Eğitim Bilgileri
2005 - 2011
2005 - 2011Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü , İlköğretim, Türkiye
2003 - 2005
2003 - 2005Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim, Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Lisans
Erciyes Üniversitesi, Fen Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
İlköğretim ikinci kademe cebir öğrenme alanı ile ilgili matematiksel görevlerin bilişsel istemler açısından incelenmesi: Matematik ders kitapları ve sınıf uygulamaları
Gazi Üniversitesi
2005
2005Yüksek Lisans
Matematik öğretiminde yapılandırıcı öğrenme yaklaşımına uygun çalışma yapraklarının geliştirilmesi
Gazi Üniversitesi
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2020 - 2020
2020 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2018 - 2020
2018 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Aksaray Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2017
2017Yüksek Lisans
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında yaşadıkları kavram yanılgılarının giderilmesinde etkinlik temelli öğretimin kullanılması
Sarpkaya Aktaş G. (Danışman)
Ö.ERDEM(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (8)
2025
20251. Matematik Eğitiminde Kavram Yanılgılarının Giderilmesine Yönelik Yapılan Çalışmaların Eğilimleri: Sistematik Alan Yazın Tarama
SARPKAYA AKTAŞ G., ÇİNKILIÇ K.
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.41-62, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. A Maths Adventure with Web 2.0: Examining Middle School Students' Problem-Solving Skills and Attitudes Towards It
Işık M., SARPKAYA AKTAŞ G.
The Journal of International Educational Sciences , sa.42, ss.75-105, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Gerçekçi Matematik Eğitiminin Tamsayılar Konusunda Matematik Başarısına, Kalıcılığına ve Motivasyonuna Etkisi
SARPKAYA AKTAŞ G., KÖSE M.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.2380-2408, 2024 (TRDizin)
2024
20244. Matematik Eğitiminde Dijital Oyunlar: Tematik İnceleme
YILDIZ F., TARIM K., SARPKAYA AKTAŞ G.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.15, sa.3, ss.3301-3319, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Investigating the Impact of the AI-Supported 5E (AI-s5E) Instructional Model on Spatial Ability
Gürefe N., Sarpkaya Aktaş G., Öksüz H.
Behavioral Sciences
, cilt.14, sa.8, 2024 (SSCI)
2024
20246. GeoGebra’nın Ortaokul Öğrencilerinin Uzamsal Görselleştirme Becerilerine Katkıları ve Öğretmen Görüşleri
SARPKAYA AKTAŞ G., ERDOĞAN F.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.299-324, 2024 (TRDizin)
2022
20227. Investigation of Achievement Tests Prepared by Elementary Mathematics Teachers and Preservice Teachers
ÖZYILDIRIM GÜMÜŞ F., SARPKAYA AKTAŞ G., KARACA H.
Acta Didactica Napocencia , cilt.14, sa.1, ss.124-141, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Examining Transformation Geometry Concept Definitions of Pre-Service Mathematics Teachers
SARPKAYA AKTAŞ G., GÜREFE N.
Bulletin of Education & Research , cilt.43, sa.2, ss.139-162, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20209. The Concept of Prime Number and the Strategies Used in Explaining Prime Numbers
GÜREFE N., SARPKAYA AKTAŞ G.
South African Journal of Education
, cilt.40, sa.3, ss.1-9, 2020 (SSCI)
2019
201910. Explanatory Strategies of Preservice Mathematics Teachers About Divisibility by Zero
GÜREFE N., SARPKAYA AKTAŞ G.
International Journal of Progressive Education , cilt.15, sa.4, ss.1-15, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201811. Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Cebir Öğrenme Alanında Yaşadıkları Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Etkinlik Temelli Öğretimin Değerlendirilmesi
Erdem Ö., SARPKAYA AKTAŞ G.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
, cilt.9, sa.2, ss.312-338, 2018 (Scopus, TRDizin)
2017
201712. Algebra is a Dream? Is It a Game?
SARPKAYA AKTAŞ G., KARAMIK G.
Journal of Education and Practice , cilt.8, sa.26, ss.45-56, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201713. Teacher competencies according to peer evaluations in micro-teaching applications
SARPKAYA AKTAŞ G.
International Journal of Social Sciences and Education Research , cilt.3, sa.5, ss.1657-1669, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201714. Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Cebirsel İfade veDenklemlere Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi
ÜNLÜ M., SARPKAYA AKTAŞ G.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.161-187, 2017 (TRDizin)
2017
201715. Understanding of Eight Grade Students about Transformation Geometry: Perspectives on Students’ Mistakes
SARPKAYA AKTAŞ G., ÜNLÜ M.
