Öğr. Gör. Dr. CEMİLE BUĞRA


Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu

Yabancı Diller Yüksekokulu


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Dil Ve Dilbilim, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci), Dilbilim, Sosyal Bilimler (Soc), Sanat Ve Beşeri Bilimler


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi

Metrikler

Yayın

16

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

87

H-İndeks (Scholar)

3

Proje

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2018 - 2024

2018 - 2024

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Türkiye

2020 - 2020

2020 - 2020

Doktora

Högskolan Dalarna, Teacher Training with Subject Specialization, English Studies, Exchange Student, İsveç

2014 - 2016

2014 - 2016

Yüksek Lisans

Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

2006 - 2011

2006 - 2011

Lisans

Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2016

2016

Yüksek Lisans

Teachers' Beliefs and Perceptions about Creative Writing in EFL Classes

Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2025

2025

Fourth Internatioanl Language For All Conference (LFAC 2025 supported by TÜBİTAK)

Mesleki Eğitim

Çukurova Üniversitesi

2025

2025

DEDAK (Language Education Evaluation and Accreditation Board) Reviewer Training- Module 2

Mesleki Eğitim

DEDAK (Language Education Evaluation and Accreditation Board)

2025

2025

DEDAK (Language Education Evaluation and Accreditation Board) Reviewer Training- Module 1

Mesleki Eğitim

DEDAK (Language Education Evaluation and Accreditation Board)

2025

2025

"Essence of Youth Work with Vulnerable Youth" Erasmus+ Key Action 1: Learning Mobility of Individuals - Training Course for Youth Workers, funded by the Erasmus+ Programme of the European Commission, Hungary

Mesleki Eğitim

Élményakadémia KHE/ Academy of Experience

2025

2025

Oxford Professional Development Event: OUP Workshop Festival

Mesleki Eğitim

Oxford University Press

2025

2025

"Let’s get intercultural" Erasmus+ Key Action 1: Learning Mobility of Individuals - Training Course for Youth Workers, funded by the Erasmus+ Programme of the European Commission, Slovenia

Mesleki Eğitim

Mladinski center Dravinjske doline (Youth center of Dravinja Valley

2025

2025

"Step into Cooperation Partnerships Training Course" (Erasmus+Youth in Action Programme), Key Action 2: Cooperation among Organizations and Institutions, funded by the Erasmus+ Programme of the European Commission, Estonia

Mesleki Eğitim

Estonian National Agency

2024

2024

Third International Language-for-All Conference (LFAC ’24) supported by TÜBİTAK

Mesleki Eğitim

Çukurova Üniversitesi

2024

2024

DGfS Summer School 2024 “Form-meaning mismatches in spoken and visual communication”

Mesleki Eğitim

Department of Linguistics, Georg-August-University of Göttingen, Germany

2023

2023

Second International Language-for-All Conference (LFAC '23)

Mesleki Eğitim

Çukurova Üniversitesi

2023

2023

7th International Conference on Research in Teaching and Education, Oxford, UK

Mesleki Eğitim

RTECONF by Acavent

2023

2023

The 56th IATEFL Conference and Exhibition, Iatefl Harrogate 2023, UK

Mesleki Eğitim

IATEFL

2022

2022

First International Language-for-All Conference (LFAC '2022)

Mesleki Eğitim

Çukurova Üniversitesi

2020

2020

The Leadership Management Program

Eğitim Yönetimi ve Planlama

TESOL International Association - Sponsored by the Office of English Language Programs, U.S Department of State

2019

2019

“TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı” - Sosyal Bilimler Alanındaki Yüksek Lisans Ve Doktora Öğrencilerine Yönelik İngilizce Bilimsel Makale Yazım Ve Yayınlama Kursu

Mesleki Eğitim

Trabzon Üniversitesi

2019

2019

GlobELT 2019: 5th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language

Mesleki Eğitim

GlobELT

2018

2018

International Doctoral Summer School: Developing as a TESOL Researcher, University of Malta - Organized jointly with the University of Graz, Austria

Mesleki Eğitim

University of Malta

2018

2018

Propell Workshop for the TOEFL IBT Test (Listening, Reading, Speaking, Writing)

Ölçme ve Değerlendirme

ETS Global

2016

2016

Making English Come Alive, Summer Institute for English Teachers, Nevşehir/Turkey

