SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Müze ve Tarihi Mekânlarda Uygulanan Anlatıcı Terminolojisi Tarih Eğitimine Nasıl Dâhil Edilebilir?
Milli Eğitim
, cilt.26, sa.214, ss.269-288, 2017 (SCI-Expanded)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Dersine ve Sosyal Bilgiler Öğretmenine İlişkin Metaforları
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.1, ss.183-199, 2015 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
LEARNING THE STORY OF THE CITY WHERE I LIVE WITHIN THE CONTEXT OUT-OF-SCHOOL HISTORY EDUCATION
International Journal of Eurasian Education and Culture
, cilt.4, sa.7, ss.224-244, 2019 (Hakemli Dergi)
Validity and Reliability Study on High School Students? Attitude Scale Towards Historical Place
International Online Journal of Educational Sciences (IOJES)
, cilt.11, sa.1, ss.319-333, 2019 (Hakemli Dergi)
GEÇMİŞİ DENEYİMLEMEK: TARİH DERSİNDE UYGULANABİLECEK TARİHSEL CANLANDIRMAYA İLİŞKİN TARİH ÖĞRETMENLERİ GÖRÜŞLERİ
ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.8, sa.28, ss.314-328, 2017 (Hakemli Dergi)
Tarihi Mekânların Tarih Dersinde Kullanılmasına Bir Örnek: Proje Talok-O
Milli Eğitim
, cilt.26, sa.214, ss.389-395, 2017 (Scopus)
Tarihi Mekanların Tarih Dersinde Kullanılmasına Bir Örnek: PROJE TALOK-O
Milli Eğitim Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi Müze Eğitimi Eğitim Müzesi Özel Sayı
, cilt.46, sa.214, ss.389-394, 2017 (Scopus)
HOCAM NE DEMEK 8 11 VE LİSANS 1 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İNKILÂP TARİHİNE YÖNELİK KAVRAMLARA İLİŞKİN BİLGİLERİ
Turkish History Education Journal
, cilt.5, sa.2, ss.464-490, 2016 (Hakemli Dergi)
Sakarya Savaşı’nın İnkılâp Tarihi Öğretimi Açısından Hatırâtlarda İncelenmesi
Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları
, ss.261-272, 2015 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Programlarında Türk Halk Kültürü Öğelerinin Yeri ve Önemi
e-kafkas eğitim araştırmaları dergisi
, cilt.1, sa.3, ss.13-25, 2014 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 6. Ve 7. Sınıf sosyal bilgiler programlarında Türk halk kültürü oğelerinin yeri ve önemi
e ? Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, sa.3, ss.13-25, 2014 (Hakemli Dergi)
Tarih Eğitiminde Tarihsel Canlandırma Nasıl Kullanılmalı?
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.3, ss.36-47, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Can the Historical Reenactment be a Tool for Transfer of Cultural Identity and Social Memory?