Journal of Education and Training Studies , cilt.5, sa.5, ss.103, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201616. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Problem Kurma Özyeterlik ve Problem Çözmeye Yönelik İnançları
ÜNLÜ M., SARPKAYA AKTAŞ G.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.4, ss.2040-2059, 2016 (TRDizin)
2016
201617. Hayat Boyu Öğrenmeden Yansımalar Öğretmen Adaylarının Görüşleri
GEDİK H., SARPKAYA AKTAŞ G.
Turkish Studies-Eğitim Bilimleri , cilt.11, sa.14, ss.277-294, 2016 (TRDizin)
2014
201418. The Investigation of Algebraic Tasks in Sixth Grades in Terms ofCognitive Demands Mathematics Texbook and ClassroomImplementations
UBUZ B., SARPKAYA G.
Elementary Education Online , cilt.13, sa.2, ss.594-606, 2014 (TRDizin)
2011
201119. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Üstbiliş Stratejilerini Kullanma Farkındalıkları İle Matematiğe Karşı Tutumları Arasındaki İlişki
SARPKAYA AKTAŞ G., Arık G., KAPLAN H. A.
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.107-122, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Matematik Eğitimi ve Üstbilişsel Farkındalık Üzerine Yazılmış Ulusal Tezlerin Bibliyometrik Analizi.
ULU E., SARPKAYA AKTAŞ G.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. Ortaokul Öğrencilerinin Cebir Öğrenme Alanına İlişkin Olumsuz Tutumlarının Nedenleri: Öğrenci Görüşleri
GÜNEY B. B., SARPKAYA AKTAŞ G., TARIM K.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024), Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Çocuklar İçin Felsefeye Yönelik Görüşleri
DİNÇ M., SARPKAYA AKTAŞ G.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2024), Edirne, Türkiye, 04 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2023
20234. 2023 TIMSS Grade-8 Mathematics Questions Of Superior And Normal Students' Opinions
DEĞİRMEN Ş., ÖKSÜZ H., SARPKAYA AKTAŞ G.
6th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara, Türkiye, 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
20235. İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Eğitimde Yapay Zekâ Farkındalıklarının İncelenmesi
KORKMAZ GÜLER N., YILDIZ F., SARPKAYA AKTAŞ G.
EDUCongress, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, ss.1669-1671, (Özet Bildiri)
2023
20236. Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Öz Yeterlik Algısı ile Matematiksel Üstbiliş Farkındalığı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Cihan E., SARPKAYA AKTAŞ G.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
20227. Web 2.0 Destekli Matematik Öğretiminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Düşünme Becerilerine Ve Tutumlarına Etkisi
Işık M., SARPKAYA AKTAŞ G.
IXth International Eurasian Educational Research Congress, İzmir, Türkiye, 19 Haziran 2022, ss.1699-1715, (Tam Metin Bildiri)
2021
20218. Matematik Eğitiminde Oyun Kullanımına Yönelik Bilimsel Araştırmaların İncelenmesi
SARPKAYA AKTAŞ G., Erdoğan F., Çinkılıç K., Köse M.
5th INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF TURKISH COMPUTER AND MATHEMATICS EDUCATION, Antalya, Türkiye, 28 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
20219. Öğretmen Adaylarının Hazırladıkları Başarı Testlerinden Alınan Puanların BİS Düzeylerine Göre İncelenmesi
ÖZYILDIRIM GÜMÜŞ F., SARPKAYA AKTAŞ G., KARACA H.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2021
202110. The Attitude Of Mathematics Teacher Candidates Towards The Instructional Technology Material Design Course And Their Beliefs About The Use Of Concrete Materials
SARPKAYA AKTAŞ G.
CUKUROVA 6TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Adana, Türkiye, 05 Mart 2021, (Özet Bildiri)
2021
202111. The Relationship Between Math Teacher Candidates’ Self efficiency Beliefs For Material Design, Perceptions Of Creativity And Belief of The Use Of Concrete Material
SARPKAYA AKTAŞ G.
CUKUROVA 6TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Adana, Türkiye, 05 Mart 2021, (Özet Bildiri)
2019
201912. Errors And Misconceptions of Secondary School 7th Year Students on The Geometry
Parlak Akkurt N., SARPKAYA AKTAŞ G.
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2018
201813. Matematik Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Açıklayıcı Stratejiler: Asal Sayı ve 0 ile Bölünebilme Örneği
GÜREFE N., SARPKAYA AKTAŞ G.
International Congress on Science and Education, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2018
201814. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Dönüşüm Geometrisindeki Kavramlara İlişkin Tanımları
SARPKAYA AKTAŞ G., GÜREFE N.
