Eğitim, Bilim, Toplum Dergisi, cilt.3, sa.9, ss.36-45, 2005 (Hakemli Dergi)
Çevremizde gördüğümüz her nesnenin bir şekli vardır. Aslında, bizler yaşamımız boyunca “geometrik bir dünyada” bu şekillerle ilişki içerisinde yaşamaktayız. Çocukların bu geometrik dünya içerisinde başarılı olabilmelerinde, özellikle de okul öncesi dönemde, geometrik şekillerin öğretimi son derece önemlidir. Bu nedenle, okul öncesi dönemde geometri öğretiminin asıl amacı; çocukların çevrelerinde bulunan nesnelerin benzerliklerinin ve farklılıklarının farkına varmalarına, geometrik şekilleri tanımalarına ve bu şekilleri uygun kriterler kullanarak birbirlerinden ayırt edebilmelerine yardımcı olmaktır. Bu amaca ulaşmak için de çocuklarda geometrik düşüncenin gelişimini ve çocukların geometrik şekilleri birbirlerinden nasıl ayırt ettiklerini bilmemiz gerekmektedir.