Okul Öncesi Dönemde Geometri


AKTAŞ ARNAS Y., ASLAN D.

Eğitim, Bilim, Toplum Dergisi, cilt.3, sa.9, ss.36-45, 2005 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Derleme
  • Cilt numarası: 3 Sayı: 9
  • Basım Tarihi: 2005
  • Dergi Adı: Eğitim, Bilim, Toplum Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.36-45
  • Çukurova Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çevremizde gördüğümüz her nesnenin bir şekli vardır. Aslında, bizler yaşamımız boyunca “geometrik bir dünyada” bu şekillerle ilişki içerisinde yaşamaktayız. Çocukların bu geometrik dünya içerisinde başarılı olabilmelerinde, özellikle de okul öncesi dönemde, geometrik şekillerin öğretimi son derece önemlidir. Bu nedenle, okul öncesi dönemde geometri öğretiminin asıl amacı; çocukların çevrelerinde bulunan nesnelerin benzerliklerinin ve farklılıklarının farkına varmalarına, geometrik şekilleri tanımalarına ve bu şekilleri uygun kriterler kullanarak birbirlerinden ayırt edebilmelerine yardımcı olmaktır. Bu amaca ulaşmak için de çocuklarda geometrik düşüncenin gelişimini ve çocukların geometrik şekilleri birbirlerinden nasıl ayırt ettiklerini bilmemiz gerekmektedir.

Every object that we see around us has a shape. We, in fact, live in “a world of geometry”
throughout our life in a relationship with these shapes. In order for children to be
successful in this geometric world, It's very important that children are taught the geometric
shapes, especially during the preschool years. Thus, the purpose of geometry
education in preschool years should be to help children recognize the similarities and
differences between the objects around them, identify and categorize the geometric
shapes using the correct criteria. For succeeding that goal, we need to understand the
development of the geometric thinking in children and how children differentiate the
geometric shapes