Eğitim Bilgileri
1995 - 2001
1995 - 2001Doktora
Aston University, Languages And European Studies, Language Studies Unit, Birleşik Krallık
1992 - 1993
1992 - 1993Yüksek Lisans
Aston University, Languages And European Studies, Birleşik Krallık
1989 - 1991
1989 - 1991Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngiliz Dili Eğitimi Abd, Türkiye
1984 - 1987
1984 - 1987Lisans
Uludağ Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngiliz Dili Eğitimi Abd, Türkiye
Yaptığı Tezler
2001
2001Doktora
Adapting an Apprenticeship Model to the Needs of English-Medium Education at the Tertiary Level in Turkey
Aston University, Languages And European Studies, Languages Study Unit
1993
1993Yüksek Lisans
A Descriptive Study: Academic Writing Needs of Graduate Students in the Department of Economics in Çukurova University
Aston University, Languages And European Studies, Language Studies Unit
1991
1991Yüksek Lisans
Improving Writing Skills in Large Classes in High Schools through Group and Pair Work
Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngilz Dili Eğitimi Abd
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 OrtaFransızca
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2006
2006Shaping the Way We Teach English: Successful Practices around the World
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Oregon Üniversitesi
2004
2004Teaching English to Young Learners
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Maryland Üniversitesi, Baltimore
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
1993 - Devam Ediyor
1993 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorÜniversite Yönetim Kurulu Üyesi
Çukurova Üniversitesi
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı
Çukurova Üniversitesi
Makaleler
Tümü (24)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (2)
Scopus (8)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (13)
2020
20201. “I would like her to…:” ELT Student-Teachers’ Reflections on Mentoring Practices
ÖRSDEMİR E., YILDIRIM R.
PASAA
, cilt.59, ss.47-76, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20192. Through the eyes of young EFL learners: learning with student teachers
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
ELT JOURNAL
, cilt.73, sa.3, ss.316-327, 2019 (SSCI, Scopus)
2019
20193. A Study of Young Gifted Learners' and Their Teachers' Perceptions of Effective EFL Learners(*)
YILDIRIM R., Akcayoglu D. I.
JOURNAL FOR THE EDUCATION OF THE GIFTED
, cilt.42, sa.1, ss.85-104, 2019 (ESCI, Scopus)
2017
20174. CODE-SWITCHING IN YOUNG EFL LEARNERCLASSROOMS: A TURKISH CONTEXT
YILDIRIM R., YATAĞANBABA E.
International Journal of Language Academy (IJLA) , cilt.5, ss.285-303, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
20155. Investigating English Language Student-Teachers' Burnout
ÖRSDEMİR E., YILDIRIM R.
The Journal of Academic Social Sciences , cilt.3, sa.18, ss.512-520, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20156. INVESTIGATING ENGLISH LANGUAGE STUDENT TEACHERS BURNOUT
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
ASOS Journal The Journal of Academic Social Science , cilt.3, sa.18, ss.512-520, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20157. EFL Teachers’ Code Switching in Turkish Secondary EFL Young Language Learner Classrooms
YATAĞANBABA E., YILDIRIM R.
International Journal of Linguistics
, cilt.7, sa.1, ss.82, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20158. Strategy-based English language instruction: the impact on the language proficiency of young gifted learners
YILDIRIM R., Akcayoglu D. I.
EDUCATION 3-13
, cilt.43, sa.2, ss.97-114, 2015 (ESCI, Scopus)
2015
20159. İNGİLİZCE ÖĞRETMEN ADAYLARININ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
The Journal of Academic Social Sciences , cilt.18, sa.18, ss.512-520, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201410. Exploring the Value of Animated Stories with Young English Language Learners
YILDIRIM R., TORUN F. P.
TOJET The Turkish Online Journal of Educational Technology
, cilt.13, sa.4, ss.47-60, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201411. English Level Determination Exam from the Perspectives of Primary School English Teachers
İlin G., Yıldırım R.
Pamukkale University Journal of Education , sa.35, ss.157-170, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201412. Performance Tasks as Alternative Assessment for Young EFL Learners Does Practice Match the Curriculum Proposal
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
International Online Journal of Educational Sciences , 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201413. English Level Determination Exam from the Perspectives of Primary School English Teachers
İlin G., Yıldırım R.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , sa.35, ss.157, 2014 (TRDizin)
2013
201314. Performance Tasks As Alternative Assessment For Young EFL Learners: Does Practice Match The Curriculum Proposal?
ÖRSDEMİR E., YILDIRIM R.
International Online Journal of Educational Sciences , sa.5, ss.562-574, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201315. Some Reflections on Cultural Adaptation of Turkish Erasmus students of ELT Department
YILDIRIM R., İLİN G.
Ç.Ü. Faculty of Education Journal , cilt.42, sa.2, ss.111-121, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201316. The portfolio effect: Enhancing Turkish ELT student-teachers' autonomy
YILDIRIM R.
Australian Journal of Teacher Education
, cilt.38, sa.8, 2013 (Scopus)
2013
201317. Community Of Practice: An Investigation Into Its Impact On Elt Students' Personal And Professional Development
Yıldırım R., ŞEKER M.
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.22, sa.2, ss.365-382, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201318. Community of Practice An Investigation into its Impact on ELT Students Personal and Professional Development
YILDIRIM R., ŞEKER M.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.22, sa.2, ss.365-382, 2013 (TRDizin)
2007
200719. Successful supervision from the student-teachers' perspective: An analysis of supervisory talk
Ilin G., Inoezue J., YILDIRIM R.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.32, ss.123-132, 2007 (SSCI, TRDizin)
2007
200720. The Question of Global English Language Teaching A Turkish Perspective
YILDIRIM R., OKAN Z.
Asian EFL Journal , 2007 (Scopus)
2007
200721. Fun with weather
YILDIRIM R.
English teaching Forum , cilt.45, sa.2, ss.16-26, 2007 (Hakemsiz Dergi)
2004
200422. Some reflections on learning from early school experience
Okan A., Yildirim R.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT
, cilt.24, sa.6, ss.603-616, 2004 (SSCI, Scopus)
2000
200023. Teachers Enthusiasm In ELT Classes Views of Both Students and Teachers
BEDİR H., YILDIRIM R.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.6, sa.6, ss.119-130, 2000 (TRDizin)
2000
200024. Use of Mother Tongue in ELT Classes When and Why
YILDIRIM R., MERSİNLİGİL E. G.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.6, sa.6, ss.131-142, 2000 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
0
01. An Investigation into Turkish Teachers' Awareness of Teaching English to Young Learners
Yıldırım R., ŞEKER M.
The First International Language Learning Conference 2004 (ILLC), Malezya, cilt.3, sa.1, ss.565, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. Task Authenticity and learning in Practicum: ELT Student-teachers’xx Experience
YILDIRIM R.
Uluslararası Bilim. Teknoloji ve Sosyal Bilimlerde Güncel Gelişmeler Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
20193. An Examination of the Nature and Effectiveness of Post-observation Feedback from the Peer, Mentor and Supervisor in ELT Practicum
YILDIRIM R., TORUN F. P.
6th International Language in Focus Conference, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
20194. Exploring the Focus of Post-Observation Feedback from the Peer, Mentor and Supervisor in an ELT Context
YILDIRIM R., TORUN F. P.
5th CUKUROVA INTERNATIONAL ELT TEACHERS’xx CONFERENCE (CUELT), 18 - 20 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
20195. Exploring the Professional Identity Development of ELT Student teachers
YILDIRIM R.
53rd International IATEFL Conference, Liverpool, Birleşik Krallık, 2 - 05 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
20186. An Investigation of Preparatory Year Translation and Interpreting Studies Department Students’ Perceptions about Translation and Translators
YILDIRIM R., İŞPINAR AKÇAYOĞLU D.
nternationalCongress of Human StudiesUluslararası İnsan Çalışmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 09 Aralık 2018, ss.249, (Özet Bildiri)
2018
20187. Contextualisation in Teaching Young EFL Learners
YILDIRIM R.
37th Annual International TESOL France Colloquim, Paris, Fransa, 16 - 18 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. İngilizce Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Fırsatlarının Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi Bağlamında İncelenmesi
YILDIRIM R.
6. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı, Türkiye, 13 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2019
20199. A Review Study on L2 Interactional Competence
YATAĞANBABA E., YILDIRIM R.
5th Cukurova International ELT Teachers Conference (CUELT), Adana, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
201810. The Mentor Training Effect from an ELT Student-Teacher’sPerspective
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
Çukurova Internatıonal ELT teachers Conferences. Innovative Practices in EFL/ESL Learning and Teaching, 5 - 07 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Teaching in Culturally and Linguistically Diverse Classrooms: Turkish EFL Instructors’ Experience
YILDIRIM R., SOMUNCUOĞLU K.
