Yayınlar & Eserler

Makaleler 19
Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (7)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (8)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 43

1. Tarih Eğitiminde Uygulama Sonuçları ile Alternatif Bir Öğretim Aracı: Kanıt Terazisi

IX. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2. Ortaokul öğrencilerinin gözünden Mehmet Âkif: Hangi yönleriyle tanıyorum?

III. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu , Konya, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2022, ss.59-61, (Özet Bildiri)

4. TARİH DERS KİTAPLARINDA BAĞLAMSALLAŞTIRMAYA BAKIŞ:MALAZGİRT SAVAŞI ÖRNEĞİ

VI. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

5. CUMHURİYET BAYRAMI ONUNCU YIL KUTLAMALARININ YEREL BASINDA YANKILARI: ADANA İLİ ÖRNEĞİ

I. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, ss.615-634, (Tam Metin Bildiri)

6. TARİH DERS KİTABINDA YER ALAN SORULAR VE TARİHSEL ANLATILARA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME

I. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

7. Can the Historical Reenactment be a Tool for Transfer of Cultural Identity and Social Memory?

Historical Reenactments and the New Ways of Enacting History.Interdisciplinary Dialogues, Madrid, İspanya, 1 - 03 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

8. Toplumsal Belleğİn Aktarımında Bir Araç Olarak Tarihsel Canlandırma: Türkiye’de Uygulama Örnekleri

V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 Mayıs - 12 Ekim 2018, ss.686-697, (Tam Metin Bildiri)

9. İNSAN, ZAMAN VE MEKÂN: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAĞLAMSALLAŞTIRMA BECERİLERİ

V. Uluslarası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.775-791, (Tam Metin Bildiri)

10. İnsan, Zaman Ve Mekân: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bağlamsallaştırma Becerileri

V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.23, (Tam Metin Bildiri)

11. Tarihi Miras Onlar İçin Ne Anlam İfade Ediyor?: Ortaokul Öğrencilerinin Tarihi Mirasa İlişkin Farkındalıklarına Yönelik Bir Değerlendirme

II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi- Multicongress Adana, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.216-230, (Tam Metin Bildiri)

12. Toplumsal Bellek Bağlaminda 5 Ocak Adana’nin Kurtuluş Günü Kutlamalarinin Yeni Adanave Türk Sözü Gazetelerine Yansimalari

II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi-Multicongress Adana, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

13. Sorgulamaya Yönelik Bir Adım: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öncül ve Sonuçlara Yaklaşımı

I. International Teacher Education and Accreditation Congress, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017, ss.49-50, (Özet Bildiri)

14. KKTC ve Türkiye Ders Kitaplarında Ortak tarih: Ortaöğretim Tarih Ders Kitaplarının Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi

International Symposium On Social Sciences (Uluslar arası Sosyal Bilimler Sempozyumu), Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

15. GEÇMİŞİ DENEYİMLEMEK: TARİH DERSİNDE UYGULANABİLECEK TARİHSEL CANLANDIRMAYA İLİŞKİN TARİH ÖĞRETMENLERİ GÖRÜŞLERİ

International Congress Of Eurasian Social Sciences (ICOESS), Antalya, Türkiye, 06 Nisan 2016 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

16. Geçmişi Deneyimlemek?Ama Nasıl?: Tarihsel Canlandırmaya İlişkin Öğretmen Görüşleri

International Congress Of Eurasian Social Sciences, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

17. TARİH ÖĞRETİMİ VE KÜLTÜREL MİRAS BAĞLAMINDA YAŞADIĞIM ŞEHRİN HİKÂYESİNİ ÖĞRENMEK

IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumuna (UTES IV), Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)

18. Tarih Öğretimi ve Kültürel Miras Bağlamında Yaşadığım Şehrin Hikayesini Öğrenmek

IV INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON HISTORY EDUCATION, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

19. PROJECT TALOK-O: In order to Bring Up Secondary School Students' Perceptions of History Using Historical Reenactment and Effectiveness

International Journal of Arts & Sciences? (IJAS) International Conference for Education, Münih, Almanya, 21 - 24 Haziran 2016, ss.1, (Özet Bildiri)

20. Tarihi Canlı Tutmak: Müzelerde Uygulanan Birinci ve Üçüncü Kişi Anlatım Türleri İle Birinci ve Üçüncü Kişi Anlatım Türlerinin Birlikte Kullanıldığı Uygulamalar

Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye’xxde Müzecilik Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.259-266, (Tam Metin Bildiri)

21. The Perception of Time and Place in History: The Application of TALOK-O Project in Class

International Journal of Arts & Sciences? (IJAS) International Conference for Education, Barselona, İspanya, 23 - 26 Mayıs 2016, ss.1, (Özet Bildiri)

22. Tarihi Canlı Tutmak: Müzelerde Uygulanan Anlatım Türleri

Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye'de Müzecilik: Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.91, (Tam Metin Bildiri)

23. Yeni Adana ve Türk Sözü Gazetelerine Göre Adana da Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri 1950 1966

I. Uluslararası Tarihte Adana ve Çukurova Sempozyumu, Adana, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

24. Müze eğitimi kapsamında müzede yaratıcı drama

Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye’xxde Müzecilik: Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 18 Ocak 2015, (Özet Bildiri)

25. ?HOCAM??. NE DEMEK?? 8, 11 VE LİSANS 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İNKILÂP TARİHİNE YÖNELİK KAVRAMLARA İLİŞKİN BİLGİLERİ

III. International Symposium on History Education, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)

28. 1071 Malazgirt Savaşı Nasıl Canlandırılmalı?

VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.3, (Özet Bildiri)

29. Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Tarihi Miras Kavramına İlişkin Görüşleri

VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.6, (Özet Bildiri)

30. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarında Avrupa Birliği İmajı: Çukurova Üniversitesi Örneği

II. Uluslar arası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 26 Nisan - 28 Mayıs 2013, ss.3, (Özet Bildiri)

33. The topics students have difficulty in understanding and learning in history course

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2803-2807, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

34. The topics that students are curious about in the history lesson

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2785-2791, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

37. Tarih Öğretimi İçin Yaratıcı Ortamlar

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.20-30, (Tam Metin Bildiri)

38. Lise Tarih Derslerinde Otantik Etkinliklerin Uygulanması ve Sorunları

Eğitimde Yeni Yönelimler- V Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.390-400, (Tam Metin Bildiri)

39. 1950-1960 Yılları Arasında İktidarda Bulunan Demokrat Parti Eğitim Politikası ve Yasaklanan Kitaplar

III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2007, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

41. Oyunlarla Tarih Öğretimi

Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.558-562, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 26

1. Çocuk ve Müze

Türkiye Çoçuk Yıllığı 100 Yılın Çocukluk Tarihi, KARAGÜL SEDAT, Editör, Çocuk Vakfi Yayınları, İstanbul, ss.1731-1748, 2024

2. Samuel Sam Wineburg

Yurtdışında Tarih Eğitimi, Prof. Dr. Bahri Ata, Prof. Dr. Adnan Altun, Prof. Dr. Selahattin Kaymakcı, Editör, İBER Akademi Yayınları, İstanbul, ss.1021-1034, 2023

3. TARİH EĞİTİMİNİ TEKNOLOJİYLE DÖNÜŞTÜRMEK: TARİH EĞİTİMİNDE BAĞLAMSALLAŞTIRMA İÇİN TEKNOLOJİ (TEBİT) PROJESİ

TARİH EĞİTİMİNDE BİR EKOL: PROF. DR. MUSTAFA SAFRAN’A ARMAĞAN, Prof. Dr. Necdet HAYTA Prof. Dr. Bahri ATA Prof. Dr. Hüseyin KÖKSAL Doç. Dr. Tuğba BELENLİ Arş. Gör. Selen YAKAR, Editör, BERİKAN YAYINEVİ, Ankara, ss.807-828, 2023

4. Use of Digital Historical Material and Alternative Teaching Tools in History Lessons Project TEBIT

Cases on Historical Thinking and Gamification in Social Studies and Humanities Education, María Martínez-Hita, Cosme Jesús Gómez Carrasco, Pedro Miralles-Martínez, Editör, IGI Global, Hershey, ss.158-181, 2022

5. DRAMA İLE TARİH ÖĞRETİMİNE AÇILAN PENCERE

Kuramdan Uygulamaya Ortaokullar İçin TARİH ÖĞRETİMİ, Refik Turan, Osman Akhan, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.266-289, 2021

6. Lise Düzeyi İstiklal Marşı ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri

İstiklal Marşı’mız ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri El Kitabı, Selahattin Kaymakçi, Adnan Altun, Neval Akça Berk, Fatma Gültekin, Editör, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara, ss.189-353, 2020

7. İSTİKLÂL MARŞI’NINKABULÜNÜN 99.YILI ANISINA PULTASARLAMA

İstiklal Marşımız ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri El Kitabı, Kaymakcı, Selahattin Altun, AdnanAkça Berk Neval Gültekin, Fatma, Editör, Talim Terbiye Kurul Başkanlığı, Ankara, ss.210-211, 2020

8. Tarih Ders Kitaplarında Moğollar ve Cengizhan

Tarih Ders Kitaplarında İmajlar: Devletler, Halklar, Kişiler, Şimşek,A., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.95-115, 2019

9. Otantik Tarihsel Canlandırmaya Alternatif Dijital Tarihsel Canlandırma: Yeşil Ekran Teknolojisinin Tarih Dersinde Kullanılması

Tarihin İzinde Bir Ömür Prof.Dr. Nuri Yavuz'a Armağan, Hayta, N.; Demirtaş, B.; Can,M, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.179-197, 2019

10. OTANTİK TARİHSEL CANLANDIRMAYA ALTERNATİF DİJİTAL TARİHSELCANLANDIRMA: YEŞİL EKRAN TEKNOLOJİSİNİN TARİH DERSİNDE KULLANILMASI

”Tarihe Adanmış Bir Ömür” Prof. Dr. Nuri Yavuz’xxa Armağan, Prof. Dr. Necdet Hayta-Doç.Dr. Bahattin Demirtaş-Dr. Mustafa Can, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.179-196, 2019

11. Tarih Ders Kitaplarında Moğollar ve Cengizhan

Tarih Ders Kitaplarında İmajlar, Prof. Dr. Ahmet Şmşek, Editör, Pegem AKADEMİ, Ankara, ss.95-114, 2019

12. Sosyal Bilgilerde Soru Sorma Becerilerinin Öğretimi

Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, Demircioğlu, İsmail Hakkı Kaymakcı, Selahattin Demircioğlu, Ebru, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.685-706, 2019

13. Kültür ve Tarih Eğitimi

Ağaç Yaşken Eğilir Örneklerle Başarılı Çocuk Eğitimi, Prof. Dr. Süleyman Yılmaz, Editör, Nobel yayınevi, Ankara, ss.94-104, 2018

14. 1950'lerde Tarih Eğitimi

Türkiye'de Tarih Eğitimi, Prof.Dr. Ahmet Şimşek, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.173-197, 2017

15. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Soru Sorma

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni yaklaşımlar III, Prof. Dr. Turan, R ve Doç.Dr. Akdağ,H. , Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.222-238, 2017

16. 1950’lerde Tarih Eğitimi

Türkiye’de Tarih Eğitimi, Prof.Dr. Ahmet ŞİMŞEK, Editör, PEGEM AKADEMi, Ankara, ss.173-196, 2017

17. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Soru Sorma

Sosyal Bilgiler Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar III, Prof.Dr. Refik TURAN, Doç.Dr. Hakan AKDAĞ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.222-238, 2017

18. Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sivil Toplum Kuruluşları

Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi, Şimşek A.& Kaymakçı S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.327-343, 2015

19. Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sivil Toplum Kuruluşları

Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi, Şimşek A. Kaymakçı S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.327-343, 2015

20. Eğitimde Deney

Günümüzde Eğitim, Ata,Bahri Öztürk, Talip, Editör, PegemA Yayıncılık, Ankara, ss.77-79, 2014

21. 12. sınıf Çağdaş Türk ve Dünya Tarihine İlişkin Etkinlik Örnekleri

Aktif Tarih Ortamı İçin 100 Etkinlik, Prof. Dr. Bahri ATA, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.70-156, 2013

22. Ortaöğretim Tarih Dersi On İkinci Sınıf Etkinlik Örnekleri

Tarih Öğretmenlerine Yönelik Aktif Tarih Ortamı İçin 100 Etkinlik, Prof.Dr. Bahri ATA, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.127-150, 2013

23. Motiflerdeki Tarih

Yenilikçi Tarih Öğretimi Etkinlik Örnekleri, Köksal, H. , Editör, Harf Eğitim Yayıncılık, Ankara, ss.399-407, 2012

24. Tarih Öğretiminde Çok Perspektiflilik

Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Safran, M., Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.95-103, 2010

25. Eğitimde Deney

Günümüzde Eğitim John Dewey, Ata, B.; Öztürk,T., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.77-79, 2010

26. Tarih Öğretiminde Çokperspektiflilik

Tarih Nasıl Öğretilir Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Prof.Dr. Mustafa SAFRAN, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.95-103, 2010
Metrikler

Yayın

88

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

9

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Proje

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları