Prof. Dr. RANA YILDIRIM


Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

İngiliz Dili Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi, Öğretmen Eğitimi

E-posta: ranayil@cu.edu.tr
İş Telefonu: +90 322 338 6084 Dahili: 2793
Fax Telefonu: +90 322 338 6526
Web: https://avesis.cu.edu.tr//ranayil
Ofis: Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi ABD

Metrikler

Yayın

59

Yayın (WoS)

9

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

10

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

15

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

5

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

17

Proje

17

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1995 - 2001

1995 - 2001

Doktora

Aston University, Languages And European Studies, Language Studies Unit, Birleşik Krallık

1992 - 1993

1992 - 1993

Yüksek Lisans

Aston University, Languages And European Studies, Birleşik Krallık

1989 - 1991

1989 - 1991

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngiliz Dili Eğitimi Abd, Türkiye

1984 - 1987

1984 - 1987

Lisans

Uludağ Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngiliz Dili Eğitimi Abd, Türkiye

Yaptığı Tezler

2001

2001

Doktora

Adapting an Apprenticeship Model to the Needs of English-Medium Education at the Tertiary Level in Turkey

Aston University, Languages And European Studies, Languages Study Unit

1993

1993

Yüksek Lisans

A Descriptive Study: Academic Writing Needs of Graduate Students in the Department of Economics in Çukurova University

Aston University, Languages And European Studies, Language Studies Unit

1991

1991

Yüksek Lisans

Improving Writing Skills in Large Classes in High Schools through Group and Pair Work

Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Eğitimi, İngilz Dili Eğitimi Abd

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

Fransızca

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2006

2006

Shaping the Way We Teach English: Successful Practices around the World

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Oregon Üniversitesi

2004

2004

Teaching English to Young Learners

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Maryland Üniversitesi, Baltimore

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Yabancı Diller Eğitimi

İngilizce Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

1993 - Devam Ediyor

1993 - Devam Ediyor

Yrd. Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

Yönetimsel Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Üniversite Yönetim Kurulu Üyesi

Çukurova Üniversitesi

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı

Çukurova Üniversitesi

Makaleler

Tümü (24)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (2)
Scopus (8)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (13)

2007

2007

21. Fun with weather

YILDIRIM R.

English teaching Forum , cilt.45, sa.2, ss.16-26, 2007 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

0

0

1. An Investigation into Turkish Teachers' Awareness of Teaching English to Young Learners

Yıldırım R., ŞEKER M.

The First International Language Learning Conference 2004 (ILLC), Malezya, cilt.3, sa.1, ss.565, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

2. Task Authenticity and learning in Practicum: ELT Student-teachers’xx Experience

YILDIRIM R.

Uluslararası Bilim. Teknoloji ve Sosyal Bilimlerde Güncel Gelişmeler Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. Exploring the Focus of Post-Observation Feedback from the Peer, Mentor and Supervisor in an ELT Context

YILDIRIM R., TORUN F. P.

5th CUKUROVA INTERNATIONAL ELT TEACHERS’xx CONFERENCE (CUELT), 18 - 20 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

5. Exploring the Professional Identity Development of ELT Student teachers

YILDIRIM R.

53rd International IATEFL Conference, Liverpool, Birleşik Krallık, 2 - 05 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. An Investigation of Preparatory Year Translation and Interpreting Studies Department Students’ Perceptions about Translation and Translators

YILDIRIM R., İŞPINAR AKÇAYOĞLU D.

nternationalCongress of Human StudiesUluslararası İnsan Çalışmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 09 Aralık 2018, ss.249, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. Contextualisation in Teaching Young EFL Learners

YILDIRIM R.

37th Annual International TESOL France Colloquim, Paris, Fransa, 16 - 18 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. İngilizce Öğretmeni Adaylarının Öğrenme Fırsatlarının Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi Bağlamında İncelenmesi

YILDIRIM R.

6. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı, Türkiye, 13 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. A Review Study on L2 Interactional Competence

YATAĞANBABA E., YILDIRIM R.

5th Cukurova International ELT Teachers Conference (CUELT), Adana, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. The Mentor Training Effect from an ELT Student-Teacher’sPerspective

YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.

Çukurova Internatıonal ELT teachers Conferences. Innovative Practices in EFL/ESL Learning and Teaching, 5 - 07 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Teaching in Culturally and Linguistically Diverse Classrooms: Turkish EFL Instructors’ Experience

YILDIRIM R., SOMUNCUOĞLU K.

Çukurova International ELT Teachers Conferences: Innovative Practices in EFL and ESL teaching, 5 - 07 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Through the Eyes of Young Learners of English: Learning with Student Teachers

YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.

Teach English Now 2017 Conference: Journey Beyond Our Walls, Tempei Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Temmuz 2017, ss.4, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Through the Eyes of Young Learners of English: Learning with Student Teachers

YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.

Teach English Now 2017 Conference, 20 - 22 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Effective Supervision from the student teachers' perspective: An analysis of supervisory talk

İlin G., İnözü J., Yıldırım R.

International Linguistic Association 51th Annual Conference, Toronto, Kanada, 17 - 19 Mayıs 2017, cilt.1, ss.32, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

15. WHAT MAKES A GOOD FOREIGN LANGUAGE LEARNER ? A COMPARATIVE ANALYSIS OF GIFTED AND NON-GIFTED LANGUAGE LEARNERS

YILDIRIM R., İŞPINAR AKÇAYOĞLU D.

CUELT Cukurova International ELT Teachers Conferences, Adana, Türkiye, 20 - 21 Nisan 2017, ss.107, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Am I a “Competent” English Teacher? Turkish EFL Pre-service Teachers’ Perspectives

YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.

The 3rd Cukurova International ELT Teachers’ Conference- ReshapingTeaching and Learning English for the 21st Century, 20 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

18. Mapping Mentor Roles in an ELT Teacher Education Programme

YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.

IATEFL Conference and Exhibition, 13 - 16 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. Teacher Interruptions and Limited Wait Time in EFL Young Learner Classrooms

Yataganbaba E., YILDIRIM R.

International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language (GlobELT), Antalya, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2016, cilt.232, ss.689-695, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2014

2014

20. Burnout among ELT Major Student teachers

YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.

The 8th International ELT Research Conference: Innovative Approaches to Research in ELT, 15 - 17 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

21. Mentoring Practices in the Practicum Voices of ELT Student Teachers

YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.

Innovations in pre-service education: The teaching practicum Symposium. Ankara, Turkey, 18 - 19 Mart 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

22. Storytelling as a Tool for Teaching Young Language Learners Language Structures

YILDIRIM R.

TTEd SIG Mugla Event, Projecting onto Teaching Young Learners, 20 - 21 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

23. Are we really assessing our students or just pretending?

İLİN G., YILDIRIM R.

IATEFL Testing, Evaluation and Assessment SIG Conference Setting and Maintaining Assessment Standards, Prag, Çek Cumhuriyeti, 6 - 09 Mayıs 2012, ss.50-60, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

24. Performance Tasks with Young Learners Getting Clear on the Concept

YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.

Sabancı Üniversitesi School of Languages 2nd International Conference on Language Education. Istanbul, Turkey, 2 - 04 Haziran 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

25. The Field is Authentic. How about the Tasks

İLİN G., YILDIRIM R.

International Foreign Language Teaching and Applied Linguistics Conference, Saraybosna, Bosna-Hersek, 4 - 06 Mayıs 2011, ss.55-62, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

26. The Portfolio Effect Exploring the Autonomy of ELT Major Student Teachers

YILDIRIM R., ÖRSDEMİR E.

44th Annual IATEFL Conference. Harrogate, United Kingdom, 7 - 11 Nisan 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

27. Young learner English teacher profile from students' perspective

YILDIRIM R., Dogan Y.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1615-1619, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

28. Reflections of ndividual differences on students' personal development plans

İLİN G., YILDIRIM R.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1593-1596, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

2009

2009

29. Tutors' and students' perceptions of what makes a good undergraduate research paper

YILDIRIM R., İLİN G.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.1636-1640, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2008

2008

30. The Impact of Language Assessment on Turkish Primary EFL Education

İLİN G., YILDIRIM R.

IATEFL TEA SIG conference on the Issues in Assessing ESOL, Dublin, Ireland, 17 - 18 Ekim 2008, (Özet Bildiri)

2007

2007

31. Level Determination Exam Contribution or Hindrance to Learning

İLİN G., YILDIRIM R.

IATEFL (TEA) Special Interest Group, Dublin, İrlanda, 11 - 13 Ekim 2007, ss.101-114, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

32. Effective supervision from the student-teachers’ perspectives

İnözü J., İlin G., Yıldırım R.

International Linguistic Assocation 51.Annual Conference, Toronto, Kanada, 31 Mart - 02 Nisan 2006, (Özet Bildiri)

2004

2004

33. An Investigation into Turkish Teachers Awareness of Teaching English to Young Learners

YILDIRIM R., ŞEKER M.

1st International Language Learning Conference, 16-18 December, Centre for Languages and Translation, 16 - 18 Aralık 2004, ss.565-576, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2008

2008

2. Adopting Communities of Practice as a Framework for Teacher Development

YILDIRIM R.

Communities of Practice Creating Learning Environments for Educators, Kimble, C. Hildreth, P. Bourdon, I., Editör, Information Age Publishing, ss.233-254, 2008

Desteklenen Projeler

2017 - 2018

2017 - 2018

Through the Eyes of Young Learners of English Learning with Student Teachers

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

YILDIRIM R. (Yürütücü)

2016 - 2016

2016 - 2016

Mapping Mentor Roles in an ELT Teacher Education Programme

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

YILDIRIM R. (Yürütücü)

2012 - 2016

2012 - 2016

Türkiye'de Üniversitelerin İngilizce Hazırlık Proğramlarının Uygulanması Üzerine Bir Araştırma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora

YILDIRIM R. (Yürütücü)


Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018

01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018

6. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı

Davetli Konuşmacı

Isparta-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 10

h-indeksi (WOS): 2