Çukurova International ELT Teachers Conferences: Innovative Practices in EFL and ESL teaching, 5 - 07 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201712. Through the Eyes of Young Learners of English: Learning with Student Teachers
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
Teach English Now 2017 Conference: Journey Beyond Our Walls, Tempei Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Temmuz 2017, ss.4, (Özet Bildiri)
2017
201713. Through the Eyes of Young Learners of English: Learning with Student Teachers
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
Teach English Now 2017 Conference, 20 - 22 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. Effective Supervision from the student teachers' perspective: An analysis of supervisory talk
İlin G., İnözü J., Yıldırım R.
International Linguistic Association 51th Annual Conference, Toronto, Kanada, 17 - 19 Mayıs 2017, cilt.1, ss.32, (Tam Metin Bildiri)
2017
201715. WHAT MAKES A GOOD FOREIGN LANGUAGE LEARNER ? A COMPARATIVE ANALYSIS OF GIFTED AND NON-GIFTED LANGUAGE LEARNERS
YILDIRIM R., İŞPINAR AKÇAYOĞLU D.
CUELT Cukurova International ELT Teachers Conferences, Adana, Türkiye, 20 - 21 Nisan 2017, ss.107, (Özet Bildiri)
2017
201716. An Investigation into the Implementation of English Preparatory Programs at tertiary Level in Turkey
YILDIRIM R., ARAP B.
CUELT 2017, Adana, Türkiye, 20 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Am I a “Competent” English Teacher? Turkish EFL Pre-service Teachers’ Perspectives
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
The 3rd Cukurova International ELT Teachers’ Conference- ReshapingTeaching and Learning English for the 21st Century, 20 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201618. Mapping Mentor Roles in an ELT Teacher Education Programme
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
IATEFL Conference and Exhibition, 13 - 16 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201619. Teacher Interruptions and Limited Wait Time in EFL Young Learner Classrooms
Yataganbaba E., YILDIRIM R.
International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language (GlobELT), Antalya, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2016, cilt.232, ss.689-695, (Tam Metin Bildiri)
2014
201420. Burnout among ELT Major Student teachers
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
The 8th International ELT Research Conference: Innovative Approaches to Research in ELT, 15 - 17 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201421. Mentoring Practices in the Practicum Voices of ELT Student Teachers
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
Innovations in pre-service education: The teaching practicum Symposium. Ankara, Turkey, 18 - 19 Mart 2014, (Özet Bildiri)
2013
201322. Storytelling as a Tool for Teaching Young Language Learners Language Structures
YILDIRIM R.
TTEd SIG Mugla Event, Projecting onto Teaching Young Learners, 20 - 21 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2012
201223. Are we really assessing our students or just pretending?
İLİN G., YILDIRIM R.
IATEFL Testing, Evaluation and Assessment SIG Conference Setting and Maintaining Assessment Standards, Prag, Çek Cumhuriyeti, 6 - 09 Mayıs 2012, ss.50-60, (Tam Metin Bildiri)
2011
201124. Performance Tasks with Young Learners Getting Clear on the Concept
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
Sabancı Üniversitesi School of Languages 2nd International Conference on Language Education. Istanbul, Turkey, 2 - 04 Haziran 2011, (Özet Bildiri)
2011
201125. The Field is Authentic. How about the Tasks
İLİN G., YILDIRIM R.
International Foreign Language Teaching and Applied Linguistics Conference, Saraybosna, Bosna-Hersek, 4 - 06 Mayıs 2011, ss.55-62, (Tam Metin Bildiri)
2010
201026. The Portfolio Effect Exploring the Autonomy of ELT Major Student Teachers
YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.
44th Annual IATEFL Conference. Harrogate, United Kingdom, 7 - 11 Nisan 2010, (Özet Bildiri)
2010
201027. Young learner English teacher profile from students' perspective
YILDIRIM R., Dogan Y.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1615-1619, (Tam Metin Bildiri)
2010
201028. Reflections of ndividual differences on students' personal development plans
İLİN G., YILDIRIM R.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1593-1596, (Tam Metin Bildiri)
2009
200929. Tutors' and students' perceptions of what makes a good undergraduate research paper
YILDIRIM R., İLİN G.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1636-1640, (Tam Metin Bildiri)
2008
200830. The Impact of Language Assessment on Turkish Primary EFL Education
İLİN G., YILDIRIM R.
IATEFL TEA SIG conference on the Issues in Assessing ESOL, Dublin, Ireland, 17 - 18 Ekim 2008, (Özet Bildiri)
2007
200731. Level Determination Exam Contribution or Hindrance to Learning
İLİN G., YILDIRIM R.