Mesleki Eğitim

The U.S Embassy Ankara

2014

2014

Etkili İletişim İle Etkin İş Yaşamı Eğitimi

Kişisel Gelişim

Adana Avrupa Birliği İş Geliştirme Merkezi (ABİGEM)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Yabancı Diller Eğitimi

İngilizce Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Öğretim Görevlisi

Çukurova Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu

2011 - 2013

2011 - 2013

Okutman

Erciyes Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu, Temel İngilizce Bölüm Başkanlığı

Makaleler

Tümü (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (1)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Investigating Identity Construction Processes of PreService English Language Teachers in a Turkish Context: A Pilot Study

BUĞRA C., AKÇAYOĞLU M.

7th International Conference on Research in Teaching and Education, Oxford, İngiltere, 25 - 27 Ağustos 2023, ss.1-18, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

2. Exploring the Ways and Outcomes of Using Story Books and Adapted Films in EFL Classes

Sucak D., Buğra C.

First International Language-for-All Conference, Adana, Türkiye, 21 - 22 Ekim 2022, ss.156-166, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

3. A collocational Analysis of Reading Texts in EFL Coursebooks

Dinçer A., Buğra C., Serindağ E.

INCOL-2019 International Congress of Languages, Adana, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2019, ss.34-48, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

4. Raising Pre-service English Language Teachers’ Research Literacy Competencies in a Teacher Education Program

Mirioğlu M., Buğra C.

The European Conference on Language Learning 2019, London, İngiltere, 19 - 21 Temmuz 2019, ss.193-200, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

Kitaplar

2024

2024

1. Integrating Intercultural Communicative Practices and Competencies in EFL Classes: Participatory Action Research

Gündoğdu N., Buğra C.

Perspectives on English Language Education: Insights from Cukurova University School of Foreign Languages, ÖZKAN YONCA,ÖZDEMİR YILMAZER MERYEM, Editör, Blackswan Publishing, Ankara, ss.145-173, 2024

2024

2024

2. The Journey of CU SoFL Magazine Online: Exploring a Project-based Language Teaching Approach in an EFL Context

Buğra C.

Perspectives on English Language Education: Insights from Cukurova University School of Foreign Languages, ÖZKAN YONCA,ÖZDEMİR YILMAZER MERYEM, Editör, Blackswan Publishing, Ankara, ss.61-84, 2024

2019

2019

3. What If We Involve Students in Syllabus Design in an Elective Academic Translation Skills Course?

ZEREYALP S. A., BUĞRA C.

Energizing Teacher Research, Dikilitaş K., Wyatt M., Burns A., Barkhuizen G., Editör, Iatefl, No 2 ? 3 The Foundry Business Park, Seager Road, Faversham, Kent Me13 7F, Kent, ss.111-121, 2019

2019

2019

4. Enhancing Higher Order Thinking Skills through Scaffolding Strategies in an EFL Context

BUĞRA C., Ievenko Kunt O.

Energizing Teacher Research, Dikilitaş K., Wyatt M., Burns A., Barkhuizen G., Editör, Iatefl, No 2 ? 3 The Foundry Business Park, Seager Road, Faversham, Kent Me13 7F, Kent, ss.143-152, 2019

2018

2018

5. A Journey into the Exploration of the Self through Developing Self-reflective Skills in an EFL Context

Buğra C.

Empowering Teacher-Researchers, Empowering Learners, Barkhuizen G.,Burns A.,Dikilitaş K. and Wyatt M., Editör, Iatefl, No 2-3 The Foundry Business Park, Seager Road, Faversham, Kent Me13 7F, London, ss.79-89, 2018

2017

2017

6. On the Way to Becoming Effective Listeners through Peer Listening

Gündoğdu N., Buğra C.

DEVELOPING INSIGHTS INTO TEACHER-RESEARCH, Burns A.,Dikilitaş K.,Smith R.,Wyatt M., Editör, Iatefl, London, ss.151-160, 2017

2016

2016

7. Using Creative Writing Activities as a Trigger for Active Participation

Buğra C.

Teachers Engaging Action Research, Dikilitaş K.,Wyatt M.,Hanks J.,Bullock D., Editör, Iatefl, London, ss.117-124, 2016