Doç. Dr. NEVAL AKÇA BERK


Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Sosyal Bilgiler Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Sosyal Bilimler Eğitimi, Tarih Eğitimi, Eğitimde Yaratıcı Drama

E-posta: nakca@cu.edu.tr
Web: https://avesis.cu.edu.tr//nakca
Ofis: Dekanlık Binası
Posta Adresi: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Sarıçam ADANA

Metrikler

Yayın

88

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

9

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Proje

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2008 - 2012

2008 - 2012

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Tarih Eğitimi , Türkiye

2004 - 2008

2004 - 2008

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Türkiye

1999 - 2003

1999 - 2003

Lisans

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2012

2012

Doktora

Ortaöğretim 11. Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Tarihsel Canlandırma Uygulaması: Bir Eylem Araştırması

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Tarih Eğitimi

2007

2007

Yüksek Lisans

Demokrat Parti İktidarından 1980 İhtilaline Eğitim Politikaları ve Bu Politikaların Tarih Ders Kitaplarına Yansıması Sürdürülebilir Kalkınma

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2014

2014

NVİVO Temel Eğitimi

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Nitel Araştırma Merkezi

2014

2014

Sosyal Bilimler Alanında Proje Yazma Eğitimi

Eğitim Yönetimi ve Planlama

TÜBİTAK-Ankara Üniversitesi

2013

2013

Artık Nesnelerden Çalgı Yapımı ve Orff Yaklaşımına Giriş

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Çağdaş Drama Derneği

2011

2011

Playback Tiyatroya Giriş

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Çağdaş Drama Derneği

2010

2010

Tolerance Building through History Education in Georgia

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Georgian Association of History Educators (GAHE)

2009

2009

Historical Recreation as an Educational Project- from training to action

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Centro de Formaçao

2008

2008

MEB Özel Doğaç Yaratıcı Drama Liderliği/ Eğitmenliği Kursu

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Çağdaş Drama Derneği

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Sosyal Bilimler Eğitimi

Tarih Eğitimi

Eğitimde Yaratıcı Drama

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

2014 - 2018

2014 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

2013 - 2014

2013 - 2014

Araştırma Görevlisi Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü

2007 - 2012

2007 - 2012

Araştırma Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi

2006 - 2007

2006 - 2007

Araştırma Görevlisi

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2012 - Devam Ediyor

2012 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi Doktor

Çukurova Üniversitesi, Araştırma Görevlisi Doktor

2007 - 2012

2007 - 2012

Araştırma Görevlisi

Gazi Üniversitesi, Araştırma Görevlisi

2006 - 2007

2006 - 2007

Araştırma Görevlisi

Çukurova Üniversitesi, Araştırma Görevlisi

Makaleler

Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (7)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (8)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Tarih Eğitiminde Uygulama Sonuçları ile Alternatif Bir Öğretim Aracı: Kanıt Terazisi

AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F.

IX. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. Ortaokul öğrencilerinin gözünden Mehmet Âkif: Hangi yönleriyle tanıyorum?

Ak M. M., Destegüloğlu B., Akça Berk N.

III. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu , Konya, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2022, ss.59-61, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. TARİH DERS KİTAPLARINDA BAĞLAMSALLAŞTIRMAYA BAKIŞ:MALAZGİRT SAVAŞI ÖRNEĞİ

AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F.

VI. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. CUMHURİYET BAYRAMI ONUNCU YIL KUTLAMALARININ YEREL BASINDA YANKILARI: ADANA İLİ ÖRNEĞİ

ÖZÇELİK Ş., AKÇA BERK N.

I. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, ss.615-634, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

6. TARİH DERS KİTABINDA YER ALAN SORULAR VE TARİHSEL ANLATILARA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME

AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F.

I. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

7. Can the Historical Reenactment be a Tool for Transfer of Cultural Identity and Social Memory?

AKÇA BERK N.

Historical Reenactments and the New Ways of Enacting History.Interdisciplinary Dialogues, Madrid, İspanya, 1 - 03 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Toplumsal Belleğİn Aktarımında Bir Araç Olarak Tarihsel Canlandırma: Türkiye’de Uygulama Örnekleri

AKÇA BERK N.

V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 Mayıs - 12 Ekim 2018, ss.686-697, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

9. İNSAN, ZAMAN VE MEKÂN: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAĞLAMSALLAŞTIRMA BECERİLERİ

GÜLTEKİN F., AKÇA BERK N.

