Arş. Gör. Dr. FATMA KARAÇOBAN


Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Sınıf Öğretmenliği


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Program Geliştirme, Eğitim Programları ve Öğretim, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: Fatma KARAKUŞ, Fatma KARAÇOBAN

E-posta: fkaracoban@cu.edu.tr
Diğer E-posta: fatmakaracoban@gmail.com
İş Telefonu: +90 322 338 6076 Dahili: 68
Web: https://avesis.cu.edu.tr//fkaracoban
Posta Adresi: Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Teras Kat

Metrikler

Yayın

47

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

5

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

6

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

11

Proje

5

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2012 - 2019

2012 - 2019

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye

2010 - 2012

2010 - 2012

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, İlköğretim, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

2004 - 2008

2004 - 2008

Lisans

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Dersine Yönelik Öğretim Programı Geliştirme Çalışması

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları Ve Öğretim

2012

2012

Yüksek Lisans

Sınıf Öğretmenlerinin Empatik Beceri Düzeylerinin Sosyo-Demografik Değişkenlere Ve Tercih Edilen Disiplin Türlerine Göre İncelenmesi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü;/Sınıf Öğretmenliği

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2017

2017

Akademik Okul Çalıştayları

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Çukurova Üniversitesi-PegemA Yayıncılık

2016

2016

Alan Uzmanlarıyla Nitel Temelli Araştırmalara Yolculuk

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Uludağ Üniversitesi (TÜBİTAK PROJESİ)

2013

2013

Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi-Nvivo 10

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Anı Yayıncılık Eğitim ve Danışmanlık

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Program Geliştirme

Eğitim Programları ve Öğretim

İlköğretim

Sınıf Öğretmenliği

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2010 - Devam Ediyor

2010 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim

Akademi Dışı Deneyim

2015 - 2016

2015 - 2016

Değişim Öğrencisi

Üniversite, Gent Universitesi, Eğitim Bilimleri, Değişim Öğrencisi

2015 - 2016

2015 - 2016

Doktora Öğrencisi

Ghent University, Doktora Öğrencisi

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim

Eğitime Giriş

Öğretim Teknolojileri

Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri

Birleştirilmiş Sınıflı İlkokullarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Gelişim Semineri-Aksaray

Kurumsal Temsil, Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye, Aksaray, 2023 - 2023

Birleştirilmiş Sınıflı İlkokullarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Gelişim Semineri-Istanbul

Kurumsal Temsil, Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye, İstanbul, 2023 - 2023

Birleştirilmiş Sınıflı İlkokullarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Gelişim Semineri-Adıyaman

Kurumsal Temsil, Milli Eğitim Bakanlığı , Türkiye, Adıyaman, 2022 - 2022

Makaleler

Tümü (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (2)
Scopus (5)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Preparing Teachers for Multilingual Classrooms: Voices of Teacher Educators and  Teachers  in  the  U.S.

Karaçoban F., Coady M.

13th  International  Congress on Curriculum and Instruction, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 25 Ekim - 28 Kasım 2025, ss.410-413, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. Evaluation of the Mentoring Program for Teachers in Rural Areas Affected by Disasters: Perspectives of Mentor and Mentee

Koyuncu F., Bakioğlu M., Karaçoban F., Ekinci Mechik M.

34th European Conference on Educational Research, Belgrade, Sırbistan, 8 - 12 Eylül 2025, ss.1, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Tekin G., Efendioğlu A., Karaçoban F.

12. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK-2021), Ankara, Türkiye, 17 - 18 Aralık 2021, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

4. Investigation of the Mediating Effect of Humor Styles on the Relationship Between Cognitive Flexibility and Interpersonal Problem Solving Skills

Yerlikaya E. E., Karaçoban F.

VIII. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI-EPOK 2021), Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.1, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

5. İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin Akıl ve Zeka Oyunlarına Yönelik Görüşleri

Kahraman T., Karaçoban F., Efendioğlu A.

VIII. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI-EPOK 2021), Burdur, Türkiye, 25 - 27 Mart 2021, ss.1, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

6. PERCEPTIONS OF PROSPECTIVE TEACHERS ABOUT LEARNING AND EVALUATION PROCESSES WITHIN THE CONSTRUCTIVIST UNDERSTANDING

KARAKUŞ F., ÇİLİNGİR E., İFLAZOĞLU SABAN A.

7th International Congress on Curriculum and ınstruction, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, ss.179-180, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. AN ACTION RESEARCH TO CURRICULUM DEVELOPMENT FOR THE MULTIGRADE CLASSROOM TEACHING COURSE

KARAKUŞ F., KARAKUŞ M.

7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, ss.257-258, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Ortaöğretim Öğrencilerinde Direnç Davranışlarının, Okul Yaşam Kalitesi Algısının ve Okula Aidiyet Duygusunun İncelenmesi

KARAKUŞ F., SARI M.

VI. Uluslararası eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Assessment of faculty members’ teaching competencies scale (Afmtcs): Validity and reliability study

Doğanay A., Yeşilpınar Uyar M., Dinçer S., Karakuş F.

6th International Conference on Curriculum and Instruction, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.221-224, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Perception of faculty members’ teaching competencies scale (Pfmtcs): Validity and reliability study

Doğanay A., Yeşilpınar Uyar M., Karakuş F., Dinçer S.

