Eğitim Bilgileri
2008 - 2012
2008 - 2012Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Tarih Eğitimi , Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
Ortaöğretim 11. Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Tarihsel Canlandırma Uygulaması: Bir Eylem Araştırması
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Tarih Eğitimi
2007
2007Yüksek Lisans
Demokrat Parti İktidarından 1980 İhtilaline Eğitim Politikaları ve Bu Politikaların Tarih Ders Kitaplarına Yansıması
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2014
2014NVİVO Temel Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Nitel Araştırma Merkezi
2014
2014Sosyal Bilimler Alanında Proje Yazma Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
TÜBİTAK-Ankara Üniversitesi
2013
2013Artık Nesnelerden Çalgı Yapımı ve Orff Yaklaşımına Giriş
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Çağdaş Drama Derneği
2011
2011Playback Tiyatroya Giriş
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Çağdaş Drama Derneği
2010
2010Tolerance Building through History Education in Georgia
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Georgian Association of History Educators (GAHE)
2009
2009Historical Recreation as an Educational Project- from training to action
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Centro de Formaçao
2008
2008MEB Özel Doğaç Yaratıcı Drama Liderliği/ Eğitmenliği Kursu
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Çağdaş Drama Derneği
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Sosyal Bilimler Eğitimi
Tarih Eğitimi
Eğitimde Yaratıcı Drama
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2014 - 2018
2014 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2013 - 2014
2013 - 2014Araştırma Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2007 - 2012
2007 - 2012Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi
2006 - 2007
2006 - 2007Araştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Doktor
Çukurova Üniversitesi, Araştırma Görevlisi Doktor
2007 - 2012
2007 - 2012Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Araştırma Görevlisi
2006 - 2007
2006 - 2007Araştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Araştırma Görevlisi
Makaleler
Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
Scopus (7)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (8)
2024
20241. HANGİ TARİHİ ROMANI NASIL KULLANIRIM? SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARI ÖRNEĞİ
TİFTİKÇİ M. Ş., AKÇA BERK N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.52, sa.52, ss.505-529, 2024 (Hakemli Dergi)
2019
20192. LEARNING THE STORY OF THE CITY WHERE I LIVE WITHIN THE CONTEXT OUT-OF-SCHOOL HISTORY EDUCATION
AKÇA BERK N.
International Journal of Eurasian Education and Culture , cilt.4, sa.7, ss.224-244, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20193. AKTİF TARİH DERSLERİ İÇİN ALTERNATİF UYGULAMALAR:TARİHSEL CANLANDIRMA VE SİMÜLASYON
AKÇA BERK N.
Tarih Araştırmaları Dergisi , ss.755-777, 2019 (Scopus, TRDizin)
2019
20194. Validity and Reliability Study on High School Students? Attitude Scale Towards Historical Place
AKÇA BERK N., gültekin f.
International Online Journal of Educational Sciences (IOJES) , cilt.11, sa.1, ss.319-333, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
20175. TÜRKİYE CUMHURİYETİ İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ 11. SINIF ESKİ VE YENİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
ÇENCEN N., AKÇA BERK N.
The Journal of Academic Social Sciences , cilt.5, sa.55, ss.242-258, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20176. GEÇMİŞİ DENEYİMLEMEK: TARİH DERSİNDE UYGULANABİLECEK TARİHSEL CANLANDIRMAYA İLİŞKİN TARİH ÖĞRETMENLERİ GÖRÜŞLERİ
AKÇA BERK N.
ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.8, sa.28, ss.314-328, 2017 (TRDizin)
2017
20177. Müze ve Tarihi Mekanlarda Uygulanan Anlatıcı Terminolojisi Tarih Eğitimine Nasıl Dahil Edilebilir?
AKÇA BERK N.
Milli Eğitim Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi Müze Eğitimi Eğitim Müzesi Özel Sayısı , cilt.46, sa.214, ss.269-288, 2017 (Scopus, TRDizin)
2017
20178. Tarihi Mekânların Tarih Dersinde Kullanılmasına Bir Örnek: Proje Talok-O
AKÇA BERK N.
Milli Eğitim , cilt.26, sa.214, ss.389-395, 2017 (Scopus, TRDizin)
2017
20179. Müze ve Tarihi Mekânlarda Uygulanan Anlatıcı Terminolojisi Tarih Eğitimine Nasıl Dâhil Edilebilir?
AKÇA BERK N.
Milli Eğitim , cilt.26, sa.214, ss.269-288, 2017 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2017
201710. Tarihi Mekanların Tarih Dersinde Kullanılmasına Bir Örnek: PROJE TALOK-O
AKÇA BERK N.
Milli Eğitim Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi Müze Eğitimi Eğitim Müzesi Özel Sayı , cilt.46, sa.214, ss.389-394, 2017 (Scopus, TRDizin)
2016
201611. HOCAM NE DEMEK 8 11 VE LİSANS 1 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İNKILÂP TARİHİNE YÖNELİK KAVRAMLARA İLİŞKİN BİLGİLERİ
AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F., BERK F.
Turkish History Education Journal , cilt.5, sa.2, ss.464-490, 2016 (TRDizin)
2015
201512. Sakarya Savaşı’nın İnkılâp Tarihi Öğretimi Açısından Hatırâtlarda İncelenmesi
ÇENCEN N., ŞİMŞEK A., TANGÜLÜ Z., AKÇA BERK N.
Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları , ss.261-272, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201513. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Dersine ve Sosyal Bilgiler Öğretmenine İlişkin Metaforları
AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F., Çençen N.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.183-199, 2015 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201414. İlköğretim 6. Ve 7. Sınıf sosyal bilgiler programlarında Türk halk kültürü oğelerinin yeri ve önemi
AKÇA BERK N., Çençen N.
e ? Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.3, ss.13-25, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201415. İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Programlarında Türk Halk Kültürü Öğelerinin Yeri ve Önemi
ÇENCEN N., AKÇA BERK N.
e-kafkas eğitim araştırmaları dergisi , cilt.1, sa.3, ss.13-25, 2014 (TRDizin)
2014
201416. Ortaöğretim T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Şiir Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri
AKÇA BERK N., ÇENÇEN N.
Türk Tarih Eğitimi Dergisi , sa.3, ss.1-23, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201317. Tarih Eğitiminde Tarihsel Canlandırma Nasıl Kullanılmalı?
AKÇA BERK N.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.3, ss.36-47, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201218. Tarihsel Canlandırmanın Tanımı, Sınıflandırılma Çabası ve Tarih Eğitimi İle İlişkisi
AKÇA BERK N.
e-Turkish Studies (elektronik)
, sa.7, ss.75-95, 2012 (SCI-Expanded)
2012
201219. TARİHSEL CANLANDIRMANIN TANIMI, SINIFLANDIRILMA ÇABASI, TARİH EĞİTİMİ İLE OLAN İLİŞKİSİ
AKÇA BERK N.
Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkıc , cilt.7, sa.3, ss.75-95, 2012 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Tarih Eğitiminde Uygulama Sonuçları ile Alternatif Bir Öğretim Aracı: Kanıt Terazisi
AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F.
IX. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2022
20222. Ortaokul öğrencilerinin gözünden Mehmet Âkif: Hangi yönleriyle tanıyorum?
Ak M. M., Destegüloğlu B., Akça Berk N.
III. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu , Konya, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2022, ss.59-61, (Özet Bildiri)
2021
20213. TARİH ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN 9. SINIF KONULARI: SORUNLAR, BULUNAN ÇÖZÜMLER VE ÖNERİLER
AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F., KARABAĞ Ş. G., Erciyas F., Gövercin A.
7. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Tokat, Türkiye, 17 Eylül 2021, cilt.1, (Özet Bildiri)
2019
20194. TARİH DERS KİTAPLARINDA BAĞLAMSALLAŞTIRMAYA BAKIŞ:MALAZGİRT SAVAŞI ÖRNEĞİ
AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F.
VI. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
20185. CUMHURİYET BAYRAMI ONUNCU YIL KUTLAMALARININ YEREL BASINDA YANKILARI: ADANA İLİ ÖRNEĞİ
ÖZÇELİK Ş., AKÇA BERK N.
I. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, ss.615-634, (Tam Metin Bildiri)
2018
20186. TARİH DERS KİTABINDA YER ALAN SORULAR VE TARİHSEL ANLATILARA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME
AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F.
I. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Mersin, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
20187. Can the Historical Reenactment be a Tool for Transfer of Cultural Identity and Social Memory?
AKÇA BERK N.
Historical Reenactments and the New Ways of Enacting History.Interdisciplinary Dialogues, Madrid, İspanya, 1 - 03 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. Toplumsal Belleğİn Aktarımında Bir Araç Olarak Tarihsel Canlandırma: Türkiye’de Uygulama Örnekleri
AKÇA BERK N.
V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 Mayıs - 12 Ekim 2018, ss.686-697, (Tam Metin Bildiri)
2018
20189. İNSAN, ZAMAN VE MEKÂN: SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAĞLAMSALLAŞTIRMA BECERİLERİ
GÜLTEKİN F., AKÇA BERK N.
V. Uluslarası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.775-791, (Tam Metin Bildiri)
2018
201810. İnsan, Zaman Ve Mekân: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bağlamsallaştırma Becerileri
AKÇA BERK N., Gültekin F.
V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.23, (Tam Metin Bildiri)
2018
201811. Tarihi Miras Onlar İçin Ne Anlam İfade Ediyor?: Ortaokul Öğrencilerinin Tarihi Mirasa İlişkin Farkındalıklarına Yönelik Bir Değerlendirme
AKÇA BERK N., BERK F., GÜLTEKİN F.
II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi- Multicongress Adana, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.216-230, (Tam Metin Bildiri)
2018
201812. Toplumsal Bellek Bağlaminda 5 Ocak Adana’nin Kurtuluş Günü Kutlamalarinin Yeni Adanave Türk Sözü Gazetelerine Yansimalari
ÖZÇELİK Ş., AKÇA BERK N.
II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi-Multicongress Adana, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201713. Sorgulamaya Yönelik Bir Adım: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öncül ve Sonuçlara Yaklaşımı
TİFTİKÇİ M. Ş., AKÇA BERK N.
I. International Teacher Education and Accreditation Congress, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017, ss.49-50, (Özet Bildiri)
2017
201714. KKTC ve Türkiye Ders Kitaplarında Ortak tarih: Ortaöğretim Tarih Ders Kitaplarının Karşılaştırmalı Olarak Değerlendirilmesi
AKÇA BERK N., Çençen N.
International Symposium On Social Sciences (Uluslar arası Sosyal Bilimler Sempozyumu), Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2016
201615. GEÇMİŞİ DENEYİMLEMEK: TARİH DERSİNDE UYGULANABİLECEK TARİHSEL CANLANDIRMAYA İLİŞKİN TARİH ÖĞRETMENLERİ GÖRÜŞLERİ
AKÇA BERK N.
International Congress Of Eurasian Social Sciences (ICOESS), Antalya, Türkiye, 06 Nisan 2016 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. Geçmişi Deneyimlemek?Ama Nasıl?: Tarihsel Canlandırmaya İlişkin Öğretmen Görüşleri
AKÇA BERK N.
International Congress Of Eurasian Social Sciences, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2016
201617. TARİH ÖĞRETİMİ VE KÜLTÜREL MİRAS BAĞLAMINDA YAŞADIĞIM ŞEHRİN HİKÂYESİNİ ÖĞRENMEK
AKÇA BERK N.
IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumuna (UTES IV), Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
2016
201618. Tarih Öğretimi ve Kültürel Miras Bağlamında Yaşadığım Şehrin Hikayesini Öğrenmek
AKÇA BERK N.
IV INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON HISTORY EDUCATION, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201619. PROJECT TALOK-O: In order to Bring Up Secondary School Students' Perceptions of History Using Historical Reenactment and Effectiveness
AKÇA BERK N., Berk F.
