Prof. Dr. GÜLFEM SARPKAYA AKTAŞ


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

71

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

1

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (TrDizin)

34

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Diğer Toplam)

73

Proje

2

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2005 - 2011

2005 - 2011

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü , İlköğretim, Türkiye

2003 - 2005

2003 - 2005

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim, Türkiye

1995 - 1999

1995 - 1999

Lisans

Erciyes Üniversitesi, Fen Fakültesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2011

2011

Doktora

İlköğretim ikinci kademe cebir öğrenme alanı ile ilgili matematiksel görevlerin bilişsel istemler açısından incelenmesi: Matematik ders kitapları ve sınıf uygulamaları

Gazi Üniversitesi

2005

2005

Yüksek Lisans

Matematik öğretiminde yapılandırıcı öğrenme yaklaşımına uygun çalışma yapraklarının geliştirilmesi

Gazi Üniversitesi

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2020 - 2020

2020 - 2020

Dr. Öğr. Üyesi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi

2018 - 2020

2018 - 2020

Dr. Öğr. Üyesi

Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Makaleler

Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (8)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Matematik Eğitimi ve Üstbilişsel Farkındalık Üzerine Yazılmış Ulusal Tezlerin Bibliyometrik Analizi.

ULU E., SARPKAYA AKTAŞ G.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Ortaokul Öğrencilerinin Cebir Öğrenme Alanına İlişkin Olumsuz Tutumlarının Nedenleri: Öğrenci Görüşleri

GÜNEY B. B., SARPKAYA AKTAŞ G., TARIM K.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024), Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Çocuklar İçin Felsefeye Yönelik Görüşleri

DİNÇ M., SARPKAYA AKTAŞ G.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024), Edirne, Türkiye, 04 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. 2023 TIMSS Grade-8 Mathematics Questions Of Superior And Normal Students' Opinions

DEĞİRMEN Ş., ÖKSÜZ H., SARPKAYA AKTAŞ G.

6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. Web 2.0 Destekli Matematik Öğretiminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Düşünme Becerilerine Ve Tutumlarına Etkisi

Işık M., SARPKAYA AKTAŞ G.

IXth International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 19 Haziran 2022, ss.1699-1715, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

8. Matematik Eğitiminde Oyun Kullanımına Yönelik Bilimsel Araştırmaların İncelenmesi

SARPKAYA AKTAŞ G., Erdoğan F., Çinkılıç K., Köse M.

5th INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF TURKISH COMPUTER AND MATHEMATICS EDUCATION, Antalya, Türkiye, 28 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

9. Öğretmen Adaylarının Hazırladıkları Başarı Testlerinden Alınan Puanların BİS Düzeylerine Göre İncelenmesi

ÖZYILDIRIM GÜMÜŞ F., SARPKAYA AKTAŞ G., KARACA H.

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

12. Errors And Misconceptions of Secondary School 7th Year Students on The Geometry

Parlak Akkurt N., SARPKAYA AKTAŞ G.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. The Effects of Problem Solving Strategies Instruction on Pre-Service Elementary Mathematics Teachers’ Problem Solving Beliefs and Skills

ÜNLÜ M., SARPKAYA AKTAŞ G.

The 1st International Symposiumof Silkroad Academic Studies, Nevşehir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Mathematical Thinking of Mathematics Teacher Candidates

SARPKAYA AKTAŞ G., ÜNLÜ M.

The 1st International Symposiumof Silkroad Academic Studies, Nevşehir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Cebirde Yaşadıkları Kavram Yanılgıları ve Giderilmesinde Etkinlik Temelli Öğretimin Kullanılması

SARPKAYA AKTAŞ G., Erdem Ö.

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-3, Afyonkarahisar, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Pedagojik Tasarım Kapasitesine Yönelik Bakış Açılarının İncelenmesi

KARAMIK G., SARPKAYA AKTAŞ G.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’xxnde (ICES/UEBK-2017), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. Cebir Bir Rüya Mı? Harflerle Oyun Mu?

SARPKAYA AKTAŞ G., KARAMIK G.

26. Uluslarası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2017), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. Qualification of an İdeal Mathematics Teacher according to elemantary Mathematics preservice Teachers

SARPKAYA AKTAŞ G.

42nd International Conference on Education and Social Secience, Zürich, İsviçre, 22 - 23 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmen Nitelikleri

SARPKAYA AKTAŞ G.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

22. Öğretmen Adaylarının Hayat Boyu Öğrenmey İlişkin Görüşleri

GEDİK H., SARPKAYA AKTAŞ G.

4th International Conference on Education, 26 - 28 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

23. Ortaokul 8.Sınıf öğrencilerinin Kareköklü ve Üslü Sayılar konusundaki Yaygın Hatalar

SARPKAYA AKTAŞ G., Metin A., Yıldırım M., Bağ A.

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Trabzon, Türkiye, 16 Mayıs 2015 - 18 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2014

2014

24. Evaluating of Instructional Materials of Elementary Mathematics Teachers Candidates

ÜNLÜ M., SARPKAYA AKTAŞ G.

The Sixth Asian Conference on Education, 28 Ekim - 02 Kasım 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

25. Ortaokul 5 Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Kesirlerin Anlamları Açısından İncelenmesi

ÜNLÜ M., SARPKAYA AKTAŞ G., ERTEKİN E.

XI. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

26. Ortaokul 8 Sınıf Öğrencilerinin Simetri Konusundaki Bilgilerinin İncelenmesi

SARPKAYA AKTAŞ G., ÜNLÜ M.

XI. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

27. Beliefs of pre service elemantary mathematics teachers about problem posing and problem solving

SARPKAYA AKTAŞ G., ÜNLÜ M.

International Teacher Education Conference, 5 - 07 Şubat 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

28. Problem Posing Skills of Pre service Elementary Mathematics Teachers Case of Algebraic Equations

ÜNLÜ M., SARPKAYA AKTAŞ G.

4th International Conference on New Horizons in Education, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

29. İilköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Günlük Yaşamla İlgili Sözel Problemleri Kurma ve Çözmeye Yönelik Algıları

SARPKAYA AKTAŞ G.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

30. Critical Thinking Skills of Teacher Candidates of Elemantary Mathematics.

SARPKAYA AKTAŞ G., ÜNLÜ M.

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Brüksel, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, ss.831-835, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

31. Beliefs of Pre service Elemantary Mathematics Teachers and Mathematics Department Students about Mathematics

ÜNLÜ M., SARPKAYA AKTAŞ G.

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Brüksel, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, ss.742-746, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

32. Reflection of primary school 6 th grade mathematics activities on the development of students mathematical thinking

SARPKAYA G., KARAMIK G., Bulut N.

World Conference on Educational Sciences WCES, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, ss.1163-1167, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2007

2007

33. Rutin Olmayan Problemlere Verilen Rutin Cevaplar

SARPKAYA AKTAŞ G., KULA WASSINK F.

XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

34. The Relationship Between Children s Performance in Solving Story Problems and Executing Arithmetic Operations

Kula F., Özdoğan G., Yetişir M. İ.

3rd International Conference on the Teaching of Mathematics at the Undergraduate Level, 12 - 14 Haziran 2006, (Özet Bildiri)

2004

2004

38. Matematik Öğretiminde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına uygun Çalışma yapraklarının Geliştirilmesi

Özdoğan G., SOYLU D.

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2004, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Matematiksel Dil ve İletişim

YILDIZ F., SARPKAYA AKTAŞ G.

MATEMATİK EĞİTİMİNDE YENİ EĞİLİMLER, ORÇAN KAÇAN MAİDE, Editör, BİDGE Yayınları, Ankara, ss.4-26, 2024

2024

2024

2. Yapay Zekanın Matematik Eğitiminde Yükselen Rolü

IŞIK M., SARPKAYA AKTAŞ G.

MATEMATİK EĞİTİMİNDE YENİ EĞİLİMLER, ORÇAN KAÇAN MAİDE, Editör, BİDGE Yayınları, Ankara, ss.46-71, 2024

2022

2022

3. Çocuklarda Matematik Kaygısının Edinimi Gelişimi ve Sürdürülmesi

SARPKAYA AKTAŞ G.

Matematik Kaygısı, Bülent Dilmaç ve Erhan Ertekin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.78-89, 2022

2022

2022

4. Matematik Eğitiminde Duyuşsal Özelliklerin Ölçülmesi Görüşme, Tutum Ölçekleri, İlgi Ölçekleri, Kaygı Ölçekleri, Yeterlilik Ölçekleri

SARPKAYA AKTAŞ G.

Matematik Eğitiminde Öğrenmelerin Değerlendirilmesi ve Uygulama Örnekleri, Feride Özyıldırım Gümüş, Editör, Nobel, Ankara, ss.233-258, 2022

2022

2022

5. Matematik Eğitiminde Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Alternatif Araçlar - VI Kavram Haritaları ve Kelime İlişkilendirme Testi

SARPKAYA AKTAŞ G.

Matematik Eğitiminde Öğrenmelerin Değerlendirilmesi ve Uygulama Örnekleri , Feride Özyıldırım Gümüş, Editör, Nobel, Ankara, ss.205-229, 2022

2021

2021

6. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Yeterlikleri

GENÇTÜRK GÜVEN E., SARPKAYA AKTAŞ G.

Sosyal Bilgiler Öğretimi, Mustafa Safran, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.49-66, 2021

2021

2021

7. Cebirin Tarihi

SARPKAYA AKTAŞ G.

Uygulama Örnekleriyle cebirsel Düşünme ve Öğretimi, Gülfem Sarpkaya Aktaş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-23, 2021

2020

2020

8. Hacim Ölçme ve Öğretimi

SARPKAYA AKTAŞ G.

Geometri ve Ölçme Öğretimi: Tanımlar, Kavramlar ve Etkinlikler, Prof. Dr. Erhan Ertekin- Doç.Dr. Melihan Ünlü, Editör, Pegem Akadeni, Ankara, ss.677-702, 2020

2020

2020

9. Etkili Matematik Öğretimi ile Oluşturulan Beceriler

SARPKAYA AKTAŞ G.

Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Melihan ÜNLÜ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.47-69, 2020

2019

2019

10. Yüzde Gösterimi ve Öğretimi

SARPKAYA AKTAŞ G.

Kuramdan Uygulamaya Etkinlik Örnekleriyle Sayıların Öğretimi, Erhan ERTEKİN ve Melihan ÜNLÜ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.404-420, 2019

2019

2019

11. Cebirin Tarihi

SARPKAYA AKTAŞ G.

Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi, Gülfem Sarpkaya Aktaş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-22, 2019

2012

2012

14. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Yeterlikleri

GENÇTÜRK E., SARPKAYA AKTAŞ G.

Sosyal Bilgiler öğretimi, Mustafa Safran, Editör, Pegem Akademi, ss.49-66, 2012


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1

h-indeksi (WOS): 1