International Congress on Science and Education, 23 - 25 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
201715. The Effects of Problem Solving Strategies Instruction on Pre-Service Elementary Mathematics Teachers’ Problem Solving Beliefs and Skills
ÜNLÜ M., SARPKAYA AKTAŞ G.
The 1st International Symposiumof Silkroad Academic Studies, Nevşehir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Mathematical Thinking of Mathematics Teacher Candidates
SARPKAYA AKTAŞ G., ÜNLÜ M.
The 1st International Symposiumof Silkroad Academic Studies, Nevşehir, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Cebirde Yaşadıkları Kavram Yanılgıları ve Giderilmesinde Etkinlik Temelli Öğretimin Kullanılması
SARPKAYA AKTAŞ G., Erdem Ö.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-3, Afyonkarahisar, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Pedagojik Tasarım Kapasitesine Yönelik Bakış Açılarının İncelenmesi
KARAMIK G., SARPKAYA AKTAŞ G.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’xxnde (ICES/UEBK-2017), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Cebir Bir Rüya Mı? Harflerle Oyun Mu?
SARPKAYA AKTAŞ G., KARAMIK G.
26. Uluslarası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2017), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201620. Qualification of an İdeal Mathematics Teacher according to elemantary Mathematics preservice Teachers
SARPKAYA AKTAŞ G.
42nd International Conference on Education and Social Secience, Zürich, İsviçre, 22 - 23 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201621. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Öğretmen Nitelikleri
SARPKAYA AKTAŞ G.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2015
201522. Öğretmen Adaylarının Hayat Boyu Öğrenmey İlişkin Görüşleri
GEDİK H., SARPKAYA AKTAŞ G.
4th International Conference on Education, 26 - 28 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2015
201523. Ortaokul 8.Sınıf öğrencilerinin Kareköklü ve Üslü Sayılar konusundaki Yaygın Hatalar
SARPKAYA AKTAŞ G., Metin A., Yıldırım M., Bağ A.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Trabzon, Türkiye, 16 Mayıs 2015 - 18 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2014
201424. Evaluating of Instructional Materials of Elementary Mathematics Teachers Candidates
ÜNLÜ M., SARPKAYA AKTAŞ G.
The Sixth Asian Conference on Education, 28 Ekim - 02 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201425. Ortaokul 5 Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Kesirlerin Anlamları Açısından İncelenmesi
ÜNLÜ M., SARPKAYA AKTAŞ G., ERTEKİN E.
XI. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201426. Ortaokul 8 Sınıf Öğrencilerinin Simetri Konusundaki Bilgilerinin İncelenmesi
SARPKAYA AKTAŞ G., ÜNLÜ M.
XI. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201427. Beliefs of pre service elemantary mathematics teachers about problem posing and problem solving
SARPKAYA AKTAŞ G., ÜNLÜ M.
International Teacher Education Conference, 5 - 07 Şubat 2014, (Özet Bildiri)
2013
201328. Problem Posing Skills of Pre service Elementary Mathematics Teachers Case of Algebraic Equations
ÜNLÜ M., SARPKAYA AKTAŞ G.
4th International Conference on New Horizons in Education, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201329. İilköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Günlük Yaşamla İlgili Sözel Problemleri Kurma ve Çözmeye Yönelik Algıları
SARPKAYA AKTAŞ G.
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2012
201230. Critical Thinking Skills of Teacher Candidates of Elemantary Mathematics.
SARPKAYA AKTAŞ G., ÜNLÜ M.
3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Brüksel, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, ss.831-835, (Tam Metin Bildiri)
2012
201231. Beliefs of Pre service Elemantary Mathematics Teachers and Mathematics Department Students about Mathematics
ÜNLÜ M., SARPKAYA AKTAŞ G.
3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Brüksel, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, ss.742-746, (Tam Metin Bildiri)
2011
201132. Reflection of primary school 6 th grade mathematics activities on the development of students mathematical thinking
SARPKAYA G., KARAMIK G., Bulut N.
World Conference on Educational Sciences WCES, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, ss.1163-1167, (Tam Metin Bildiri)
2007
200733. Rutin Olmayan Problemlere Verilen Rutin Cevaplar
SARPKAYA AKTAŞ G., KULA WASSINK F.
XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
2006
200634. The Relationship Between Children s Performance in Solving Story Problems and Executing Arithmetic Operations
Kula F., Özdoğan G., Yetişir M. İ.
3rd International Conference on the Teaching of Mathematics at the Undergraduate Level, 12 - 14 Haziran 2006, (Özet Bildiri)
2005
200535. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geleceğe Yönelik Amaçlarının Matematik ile İlgili Düşüncelerine ve Matematik Başarılarına Etkisi
Kula F., Özdoğan G., Bulut M.
XIV.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 6 - 07 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
2005
200536. Öğretmen Adaylarının Matematik Dersine Yönelik Tutumlarının Lise Altyapıları ve Üniversiteye Giriş Sınavı Tercihleri ile İlişkisi ilköğretim Matematik Öğretmen Adayları Örneği
Bulut M., Kula F., Özdoğan G.
XIV.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi., Türkiye, 6 - 07 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
2005
200537. Matematik Dersine Yönelik Tutumun ve Başarının Cinsiyet ve Öğrenim Türü Değişkenleri Açısından İncelenmesi
Özdoğan G., Bulut M., Kula F.
XIV.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 6 - 07 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
2004
200438. Matematik Öğretiminde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına uygun Çalışma yapraklarının Geliştirilmesi
Özdoğan G., SOYLU D.
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2004, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Matematiksel Dil ve İletişim
YILDIZ F., SARPKAYA AKTAŞ G.
MATEMATİK EĞİTİMİNDE YENİ EĞİLİMLER, ORÇAN KAÇAN MAİDE, Editör, BİDGE Yayınları, Ankara, ss.4-26, 2024
2024
20242. Yapay Zekanın Matematik Eğitiminde Yükselen Rolü
IŞIK M., SARPKAYA AKTAŞ G.
MATEMATİK EĞİTİMİNDE YENİ EĞİLİMLER, ORÇAN KAÇAN MAİDE, Editör, BİDGE Yayınları, Ankara, ss.46-71, 2024
2022
20223. Çocuklarda Matematik Kaygısının Edinimi Gelişimi ve Sürdürülmesi
SARPKAYA AKTAŞ G.
Matematik Kaygısı, Bülent Dilmaç ve Erhan Ertekin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.78-89, 2022
2022
20224. Matematik Eğitiminde Duyuşsal Özelliklerin Ölçülmesi Görüşme, Tutum Ölçekleri, İlgi Ölçekleri, Kaygı Ölçekleri, Yeterlilik Ölçekleri
SARPKAYA AKTAŞ G.
Matematik Eğitiminde Öğrenmelerin Değerlendirilmesi ve Uygulama Örnekleri, Feride Özyıldırım Gümüş, Editör, Nobel, Ankara, ss.233-258, 2022
2022
20225. Matematik Eğitiminde Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Alternatif Araçlar - VI Kavram Haritaları ve Kelime İlişkilendirme Testi
SARPKAYA AKTAŞ G.
Matematik Eğitiminde Öğrenmelerin Değerlendirilmesi ve Uygulama Örnekleri , Feride Özyıldırım Gümüş, Editör, Nobel, Ankara, ss.205-229, 2022
2021
20216. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Yeterlikleri
GENÇTÜRK GÜVEN E., SARPKAYA AKTAŞ G.
Sosyal Bilgiler Öğretimi, Mustafa Safran, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.49-66, 2021
2021
20217. Cebirin Tarihi
SARPKAYA AKTAŞ G.
Uygulama Örnekleriyle cebirsel Düşünme ve Öğretimi, Gülfem Sarpkaya Aktaş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-23, 2021
2020
20208. Hacim Ölçme ve Öğretimi
SARPKAYA AKTAŞ G.
Geometri ve Ölçme Öğretimi: Tanımlar, Kavramlar ve Etkinlikler, Prof. Dr. Erhan Ertekin- Doç.Dr. Melihan Ünlü, Editör, Pegem Akadeni, Ankara, ss.677-702, 2020
2020
20209. Etkili Matematik Öğretimi ile Oluşturulan Beceriler
SARPKAYA AKTAŞ G.
Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Melihan ÜNLÜ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.47-69, 2020
2019
201910. Yüzde Gösterimi ve Öğretimi
SARPKAYA AKTAŞ G.
Kuramdan Uygulamaya Etkinlik Örnekleriyle Sayıların Öğretimi, Erhan ERTEKİN ve Melihan ÜNLÜ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.404-420, 2019
2019
201911. Cebirin Tarihi
SARPKAYA AKTAŞ G.
Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi, Gülfem Sarpkaya Aktaş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-22, 2019
2017
201712. Cebirsel Görevlerin Bilişsel İstem Seviyeleri- Ders Kitabı ve uygulama
Sarpkaya Aktaş G.
Lambert Academic Publishing, Augsburg, 2017
2017
201713. Matematik Öğretiminde Somut Materyaller ve Tasarımları
SARPKAYA AKTAŞ G.
Pegem Akademi, Ankara, 2017
2012
201214. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Yeterlikleri
GENÇTÜRK E., SARPKAYA AKTAŞ G.
Sosyal Bilgiler öğretimi, Mustafa Safran, Editör, Pegem Akademi, ss.49-66, 2012