6th International Conference on Curriculum and Instruction, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.225-228, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Sınıf öğretmeni adaylarının grupla çalışma sürecine ilişkin algıları

KARAKUŞ F., YEŞİLPINAR UYAR M.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1883-1894, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

12. Motivation of the Secondary School Students towards Science Learning: A Mixed Method Study

KARAKUŞ F., KARADUMAN B., BALBAĞ M. Z.

27th International Congress on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Examining Education Faculty Students? Levels of Satisfaction in Terms of Different Variables

YEŞİLPINAR UYAR M., KARAKUŞ F., DOĞANAY A.

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2017, ss.107-108, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Teaching Competencies of Teaching Staff: A Case Study

YEŞİLPINAR UYAR M., DOĞANAY A., KARAKUŞ F.

5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Muğla, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2017, ss.105-106, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Proje Görevlerini Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Süreçlerine İlişkin Eğitim Gereksinimleri

YEŞİLPINAR UYAR M., KARAKUŞ F.

VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Educational needs of social sciences teachers for planning, implementation and evaluation processes of project tasks

YEŞİLPINAR UYAR M., KARAKUŞ F.

International Symposium on Social Studies Education VI, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.76-77, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Küresel Vatandaşlık İle Farklılıklara Saygı Düzeyleri Arasındaki İlişki

BALBAĞ N. L., KARAKUŞ F.

VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. Instructors? Perceptions On The Concepts Of ?syllabus? And ?instruction?: A Metaphorical Study

KARAKUŞ F., ÇİLİNGİR E.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2017), Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2017, ss.3330-3331, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. Identifying The Educational Needs Of Teachers In The Process Of Proposing A Comenius Project

KARAKUŞ F., YEŞİLPINAR UYAR M., BALBAĞ N. L.

26th International Congress on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Dersine Yönelik İhtiyaç Analizi

KARAKUŞ F.

IV. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

21. ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF ÖĞRETMENİ OLMAYA YÖNELİK YETERLİK ALGILARI

KARAKUŞ F., GÖZ BALBAĞ N. L.

XVIII. AMSE-AMCE-WAER CONGRESS, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, cilt.11, ss.1, (Özet Bildiri)

2015

2015

22. Investigation of Teaching In Multigrade Classes Lesson According to Perceptions of Teacher and Teacher Candidate .

KARAKUŞ F., KARAKUŞ M.

3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.121-123, (Özet Bildiri)

2015

2015

23. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA ÖĞRETİM DERSİNİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRETMEN ADAYI ALGILARINA GÖRE İNCELENMESİ

KARAKUŞ M., KARAKUŞ F.

3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

24. Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Disiplinlerarası Program Tasarımına Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi

KARAKUŞ M., TURHAN B., KARAKUŞ F.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.98, (Özet Bildiri)

2014

2014

25. Öğretmen Adaylarinin Eğitim Bilimine Giriş Dersindeki Temel Kavramlarla İlgili Bilişsel Yapilarinin Belirlenmesi

KARAKUŞ M., KARAKUŞ F.

III. ULUSAL EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2011

2011

27. Öğretmen Adaylarının Eğitme-Öğretme Özyetkinlik Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

TÜMKAYA S., BAL L., KARAÇOBAN F.

I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.124, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Farklı İhtiyaçlar, Ortak Hedefler: Birleştirilmiş Sınıflarda Farklılaştırılmış Öğretim

Karaçoban F.

Güncel Alan Eğitimi Araştırmaları VII, Akın Efendioğlu,Tugay Akbulut, Editör, Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.139-164, 2025

2021

2021

2. Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları

Efendioğlu A., Karaçoban F.

Öğretim İlke ve Yöntemleri, Murat TUNCER, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.48-79, 2021

2021

2021

3. Dünyada Birleştirilmiş Sınıflar

Karaçoban F.

İLKOKULDA ALTERNATİF EĞİTİM UYGULAMALARI, Nihal YILDIZ YILMAZ, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.81-106, 2021

2021

2021

4. Hayat Bilgisi Öğretiminde Otantik Öğrenme Yaklaşımı

Karaçoban F.

Güncel Yaklaşımlara Dayalı Etkinlik Örnekleriyle Hayat Bilgisi Öğretimi, Aslı GÜNDOĞAN,Zeynep KILIÇ, Editör, Vizetek , Ankara, ss.163-193, 2021

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

The Carolina Association for Bilingual Education (CarABE)

Üye

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

The American Educational Research Association (AERA)

Üye

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Eğitim Programları ve Öğretim Derneği

Üye



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016

01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016

4th INTERNATIONAL CONFERENCE on CURRICULUM and INSTRUCTION

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016

01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016

XVIII. AMSE-AMCE-WAER CONGRESS

Katılımcı

Eskişehir-Türkiye

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

3th INTERNATIONAL CONFERENCE on CURRICULUM and INSTRUCTION

Katılımcı

Adana-Türkiye

01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014

01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014

XI. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ

Katılımcı

Adana-Türkiye

01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014

01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014

III. ULUSAL EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ

Katılımcı

GAZİANTEP-Türkiye

01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013

01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013

EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİMDEN YANSIMALAR

Katılımcı

ADANA-Türkiye

01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012

01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012

II. ULUSAL EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM KONGRESİ

Katılımcı

BOLU-Türkiye

01 Ekim 2011 - 01 Ekim 2011

01 Ekim 2011 - 01 Ekim 2011

I. INTERNATIONAL CONGRESS ON CURRICULUM AND INSTRUCTION

Katılımcı

ESKİŞEHİR-Türkiye

Burslar

2023 - 2024

2023 - 2024

2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı

TÜBİTAK