International Journal of Arts & Sciences? (IJAS) International Conference for Education, Münih, Almanya, 21 - 24 Haziran 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
2015
201520. Tarihi Canlı Tutmak: Müzelerde Uygulanan Birinci ve Üçüncü Kişi Anlatım Türleri İle Birinci ve Üçüncü Kişi Anlatım Türlerinin Birlikte Kullanıldığı Uygulamalar
ATA B., AKÇA BERK N.
Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye’xxde Müzecilik Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.259-266, (Tam Metin Bildiri)
2016
201621. The Perception of Time and Place in History: The Application of TALOK-O Project in Class
AKÇA BERK N., Gültekin F., Berk F.
International Journal of Arts & Sciences? (IJAS) International Conference for Education, Barselona, İspanya, 23 - 26 Mayıs 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
2015
201522. Tarihi Canlı Tutmak: Müzelerde Uygulanan Anlatım Türleri
AKÇA BERK N., ATA B.
Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye'de Müzecilik: Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.91, (Tam Metin Bildiri)
2015
201523. Yeni Adana ve Türk Sözü Gazetelerine Göre Adana da Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri 1950 1966
AKÇA BERK N., DEMİRTAŞ B.
I. Uluslararası Tarihte Adana ve Çukurova Sempozyumu, Adana, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201524. Müze eğitimi kapsamında müzede yaratıcı drama
ÇULHA ÖZBAŞ B., AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F.
Ulusal Müzecilik Sempozyumu Türkiye’xxde Müzecilik: Yeni Kavram ve Uygulamalar, İstanbul, Türkiye, 18 Ocak 2015, (Özet Bildiri)
2014
201425. ?HOCAM??. NE DEMEK?? 8, 11 VE LİSANS 1. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İNKILÂP TARİHİNE YÖNELİK KAVRAMLARA İLİŞKİN BİLGİLERİ
AKÇA BERK N., Berk F., GÜLTEKİN F.
III. International Symposium on History Education, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014, cilt.1, sa.1, ss.1, (Özet Bildiri)
2014
201426. ”Hocam..... Ne Demek?” 8, 11 ve Lisans 1. Sınıf Öğrencilerinin İnkılâp Tarihine Yönelik Kavramlara İlişkin Bilgileri
AKÇA BERK N., BERK F., GÜLTEKİN F.
III. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201427. Eski ve Yeni 11. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti ve İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
ÇENCEN N., AKÇA BERK N.
III. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2014, (Özet Bildiri)
2013
201328. 1071 Malazgirt Savaşı Nasıl Canlandırılmalı?
AKÇA BERK N.
VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.3, (Özet Bildiri)
2013
201329. Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Tarihi Miras Kavramına İlişkin Görüşleri
AKÇA BERK N., Berk F.
VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.6, (Özet Bildiri)
2013
201330. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarında Avrupa Birliği İmajı: Çukurova Üniversitesi Örneği
AKÇA BERK N.
II. Uluslar arası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Aksaray, Türkiye, 26 Nisan - 28 Mayıs 2013, ss.3, (Özet Bildiri)
2011
201131. 1950’DEN GÜNÜMÜZE HÜKÜMET PROGRAMLARINDA YER ALAN EĞİTİM POLİTİKALARININ NİTELİĞİ: Bir İçerik Analizi
ÇUKUROVA B., AKÇA BERK N.
I. Uluslararası Tarih Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 6 - 09 Nisan 2011, (Özet Bildiri)
2011
201132. 1950?den Günümüze Hükümet Programlarında Yer Alan Eğitim Politikalarının Değerlendirilmesi: Bir İçerik Analizi
AKÇA BERK N., Çukurova B.
I. Uluslararası Tarih Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 6 - 09 Nisan 2011, ss.3, (Özet Bildiri)
2011
201133. The topics students have difficulty in understanding and learning in history course
Gultekin F., Berk N. A.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2803-2807, (Tam Metin Bildiri)
2011
201134. The topics that students are curious about in the history lesson
Berk N., Gultekin F.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.2785-2791, (Tam Metin Bildiri)
2010
201035. Ortaöğretim T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Şiir Kullanımı ve Öğretmenlerin Şiir kullanımına ilişkin Görüşleri
AKÇA BERK N., Çençen N.
