Asst. Prof. HABİBE ALDAĞ
Home page
Education Information
Research Areas
Academic and Administrative Experience
Publications & Works
Project & Patent & Design
Scientific & Professional Activities
Achievements & Reputation
Announcements & Documents
Contact
Download CV
Türkçe
English
Çukurova University
Research Information System
Türkçe
Research Information System
Türkçe
Publications & Works
Publication Network
Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
An Investigation of University Students' Critical Thinking Disposition and Perceived Problem Solving Skills
TÜMKAYA S.
,
AYBEK B.
,
ALDAĞ H.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, vol.9, no.36, pp.57-74, 2009 (SSCI)
Öğrenme ve öğretmede A. Paivio'nun İkili Kodlama Kuramı.
ALDAĞ H.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.14, no.2, pp.29-48, 2005 (SCI-Expanded)
Articles Published in Other Journals
Reasoning Scaffold Model for Instructional Simulation Development and Application
ALDAĞ H.
,
DOĞANAY A.
,
Sema Koroglu-Ulutas L.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, vol.44, no.1, pp.143-169, 2015 (ESCI)
Toulmin Tartışma Modeli
ALDAĞ H.
Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.15, no.1, pp.13-34, 2006 (Peer-Reviewed Journal)
Çok ortamlı öğrenmede ikili kodlama kuramı ve bilişsel model
ALDAĞ H.
,
SEZGİN M. E.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.11, no.11, pp.121-135, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Multimedya uygulamalarında ikili kodlama kuramı
ALDAĞ H.
,
SEZGİN M. E.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, vol.15, no.15, pp.29-44, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
The Effects Of Textual And Graphıcal-Textual Argumentatıon Software As Cognıtıve Tools On Development Of Argumentatıon Skılls
ALDAĞ H.
,
DOĞANAY A.
Sixth International Conference for the International Society for the Study of Argumentation, Netherlands, pp.43
Öğrenme ve Öğretme Stilleri İlişkisi
köymen ü.
,
KUTLU M. O.
,
ALDAĞ H.
,
SCHREGLMANN S.
11th International Computer Instructional Technologies Symposium, 24 - 27 June 2017
Cognitive Load Measurement and Game-Based Learning
ALDAĞ H.
,
Meşe C.
ICITS 2017 - 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, Malatya, Turkey, 24 - 26 May 2017, vol.1, no.1, pp.218-219
Öğrenme Ve Öğretme Stilleri ilişkisi
ALDAĞ H.
,
SCHREGLMANN S.
,
KUTLU M. O.
,
Köymen Ü.
ICITS 2017 - 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, Malatya, Turkey, 24 - 26 May 2017, vol.1, no.1, pp.670-672
SCRATCH YAZILIMI İLE PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİNİN DURUMU BİR DOKÜMAN İNCELEMEÇALIŞMASI
ALDAĞ H.
,
TEKDAL M.
3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Turkey, 9 - 11 September 2015, pp.236-243
Temellendirilmiş Kuram
ALDAĞ H.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Turkey, 16 - 18 April 2015, vol.1, no.1, pp.14
Bilgisayar Kullanımı ve Programlama Öğretiminde Cinsiyet Farklılıkları
ALDAĞ H.
,
TEKDAL M.
1.ULUSLARARASI ÇUKUROVA KADIN ÇALIŞMALARI KONGRESİ, Adana, Turkey, 9 - 11 April 2015, pp.225
An Investigation of University Student’s Critical Thinking Disposition and Problem Solving Skills
TÜMKAYA S.
,
AYBEK B.
,
ALDAĞ H.
Affective Education in Action -Uygulamada Duyuşsal Eğitim, Adana, Turkey, 28 - 30 June 2007, pp.16
Books & Book Chapters
Öğretim Teknolojisine Giriş
KUTLU M. O.
,
ALDAĞ H.
in: Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Kutlu, M.O, Aldağ, H, Editor, Lisans Tasarım Yayınları, İstanbul, pp.9-35, 2005
Metrics
More metrics
Publication
15
Citation (WoS)
27
H-Index (WoS)
1
Citation (Scopus)
36
H-Index (Scopus)
1
Citiation (TrDizin)
1
H-Index (TrDizin)
1
Thesis Advisory
1
UN Sustainable Development Goals