Türkiye, 15 - 16 Nisan 1996, (Tam Metin Bildiri)
1995
199575. Çalışan Annelerin Karşılaştıkları Sorunlar ve Okul öncesi Eğitim Kurumlarının Önemi
AKTAŞ ARNAS Y.
10. Ya-Pa Okul öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri., Ankara, Türkiye, 22 - 25 Mayıs 1995, ss.237-248, (Tam Metin Bildiri)
1995
199576. 3-4 Yaş Çocuklarının Motor Gelişim Özelliklerinin İncelenmesi.
AKTAŞ ARNAS Y., HAKTANIR G.
10. Ya-Pa Okul öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri., Ankara, Türkiye, 22 - 25 Mayıs 1995, ss.139-148, (Tam Metin Bildiri)
1993
199377. Baba Yoksunluğunun 0-6 Yaş Çocuğu Üzerindeki Etkileri.
AKTAŞ ARNAS Y.
9.Okul öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri, Ankara, Türkiye, 22 - 25 Mayıs 1993, ss.308-316, (Tam Metin Bildiri)
1993
199378. Ankara?da Bulunan Çocuk Yuvalarında Korunan 9-12 Yaş Grubu Korunmaya Muhtaç Çocuklarda Korku Yaygınlığı ve Yoğunluğu Üzerine Bir Araştırma
AKTAŞ ARNAS Y., MANGIR M.
Çocuk İstismarının ve İhmalinin Önlenmesi Birinci Balkanlar, Kafkasya ve Ortadoğu Konferansı., Ankara, Türkiye, 19 - 21 Nisan 1993, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim
Aktaş Arnas Y. (Editör)
İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları, İstanbul, 2020
2020
20202. Erken Çocukluk Eğitiminde Drama
Aktaş Arnas Y. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2020
2020
20203. Çocuk ve Drama
Aktaş Arnas Y. (Editör)
Atatürk üniversitesi açık öğretim fakültesi yayını, Erzurum, 2020
2020
20204. Eğitimde Drama Etkinlik Örnekleri
Aktaş Arnas Y.
Erken Çocukluk Eğitiminde Drama, Yaşare Aktaş Arnas ve Ömer Adıgüzel, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.149-181, 2020
2020
20205. Eğitimde Drama Etkinlik Örnekleri
ETİ İ., AKTAŞ ARNAS Y.
Erken Çocukluk Eğitiminde Drama, Yaşare Aktaş Arnas, Editör, pegem, Ankara, ss.149-185, 2020
2019
20196. Çocuk Merkezli Öğrenme Ortamları: Okul Öncesi Çocuklar için Bir Okul Tasarla
AKTAŞ ARNAS Y.
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2019
2019
20197. Üç Altı Yaş Grubu Çocuklar İçin Sınıf Tasarımı Ve Düzenlenmesi
AKTAŞ ARNAS Y.
Çocuk Merkezli Öğrenme Ortamları: Okul Öncesi Çocuklar için Bir Okul Tasarla, Aktaş Arnas Y., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.301-356, 2019
2019
20198. Okul Öncesi Çocuklarda Gelişim, Öğrenme ve Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Öğrenme Ortamları
AKTAŞ ARNAS Y., ÖRDEK S.
Çocuk Merkezli Öğrenme Ortamları: Okul Öncesi Çocuklar için Bir Okul Tasarla, Aktaş Arnas, Y., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-34, 2019
2019
20199. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA EĞİTİMİN KALİTELİTESİNİ VE ÇOCUKLARIN SAĞLIĞINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL ETKENLER
AKTAŞ ARNAS Y.
Çocuk Merkezli Öğrenme Ortamları: Okul Öncesi Çocuklar İçin Bir Okul Tasarla, Yaşare Aktaş Arnas, Editör, pegem Akademi, Ankara, ss.39-92, 2019
2019
201910. ÜÇ-ALTI YAŞ GRUBU ÇOCUKLAR İÇİN SINIF TASIRIMI VE DÜZENLENMESİ
AKTAŞ ARNAS Y.