I. Uluslar arası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2010, ss.5, (Özet Bildiri)
2010
201036. Ortaöğretim Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Şiir Kullanımı ve Öğretmenlerin Şiir Kullanımına İlişkin Görüşleri
ÇENCEN N., AKÇA BERK N.
I. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
2009
200937. Tarih Öğretimi İçin Yaratıcı Ortamlar
AKÇA BERK N., Şengül Bircan T.
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.20-30, (Tam Metin Bildiri)
2009
200938. Lise Tarih Derslerinde Otantik Etkinliklerin Uygulanması ve Sorunları
AKÇA BERK N., ATA B.
Eğitimde Yeni Yönelimler- V Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.390-400, (Tam Metin Bildiri)
2007
200739. 1950-1960 Yılları Arasında İktidarda Bulunan Demokrat Parti Eğitim Politikası ve Yasaklanan Kitaplar
ÇUKUROVA B., AKÇA BERK N.
III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2007, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)
2007
200740. Eski ve Yeni Müfredat-Ders Kitaplarında 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Metod ve İçerik Yönünden Karşılaştırılması
ÇUKUROVA B., BERK F., AKÇA BERK N.
III. Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Adana, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2007, ss.162-169, (Tam Metin Bildiri)
2008
200841. Oyunlarla Tarih Öğretimi
AKÇA BERK N., Gültekin F., Şengül Bircan T.
Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.558-562, (Tam Metin Bildiri)
2007
200742. Eski ve Yeni Öğretim Programı-Ders Kitaplarında 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Metot ve İçerik Yönünden Karşılaştırılması
ÇUKUROVA B., AKÇA BERK N.
I. Ulusal İlköğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2007
200743. ESKİ VE YENİ MÜFREDAT PROGRAMI DERS KİTAPLARINDA 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ TARİH KONULARININ METOD VE İÇERİK YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRILMASI
ÇUKUROVA B., AKÇA BERK N., BERK F. M.
III. SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Çocuk ve Müze
AKÇA BERK N.
Türkiye Çoçuk Yıllığı 100 Yılın Çocukluk Tarihi, KARAGÜL SEDAT, Editör, Çocuk Vakfi Yayınları, İstanbul, ss.1731-1748, 2024
2023
20232. Samuel Sam Wineburg
AKÇA BERK N.
Yurtdışında Tarih Eğitimi, Prof. Dr. Bahri Ata, Prof. Dr. Adnan Altun, Prof. Dr. Selahattin Kaymakcı, Editör, İBER Akademi Yayınları, İstanbul, ss.1021-1034, 2023
2023
20233. TARİH EĞİTİMİNİ TEKNOLOJİYLE DÖNÜŞTÜRMEK: TARİH EĞİTİMİNDE BAĞLAMSALLAŞTIRMA İÇİN TEKNOLOJİ (TEBİT) PROJESİ
AKÇA BERK N.
TARİH EĞİTİMİNDE BİR EKOL: PROF. DR. MUSTAFA SAFRAN’A ARMAĞAN, Prof. Dr. Necdet HAYTA Prof. Dr. Bahri ATA Prof. Dr. Hüseyin KÖKSAL Doç. Dr. Tuğba BELENLİ Arş. Gör. Selen YAKAR, Editör, BERİKAN YAYINEVİ, Ankara, ss.807-828, 2023
2022
20224. Use of Digital Historical Material and Alternative Teaching Tools in History Lessons Project TEBIT
AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F., ÜSTÜNDAĞ M. T., KAYMAKCI S., KARABAĞ Ş. G., GÜNEŞ E.
Cases on Historical Thinking and Gamification in Social Studies and Humanities Education, María Martínez-Hita, Cosme Jesús Gómez Carrasco, Pedro Miralles-Martínez, Editör, IGI Global, Hershey, ss.158-181, 2022
2021
20215. DRAMA İLE TARİH ÖĞRETİMİNE AÇILAN PENCERE
AKÇA BERK N., Acar H.