V. Uluslarası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.775-791, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

10. İnsan, Zaman Ve Mekân: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bağlamsallaştırma Becerileri

AKÇA BERK N., Gültekin F.

V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.23, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

11. Tarihi Miras Onlar İçin Ne Anlam İfade Ediyor?: Ortaokul Öğrencilerinin Tarihi Mirasa İlişkin Farkındalıklarına Yönelik Bir Değerlendirme

AKÇA BERK N., BERK F., GÜLTEKİN F.

II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi- Multicongress Adana, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.216-230, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

12. Toplumsal Bellek Bağlaminda 5 Ocak Adana’nin Kurtuluş Günü Kutlamalarinin Yeni Adanave Türk Sözü Gazetelerine Yansimalari

ÖZÇELİK Ş., AKÇA BERK N.

II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi-Multicongress Adana, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Sorgulamaya Yönelik Bir Adım: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öncül ve Sonuçlara Yaklaşımı

TİFTİKÇİ M. Ş., AKÇA BERK N.

I. International Teacher Education and Accreditation Congress, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017, ss.49-50, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. KKTC ve Türkiye Ders Kitaplarında Ortak tarih: Ortaöğretim Tarih Ders Kitaplarının Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi

AKÇA BERK N., Çençen N.

International Symposium On Social Sciences (Uluslar arası Sosyal Bilimler Sempozyumu), Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

15. GEÇMİŞİ DENEYİMLEMEK: TARİH DERSİNDE UYGULANABİLECEK TARİHSEL CANLANDIRMAYA İLİŞKİN TARİH ÖĞRETMENLERİ GÖRÜŞLERİ

AKÇA BERK N.

International Congress Of Eurasian Social Sciences (ICOESS), Antalya, Türkiye, 06 Nisan 2016 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Geçmişi Deneyimlemek?Ama Nasıl?: Tarihsel Canlandırmaya İlişkin Öğretmen Görüşleri

AKÇA BERK N.

International Congress Of Eurasian Social Sciences, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

17. TARİH ÖĞRETİMİ VE KÜLTÜREL MİRAS BAĞLAMINDA YAŞADIĞIM ŞEHRİN HİKÂYESİNİ ÖĞRENMEK

AKÇA BERK N.

IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumuna (UTES IV), Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)

2016

2016

18. Tarih Öğretimi ve Kültürel Miras Bağlamında Yaşadığım Şehrin Hikayesini Öğrenmek

AKÇA BERK N.

IV INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON HISTORY EDUCATION, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

19. PROJECT TALOK-O: In order to Bring Up Secondary School Students' Perceptions of History Using Historical Reenactment and Effectiveness

AKÇA BERK N., Berk F.

International Journal of Arts & Sciences? (IJAS) International Conference for Education, Münih, Almanya, 21 - 24 Haziran 2016, ss.1, (Özet Bildiri)

2015

2015

20. Tarihi Canlı Tutmak: Müzelerde Uygulanan Birinci ve Üçüncü Kişi Anlatım Türleri İle Birinci ve Üçüncü Kişi Anlatım Türlerinin Birlikte Kullanıldığı Uygulamalar

ATA B., AKÇA BERK N.

Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye’xxde Müzecilik Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.259-266, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

21. The Perception of Time and Place in History: The Application of TALOK-O Project in Class

AKÇA BERK N., Gültekin F., Berk F.

International Journal of Arts & Sciences? (IJAS) International Conference for Education, Barselona, İspanya, 23 - 26 Mayıs 2016, ss.1, (Özet Bildiri)

2015

2015

22. Tarihi Canlı Tutmak: Müzelerde Uygulanan Anlatım Türleri

AKÇA BERK N., ATA B.

Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye'de Müzecilik: Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.91, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

23. Yeni Adana ve Türk Sözü Gazetelerine Göre Adana da Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri 1950 1966

AKÇA BERK N., DEMİRTAŞ B.

I. Uluslararası Tarihte Adana ve Çukurova Sempozyumu, Adana, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

24. Müze eğitimi kapsamında müzede yaratıcı drama

ÇULHA ÖZBAŞ B., AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F.

Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye’xxde Müzecilik: Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 18 Ocak 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

25. ?HOCAM??. NE DEMEK?? 8, 11 VE LİSANS 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İNKILÂP TARİHİNE YÖNELİK KAVRAMLARA İLİŞKİN BİLGİLERİ

AKÇA BERK N., Berk F., GÜLTEKİN F.

III. International Symposium on History Education, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)

2014

2014

26. ”Hocam..... Ne Demek?” 8, 11 ve Lisans 1. Sınıf Öğrencilerinin İnkılâp Tarihine Yönelik Kavramlara İlişkin Bilgileri

AKÇA BERK N., BERK F., GÜLTEKİN F.

III. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

28. 1071 Malazgirt Savaşı Nasıl Canlandırılmalı?

AKÇA BERK N.

VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.3, (Özet Bildiri)

2013

2013

29. Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Tarihi Miras Kavramına İlişkin Görüşleri

AKÇA BERK N., Berk F.

VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.6, (Özet Bildiri)

2013

2013

30. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarında Avrupa Birliği İmajı: Çukurova Üniversitesi Örneği

AKÇA BERK N.

II. Uluslar arası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 26 Nisan - 28 Mayıs 2013, ss.3, (Özet Bildiri)

2011

2011

31. 1950’DEN GÜNÜMÜZE HÜKÜMET PROGRAMLARINDA YER ALAN EĞİTİM POLİTİKALARININ NİTELİĞİ: Bir İçerik Analizi

ÇUKUROVA B., AKÇA BERK N.

I. Uluslararası Tarih Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 6 - 09 Nisan 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

32. 1950?den Günümüze Hükümet Programlarında Yer Alan Eğitim Politikalarının Değerlendirilmesi: Bir İçerik Analizi

AKÇA BERK N., Çukurova B.

I. Uluslararası Tarih Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 6 - 09 Nisan 2011, ss.3, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

33. The topics students have difficulty in understanding and learning in history course

Gultekin F., Berk N. A.

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2803-2807, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

2011

2011

34. The topics that students are curious about in the history lesson

Berk N., Gultekin F.

3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2785-2791, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

35. Ortaöğretim T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Şiir Kullanımı ve Öğretmenlerin Şiir kullanımına ilişkin Görüşleri

AKÇA BERK N., Çençen N.

I. Uluslar arası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2010, ss.5, (Özet Bildiri)

2009

2009

37. Tarih Öğretimi İçin Yaratıcı Ortamlar

AKÇA BERK N., Şengül Bircan T.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.20-30, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

38. Lise Tarih Derslerinde Otantik Etkinliklerin Uygulanması ve Sorunları

AKÇA BERK N., ATA B.

Eğitimde Yeni Yönelimler- V Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.390-400, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

39. 1950-1960 Yılları Arasında İktidarda Bulunan Demokrat Parti Eğitim Politikası ve Yasaklanan Kitaplar

ÇUKUROVA B., AKÇA BERK N.

III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2007, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2008

2008

41. Oyunlarla Tarih Öğretimi

AKÇA BERK N., Gültekin F., Şengül Bircan T.

Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.558-562, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Çocuk ve Müze

AKÇA BERK N.

Türkiye Çoçuk Yıllığı 100 Yılın Çocukluk Tarihi, KARAGÜL SEDAT, Editör, Çocuk Vakfi Yayınları, İstanbul, ss.1731-1748, 2024

2023

2023

2. Samuel Sam Wineburg

AKÇA BERK N.

Yurtdışında Tarih Eğitimi, Prof. Dr. Bahri Ata, Prof. Dr. Adnan Altun, Prof. Dr. Selahattin Kaymakcı, Editör, İBER Akademi Yayınları, İstanbul, ss.1021-1034, 2023

2023

2023

3. TARİH EĞİTİMİNİ TEKNOLOJİYLE DÖNÜŞTÜRMEK: TARİH EĞİTİMİNDE BAĞLAMSALLAŞTIRMA İÇİN TEKNOLOJİ (TEBİT) PROJESİ

AKÇA BERK N.

TARİH EĞİTİMİNDE BİR EKOL: PROF. DR. MUSTAFA SAFRAN’A ARMAĞAN, Prof. Dr. Necdet HAYTA Prof. Dr. Bahri ATA Prof. Dr. Hüseyin KÖKSAL Doç. Dr. Tuğba BELENLİ Arş. Gör. Selen YAKAR, Editör, BERİKAN YAYINEVİ, Ankara, ss.807-828, 2023

2022

2022

4. Use of Digital Historical Material and Alternative Teaching Tools in History Lessons Project TEBIT

AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F., ÜSTÜNDAĞ M. T., KAYMAKCI S., KARABAĞ Ş. G., GÜNEŞ E.