Çocuk Merkezli Öğrenme Ortamları: Okul Öncesi Çocuklar İçin Bir Okul Tasarla, Yaşare Aktaş Arnas, Editör, pegem Akademi, Ankara, ss.301-356, 2019
2019
201911. OKUL ÖNCEİSİ ÇOCUKLARDA GELİŞİM, ÖĞRENME ve OKUL ÖCNESİ EĞİTİM KURUMLARINDA ÖĞRENME ORTAMLARI
AKTAŞ ARNAS Y., ÖRDEK İNCEOĞLU S.
Çocuk Merkezli Öğrenme Ortamları:Okul öncesi çocuklar için bir okul tasarla, Yaşare Aktaş Arnas, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-38, 2019
2018
201812. Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Aktaş Arnas Y., Aslan D., Günay Bilaloğlu R.
Vize Yayıncılık, Ankara, 2018
2018
201813. okul öncesi dönem çocukların sağlıklı ve sağlıksız besinlere ilişkin bilgileri
ÖZEN UYAR R., YILMAZ GENÇ M. M., AKTAŞ ARNAS Y.
current academic studies in education sciences, Harun Şahin, Abidin Temizer, Fatma Erdoğan, Editör, ivpe, Cetinje, ss.401-411, 2018
2017
201714. Okul Öncesi Dönemde matematik ve Fen Etkinlikleri
AKTAŞ ARNAS Y., ASLAN D., GÜNAY BİLALOĞLU R.
İzge, Ankara, 2017
2017
201715. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK, EBEVEYN VE ÖĞRETMEN GÖZÜNDEN OKULA UYUM SÜRECİ
AKTAŞ ARNAS Y., YILMAZ GENÇ M. M., ÖZEN UYAR R.
KÜRESELLEŞEN DÜNYADA EĞİTİM, Demirel Ö., Dinçer S., Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.679-696, 2017
2017
201716. Okul Öncesi Dönemde Çocuk, Ebeveyn ve Öğretmen Gözünden Okula Uyum Süreci
AKTAŞ ARNAS Y., YILMAZ GENÇ M. M., ÖZEN UYAR R.
Küreselleşen Dünyada Eğitim, Özcan Demirel, Serkan Dinçer, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.679-696, 2017
2017
201717. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUK, EBEVEYN VE ÖĞRETMEN GÖZÜNDEN OKULA UYUM SÜRECİ
AKTAŞ ARNAS Y., YILMAZ GENÇ M. M., ÖZEN UYAR R.
KÜRESELLEŞEN DÜNYADA EĞİTİM, Demirel Ö., Dinçer S.,, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.679-696, 2017
2016
201619. Preschool Children's Mathematical Experiences in Outdoor Play
GÜRGAH OĞUL İ., AKTAŞ ARNAS Y.
Developments in Educational Sciences, Recep Efe, İrina Koleva, Emin Atasoy, İsa Cürebal, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofia, ss.196-207, 2016
2016
201620. Gendered Hate Speech in Cartoons: A Critical Discourse Analysis
AKTAŞ ARNAS Y., ÖRDEK S., GÜRGAH OĞUL İ.
Developments in Educational Sciences, Recep Efe, İrina Koleva, Emin Atasoy, İsa Cürebal, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofia, ss.612-622, 2016
2016
201621. Oyun
AKTAŞ ARNAS Y.
Yaratıcı Drama:sınıf içinde ve dışında, Pınar Özdemir Şimşek, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.39-50, 2016
2016
201622. Preschool Children's Mathematical Experiences in Outdoor Play
GÜRGAH OĞUL İ., AKTAŞ ARNAS Y.
Developments in Educational Sciences, Efe Recep, Koleva Irina, Atasoy Emin, Cürebal, İsa, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofya, ss.197-207, 2016
2016
201623. Oyun
AKTAŞ ARNAS Y.
Yaratıcı Drama sınıf içinde ve dışında, Özdemir Şimşek Pınar, Editör, Nobel Yayın Dağıtım,, Ankara, ss.39-50, 2016
2016
201624. Öğretimin Yönetimi
KAF Ö., SADIK F., ÖZSEZER M. S., İFLAZOĞLU SABAN A., AKTAŞ ARNAS Y.
Okul Öncesinde Sınıf Yönetimi, Yaşare Aktaş Arnas, Fatma Sadık, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.87-101, 2016
2016
201625. Gendered Hate Speech in Cartoons: A Critical Discourse Analysis
AKTAŞ ARNAS Y., ÖRDEK İNCEOĞLU S., GÜRGAH OĞUL İ.
Developments in Educational Sciences, Efe Recep, Koleva Irina, Atasoy Emin, Cürebal, İsa, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofya, ss.612-622, 2016
2016
201626. Preschool Children's Mathematical Experiences in Outdoor Play
GÜRGAH OĞUL İ., AKTAŞ ARNAS Y.
Developments in Educational Sciences, Efe Recep, Koleva İrina, Atasoy Emin, Cürebal İsa, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.196-207, 2016
2016
201627. Fiziksel Ortamların Planlanması
AKTAŞ ARNAS Y.
Okul Öncesinde Sınıf Yönetimi, Yaşare Aktaş Arnas, Fatma Sadık, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.48-64, 2016
2016
201628. Gendered Hate Speech in Cartoons: A Critical Discourse Analysis
AKTAŞ ARNAS Y., ÖRDEK İNCEOĞLU S., GÜRGAH OĞUL İ.
Developments in Educational Sciences, Efe Recep, Koleva İrina, Atasoy Emin, Cürebal İsa, Editör, St. Kliment Ohridski University Press, Sofija, ss.612-622, 2016
2016
201629. Yaratıcı Drama:Bir Sanat, Bir Sosyalleştirme Etkinliği ve Bir Öğrenme Yolu
KAF Ö., KIR E., AKTAŞ ARNAS Y., ETİ İ., ÖZTÜRK A., AYKAÇ N.
Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında, Pınar Özdemir Şimşek, Editör, Nobel, Ankara, ss.2-21, 2016
2014
201430. Dramanın Bileşenleri
AKTAŞ ARNAS Y., KÖKSAL AKYOL A.
Drama, Köksal Akyol A., Editör, Hedef Yyıncılık, Ankara, 2014
2014
201431. Analysis of Socioeconomic Status and Parents Math Activities with Their Children
ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y., HAYTA B.
Contemporary Perspectives and Research on Early Childhood Education, Yasar Mustafa, Ozgun Ozkan., Galbraith Jeanne, Editör, Cambridge Scholars Publishing: Newcastle, ss.135-143, 2014
2012
201232. Bir Aile Katılım Stratejisi:Veli Toplantıları
AKTAŞ ARNAS Y.
Aile ve Çocuk, Neriman Aral, Editör, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, ss.239-257, 2012
2012
201233. Çocuklara Göre Peynir Bir Süt Ürünü Mü Yoksa Bir Kahvaltı Yiyeceği Midir? Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Kategorizasyon Becerisinin İncelenmesi
ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y.
Aile ve Çocuk, Aral Neriman, Editör, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yayınları, ss.147-165, 2012
2011
201134. Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı
AKTAŞ ARNAS Y.
Vize Yayıncılık, Adana, 2011
2011
201135. Okul Öncesinde Aile Katılım Stratejileri
AKTAŞ ARNAS Y.
Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı, Aktaş Arnas Y., Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.97-158, 2011
2011
201136. Aile Katılımının Planlanması ve Aile Katılımını Artırma
AKTAŞ ARNAS Y.
Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı, Aktaş Arnas Y., Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.159-168, 2011
2011
201137. Okul Öncesinde Aile Katılımı
AKTAŞ ARNAS Y.
Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı, Aktaş Arnas Y., Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.53-72, 2011
2011
201138. Okul Öncesinde Aile Katılımı
AKTAŞ ARNAS Y.
Okul Öncesinde Aile Eğitimi ve Aile Katılımı, Yaşare Aktaş Arnas, Editör, Vize Lalırcımıt, Ankara, ss.54-73, 2011
2011
201139. Okul Öncesinde Aile Katılım Stratejileri
AKTAŞ ARNAS Y.
Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı, Aktaş Arnas Y., Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.97-158, 2011
2011
201140. Dramada Ortam Ve Araç Gereçler
AKTAŞ ARNAS Y.
İlköğretimde Drama, Köksal Akyol Aysel, Editör, Kriter, İstanbul, ss.67-75, 2011
2010
201041. Erken Çocuklukta Drama (uluslararası 14. drama seminer kitabı)
AKTAŞ ARNAS Y., KAF HASIRCI Ö.
Natürel Yayınevi, Adana, 2010
2009
200942. Okulöncesi Dönemde Matematik Öğretimi
AKTAŞ ARNAS Y.
Adana Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2009
2009
200943. Bilimsel Süreç Becerileri
AKTAŞ ARNAS Y.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Aktaş Arnas Y., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.34-42, 2009
2009
200944. Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Gelişim ve Öğrenme
AKTAŞ ARNAS Y.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Aktaş Arnas Y., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.1-6, 2009
2009
200945. Fen Etkinliklerinin Planlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi
AKTAŞ ARNAS Y.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Aktaş Arnas Y., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.49-52, 2009
2009
200946. Çocuklarda Kavram Gelişimi
AKTAŞ ARNAS Y.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Aktaş Arnas Y., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.22-26, 2009
2009
200947. Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
AKTAŞ ARNAS Y.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Aktaş Arnas Y., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.44-48, 2009
2008
200848. Okul Öncesi Eğitim Ortamlarının Fiziksel Özellikleri
AKTAŞ ARNAS Y., SADIK F.
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş Arnas Y., Sadık F., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.89-112, 2008
2008
200849. Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı
AKTAŞ ARNAS Y., YAŞAR M., SADIK F.
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş Arnas Y., Sadık F., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.328-362, 2008
2008
200850. Okul öncesinde aile katılımı.
AKTAŞ ARNAS Y., YAŞAR M.
Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Aktaş-Arnas, Yaşare Sadık, Fatma, Editör, Kök Yayıncılık, ss.328-364, 2008
2007
200751. Okul Öncesinde Fen eğitimi
AKTAŞ ARNAS Y., GÜNAY BİLALOĞLU R., ASLAN D.
Kök yayıncılık, Ankara, 2007
2007
200752. Analoji (Benzetme) Yöntemi
GÜNAY BİLALOĞLU R., ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Aktaş Arnas Y., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.71-77, 2007
2007
200753. Kavram Öğretimi
GÜNAY BİLALOĞLU R., ASLAN D., AKTAŞ ARNAS Y.
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Aktaş Arnas Y., Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.25-28, 2007
1993
199356. Baba Yoksunluğu Olan Gençlerin Uyum Düzeylerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma
Mangır M., AKTAŞ ARNAS Y.
Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara, 1993
1992
199257. Gecekondu Gençliğinde Boş Zaman Etkinlikleri
Mangır M., AKTAŞ ARNAS Y.
Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara, 1992
1992
199258. Çocukluk Korkuları
Mangır M., AKTAŞ ARNAS Y.
Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara, 1992
Diğer Yayınlar
2011
20111. Anne-baba el kitapçığı. Kuklalarımla Eğleniyorum Öğretmenlerimle Öğreniyorum projesi kapsamında hazırlanan rehber kitap
Aktaş Arnas Y., Sığırtmaç A., Özgün Ö., Yaşar M., Günay Bilaloğlu R.
Diğer, ss.1-110, 2011
2010
2010