Historical Reenactments and the New Ways of Enacting History.Interdisciplinary Dialogues, Madrid, İspanya, 1 - 03 Kasım 2018
İNSAN, ZAMAN VE MEKÂN: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAĞLAMSALLAŞTIRMA BECERİLERİ
V. Uluslarası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.775-791
Toplumsal Belleğİn Aktarımında Bir Araç Olarak Tarihsel Canlandırma: Türkiye’de Uygulama Örnekleri
V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 Mayıs - 12 Ekim 2018, ss.686-697
İnsan, Zaman Ve Mekân: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bağlamsallaştırma Becerileri
V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.23
KKTC ve Türkiye Ders Kitaplarında Ortak tarih: Ortaöğretim Tarih Ders Kitaplarının Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi
International Symposium On Social Sciences (Uluslar arası Sosyal Bilimler Sempozyumu), Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.1
GEÇMİŞİ DENEYİMLEMEK: TARİH DERSİNDE UYGULANABİLECEK TARİHSEL CANLANDIRMAYA İLİŞKİN TARİH ÖĞRETMENLERİ GÖRÜŞLERİ
International Congress Of Eurasian Social Sciences (ICOESS), Antalya, Türkiye, 06 Nisan 2016 - 08 Nisan 2017
Geçmişi Deneyimlemek?Ama Nasıl?: Tarihsel Canlandırmaya İlişkin Öğretmen Görüşleri
International Congress Of Eurasian Social Sciences, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.1
TARİH ÖĞRETİMİ VE KÜLTÜREL MİRAS BAĞLAMINDA YAŞADIĞIM ŞEHRİN HİKÂYESİNİ ÖĞRENMEK
IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumuna (UTES IV), Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.1
Tarih Öğretimi ve Kültürel Miras Bağlamında Yaşadığım Şehrin Hikayesini Öğrenmek
IV INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON HISTORY EDUCATION, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016
PROJECT TALOK-O: In order to Bring Up Secondary School Students' Perceptions of History Using Historical Reenactment and Effectiveness
International Journal of Arts & Sciences? (IJAS) International Conference for Education, Münih, Almanya, 21 - 24 Haziran 2016, ss.1
Tarihi Canlı Tutmak: Müzelerde Uygulanan Birinci ve Üçüncü Kişi Anlatım Türleri İle Birinci ve Üçüncü Kişi Anlatım Türlerinin Birlikte Kullanıldığı Uygulamalar
Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye’xxde Müzecilik Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.259-266
The Perception of Time and Place in History: The Application of TALOK-O Project in Class
International Journal of Arts & Sciences? (IJAS) International Conference for Education, Barselona, İspanya, 23 - 26 Mayıs 2016, ss.1
Tarihi Canlı Tutmak: Müzelerde Uygulanan Anlatım Türleri
Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye'de Müzecilik: Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.91
Yeni Adana ve Türk Sözü Gazetelerine Göre Adana da Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri 1950 1966
I. Uluslararası Tarihte Adana ve Çukurova Sempozyumu, Adana, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2015
Müze eğitimi kapsamında müzede yaratıcı drama
Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye’xxde Müzecilik: Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 18 Ocak 2015
?HOCAM??. NE DEMEK?? 8, 11 VE LİSANS 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İNKILÂP TARİHİNE YÖNELİK KAVRAMLARA İLİŞKİN BİLGİLERİ
III. International Symposium on History Education, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.1, sa.1, ss.1
”Hocam..... Ne Demek?” 8, 11 ve Lisans 1. Sınıf Öğrencilerinin İnkılâp Tarihine Yönelik Kavramlara İlişkin Bilgileri
III. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014
Eski ve Yeni 11. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti ve İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
III. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2014
1071 Malazgirt Savaşı Nasıl Canlandırılmalı?
VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.3
Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Tarihi Miras Kavramına İlişkin Görüşleri
VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.6
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarında Avrupa Birliği İmajı: Çukurova Üniversitesi Örneği
II. Uluslar arası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 26 Nisan - 28 Mayıs 2013, ss.3
1950’DEN GÜNÜMÜZE HÜKÜMET PROGRAMLARINDA YER ALAN EĞİTİM POLİTİKALARININ NİTELİĞİ: Bir İçerik Analizi
I. Uluslararası Tarih Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 6 - 09 Nisan 2011
1950?den Günümüze Hükümet Programlarında Yer Alan Eğitim Politikalarının Değerlendirilmesi: Bir İçerik Analizi
I. Uluslararası Tarih Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 6 - 09 Nisan 2011, ss.3