Kuramdan Uygulamaya Ortaokullar İçin TARİH ÖĞRETİMİ, Refik Turan, Osman Akhan, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.266-289, 2021
2020
20206. Lise Düzeyi İstiklal Marşı ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri
ŞENGÜL BİRCAN T., AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F., ÖZTAŞ S., GÜNGÖR AKINCI B. A., IŞIK H.
İstiklal Marşı’mız ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri El Kitabı, Selahattin Kaymakçi, Adnan Altun, Neval Akça Berk, Fatma Gültekin, Editör, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara, ss.189-353, 2020
2020
20207. İSTİKLÂL MARŞI’NINKABULÜNÜN 99.YILI ANISINA PULTASARLAMA
AKÇA BERK N.
İstiklal Marşımız ve Mehmet Akif Ersoy Etkinlikleri El Kitabı, Kaymakcı, Selahattin Altun, AdnanAkça Berk Neval Gültekin, Fatma, Editör, Talim Terbiye Kurul Başkanlığı, Ankara, ss.210-211, 2020
2019
20198. Tarih Ders Kitaplarında Moğollar ve Cengizhan
Akça Berk N.
Tarih Ders Kitaplarında İmajlar: Devletler, Halklar, Kişiler, Şimşek,A., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.95-115, 2019
2019
20199. Otantik Tarihsel Canlandırmaya Alternatif Dijital Tarihsel Canlandırma: Yeşil Ekran Teknolojisinin Tarih Dersinde Kullanılması
AKÇA BERK N.
Tarihin İzinde Bir Ömür Prof.Dr. Nuri Yavuz'a Armağan, Hayta, N.; Demirtaş, B.; Can,M, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.179-197, 2019
2019
201910. OTANTİK TARİHSEL CANLANDIRMAYA ALTERNATİF DİJİTAL TARİHSELCANLANDIRMA: YEŞİL EKRAN TEKNOLOJİSİNİN TARİH DERSİNDE KULLANILMASI
AKÇA BERK N.
”Tarihe Adanmış Bir Ömür” Prof. Dr. Nuri Yavuz’xxa Armağan, Prof. Dr. Necdet Hayta-Doç.Dr. Bahattin Demirtaş-Dr. Mustafa Can, Editör, Berikan Yayınevi, Ankara, ss.179-196, 2019
2019
201911. Tarih Ders Kitaplarında Moğollar ve Cengizhan
AKÇA BERK N.
Tarih Ders Kitaplarında İmajlar, Prof. Dr. Ahmet Şmşek, Editör, Pegem AKADEMİ, Ankara, ss.95-114, 2019
2019
201912. Sosyal Bilgilerde Soru Sorma Becerilerinin Öğretimi
AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F.
Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, Demircioğlu, İsmail Hakkı Kaymakcı, Selahattin Demircioğlu, Ebru, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.685-706, 2019
2018
201813. Kültür ve Tarih Eğitimi
GÜLTEKİN F., AKÇA BERK N.
Ağaç Yaşken Eğilir Örneklerle Başarılı Çocuk Eğitimi, Prof. Dr. Süleyman Yılmaz, Editör, Nobel yayınevi, Ankara, ss.94-104, 2018
2017
201714. 1950'lerde Tarih Eğitimi
Akça Berk N.
Türkiye'de Tarih Eğitimi, Prof.Dr. Ahmet Şimşek, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.173-197, 2017
2017
201715. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Soru Sorma
AKÇA BERK N., Gültekin F.
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni yaklaşımlar III, Prof. Dr. Turan, R ve Doç.Dr. Akdağ,H. , Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.222-238, 2017
2017
201716. 1950’lerde Tarih Eğitimi
AKÇA BERK N.
Türkiye’de Tarih Eğitimi, Prof.Dr. Ahmet ŞİMŞEK, Editör, PEGEM AKADEMi, Ankara, ss.173-196, 2017
2017
201717. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Soru Sorma
GÜLTEKİN F., AKÇA BERK N.
