Dr. Öğr. Üyesi MERYEM AKÇAYOĞLU
Araştırmacı kurumdan ayrılmıştır
Ana Sayfa
Eğitim Bilgileri
Araştırma Alanları
Akademik İdari Deneyim
Yayınlar & Eserler
Proje & Patent & Tasarım
Bilimsel & Mesleki Faaliyetler
Başarılar & Tanınırlık
Duyurular & Dokümanlar
İletişim
Özgeçmiş Dosyası İndir
Türkçe
English
Çukurova Üniversitesi
Akademik Veri Yönetim Sistemi
English
Akademik Veri Yönetim Sistemi
English
Yayınlar & Eserler
Yayın Ağı
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
The Effect of Etymological Instruction on Receptive and Productive Vocabulary Learning of Adult EFL Learners in Turkey1
Mahmoudi T.
,
Mirioğlu M.
Athens Journal of Philology
, cilt.7, sa.2, ss.89-114, 2020 (Hakemli Dergi)
INVESTIGATING THE IMPORTANCE LEVEL AND UTILIZATION OF VOCABULARY LEARNING STRATEGIES AMONG TURKISH EFL LEARNERS
Yolcu M.
,
Mirioğlu M.
AJUE
, cilt.16, sa.1, ss.32-45, 2020 (Hakemli Dergi)
THE VOCABULARY LEARNING STRATEGIES OF HIGH SCHOOL EFL LEARNERS.
Yıldız E.
,
MİRİOĞLU M.
Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.6, ss.68-87, 2019 (Hakemli Dergi)
Vocabulary Learning Strategies of Turkish High School EFL Learners
Yıldız E.
,
Mirioğlu M.
Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.6, ss.68-87, 2019 (Hakemli Dergi)
Reflecting on the English as Additional Language (EAL) Learning Process of Two Refugee Pupils in the Context of the UK:Teachers' Perspectives
Abkar S.
,
MİRİOĞLU M.
International Journal of Education, Training and Learning
, cilt.3, sa.1, ss.1-7, 2019 (Hakemli Dergi)
Lexical Modifications in Teacher Talk of Native and Non-Native Speakers in EFL Classrooms
Ünel A.
,
MİRİOĞLU M.
International Journal of Arts and Sciences,
, cilt.8, sa.6, ss.1-10, 2015 (Hakemli Dergi)
Syntactical Modifications in Teacher Talk of Native and Non-Native Speakers in EFL Classrooms.
Ünel A.
,
MİRİOĞLU M.
Theory and Practice of Second Language Acquisition
, cilt.1, sa.1, ss.125-141, 2015 (Scopus)
The Relationship between Proficiency in a Foreign Language and Critical Thinking Skills
MİRİOĞLU M.
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.24, sa.2, ss.27-34, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Perceptions of EFL Instructors on Negotiation of Meaning Strategies from an ELF Perspective
Yağar K.
,
Mirioğlu M.
The European Conference on Education 2019 Official Conference Proceedings, London, Birleşik Krallık, 19 - 21 Temmuz 2019, ss.1-13
Raising Pre-service English Language Teachers’ Research Literacy Competencies in a Teacher Education Program
Mirioğlu M.
,
Buğra C.
The European Conference on Language Learning 2019 Official Conference Proceedings, London, Birleşik Krallık, 19 Temmuz 2019 - 21 Haziran 2020, ss.1-8
Reflections on the English as Additional Language (EAL) Learning Process of Two Refugee Pupils in the Context of the UK and Turkey: Teachers' Perspectives
Abikar S. A.
,
MİRİOĞLU M.
CUELT2019 Cukurova International ELT Teachers Conference (5th), Adana, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2019, ss.1-7
Bilirkişi Raporları
L2 LEARNERS? PERCEPTIONS OF USING L1 IN EFL CLASSROOMS"
MİRİOĞLU M.
Selçuk Üniversitesi, ss.17, Konya, 2019
Corpus Based Authenticy Analysis of Language Teaching Corsebooks
MİRİOĞLU M.
Nevşehir Çıkar Gözetmeyen Kuruluş, ss.20, Nevşehir, 2017
Metrikler
Daha fazla metrik
Yayın
15
Proje
5
Tez Danışmanlığı
7
Açık Erişim
1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları