International Journal of Academic Research, cilt.4, sa.6, ss.124-133, 2012 (Hakemli Dergi)
Geometrik şekiller erken çocukluk matematik eğitimindeki temel konulardan biridir. Erken matematiksel bilginin gelişimi ile ilgili çalışmalar sayılar ve işlemler gibi matematik konularında bazı sosyoekonomik farklılıklar olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bu araştırma benzer bir farklılığın geometri alanında olup olmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, araştırmacılar tarafından dört adet şekil-sınıflandırma testi geliştirilmiş ve çocuklara uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemi alt, orta ve üst sosyoekonomik ailelerden gelen 105 çocuktan meydana gelmekteydi. Çalışmanın sonuçları dikdörtgen, kare ve daire testlerinde SED grupları arasında anlamlı bir farklılık olduğunu göstermektedir. Öte yandan, üçgen sınıflandırma testinde anlamlı bir farklılık olmadığını belirlenmiştir. Ayrıca, çocukların yanıtları arasında görsel yanıtlar çoğunluktaydı fakat düşük sosyoekonomik sınıftan yüksek sosyoekonomik sınıfa doğru geçişle birlikte görsel yanıtlarda azalma, niteliksel yanıtlarda ise artma meydana gelmekteydi.