IATEFL (TEA) Special Interest Group, Dublin, İrlanda, 11 - 13 Ekim 2007, ss.101-114, (Tam Metin Bildiri)
2006
200632. Effective supervision from the student-teachers’ perspectives
İnözü J., İlin G., Yıldırım R.
International Linguistic Assocation 51.Annual Conference, Toronto, Kanada, 31 Mart - 02 Nisan 2006, (Özet Bildiri)
2004
200433. An Investigation into Turkish Teachers Awareness of Teaching English to Young Learners
YILDIRIM R., ŞEKER M.
1st International Language Learning Conference, 16-18 December, Centre for Languages and Translation, 16 - 18 Aralık 2004, ss.565-576, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2010
20101. An Apprenticeship Model in Education: Design and Implementation to Meet the Needs of English-Medium Education at Tertiary Level.
YILDIRIM R.
Lambert Academic Publishing, Saarbrücken, 2010
2008
20082. Adopting Communities of Practice as a Framework for Teacher Development
YILDIRIM R.
Communities of Practice Creating Learning Environments for Educators, Kimble, C. Hildreth, P. Bourdon, I., Editör, Information Age Publishing, ss.233-254, 2008
Desteklenen Projeler
2020 - 2025
2020 - 2025Perspectives about Teaching Profession in an ELT Context A Journey from PreService to Inservice İngiliz Dili Eğitimi Bağlamında Öğretmenlik Mesleği ile ilgili Bakış Açıları Hizmet Öncesinden Hizmet İçine bir Yolculuk
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
YILDIRIM R. (Yürütücü), Taşdemir M. S.
2018 - 2021
2018 - 2021Türkiyede Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğreten Öğretim Elemanlarının Çok Kültürlü Öğretim Yetkinliklerinin İncelenmesi A Study of EFL Instructors Multicultural Teaching Competence at Tertiary Level in Turkey)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
YILDIRIM R. (Yürütücü), Gürbüz A.
2018 - 2021
2018 - 2021Defining Mentoring Skills for Mentor Training in PreService Teacher Education A Delphi Study Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitiminde Uygulama Öğretmeni Eğitimi için Mentorluk Yetisi Belirleme Girişimi Bir Delphi Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÖRSDEMİR E. (Yürütücü), YILDIRIM R., ÖZDEMİR YILMAZER M.
2017 - 2018
2017 - 2018Through the Eyes of Young Learners of English Learning with Student Teachers
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
YILDIRIM R. (Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017From the Eyes of the Students: The Student-Techer in the EFL Classroom (Öğrencilerin Bakışaçısından İngilizce Sınıfındaki Öğretmen Adayı)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÖRSDEMİR E. (Yürütücü), YILDIRIM R.
2015 - 2017
2015 - 2017İngiliz Dili Eğitimi Öğretmen Adaylarına Akran, Uygulama Öğretmeni ve Uygulama Öğretim Elemanı Tarafından Gözlem Sonrası Verilen Geribildirimlerin Niteliği ve Etkinliği Üzerine Bir Araştırma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
YILDIRIM R. (Yürütücü), TORUN F. P.
2016 - 2016
2016 - 2016Mapping Mentor Roles in an ELT Teacher Education Programme
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
YILDIRIM R. (Yürütücü)
2015 - 2016
2015 - 2016Enhancing Mentoring Skills Creating a Synergy between Pre-service and In-service Teacher Education Programs in English Language Teaching (Staj Uygulama Öğretmenliği Becerilerini Geliştirme Çalıştayı İngiliz Dili Eğitiminde Hizmet Öncesi ve Hizmetiçi Öğretmen Eğitimi Arasında bir Sinerji Yaratmak)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
YILDIRIM R. (Yürütücü), ÖRSDEMİR E.
2014 - 2016
2014 - 2016Mentoring Practices in Practicum: Voices of ELT Student-Teachers (Öğretmenlik Stajında Danışma Uygulamaları: İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalındaki Aday Öğretmenlerin Görüşleri)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
YILDIRIM R. (Yürütücü), ÖRSDEMİR E.
2013 - 2016
2013 - 2016Uygulama Öğretmeni Olmak:Türkiye'de İlköğretim'de Çalışan bir İngilizce Öğretmeninin Uygulama Öğretmenliği Yetisinin Geliştirmek için bir Eylem Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
YILDIRIM R. (Yürütücü), ÖRSDEMİR E.
2012 - 2016
2012 - 2016Türkiye'de Üniversitelerin İngilizce Hazırlık Proğramlarının Uygulanması Üzerine Bir Araştırma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
YILDIRIM R. (Yürütücü)
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018
01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018