Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

TARİH DERS KİTAPLARINDA BAĞLAMSALLAŞTIRMAYA BAKIŞ:MALAZGİRT SAVAŞI ÖRNEĞİ

VI. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019

CUMHURİYET BAYRAMI ONUNCU YIL KUTLAMALARININ YEREL BASINDA YANKILARI: ADANA İLİ ÖRNEĞİ

I. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, ss.615-634

TARİH DERS KİTABINDA YER ALAN SORULAR VE TARİHSEL ANLATILARA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME

I. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018

Can the Historical Reenactment be a Tool for Transfer of Cultural Identity and Social Memory?

Historical Reenactments and the New Ways of Enacting History.Interdisciplinary Dialogues, Madrid, İspanya, 1 - 03 Kasım 2018

İNSAN, ZAMAN VE MEKÂN: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAĞLAMSALLAŞTIRMA BECERİLERİ

V. Uluslarası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.775-791

Toplumsal Belleğİn Aktarımında Bir Araç Olarak Tarihsel Canlandırma: Türkiye’de Uygulama Örnekleri

V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 Mayıs - 12 Ekim 2018, ss.686-697

İnsan, Zaman Ve Mekân: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bağlamsallaştırma Becerileri

V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.23

Tarihi Miras Onlar İçin Ne Anlam İfade Ediyor?: Ortaokul Öğrencilerinin Tarihi Mirasa İlişkin Farkındalıklarına Yönelik Bir Değerlendirme

II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi- Multicongress Adana, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.216-230

Toplumsal Bellek Bağlaminda 5 Ocak Adana’nin Kurtuluş Günü Kutlamalarinin Yeni Adanave Türk Sözü Gazetelerine Yansimalari

II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi-Multicongress Adana, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018

Sorgulamaya Yönelik Bir Adım: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öncül ve Sonuçlara Yaklaşımı

I. International Teacher Education and Accreditation Congress, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017, ss.49-50

KKTC ve Türkiye Ders Kitaplarında Ortak tarih: Ortaöğretim Tarih Ders Kitaplarının Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi

International Symposium On Social Sciences (Uluslar arası Sosyal Bilimler Sempozyumu), Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.1

GEÇMİŞİ DENEYİMLEMEK: TARİH DERSİNDE UYGULANABİLECEK TARİHSEL CANLANDIRMAYA İLİŞKİN TARİH ÖĞRETMENLERİ GÖRÜŞLERİ

International Congress Of Eurasian Social Sciences (ICOESS), Antalya, Türkiye, 06 Nisan 2016 - 08 Nisan 2017

Geçmişi Deneyimlemek?Ama Nasıl?: Tarihsel Canlandırmaya İlişkin Öğretmen Görüşleri

International Congress Of Eurasian Social Sciences, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.1

TARİH ÖĞRETİMİ VE KÜLTÜREL MİRAS BAĞLAMINDA YAŞADIĞIM ŞEHRİN HİKÂYESİNİ ÖĞRENMEK

IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumuna (UTES IV), Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.1

Tarih Öğretimi ve Kültürel Miras Bağlamında Yaşadığım Şehrin Hikayesini Öğrenmek

IV INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON HISTORY EDUCATION, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016

PROJECT TALOK-O: In order to Bring Up Secondary School Students' Perceptions of History Using Historical Reenactment and Effectiveness

International Journal of Arts & Sciences? (IJAS) International Conference for Education, Münih, Almanya, 21 - 24 Haziran 2016, ss.1

Tarihi Canlı Tutmak: Müzelerde Uygulanan Birinci ve Üçüncü Kişi Anlatım Türleri İle Birinci ve Üçüncü Kişi Anlatım Türlerinin Birlikte Kullanıldığı Uygulamalar

Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye’xxde Müzecilik Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.259-266

The Perception of Time and Place in History: The Application of TALOK-O Project in Class

International Journal of Arts & Sciences? (IJAS) International Conference for Education, Barselona, İspanya, 23 - 26 Mayıs 2016, ss.1

Tarihi Canlı Tutmak: Müzelerde Uygulanan Anlatım Türleri

Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye'de Müzecilik: Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.91

Yeni Adana ve Türk Sözü Gazetelerine Göre Adana da Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri 1950 1966

I. Uluslararası Tarihte Adana ve Çukurova Sempozyumu, Adana, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2015

Müze eğitimi kapsamında müzede yaratıcı drama

Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye’xxde Müzecilik: Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 18 Ocak 2015

1071 Malazgirt Savaşı Nasıl Canlandırılmalı?

VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.3

Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Tarihi Miras Kavramına İlişkin Görüşleri

VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.6

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarında Avrupa Birliği İmajı: Çukurova Üniversitesi Örneği

II. Uluslar arası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 26 Nisan - 28 Mayıs 2013, ss.3

The topics students have difficulty in understanding and learning in history course

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2803-2807 Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