Ortaöğretim T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Şiir Kullanımı ve Öğretmenlerin Şiir kullanımına ilişkin Görüşleri
I. Uluslar arası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2010, ss.5
Ortaöğretim Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Şiir Kullanımı ve Öğretmenlerin Şiir Kullanımına İlişkin Görüşleri
I. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2010
Lise Tarih Derslerinde Otantik Etkinliklerin Uygulanması ve Sorunları
Eğitimde Yeni Yönelimler- V Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.390-400
1950-1960 Yılları Arasında İktidarda Bulunan Demokrat Parti Eğitim Politikası ve Yasaklanan Kitaplar
III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2007, ss.1-10
Eski ve Yeni Müfredat-Ders Kitaplarında 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Metod ve İçerik Yönünden Karşılaştırılması
III. Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Adana, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2007, ss.162-169
Oyunlarla Tarih Öğretimi
Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.558-562
Eski ve Yeni Öğretim Programı-Ders Kitaplarında 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Metot ve İçerik Yönünden Karşılaştırılması
I. Ulusal İlköğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007
ESKİ VE YENİ MÜFREDAT PROGRAMI DERS KİTAPLARINDA 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ TARİH KONULARININ METOD VE İÇERİK YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRILMASI
III. SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2007
Kitap & Kitap Bölümleri
Lise Düzeyi İstiklal Marşı ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri
İstiklal Marşı’mız ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri El Kitabı, Selahattin Kaymakçi, Adnan Altun, Neval Akça Berk, Fatma Gültekin, Editör, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara, ss.189-353, 2020
Otantik Tarihsel Canlandırmaya Alternatif Dijital Tarihsel Canlandırma: Yeşil Ekran Teknolojisinin Tarih Dersinde Kullanılması
Tarihin İzinde Bir Ömür Prof.Dr. Nuri Yavuz'a Armağan, Hayta, N.; Demirtaş, B.; Can,M, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.179-197, 2019
Tarih Ders Kitaplarında Moğollar ve Cengizhan
Tarih Ders Kitaplarında İmajlar, Prof. Dr. Ahmet Şmşek, Editör, Pegem AKADEMİ, Ankara, ss.95-114, 2019
OTANTİK TARİHSEL CANLANDIRMAYA ALTERNATİF DİJİTAL TARİHSELCANLANDIRMA: YEŞİL EKRAN TEKNOLOJİSİNİN TARİH DERSİNDE KULLANILMASI
”Tarihe Adanmış Bir Ömür” Prof. Dr. Nuri Yavuz’xxa Armağan, Prof. Dr. Necdet Hayta-Doç.Dr. Bahattin Demirtaş-Dr. Mustafa Can, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.179-196, 2019
Sosyal Bilgilerde Soru Sorma Becerilerinin Öğretimi
Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, Demircioğlu, İsmail Hakkı Kaymakcı, Selahattin Demircioğlu, Ebru, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.685-706, 2019
Kültür ve Tarih Eğitimi
Ağaç Yaşken Eğilir Örneklerle Başarılı Çocuk Eğitimi, Prof. Dr. Süleyman Yılmaz, Editör, Nobel yayınevi, Ankara, ss.94-104, 2018
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Soru Sorma
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni yaklaşımlar III, Prof. Dr. Turan, R ve Doç.Dr. Akdağ,H. , Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.222-238, 2017
1950’lerde Tarih Eğitimi
Türkiye’de Tarih Eğitimi, Prof.Dr. Ahmet ŞİMŞEK, Editör, PEGEM AKADEMi, Ankara, ss.173-196, 2017
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Soru Sorma
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar III, Prof.Dr. Refik TURAN, Doç.Dr. Hakan AKDAĞ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.222-238, 2017
Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sivil Toplum Kuruluşları
Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi, Şimşek A. Kaymakçı S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.327-343, 2015
Eğitimde Deney
Günümüzde Eğitim, Ata,Bahri Öztürk, Talip, Editör, PegemA Yayıncılık, Ankara, ss.77-79, 2014
Motiflerdeki Tarih
Yenilikçi Tarih Öğretimi Etkinlik Örnekleri, Köksal, H. , Editör, Harf Eğitim Yayıncılık, Ankara, ss.399-407, 2012
Tarih Öğretiminde Çok Perspektiflilik
Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Safran, M., Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.95-103, 2010
Eğitimde Deney
Günümüzde Eğitim John Dewey, Ata, B.; Öztürk,T., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.77-79, 2010
Tarih Öğretiminde Çokperspektiflilik
Tarih Nasıl Öğretilir Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Prof.Dr. Mustafa SAFRAN, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.95-103, 2010