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar III, Prof.Dr. Refik TURAN, Doç.Dr. Hakan AKDAĞ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.222-238, 2017
2015
201518. Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sivil Toplum Kuruluşları
AKÇA BERK N.
Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi, Şimşek A.& Kaymakçı S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.327-343, 2015
2015
201519. Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretiminde Sivil Toplum Kuruluşları
AKÇA BERK N.
Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi, Şimşek A. Kaymakçı S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.327-343, 2015
2014
201420. Eğitimde Deney
AKÇA BERK N.
Günümüzde Eğitim, Ata,Bahri Öztürk, Talip, Editör, PegemA Yayıncılık, Ankara, ss.77-79, 2014
2013
201321. 12. sınıf Çağdaş Türk ve Dünya Tarihine İlişkin Etkinlik Örnekleri
AKÇA BERK N.
Aktif Tarih Ortamı İçin 100 Etkinlik, Prof. Dr. Bahri ATA, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.70-156, 2013
2013
201322. Ortaöğretim Tarih Dersi On İkinci Sınıf Etkinlik Örnekleri
AKÇA BERK N., ŞENGÜL BİRCAN T.
Tarih Öğretmenlerine Yönelik Aktif Tarih Ortamı İçin 100 Etkinlik, Prof.Dr. Bahri ATA, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.127-150, 2013
2012
201223. Motiflerdeki Tarih
AKÇA BERK N., GÜLTEKİN F.
Yenilikçi Tarih Öğretimi Etkinlik Örnekleri, Köksal, H. , Editör, Harf Eğitim Yayıncılık, Ankara, ss.399-407, 2012
2010
201024. Tarih Öğretiminde Çok Perspektiflilik
AKÇA BERK N.
Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Safran, M., Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.95-103, 2010
2010
201025. Eğitimde Deney
AKÇA BERK N.
Günümüzde Eğitim John Dewey, Ata, B.; Öztürk,T., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.77-79, 2010
2010
201026. Tarih Öğretiminde Çokperspektiflilik
AKÇA BERK N.
Tarih Nasıl Öğretilir Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Prof.Dr. Mustafa SAFRAN, Editör, Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul, ss.95-103, 2010
Desteklenen Projeler
2019 - 2024
2019 - 2024Proje Tebag: Tarih Eğitiminde Bağlamsallaştırma Becerisini Geliştirmeye Dönük Alternatif Öğretim Aracı Geliştirme
TÜBİTAK Projesi , 1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı
Akça Berk N. (Yürütücü)
2021 - 2022
2021 - 2022Lise Öğrencilerinin Tarihi Mekana Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi Adana ili örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKÇA BERK N. (Yürütücü), Berk F., GÜLTEKİN F.
2015 - 2018
2015 - 2018İngiltere ve Türkiyede tarih öğretiminin lise düzeyinde karşılaştırmalı bir değerlendirmesi.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKÇA BERK N. (Yürütücü), BOLAT M. M., ÇUKUROVA B.
2016 - 2017
2016 - 2017PROJE TALOK-O Ortaöğretim Öğrencilerinin Tarih Algısını Ortaya Koymak Amacıyla Tarihsel Canlandırmanın Kullanılması ve Etkililiği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
AKÇA BERK N. (Yürütücü), BURGUL ADIGÜZEL F., GÜLTEKİN F., BERK F.
2013 - 2016
2013 - 2016Lise Tarih Öğretmenlerinin Öğretmenlik Özyeterlilik İnançlarını Etkileyen Faktörler
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKÇA BERK N. (Yürütücü)
2013 - 2016
2013 - 2016İlkokul, Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Atatürk'e İlişkin Algılarının İncelenmesi: Metaforik Bir Çalışma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKÇA BERK N. (Yürütücü)
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorTarih Eğitimcileri Birliği Derneği
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Nisan 2015
Nisan 2015e-KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2014
Aralık 2014TÜRK TARİH EĞİTİMİ DERGİSİ (TUHED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2014
Eylül 2014TÜRK TARİH EĞİTİMİ DERGİSİ (TUHED)
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2013
Ağustos 2013Sakarya University Journal of Education
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014