Cases on Historical Thinking and Gamification in Social Studies and Humanities Education, María Martínez-Hita, Cosme Jesús Gómez Carrasco, Pedro Miralles-Martínez, Editör, IGI Global, Hershey, ss.158-181, 2022

2021

2021

5. DRAMA İLE TARİH ÖĞRETİMİNE AÇILAN PENCERE

AKÇA BERK N., Acar H.

Kuramdan Uygulamaya Ortaokullar İçin TARİH ÖĞRETİMİ, Refik Turan, Osman Akhan, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.266-289, 2021

2020

2020

6. Lise Düzeyi İstiklal Marşı ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri

ŞENGÜL BİRCAN T., AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F., ÖZTAŞ S., GÜNGÖR AKINCI B. A., IŞIK H.

İstiklal Marşı’mız ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri El Kitabı, Selahattin Kaymakçi, Adnan Altun, Neval Akça Berk, Fatma Gültekin, Editör, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara, ss.189-353, 2020

2020

2020

7. İSTİKLÂL MARŞI’NINKABULÜNÜN 99.YILI ANISINA PULTASARLAMA

AKÇA BERK N.

İstiklal Marşımız ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri El Kitabı, Kaymakcı, Selahattin Altun, AdnanAkça Berk Neval Gültekin, Fatma, Editör, Talim Terbiye Kurul Başkanlığı, Ankara, ss.210-211, 2020

2019

2019

8. Tarih Ders Kitaplarında Moğollar ve Cengizhan

Akça Berk N.

Tarih Ders Kitaplarında İmajlar: Devletler, Halklar, Kişiler, Şimşek,A., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.95-115, 2019

2019

2019

9. Otantik Tarihsel Canlandırmaya Alternatif Dijital Tarihsel Canlandırma: Yeşil Ekran Teknolojisinin Tarih Dersinde Kullanılması

AKÇA BERK N.

Tarihin İzinde Bir Ömür Prof.Dr. Nuri Yavuz'a Armağan, Hayta, N.; Demirtaş, B.; Can,M, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.179-197, 2019

2019

2019

10. OTANTİK TARİHSEL CANLANDIRMAYA ALTERNATİF DİJİTAL TARİHSELCANLANDIRMA: YEŞİL EKRAN TEKNOLOJİSİNİN TARİH DERSİNDE KULLANILMASI

AKÇA BERK N.

”Tarihe Adanmış Bir Ömür” Prof. Dr. Nuri Yavuz’xxa Armağan, Prof. Dr. Necdet Hayta-Doç.Dr. Bahattin Demirtaş-Dr. Mustafa Can, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.179-196, 2019

2019

2019

11. Tarih Ders Kitaplarında Moğollar ve Cengizhan

AKÇA BERK N.

Tarih Ders Kitaplarında İmajlar, Prof. Dr. Ahmet Şmşek, Editör, Pegem AKADEMİ, Ankara, ss.95-114, 2019

2019

2019

12. Sosyal Bilgilerde Soru Sorma Becerilerinin Öğretimi

AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F.

Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, Demircioğlu, İsmail Hakkı Kaymakcı, Selahattin Demircioğlu, Ebru, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.685-706, 2019

2018

2018

13. Kültür ve Tarih Eğitimi

GÜLTEKİN F., AKÇA BERK N.

Ağaç Yaşken Eğilir Örneklerle Başarılı Çocuk Eğitimi, Prof. Dr. Süleyman Yılmaz, Editör, Nobel yayınevi, Ankara, ss.94-104, 2018

2017

2017

14. 1950'lerde Tarih Eğitimi

Akça Berk N.

Türkiye'de Tarih Eğitimi, Prof.Dr. Ahmet Şimşek, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.173-197, 2017

2017

2017

15. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Soru Sorma

AKÇA BERK N., Gültekin F.

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni yaklaşımlar III, Prof. Dr. Turan, R ve Doç.Dr. Akdağ,H. , Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.222-238, 2017

2017

2017

16. 1950’lerde Tarih Eğitimi

AKÇA BERK N.

Türkiye’de Tarih Eğitimi, Prof.Dr. Ahmet ŞİMŞEK, Editör, PEGEM AKADEMi, Ankara, ss.173-196, 2017

2017

2017

17. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Soru Sorma

GÜLTEKİN F., AKÇA BERK N.

Sosyal Bilgiler Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar III, Prof.Dr. Refik TURAN, Doç.Dr. Hakan AKDAĞ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.222-238, 2017

2015

2015

18. Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sivil Toplum Kuruluşları

AKÇA BERK N.

Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi, Şimşek A.& Kaymakçı S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.327-343, 2015

2015

2015

19. Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sivil Toplum Kuruluşları

AKÇA BERK N.

Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi, Şimşek A. Kaymakçı S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.327-343, 2015

2014

2014

20. Eğitimde Deney

AKÇA BERK N.

Günümüzde Eğitim, Ata,Bahri Öztürk, Talip, Editör, PegemA Yayıncılık, Ankara, ss.77-79, 2014

2013

2013

21. 12. sınıf Çağdaş Türk ve Dünya Tarihine İlişkin Etkinlik Örnekleri

AKÇA BERK N.

Aktif Tarih Ortamı İçin 100 Etkinlik, Prof. Dr. Bahri ATA, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.70-156, 2013

2013

2013

22. Ortaöğretim Tarih Dersi On İkinci Sınıf Etkinlik Örnekleri

AKÇA BERK N., ŞENGÜL BİRCAN T.

Tarih Öğretmenlerine Yönelik Aktif Tarih Ortamı İçin 100 Etkinlik, Prof.Dr. Bahri ATA, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.127-150, 2013

2012

2012

23. Motiflerdeki Tarih

AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F.

Yenilikçi Tarih Öğretimi Etkinlik Örnekleri, Köksal, H. , Editör, Harf Eğitim Yayıncılık, Ankara, ss.399-407, 2012

2010

2010

24. Tarih Öğretiminde Çok Perspektiflilik

AKÇA BERK N.

Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Safran, M., Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.95-103, 2010

2010

2010

25. Eğitimde Deney

AKÇA BERK N.

Günümüzde Eğitim John Dewey, Ata, B.; Öztürk,T., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.77-79, 2010

2010

2010

26. Tarih Öğretiminde Çokperspektiflilik

AKÇA BERK N.

Tarih Nasıl Öğretilir Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Prof.Dr. Mustafa SAFRAN, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.95-103, 2010

Desteklenen Projeler

2019 - 2024

2019 - 2024

Proje Tebag: Tarih Eğitiminde Bağlamsallaştırma Becerisini Geliştirmeye Dönük Alternatif Öğretim Aracı Geliştirme

TÜBİTAK Projesi , 1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı

Akça Berk N. (Yürütücü)

2021 - 2022

2021 - 2022

Lise Öğrencilerinin Tarihi Mekana Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi Adana ili örneği

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKÇA BERK N. (Yürütücü), Berk F., GÜLTEKİN F.

2015 - 2018

2015 - 2018

İngiltere ve Türkiyede tarih öğretiminin lise düzeyinde karşılaştırmalı bir değerlendirmesi.

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKÇA BERK N. (Yürütücü), BOLAT M. M., ÇUKUROVA B.

2013 - 2016

2013 - 2016

Lise Tarih Öğretmenlerinin Öğretmenlik Özyeterlilik İnançlarını Etkileyen Faktörler

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKÇA BERK N. (Yürütücü)

2013 - 2016

2013 - 2016

İlkokul, Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Atatürk'e İlişkin Algılarının İncelenmesi: Metaforik Bir Çalışma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKÇA BERK N. (Yürütücü)

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2009 - Devam Ediyor

2009 - Devam Ediyor

Tarih Eğitimcileri Birliği Derneği

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Nisan 2015

Nisan 2015

e-KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2014

Aralık 2014

TÜRK TARİH EĞİTİMİ DERGİSİ (TUHED)

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2014

Eylül 2014

TÜRK TARİH EĞİTİMİ DERGİSİ (TUHED)

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2013

Ağustos 2013

Sakarya University Journal of Education

Hakemli Bilimsel Dergi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014

01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014

MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü

Katılımcı

Şanlıurfa-Türkiye