The topics that students are curious about in the history lesson

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2785-2791 identifier identifier

Tarih Öğretimi İçin Yaratıcı Ortamlar

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.20-30

Lise Tarih Derslerinde Otantik Etkinliklerin Uygulanması ve Sorunları

Eğitimde Yeni Yönelimler- V Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.390-400

Oyunlarla Tarih Öğretimi

Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.558-562

Kitap & Kitap Bölümleri

Lise Düzeyi İstiklal Marşı ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri

İstiklal Marşı’mız ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri El Kitabı, Selahattin Kaymakçi, Adnan Altun, Neval Akça Berk, Fatma Gültekin, Editör, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara, ss.189-353, 2020

Tarih Ders Kitaplarında Moğollar ve Cengizhan

Tarih Ders Kitaplarında İmajlar: Devletler, Halklar, Kişiler, Şimşek,A., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.95-115, 2019

Otantik Tarihsel Canlandırmaya Alternatif Dijital Tarihsel Canlandırma: Yeşil Ekran Teknolojisinin Tarih Dersinde Kullanılması

Tarihin İzinde Bir Ömür Prof.Dr. Nuri Yavuz'a Armağan, Hayta, N.; Demirtaş, B.; Can,M, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.179-197, 2019

Tarih Ders Kitaplarında Moğollar ve Cengizhan

Tarih Ders Kitaplarında İmajlar, Prof. Dr. Ahmet Şmşek, Editör, Pegem AKADEMİ, Ankara, ss.95-114, 2019

OTANTİK TARİHSEL CANLANDIRMAYA ALTERNATİF DİJİTAL TARİHSELCANLANDIRMA: YEŞİL EKRAN TEKNOLOJİSİNİN TARİH DERSİNDE KULLANILMASI

”Tarihe Adanmış Bir Ömür” Prof. Dr. Nuri Yavuz’xxa Armağan, Prof. Dr. Necdet Hayta-Doç.Dr. Bahattin Demirtaş-Dr. Mustafa Can, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.179-196, 2019

Sosyal Bilgilerde Soru Sorma Becerilerinin Öğretimi

Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, Demircioğlu, İsmail Hakkı Kaymakcı, Selahattin Demircioğlu, Ebru, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.685-706, 2019

Kültür ve Tarih Eğitimi

Ağaç Yaşken Eğilir Örneklerle Başarılı Çocuk Eğitimi, Prof. Dr. Süleyman Yılmaz, Editör, Nobel yayınevi, Ankara, ss.94-104, 2018

1950'lerde Tarih Eğitimi

Türkiye'de Tarih Eğitimi, Prof.Dr. Ahmet Şimşek, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.173-197, 2017

Sosyal Bilgiler Eğitiminde Soru Sorma

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni yaklaşımlar III, Prof. Dr. Turan, R ve Doç.Dr. Akdağ,H. , Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.222-238, 2017

1950’lerde Tarih Eğitimi

Türkiye’de Tarih Eğitimi, Prof.Dr. Ahmet ŞİMŞEK, Editör, PEGEM AKADEMi, Ankara, ss.173-196, 2017

Sosyal Bilgiler Eğitiminde Soru Sorma

Sosyal Bilgiler Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar III, Prof.Dr. Refik TURAN, Doç.Dr. Hakan AKDAĞ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.222-238, 2017

Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sivil Toplum Kuruluşları

Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi, Şimşek A.& Kaymakçı S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.327-343, 2015

Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sivil Toplum Kuruluşları

Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi, Şimşek A. Kaymakçı S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.327-343, 2015

Eğitimde Deney

Günümüzde Eğitim, Ata,Bahri Öztürk, Talip, Editör, PegemA Yayıncılık, Ankara, ss.77-79, 2014

12. sınıf Çağdaş Türk ve Dünya Tarihine İlişkin Etkinlik Örnekleri

Aktif Tarih Ortamı İçin 100 Etkinlik, Prof. Dr. Bahri ATA, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.70-156, 2013

Ortaöğretim Tarih Dersi On İkinci Sınıf Etkinlik Örnekleri

Tarih Öğretmenlerine Yönelik Aktif Tarih Ortamı İçin 100 Etkinlik, Prof.Dr. Bahri ATA, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.127-150, 2013

Motiflerdeki Tarih

Yenilikçi Tarih Öğretimi Etkinlik Örnekleri, Köksal, H. , Editör, Harf Eğitim Yayıncılık, Ankara, ss.399-407, 2012

Tarih Öğretiminde Çok Perspektiflilik

Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Safran, M., Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.95-103, 2010

Eğitimde Deney

Günümüzde Eğitim John Dewey, Ata, B.; Öztürk,T., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.77-79, 2010

Tarih Öğretiminde Çokperspektiflilik

Tarih Nasıl Öğretilir Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Prof.Dr. Mustafa SAFRAN, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.95-103, 2010

Metrikler

Yayın

79

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Proje

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları